ja: http://www.anwb.nl/publis(...)wbauto-4-1558116.pdfquote:Op vrijdag 18 april 2008 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Je hebt vast wel de statistieken bij de hand hoeveel fietsers er jaarlijks doodgaan aan hoofdletsel.
Laten we al het gemotoriseerd verkeer verbieden, dan vallen daardoor nog minder doden.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er zo 'vreemd' is aan mijn 'conclusies'. En bij jouw absolute manier van lezen van m'n OP trekken m'n wenkbrauwen ook een aardig end op.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:02 schreef Godlike02 het volgende:
Ik zeg om ze geheel los te laten. L-E-Z-E-N.
Ik zeg nergens dat het voorbeeld uit de OP slecht is alleen dat de conclusies die TS trekt bij mij nogal vreemd overkomen.
Ja ik was precies zo, vooral lekker veel kattekwaad en snoepjes kopenquote:Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:
Toen ik negen was kwam ik overdag nooit thuis en mijn vriendjes ook niet. We klommen in de hoogste bomen en in lichtmasten, crossten met onze fietsjes zo ver mogelijk van huis en groeven gangenstelsels onder de grond. En pas wanneer "de lantaarnpalen aangingen" kwamen we weer een keer thuis. Eten, pak slaag en naar bed. Morgen weer een mooie dag.
Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk" Gelukkig dat ik geboren ben voordat de heksen der emancipatie alle vrouwen wijsgemaakt hadden dat vrouwen op kantoor en kinderen in de opvang hoorden.
En straks als mijn dochtertje zes is zal het best wel even slikken zijn om haar alleen los te laten. Maar ik ga het wel doen natuurilijk.
quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:
Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk"
Naar de bakker en een briefje voor de bank of ze 300 Gulden aan mij mee wilden geven van de pa/ma rekening voor het weekend. 10 jaar oud ofzo.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:30 schreef gronk het volgende:
... Ik kan me nog wel herinneren dat ik er nog wel eens op uit werd gestuurd voor een boodschap -- met geld en een boodschappenbriefje.
Desondanks kan ik mij wel voorstellen dat je bezorgt bent. Eén van de kinderen ging met negen jaar inderdaad al een tijdje alleen op pad....voetbal ...maar dat was gewoon een redelijk groot dorp. Drukke weg over, maar overal stonden huizen. Hij zit nu op de brommer en heeft nu wel een mobiel bij zich, maar is meer voor de lompheid van hem..die ligt vaak met dat dingquote:Op vrijdag 18 april 2008 10:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Zij stuurt haar kind anders op pad met voldoende kleingeld om te bellen en wat groter geld zodat die een taxi kan pakken .. dus geheel los laten is dat niet bepaald .. het is meer je eigen angsten opzij zetten om het kind dat eraan toe is niet te belemmeren in zijn ontwikkeling
En als je een beetje rondkijkt in de wereld, er zijn miljoenen kinderen die zichzelf moeten zien te redden willen ze het overleven en de meesten lukt dat aardig, daaruit zou je kunnen concluderen dat de meeste kinderen veel meer capaciteiten hebben dan je denkt ..
Oh jah....van die hele foute snoep ook nog.quote:
je weet dat dat vetgedrukte woord tegenwoordig anders wordt opgevat?quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:52 schreef Semisane het volgende:
Ik vond in het bos of op het strand lopen vroeger altijd gruwelijk
Ik ben niet van tegenwoordig, ik ben een kind van de jaren 80.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je weet dat dat vetgedrukte woord tegenwoordig anders wordt opgevat?
Sorry hoor, maar kindertjes met valhelmpjes fietsen doorgaans of op de stoep, of op straat tussen ouder en stoeprand. Je ziet ze zelden alleen fietsen, die helmpjes.quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Doe niet zo dom. Misschien fietsen ze wel langzaam, maar de auto die ze aanrijdt kan nog altijd makkelijk 30+ rijden hoor. 2 fietsers vanuit tegengestelde richting die tegen elkaar aanrijden == 30+, brommers enz enz.
Als valhelmen op de fiets verplicht zouden worden, zouden er heel wat minder doden (en zwaargewonden) vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |