Gisteren ging ik met de tram naar IJsselstein toe. Naar het eindpunt. Bij het eindpunt aangekomen loop ik in de richting van de uitgang van de tram en ik zie een heel mooi meisje zitten. Zij stapt ook uit en we lopen van het perron af. Achter mij hoor ik het geluid van haar hakken. Zij moet blijkbaar dezelfde kant op als ik. Even later ben ik bij mijn bestemming aangekomen en ik zie haar van een afstandje aan komen lopen. Een mooie lange meid, donkerbruin haar, strakke spijkerbroek en hoge hakken. Ik kan niet goed bepalen of ze Nederlands is of niet. Ik doe of ik aanbel, ik wil haar graag van dichtbij zien. Terwijl ze voorbij loop, lach ik naar haar en ik kijk haar na. Zij reageert jammer genoeg niet.
Rond half negen besluit ik weer naar huis te gaan. Ik doe de deur open en ik stap naar buiten. Mijn moeder was even meegelopen en ik zeg tegen haar, "Hey, kijk daar loopt ze".
Zij zou dus dezelfde tram naar Utrecht nemen.
Terwijl ik richting het eindpunt loop, vraag ik mezelf af of ik haar zou aanspreken. Met die gedachte in mijn hoofd kom ik aan op het perron. Net op dat moment komt de tram er al aan. Daar gaat mijn aanspreekmoment. Ik loop haar voorbij. Ze staat met haar rug naar me toe de traminformatie te lezen. Ik loop naar het voorste gedeelte van de tram om daar een kaartje te chippen. Zij heeft inmiddels plaatsgenomen achterin de tram. Helaas kans verkeken. Volgende keer beter.
Richting Utrecht. Daar gaat de reis naar toe. Na bijna drie kwartier komt de tram aan het op station. Ik stap uit en zie ik tot mijn verrassing het mooie meisje ook de tram uitstappen. Ik loop naar haar toe en voor een moment loop ik naast haar, vluchtig kijk ik haar richting op en daarna loop ik haar voorbij. Bij de stoplichten heb ik de hoop dat het licht op rood zal staan. Dat zou een prima aanspreekmoment zijn maar het stoplicht staat op groen en ik loop richting mijn bus. Hier houdt onze gezamenlijke reis op. Zij gaat richting een ander deel van de stad. Ik zie haar op het station in de menigte verdwijnen.
Had ik haar moeten aanspreken? Had jij haar wel aangesproken? Had ik achter in de tram moeten gaat zitten, haar op station moeten aanspreken, haar bus moeten nemen? Mijn hoofd is gevuld met had ik maars...