Goed stuk.quote:Op maandag 21 april 2008 13:11 schreef Triptamine het volgende:
In Ten Cate had ik ook wel vertrouwen. Ik zag het met van Basten niet zitten maar ik moet zeggen dat ik nu er de volste vertrouwen in heb!quote:Op maandag 21 april 2008 13:15 schreef RayMania het volgende:
Ik heb sinds tijden weer een goed gevoel bij een Ajax-trainer (sorry M0NTANA). Dat had ik ook toen in 2001 Koeman samen met Krol naar Ajax kwamen. Dat was een redelijke periode met twee titels (waarvan de bijdrage van Adriaanse bij de eerste trouwens groot was). Met Blind en Ten Cate heb ik nooit het idee gevoel gehad dat er prijzen gehaald zouden worden, bij Van Basten weer wel. Laat m'n gevoel goed zijn.
Idd, en als de Telegraaf het meldt dan zijn ze er serieus mee bezig.quote:Op maandag 21 april 2008 13:16 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Telegraaf meldt het ondertussen ook al. Maar ze zijn nog niet rond.
Vergat je een PI? Of meen je dit serieus?quote:Op maandag 21 april 2008 13:17 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, en als de Telegraaf het meldt dan zijn ze er serieus mee bezig.
Zo kennen we je weeerquote:Op maandag 21 april 2008 13:18 schreef M0NTANA het volgende:
Heb er nog altijd geen vertrouwen in (sorry iedereen), maar ik laat me graag positief verrassen.
laten we het hopen. Het verleden biedt geen garantie voor de toekomst maar met een goed gevoel is natuurlijk niks misquote:Op maandag 21 april 2008 13:15 schreef RayMania het volgende:
Ik heb sinds tijden weer een goed gevoel bij een Ajax-trainer (sorry M0NTANA). Dat had ik ook toen in 2001 Koeman samen met Krol naar Ajax kwamen. Dat was een redelijke periode met twee titels (waarvan de bijdrage van Adriaanse bij de eerste trouwens groot was). Met Blind en Ten Cate heb ik nooit het idee gevoel gehad dat er prijzen gehaald zouden worden, bij Van Basten weer wel. Laat m'n gevoel goed zijn.
4 mei wordt hem sowieso niet, liefst komende zondag dan maar.quote:Op maandag 21 april 2008 13:20 schreef SCH het volgende:
Volgens berichten die ik hoor is het 1 mei om 14.30 in Heerenveen en 4 mei om 12.30 in de Arena.
Ik werd gebeld door een maat over kaarten, geen idee waar hij het vandaan heeft.
Hoezo wordt dat hem niet? Om 12.30 kan het toch prima.quote:Op maandag 21 april 2008 13:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
4 mei wordt hem sowieso niet, liefst komende zondag dan maar.
quote:Beste Jurryt,
Nee, deze Ajacied was niet teleurgesteld, gisteren. Althans, niet erger dan in de acht maanden ervoor. Ik ging nogal gelaten richting de ArenA, gaf ons pakweg 20 procent kans en na twee uurtjes indrinken misschien 25 procent.
Maar een kampioenssfeer? Die heerste niet op het Rembrandtplein, voor de wedstrijd, en ook niet in het stadion. In de tweede helft babbelden we alvast een beetje over de play-offs, en dat dat ook een keer fout moet gaan. Het was mooi weer.
Armoede
We vinden PSV wél een kampioen van de armoede, ja. Maar we zijn er het hele seizoen goed van doordrongen geweest wat het over óns zegt dat we het hele seizoen tamelijk kansloos achter de aanstaande kampioen van de armoede hebben aangestrompeld.
Daarom was ik ook zo verbaasd over de uitspraak van Ibrahim Afellay: “In Amsterdam hebben ze altijd de grootste mond, maar resultaten ho maar.”
Branie
Grote mond? Wíj? Oké: Adrie Koster zei een paar dagen geleden dat hij het gevoel had dat de KNVB dit jaar beter met de echte kampioensschaal naar de ArenA kon komen, in plaats van met een replica. Hij vond waarschijnlijk dat hij niet kon achterblijven bij Aad de Mos en besloot ook eens een voorzichtige poging tot branie te ondernemen, misschien wel voor het eerst in zijn bescheiden Zeeuwse leven.
Thuis goed geoefend voor de spiegel: “Hoe moet ik erbij kijken, schat? Zelfverzekerd en een beetje hooghartig, zoals dit? Of meer zó, met een besmuikt glimlachje?”
Maar verder? Ik kan me geloof ik geen Ajacied herinneren die dit seizoen zoiets hooghartigs heeft gezegd als Ibrahim Afellay. Niet dat ik dat leuk of goed vind, trouwens. Ik vind het juist heel jammer dat Ajax tegenwoordig een soort moedeloze, van elke illusie gespeende bescheidenheid uitstraalt. We zouden een veel grotere muil moeten hebben - snertploeg of geen snertploeg.
Bluffen
Als we ooit weer eens de grootste mond krijgen, moeten we wel de zelfbeheersing opbrengen om vooraf te bluffen, over wedstrijden die nog moeten komen. Dat heeft tenminste nog iets jongensachtigs en sympathieks, omdat je er een zeker risico mee neemt (goed bluffen is ook een beetje gokken).
Pas achteraf bluffen en een lange neus maken naar de verliezer, is net zoiets als iemand tot pulp schoppen die al op de grond ligt, of na de bevrijding moffenmeiden kaalscheren. Dat moeten we in de gaten houden, te zijner tijd, maar goed: eerst maar weer eens een ploegje bouwen.
Arrogantstuuuhhh
‘t Is wel een interessante Pavlov-variant, trouwens. Zeg tegen een Eindhovenaar ‘Eindhoven’ en hij zal automatisch roepen: ‘de gekstuuuuhhhh!’ Zeg vervolgens ‘Amsterdam’ en er zal spontaan ‘de arrogantstuuuhhh’ uit zijn mond komen. Het zijn staande uitdrukkingen geworden, die hun waarheid slechts ontlenen aan het feit dat het staande uitdrukkingen zijn (’het is waar omdat het waar is’).
Ajax kan de kaakjes tien jaar stijf op elkaar houden en Afellay kan tien jaar achter elkaar roepen dat dat arrogante Ajax niets voorstelt en PSV lekker wel; Eindhoven zal ons altijd arrogant blijven vinden. Godzijdank, voeg ik daaraan toe. Ajax heeft allang niet meer de grootste mond, maar dat valt gelukkig nog slechts weinigen op.
Anyway. Hoe is het met jou? Beetje zin in de finale om de Vergulde Dennenappel? Ik vond het gisteren om eerlijk te zijn niet zo slim om er drie in te schoppen tegen Roda… Dan ben je toch al gauw geneigd om te denken: dat gebeurt niet nog eens. Maar goed, dat zien we volgende week dan wel weer.
Mazzel!
Menno
Wat mij betreft wel, maar de gemeente Amsterdam was duidelijk in haar standpunt dat er op 4 mei niet gespeeld kan worden, dus het zal echt wel een andere datum worden.quote:Op maandag 21 april 2008 13:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo wordt dat hem niet? Om 12.30 kan het toch prima.
Het maakt me eigenlijk al niet uit of die gast kan voetballen, ik ben al lang blij dat er weer serieus gescout wordquote:Op maandag 21 april 2008 13:17 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, en als de Telegraaf het meldt dan zijn ze er serieus mee bezig.
Ik denk dat daarom voor 12.30 is gekozen.quote:Op maandag 21 april 2008 13:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel, maar de gemeente Amsterdam was duidelijk in haar standpunt dat er op 4 mei niet gespeeld kan worden, dus het zal echt wel een andere datum worden.
Daarom is het ook zo'n onzin om mensen aan te vallen op de club waarvan ze fan zijn.quote:Op maandag 21 april 2008 12:05 schreef RayMania het volgende:
Ik hou van Ajax. Om de jeugdopleiding, om de eigen opgeleide spelers als Van der Vaart, Sneijder, Heitinga die bij topclubs (gaan) spelen en straks Oranje gaan vertegenwoordigen. Ik hou van het aanvallende voetbal, de vele doelpunten, de mooie aanvallen, om ex-Ajacieden die ooit zijn gescout en nu bij topclubs spelen (Ibrahimovic, Maxwell, Chivu, Grygera de laatste jaren). Daar kan een club die doodsaai voetbal speelt, die bijna geen enkele ex-jeugdspeler in het buitenland heeft spelen, die weinig spelers heeft gescout die nu bij topclubs spelen (op Nistelrooij, Robben en wat vergeten spelers na), écht niet tegenop.
Hartstikke leuk zo'n titel, het is gegund en ik had hem natuurlijk graag bij Ajax gehad, maar voetbal is níet alleen prijzen. Voetbal is zoveel meer. Ajax.
Zelfde verhaal hier hoor...ik dacht in eerste instantie: "Wat raar, geen Markus Berg?"quote:Op maandag 21 april 2008 13:27 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Het maakt me eigenlijk al niet uit of die gast kan voetballen, ik ben al lang blij dat er weer serieus gescout word![]()
![]()
Dat waren ook de spelers waar je als "rivaal" moeilijk een hekel aan kon hebbenquote:Op maandag 21 april 2008 13:29 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo'n onzin om mensen aan te vallen op de club waarvan ze fan zijn.
Ik kan min of meer het zelfde zeggen over psv (behalve over in hoeverre de prijzenkast gevuld is natuurlijk). Ben er fan van geworden vanwege de fantastische spelers die er toen rondliepen (Nilis, Romario, Ronaldo, van Breukelen...)
Die zal zelf ook wel schrikken ja. Die dacht al binnen te zijn bij Ajaxquote:Op maandag 21 april 2008 13:30 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Zelfde verhaal hier hoor...ik dacht in eerste instantie: "Wat raar, geen Markus Berg?"
Dit bericht is van vanmiddag 12.04 uur:quote:Op maandag 21 april 2008 13:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk dat daarom voor 12.30 is gekozen.
Lijkt me dus duidelijk.quote:Datum Ajax- Heerenveen onbekend
AMSTERDAM - Het is onduidelijk wanneer Ajax in Amsterdam de play-offwedstrijd tegen Heerenveen speelt.
Ajax wil de play-offwedstrijd tegen Heerenveen zondagmiddag 4 mei spelen, maar de gemeente Amsterdam ziet een wedstrijd voorafgaand aan Dodenherdenking niet zitten. ''Bovendien willen we in verband met de politiecapaciteit tussen 30 april en 5 mei geen extra evenementen,'' aldus een woordvoerster van de gemeente.
Ajax speelt voor de play-offs twee wedstrijden tegen Heerenveen. De eerste staat op 1 mei in Heerenveen gepland. Kan de terugwedstrijd op 4 mei niet doorgaan, dan is 6 mei een optie, zegt een woordvoerder van Ajax. ''Maar het probleem is dan dat als Ajax Heerenveen uitschakelt, de volgende wedstrijd tegen NAC of Twente op 8 of 9 mei staat gepland, kort op de wedstrijd van 6 mei.''
De winnaar van de play-offs mag meedoen aan de voorronde voor de Champions League.
Belachelijk dat men het Nilis heeft vergeven dat hij in zijn kelder een lijk had liggen.quote:Op maandag 21 april 2008 13:31 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Dat waren ook de spelers waar je als "rivaal" moeilijk een hekel aan kon hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |