Die overtreding van Boschker staat me inderdaad ook nog bij..quote:Op maandag 21 april 2008 23:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat het zo kort geleden is en zo overduidelijk een penalty is.
[ afbeelding ]
Staat voor mij synoniem voor de manier waarop PSV hun wedstrijden wint.
Ongelooflijk inderdaad, terecht verloren die wedstrijd, maar dit is een van de dingen die je een kampioenschap kan kosten.quote:Op maandag 21 april 2008 23:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
[ afbeelding ]
Hier kunnen we het nog eens terugzien.quote:Eén van de allerzwartste scenes speelde zich af in Sevilla, op 8 juli 1982. De Nederlandse scheidsrechter Charles Corver leidde de WK-halve finale tussen West-Duitsland en Frankrijk.
In de 59ste minuut torpedeerde de Duitse keeper Toni Schumacher de doorgebroken Patrick Battiston dermate grof, dat de Fransman met twee uitgeslagen tanden en letsel aan zijn wervelkolom moest worden afgevoerd. Charles Corver liet het spel hervatten door West-Duitsland een vrije trap toe te kennen .....
Deze met afstand.quote:Op maandag 21 april 2008 22:29 schreef zatoichi het volgende:
Voor mij is dat de amstelcup finale van Utrecht- Ajax waarbij ajax 2 meter buiten spel de goal maakte en gelijk kwam. Uiteindelijk verloor Utrecht.
Bovenstaande dus op 1. We hadden gewoon die titel kunnen behalen.quote:Op maandag 21 april 2008 22:33 schreef Radegast het volgende:
Nederland - Brazilie 1998,.waar Van Hooijdonk overduidelijk een pingel had moeten krijgen.
quote:Op maandag 21 april 2008 23:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
[ afbeelding ]
Idd, die is mij ook goed bijgebleven.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:14 schreef SjonLok het volgende:
Italië - Australië op het WK2006
Italië wint door een onterechte penalty in de slotminuten
Volgens mij kregen wij tegen Italië in 2000 ook wel erg makkelijk een 2e penalty en volgens mij werd Italië aardig genaaid tegen Zuid-Korea in 2004. Dat Italiaanse genaai is dus wel erg kortzichting.quote:
Die kwam ook bij mij als eerste op. Met deze als bijblijver van dit seizoen:quote:Op maandag 21 april 2008 23:35 schreef Beschouw het volgende:
Charles Corver tijdens Frankrijk-West Duitsland, halve finale WK1982.
[..]
Hier kunnen we het nog eens terugzien.
Haverkort hoeft voorlopig geen NEC meer te fluiten, want dit was niet de eerste keer dat hij zo faalt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:41 schreef Strooper het volgende:
NEC-FC Twente, 11-1-2008, Haverkort
NEC zit in een moeilijke fase van de competitie en staat thuis met 2-1 voor tegen FC Twente. In de laatste minuut wordt Tim Janssen overduidelijk in de 16 neergelegd door Zomer. Het hele stadion ziet het en Haverkort ook, maar toch komt de bal niet op de stip te liggen. In de tegenaanval scoort Twente uiteraard de gelijkmaker en is het hele stadion, inclusief Been, woedend.
Moet er wel eerlijk bij vermelden dat na dat incident de rest van het seizoen de dubieuze beslissingen in het voordeel van NEC uitvielen.
Kijk het nog even terug zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:32 schreef Blawh het volgende:
[..]
Volgens mij kregen wij tegen Italië in 2000 ook wel erg makkelijk een 2e penalty en volgens mij werd Italië aardig genaaid tegen Zuid-Korea in 2004. Dat Italiaanse genaai is dus wel erg kortzichting.
Met Duits commentaar had ik hem nog niet gezien.quote:Op maandag 21 april 2008 23:17 schreef mcyodogg het volgende:
*knip*
O ja, en Graham ' 3x geel=rood' Poll zal ik natuurlijk ook nooit vergeten.
Kieft stond geen buitenspel, wel Van Basten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:58 schreef rubbereend het volgende:
Ierland 0:1 Nederland op het EK in 1988
Wim Kieft maakt in buitenspelpositie de 0-1
quote:Op maandag 21 april 2008 22:20 schreef DarkShine het volgende:
Iedereen herinnert zich nog wel een aantal arbitrale blunders, blunders die je altijd bij blijven staan. Welke arbitrale flater blijft jou het meest bij?
Voor mij persoonlijk zijn het er twee.
Sterk:
Bernard Tchoutang bij sc Heerenveen - Roda JC.
Het is, meen ik, seizoen 2001-2002. Het is het seizoen van Jan van Dijk / Leekens. Roda speelt dat seizoen tegen degradatie en heeft de moeilijke uitwedstrijd tegen Heerenveen voor de boeg. Er moeten hoe dan ook punten worden gepakt.
Het is een saai duel in Friesland waar rond het half uur Bernard Tchoutang word weggestuurd. Tchoutang stormt alleen op Vonk af maar word hard vanachter neergemaaid door een Heerenveen verdediger. Resultaat, geel voor de Heerenveen speler en rood voor Tchoutang.
Het is tevens in de periode waarin FC Limburg een hot item is en de clubs serieus in gesprek zijn. Dat in combinatie met een kutseizoen laat het uitvak exploderen waarin met name de stewards van Heerenveen (die er niet vies van waren om geweld te gebruiken) het moesten ontgelden en de stoeltjes het veld opvlogen...
Het duel eindigde in 0-0 en de rode kaart werd geseponeerd.
Een op de lat geschoten bal tot goal gepromoveerd (en wij verliezen vervolgens met 1 goal verschil) vind je denk ik mooier...quote:
Alle WK's zijn doorgestokenkaartquote:Op dinsdag 22 april 2008 16:15 schreef Gordon_Shumway het volgende:
WK 2002 was de arbitrage echt dramatisch
De lijnrechter geeft een achterbal. Het is een vervelende botsing, maar mijns inziens gaat de keeper gewoon voor de bal.quote:Op maandag 21 april 2008 23:35 schreef Beschouw het volgende:
Charles Corver tijdens Frankrijk-West Duitsland, halve finale WK1982.
[..]
Hier kunnen we het nog eens terugzien.
Ik heb het vaak genoeg gezien en ik blijf er bij dat Davids het been puur opzoekt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:45 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Kijk het nog even terug zou ik zeggen.
Volgens mij is het vrij duidelijk dat Davids geraakt wordt en die verdediger gewoon te laat is.
In 2006 was er weinig aan te merken op de scheidsrechters op een klein aantal na. Het overgrote deel floot goed.quote:
Same here, aan die twee bovenste moest ik meteen denken.quote:Op maandag 21 april 2008 22:33 schreef Radegast het volgende:
Vooral blunders op WK's. Niet dat het echt blunders waren, want volgens mij is het hele WK een corrupte teringbende.
Nederland - Brazilie 1998,.waar Van Hooijdonk overduidelijk een pingel had moeten krijgen.
Belgie - Brazilie 2002, glaszuiver doelpunt van Wilmots afgekeurd.
En ook de beslissingen in het voordeel van Guus z'n Korea, tegen Italie en Spanje bv. Dubieus.
"vervelend"? Dat is goddomme toch wel het understatement van het jaar, Battiston moest naar het ziekenhuis, Platini dacht zelfs dat hij dood was....quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:27 schreef Yozzz het volgende:
[..]
De lijnrechter geeft een achterbal. Het is een vervelende botsing, maar mijns inziens gaat de keeper gewoon voor de bal.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:27 schreef Yozzz het volgende:
[..]
De lijnrechter geeft een achterbal. Het is een vervelende botsing, maar mijns inziens gaat de keeper gewoon voor de bal.
pardon, buitenspel doelpunt dan, aangezien er destijds ook nog geen andere spelers in buitenspelpositie mochten staan zoals nu! Oftewel onterecht doelpunt!quote:Op dinsdag 22 april 2008 15:20 schreef fanneke het volgende:
[..]
Kieft stond geen buitenspel, wel Van Basten.
De gevolgen zijn 100% duidelijk. Ik heb het idee dat de keeper in ieder geval een poging doet om bij de bal te komen, maar die speler is gewoon veel te verdomd snelquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:37 schreef Mark het volgende:
[..]
"vervelend"? Dat is goddomme toch wel het understatement van het jaar, Battiston moest naar het ziekenhuis, Platini dacht zelfs dat hij dood was....
Schumacher maakt niet eens een beweging naar de bal, die klootzak had er met rood af gemoeten
Onder related videos staat er ook een andere geinige. Ik kende zelf deze beelden nog niet. De blunder is te zien vanaf 1 minuut 14s.quote:
quote:Op woensdag 23 april 2008 16:00 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
De wedstrijd is die van Dundee United tegen Partick Thistle in 1993. De scheidsrechter in kwestie is Les Morttram.
Het mooie is dat een verdediger van Partick ook nog eens de bal met zijn handen vangt en aan de keeper geeft, waarvoor de scheids geen penalty geeft.
Die Australier houdt Grosso toch echt met z'n linkerarm nog even tegen als ie al aan het struikelen is. De manier waarop Grosso valt is dan wel weer overdreven, maar hier kan je 'm gewoon voor geven. Een blunder is het zeker niet. Dan vind ik die van Suarez tegen Twente schokkender.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:28 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Idd, die is mij ook goed bijgebleven.
Typisch dat Italiaanse genaai.
die was echt te erg ja, vooral voor Emertonquote:Op maandag 21 april 2008 22:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Lopez
De enige blunder die mij nu meteen te binnen schiet speelt zich af op (ik meen) 11 april 2002, het is Feyenoord - Inter Milaan voor de return van de halve finale Uefa cup, Feyenoord staat op dat moment op voorsprong, en Brett Emerton staat op het punt een corner te nemen als de grensrechter besluit dat de bal nog goed gelegd moet worden.
Emerton legt op aanwijzing van de grensrechter de bal op de juiste plek en maakt opnieuw aanstalten om de hoekschop te nemen als opeens de scheidsrechter Lopez besluit dat Emerton volgens hem aan het tijdrekken is en hem de gele kaart geeft. Hierdoor is Emerton geschorst voor de grote finale op 8 mei tegen Borussia Dortmund.
Oja, die was ik alweer vergeten joh.quote:Op woensdag 23 april 2008 16:23 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
die was echt te erg ja, vooral voor Emerton
Nou dan verschillen we van mening want Grosso gaat al naar de grond voordat er uberhaupt iets gebeurd.quote:Op woensdag 23 april 2008 16:15 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Die Australier houdt Grosso toch echt met z'n linkerarm nog even tegen als ie al aan het struikelen is. De manier waarop Grosso valt is dan wel weer overdreven, maar hier kan je 'm gewoon voor geven. Een blunder is het zeker niet. Dan vind ik die van Suarez tegen Twente schokkender.
Ik vraag me ook af wat je bedoelt met 'dat Italiaanse genaai'. Kun je daar nog wat meer over zeggen?
Ontopic: Wamberto tegen Utrecht
Roda - Willem II op Kaalheide. Weet niet meer wie, weet niet meer wanneer. Weet enkel dat er na 35 minuten voor rust werd gefloten...quote:Op woensdag 23 april 2008 19:52 schreef tong80 het volgende:
Het affluiten in de 87ste minuut van de bekerfinale Feijenoord Den Bosch omdat het publiek het veld opkwam. En Lange Jan niet meer mee naar voren kon.
Dat was een schot, dat door een stukje loszittend zijnet onder dat zijnet door de goal in vloog en dus als doelpunt werd gegeven terwijl die bal gewoon een halve meter naast was.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:55 schreef Bos81 het volgende:
Het hoe en wat weet ik niet meer precies en het is ook al wat jaren geleden, maar het was een wedstrijd tussen Nurnberg en ik dacht Bayern Munchen.
Nurnberg moest vechten tegen degradatie en was op weg naar een goed resultaat, totdat de scheidsrechter een bal die duidelijk naast de goal ging als doelpunt (voor Bayern) aanwees.
Door deze blunder werd de wedstrijd overgespeeld die Nurnberg kansloos verloor en alsnog degradeerde
Die was echt overduidelijk inderdaad.quote:Op woensdag 23 april 2008 17:50 schreef GieJay het volgende:
Tja... overduidelijk he.. Az - ajax 1-1.. Die goal van az waar stekelenburg werd getorpedeerd..
Wegereef![]()
Doe niet zo zieligquote:Op maandag 21 april 2008 23:00 schreef DuvelDuvel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb amper iets te klagen over de Belgen die Roda floten. Over de Nederlandersquote:Op woensdag 23 april 2008 15:29 schreef LoeiSoeares het volgende:
De Belgische arbitrale inbreng in de Eredivisie dit seizoen. Waren vaak weinig soeps die exchangestudents.
Dat ook ja. Arme Piresquote:Op donderdag 24 april 2008 21:01 schreef borisz het volgende:
Hauge bij Barca - Arsenal, CL finale 2006. Had voordeel moeten geven ipv Lehmann weg te sturen.
hier moest je zeker aan denken bij die actie van Leonardo van gisteren?quote:Op maandag 15 september 2008 08:46 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Die hansbal van Leonardo in de klassieker was er ook ééntje om nooit te vergeten. Vooral vanwege het feit dat de grensrechter die op 2 meter stond van Leonardo en het niet zag, de leider van mijn voetbalelftal was.
Iemand kwam er inderdaad mee in het Live-verslagen topic.quote:Op maandag 15 september 2008 09:32 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
hier moest je zeker aan denken bij die actie van Leonardo van gisteren?
Kortom: alle beslissingen tegen Ajax?quote:Op maandag 22 september 2008 08:20 schreef denthemen het volgende:
Jaap Stam, uit bij Utrecht, die een overtreding ongeveer 1.5 meter buiten het strafschop gebied maakt en toch een penalty tegen krijgt
De penalty die Ajax kreeg door Machlas.,
De penalty's van vorig jaar en dit jaar van Feyenoord
De handsbal van Sneijder tegen Roda die toch wel érg duidelijk was
Ok, serieus.. Leer aub lezen!quote:Op maandag 22 september 2008 13:52 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Kortom: alle beslissingen tegen Ajax?
quote:Op maandag 22 september 2008 13:52 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Kortom: alle beslissingen tegen Ajax?
Prachtigquote:Op maandag 21 april 2008 23:44 schreef gitaarsnaar het volgende:
WK 2002 Turkije - Brazilie
Weet niet hoeveel het stond, maar Rivaldo wil geloof ik een corner nemen en vroeg om de bal. Dus die turk schiet de bal tegen de knie van Rivaldo, waarna Rivaldo als een stervende zwaan naar het gras ging. Die turkse speler krijgt daarna rood.
Altijd bijgebleven omdat het zo lachwekkend is
oh damn,![]()
Die tweede is heel erg twijfelachtig en als het al een fout is lijkt het me zeker geen blunder én al helemaal geen 'gevalletje bossen', hoe slecht die dan ook mag zijn.quote:Op maandag 22 september 2008 00:10 schreef Prosac het volgende:
1. 2 gevalletjes Ruud Bossen
- zeggen dat Majstorovic niets deed, terwijl Drent met een hoofdwond het veld af moet
- Meerdink eraf sturen voor een zuivere tackle op de bal
2. Eerste keer playoffs CL. Finalewedstrijd, FC Groningen - Ajax. Ajax won thuis met 2-0 van Groningen. Groningen overklast Ajax in de terugwedstrijd en staat 2-0 voor, Blind brengt zelfs de half geblesseerde Sneijder kort voor tijd in. Deze schiet van afstand op de goal, Boukhari loopt in overduidelijk buitenspel in de baan van het schot en ontneemt het zicht op de bal van Roorda. Bal vliegt er in..
what if....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |