Binnen de grenzen van proportionaliteit blijven kan extreem gevaarlijk zijn. Ik zou pas ophouden als de inbreker bewusteloos is. Zoniet kan hij altijd nog een gevaar opleveren.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:09 schreef Argento het volgende:
[..]
Zou het? Ik ken geeneen uitspraak waarin de rechter de verdediger veroordeelde terwijl die verdediger binnen de grenzen van proportionaliteit en subsidiairiteit is gebleven.
Ik ken wel een voorbeeld van twee supermarktmedewerkers die die grenzen evident te buiten gingen (terwijl zij hun geweldsdrang op de inbreker botvierde, was laatstgenoemde al overmeesterd) waarin de rechter terecht tot veroordeling over ging, maar toen meende de (kennelijk inmiddels seniele) Prins der Nederlanden in de bres te moeten springen. Droevig was dat.
Ja, dat Nederlandse rechters liever knuffelen dan straffen is puur uit de lucht gegrepen. Miljoenen mensen hebben zonder ook maar enige aanleiding dit idee.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:11 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, dat is erg gebruikelijk. Daarom lukt het jullie in dit topic, ook na herhaaldelijk vragen door mij, allemaal zo goed om met voorbeelden van dit soort zaken te komen. Je hoeft alleen maar je ingelijste Telegraafartikeltjes uit je huiskamer te halen en de koppen over te typen.
Ja, whatever, kneus.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:19 schreef Viajero het volgende:
Ik denk alleen niet dat mensen die nooit hun studeerkamer uitkomen (jij, pool, de meeste rechters) het daarmee eens zouden zijn.
Ah, kijk, je bent het met me eens dat Nederlandse rechters zelfverdedigers niet straffen!quote:Op donderdag 24 april 2008 16:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, dat Nederlandse rechters liever knuffelen dan straffen is puur uit de lucht gegrepen.
Ik denk dat mensen die altijd in hun studeerkamer zitten een grotere kans lopen om oog in oog te staan met een inbreker dan iemand die almaar buiten komt.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:19 schreef Viajero het volgende:
Ik denk alleen niet dat mensen die nooit hun studeerkamer uitkomen (jij, pool, de meeste rechters) het daarmee eens zouden zijn.
quote:Op donderdag 24 april 2008 16:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die altijd in hun studeerkamer zitten een grotere kans lopen om oog in oog te staan met een inbreker dan iemand die almaar buiten komt.
quote:Op donderdag 24 april 2008 16:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen die altijd in hun studeerkamer zitten een grotere kans lopen om oog in oog te staan met een inbreker dan iemand die almaar buiten komt.
Niet zonder aanleiding, wel zonder grond. De aanleiding bestaat in de Telegraaf en vergelijkbare roddelblaadjes, in de domheid van mensen, in het feit dat veel mensen niet geinteresseerd zijn in feiten, en dat ze graag iets hebben om verontwaardigd over te zijn.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:21 schreef Viajero het volgende:
Miljoenen mensen hebben zonder ook maar enige aanleiding dit idee.
Ik begrijp inderdaad dat je inbrekers onbegrensd, zonder oog op de feiten en omstandigheden van het geval, vogelvrij wilt verklaren. Dat betekent echter niet alleen de facto de herinvoering van de doodstraf maar ook dat je de tenuitvoerlegging ervan goedkeurt zonder dat er een fatsoenlijk proces aan voorafgaat en dat je de tenuitvoerlegging overlaat aan het slachtoffer in kwestie.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:19 schreef Viajero het volgende:
Ik ben voorstander van het vogelvrij verklaren van inbrekers. Ik vind dat een stuk beschaafder dan met een wetboek in de hand inbrekers tegen slachtoffers te beschermen.
Je bedoelt die geoefende scherpschutter die met geladen pistool de straat op ging en een belager neerschoot en de ander dood, en die daarvoor niet werd veroordeeld? Weerloos was ze in ieder geval niet, en hard aangepakt is ze ook niet. Sterker nog, ze is helemaal niet aangepakt.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
Kom, laat ik het Bijlmer Noodweer arrest nog maar eens noemen. Ook daarin is een weerloos SLACHTOFFER keihard aangepakt door die laffe linkserechters.
Hap hap oh ironiequote:Op donderdag 24 april 2008 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je bedoelt die geoefende scherpschutter die met geladen pistool de straat op ging en een belager neerschoot en de ander dood, en die daarvoor niet werd veroordeeld? Weerloos was ze in ieder geval niet, en hard aangepakt is ze ook niet. Sterker nog, ze is helemaal niet aangepakt.
Dus wat wil je nou eigenlijk zegggen?
Naar mijn bescheiden mening is het mogelijk allebei de labeltjes te gebruiken in een casus als de onderhavige.quote:
Ja, lach er maar om. Dit soort praatjes worden zo vaak serieus verkocht met zulke gebrekkige feitenkennis dat ik het verschil niet meer kan zien. Dit is sarcasme noch ironie, dit is eigenlijk een te subtiele persiflage.quote:
Dat ik bekend ben met het arrest (dat toch niet echt recentelijk gewezen is, of uitgbebreid in het nieuws is geweest), had wel een belletje moeten doen rinkelenquote:Op donderdag 24 april 2008 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, lach er maar om. Dit soort praatjes worden zo vaak serieus verkocht met zulke gebrekkige feitenkennis dat ik het verschil niet meer kan zien. Dit is sarcasme noch ironie, dit is eigenlijk een te subtiele persiflage.
Praten jullie juristen ook zo in het echt?quote:Op donderdag 24 april 2008 18:04 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Naar mijn bescheiden mening is het mogelijk allebei de labeltjes te gebruiken in een casus als de onderhavige.
quote:Op donderdag 24 april 2008 18:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Praten jullie juristen ook zo in het echt?
Zo ja, mag ik dan eens een feestje geven voor jullie?
"Bier of wijn?"
"Naar mijn bescheiden mening is het mogelijk allebei de versnaperingen te gebruiken voor een corpus als het onderhavige."
"Mag ik je zoenen?"
"Wis en waarachtig, maar dat betekent niet alleen de facto de uitwisseling van vloeistof op louter somatische wijze, maar ook dat je de emotionele tenuitvoerlegging ervan goedkeurt zonder dat er een fatsoenlijk proces van flirten aan voorafgaat en dat je de tenuitvoerlegging overlaat aan het slachtoffer, casu quo mij, in kwestie."
"De parkeerplaats is al bezet. Dacht je echt dat je als je om half één aan kwam kakken in hartje Amsterdam je nog bij mij voor de deur zou kunnen parkeren?"
"Niet zonder aanleiding, wel zonder grond. De bewijslast van het vaststellen van de afwezigheid van een locus ligt dan wel bij ondergetekende, maar billijkerwijs mag ik toch uitgaan van een zekere signaalfunctie van Floripas, hierna te noemen de Gastvrouwe."
"POOL! Heb jij naast de pot gepist?"
"Opzet om buiten de daartoe bestemde en gemarkeerde plaats te urineren pas dan bewezen worden verklaard als de rechter vindt dat ik „mijn lid, hierna te noemen lid A, bewust heb blootgesteld aan de geenszins als denkbeeldig te verwaarlozen kans dat hij/zij het koude porcelein zou raken als eigenaar van voornoemd lid A daadwerkelijk een zittende positie zou hebben aangenomen, en aldus dit gevolg voor lief heeft genomen.”
quote:Op donderdag 24 april 2008 18:21 schreef Floripas het volgende:"Mag ik je zoenen?"
"Wis en waarachtig, maar dat betekent niet alleen de facto de uitwisseling van vloeistof op louter somatische wijze, maar ook dat je de emotionele tenuitvoerlegging ervan goedkeurt zonder dat er een fatsoenlijk proces van flirten aan voorafgaat en dat je de tenuitvoerlegging overlaat aan het slachtoffer, casu quo mij, in kwestie."
Nee, dat zou ik nooit zeggen. Je lid is immers een deel van het menselijk lichaam en dergelijke objecten zijn op grond van het huidige recht niet vatbaar voor vestiging van eigendomsrechten daarop. Als doorgewinterde privatist zou ik me een dergelijke verspreking niet kunnen veroorloven, ook niet na een wild nachtelijk fuifje met veel alcoholische versnaperingen.quote:Op donderdag 24 april 2008 18:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zo ja, mag ik dan eens een feestje geven voor jullie?"POOL! Heb jij naast de pot gepist?"
"Opzet om buiten de daartoe bestemde en gemarkeerde plaats te urineren pas dan bewezen worden verklaard als de rechter vindt dat ik „mijn lid, hierna te noemen lid A, bewust heb blootgesteld aan de geenszins als denkbeeldig te verwaarlozen kans dat hij/zij het koude porcelein zou raken als eigenaar van voornoemd lid A daadwerkelijk een zittende positie zou hebben aangenomen, en aldus dit gevolg voor lief heeft genomen.”
Meneer Teeven is ALLESBEHALVE goed. De man is een aantoonbaar leugenaar (in ieder geval op zijn weblog).quote:Op donderdag 24 april 2008 15:40 schreef El_Matador het volgende:
Het gaat niet om de letter van de wet, maar het gaat om de interpretatie door rechters. Het signaal dat de VVD uitdraagt met dit punt, is dat men het recht heeft om de eigendommen te verdedigen. Dat dat nu wellicht volgens de letter van de wet ook mag, is mooi. Maar dat wil niet zeggen dat het in strafzaken ook zo uitkomt. Ik vind het positief dat dit onder de aandacht wordt gebracht door Teeven (sowieso een goed Kamerlid).
Het zou eigenlijk nog breder getrokken moeten worden. In onze maatschappij zijn de daders eerder slachtoffer dan dader. Die verstikkende sociobabbelmentaliteit moet snel veranderen en verantwoordelijkheden genomen worden in plaats van uit de weg gegaan.
quote:Op donderdag 24 april 2008 18:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zo ja, mag ik dan eens een feestje geven voor jullie?
"Bier of wijn?"
"Naar mijn bescheiden mening is het mogelijk allebei de versnaperingen te gebruiken voor een corpus als het onderhavige."
"Mag ik je zoenen?"
"De parkeerplaats is al bezet. Dacht je echt dat je als je om half één aan kwam kakken in hartje Amsterdam je nog bij mij voor de deur zou kunnen parkeren?"
"Niet zonder aanleiding, wel zonder grond. De bewijslast van het vaststellen van de afwezigheid van een locus ligt dan wel bij ondergetekende, maar billijkerwijs mag ik toch uitgaan van een zekere signaalfunctie van Floripas, hierna te noemen de Gastvrouwe."
"POOL! Heb jij naast de pot gepist?"
Jammer, want ik had hier graag op geniepige wijze de uitzondering van art 5:20 tweede lid ingezet tegen eventuele eigendomsaanspraken op grond van natrekking, mocht genoemd lid toevalligerwijze verbonden zijn geraakt met genoemd koud porselein.quote:Op vrijdag 25 april 2008 09:51 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, dat zou ik nooit zeggen. Je lid is immers een deel van het menselijk lichaam en dergelijke objecten zijn op grond van het huidige recht niet vatbaar voor vestiging van eigendomsrechten daarop. Als doorgewinterde privatist zou ik me een dergelijke verspreking niet kunnen veroorloven, ook niet na een wild nachtelijk fuifje met veel alcoholische versnaperingen.
Het verschil is wel dat bruggen en lantarenpalen een publiek goed zijn, en inpandig porcelein privebezit.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:09 schreef Diederik_Duck het volgende:
Jammer, want ik had hier graag op geniepige wijze de uitzondering van art 5:20 tweede lid ingezet tegen eventuele eigendomsaanspraken op grond van natrekking, mocht genoemd lid toevalligerwijze verbonden zijn geraakt met genoemd koud porselein.
Beatrix bungelt lekkerder aan lantarenpalen of bruggen dan aan inpandig porcelein.quote:Op vrijdag 25 april 2008 10:12 schreef gronk het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat bruggen en lantarenpalen een publiek goed zijn, en inpandig porcelein privebezit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |