quote:
waarschijnlijk alleen het sarcasmequote:
De OS1936 maar ook de OS1980 zijn misbruikt en het lijkt erop dat ook deze OS weer als smoes worden gebruikt. Is een zeer kwalijke zaak. Heet voor de rest niets met ras, nationaliteit of whatever te maken maar met een verrot systeem. Naar mijn mening zullen de sporters tijdens de OS misbruikt worden door het regime, aldaar.quote:Op maandag 21 april 2008 10:11 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Nu speelt de Tibet kwestie nu al een hele tijd. De OS is natuurlijk een mooie eye opener. Wat China doet is natuurlijk fout, maar de OS gaat op de sport niet over de politieke situatie. De OS1936 was natuurlijk net als veel sportevenementen in Duitsland en die tijd pure propaganda.
Het mooie van OS (en sport als entiteit) is dat sport verbroederd ongeacht de situatie, nationaliteit, ras of sexe. Er is ooit eens een film gemaakt over de WO1. Toen een paar Engelse soldaten tegen de Duitse soldaten hun geweren neerlegde en op kerstavond een potje gingen voetballen.
En een maand na de OS is iedereen weer de situatie in Tibet weer vergeten..
Not even close!quote:
quote:'Misstanden bij Olympische sponsors'
Nog steeds komen er volgens Play Fair grove misstanden voor bij de productie van sportkleding en andere producten voor Olympische sponsors. Volgens deze internationale coalitie van vakbonden en actiegroepen werken in China mensen soms meer dan tweehonderd uur per maand over. Zij krijgen nog niet de helft van het minimumloon betaald.
Het gaat om werk voor merken als Adidas, Asics, New Balance, Nike en Puma. Allemaal sponsoren zij een of meer teams die aan de Spelen deelnemen. Play Fair heeft voor zijn jongste rapport onderzoek gedaan in China, India, Thailand en Indonesië. FNV-voorzitter Agnes Jongerius stelt dat ''werknemers van gerenommeerde sportproducenten nog steeds voor een hongerloontje werken, terwijl de winsten oplopen naar honderden miljoenen''.
Een jaar geleden trok Play Fair al aan de bel over misstanden bij de productie van olympische pennen, petjes, tassen etc. Sindsdien probeert de coalitie in gesprek te komen met het Internationaal Olympisch Comité, maar dat is nog niet gelukt. Wel kondigden de organisatoren van de Olympische Spelen in Peking toen een groot onderzoek aan.
Thee ftwquote:
Siebrenquote:Op maandag 21 april 2008 10:18 schreef KaheemSaid het volgende:
Goedemorgen allemaal, ik ben weer van de partij!
Man, dat is toch al jaren zo... dat ze daar nu ineens over vallen...quote:Op maandag 21 april 2008 10:18 schreef nicomart het volgende:
oh en we hebben natuurlijk ook nog het volgende:
[..]
Dat het al jaren zo is, weet jij toch alleen maar omdat er jaren over bericht wordt. Dus ze vallen er niet nu ineens overquote:Op maandag 21 april 2008 10:20 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Man, dat is toch al jaren zo... dat ze daar nu ineens over vallen...
Dat is precies mijn probleem met die hele heisa eromheen nu. Het moment om politiek te bedrijven was een aantal jaar geleden, bij het toewijzen van de spelen aan Peking. Daar is ook veel politiek bij bedreven, in de westerse wereld zag men het als een handreiking aan China om ook die mensenrechtensituatie te verbeteren. Prima allemaal, maar zodra dat allemaal geregeld is en de sporters, die de afgelopen vier jaar hun hele leven in het teken van dit evenement hebben gezet, eindelijk kunnen beginnen moet de politiek (en ja GF: mensenrechtensituaties zijn poilitieke aangelegenheden) er met z'n poten van afblijven en lekker optiefen.quote:Op maandag 21 april 2008 10:13 schreef nicomart het volgende:
En ik vind niet dat je nu opeens kan zeggen tegen alle sporters dat ze niet moeten gaan. Die hebben daar jaren voor getraind. Dan had je die hele spelen niet moeten laten organiseren door China
Precies, als je als sporter morele bezwaren heeft tegen de situatie, dan ga je niet.. maar de OS is toch het hoogste wat je als sporter kan bereiken. Als je daarvoor jaren hebt getraind en gekwalificieerd dan maak het toch niet uit waar je moet presteren.quote:Op maandag 21 april 2008 10:13 schreef nicomart het volgende:
En ik vind niet dat je nu opeens kan zeggen tegen alle sporters dat ze niet moeten gaan. Die hebben daar jaren voor getraind. Dan had je die hele spelen niet moeten laten organiseren door China
sorryquote:
Hoe kom jij aan die informatie over hoe China denkt over de kwestie dan? Blijkbaar is de media toch niet zo eenzijdig in zijn berichtgeving zoals jij denkt. De argumenten die jij gebruikt heb ik namelijk al meerdere malen gehoord in de media.quote:Op maandag 21 april 2008 10:24 schreef plukkert het volgende:
Overigens worden wij aan deze kant van de aarde ook wel aardig geindoctrineerd hoor. De chinezen snappen helemaal niks van de heisa die "wij" over Tibet maken, zij vinden juist dat ze hun provincie een dienst doen door financiele injecties en een enorme toeristische industrie. Dan kan je zeggen dat zij alleen maar horen wat hun regime wil dat ze horen, maar hebben wij hier ooit wel eens een tegengeluid gehoord in onze media? Ik in ieder geval niet. Alleen is het hier dus niet de regering maar een groep wereldverbeteraars als amnesty international die ons die mening opdringen.
één artikeltje in De Pers een paar weken geleden. Het enige dat ik ooit gezien heb. Noem jij dat evenwichtig?quote:Op maandag 21 april 2008 10:27 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan die informatie over hoe China denkt over de kwestie dan? Blijkbaar is de media toch niet zo eenzijdig in zijn berichtgeving zoals jij denkt. De argumenten die jij gebruikt heb ik namelijk al meerdere malen gehoord in de media.
Krekt wat foar dy, âlde relskopperquote:Op maandag 21 april 2008 10:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Nooit weglopen voor een mooie discussie, dus ik ga nu die kant op
Vind ik inderdaad mooi, maar ik ga nu weer op huis aan, dusquote:Op maandag 21 april 2008 10:31 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Krekt wat foar dy, âlde relskopper
Discussie is niks voor jou?quote:
Rondom 10 niet gezien? En nog meer...quote:Op maandag 21 april 2008 10:29 schreef plukkert het volgende:
[..]
één artikeltje in De Pers een paar weken geleden. Het enige dat ik ooit gezien heb. Noem jij dat evenwichtig?
Is het een keer serieus.. is het weer niet goedquote:Op maandag 21 april 2008 10:28 schreef Deansensitized het volgende:
Ja man, hierover discussiëren doen jullie maar in SPT ofzo
Nee niet gezien helaas. Maar dan komen we nu op twee voorbeelden tegenover ongeveer elk actualiteitenprogramma, sportprogramma en krant die dagelijks kopt met de china/tibetsituatie. Ik hoop dat je het toch met me eens bent dat de doorsnee Nederlander (die NIET elk nieuwsprogramma afstruint op zoek naar ontbrekende kritische puntjes) nou niet echt een beeld krijgt van de twee kanten die aan elk verhaal zitten. Ik wil daar overigens niet iets mee goedpraten, maar het is wel iets wat me opvalt in de berichtgeving hier.quote:Op maandag 21 april 2008 10:36 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Rondom 10 niet gezien? En nog meer...
Royquote:
Hoezo dat?quote:Op maandag 21 april 2008 10:41 schreef Deansensitized het volgende:
Naja, serieus mag best, maar niet over dit
De Tibetiaanse kwestie is niet mijn favoriete discussiepunt, maar het ging over sport, dus ik mengde me toch maar mee..quote:Op maandag 21 april 2008 10:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is ook niet echt mijn favoriet.
Ik ook nietquote:Op maandag 21 april 2008 10:47 schreef Deansensitized het volgende:
Vind het niet echt een interessant onderwerp eerlijk gezegd
Dan groet mij maar eensquote:Op maandag 21 april 2008 10:47 schreef Deansensitized het volgende:
Vind het niet echt een interessant onderwerp eerlijk gezegd
Hallo KiWiquote:
Dan groeit mij maar eens.. Ik probeer eruit te halen wat je precies bedoeld. Of je het er mee eens bent, of dat die interesse moet groeien, of dat het je niet boeit.quote:
slechte grapquote:Op maandag 21 april 2008 10:58 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik lust ook wel een Kiwi![]()
slechte grap, i know
Ik had het zelf ook al gezegdquote:
Nouuquote:
Prijs je gelukkigquote:Op maandag 21 april 2008 11:06 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik ken die reclame niet? Youtubje iemand?
Eensquote:Op maandag 21 april 2008 11:07 schreef Piles het volgende:
Zijn jullie lekker allemaal aan het werk
Wat een heerlijke dag voor vrije dag
Sorry
Wat een lieve reclamequote:
Aaahwquote:Op maandag 21 april 2008 11:13 schreef Houniet het volgende:
10de en 11de uur verplichte gastcollege.
Welke heb je gekeken/ga je kijken?quote:
quote:Op maandag 21 april 2008 11:14 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik wil ook vrij zijn op zo'n dag als vandaag.. *stampvoet*
Herkenbaarquote:Op maandag 21 april 2008 11:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik download ze alleen, maar heb geen tijd om ze te kijken
Ik was echt filmverslaafd. De laatste film die ik in de bios heb gezien was The Kingdom. (In Stockholm, met gratis extra beenruimtequote:
Kloptquote:Op maandag 21 april 2008 11:15 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Welke heb je gekeken/ga je kijken?
ik heb dit weekend Stardust gezien. Een hele leuke film![]()
Je bent toch niet zo'n spotter hequote:Op maandag 21 april 2008 11:18 schreef Piles het volgende:
Zo, ik ga m'n cameraspullen ff pakken. Straks naar Schiphol
Ik ben na woensdag 10 dagen vrij.. nu maar hopen dat het dan ook mooi weer wordt...quote:Op maandag 21 april 2008 11:16 schreef Piles het volgende:
[..]
![]()
M'n timing is altijd al perfect geweest
Ik heb er ook nog een boel om te kijken.. Ik kijk eerst mijn series die ik download.. en dan pas komen de films meestal.quote:
deed ik ook regelmatig vanaf mijn mbo bij het hofplein en meteen door naar pathe schouwburgplein 's middagsquote:Op maandag 21 april 2008 11:16 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik was echt filmverslaafd. De laatste film die ik in de bios heb gezien was The Kingdom. (In Stockholm, met gratis extra beenruimte)
Toen ik nog op het mbo in Schiedam zat en om 11:45 tot school zat in donderdags met een paar vrienden al om 12:05 al weer in de bios..
Ik heb het vroeger ook weleens gedaan.. ik vind het ook best leuk om te zienquote:Op maandag 21 april 2008 11:19 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan? Iedereen z'n hobby..
quote:Op maandag 21 april 2008 11:19 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog een boel om te kijken.. Ik kijk eerst mijn series die ik download.. en dan pas komen de films meestal.
Geen echte spotters als in nummers noteren enzo. Maar ik ben wel helemaal leip van alles wat met vliegtuigen te maken heeft op het moment. Vooral alles op Schipolquote:
Sure iedereen zijn hobbie maar ik moeite met het te snappen.quote:Op maandag 21 april 2008 11:19 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee dan? Iedereen z'n hobby..
Hier ookquote:
Schipholquote:Op maandag 21 april 2008 11:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Geen echte spotters als in nummers noteren enzo. Maar ik ben wel helemaal leip van alles wat met vliegtuigen te maken heeft op het moment. Vooral alles op Schipol
Dexter heeft nu een breakquote:
Goede reclamequote:
I know. Kan niet wachten tot septemberquote:Op maandag 21 april 2008 11:23 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dexter heeft nu een breakMaar tering wat een goede serie is dat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |