Waar maak jij je druk om ? Je weet immers niet wat die vereniging al in kas heeft en ook niet wat er in de toekomst moet gebeuren. Als het hele gebouw in goede staat van onderhoud verkeerd kan 't allemaal best meevallen hoor.quote:Op zondag 20 april 2008 15:46 schreef gronk het volgende:
[..]
Wow, wat een spaarpot.
Voor mijn geval: 20*42*12=10.080 euro.
BIj zo'n beetje iedere uitgave komen we al snel uit op bedragen in de buurt van de 50 mille.
Tegelwerk vervangen in de portieken? 80 mille.
Schuiframen een onderhoudsbeurt geven? 25 mille.
Schilderwerk? 57 mille
Hekwerk vervangen op de balkons? 60 mille.
Hebben we het leuke werk, zoals 'asbesten standleidingen' vervangen nog niet genoemd.
Joh.quote:Op zondag 20 april 2008 15:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar maak jij je druk om ? Je weet immers niet wat die vereniging al in kas heeft en ook niet wat er in de toekomst moet gebeuren. Als het hele gebouw in goede staat van onderhoud verkeerd kan 't allemaal best meevallen hoor.
Een betere beschrijving van de TS had ik niet kunnen geven. Wat een zinloos gemiep zeg, beetje neulen over oplichting en ontbinding van het contract, echt...quote:
Dat wil ik ze nog zien doen, de VVE omlaag brengen.quote:Op zondag 20 april 2008 15:53 schreef E.T. het volgende:
gas en water zal waarschijnlijk een voorschot zijn met naverrekening.. dus helemaal geen oplichterij, maar te veel betaalde krijg je gewoon weer terug na verloop van tijd
Nee, mijn plan was dat ze de woning terugkopen mijn hypo aflossen en ik zoek wel een andere woning en zij verkopen eht wel aan een andere gek. Over die verhoging weet ik nog steeds niks.quote:Op zondag 20 april 2008 15:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus iemand anders koopt jou woning en jij gaat erin wonen? Ik denk dat ik me moet aansluiten bij de rest van de mensen hier. Deze verhoging kan niet zomaar uit de lucht komen vallen daar moet ergens een beslissing over genomen zijn. Het zou dus gewoon in de notulen van de VvE moeten staan of bij de voorzitter op te vragen zijn.
Ik betaal voor een perfect onderhouden pand uit 2003 nog geen 110 euro per maand, dus "bij lange na" is ietwat overdreven (en ja, er is een reserve van rond de 100.000 euro).quote:Op zondag 20 april 2008 15:14 schreef gronk het volgende:
Ik waarschuw je maar alvast dat die 84.90 bij lange na niet genoeg is als je ook maar iets wilt doen aan onderhoud
Sterker nog: voor 23 euro per maand kun je echt niet een huis onderhoudenquote:Op zondag 20 april 2008 16:28 schreef _Arthur het volgende:
wat mij een redelijk normaal bedrag lijkt als je dit vergelijkt met een eigen woning zonder VVE oid.
Het is anders vrij gebruikelijk dat je geld terug krijgt als je minder verbruikt hebt dan je op basis van voorschotten betaald hebt...quote:Op zondag 20 april 2008 16:08 schreef Ixnay het volgende:
Dat wil ik ze nog zien doen, de VVE omlaag brengen.
Meen je dat nu serieus?quote:Op zondag 20 april 2008 12:48 schreef Ixnay het volgende:
Een ander voorstel is dat de partij die deze fout heeft gemaakt mijn woning koopt waarmee ik mijn hypotheek aflos.
Dan is wat mij betreft alles opgelost.
Er is dus geen enkele sprake van oplichterij! Ieder normaal weldenkend mens zou zich nu de oren van z'n kop schamen om z'n eigen stommiteit/onweldenkendheid.... Een hoop geblaat en geschreeuw om niks, iets wat je binnen 5 minuten uit had kunnen vinden. Ik vond je al een jankert en ik vind het nog steeds. Ik hoop dat je er wat van opsteekt, maar ik ben bang dat je het wel nooit zult leren.quote:Op zondag 20 april 2008 15:06 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Sinds kort doen ze de VVE, de waterkosten en de stookkosten in 1 bedrag verrekenen.
In de koopakte stond 84,90 VVE en iets van 57 euro aan water/gas.
Samen is dit nog steeds geen 170 euro maar de oplichterij valt dus wel enigzins mee.
Dream on, dat gaat dus nooit gebeuren.....quote:Op zondag 20 april 2008 16:08 schreef Ixnay het volgende:
Nee, mijn plan was dat ze de woning terugkopen mijn hypo aflossen en ik zoek wel een andere woning en zij verkopen eht wel aan een andere gek. Over die verhoging weet ik nog steeds niks.
In mijn ervaring zijn het de mensen die het hardste schreeuwen over onrechtvaardigheid, die de meeste problemen veroorzaken en die allemaal aan een ander verwijten, terwijl het toch echt aan ze zelf te verwijten is.quote:Op zondag 20 april 2008 16:52 schreef freak1 het volgende:
dude.
ik ben momenteel voorzitter van een VVE, en ik heb ook een stel van die jankerds in mijn vereniging zitten. dan is mijn vereniging nog klein met 14 appartementen, we hebben nu ook de voorschotten moeten verhogen, iedereen geinformeerd, 12 man stemmen voor , 2 van die TS-paupers stemmen tegen, en gaan vervolgens incasso's storneren..
nogmaals contact opgenomen, verhaal uitgelegd, maar dat was niet hun probleem het hoge verbruik.. deze maand even lekker de totale rekening opgemaakt, blijkt dat juist de 2 zeikerds veel energie hebben verbruikt, ze mogen iets van 900 de man aan naheffing betalen![]()
oftewel: TS pauper, informeer jezelf voor je gaat zeiken, want je zit echt dingen door elkaar te gooien, een bijdrage aan de VVE is niet hetzelfde als voorschot gas/water/licht terwijl dit wel in dzelfde incasso kan zitten.. maarja, dan had je jemoeten informeren, en dat is teveel moeite voor ts.
Terugkopen?quote:Op zondag 20 april 2008 16:08 schreef Ixnay het volgende:
Nee, mijn plan was dat ze de woning terugkopen mijn hypo aflossen en ik zoek wel een andere woning en zij verkopen eht wel aan een andere gek. Over die verhoging weet ik nog steeds niks.
Betekent dit dat je in het begin te vroeg geblerd hebt over oplichting?quote:Op zondag 20 april 2008 15:06 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Samen is dit nog steeds geen 170 euro maar de oplichterij valt dus wel enigzins mee.
Waar is die zogenaamde oplichting eigenlijk op gebaseerd? Ik heb nergens iets kunnen lezen dat op oplichting wijst.quote:Op zondag 20 april 2008 22:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Betekent dit dat je in het begin te vroeg geblerd hebt over oplichting?
Waar is het eigenlijk ergens?
Ja precies, dat dacht ik dus ook al..... Maar als het goed is gaat hij vandaag bellen met de "verantwoordelijken" dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.quote:Op maandag 21 april 2008 08:38 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Er IS geen sprake van oplichterij, alleen van een TS die zich niet voldoende heeft laten informeren, nu moord en brand schreeuwt en negeert dat hij toch echt zelf fout zat.
Als hij zich net zo opstelt als hier, zal hij vast een heel goede indruk maken op zijn nieuwe buren.quote:Op maandag 21 april 2008 08:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja precies, dat dacht ik dus ook al..... Maar als het goed is gaat hij vandaag bellen met de "verantwoordelijken" dus ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
Oftewel, TS heeft de ballen verstand van het kopen van een huis, maar gaat er bij voorbaat van uit aan alle kanten opgelicht te worden.quote:Op maandag 21 april 2008 09:16 schreef Q. het volgende:
TS weet waarschijnlijk niet eens wat een VVE is of wat een VVE doet maar ziet alleen dat het geld kost..
Dat zijn altijd al de prettigste 'klanten' geweest.quote:Op maandag 21 april 2008 09:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Oftewel, TS heeft de ballen verstand van het kopen van een huis, maar gaat er bij voorbaat van uit aan alle kanten opgelicht te worden.
Tot je dak was ingestort?quote:Op maandag 21 april 2008 09:36 schreef jack4ya het volgende:
[..]
In mijn geval had ik liever gehad dat ie was blijven slapen
Klopt. In mijn VvE is er door de vastgodebeheerder gezegd: 'de gebruikelijke manier om om te gaan met dit soort panden is om een lage maandbijdrage af te spreken, en jaarlijk de leden te laten bijstorten.' Dan mag je dus ieder jaar 500 tot 1000 euro bijstorten. Een zij-effect is dat je iedere VvE-vergadering gezeik hebt, maar dat terzijde. Het 'voordeel' is dat de vastgoedmaatschappij goedkoop uit is, en dat de maandlasten laag lijken. Het nadeel is dat d'r alleen het minimale onderhoud gedaan wordt.quote:Op maandag 21 april 2008 09:31 schreef jack4ya het volgende:
Kan ook anders...
Was er tegenwoordig geen verplichting tot een actieve VVE? Meen zoiets opgevangen te hebben.quote:
Lees eens op pagina 1 of 2,...quote:Op maandag 21 april 2008 10:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Was er tegenwoordig geen verplichting tot een actieve VVE? Meen zoiets opgevangen te hebben.
dat zou ik ook weleens willen wetenquote:Op maandag 21 april 2008 18:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Heeft TS nou al geinformeerd of wat?
Spannend!quote:Op maandag 21 april 2008 18:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ah daar was het dusquote:
quote:Op maandag 21 april 2008 18:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Heel erg fijn allemaal. maar ze hebben mij een bedrag doorgegeven waar niet aan voldaan wordt.quote:Op maandag 21 april 2008 08:59 schreef maok het volgende:
Ts, ik zou als ik jou was maar blij zijn dat je gas en water zo weinig is. Ik betaal in mijn appartement veel meer. (Gas prijzen zijn best hoog op het moment.)
Nogmaals: Dan hadden ze mij dat gewoon doorgegeven. Dan wist ik waar ik aan toe was en had ik de woning niet gekocht.quote:Als dat verschil inderdaad uit dat bedrag bestaat en een kleine verhoging van een paar tientjes (wat misschien helemaal niet zo is, gas kan ook best omhoog zijn gegaan) lijkt me dat best redelijk.
Nog zo ene.quote:Op maandag 21 april 2008 09:16 schreef Q. het volgende:
TS weet waarschijnlijk niet eens wat een VVE is of wat een VVE doet maar ziet alleen dat het geld kost..
en wat zei de VVe nou dan?quote:Op maandag 21 april 2008 20:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Nog zo ene.
Ik heb helemaal niets tegen het betalen van een VVE, het is gewoon noodzakelijk.
MAAR ZE HADDEN MIJ GEWOON HET JUISTE BEDRAG MOETEN DOORGEVEN.
Dan wist ik wat ik had.
mjah dat is waar, maar heb jij dan ook je onderhoud berekend of heb je dat niet in een eensgezinswoning?quote:Op maandag 21 april 2008 20:44 schreef LXIV het volgende:
Iedereen roept wel dat 85 euro per maand niets is, maar voor dat netto bedrag kun je ook zo'n 40.000 euro lenen! Wat zou je ervan zeggen wanneer je woning ineens 40K duurder uitvalt.
Dat is verdikkeme gewoon een ton! (in Guldensch)
Geweldig argumentquote:Op maandag 21 april 2008 20:44 schreef LXIV het volgende:
Pssst: wij hebben zo'n 40.000 euro per appartement aan achterstallig onderhoud.quote:Op maandag 21 april 2008 20:44 schreef LXIV het volgende:
Iedereen roept wel dat 85 euro per maand niets is, maar voor dat netto bedrag kun je ook zo'n 40.000 euro lenen! Wat zou je ervan zeggen wanneer je woning ineens 40K duurder uitvalt.
Dat bedrag zal best wel kloppen, daar gaat het niet over, maar als je dus (onverwachts) opeens zoveel kwijt bent dan snap ik best wel dat je daar van baalt! TS had ook een appartement van 40K meer kunnen kopen tegen dezelfde maandlasten als hij dit eerder geweten had.quote:Op maandag 21 april 2008 20:49 schreef Slasher het volgende:
[..]
mjah dat is waar, maar heb jij dan ook je onderhoud berekend of heb je dat niet in een eensgezinswoning?
O nee dat is waar daar houden mensen geen rekening mee met hun vaste lasten
Daar heb je gelijk in. Ik heb mijn bericht ook nog van een edit voorzien om je wat inzicht te geven in een vve bijdragequote:Op maandag 21 april 2008 20:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat bedrag zal best wel kloppen, daar gaat het niet over, maar als je dus (onverwachts) opeens zoveel kwijt bent dan snap ik best wel dat je daar van baalt! TS had ook een appartement van 40K meer kunnen kopen tegen dezelfde maandlasten als hij dit eerder geweten had.
ik mag toch wel hopen dat hij meer vaste lasten dan alleen hypotheek + VVE berekend had?quote:Op maandag 21 april 2008 20:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat bedrag zal best wel kloppen, daar gaat het niet over, maar als je dus (onverwachts) opeens zoveel kwijt bent dan snap ik best wel dat je daar van baalt! TS had ook een appartement van 40K meer kunnen kopen tegen dezelfde maandlasten als hij dit eerder geweten had.
Ik bedoelde het juist als iets positiefs, gas moet je toch wel betalen, of het nou bij het VVE lidmaatschap zit of niet. (het maakt de vast lasten van je woning op dat punt in iedergeval lager dan je zou verwachten) Nu het blijkt dat de water en gas kosten in iedergeval niet zo hoog zijn mag je daar blij mee zijn. (vve een paar tientjes hoger en energie kosten een paar tientjes lager, dat streept toch mooi tegen elkaar weg?)quote:Op maandag 21 april 2008 20:34 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Heel erg fijn allemaal. maar ze hebben mij een bedrag doorgegeven waar niet aan voldaan wordt.
Als iemand je schopt, zeg je toch ook niet: "Ja, je had ook 2 keer geschopt kunnen worden, dus ben maar blij dat je geschopt bent."
[..]
Om een paar tientjes? Dus als blijkt dat volgend jaar je gemeentelijke belasting een paar tientjes omhoog gaat had je toch liever in die andere plaats gewoont omdat het daar goedkoper is? Welkom in de echte wereldquote:Nogmaals: Dan hadden ze mij dat gewoon doorgegeven. Dan wist ik waar ik aan toe was en had ik de woning niet gekocht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |