abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58217256
jalalalala ajax amsterdam
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  dinsdag 22 april 2008 @ 01:04:38 #2
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_58217555
En is het nieuwe seizoen al begonnen?

* heeft weer een deja-vu...

@toma: mooie avatar
pi_58217891
Ben wel benieuwd wie er als vervanger voor Johny wordt gehaald.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_58217899
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 01:30 schreef F1Bas het volgende:
Van der Wiel.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_58217902
Ik denk Kah of Saijs!
pi_58217914
Nou, vooruit met de geit, Joden, PSV wordt kampioen met 72 punten, een absoluut dieptepunt, laat zien hoe het moet
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_58217915
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 01:31 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Van der Wiel.
Nee, die hebben we al.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_58217999
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 01:33 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Nee, die hebben we al.
Dat is mijn punt.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_58218269
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 01:44 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Dat is mijn punt.
Kuffour
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 april 2008 @ 02:39:26 #10
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58218327
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 01:30 schreef F1Bas het volgende:
Dingsdag
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_58219137
De Argentijn is binnen, 11 miljoen.
pi_58219359
11 miljoen dollar. Ben benieuwd
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_58219375
Weet iemand al of en zo nee, wanneer het oefenprogramma van Ajax in de zomer bekend wordt?
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_58219580
Interview met Urzaiz in de pers:
http://www.depers.nl/spor(...)ater-herinneren.html
quote:
Ik denk niet dat Ajax-fans zich mij later herinneren’

Ismael Urzaíz vertrekt bij Ajax zoals hij kwam: geruisloos. Een gesprek over een verloren jaar. ‘Zo rustig als nu is het nog nooit geweest in mijn leven.’

‘Hoe lang gaat het interview duren?’, vraagt hij. ‘Niet zo lang toch?’

Het klinkt bijna als een verzoek. Ismael Urzaíz, de 36-jarige spits van Ajax, voelt ook wel aan dat het interview niet zal gaan over zijn successen bij Athletic de Bilbao, de club waar hij vanaf 1996 tot aan vorig seizoen een gewaardeerde spits was en altijd verzekerd van een basisplaats.

Bij Ajax, hoogstwaarschijnlijk de laatste club uit zijn carričre, is de 25-voudig Spaans international niet verder gekomen dan drie invalbeurten. Meestal zit hij op de reservebank. Of nog erger, op de tribune van de Arena, naast zijn maatje, buurt- en landgenoot Albert Luque. In het tweede elftal heeft Urzaíz al maanden niet meer gespeeld. En zondag werd hij in de Amsterdam ArenA zelfs al uitgebreid uitgezwaaid, omdat het stadion tijdens de play-offs minder goed gevuld zal zijn. Ere wie ere toekomt of een gęnante vertoning?

De bonkige Bask heeft er net de lunch op zitten als hij aanschuift voor een gesprek. Hij vertelt dat hij niets snapt van de eetgewoonten van de Nederlanders. ‘Het middageten bestaat hier uit een broodje kaas en een broodje ham.’ Hij kijkt er een beetje vies bij. ‘Dat kan toch niet, alleen brood bij de lunch?’, vraagt hij zich af.

Er zijn wel meer dingen waarover hij zich verbaast in Nederland, vertelt hij later. Bijvoorbeeld: ‘Dat jullie allemaal tegelijk het terras opzoeken, zodra er ook maar een straaltje zon schijnt. Ik moet altijd lachen als ik Nederlanders met hun jassen aan buiten zie zitten.’

Wat opvalt aan Urzaíz is zijn welhaast niet-voetbaluitstraling. Zijn huid is bleek, een beetje gelig, en zijn neus is plat, hij heeft een boksersneus. Zijn casual kleding steekt schril af tegen de trendy spullen waarmee zijn teamgenoten zich hebben uitgedost. Zo loopt Klaas Jan Huntelaar voorbij in een nonchalant T-shirt met diepe V-hals en draagt Bruno Silva een donkergroen legerjack.

‘Ik heb niet veel te vertellen’, zegt Urzaíz.

Fijn begin van het gesprek.

Waarom niet eigenlijk?

‘Ik maak niet veel mee’, zegt hij. ‘Het is rustig, erg rustig in mijn leven. Ik ben weg uit mijn vertrouwde omgeving van familie en vrienden en voetballen doe ik ook nauwelijks. Het is rustiger dan het ooit is geweest in mijn leven.’

Dat was niet de bedoeling.

Hij schudt het hoofd. ‘Nee, daarom ben ik niet naar Nederland gekomen. Ik ben wel belangrijk in de kleedkamer. Ik merk dat de jongens respect voor me hebben vanwege mijn staat van dienst.’

Dat klopt. Geen ploeggenoot die zich laatdunkend over Urzaíz uitlaat. Sterke spits, luidt meestal het oordeel. Op de training, bij het afronden, merken ze dat hij een gevreesde spits moet zijn geweest.

Afgelopen zomer werd hij gebeld door Martin van Geel, technisch directeur bij Ajax. De ploeg had een breekijzer nodig. Of dat iets voor hem zou zijn. Urzaíz veerde op bij de naam Ajax. ‘Een grote club, nog altijd. Als een andere club uit Nederland had gebeld, dan had ik het nog niet geweten, want er was ook interesse vanuit Engeland en Duitsland. Maar Ajax, dat was iets bijzonders.’

Je bent 36. Toch is dit pas je eerste buitenlandse avontuur. Hoe kan dat?

‘Ik werd bij Athletic de Bilbao als een koning behandeld. Ik heb me daarom nog nooit afgevraagd: wat zou er nog meer zijn? Ik woonde ook nog eens dicht bij mijn familie, dus wat wilde ik nou nog meer? Aan de andere kant trok ook wel het avontuur, zo van: wat zou er nog meer zijn? Ik ben best avontuurlijk ingesteld. Ik ben open van karakter, Amsterdammers zijn dat ook, dus dat klikt. Voor mijn vrouw geldt hetzelfde. Een maand voor mijn komst hebben we een zoontje gekregen, Unax. Lijkt een beetje op Ajax, haha...’

Urzaíz woont in hartje centrum, vlak achter het Concertgebouw en om de hoek bij Luque. Samen met hem maakt hij wel eens een fietstochtje langs de grachten. ‘Ik ben er achter gekomen dat de fiets het beste vervoermiddel in deze stad is. Mijn vrouw heeft een stoeltje voorop laten monteren. Daar kan die kleine nu in.’

Hij is in Volendam geweest, Leiden en Den Haag. In Leiden zag hij het museum Corpus, in Den Haag Madurodam. En o ja, in Bloemendaal is hij ook geweest. Op het verlanglijstje staat nu nog een bezoek aan Rotterdam.

Doe je dan wel een petje op? Daar hebben ze het niet zo op Ajacieden.

‘Er is toch niemand die me kent.’

Zelfs de tolk begint medelijden met hem te krijgen.

Hoe denk je dat supporters zich jou zullen herinneren?

‘Eh, niet. Misschien vinden ze me een goede voetballer, maar dat komt dan door mijn verleden. In het shirt van Ajax heb ik hen weinig kunnen laten zien.’

Wat zeg je tegen je vrouw als je thuiskomt van je werk?

‘Zodra ik thuis de deur opendoe, probeer ik het werk achter me te laten. Maar ja, ik ben ook maar een mens. Iedereen neemt zijn werk mee naar huis. In het begin wond ik me nog op, maar de situatie duurt nu al zo lang dat ik erin berust.’

Hij vertelt: ‘Mijn rol was heel duidelijk: ik moest erin komen in de tweede helft, als we op achterstand zouden staan. Dan moest ik de boel openbreken, als een breekijzer zogezegd. In het begin ben ik nog een paar keer ingevallen, maar nadat Henk ten Cate naar Chelsea vertrok, was het klaar voor mij. Over en uit. Na het vertrek van Ten Cate had ik aanvankelijk nog niets door. Maar nadat ik vier, vijf duels op rij niet meer mocht invallen, begon er wat te dagen. Ik dacht: dit gaat niet goed. Ik heb geen minuut meer gespeeld.’

Urzaíz baalt van de situatie, maar neemt niemand iets kwalijk. ‘De trainer heeft het recht zijn eigen opstelling te kiezen.’ Jammer is het wel, vindt hij. ‘Het is niet het gedroomde einde van mijn loopbaan, nee. Maar het is nu eenmaal zo. Als ze het niet in mij zien zitten, dan is dat hun probleem, niet het mijne. Wat me wel dwarszit is dat ik bij al mijn clubs tot nu toe heb gescoord, behalve bij Ajax. De kans is klein, maar wie weet gaat dat nog gebeuren. We moeten nog de play-offs spelen. Ik geef niet op.’ Zijn ploeggenoten merken op de training dat Urzaíz een gevreesde spits moet zijn geweest. ‘Ik hoef geen petje op te doen als ik naar Rotterdam ga. Er is toch niemand die deze Ajacied kent.’
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  dinsdag 22 april 2008 @ 08:47:35 #15
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58219673
Leuk artikel, hij heeft ook gewoon gelijk. Buiten een handjevol FOK!kers zal niemand hem over pakweg vijf jaar nog herinneren. Zo zie je, als de trainer/coach vertrekt die jou heeft gehaald, kan je zelf ook net zo goed meteen vertrekken.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58219695
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:39 schreef Longmen het volgende:
[..]

En toch heb ik er een naar gevoel bij. Ik weet ook wel dat ie gewoon niet van het niveau is. Maar Ajax lijkt zulke gasten gewoon te vernederen. Luque is nog zon geval, zit niet eens meer bij de selectie. En Koster die dan met een 5-1 voorsprong weigert Urzaiz in zijn laatste competitiewedstrijd in te laten vallen
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  dinsdag 22 april 2008 @ 08:49:42 #17
51286 w00h00
Digital man!
pi_58219704
quote:
Club: Banfield
Geboortedatum: 16 mei 1984 (23 jaar)
Nationaliteit: Argentijns (dubbele nationaliteit)
Lengte: 1,75 meter
Gewicht: 67 kg
Voorkeursbeen: rechts
Voorkeurspositie: spits
Rugnummer: 20

Cvitanich is een redelijk compleet en listig spitsje. Hij gebruikt z'n lichaam vrij goed om de bal af te schermen en probeert vaak de snelle aanval op te zetten door te kaatsen. Hij kan ook vrij snel wegdraaien en z'n schot is prima. Fysiek houdt hij goed stand. Op dat gebied vind ik hem ook steeds sterker worden. Hij is in de lopende duels steeds moeilijker om te krijgen. Hij is beweeglijk, tamelijk handig in de kleine ruimte en ondanks z'n lengte ook sterk door de lucht. Z'n timing door de lucht is uitstekend. Hij kiest ook slim positie voor de goal en behoudt goed het overzicht. Z'n balbehandeling is uitstekend en vooral erg functioneel. Minpunt vind ik dat hij soms wat beslister zou moeten zijn in z'n keuzes. Op het moment dat hij nu contact heeft met de medespeler die aan de bal is lijkt hij vaak te twijfelen tussen in de bal komen of snel wegdraaien en zich aanspeelbaar maken in de diepte. Beide kan hij prima, want hij is redelijk explosief en wendbaar en na de eerste paar meters maakt hij goed tempo. Het is geen supersnelle speler, maar wel snel genoeg en wat dat betreft sowieso een verbetering ten opzichte van Huntelaar. Wat ik echt geweldig aan hem vind is hoe hij de moeilijkste ballen met de rug naar de goal toe aangespeeld kan krijgen en ze op een goede dag toch keer op keer doodstil weet te leggen. Hij is qua doelgerichtheid ook sterker gaan spelen en dat wijzen de cijfers ook uit. Hij draait bovenin mee op de topscoorderslijst, de lijst van beste assistgevers en qua gemiddelde beoordelingen. Hij is klaar voor de stap naar Europa. Over z'n statistieken zou ik me niet al teveel zorgen maken. Hij is bij Banfield namelijk begonnen als rechtsbuiten en dat heeft aan z'n doelpuntengemiddelde geknaagd. Ik heb ook vaak gelezen dat hij als aanvallende middenvelder zou zijn, maar neem van mij aan dat het een spits is.

Persoonlijk zou ik blij zijn met zijn komst. Over Huntelaar is er nog geen duidelijkheid, maar met een aanvalstrio (dromen mag) bestaande uit Sulejmani, Cvitanich en Suárez zou Ajax er voorin uitstekend voor staan.
Scoutings rapport dat ik van AN haal.

Volgens die rapport is het wel een echte Ajax spits, want in het verleden hebben we nog al eens 4-4-2 spitsen weten te scouten.

[ Bericht 97% gewijzigd door w00h00 op 22-04-2008 08:58:08 ]
pi_58219870
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:49 schreef Breach het volgende:

[..]

En toch heb ik er een naar gevoel bij. Ik weet ook wel dat ie gewoon niet van het niveau is. Maar Ajax lijkt zulke gasten gewoon te vernederen. Luque is nog zon geval, zit niet eens meer bij de selectie. En Koster die dan met een 5-1 voorsprong weigert Urzaiz in zijn laatste competitiewedstrijd in te laten vallen
Vernederen vind ik een groot woord. Maar idd, had Urzaiz die paar minuutjes wel gegund. CULT
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_58219961
Urzaiz
Held.
pi_58220065
Ik snapte Koster idd niet. Breng Urzaiz erin, wedden dat hij ook nog wel had gescoord? Triest hoor.
pi_58220082
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:39 schreef Longmen het volgende:
[..]
Misschien moeten we de ArenA maar het Ismael Urzaiz stadion gaan noemen
Dan wordt hij iig niet vergeten
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_58220107
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:59 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]

Vernederen vind ik een groot woord. Maar idd, had Urzaiz die paar minuutjes wel gegund. CULT
Nou ik vind het wel vernederend. Je haalt een (ex) Spaans International met de mededeling dat hij gaat fungeren als stormram. Vervolgens laat je die man 2 wedstrijden 5 minuten invallen (en gelukkig was ik daarbij ). En de 28 wedstrijden erna neem je hem niet eens mee, of je laat hem 45 minuten langs de zijlijn warmlopen om hem vervolgens niet op te stellen. Dan kom je je beloftes niet na. En als je die niet gemaakt had, was ie ook niet gekomen...

Maar ja dat soort dingen schijnen bij Ajax te horen.
pi_58220251
quote:
Heitinga winnaar van Gouden Schoen

John Heitinga is winnaar geworden van het Voetballer van het Jaar-klassement. Dat heeft organisator De Telegraaf dinsdag bekendgemaakt. De verdediger van Ajax laat Heurelho Gomes (PSV) en Danijel Pranjic (SC Heerenveen) achter zich.

Heitinga werd door de rapporteurs van de ochtendkrant over het hele voetbalseizoen het best beoordeeld. In totaal vergaarde hij 206 punten: vierenhalf punt meer dan de gedeelde nummers twee Gomes en Pranjic. De prijs die bij de overwinning hoort - de Gouden Schoen - wordt 1 september uitgereikt in Hilversum.

"Ik volg het klassement al jaren en vind het een van de leukste klassementen die bestaan", zegt de toekomstig verdediger van Atlético Madrid in de ochtendkrant. "Vooral omdat ik door voormalige topspelers word beoordeeld. Elke maandagmorgen kijk ik gelijk in de krant en zoek de cijfers op. Deze prijs, de mooiste die je als voetballer kunt wensen, heb ik al heel lang in mijn achterhoofd gehad."

Bij die woorden knikte Dick Schneider, chef-rapporteur van het hoog gewaardeerde klassement, bevestigend. "Heitinga is dit seizoen alleen maar beter geworden. En het is zeker geen gewoonte dat een verdediger het goud wint. Ik vind het vooral van John knap, dat hij wil investeren om er maar beter op te worden. De transfer naar Atlético is hem van harte gegund."

Heitinga is niet de eerste Ajacied die de verkiezing wint. Maxwell veroverde het kleinood in het seizoen 2003/04. Ook Piet Schrijvers, Frank Rijkaard (2x), Marc Overmars, Danny Blind (2x), Edwin van der Sar en Cristian Chivu legden in dienst van de Amsterdamse club beslag op de felbegeerde hoofdprijs.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58220261
quote:
Nijland: 'Verstandig om Ajax af te zeggen'
Geschreven op dinsdag, 22 april om 08:39

Ajax hoopte halverwege het voorbije seizoen Stefan Nijland aan de gelederen toe te voegen, maar de aanvaller van FC Groningen koos ervoor om niet dezelfde weg te bewandelen als zijn ploeggenoten Luis Suárez, Bruno Silva en Rasmus Lindgren. "Ik zag geen reden om zo jong al te vertrekken", vertelt de aanvaller in het Algemeen Dagblad.

"Er was serieuze interesse", blikt Nijland terug. "Natuurlijk overleg ik in zo'n geval met m'n vader (Hans Nijland, algemeen directeur, red.). "Wat vind jij de juiste keuze, vroeg ik.'' Hans: "Ik zei: 'Beslis zelf wat het beste voelt.' Maar hij verlangde mijn oordeel. Laat ik zeggen dat ik zijn besluit bij Groningen te blijven erg verstandig vond.''

"Uiteindelijk is straks een sportieve uitdaging meer waard, maar ik krijg bij Groningen veel vertrouwen en kan nog veel leren", zo oordeelt de aanvaller zelf. "Bovendien heb ik hier mijn familie en vrienden om me heen. Ik zag geen reden om zo jong al te vertrekken.''

Nijland maakte in de voorbereiding op het seizoen 2007/08 een goede indruk en werd door Ron Jans bij de hoofdmacht gehaald. Halverwege het seizoen besloot de Groningse club om het contract van de jeugdinternational te verlengen tot medio 2012.
Waar kan ik aanmelden om een Ajax scout te worden?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:26:45 #25
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_58220336
Kwam ik elders tegen, er zijn dus mensen die hem zo beoordelen.

enfin, matige spits zo te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')