abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2008 @ 13:16:13 #51
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_58201326
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:11 schreef Triptamine het volgende:
Goed stuk.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_58201333
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:15 schreef RayMania het volgende:
Ik heb sinds tijden weer een goed gevoel bij een Ajax-trainer (sorry M0NTANA). Dat had ik ook toen in 2001 Koeman samen met Krol naar Ajax kwamen. Dat was een redelijke periode met twee titels (waarvan de bijdrage van Adriaanse bij de eerste trouwens groot was). Met Blind en Ten Cate heb ik nooit het idee gevoel gehad dat er prijzen gehaald zouden worden, bij Van Basten weer wel. Laat m'n gevoel goed zijn.
In Ten Cate had ik ook wel vertrouwen. Ik zag het met van Basten niet zitten maar ik moet zeggen dat ik nu er de volste vertrouwen in heb!
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_58201338
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:16 schreef Ordinair het volgende:

[..]

Telegraaf meldt het ondertussen ook al. Maar ze zijn nog niet rond.
Idd, en als de Telegraaf het meldt dan zijn ze er serieus mee bezig.
  maandag 21 april 2008 @ 13:18:01 #54
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58201346
Heb er nog altijd geen vertrouwen in (sorry iedereen), maar ik laat me graag positief verrassen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 21 april 2008 @ 13:18:20 #55
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_58201352
Ik denk trouwens dat we op hemelvaart (1 mei) eerst uit naar Heerenveen moeten en de thuiswedstrijd dan op dinsdag 6 mei is.
Gourmetten of steengrillen?
pi_58201376
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:17 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Vergat je een PI? Of meen je dit serieus?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_58201385
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:18 schreef M0NTANA het volgende:
Heb er nog altijd geen vertrouwen in (sorry iedereen), maar ik laat me graag positief verrassen.
Zo kennen we je weeer
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_58201396
Volgens berichten die ik hoor is het 1 mei om 14.30 in Heerenveen en 4 mei om 12.30 in de Arena.

Ik werd gebeld door een maat over kaarten, geen idee waar hij het vandaan heeft.
pi_58201405
Ik heb ook behoorlijk wat vertrouwen in Van Basten, sinds tijden niet meer gehad bij een nieuwe Ajax-trainer.
pi_58201410
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:15 schreef RayMania het volgende:
Ik heb sinds tijden weer een goed gevoel bij een Ajax-trainer (sorry M0NTANA). Dat had ik ook toen in 2001 Koeman samen met Krol naar Ajax kwamen. Dat was een redelijke periode met twee titels (waarvan de bijdrage van Adriaanse bij de eerste trouwens groot was). Met Blind en Ten Cate heb ik nooit het idee gevoel gehad dat er prijzen gehaald zouden worden, bij Van Basten weer wel. Laat m'n gevoel goed zijn.
laten we het hopen. Het verleden biedt geen garantie voor de toekomst maar met een goed gevoel is natuurlijk niks mis
  maandag 21 april 2008 @ 13:21:38 #61
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58201417
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:20 schreef SCH het volgende:
Volgens berichten die ik hoor is het 1 mei om 14.30 in Heerenveen en 4 mei om 12.30 in de Arena.

Ik werd gebeld door een maat over kaarten, geen idee waar hij het vandaan heeft.
4 mei wordt hem sowieso niet, liefst komende zondag dan maar.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_58201439
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:21 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

4 mei wordt hem sowieso niet, liefst komende zondag dan maar.
Hoezo wordt dat hem niet? Om 12.30 kan het toch prima.
  maandag 21 april 2008 @ 13:24:08 #63
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58201474
quote:
Beste Jurryt,

Nee, deze Ajacied was niet teleurgesteld, gisteren. Althans, niet erger dan in de acht maanden ervoor. Ik ging nogal gelaten richting de ArenA, gaf ons pakweg 20 procent kans en na twee uurtjes indrinken misschien 25 procent.

Maar een kampioenssfeer? Die heerste niet op het Rembrandtplein, voor de wedstrijd, en ook niet in het stadion. In de tweede helft babbelden we alvast een beetje over de play-offs, en dat dat ook een keer fout moet gaan. Het was mooi weer.

Armoede

We vinden PSV wél een kampioen van de armoede, ja. Maar we zijn er het hele seizoen goed van doordrongen geweest wat het over óns zegt dat we het hele seizoen tamelijk kansloos achter de aanstaande kampioen van de armoede hebben aangestrompeld.

Daarom was ik ook zo verbaasd over de uitspraak van Ibrahim Afellay: “In Amsterdam hebben ze altijd de grootste mond, maar resultaten ho maar.”

Branie

Grote mond? Wíj? Oké: Adrie Koster zei een paar dagen geleden dat hij het gevoel had dat de KNVB dit jaar beter met de echte kampioensschaal naar de ArenA kon komen, in plaats van met een replica. Hij vond waarschijnlijk dat hij niet kon achterblijven bij Aad de Mos en besloot ook eens een voorzichtige poging tot branie te ondernemen, misschien wel voor het eerst in zijn bescheiden Zeeuwse leven.

Thuis goed geoefend voor de spiegel: “Hoe moet ik erbij kijken, schat? Zelfverzekerd en een beetje hooghartig, zoals dit? Of meer zó, met een besmuikt glimlachje?”

Maar verder? Ik kan me geloof ik geen Ajacied herinneren die dit seizoen zoiets hooghartigs heeft gezegd als Ibrahim Afellay. Niet dat ik dat leuk of goed vind, trouwens. Ik vind het juist heel jammer dat Ajax tegenwoordig een soort moedeloze, van elke illusie gespeende bescheidenheid uitstraalt. We zouden een veel grotere muil moeten hebben - snertploeg of geen snertploeg.

Bluffen

Als we ooit weer eens de grootste mond krijgen, moeten we wel de zelfbeheersing opbrengen om vooraf te bluffen, over wedstrijden die nog moeten komen. Dat heeft tenminste nog iets jongensachtigs en sympathieks, omdat je er een zeker risico mee neemt (goed bluffen is ook een beetje gokken).

Pas achteraf bluffen en een lange neus maken naar de verliezer, is net zoiets als iemand tot pulp schoppen die al op de grond ligt, of na de bevrijding moffenmeiden kaalscheren. Dat moeten we in de gaten houden, te zijner tijd, maar goed: eerst maar weer eens een ploegje bouwen.

Arrogantstuuuhhh

‘t Is wel een interessante Pavlov-variant, trouwens. Zeg tegen een Eindhovenaar ‘Eindhoven’ en hij zal automatisch roepen: ‘de gekstuuuuhhhh!’ Zeg vervolgens ‘Amsterdam’ en er zal spontaan ‘de arrogantstuuuhhh’ uit zijn mond komen. Het zijn staande uitdrukkingen geworden, die hun waarheid slechts ontlenen aan het feit dat het staande uitdrukkingen zijn (’het is waar omdat het waar is’).

Ajax kan de kaakjes tien jaar stijf op elkaar houden en Afellay kan tien jaar achter elkaar roepen dat dat arrogante Ajax niets voorstelt en PSV lekker wel; Eindhoven zal ons altijd arrogant blijven vinden. Godzijdank, voeg ik daaraan toe. Ajax heeft allang niet meer de grootste mond, maar dat valt gelukkig nog slechts weinigen op.

Anyway. Hoe is het met jou? Beetje zin in de finale om de Vergulde Dennenappel? Ik vond het gisteren om eerlijk te zijn niet zo slim om er drie in te schoppen tegen Roda… Dan ben je toch al gauw geneigd om te denken: dat gebeurt niet nog eens. Maar goed, dat zien we volgende week dan wel weer.

Mazzel!

Menno
  maandag 21 april 2008 @ 13:25:51 #64
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58201505
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo wordt dat hem niet? Om 12.30 kan het toch prima.
Wat mij betreft wel, maar de gemeente Amsterdam was duidelijk in haar standpunt dat er op 4 mei niet gespeeld kan worden, dus het zal echt wel een andere datum worden.
pi_58201535
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:17 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het maakt me eigenlijk al niet uit of die gast kan voetballen, ik ben al lang blij dat er weer serieus gescout word
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_58201548
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:11 schreef ImmerGeradeAus het volgende:
Leuk man, playoffs
Thuisblijven (lees: de kroeg in) is leuker.
pi_58201550
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:25 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel, maar de gemeente Amsterdam was duidelijk in haar standpunt dat er op 4 mei niet gespeeld kan worden, dus het zal echt wel een andere datum worden.
Ik denk dat daarom voor 12.30 is gekozen.
  maandag 21 april 2008 @ 13:29:02 #68
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_58201571
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:05 schreef RayMania het volgende:

Ik hou van Ajax. Om de jeugdopleiding, om de eigen opgeleide spelers als Van der Vaart, Sneijder, Heitinga die bij topclubs (gaan) spelen en straks Oranje gaan vertegenwoordigen. Ik hou van het aanvallende voetbal, de vele doelpunten, de mooie aanvallen, om ex-Ajacieden die ooit zijn gescout en nu bij topclubs spelen (Ibrahimovic, Maxwell, Chivu, Grygera de laatste jaren). Daar kan een club die doodsaai voetbal speelt, die bijna geen enkele ex-jeugdspeler in het buitenland heeft spelen, die weinig spelers heeft gescout die nu bij topclubs spelen (op Nistelrooij, Robben en wat vergeten spelers na), écht niet tegenop.

Hartstikke leuk zo'n titel, het is gegund en ik had hem natuurlijk graag bij Ajax gehad, maar voetbal is níet alleen prijzen. Voetbal is zoveel meer. Ajax .
Daarom is het ook zo'n onzin om mensen aan te vallen op de club waarvan ze fan zijn.

Ik kan min of meer het zelfde zeggen over psv (behalve over in hoeverre de prijzenkast gevuld is natuurlijk). Ben er fan van geworden vanwege de fantastische spelers die er toen rondliepen (Nilis, Romario, Ronaldo, van Breukelen...) en het leuke voetbal wat ze speelden. Bovendien de sfeer die er omheen hangt bij psv sprak/spreekt me erg aan.
Dat ze nu wat saaier spelen dan toen is nog geen reden om opeens heerenveen fan te worden. En natuurlijk vind ik het jammer dat psv niet zo vaak jeugdspelers door liet komen naar het eerste (ik bedoel... Huntelaar legt er 40 in bij de A1, maar is te licht bevonden... komop zeg) maar ben wel blij dat hier steeds meer verandering in komt, met spelers als Bakkal, Marcellis, Affelay. Jeugdspelers door laten breken, het liefst uit de omgeving is fantastisch, maar als je een speler als Gomes, Alex of een andere grote toegevoegde waarde kan halen uit het buitenland valt daar ook van te genieten. Ook voor mij is voetbal meer dan alleen wat prijzen hoor. Een keer een flauwe opmerking maken naar de concurrent als er een prijs gewonnen is is leuk, maar sommigen maken er hun levenswerk van.. aan die onzin doe ik dan ook niet mee. Ik support gewoon mijn eigen clubje, maar vind het echt onzin dat mensen zich druk maken om dingen als 'bij ajax zus en bij feyenoord zo'.
pi_58201606
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:27 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Het maakt me eigenlijk al niet uit of die gast kan voetballen, ik ben al lang blij dat er weer serieus gescout word
Zelfde verhaal hier hoor...ik dacht in eerste instantie: "Wat raar, geen Markus Berg?"
pi_58201607
Leuk stukje, en het klopt ook
pi_58201616
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:29 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo'n onzin om mensen aan te vallen op de club waarvan ze fan zijn.

Ik kan min of meer het zelfde zeggen over psv (behalve over in hoeverre de prijzenkast gevuld is natuurlijk). Ben er fan van geworden vanwege de fantastische spelers die er toen rondliepen (Nilis, Romario, Ronaldo, van Breukelen...)
Dat waren ook de spelers waar je als "rivaal" moeilijk een hekel aan kon hebben
pi_58201640
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:30 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Zelfde verhaal hier hoor...ik dacht in eerste instantie: "Wat raar, geen Markus Berg?"
Die zal zelf ook wel schrikken ja. Die dacht al binnen te zijn bij Ajax
  maandag 21 april 2008 @ 13:33:44 #73
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_58201665
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dat daarom voor 12.30 is gekozen.
Dit bericht is van vanmiddag 12.04 uur:
quote:
Datum Ajax- Heerenveen onbekend

AMSTERDAM - Het is onduidelijk wanneer Ajax in Amsterdam de play-offwedstrijd tegen Heerenveen speelt.

Ajax wil de play-offwedstrijd tegen Heerenveen zondagmiddag 4 mei spelen, maar de gemeente Amsterdam ziet een wedstrijd voorafgaand aan Dodenherdenking niet zitten. ''Bovendien willen we in verband met de politiecapaciteit tussen 30 april en 5 mei geen extra evenementen,'' aldus een woordvoerster van de gemeente.

Ajax speelt voor de play-offs twee wedstrijden tegen Heerenveen. De eerste staat op 1 mei in Heerenveen gepland. Kan de terugwedstrijd op 4 mei niet doorgaan, dan is 6 mei een optie, zegt een woordvoerder van Ajax. ''Maar het probleem is dan dat als Ajax Heerenveen uitschakelt, de volgende wedstrijd tegen NAC of Twente op 8 of 9 mei staat gepland, kort op de wedstrijd van 6 mei.''

De winnaar van de play-offs mag meedoen aan de voorronde voor de Champions League.
Lijkt me dus duidelijk.
pi_58201672
quote:
Op maandag 21 april 2008 13:31 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Dat waren ook de spelers waar je als "rivaal" moeilijk een hekel aan kon hebben
Belachelijk dat men het Nilis heeft vergeven dat hij in zijn kelder een lijk had liggen.
pi_58201720
Weet iemand hoe makkelijk of moeilijk het is om kaarten te regelen voor de playoffs? Met een clubkaart.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')