abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2008 @ 14:43:19 #51
62913 Blik
The one and Only!
pi_58203224
fatsoenlijk bruin brood is alleen te krijgen in Nederland, nog bijna nergens anders tegen gekomen. En wit brood is voor zwakke zuigelingen...
pi_58204207
nou dat oost-europese brood vind ik maar smerig, zuurdesem
  maandag 21 april 2008 @ 15:41:52 #53
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_58204353
Nederlands brood pwnt, mafkees. :/
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_58207139
quote:
Op maandag 21 april 2008 07:26 schreef marcel-o het volgende:

[..]

in sigaretten zitten k-verwekkende stoffen
proef je ook niet
neem je er nog n paar?
[..]

Lekker of niet, dat heeft toch met smaak te maken. Die rommel waar je het over hebt heeft geen smaak dacht ik.
pi_58207804
Al het brood onder de ¤1,50 is niet te vreten.
  maandag 21 april 2008 @ 19:28:05 #56
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_58208596
Echte mannen eten gewoon rauw vleisch en sabbelen aan vrouwen hun tepels voor de dagelijksche melk hoeveelheden
pi_58208614
Damn, alle bakkers hebben zich zo te zien verzameld in dit topic
  maandag 21 april 2008 @ 20:05:04 #58
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_58209649
quote:
Op maandag 21 april 2008 12:35 schreef RickoKun het volgende:
Fucking haters! Ga terug naar (je eigen/) een ander land!!!

Nederland ftw, vuige swa's
Zo knulletje, lucht het op??
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
pi_58209755
Brood in Noorwegen is trouwens niet te pruimen, droge bagger die al afbrokkelt als je ernaar kijkt.

Shit, nu lijk ik ook en bakker
pi_58209797
Buitenlands brood is lekkerder, maar ze gebruiken dan ook iets ander meel. Houdbaarheid dank zij het niet gebruiken van conserveermiddelen is een hooguit 2 dagen.
Maar daar zijn de bakkers wel 7 dagen per week open.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 21 april 2008 @ 20:12:27 #61
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_58209823
quote:
Op maandag 21 april 2008 04:37 schreef blonchi het volgende:

[..]

Je zegt het zelf: Best lekker. Maar voor bijzonder lekker moet je echt de grens over.
Dan ben jij een KutPauper die nog nooit lekker brood heeft gehad

Oerbrood, Maisbrood etc etc
pi_58210444
Hangt ervanaf wat je onder "Nederlands" brood verstaat. Als je gewoon die grijze voorgesneden dingen uit de supermarkt bedoelt, dan ben ik het met je eens. Er zijn echter heel veel verschillende soorten. Zoals TheThirdMark al zei zijn Oerbrood en Maïsbrood erg lekker. Bij oerbrood moet je wel uitkijken dat je het goed bewaart want het wordt vrij snel slof. Daarnaast heb je zelfs tussen de supermarktbroden nog genoeg soorten zitten die wel te pruimen zijn. Belangrijkste is dat je moet kijken naar de wat donkerdere broden. Gewoon kijken naar die extreem volkoren/tarwe dingen. Daar zit doorgaans veel meer smaak aan dan die grijsbruinige broden. Waldkorn is meestal wat donkerder. Je hebt ze in normale broodvorm maar ook als speciale broodjes, zoals in de vorm van een driekhoek en dergelijke.

En je kunt hier in Nederland ook nog gewoon buitenlands brood kopen zoals ciabatta en dergelijke. Dus niet dramatisch doen dat je de grens over moet.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 21 april 2008 @ 20:38:03 #63
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_58210514
quote:
Op maandag 21 april 2008 20:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dan ben jij een KutPauper die nog nooit lekker brood heeft gehad

Oerbrood, Maisbrood etc etc
Misschien ben jij wel zo'n wereldvreemde malloot die zeker ook z'n Hollandse aardappelen meeneemt op vakantie.
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
pi_58210808
quote:
Op maandag 21 april 2008 20:38 schreef blonchi het volgende:

[..]

Misschien ben jij wel zo'n wereldvreemde malloot die zeker ook z'n Hollandse aardappelen meeneemt op vakantie.
Niet op mij gericht maar moet toch even reageren. Er zijn in Nederland genoeg goede broden te vinden. Dus óf je doet niet je best óf je bent inderdaad een pauper die in 't buitenland een keertje "gek" doet en zich gelijk een "kenner" vindt. Als je een kenner bent, dan zou je overal goede broden kunnen vinden. (Met uitzondering van de noord- en zuidpool misschien.)
pi_58210999
quote:
Op maandag 21 april 2008 20:34 schreef SuperHarregarre het volgende:
Belangrijkste is dat je moet kijken naar de wat donkerdere broden. Gewoon kijken naar die extreem volkoren/tarwe dingen. Daar zit doorgaans veel meer smaak aan dan die grijsbruinige broden.
Ja, lekker, gebrande suiker en andere kleurstofjes!
Echt volkoren brood is veel lichter (en lekkerder!) dan dat vieze donkerbruine 'pain de boulogne' van de AH.
Ook dat verneukeratieve 'meergranen' overal op.. ik heb uit protest een keer een brood gebakken van spelt- en tarwebloem. Meergranen! En ontzettend wit.
De AH was niet erg onder de indruk, maar in mijn hoofd was ik stoer!
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_58211312
quote:
Op maandag 21 april 2008 20:58 schreef tuxepux het volgende:

Ja, lekker, gebrande suiker en andere kleurstofjes!
Echt volkoren brood is veel lichter (en lekkerder!) dan dat vieze donkerbruine 'pain de boulogne' van de AH.
Ook dat verneukeratieve 'meergranen' overal op.. ik heb uit protest een keer een brood gebakken van spelt- en tarwebloem. Meergranen! En ontzettend wit.
De AH was niet erg onder de indruk, maar in mijn hoofd was ik stoer!
Gelul. Als ik zie wat sommige mensen qua "bruin" brood eten, word je echt verdrietig. Slappe hap. Daar zou je je kwakje nog niet eens op willen deponeren.
  maandag 21 april 2008 @ 21:14:20 #67
181126 MouzurX
Misschien?
pi_58211398
Ik weet niet hoe het in andere landen is, maar ik vind brood eigenlijk best heel lekker hier hoor.
In noorwegen hebbe nze wel lekkere broodjes met een speciale smaak erin, ik weet niet meer wat, dat is wel idd heeeel lekker, maar daarvan kan je er geen 4-5 achter elkaar van opeten
En in frankrijk hebben ze geen brood ofzo , iig is het eten daar gewoon kut als nederlander
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 21 april 2008 @ 23:57:11 #68
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_58216258
quote:
Op maandag 21 april 2008 20:50 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Niet op mij gericht maar moet toch even reageren. Er zijn in Nederland genoeg goede broden te vinden. Dus óf je doet niet je best óf je bent inderdaad een pauper die in 't buitenland een keertje "gek" doet en zich gelijk een "kenner" vindt. Als je een kenner bent, dan zou je overal goede broden kunnen vinden. (Met uitzondering van de noord- en zuidpool misschien.)
Is al goed, de grens overgaan is bijna niet meer nodig, omdat de meeste lekkere broden kopieën zijn van buitenlands brood.
Maar toch zijn die broden in het land van herkomst lekkerderderder.

Blonchi stelt stelling bij: Nederlands autochtoon brood is minder lekker dan het brood dat in de omringende landen wordt opgedist.
pi_58216356
quote:
Op maandag 21 april 2008 23:57 schreef blonchi het volgende:

[..]

Is al goed, de grens overgaan is bijna niet meer nodig, omdat de meeste lekkere broden kopieën zijn van buitenlands brood.
Maar toch zijn die broden in het land van herkomst lekkerderderder.

Blonchi stelt stelling bij: Nederlands autochtoon brood is minder lekker dan het brood dat in de omringende landen wordt opgedist.
Haha. Je hebt er gewoon een geromantiseerd beeld van. Geeft niet. Ik eet ook liever een ciabatta in Italië dan in Nederland. Feit is alleen, ik woon in Nederland.
pi_58216416
Ja, dat superbruine brood, gewoon witbrood met een kleurtje.
Geef mij maar vezelrijk brood, beter voor de stoelgang en dat is idd minder donker
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_58216753
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 00:03 schreef longinus het volgende:
Ja, dat superbruine brood, gewoon witbrood met een kleurtje.
Geef mij maar vezelrijk brood, beter voor de stoelgang en dat is idd minder donker
Niet elk van die broden is op die manier "verneukt" so to speak.

pi_58217635
Nou ik mis het brood van AH in die papierachtige zakken echt wel hoor! Hier (=30 km ten oosten van Parijs) hebben ze of alleen maar stokbroden of alleen sandwichbrood.... Het enige brood wat nog een beetje in de buurt komt, van Maitre Paul, is keiduur, ligt zwaar op de maag en heel snel droog...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  dinsdag 22 april 2008 @ 01:43:11 #73
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_58217984
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 01:10 schreef tim2308 het volgende:
Nou ik mis het brood van AH in die papierachtige zakken echt wel hoor! Hier (=30 km ten oosten van Parijs) hebben ze of alleen maar stokbroden of alleen sandwichbrood.... Het enige brood wat nog een beetje in de buurt komt, van Maitre Paul, is keiduur, ligt zwaar op de maag en heel snel droog...
Quel malheur
  dinsdag 22 april 2008 @ 03:09:06 #74
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_58218402

Snel oud, maar vers o zo goddelijk...
Dus dooreten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')