Hier stond niks in voor wat betreft een verhoging van de bijdrage.quote:Op zondag 20 april 2008 12:35 schreef CraZaay het volgende:
Ik neem aan dat TS ook notulen van de VvE heeft ontvangen (vóór transport) over de vergadering waarin gestemd werd over de bijdrage. Wat stond hierin?
Dit zou best kunnen informeer daar eens na of kijk de nota van de notaris eens na.quote:Op zondag 20 april 2008 11:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Innen ze niet gewoon 2 maanden tegelijk ofzo? Het is natuurlijk wel typisch dat het EXACT 2 keer zoveel is.
Ik kan me voorstellen dat TS daarvan baalt. Het is een verdubbeling natuurlijk, zou jij dat tof vinden? 85 euro is best veel geld.quote:Op zondag 20 april 2008 12:49 schreef Nouk het volgende:
Maar je wil voor 85 euro extra per maand ineens van het appartement af? Dan wil je het ook niet graag hebben lijkt me.
Ehmmmz, de VvE is alleen voor het buitenschilderwerk he. Kozijnen en deuren enzo.quote:Als je de boel laat schilderen, dan kost dat al snel een paar mille per appartement.
Ramen die vervangen moeten worden, betonwerk, voegen, dak, etc etc.quote:Op zondag 20 april 2008 12:53 schreef NED het volgende:
[..]
Ehmmmz, de VvE is alleen voor het buitenschilderwerk he. Kozijnen en deuren enzo.
De binnenkant is voor jezelf.
Buitenkant kost echt geen paar duizend euro per appartement hoor
BEL DAN MET DE VVE EN VRAAG OPHELDERING!!quote:Op zondag 20 april 2008 12:54 schreef Ixnay het volgende:
Die paar mille kunnen ze voor sparen. Ineens een verdubbeling lijkt mij niet normaal.
Dan hadden ze mij dat best mogen vertellen.quote:Op zondag 20 april 2008 12:59 schreef miss_sly het volgende:
De VvE is sinds kort verplicht een goede reserve te hebben voor groot onderhoud. In het verleden was dat niet zo en kon de bijdrage laag gehouden worden en moest er veel geld zelf bijgelapt worden op het moment dat er hoge kosten werden gemaakt. Dit bracht mensen in problemen, want zomaar een paar duizend ophoesten omdat het dak vervangen of alle buitneschilderwerk gedaan moet worden kan niet iedereen. Veel VvE's hebben dus ook recentelijk hun bijrage verhoogd om te voldoen aan de eis van een voldoende reserve.
HET IS ZONDAG.quote:Op zondag 20 april 2008 13:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
BEL DAN MET DE VVE EN VRAAG OPHELDERING!!
gods ko le re....
Je had ook jezelf kunnen informeren over verschillende zaken.quote:Op zondag 20 april 2008 13:00 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dan hadden ze mij dat best mogen vertellen.
Gronk had het over schilderwerk.quote:Op zondag 20 april 2008 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ramen die vervangen moeten worden, betonwerk, voegen, dak, etc etc.
Jawel hoor. Appartementencomplex waar ik in zit: 42 appartementen. Rekening voor schilderen: 57.000 euro. Waarbij ze een gedeelte niet in rekening hadden gebracht (het schilderen van een hekwerk, voor ~8.000 euro) omdat dat hekwerk in zo'n gammele toestand was dat het beter vervangen kon worden (kosten: ~60.000 euro voor het hele complex).quote:Op zondag 20 april 2008 12:53 schreef NED het volgende:
[..]
Ehmmmz, de VvE is alleen voor het buitenschilderwerk he. Kozijnen en deuren enzo.
De binnenkant is voor jezelf.
Buitenkant kost echt geen paar duizend euro per appartement hoor
En? De voorzitter van de VVE is 99 van 100 keer gewoon bewoner van het appartementen complex.quote:Op zondag 20 april 2008 13:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
HET IS ZONDAG.
Morgen ga ik uiteraard bellen.
Ah ok, ik dacht dat je van mening was dat de VVE alleen schilderwerk voor hun rekening nam.quote:Op zondag 20 april 2008 13:02 schreef NED het volgende:
[..]
Gronk had het over schilderwerk.
Schilderwerk houdt schilderen in. Geen ramen vervangen, betonwerk, voegen en dakreparaties dacht ik zo.
In die 57.000 euro waar ik het net over had, zat dat wel inbegrepen. Maar je mag het er ook nog eens bij optellen hoor.quote:Op zondag 20 april 2008 13:02 schreef NED het volgende:
Gronk had het over schilderwerk.
Schilderwerk houdt schilderen in. Geen ramen vervangen, betonwerk, voegen en dakreparaties dacht ik zo.
Weet je misschien sinds wanneer dit is over het algemeen?quote:Op zondag 20 april 2008 12:59 schreef miss_sly het volgende:
De VvE is sinds kort verplicht een goede reserve te hebben voor groot onderhoud. In het verleden was dat niet zo en kon de bijdrage laag gehouden worden en moest er veel geld zelf bijgelapt worden op het moment dat er hoge kosten werden gemaakt. Dit bracht mensen in problemen, want zomaar een paar duizend ophoesten omdat het dak vervangen of alle buitneschilderwerk gedaan moet worden kan niet iedereen. Veel VvE's hebben dus ook recentelijk hun bijrage verhoogd om te voldoen aan de eis van een voldoende reserve.
Per 1 mei van dit jaar, voor bestaande VvE's.quote:Op zondag 20 april 2008 13:06 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Weet je misschien sinds wanneer dit is over het algemeen?
De aankoop van een woning vergelijken met een tripje naar de supermarkt, waarvoor geen hypothecaire verplichtingen van 30 jaar voor nodig zijn, slaat niet zo'n beetje de plank mis, maar is er kilometers ver vandaan.quote:Op zondag 20 april 2008 13:13 schreef Ixnay het volgende:
Als je 10 pakken melk bijvoorbeeld koopt en thuis blijken deze maar half vol te zijn, dan ga je toch ook terug en wil je je geld terug?
Het is zondag.quote:Op zondag 20 april 2008 13:13 schreef Kumusta het volgende:
Godsamme, weer zo'n jankert (sorry hoor) die moord en brand schreeuwt naar alles en iedereen, meteen maar met juristen en ontbinding op de proppen komt en er niet eens aan denkt om maar eens direct met de notaris of de VVE contact op te nemen.
Wat is dat met de jeugd van tegenwoordig, maakt Internet ze zo slap dat ze vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als een telefoontje plegen of langsgaan bij de direct betrokkenen?
Lezen!!!!! Heb je al uitgezocht wie de voorzitter of de penningmeester of de secretaris van de VVE is?quote:Op zondag 20 april 2008 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En? De voorzitter van de VVE is 99 van 100 keer gewoon bewoner van het appartementen complex.
[..]
Ja lekker. Bij het schilderwerk meteen voegen en nieuwe ramen erin knallen.quote:Op zondag 20 april 2008 13:04 schreef gronk het volgende:
[..]
In die 57.000 euro waar ik het net over had, zat dat wel inbegrepen. Maar je mag het er ook nog eens bij optellen hoor.
Klopt, maar het principe is hetzelfde. Ik ben opgelicht.quote:Op zondag 20 april 2008 13:15 schreef Kumusta het volgende:
[..]
De aankoop van een woning vergelijken met een tripje naar de supermarkt, waarvoor geen hypothecaire verplichtingen van 30 jaar voor nodig zijn, slaat niet zo'n beetje de plank mis, maar is er kilometers ver vandaan.
Ik heb de offerte hier zo liggen; in die 1500 euro werd niet gevoegd, maar betonwerk werd wel geschilderd, d'r werden kleine reparaties uitgevoerd en rot houtwerk werd vervangen.quote:Op zondag 20 april 2008 13:18 schreef NED het volgende:
Ja lekker. Bij het schilderwerk meteen voegen en nieuwe ramen erin knallen.
Ik woon er niet hoor. Wat nou 'lezen'...quote:Op zondag 20 april 2008 13:18 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Lezen!!!!! Heb je al uitgezocht wie de voorzitter of de penningmeester of de secretaris van de VVE is?
Ik weet wie de VVE beheert. Ik heb deze gegevens.quote:Op zondag 20 april 2008 13:18 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Lezen!!!!! Heb je al uitgezocht wie de voorzitter of de penningmeester of de secretaris van de VVE is?
Die plank waarmee je daarnet missloeg blijkt toch wel erg dik te zijn en zit nu voor je hoofd.quote:Op zondag 20 april 2008 13:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Klopt, maar het principe is hetzelfde. Ik ben opgelicht.
Je snapt er nog steeds geen reet van. Je had het zelf uit moeten zoeken!!!quote:Op zondag 20 april 2008 13:20 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Klopt, maar het principe is hetzelfde. Ik ben opgelicht.
Dat kan ik prima ja, echter kom ik bij jou het onderhoud niet doen, dat heeft er mee te maken dat ik je een arrogante lamlul vind, maar dat is verder nogal offtopic hier.quote:Op zondag 20 april 2008 13:22 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik heb de offerte hier zo liggen; in die 1500 euro werd niet gevoegd, maar betonwerk werd wel geschilderd, d'r werden kleine reparaties uitgevoerd en rot houtwerk werd vervangen.
Als jij voor 2000 euro kunt laten schilderen, en laten voegen en nieuwe ramen kunt krijgen, mag je bij mij het onderhoud komen doen
Ik bedoelde daarmee dat hij op basis van jouw bericht, wellicht eens kon uitzoeken wie de personen zijn.quote:Op zondag 20 april 2008 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik woon er niet hoor. Wat nou 'lezen'...
Ah, je laat je weer eens kennen als de kneus die je bent. Jammer voor de mensen in dit topic.quote:Op zondag 20 april 2008 13:26 schreef NED het volgende:
Dat kan ik prima ja, echter kom ik bij jou het onderhoud niet doen, dat heeft er mee te maken dat ik je een arrogante lamlul vind, maar dat is verder nogal offtopic hier.
Ah... goed adviesquote:Op zondag 20 april 2008 13:27 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Ik bedoelde daarmee dat hij op basis van jouw bericht, wellicht eens kon uitzoeken wie de personen zijn.
Ik zeg het je nog eens maar nu misschien wat duidelijker.quote:Op zondag 20 april 2008 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Voor de zoveelste keer in dit topic: neem eens contact op met de VvE voor opheldering.
En ik vraag het nog maar eens: heb je de VvE stukken ontvangen en gelezen?
Ik heb zijn naam en huisnummer. Alleen niet zijn telefoonnummer.quote:Op zondag 20 april 2008 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En? De voorzitter van de VVE is 99 van 100 keer gewoon bewoner van het appartementen complex.
Tering man, ben je nu echt zo onnozel??? www.detelefoongids.nl als je er makkelijk vanaf wilt zijn, of ga eens langs en bel eens aan. Dat kan op zondagmiddag echt wel hoor. Kun je je meteen even voorstellen.quote:Op zondag 20 april 2008 13:39 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb zijn naam en huisnummer. Alleen niet zijn telefoonnummer.
Ik ben er langs geweest net, heb een bewoonster gesproken en die heeft me van alles uitgelegd, maar ik ben het nog steeds niet eens met het bedrag.quote:Op zondag 20 april 2008 13:42 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Tering man, ben je nu echt zo onnozel??? www.detelefoongids.nl als je er makkelijk vanaf wilt zijn, of ga eens langs en bel eens aan. Dat kan op zondagmiddag echt wel hoor. Kun je je meteen even voorstellen.
Staat niet in de gids.quote:Op zondag 20 april 2008 13:42 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Tering man, ben je nu echt zo onnozel??? www.detelefoongids.nl als je er makkelijk vanaf wilt zijn, of ga eens langs en bel eens aan. Dat kan op zondagmiddag echt wel hoor. Kun je je meteen even voorstellen.
Hoe zijn ze dan op de verdubbeling gekomen dan?quote:Op zondag 20 april 2008 14:56 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik ben er langs geweest net, heb een bewoonster gesproken en die heeft me van alles uitgelegd, maar ik ben het nog steeds niet eens met het bedrag.
Morgen even bellen hoe het nou precies zit.
Wel ben ik enigzins opgelucht.
Sinds kort doen ze de VVE, de waterkosten en de stookkosten in 1 bedrag verrekenen.quote:Op zondag 20 april 2008 15:02 schreef Slasher het volgende:
[..]
Hoe zijn ze dan op de verdubbeling gekomen dan?
en de gasprijzen gaan waarschijnlijk met 15% omhoog, dus misschien hebben ze uit voorzorg al wat meer gerekend?quote:Op zondag 20 april 2008 15:06 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Sinds kort doen ze de VVE, de waterkosten en de stookkosten in 1 bedrag verrekenen.
In de koopakte stond 84,90 VVE en iets van 57 euro aan water/gas.
Samen is dit nog steeds geen 170 euro maar de oplichterij valt dus wel enigzins mee.
Zou kunnen, wie weet.quote:Op zondag 20 april 2008 15:07 schreef gateway het volgende:
[..]
en de gasprijzen gaan waarschijnlijk met 15% omhoog, dus misschien hebben ze uit voorzorg al wat meer gerekend?
Dan is de resterende 20 euro wellicht bedoeld om een extra spaarpotje aan te leggen voor het dure onderhoud.quote:Op zondag 20 april 2008 15:10 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zou kunnen, wie weet.
15% van 57 euro is ongeveer 8 euro erbij dus.
Wow, wat een spaarpot.quote:Op zondag 20 april 2008 15:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dan is de resterende 20 euro wellicht bedoeld om een extra spaarpotje aan te leggen voor het dure onderhoud.
Dus iemand anders koopt jou woning en jij gaat erin wonen? Ik denk dat ik me moet aansluiten bij de rest van de mensen hier. Deze verhoging kan niet zomaar uit de lucht komen vallen daar moet ergens een beslissing over genomen zijn. Het zou dus gewoon in de notulen van de VvE moeten staan of bij de voorzitter op te vragen zijn.quote:Op zondag 20 april 2008 12:48 schreef Ixnay het volgende:
Een ander voorstel is dat de partij die deze fout heeft gemaakt mijn woning koopt waarmee ik mijn hypotheek aflos.
Dan is wat mij betreft alles opgelost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |