abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:48:26 #26
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70529963
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:05 schreef ought2bmine het volgende:
ik vind het belachelijk kan je niet eens een weekje inhouden?
ga lekker in het weekend er op los als het zo erg moet.
2 soldaten met de hele groep ? sjonge jonge zeg zelfrespect, waar is die gebleven?
ik mag misschien wel een ouwe zeur tang lijken, maar vind dit echt niet kunnen.
mijn deurtje blijft lekker dicht tijdens de diensttijd.
en ja wat sayan zegt: we leven niet meer in de middeleeuwen condooms?
er blijken ook heel veel vrouwlijke soldaten gewoon zwanger te raken tijdens diensttijd. zou je toch denken dat ze slim genoeg zijn om een pakje mee te nemen als de drang zo hoog is? :S

op uitzending kan ik het nog wel een beetje snappen... maar kom op! met de hele groep?!
Lees nog even opnieuw. Er staat: de hele groep moest over een periode van een jaar naar de dokter. Niet dat ze met de hele groep gelijktijdig op de 'dames' in kwestie gedoken zijn.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 30 juni 2009 @ 22:54:41 #27
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70530201
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:05 schreef Remco026 het volgende:
Dat is voor mij nieuw Esses. Welke persoon die niet op oefening of uitzending is gaat niet in het weekend naar huis?
De persoon die op een langere oefening in het buitenland gaat.

Zelfs bij mijn en ough2bmine haar afdeling zijn dit verschillende mensen.

Maar in dit geval was dat niet van toepassing
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 1 juli 2009 @ 03:16:23 #28
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70535565
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:23 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Kreeg je 2 euro (gulden?) boete?

Voor zover ik tot nu toe heb meegemaakt is hoeren echt not done.
Nee je kunt het beste gewoon op (Sp)ermelo zitten.
Dan heb jij dus nog niets meegemaakt....
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 1 juli 2009 @ 08:32:03 #29
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_70536736
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:48 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Lees nog even opnieuw. Er staat: de hele groep moest over een periode van een jaar naar de dokter. Niet dat ze met de hele groep gelijktijdig op de 'dames' in kwestie gedoken zijn.
Maar dan nog... dat die dames in een jaar tijd gezamenlijk even de 14 mannelijke collega's gehad hebben... en dan nog onveilig ook

Misschien ben ik erg ouderwets ingesteld, maar dat vind ik zowel van de dames áls de heren niet kunnen.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  woensdag 1 juli 2009 @ 09:27:42 #30
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70537624
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:32 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Maar dan nog... dat die dames in een jaar tijd gezamenlijk even de 14 mannelijke collega's gehad hebben... en dan nog onveilig ook

Misschien ben ik erg ouderwets ingesteld, maar dat vind ik zowel van de dames áls de heren niet kunnen.
Och, ik kijk er niet echt van op. Ik weet van een dame op een vliegbasis die zo'n 15 jaar geleden soms wel drie tegelijk mee naar haar kamer nam, en zich dan weinig tot niets aantrok van haar medebewoonster. Ze was door de halve NAVO bekend, want ook bezoekende buitenlandse militairen werden van zeer dichtbij door haar "geïnspecteerd". Ik zou zelf met zo iemand het bed niet willen delen, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik graag de dame wil veroveren, in plaats van andersom. Maar ik hecht er geen waarde-oordeel aan, zolang beide partijen er mee akkoord gaan moeten ze lekker doen wat ze niet kunnen laten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 1 juli 2009 @ 11:25:21 #31
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_70540908
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 09:27 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Och, ik kijk er niet echt van op. Ik weet van een dame op een vliegbasis die zo'n 15 jaar geleden soms wel drie tegelijk mee naar haar kamer nam, en zich dan weinig tot niets aantrok van haar medebewoonster. Ze was door de halve NAVO bekend, want ook bezoekende buitenlandse militairen werden van zeer dichtbij door haar "geïnspecteerd". Ik zou zelf met zo iemand het bed niet willen delen, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik graag de dame wil veroveren, in plaats van andersom. Maar ik hecht er geen waarde-oordeel aan, zolang beide partijen er mee akkoord gaan moeten ze lekker doen wat ze niet kunnen laten.
Het gaat me er niet zozeer om dat ze zoveel verschillende seksuele contacten hebben. Wat mij tegen de borst stuit is dat je als militair een voorbeeldfunctie hebt en dus ook behoort uit te dragen.

Bovendien is 't niet echt handig om dit te doen binnen je eigen groep/peloton/etc. omdat het de onderlinge verstandhouding compleet kan verstoren. Mochten ze per ongeluk in 'n noodsituatie terecht komen dan moeten ze wel 100% op elkaar kunnen vertrouwen.

Als de nood echt zo hoog is, doe 't dan met mensen waar je geen directe arbeidsrelatie mee hebt...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_70555112
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 03:16 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Dan heb jij dus nog niets meegemaakt....
Klopt he, met 7 maanden dienstervaring (waarvan 4 maanden AMO) heb je nog niet echt recht van spreken, daarom zeg ik het er maar even bij
  woensdag 1 juli 2009 @ 19:00:26 #33
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_70555756
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:23 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Kreeg je 2 euro (gulden?) boete?

Voor zover ik tot nu toe heb meegemaakt is hoeren echt not done.
Nee je kunt het beste gewoon op (Sp)ermelo zitten.
Hmmm nee. Meen dat ik toen een berisping kreeg van de CC. Dit ivm mijn goede staat van dienst in het verleden.

En naar de hoeren gaan "not done"??? Daar vertel je me echt iets nieuws lol
Voor zover ik weet gingen velen naar het Spijkerkwartier na een avondje stappen. mij incluis
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_70556062
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 19:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hmmm nee. Meen dat ik toen een berisping kreeg van de CC. Dit ivm mijn goede staat van dienst in het verleden.

En naar de hoeren gaan "not done"??? Daar vertel je me echt iets nieuws lol
Voor zover ik weet gingen velen naar het Spijkerkwartier na een avondje stappen. mij incluis
Rave zei het al, ik heb natuurlijk nog niet veel ervaring, maar tot zover is mij dit opgevallen, maar ik zal het voor de gein eens navragen bij een maatje van mij die nu in zijn AMOL zit. Bij mij op de kazerne gebeurt het sowieso vrij weinig aangezien de Peel in the middle of nowhere ligt

Spijkerkwartier kan tegenwoordig trouwens niet meer, want daar moesten de hoeren weg (Woon zelf in Arnhem)
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:00:05 #35
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70559879
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:35 schreef Remco026 het volgende:

[..]

Klopt he, met 7 maanden dienstervaring (waarvan 4 maanden AMO) heb je nog niet echt recht van spreken, daarom zeg ik het er maar even bij



Tijdens mijn EVO was naar de hoeren gaan ook echt uit de boze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
evenals operationele marinier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enkel voor de goedkope drank, maar dat snap je zelf ook wel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:13:41 #36
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70560409
je laatste spoiler is de niet echt gepast
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:17:36 #37
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70560562
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:13 schreef Esses het volgende:
je laatste spoiler is de niet echt gepast
Ja, nou heb alsnog de lol van mn leven in dat soort oorden als je maar met de juiste lui bent, maar soms heb ik er echt wel moeite mee om mijn broek wél aan te houden

Ja, ik ben een goedzak ja.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:19:10 #38
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_70560616
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 08:32 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Maar dan nog... dat die dames in een jaar tijd gezamenlijk even de 14 mannelijke collega's gehad hebben... en dan nog onveilig ook

Misschien ben ik erg ouderwets ingesteld, maar dat vind ik zowel van de dames áls de heren niet kunnen.
tja en hoe hoog is het iq van mensen die in het leger zitten?.... ik zeg nix - ik zeg nix.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:21:29 #39
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_70560699
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:19 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

tja en hoe hoog is het iq van mensen die in het leger zitten?.... ik zeg nix - ik zeg nix.
Ach, gelukkig houden ze bij de studentencorpsen wél bij een kus op de wang
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_70562135
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:19 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

tja en hoe hoog is het iq van mensen die in het leger zitten?.... ik zeg nix - ik zeg nix.
tjah... ex-student meldt zich en nee ben niet gestopt omdat het te moeilijk was, maar omdat het gewoon oersaai is 5 dagen per week tot half 4 in een leslokaal zitten notities maken. Heb al mijn studiepunten gewoon gehaald voordat ik stopte en was zelfs op weg om mijn propedeuse in 1 jaar te halen.

Dat militairen dom zijn is echt een imago dat gewoon nergens vandaan komt, want een officier heeft gewoon minimaal zijn HAVO nodig en hoger dan majoor wordt je niet zonder VWO (uitzonderingen daargelaten)
Oh ja de lui die KMA lang model doen (minimaal HBO of VWO) krijgen ook nog even een bachelor opleiding dus ga niet zeggen dat militairen dom zijn
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:20:09 #41
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70562875
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 11:25 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Het gaat me er niet zozeer om dat ze zoveel verschillende seksuele contacten hebben. Wat mij tegen de borst stuit is dat je als militair een voorbeeldfunctie hebt en dus ook behoort uit te dragen.
Dat geldt buiten de poort in uniform, maar niet in je eigen tijd op je kamer, en al helemaal niet in burger buiten de poort. Die tijden hebben we al heeeeel lang geleden achter ons gelaten.
quote:
Bovendien is 't niet echt handig om dit te doen binnen je eigen groep/peloton/etc. omdat het de onderlinge verstandhouding compleet kan verstoren. Mochten ze per ongeluk in 'n noodsituatie terecht komen dan moeten ze wel 100% op elkaar kunnen vertrouwen.
Daarvoor lopen er ook nog officieren en onderofficieren. Het is hun taak om van een groep een eenheid te maken, en zij moeten daar dus op ingrijpen. Maar er staat in de originele post nergens dat deze dames binnen hun eigen peloton/eenheid aan het rondneuken waren. Dus voor mij is dat niet het geval, tot het tegendeel gemeld wordt.
quote:
Als de nood echt zo hoog is, doe 't dan met mensen waar je geen directe arbeidsrelatie mee hebt...
Misschien is dat ook wel zo? Trouwens: in het burger leven gebeuren dit soort dingen ook. Defensie verschilt wat dat betreft echt niet van het gewone leven, hoor!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:26:55 #42
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70563140
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:19 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

tja en hoe hoog is het iq van mensen die in het leger zitten?.... ik zeg nix - ik zeg nix.
Doorgaans komen dergelijke opmerkingen van mensen met een IQ gelijk aan hun schoenmaat x 2. en dan hoop ik voor jou dat je maat 45 hebt, dan kom je nog een beetje goed weg.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:33:47 #43
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_70563363
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:20 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat geldt buiten de poort in uniform, maar niet in je eigen tijd op je kamer, en al helemaal niet in burger buiten de poort. Die tijden hebben we al heeeeel lang geleden achter ons gelaten.
[..]

Daarvoor lopen er ook nog officieren en onderofficieren. Het is hun taak om van een groep een eenheid te maken, en zij moeten daar dus op ingrijpen. Maar er staat in de originele post nergens dat deze dames binnen hun eigen peloton/eenheid aan het rondneuken waren. Dus voor mij is dat niet het geval, tot het tegendeel gemeld wordt.
[..]

Misschien is dat ook wel zo? Trouwens: in het burger leven gebeuren dit soort dingen ook. Defensie verschilt wat dat betreft echt niet van het gewone leven, hoor!
Ben het persoonlijk niet met je eens met dat je in burger geen voorbeeldfunctie hoef te hebben. Vooral als officier vind ik dat je je ook buiten werktijd "des officiers" zou moeten gedragen. Wil niet zeggen dat je nooit los mag gaan, maar doe het wel met mate.

En (onder)officieren hebben natuurlijk die taak, maar als ze iets niet weten dan kunnen ze er ook niet naar handelen. Om maar jouw vergelijking naar het burgerleven door te trekken: als één of andere manager niet weet dat zijn/haar werknemers elkaar constant in het kopieerhok afwisselen, dan kan hij/zij er ook niet naar handelen. Dan nog, het samenwerken zal dan wel moeten, maar het gaat niet van harte als de onderlinge relaties niet erg goed zijn onder de werknemers.

Mijns inziens is het werk wat je bij de krijgsmacht doet en onder welke omstandigheden toch wel verschillend t.o.v. het burgerleven. Je wordt geleerd 100% op je collega's te vertrouwen onder eventueel zeer gevaarlijke omstandigheden. Om dat te bereiken wordt kunstmatig een hele sterke band gevormd tussen de collega's. Dat zie je niet zo gauw in "normale" banen!


Wel even een disclaimer: heb zelf geen banden met de krijgsmacht, maar denk er wel serieus over na om ooit een carrière te hebben bij Defensie/Krijgsmacht.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  woensdag 1 juli 2009 @ 22:45:58 #44
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70563837
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:33 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ben het persoonlijk niet met je eens met dat je in burger geen voorbeeldfunctie hoef te hebben. Vooral als officier vind ik dat je je ook buiten werktijd "des officiers" zou moeten gedragen. Wil niet zeggen dat je nooit los mag gaan, maar doe het wel met mate.
Je hebt een heel klein beetje gelijk: een officier dient zich buiten de hekken als er ondergeschikten bij zijn 'des officiers' te gedragen. Maar verder is hij gewoon een burger als iedereen, en gedraagt hij zich dienovereenkomstig. Nu is het natuurlijk wel zo dat als hij betrokken raakt bij een barfight en aangehouden wordt hij wel degelijk als militair wordt beoordeeld. Maar verder gaat dat niet.
quote:
En (onder)officieren hebben natuurlijk die taak, maar als ze iets niet weten dan kunnen ze er ook niet naar handelen. Om maar jouw vergelijking naar het burgerleven door te trekken: als één of andere manager niet weet dat zijn/haar werknemers elkaar constant in het kopieerhok afwisselen, dan kan hij/zij er ook niet naar handelen. Dan nog, het samenwerken zal dan wel moeten, maar het gaat niet van harte als de onderlinge relaties niet erg goed zijn onder de werknemers.
Elke leidinggevende, burger of geuniformeerd, behoort te weten wat er onder zijn mensen speelt. Als het in een militaire eenheid iets niet goed gaat kan hij/zij dat uitzoeken of laten uitzoeken. En in een militaire eenheid komt zoiets sneller naar boven dan in het burgerleven, want je werkt veel intensiever met elkaar.
quote:
Mijns inziens is het werk wat je bij de krijgsmacht doet en onder welke omstandigheden toch wel verschillend t.o.v. het burgerleven. Je wordt geleerd 100% op je collega's te vertrouwen onder eventueel zeer gevaarlijke omstandigheden. Om dat te bereiken wordt kunstmatig een hele sterke band gevormd tussen de collega's. Dat zie je niet zo gauw in "normale" banen!
Euh... Waarom leg je dit aan mij uit?
quote:
Wel even een disclaimer: heb zelf geen banden met de krijgsmacht, maar denk er wel serieus over na om ooit een carrière te hebben bij Defensie/Krijgsmacht.
Succes gewenst. En dat meen ik serieus. Ik heb het twaalf jaar lang gedaan, en zoals de reclame destijds zei in de VS: "It's not a job, it's a (beeb!) adventure!" Maar ik zou mijn ideeën wel een beetje moderniseren als ik jou was, anders loop je op dit gebied (en mogelijk ook andere) wel een desillusie op. Defensie is een doorsnee van Nederland, dus ook bij defensie gaan mensen vreemd, neuken ze met collega's, en ze trouwen zelfs met elkaar. Geen wet die dat tegenhoudt.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 1 juli 2009 @ 23:33:48 #45
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_70565751
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 22:45 schreef RonaldV het volgende:
Succes gewenst. En dat meen ik serieus. Ik heb het twaalf jaar lang gedaan, en zoals de reclame destijds zei in de VS: "It's not a job, it's a (beeb!) adventure!" Maar ik zou mijn ideeën wel een beetje moderniseren als ik jou was, anders loop je op dit gebied (en mogelijk ook andere) wel een desillusie op. Defensie is een doorsnee van Nederland, dus ook bij defensie gaan mensen vreemd, neuken ze met collega's, en ze trouwen zelfs met elkaar. Geen wet die dat tegenhoudt.
Was ik maar zo naief dat deze dikgedrukte quote als een totale schok zou komen

Heb er na mijn middelbare school 6 jaar werkervaring opzitten voordat ik ging studeren, dus ben wel het één en ander in de praktijk tegengekomen.

En natuurlijk hoor je via via alleen de excessen en sappige verhalen, maar ik probeer me zelf vast te houden aan mijn eigen normen en waarden.

Vergeet ook niet dat het voor een vrouw anders is natuurlijk (mannen = stoer, vrouwen = hoer), zeker als vrouwen (zwaar) in de minderheid zijn bij bepaalde beroepsgroepen!

Misschien dat ik juist door mijn sexe wat anders denk over seks op de werkplek...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  donderdag 2 juli 2009 @ 10:01:30 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_70572435
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 23:33 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Was ik maar zo naief dat deze dikgedrukte quote als een totale schok zou komen

Heb er na mijn middelbare school 6 jaar werkervaring opzitten voordat ik ging studeren, dus ben wel het één en ander in de praktijk tegengekomen.

En natuurlijk hoor je via via alleen de excessen en sappige verhalen, maar ik probeer me zelf vast te houden aan mijn eigen normen en waarden.
Dat is op zich al lovenswaardig. Ik moet alleen wel zeggen dat ik in mijn hele carrière bij defensie maar één vrouw ben tegengekomen die altijd heeft vastgehouden aan haar stelling dat ze het nooit met een collega zou doen, en die dat vervolgens ook daadwerkelijk volhield tot ze weer uit dienst was. Alle andere vrouwen, ongeacht rang, kwamen op een zeker moment in bed bij een collega. Een collega van mij riep om ze te pesten dat hun vriendje zeker officer was? In meer dan de helft van de gevallen (ook bij de manschappen) was het antwoord gewoon 'ja'. In ruim een kwart van de gevallen was het een onderofficier en bij de manschappen was het ook wel een directe collega van ongeveer dezelfde rang. Ik ken maar één vrouwelijke officier die met een korporaal een relatie kreeg, en daar ook een gezin mee startte.
quote:
Vergeet ook niet dat het voor een vrouw anders is natuurlijk (mannen = stoer, vrouwen = hoer), zeker als vrouwen (zwaar) in de minderheid zijn bij bepaalde beroepsgroepen!

Misschien dat ik juist door mijn sexe wat anders denk over seks op de werkplek...
Vergis je niet: alle clichés over vrouwen zie je langskomen, en waarheid worden. Sommige vrouwen zijn er gewoon eerlijk over: één belangrijke reden voor hen om naar defensie te komen is om een officier aan de haak te slaan. Je kunt er verheven over doen wat je wilt, maar ik heb gezien dat je geslacht er niets mee te maken heeft of je je wel of niet gedraagt op de werkplek. Mannen en vrouwen gedragen en misdragen zich in gelijke verhoudingen, ongeacht rangen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 2 juli 2009 @ 11:49:38 #47
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_70575351
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 10:01 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat is op zich al lovenswaardig. Ik moet alleen wel zeggen dat ik in mijn hele carrière bij defensie maar één vrouw ben tegengekomen die altijd heeft vastgehouden aan haar stelling dat ze het nooit met een collega zou doen, en die dat vervolgens ook daadwerkelijk volhield tot ze weer uit dienst was. Alle andere vrouwen, ongeacht rang, kwamen op een zeker moment in bed bij een collega. Een collega van mij riep om ze te pesten dat hun vriendje zeker officer was? In meer dan de helft van de gevallen (ook bij de manschappen) was het antwoord gewoon 'ja'. In ruim een kwart van de gevallen was het een onderofficier en bij de manschappen was het ook wel een directe collega van ongeveer dezelfde rang. Ik ken maar één vrouwelijke officier die met een korporaal een relatie kreeg, en daar ook een gezin mee startte.
[..]

Vergis je niet: alle clichés over vrouwen zie je langskomen, en waarheid worden. Sommige vrouwen zijn er gewoon eerlijk over: één belangrijke reden voor hen om naar defensie te komen is om een officier aan de haak te slaan. Je kunt er verheven over doen wat je wilt, maar ik heb gezien dat je geslacht er niets mee te maken heeft of je je wel of niet gedraagt op de werkplek. Mannen en vrouwen gedragen en misdragen zich in gelijke verhoudingen, ongeacht rangen.
Het gaat mij er niet om of seks tussen collega's/manschappen persé verboden zou moeten zijn o.i.d., het gaat mij om de excessen zoals die groep waar ze allemaal van elkaar een SOA hadden gekregen.

Ik ben persoonlijk niet van het rondneuken, maar als iemand (misschien ikzelf ooit?) een relatie zou krijgen met een collega, prima. Zolang werk en privé maar zoveel mogelijk gescheiden blijven. Dus niet stiekem onder werktijd samen het toilet/kopieerhok in etc..

Bovendien heb ik nergens geïmpliceerd dat ik me "verheven" zou voelen boven het mannelijke geslacht. Ook heb ik niet gezegd dat mannen zich erger zouden gedragen dan vrouwen. Ik heb slechts aangegeven dat ik persoonlijk een bepaalde set normen en waarden heb, die voornamelijk gevoed wordt door het "mannen = stoer, vrouwen = hoer" principe. De algemeen geldende mening is helaas toch altijd dat het niet erg is (en soms zelfs aangemoedigd wordt) als mannen veel partners hebben gehad, maar dat vrouwen die hetzelfde doen heel snel als een slet gezien worden.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  maandag 6 juli 2009 @ 14:56:36 #48
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_70701393
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 11:49 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om of seks tussen collega's/manschappen persé verboden zou moeten zijn o.i.d., het gaat mij om de excessen zoals die groep waar ze allemaal van elkaar een SOA hadden gekregen.

Ik ben persoonlijk niet van het rondneuken, maar als iemand (misschien ikzelf ooit?) een relatie zou krijgen met een collega, prima. Zolang werk en privé maar zoveel mogelijk gescheiden blijven. Dus niet stiekem onder werktijd samen het toilet/kopieerhok in etc..

Bovendien heb ik nergens geïmpliceerd dat ik me "verheven" zou voelen boven het mannelijke geslacht. Ook heb ik niet gezegd dat mannen zich erger zouden gedragen dan vrouwen. Ik heb slechts aangegeven dat ik persoonlijk een bepaalde set normen en waarden heb, die voornamelijk gevoed wordt door het "mannen = stoer, vrouwen = hoer" principe. De algemeen geldende mening is helaas toch altijd dat het niet erg is (en soms zelfs aangemoedigd wordt) als mannen veel partners hebben gehad, maar dat vrouwen die hetzelfde doen heel snel als een slet gezien worden.
Dat kan wel zo zijn maar die vrouwen hebben duidelijk niks begrepen van de ongeschreven "groepmoraal": als ze hun "geneuk" geetaleerd hadden naar buiten, m.a.w. met mannen buiten het leger of hun corps, dan was het waarschijnlijk wel stoer gevonden. Maar het feit dat ze zich rond/omhoog geneukt hebben binnen hun groep/leger wordt ernstig als "not done" beschouwd, ergo ze worden als "sletten" of te wel opportunistisch gezien.

Het is jammer dat dit weer als mannen vs. vrouwen gezien wordt, terwijl hieruit duidelijk blijkt dat die vrouwen de ongescheven principes niet (willen) begrijpen.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 6 juli 2009 @ 16:47:31 #49
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_70705904
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:56 schreef Demophon het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn maar die vrouwen hebben duidelijk niks begrepen van de ongeschreven "groepmoraal": als ze hun "geneuk" geetaleerd hadden naar buiten, m.a.w. met mannen buiten het leger of hun corps, dan was het waarschijnlijk wel stoer gevonden. Maar het feit dat ze zich rond/omhoog geneukt hebben binnen hun groep/leger wordt ernstig als "not done" beschouwd, ergo ze worden als "sletten" of te wel opportunistisch gezien.
Heel waar, maar als mannen binnen hun groep of krijgsmacht een vrouw neuken, dan wordt het juist niet als sletterig gezien, maar vaak als "stoer" . En dat bedoel ik dus met de algemeen geldende dubbele moraal.

Nu ben ik het daar niet mee eens, aangezien ik mannen die rondneuken ook niet echt "stoer" vind. Maar het is wél de realiteit. Op de werkplek en/of binnen de krijgsmacht zal ik dus zeker niet mijn (liefdes)relaties openbaar maken of mezelf in zo'n situatie brengen dat ik als "slet" of "opportunistisch" gezien word.

Of word ik nu/dan meteen als een frigide kut gezien?
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  maandag 6 juli 2009 @ 19:27:38 #50
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_70712030
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 21:17 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ja, nou heb alsnog de lol van mn leven in dat soort oorden als je maar met de juiste lui bent, maar soms heb ik er echt wel moeite mee om mijn broek wél aan te houden

Ja, ik ben een goedzak ja.
ah, je doelt vast op je tijd in de west.

vertel eens, wat zijn de goede plekken ???
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')