Jij ging er vanuit dat gas, water en licht gratis was voor jou dus?quote:Op maandag 21 april 2008 20:34 schreef Ixnay het volgende:
Heel erg fijn allemaal. maar ze hebben mij een bedrag doorgegeven waar niet aan voldaan wordt.
Als iemand je schopt, zeg je toch ook niet: "Ja, je had ook 2 keer geschopt kunnen worden, dus ben maar blij dat je geschopt bent."
Stond dat bedrag dan nergens vermeld? Ik heb ook net een woning gekocht en ik kreeg er een half boekwerk bij met verslagen van VVE-vergaderingen, staat van onderhoud, kosten etc.quote:Op maandag 21 april 2008 20:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nog zo ene.
Ik heb helemaal niets tegen het betalen van een VVE, het is gewoon noodzakelijk.
MAAR ZE HADDEN MIJ GEWOON HET JUISTE BEDRAG MOETEN DOORGEVEN.
Dan wist ik wat ik had.
Dit bedrag stond als het goed is dus op je NvA die je voor de overdracht op 16 april hebt gehad. Als je deze goed had bekeken voor je afspraak bij de notaris, had je dit bedrag gezien en had je of kunnen bellen met de notaris of het tijdens je afspraak kunnen bespreken. Je bent gewoon laks geweest en hebt hier 4 dagen later heel hoog van de toren lopen blazen over oplichterij, terwijl er niets aan de hand is.quote:Op maandag 21 april 2008 20:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
MAAR ZE HADDEN MIJ GEWOON HET JUISTE BEDRAG MOETEN DOORGEVEN.
Dan wist ik wat ik had.
quote:Op maandag 21 april 2008 22:02 schreef jack4ya het volgende:
TS, je gaat buiten het verhaal van gas en licht volledig aan het volgende voorbij:
Zelfs al was het wel 85,- per maand, dan kan dat op ieder moment aangepast worden, naar wat voor bedrag ook! Dat was bij mij ook het geval. Dus je maakt echt van een mug een olifant!
Ok dan maar.quote:Op maandag 21 april 2008 21:30 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Jij ging er vanuit dat gas, water en licht gratis was voor jou dus?
Dat is toch ook precies waar je op uit bent, gezien je andere topic: Nieuwbouw vraagjequote:
Volgens mij zoek je slechts een manier om de koop ongedaan te maken en ik adviseer je dan ook om iets anders te zoeken dan die twee tientjes verhoging van de servicekosten.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:20 schreef Ixnay het volgende:
Vorige maand heb ik een appartement gekocht, mijn eerste woning!Ik heb bewust voor een goedkope woning gekozen, zodat ik nog even kan sparen, eigenlijk had ik met mijn inkomen dit appartement 2,5 keer kunnen betalen.
Nu zijn ze in de omgeving van mijn oude woonwijk woningen (2 onder 1 kap) aan het realiseren, die ik goed zou kunnen betalen (157.000). De bouw hiervan begint ergens in 2009. Medio 2008 (nu dus bijna) begint de verkoop hiervan.
Zo'n huis zou ik HEEL GRAAG willen hebben.
Hoe werkt dat met de vekoop van een woning die nog niet gebouwd is.
Het is inderdaad een beetje onhandig dat ik dat appartement gekocht heb vorige maand, als ik dit geweten had, was ik nog wel even bij mijn ouders blijven wonen.
Dat duurt nog ff voor die nieuwbouwdingen af zijn. Tot dan wil ik mijn huidige woning gebruiken.quote:Op maandag 21 april 2008 22:49 schreef Reese het volgende:
[..]
Dat is toch ook precies waar je op uit bent, gezien je andere topic: Nieuwbouw vraagje
Ik zal voor de duidelijkheid een deel van je OP quoten:
[..]
Volgens mij zoek je slechts een manier om de koop ongedaan te maken en ik adviseer je dan ook om iets anders te zoeken dan die twee tientjes verhoging van de servicekosten.
Veel plezier in je woning
Als je een woning koopt weet je NOOIT waar je aan toe ben, als je zekerheid wil hebben moet je gewoon huren. En dan nog kan GWE het ene jaar zomaar een flink stuk hoger uitvallen, denk aan een strenge winter of een energiecrisis.quote:Op maandag 21 april 2008 20:34 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nogmaals: Dan hadden ze mij dat gewoon doorgegeven. Dan wist ik waar ik aan toe was en had ik de woning niet gekocht.
quote:Op maandag 21 april 2008 22:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]Nog een keertje dan maar: "Waarom geven ze mij niet gewoon het juiste bedrag door op het moment dat ik de woning koop, maar de helft van dat bedrag. Meer vraag ik niet."
quote:Op maandag 21 april 2008 22:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit bedrag stond als het goed is dus op je NvA die je voor de overdracht op 16 april hebt gehad. Als je deze goed had bekeken voor je afspraak bij de notaris, had je dit bedrag gezien en had je of kunnen bellen met de notaris of het tijdens je afspraak kunnen bespreken. Je bent gewoon laks geweest en hebt hier 4 dagen later heel hoog van de toren lopen blazen over oplichterij, terwijl er niets aan de hand is.
Plus eventuele schade.quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:07 schreef gronk het volgende:
Ts kan er altijd nog onderuit. Kost alleen wel 10% van de aankoopsom.
"Waarom heb je zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan?"quote:Op maandag 21 april 2008 22:46 schreef Ixnay het volgende:
[..]Nog een keertje dan maar: "Waarom geven ze mij niet gewoon het juiste bedrag door op het moment dat ik de woning koop, maar de helft van dat bedrag. Meer vraag ik niet."
Nee, hij gaat zorgen dat de verkopende partij het terugkoopt, hij heeft tenslotte het bonnetje nogquote:Op dinsdag 22 april 2008 11:25 schreef Siegfried het volgende:
Denk niet dat je die koop nog kunt ontbinden
ik moest lachenquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:42 schreef Naamah het volgende:
[..]
Nee, hij gaat zorgen dat de verkopende partij het terugkoopt, hij heeft tenslotte het bonnetje nog
Daar heb ik aan voldaan. Ik zag dat in de koopakte stond dat de financiële lasten niet verzwaard zouden worden dan het geleverde bedrag. Dus ik hoefde me nergens zorgen over te makenquote:Op dinsdag 22 april 2008 09:10 schreef jack4ya het volgende:
[..]
"Waarom heb je zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan?"
Je snapt het niet volgens mij. Eigenlijk wilde ik het nog eens uitleggen maar dat heb ik al vaak genoeg gedaan.quote:Je had dat zelf ook moeten nagaan hoe de VvE er voorstond. Bovendien had je ook zelf moeten informeren/berekenen van verbruik van gas/licht/water en dan was het ook nog eens boven water gekomen.
Nee dat is niet zo hoor.quote:Bij een eigen huis zitten altijd onverwachte en ongewenste kosten, (net als auto's) Het willen terugdraaien van je koop kan wel meer is uitermate onverstandig. Ik zei al eerder dat ik het idee heb dat je er sowieso vanaf wilt (de koop). Is dat ook zo?
Het is een krimpregio, jaarlijks minder mensen, maar voor starterswoningen maakt het weinig uit.quote:Als het een klein flatje/woning betreft die aan de onderkant van het marktsegment zit, hoef je je weinig zorgen te maken als je het ooit weer te koop zet, die zijn over het algemeen courant. Daar valt vast een leuk slaatje uit te slaan, mocht je je dat afvragen. (* ik lees net dat je in een heel andere regio zit, weet niet zeker of het daar ook op gaat)
Ik ga er zeker niet met tegenzin wonen.quote:Anyway,... Richt je gewoon op deze aankoop en ga er voor, lijkt me niet dat je met tegenzin wilt/moet gaan wonen.
Hoe weet jij dat? VVE heeft mij direct gebeld maandagochtend.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
En nog steeds heeft TS geen contact met de VVE opgenomen.... maar ja, het was maandag en dan is de VVE gesloten
Precies, gronk kletst uit z'n nek. Een bedrag rond de ¤ 100 is heel normaal voor een jong appartement van gemiddelde grootte. Dat gronk een bouwval heeft gekocht, waarvan de VvE bovendien het geld kennelijk met bakken tegelijk de tent uitgooit, wil nog niet zeggen dat dat meteen de standaard is voor elk appartement.quote:Op zondag 20 april 2008 16:36 schreef CraZaay het volgende:
Ik betaal voor een perfect onderhouden pand uit 2003 nog geen 110 euro per maand, dus "bij lange na" is ietwat overdreven (en ja, er is een reserve van rond de 100.000 euro).
Jezus man, doe eens ff niet zo moelijk en vertel gewoon wat ze gezegd hebben. Dan zit je dat dus 2 dagen op te potten. Eerst mensen je laten helpen en dan ineens geen info meer gevenquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:12 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat? VVE heeft mij direct gebeld maandagochtend.
Waarschijnlijk hebben ze gezegd dat wij gelijk hebben en TS niet en wil hij dat nu niet toegeven aan ons.quote:Op donderdag 24 april 2008 00:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Jezus man, doe eens ff niet zo moelijk en vertel gewoon wat ze gezegd hebben. Dan zit je dat dus 2 dagen op te potten. Eerst mensen je laten helpen en dan ineens geen info meer geven![]()
Noem eens voorbeelden dan?quote:Op donderdag 24 april 2008 08:51 schreef gronk het volgende:
't zal niet de eerste keer zijn dat een TS een ongeloofwaardige afloop uit z'n duim zuigt
Als jij nou eerst eens gewoon vertelt wat er uit dat gesprek kwam...quote:
Typische Fok reactie natuurlijk, en je weet net zo goed als ik dat dit natuurlijk grote BS isquote:Op donderdag 24 april 2008 19:24 schreef Roellio het volgende:
VVE?
Normale mensen kopen gewoon een huis.
Stelletje paupers bij elkaar in een flat die geld heen èn weer schuiven.
Weet je uberhaupt wel waar het over gaat?quote:Op donderdag 24 april 2008 19:24 schreef Roellio het volgende:
VVE?
Normale mensen kopen gewoon een huis.
Stelletje paupers bij elkaar in een flat die geld heen èn weer schuiven.
volgens mij gaat ie het niet vertellenquote:Op donderdag 24 april 2008 20:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Als jij nou eerst eens gewoon vertelt wat er uit dat gesprek kwam...
Wat mij betreft kan er een slot op, dit gaat nergens meer toe leiden.quote:Op vrijdag 25 april 2008 03:27 schreef draculettetje het volgende:
[..]
volgens mij gaat ie het niet vertellen
Dat zegt op zich al genoegquote:Op vrijdag 25 april 2008 03:27 schreef draculettetje het volgende:
[..]
volgens mij gaat ie het niet vertellen
Als je weinig poen hebt maar toch een huis wil kopen moet je wonen in een flatquote:Op donderdag 24 april 2008 22:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Weet je uberhaupt wel waar het over gaat?
Ze zeiden dat zij niet verantwoordelijk zijn van de koop. Zij vragen gewoon een bedrag.quote:
quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:16 schreef Roellio het volgende:
[..]
Als je weinig poen hebt maar toch een huis wil kopen moet je wonen in een flat
In een flat moet je samen betalen voor onderhoud e.d.
Dat geld gaat naar een vereniging voor eigenaren
Als je geen pauper bent koop je een huis, alles van jou, geen VVE.
Erg handig zo'n huis als je de helft van het jaar in het buitenland zit, geen gezin/vriendin/vrouw hebt, en wanneer je in Nederland alleen naar huis gaat om te slapen en meer niet.quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:16 schreef Roellio het volgende:
[..]
Nieuwe algemene voorwaarden, nieuwe policy: Mods hoeven niet iedere vraag te beantwoorden.quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Jij beantwoordt mijn vraag trouwens ook niet.
en hoe nu verder?quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:26 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze zeiden dat zij niet verantwoordelijk zijn van de koop. Zij vragen gewoon een bedrag.
De makelaar of de verkoper dient dit goed door te geven aan de koper.
Maar dat zou je toch niet vragen aan hen? Je zou vragen hoe het zit met die verdubbeling van de bijdrage, daar ging het om.quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:26 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze zeiden dat zij niet verantwoordelijk zijn van de koop. Zij vragen gewoon een bedrag.
De makelaar of de verkoper dient dit goed door te geven aan de koper.
Het ligt er aan. In Rotterdam zijn een paar appartementjes te koop waar je meer poen voor moet hebben dan een villa in Wassenaar. Bovendien kun je ook als je een appartement hebt er voor kiezen om onderhoud zelf te doen. Financieel is dat alleen minder aantrekkelijk, want je betaalt dan al snel dubbel.quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:16 schreef Roellio het volgende:
[..]
En toch is een appartement over het algemeen wel het meest betaalbaar voor mensen die minder geld hebben. Daar krijg je dan ook trouwens qua ruimte en omgeving (portieken, buren etc) minder voor terugquote:Op zaterdag 26 april 2008 09:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het ligt er aan. In Rotterdam zijn een paar appartementjes te koop waar je meer poen voor moet hebben dan een villa in Wassenaar. Bovendien kun je ook als je een appartement hebt er voor kiezen om onderhoud zelf te doen. Financieel is dat alleen minder aantrekkelijk, want je betaalt dan al snel dubbel.
Ik ben geen pauper maar woon wel in een flat. En dat is een weloverwogen keuze geweest. Wij hebben namelijk wel in een "gewoon" huis met een tuin gehad. Ik voelde me daar enorm opgesloten, als je naar buiten kijkt zie je alleen een heg of een schutting. Als je in je tuin zit te eten komen de buren over de heg kijken wat je aan het vreten bentquote:Op vrijdag 25 april 2008 20:16 schreef Roellio het volgende:
[..]
Nou zou ik me juist opgesloten voelen in een flat tussen alle buren...quote:Op zaterdag 26 april 2008 10:47 schreef Blue-eyes het volgende:
[..]
Ik ben geen pauper maar woon wel in een flat. En dat is een weloverwogen keuze geweest. Wij hebben namelijk wel in een "gewoon" huis met een tuin gehad. Ik voelde me daar enorm opgesloten, als je naar buiten kijkt zie je alleen een heg of een schutting. Als je in je tuin zit te eten komen de buren over de heg kijken wat je aan het vreten bent![]()
Daarom de boel verkocht en weer (terug) verhuisd naar een flat, met prachtig uitzicht (9e etage) en lekker veel privacy als je buiten zit. Alles gelijkvloers is ook heerlijk.
Op een mooie zomeravond op het balkon kijken naar de zonsondergang, prachtig![]()
Dat soort dingen ervaren wij als een enorm pluspunt.
Tuurlijk, er zijn ook nadelen aan een flat en een VvE maar voor ons is weegt dat niet op tegen de voordelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |