abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58135304
Moet kunnen.
  Admin vrijdag 18 april 2008 @ 13:52:12 #102
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58135749
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat een geweldig voorbeeld
Heb je dat volks oproer dan niet gemerkt?!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:53:45 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58135773
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Heb je dat volks oproer dan niet gemerkt?!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Admin vrijdag 18 april 2008 @ 14:05:44 #104
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_58136028
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 13:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nee, maar ff zonder dollen, als ouder kun je bizarre dingen denken hoor,
jaren geleden, Dutroux ontsnapte, ik meteen: ik houd de kinderen binnen en ze gaan niet naar school!
Tot je er 2 minuten later achterkomt dat je nu wel heeeeeeeeeeeel raar aan het doen bent
Maar wat Ryan ook al zegt, ouders zijn gewoon fascisten
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 18 april 2008 @ 14:10:39 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58136164
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:18 schreef yvonne het volgende:

Maar goed, wat je op tv ziet is zo vertekend, zie het voorbeeld dat ik aangaf over rellen in amsterdam en het gros van de amsterdammers wist nergens van, en vrij recent moest m'n zoon in London van mij horen dat Camden in de fik stond, ik bedoel maar
Volgens mij komt 't ook door de media, en de 'verdorping' van nederland. Een onderwijzer in Oude Pekela die niet met z'n handjes van kleine kinderen kan blijven (oh noes! ieder kind een priveleraar!), en voor je 't weet denkt de massa dat iedere kleuterschool bevolkt wordt door pedofielen.

Kortom, wat Michael Moore in 'Bowling for columbine' ook al zegt, maar dan minus de propaganda.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58136425
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:10 schreef gronk het volgende:

[..]

Volgens mij komt 't ook door de media, en de 'verdorping' van nederland. Een onderwijzer in Oude Pekela die niet met z'n handjes van kleine kinderen kan blijven (oh noes! ieder kind een priveleraar!), en voor je 't weet denkt de massa dat iedere kleuterschool bevolkt wordt door pedofielen.

Kortom, wat Michael Moore in 'Bowling for columbine' ook al zegt, maar dan minus de propaganda.
Dat is idd één kant van het verhaal. De andere kant is het algemene veiligheidsdenken. Het idee dat elk risico vermeden moet worden, nou is er op zich veel te zeggen voor autogordels en kinderzitjes, maar het heeft ook te maken met waarschuwingsstickers dat je hoofd stoten aan het stuk ijzer waar het op zit geplakt pijn doet. Volwassenen worden al veel meer beschermd, vaak tegen hun domheid, dat werkt dan dubbel zo hard voor kinderen. Het besef dat een kind altijd wat kan overkomen en dat dat er nou eenmaal bijhoort ontbreekt, net als het besef dat kinderen juist veel moeten vallen als ze nog licht zijn en hun botten nog flexibel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:06:54 #107
3542 Gia
User under construction
pi_58137380
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:

net als het besef dat kinderen juist veel moeten vallen als ze nog licht zijn en hun botten nog flexibel.
En dan rennen sommige ouders meteen naar de eerste hulp, want stel je voor dat er wat gebroken is!!

Ik was laatst met mijn vader op de eerste hulp/huisartsenpost voor zijn hart, doorgestuurd door telefoniste van de huisartsenlijn. Mijn vader voelde zich schuldig, omdat er niks aan de hand bleek te zijn. (Gelukkig!)
Maar de eerstehulp arts zei meteen: U wilt niet weten hoeveel mensen hier voor minder erge dingen komen!

Tja, het is wel zo dat men met die kleinere gezinnen wel zuiniger is geworden op de kroost, maar of dat nu beter is valt te betwijfelen.
pi_58137729
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar de eerstehulp arts zei meteen: U wilt niet weten hoeveel mensen hier voor minder erge dingen komen!
Ah, dat is natuurlijk de tsunami van ouders die niet weten dat de botten van klinderen flexibeler zijn dan die van volwassenen. .
I´m back.
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:31:47 #109
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_58137959
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Naar de bakker en een briefje voor de bank of ze 300 Gulden aan mij mee wilden geven van de pa/ma rekening voor het weekend. 10 jaar oud ofzo.
ik moest dan ook altijd nog even langs de snackbar voor een pakje Caballero met filter voor papa
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:36:36 #110
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58138087
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:31 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

ik moest dan ook altijd nog even langs de snackbar voor een pakje Caballero met filter voor papa
Wat dan wel weer heel gek was: toen ik eenmaal een jaar of 16 was gingen m'n pa en ma zelf wel geld halen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:36:52 #111
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58138093
volwassenen die hun kinderen niet in de zandbak laten spelen ivm worpjes...

heel dom, is hun afweersysteem later waardeloos, en ook die van de toekomstige generaties.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:56:39 #112
92279 N.icka
Windforce 11
pi_58138626
Belachelijk om je kind van 9 jaar alleen er op uit te sturen in zo'n grote stad
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:33:55 #113
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58139439
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:56 schreef N.icka het volgende:
Belachelijk om je kind van 9 jaar alleen er op uit te sturen in zo'n grote stad
Want?
pi_58141358
quote:
Op donderdag 17 april 2008 23:38 schreef Godlike02 het volgende:
9 is dan wel weer wat jong om ze geheel los te laten.
idd 11 of 12 zou beter zijn zeker met zoiets als een metro en bus aansluiting
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_58141466
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:
Toen ik negen was kwam ik overdag nooit thuis en mijn vriendjes ook niet. We klommen in de hoogste bomen en in lichtmasten, crossten met onze fietsjes zo ver mogelijk van huis en groeven gangenstelsels onder de grond. En pas wanneer "de lantaarnpalen aangingen" kwamen we weer een keer thuis. Eten, pak slaag en naar bed. Morgen weer een mooie dag.

Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk" Gelukkig dat ik geboren ben voordat de heksen der emancipatie alle vrouwen wijsgemaakt hadden dat vrouwen op kantoor en kinderen in de opvang hoorden.

En straks als mijn dochtertje zes is zal het best wel even slikken zijn om haar alleen los te laten. Maar ik ga het wel doen natuurilijk.
dit klopt natuurlijk ook weer en heb ik ook gedaan, idd dat boomhut bouwen en tunnels graven en dergelijke
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_58141586
Volkomen eens met TS. Toen ik negen was ging ik hier in amsterdam ook egwoon in mijn eentje naar school, en met het openbaar vervoer naar mijn oma, dat soort dingen. Vanaf mijn tiende scheurde ik met mijn buurtvriendje voor de lol door het hele OV-netwerk van Amsterdam met onze weekabonnementjes, alle stadsdelen verkennen. Weer andere kindertjes werden tot aan het laatst van de lagere school door hun ouders weggebracht en opgehaald. Zullen we een wedje leggen wie er assertiever was tegen rare vreemdelinegn, ik en mijn vriendje, of al die kindertjes die zo beschermd werden opgevoed?

Mensen lezen de Telegraaf, en denken dan dat de straat een grote gevaarlijke jungle is. Maar kijk toch naar buiten, de straattegels zijn toch niet rood van al het bloed wat er vloeit? Geef je kind some credit als het erom vraagt. Kinderen zijn minder teer dan sommige volwassenen. Met overdreven bescherming jaag je ze alleen aar overdreven angst voor de buitenwereld aan.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58141669
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd 11 of 12 zou beter zijn zeker met zoiets als een metro en bus aansluiting
Want een kind van negen kan niet lezen, of desnoods aan de chauffeur vragen of dit de goeie bus is naar...?? Welke relevante skills voor het pakken van een bus of tram heeft een kind van 12 wel, dat een kind van negen niet heeft?

Als je met je ouders never nooit met het OV gaat, dan snap je op je twaalfde net zomin hoe het werkt als op je negende. Zit je wel regelmatig in het OV, dan snap je al ver voor je negende hoe dat allemaal werkt.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58141797
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:20 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Want een kind van negen kan niet lezen, of desnoods aan de chauffeur vragen of dit de goeie bus is naar...?? Welke relevante skills voor het pakken van een bus of tram heeft een kind van 12 wel, dat een kind van negen niet heeft?

Als je met je ouders never nooit met het OV gaat, dan snap je op je twaalfde net zomin hoe het werkt als op je negende. Zit je wel regelmatig in het OV, dan snap je al ver voor je negende hoe dat allemaal werkt.
een beter analytisch denkvermogen zo`n metrokaart kan behoorlijk verwarrend werken.
  vrijdag 18 april 2008 @ 23:46:06 #119
3542 Gia
User under construction
pi_58150677
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:36 schreef zoalshetis het volgende:
volwassenen die hun kinderen niet in de zandbak laten spelen ivm worpjes...

heel dom, is hun afweersysteem later waardeloos, en ook die van de toekomstige generaties.
Een nichtje van mijn man nam haar kinderen niet mee op kraamvisite in het ziekenhuis bij onze oudste, omdat het in een ziekenhuis wemelt van de bacteriën.
En inderdaad, die zandbak, hè. Heb ik ook al vaker gehoord.

En dan raar opkijken als ze op hun 12de of zo ineens een darmparasiet hebben waar ze niet tegen bestand zijn.
  zaterdag 19 april 2008 @ 00:53:51 #120
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_58152177
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

een beter analytisch denkvermogen zo`n metrokaart kan behoorlijk verwarrend werken.
Kinderen kunnen meer dan volwassenen denken. Als kinderen van 7 allerlei computerspellen kunnen spelen waarbij je 41 verschillende knoppencombinaties moet kennen moet een metrokaartje lezen ook wel kunnen, zeker als er van te voren mee geoefend is thuis.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')