abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2008 @ 00:42:35 #101
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58217210
dag allemaal,

kwak is weer in da house!

Vanmiddag om 13 uur teruggekomen uit Slovenië, en alweer een generale repetitie voor de volgende tournee achter de rug..pffff. nu wacht ik tot de was klaar is zodat ik m op kan hangen.

Slovenië was tof, veel gelachen, heel hard gerepeteerd en geconcerteerd, me verbaasd over het bizarre schema (ontbijt 7.30, warme lunch 14.00, diner 23.00 uur) en ben heel heel erg moe. Kreeg halverwege het weekend het telefoontje dat mn oom is overleden, die ziek was, dus dat was wel een dieptepuntje. Iedereen ging feesten die avond omdat we niet door waren naar de finale en er dus bier gedronken kon worden zonder dat het onze kansen zou verpesten, maar ik was verdrietig, doodmoe en had overal pijn van de hele dag lopen en staan dus ben alleen naar t hostel gegaan. daar kwam de echte klap, en gelukkig belde er toen een vriendinnetje terug na een smsje, half uur gebeld, en daarna ging t beter. maar gisteravond wilde ik echt alleen maar naar huis toe...

vrijdag is de crematie dus ik ga wat later naar de volgende tournee. kan met mnouders meereizen die op vakantie gaan naar engeland om er even uit te zijn.

slovenië was wel goed voor de lijn!! niet veel gegeten want t was niet lekker en op zulke rare tijden dat ik er niet veel mee kon sowieso... het menu was vieze sla drijvend in dressing, met bruine bonen erdoor, soepjes en vlees met vlees erover en vlees erbij... heb wel te veel ijsjes gegeten maar de weegschaal gaf vanmiddag fijne getallen aan... ben benieuwd naar woensdag...

ik lees hier over ziekenboegen...hoop dat jullie je snel wat beter voelen allemaal!

veel meer heb ik even niet te vertellen. ohja. ik ben nu officieel een dom blondje, want ik heb mn ipod in de bus laten liggen (nadat ik tegen iedereen had geroepen dat ze niks moesten vergeten)... morgen dus naar t hoofdkantoor van de busmaatschapij om hem op te halen als ze m gevonden hebben na mn telefoontje..... duhhh...

illustratie van blondheid: kwak showt (met mede-koorleden, verwijderd wegens privacy enzo) haar rode-concertlippenstift voor de foto, maar dit is wel ongeveer the degree of ditziness van hoe ik me vanmiddag voelde of meer

Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  dinsdag 22 april 2008 @ 02:57:49 #102
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_58218375
Jeetje gothic-blackie, wat een vakantie! Dat moet je niet al te vaak doen zo.... Ik hoop dat je schoonzus ok is.

Kwakveense, gecondoleerd. Fijn dat je toch het nodige plezier hebt gehad in Slovenie. Wat zingen jullie?

Isa, wie is Walturrrrr?
pi_58218984
gothic-blackie, dat klinkt als een niet zo fijne vakantie, hopelijk zijn jullie allemaal weer snel opgeknapt.

Kwakveense, gecondoleerd, en het eten in Slovenië klinkt inderdaad niet echt aantrekkelijk.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 22 april 2008 @ 07:34:47 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_58219052
Heftige uitstapjes g-b en kwak! !
En tsja, Oosteuropees voedsel
disclaimer
pi_58219333
Wow! Kwakveense, wat zie je er goed uit!
Owja, en gecondoleerd. Wel kutnieuws zo onderweg.

Ik voel me trouwens slank. Ook wel eens lekker.
Hebben jullie nog shoptips voor de VS? Qua eten ga ik iig voor de salades.
pi_58219371
Je gaat over een week die kant uit toch Liejannuh?

Ik heb net nog even een sinaasappel gepakt naast mijn brood, en nu zit ik vol! Het was ook een mega sinaasappel.

Ik ga lekker op tijd naar school, ik heb gisteren achter een vacature aangebeld, en ik ben helemaal enthousiast. Voor mijn gevoel ben ik al haast aangenomen op die telefoongesprekken. Nu dus nog even een goede brief schrijven, en hopen dat er ook echt wat uitkomt.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 22 april 2008 @ 08:34:19 #107
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_58219523
Goedemorgen mededieëters en globetrotters

Ik heb het niet zo reizen en het liefst ook niet op dieëten eigenlijk, maar goed noodzakelijk kwaad zullen
we maar zeggen. Ben al 10 jaar Nederland niet meer uit geweest en nu moet ik volgende week mee
naar Kreta. Ben nu al ruim 2 weken volledig in de ban van eetbuien, vreten, vreten, vreten en nog eens...

Ik laat mijn update maar even zitten voor wat het is en kom weer lijnen als ik terugkom. Als ik terugkom..
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  dinsdag 22 april 2008 @ 08:49:01 #108
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58219689
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:34 schreef Faat het volgende:

Ik heb het niet zo reizen en het liefst ook niet op dieëten eigenlijk, maar goed noodzakelijk kwaad zullen
we maar zeggen. Ben al 10 jaar Nederland niet meer uit geweest en nu moet ik volgende week mee
naar Kreta. Ben nu al ruim 2 weken volledig in de ban van eetbuien, vreten, vreten, vreten en nog eens...

Ik laat mijn update maar even zitten voor wat het is en kom weer lijnen als ik terugkom. Als ik terugkom..
Arme Faat.
Vind je reizen zo erg? Wel dapper dat je dan naar Kreta gaat!
Kreta lijkt me wel heel leuk en 2 weekjes zon en mooie omgeving is toch ook wel een gaaf vooruitzicht?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_58219713
kwak is mooi

@gb: jemig, wat balen zeg

@kwak: gecondoleerd

@Liejannuh: ik en shoptips? maar ben wel heel jaloers op je doe je foto's maken? veel?
Ja doei.
  dinsdag 22 april 2008 @ 08:55:27 #110
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58219792
Kwak, gecondoleerd!

Lianne: gewoon veel kopen, de dollar staat zo laag... vooral sneakers, die zijn daar sowieso al vaak goedkoper en nu zeker. Ik wil ook shoppen in de VS. Toen ik er was in aug 2001 was alles stervens duur, dollar was toen Fl. 2.62 (E 1,19 dus... en nu E 0,60 ) .
***Levi was here***
pi_58219984
Ik ga heel veel foto's maken. En ook wat filmpjes denk ik.

En ik ben alvast aan het verzinnen wat ik mee ga nemen. Ik zit nu op het volgende lijstje:
- 1 broek
- 1 rok
- 1 paar schoenen
- 2 tshirts
- 1 trui
- sportkleding
- ondergoed
De rest koop ik daar.

Ow, en Faat, Kreta is ontzettend leuk joh! Lekker 's avonds aan de boulevard wat drinken enzo. Gaat helemaal goed komen.
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:13:00 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_58220062
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:15 schreef Liejannuh het volgende:
Wow! Kwakveense, wat zie je er goed uit!
Owja, en gecondoleerd. Wel kutnieuws zo onderweg.

Ik voel me trouwens slank. Ook wel eens lekker.
Hebben jullie nog shoptips voor de VS? Qua eten ga ik iig voor de salades.
SOHO for sure, Fifth Avenue voor windowshoppen, en sla spijkerbroeken in. Ik weet niet of je een Levi's fan bent, maar die kosten maar 50 dollar ofzo in NYC
Salades kun je vaak vinden in bakeries, maar vraag om weinig dressing anders krijg je slasoep. En misschien is dit achterhaald en ben je al eerder in NYC geweest

Ben je al eerder in NYC geweest?
disclaimer
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:13:28 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_58220066
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:34 schreef Faat het volgende:

Kreta, daar staan de bossen momenteel lekker in de hens
disclaimer
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:17:19 #114
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58220143
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

SOHO for sure, Fifth Avenue voor windowshoppen, en sla spijkerbroeken in. Ik weet niet of je een Levi's fan bent, maar die kosten maar 50 dollar ofzo in NYC
***Levi was here***
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:19:05 #115
149959 SQ
snelle trees
pi_58220175
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:17 schreef Levitation het volgende:

[..]

Levi's zitten bij mij voor geen kanten en mijn vriendin staan ze perfect, ik was ook stikjaloers toen zij met 4 nieuwe broeken naar huis ging en ik met niks. (de Diesel broeken waren er, hoe vreemd ook, namelijk nog duurder dan in Nederland )
disclaimer
pi_58220268
Ik ben nog nooit in NYC geweest. En volgens mij staan Levi's bij mij ook niet zo goed. Lee past wel goed trouwens.
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:26:29 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_58220329
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:23 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben nog nooit in NYC geweest. En volgens mij staan Levi's bij mij ook niet zo goed. Lee past wel goed trouwens.
NYC
Als je budget je lief is moet je trouwens niet in een restaurant met bediening gaan zitten. En ga naar het Metropolitan Museum, de afdeling met kerkelijke kunst is een enorme aanrader. En naar de Trump Tower, al is het alleen maar voor de overdaad aan goud en de inpandige waterval. En doe een rondje om het Reservoir. En loop bij avond over de Washington Bridge.
Hoeveel dagen heb je?
disclaimer
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:30:06 #118
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58220394
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Levi's zitten bij mij voor geen kanten en mijn vriendin staan ze perfect, ik was ook stikjaloers toen zij met 4 nieuwe broeken naar huis ging en ik met niks. (de Diesel broeken waren er, hoe vreemd ook, namelijk nog duurder dan in Nederland )
Nog duurder? Weet je wat Diesel betaalt voor die broeken in China?? Heb ooit een doc gezien over zo'n fabriek waar die spijkerbroeken gemaakt werden. De fabriek vangt ongeveer $4.20 per broek.
***Levi was here***
pi_58220403
Ik heb 6 volle dagen.
Veel te weinig natuurlijk, maar ik heb ook nog 3,5 dagen in Chicago. Dus dat maakt wel iets goed.
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:31:16 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_58220415
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:30 schreef Liejannuh het volgende:
Ik heb 6 volle dagen.
Veel te weinig natuurlijk, maar ik heb ook nog 3,5 dagen in Chicago. Dus dat maakt wel iets goed.
Allebei prachtig bezongen door Old Blue Eyes
disclaimer
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:31:48 #121
149959 SQ
snelle trees
pi_58220426
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:30 schreef Levitation het volgende:

[..]

Nog duurder? Weet je wat Diesel betaalt voor die broeken in China?? Heb ooit een doc gezien over zo'n fabriek waar die spijkerbroeken gemaakt werden. De fabriek vangt ongeveer $4.20 per broek.
Ja, maar er zit minstens 80 euro per broek aan marketingkosten in !!
disclaimer
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:36:38 #122
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58220496
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar er zit minstens 80 euro per broek aan marketingkosten in !!
Dat wel, maar da's toch eigenlijk triest.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 april 2008 @ 09:58:58 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58220914
GB, wat een vakantie zeg Hopelijk knapt iedereen weer op.

Kwak, geconcoleerd met je oom

Faat, Kreta is echt leuk! Waarom zie je zo op tegen het reizen? Sterkte dan maar met je vakantie

Ben vandaag nog maar thuis gebleven, voel me iets beter maar heb beroerd geslapen.

Oja, freecell, je brief is er
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:08:04 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_58221072
Ik dacht echt gisteren iets op het nieuws te horen over branden op Kreta
disclaimer
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 april 2008 @ 10:18:36 #125
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58221258
Fannetje, wat een prachtig weer hebben jullie vandaag! Ik hoop dat jullie een hele mooie dag hebben, heel veel plezier en geluk samen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:20:48 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_58221300
Owja, Fannetje! Veel pelzier en maak er een mooi feestje van!
disclaimer
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:30:25 #127
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58221510
fannetje!!! geniet vandaag!!

faat: laat je niet kisten hoor, het wordt vast leuk in kreta. reizen kan idd. stressvol zijn, mij helpt het om van te voren me in te prenten dat alles misschien wel anders gaat lopen dan ik denk of wil en dat dat een spannend avontuur is (ben een beetje neurotisch en ander sgeniet ik nergens van als t spontaan gebeurt)

@allemaal: dank voor de condoleances (en de foto complimentjes )

vandaag is mijn dagje om mn huis weer op orde te krijgen en schoon te maken en alle achterstallige mail af te handelen etc...
  dinsdag 22 april 2008 @ 10:37:56 #128
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58221602
ohja, in amerika: als je geen last met de douane wilt, zorg dan dat je garantiebewijzen etc. alvastnaar huis opstuurt per post, en dat er al muziek op je nieuwe mp3 speler staat ofzo, en kleren dragen en in de vuile was meenemen of aantrekken etc.

niet dat ik een voorstander ben van het foppen van overheden....
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 22 april 2008 @ 11:09:08 #129
95752 crew  Chell
Kluns
pi_58222296
Ik ben weer eens vergeten hier te posten en was jullie dus weer eens kwijt

Hier gaat het met lijnen slecht, maar verder supergoed. Vriendje en ik vinden elkaar na een major relatiedip weer lief, de zon schijnt, ik heb volgende week vakantie, ga ergens anders werken. Ikke is wel blij

En vriendje en ik zijn ook lekker vakantieplannen voor de zomer aan het maken. Als het goed is gaan we 2,5 week samen weg! Woei! Ik ben al sinds 1999 niet langer dan een week op vakantie geweest!
pi_58222394
Fannetje, geniet vandaag en héél veel plezier
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:17:24 #131
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_58222458
Ach is dat vandaag? Heel veel plezier Fannetje, en heel veel geluk, natuurlijk
pi_58222551
Weet iemand hier trouwens wat je met (behoorlijk belegen) kaas aan moet die heel snel hard wordt?

Ik heb hem nu buiten de koelkast (als je hem er in legt, is hij echt niet meer te snijden) en goed verpakt in hiushoudfolie. Hij wordt nog stééds harder per keer dat ik hem gebruik.
En is er ook een huismiddeltje om hem weer zacht te krijgen?
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:24:23 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_58222623
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:21 schreef freecell het volgende:
Weet iemand hier trouwens wat je met (behoorlijk belegen) kaas aan moet die heel snel hard wordt?

Ik heb hem nu buiten de koelkast (als je hem er in legt, is hij echt niet meer te snijden) en goed verpakt in hiushoudfolie. Hij wordt nog stééds harder per keer dat ik hem gebruik.
En is er ook een huismiddeltje om hem weer zacht te krijgen?
Sneller opeten danwel kleinere stukken kopen
Maar eh, dit probleem ken ik niet eigenlijk Staat je koelkast te koud?
disclaimer
pi_58222646
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:58 schreef Rewimo het volgende:
GB, wat een vakantie zeg Hopelijk knapt iedereen weer op.

Kwak, geconcoleerd met je oom

Faat, Kreta is echt leuk! Waarom zie je zo op tegen het reizen? Sterkte dan maar met je vakantie

Ben vandaag nog maar thuis gebleven, voel me iets beter maar heb beroerd geslapen.

Oja, freecell, je brief is er
om maar even hierop te reageren, met de rest van de familie gaat het goed, alleen met schoonzusje niet. die is gisteravond in het ziekenhuis opgenomen. na vele onderzoeken doen denken ze aan longontsteking, maar ze zijn ook nog naar oa legionella aan het kijken en zo. ze moet in ieder geval in het ziekenhuis blijven totdat de koorts 24 uur lang weg is. en dan hopen dat eindelijk de problemen opgelost zijn.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_58222695
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Sneller opeten danwel kleinere stukken kopen
Maar eh, dit probleem ken ik niet eigenlijk Staat je koelkast te koud?
Hij staat niet in de koelkast
En ik doe er ongeveer anderhalf of twee weken mee, dat moet een kaas toch aankunnen?
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:29:10 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_58222730
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:27 schreef freecell het volgende:

[..]

Hij staat niet in de koelkast
En ik doe er ongeveer anderhalf of twee weken mee, dat moet een kaas toch aankunnen?
Ja in principe wel. Hij wordt altijd wel iets steviger door vochtverlies, maar niet zo hard dat het niet meer te snijden is.

Nou heb ik ooit in een kaaswinkel gewerkt, maar met dit euvel kan ik je niet helpen
disclaimer
pi_58222866
Freecell, uurtje voor het aansnijden uit de koelkast
pi_58223144
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:36 schreef ColdFeet het volgende:
Freecell, uurtje voor het aansnijden uit de koelkast
Dank je voor de tip, maar dan blijf ik bezig En ik ben niet altijd een uur voor het eten thius. Vanaf nu gewoon weer mijn andere kaas die ik altijd heb, daar had ik het minder mee

Even mijn trui spammen hoor

Ik vind het echt een geniale trui. En ik voel me er nu eindelijk bol genoeg voor
pi_58223203
Schattig.
En ja sorry meis, dat is toch echt de truc En bewaren in zo'n tupperware (of cheapy) pastic bewaardoos i.p.v. folie.

Faat, hou je niet van vliegen, of gewoon niet van vakantie? Biecht: stiekem vind ik vliegen ook stom. Behalve als je leuk uitzicht hebt. Maar ik reis liever met de trein
pi_58223320
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
Schattig.
En ja sorry meis, dat is toch echt de truc En bewaren in zo'n tupperware (of cheapy) pastic bewaardoos i.p.v. folie.
Mja, ik heb het normaal ook in tupperware, maar dit stukje was iets groter en pastte net niet.
Misschien toch maar eens een echte kaasbak kopen
  dinsdag 22 april 2008 @ 11:59:40 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_58223361
ik vind kaas juist fijner snijden als ie stevig is
Leuke trui Freecell, aan de voorkant zie je er nog steeds niks van
disclaimer
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:03:09 #142
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58223442
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
Schattig.

Faat, hou je niet van vliegen, of gewoon niet van vakantie? Biecht: stiekem vind ik vliegen ook stom. Behalve als je leuk uitzicht hebt. Maar ik reis liever met de trein
Vliegen is ook niets aan. Het is gewoon een noodzakelijk kwaad om daar te komen waar je graag heen wilt. Vakantie vind ik echt geweldig, daar heb ik die paar uur afzien wel voor over.
***Levi was here***
pi_58223443
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind kaas juist fijner snijden als ie stevig is
Leuke trui Freecell, aan de voorkant zie je er nog steeds niks van
Nee hè?
Ik vind het ook echt te grappig En dan zie ik die zijkant foto en dan denk ik: maar er zít wel iets!
Van bovenaf (mijn standpunt zeg maar) zie je het ook minder dan van de zijkant hoor. Ik ben dus elke keer weer geshockeerd door mijn spiegelbeeld en bijvoorbeeld deze foto.
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:08:04 #144
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58223551
mooie buik hoor freecell!

kaas...brrr... ik heb geen kaastips...ik ontwijk kaas, sorry!

@ gaoxing: ik zing meestal klassieke muziek in de koren waar ik zing. dit was een projectkoor, het nederlands studenten kamerkoor (jaargang 2007), dat weer opnieuw bij elkaar geroepen werd voor dit concours.we zonge voornamelijk 20e eeuwse muziek (simeon ten holt, bernard vn beurden) in de vrije ronde, en verplichte werken (brahms gallus en iets sloveens) in de verplichte ronde...
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:46:58 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_58224381
Tupperware kaasbak
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:52:13 #146
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58224490
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:46 schreef Troel het volgende:
Tupperware kaasbak
Hema kaasbak
***Levi was here***
pi_58224555
Freecell, leuke trui hoor..
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2008 @ 13:07:30 #148
43556 miss_dynastie
pi_58224806
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:52 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hema kaasbak
Die heb ik ook
pi_58224931
Ik krijg van de kaasboer nog een extra zakje voor om de kaas, en die werkt perfect...

Bakjes worden hier toch uiteindelijk nooit gebruikt..
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:13:49 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_58224960
Albert Heijn verpakkingen ftw
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')