abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58131421
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Je hebt vast wel de statistieken bij de hand hoeveel fietsers er jaarlijks doodgaan aan hoofdletsel.

Laten we al het gemotoriseerd verkeer verbieden, dan vallen daardoor nog minder doden.
ja: http://www.anwb.nl/publis(...)wbauto-4-1558116.pdf

Niet alles hoeft meteen verboden te worden. Risico's kunnen ook op een andere manier beperkt worden. (overgens is het in sommige landen verplicht om met helm op te fietsen geloof ik)
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:55:48 #42
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58131543
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:02 schreef Godlike02 het volgende:

Ik zeg om ze geheel los te laten. L-E-Z-E-N.
Ik zeg nergens dat het voorbeeld uit de OP slecht is alleen dat de conclusies die TS trekt bij mij nogal vreemd overkomen.
Ik zie eerlijk gezegd niet wat er zo 'vreemd' is aan mijn 'conclusies'. En bij jouw absolute manier van lezen van m'n OP trekken m'n wenkbrauwen ook een aardig end op.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58131624
Eens met TS, toen ik nog een kleine Xithy was woonde ik in Benin, Cotonou - en op 5jarige leeftijd ging is al op m'n fietsje kijken hoe ver ik kon fietsen naar een onbekend gebied (ik noemde het ontdekkingsreizen ), en nee, ik woonde niet in een rijkeluis-community; de buren hadden golfpaten-dak.

Natuurlijk viel je dan wel eens en zat je onder het bloed, maar nooit hebben m'n ouders het verboden - vrijheid blijheid.

Al die angst tegenwoordig
pi_58131680
Oh en toen ik negen was liep ik elke dag zelf naar school, wat zo'n 15 minuten lopen was - dus ook niet super dichtbij...
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:01:34 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58131717
Toen ik negen was kwam ik overdag nooit thuis en mijn vriendjes ook niet. We klommen in de hoogste bomen en in lichtmasten, crossten met onze fietsjes zo ver mogelijk van huis en groeven gangenstelsels onder de grond. En pas wanneer "de lantaarnpalen aangingen" kwamen we weer een keer thuis. Eten, pak slaag en naar bed. Morgen weer een mooie dag.

Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk" Gelukkig dat ik geboren ben voordat de heksen der emancipatie alle vrouwen wijsgemaakt hadden dat vrouwen op kantoor en kinderen in de opvang hoorden.

En straks als mijn dochtertje zes is zal het best wel even slikken zijn om haar alleen los te laten. Maar ik ga het wel doen natuurilijk.
The End Times are wild
pi_58132050
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:
Toen ik negen was kwam ik overdag nooit thuis en mijn vriendjes ook niet. We klommen in de hoogste bomen en in lichtmasten, crossten met onze fietsjes zo ver mogelijk van huis en groeven gangenstelsels onder de grond. En pas wanneer "de lantaarnpalen aangingen" kwamen we weer een keer thuis. Eten, pak slaag en naar bed. Morgen weer een mooie dag.

Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk" Gelukkig dat ik geboren ben voordat de heksen der emancipatie alle vrouwen wijsgemaakt hadden dat vrouwen op kantoor en kinderen in de opvang hoorden.

En straks als mijn dochtertje zes is zal het best wel even slikken zijn om haar alleen los te laten. Maar ik ga het wel doen natuurilijk.
Ja ik was precies zo, vooral lekker veel kattekwaad en snoepjes kopen Af en toe kwam ik toch van die kindertjes tegen die 'niet de straat over mochten' omdat ze dan te ver van huis/woongebied waren
pi_58132123
ik denk dat op zondag middag je kind rustig in NY met de metro kunt laten gaan hoor. dat gezeik dat op iedere straathoek een kinderlokker staat
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:17:12 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58132137
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:01 schreef LXIV het volgende:

Tegenwoordig zie je al bijna geen jongetjes meer op straat spelen. Vaak moeten ze op de buitenschoolse opvang en daar mag al helemaal niks, want "de school is verantwoordelijk"

Daarom ook dat plaatje in de TT: d'r zijn volgens mij de nodige ouders geweest die winkels en bedrijven 'sue-en' omdat pietje geen snoepjes mag aannemen 'voor zijn ADHD', of geen popcorn, etc. Overigens vind ik 't een prachtige wraak om kids een espresso te geven
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:30:34 #49
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58132439
How children lost the right to roam in four generations is trouwens ook een aardig artikel.

My take: met dalende aantallen kinderen worden kinderen gezien als 'zeldzamer', en moeten ze 'dus' meer beschermd worden. In de tijden van grote gezinnen werd er meer toegestaan ; deels omdat pa en ma geen tijd hadden om op iedereen te letten, deels omdat je gewoon moest meedraaien in het gezin. Ik kan me nog wel herinneren dat ik er nog wel eens op uit werd gestuurd voor een boodschap -- met geld en een boodschappenbriefje.
pi_58132500
Ja, kijk vroeger waren de gezinnen groter hè, als er dan af en toe eens een kind verdween of het slachtoffer werd van deze of gene dan was dat niet zo erg, want dan had je er nog een stuk of 7. .
I´m back.
pi_58132575
New York is natuurlijk wat anders dan Amsterdam, maar toen ik naar de andere kant van Amsterdam ging verhuizen op m'n 9e en toch op dezelfde school wilde blijven, ging ik ook gewoon alleen met de bus iedere dag, half uurtje reizen.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:42:57 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58132743
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:30 schreef gronk het volgende:
... Ik kan me nog wel herinneren dat ik er nog wel eens op uit werd gestuurd voor een boodschap -- met geld en een boodschappenbriefje.
Naar de bakker en een briefje voor de bank of ze 300 Gulden aan mij mee wilden geven van de pa/ma rekening voor het weekend. 10 jaar oud ofzo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58132778
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Zij stuurt haar kind anders op pad met voldoende kleingeld om te bellen en wat groter geld zodat die een taxi kan pakken .. dus geheel los laten is dat niet bepaald .. het is meer je eigen angsten opzij zetten om het kind dat eraan toe is niet te belemmeren in zijn ontwikkeling
En als je een beetje rondkijkt in de wereld, er zijn miljoenen kinderen die zichzelf moeten zien te redden willen ze het overleven en de meesten lukt dat aardig, daaruit zou je kunnen concluderen dat de meeste kinderen veel meer capaciteiten hebben dan je denkt ..
Desondanks kan ik mij wel voorstellen dat je bezorgt bent. Eén van de kinderen ging met negen jaar inderdaad al een tijdje alleen op pad....voetbal ...maar dat was gewoon een redelijk groot dorp. Drukke weg over, maar overal stonden huizen. Hij zit nu op de brommer en heeft nu wel een mobiel bij zich, maar is meer voor de lompheid van hem..die ligt vaak met dat ding Wanneer hij dan vervelend valt kan hij altijd iemand bellen. Dit hoeft hij natuurlijk niet te doen wanneer hij niets heeft. Dan loop je maar

Dit kind komt er zelf mee, maar ga er niet vanuit dat elk kind hetzelfde is. Een ander kind van die leeftijd kan in paniek raken wanneer het de weg kwijt is. Moet ik wel weer zeggen dat het voor het kind ook wel een veilig gevoel geeft dat hij genoeg geld voor de taxi heeft. er rijden daar veel meer taxi's rond. Hier ligt dat weer anders.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_58132858
ik was mooi meegegaan. Dan mag ie best uitzoeken hoe alles moet en hoe ie moet reizen. Dan weet ik dat ie het kan, mocht het onverhoopt een keer gebeuren.

hopen dat ie niet te smaak te pakken krijgt en alleen nog maar alleen wil, daar is 9 veeeeeel te jong voor.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:52:02 #55
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_58132986
En maar klagen dat zoveel kinderen tegenwoordig ADHD hebben
Schop die kinderen de straat op, laat ze vallen, ruzie maken, doktertje spelen, hutten bouwen en stiekem snoep kopen i.p.v. in een buitenschoolse opvang van 8 tot 6 te proppen en ze daarna met de auto op te halen. Op die manier worden ze natuurlijk nooit moe.
De mensen worden tegenwoordig geregeerd door angst, is het niet het terrorisme, danwel het verkeer, de loslopende TBS'sers en pedofielen.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:52:34 #56
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58132999
Ik vond in het bos of op het strand lopen vroeger altijd gruwelijk...dus als mijn ouders en zus dan voor een zondagse boswandeling gingen, reden ze even langs een paar plekken waar ik vaak te vinden was om te vragen of ik toch niet mee wilde en om te vertellen dat ze wel weer terug zouden zijn na het avondeten, maw zorg even dat je bij een vriendje gaat eten en toedeledoe.

Ook was de onbeveiligde en meestal onopgeruimde bouwput, van de toenmalige nieuwbouw ons plaatselijke pretpark....geen idee hoe vaak we van de half afgebouwde gebouwen zijn gesprongen in een hoopje zand eronder omdat de plaatselijke politieman weer eens een poging ging doen om ons weg te jagen ...en hoevaak ik mijn enkel wel weer eens niet verzwikt had...maar ach...dat moest allemaal kunnen.
Moeders: "Joh, alweer weg gejaagd door de politie? Ik: "Jah..." Moeders: "Je hebt toch niks kapot gemaakt hè, want dat ga jij dan betalen" ik: "neehee" Moeders: "Enkel verzwikt? Nou ja...doe maar even onder de koude kraan, ik bind het wel in." ik:" Ja maar ik wil vanavond nog wel naar die en die hè"

En nee, we sloopte de boel nooit, maar we namen wel de pvc buisjes mee, om blaaspijpjes van te maken. Wat wel opviel was dat de aannemer op een gegeven moment, de boel voor het weekend heel netjes achter slot en grendel ging doen.

Of toen ik in Alkmaar op school zat, hup naar een schoolvriendje die daar woonde en tegen de avond terug komen. Moeders: "Goh en wat heb jij gedaan?" Ik: "Ben naar Alkmaar gefietst Zo'n 18 kilometer en daar langs die-en-die geweest." Moeders:"Ja? En was het gezellig?" :')

Het was een mooi vak toen, kind zijn...in de jaren 80.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:55:21 #57
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58133070
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:52 schreef t-8one het volgende:

....stiekem snoep kopen...
Oh jah....van die hele foute snoep ook nog. Vuurballen heette die dingen ofzo...jeugdsentiment.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:56:09 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58133094
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:52 schreef Semisane het volgende:
Ik vond in het bos of op het strand lopen vroeger altijd gruwelijk
je weet dat dat vetgedrukte woord tegenwoordig anders wordt opgevat?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:57:47 #59
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58133139
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je weet dat dat vetgedrukte woord tegenwoordig anders wordt opgevat?
Ik ben niet van tegenwoordig, ik ben een kind van de jaren 80. Gruwelijk is in mijn woordenboek nog altijd negatief.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:58:21 #60
3542 Gia
User under construction
pi_58133156
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:07 schreef The_End het volgende:

[..]

Doe niet zo dom. Misschien fietsen ze wel langzaam, maar de auto die ze aanrijdt kan nog altijd makkelijk 30+ rijden hoor. 2 fietsers vanuit tegengestelde richting die tegen elkaar aanrijden == 30+, brommers enz enz.

Als valhelmen op de fiets verplicht zouden worden, zouden er heel wat minder doden (en zwaargewonden) vallen.
Sorry hoor, maar kindertjes met valhelmpjes fietsen doorgaans of op de stoep, of op straat tussen ouder en stoeprand. Je ziet ze zelden alleen fietsen, die helmpjes.

En als het dan is om je kinderen te beschermen tegen aanrijding met hoofdletsel, waarom zetten die overbezorgde ouders dan niet zelf ook zo'n helmpje op? Geven ze meteen het 'goede' voorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')