abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 22 april 2008 @ 17:55:49 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58231523
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De mensen hier ook niet, trouwens. Vraag mij af wat hun meerdere er van vindt dat ze zowat aggresief reageren zodra ze commentaar krijgen. Lijkt me lekker, als je dan zwaar bewapend tussen afghaanse schoolkinderen loopt en er 1 zich afvraagt of je wel nuttig bent....
nee jij komt dit topic lekker binnen
quote:
Op maandag 21 april 2008 20:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Grootste sociale werkplaats
[..]
"sjonnie die graag een gratis rijbewijs wil"
[..]
door afghanistan te laten rennen over bermbommen.
dan zijn militairen nog kliekjes en tuig in apenpakjes en god weet wat nog meer. Mag best hoor van mij, een debiele mening hebben, maar dan moet je niet gaan huilen dat mensen je lopen te pesten!

randdebiel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_58234351
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 17:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee jij komt dit topic lekker binnen
[..]

dan zijn militairen nog kliekjes en tuig in apenpakjes en god weet wat nog meer. Mag best hoor van mij, een debiele mening hebben, maar dan moet je niet gaan huilen dat mensen je lopen te pesten!

randdebiel
De indruk die de militairen die ik in uniform tegenkom achterlaten, lijkt mij toch redelijk relevant voor mijn onderbouwing van wat ik van het leger (en dus ook het nut van het leger) vind. Ik heb ooit ook in de Lowlands trein gezeten, zoals bovenstaand voorbeeld. En die werd in soortgelijke staat achter gelaten. Om een idee te geven.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_58234690
quote:
Op zondag 20 april 2008 13:26 schreef du_ke het volgende:

[..]

Afschaffen niet misschien (al houden we ook met een megaleger de Duitsers niet tegen als we dat zouden willen.
[..]

Inderdaad een handvol taken die enig nut hebben. Dat kan met 10-20% van de huidige begroting. Steek de rest dan liever in nuttige zaken (Zoals Nederlandse onderzoekers wereldwijd laten werken)
alsof de duitsers ons ooit nog gaan aanvallen.

maar komop, 10-20% van wat al te weinig is... dan heb je geen leger meer. misschien wel een paar troepen, maar wat dacht je van transport, munitie, ondersteuning in de vorm van luchtsteun.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_58234773
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:16 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

alsof de duitsers ons ooit nog gaan aanvallen.

maar komop, 10-20% van wat al te weinig is... dan heb je geen leger meer. misschien wel een paar troepen, maar wat dacht je van transport, munitie, ondersteuning in de vorm van luchtsteun.
Nou, dat moeten we best kunnen. Voor 1,8 miljard moet je toch best het land kunnen verdedigen.
  Moderator dinsdag 22 april 2008 @ 20:21:04 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58234804
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De indruk die de militairen die ik in uniform tegenkom achterlaten, lijkt mij toch redelijk relevant voor mijn onderbouwing van wat ik van het leger (en dus ook het nut van het leger) vind. Ik heb ooit ook in de Lowlands trein gezeten, zoals bovenstaand voorbeeld. En die werd in soortgelijke staat achter gelaten. Om een idee te geven.
ik heb geen problemen met wat je zegt (nu ja ook wel maar dat doet er nu niet toe) maar met hoe je het zegt
voor veel mensen is het dienstuniform iets om trots op te zijn daar heb je hard voor gewerkt en daarmee heb je het verdiend als jij dat dan een apepakkie noemt en vervolgens begint te huilen dat mensen je denigrerend behandelen dan ben je op zijn minst nogal hypocriet
  Moderator dinsdag 22 april 2008 @ 20:22:22 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58234837
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nou, dat moeten we best kunnen. Voor 1,8 miljard moet je toch best het land kunnen verdedigen.
dat is gebaseerd op studies of zit je gewoon te gokken?
pi_58234947
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:21 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik heb geen problemen met wat je zegt (nu ja ook wel maar dat doet er nu niet toe) maar met hoe je het zegt
voor veel mensen is het dienstuniform iets om trots op te zijn daar heb je hard voor gewerkt en daarmee heb je het verdiend als jij dat dan een apepakkie noemt en vervolgens begint te huilen dat mensen je denigrerend behandelen dan ben je op zijn minst nogal hypocriet
Dan moeten ze bij hun collega's wezen die dat apenpakkie voor die "naam" laten zorgen, en niet hier gaan lopen huilen dat iemand defensie onnodig, geldverslindend en een beetje primair vindt
pi_58234967
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is gebaseerd op studies of zit je gewoon te gokken?
Als we iedere 3 meter een volledig computergestuurde M16 langs onze niet al te lange grenslijn zetten blijven we waarschijnlijk nog binnen dit absurd hoge bedrag
pi_58235243
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Of dat waar is, is niet relevant. We zitten met 8,0 miljard al onder de NAVO-norm. Ik hoop dat De Hoop Scheffer Nederland dringend doch vriendelijk verzoekt die 2,0% te halen! Kunnen we voor de verandering misschien nieuw materieel kopen.
quote:
voor 2008 is dit bedrag verhoogd naar 8,195 miljard euro. Dit komt neer op ongeveer 1,66% van het BBP
2,0% zou uitkomen op ongeveer 10 miljard.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58235552
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als we iedere 3 meter een volledig computergestuurde M16 langs onze niet al te lange grenslijn zetten blijven we waarschijnlijk nog binnen dit absurd hoge bedrag
yeah right.. jij denkt echt dat je alleen maar apparatuur hoeft aan te schaffen en dat je dan klaar bent.
strategisch inzicht heb je al helemaal niet.
om van logistiek maar te spreken.

sorrie maar ik kan je niet echt seriuus nemen.
as well as infernal
  Moderator dinsdag 22 april 2008 @ 21:10:25 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58236253
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dan moeten ze bij hun collega's wezen die dat apenpakkie voor die "naam" laten zorgen, en niet hier gaan lopen huilen dat iemand defensie onnodig, geldverslindend en een beetje primair vindt
je snapt hem niet he?

mensen zitten niet te "huilen" omdat iemand defensie onnodig, geldverslindend of een beetje primair vind.
mensen zitten te "huilen" omdat jij een aantal bijzonder vage incidenten (militairen liepen op je trein naar lowlands te schieten ofzoiets ) aangrijpt om hier ff lekker diezelfde mensen te lopen beledigen
en vervolgens ga je de geirriteerde reacties aanvoeren als een bevestiging van jouw slappe inhoudsloze geouwehoer?

als je iets te melden hebt met een beetje argumenten waar anderen ook wat mee kunnen dan moet je dat vooral doen dan reageren wij er normaal op en krijg je een discussie over het een of ander. nu zit je gewoon te trollen, enige wat uit de reacties in dit topic blijkt is dat jij niet op een fatsoenlijke manier je mening kunt uitten want je hebt nog geen enkel fatsoenlijk argument gegeven

met de volgende reactie als voorlopige hoogvlieger
quote:

[..]

moet ik hier uberhaupt serieus op ingaan of snap je zo ook wel dat dit de meest stompzinnige suggestie is sinds iemand zei "hey we laten die bomen voor en achter de grebbelinie gewoon staan, dan hoeven we de boeren niet te betalen en dan kunnen we er nog telefoonleidingen aan ophangen ook!"
pi_58236598
quote:
moet ik hier uberhaupt serieus op ingaan of snap je zo ook wel dat dit de meest stompzinnige suggestie is sinds iemand zei "hey we laten die bomen voor en achter de grebbelinie gewoon staan, dan hoeven we de boeren niet te betalen en dan kunnen we er nog telefoonleidingen aan ophangen ook!"
hoe kom je dr op
quote:

[..]

Wat ben jij voor een achterlijke idioot dan. Als je zo'n systeem wilt implementeren (wat al niet eens de moeite waard is) kost je dat meer dan wat je nu uitgeeft. Even een rekensommetje:

het systeem wat jij wil gebruiken is primitief (een M16 op een ding wat gecomputeriseerd is....yeah right)
dus hiervoor gebruiken we de CIWS. Als je niet weet wat dat is, kijk dan ff in wat andere topics in defensie.

Zo'n ding kost 12 miljoen euro om te installeren.

(mocht je het niet geloven http://www.werkenbijdemar(...)imo_2.php?pageID=279)

wij hebben in Nederland zo'n 870 kilometer aan grenzen (van het puntje van Zeeland naar het uiterste puntje van Groningen. En dan heb ik de zee grens voor het gemak even niet meegerekend anders kan je er zo nog eens 500 kilometer bij op tellen) dat is dus in meters omgerekend: 870.000 meter.

jij wilt op elke 3 meter zon CIWS systeem hebben staan kortom dan doen we even:

870.000 / 3 = 290.000

we hebben dus in totaal 290.000 CIWS systemen nodig om de complete grens zoals jij zegt te verdedigen.

dan doen we nu even 290.000 X 12.000.000 = ¤ 3.480.000.000.000.-

En dan heb ik het nu nog niet eens over de stroom rekening gehad of de Munitie die er voor geleverd moet worden. Ik hoop nu dat je een beetje door hebt dat het een achterlijk idee van je was. wat ik ook hoop is dat je je ideeën voor je houd want zoals je ziet worden ze er niet beter op.

[ Bericht 33% gewijzigd door RaptoR-X op 22-04-2008 22:12:07 ]
Peace through power!!
pi_58236646
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

je snapt hem niet he?

mensen zitten niet te "huilen" omdat iemand defensie onnodig, geldverslindend of een beetje primair vind.
mensen zitten te "huilen" omdat jij een aantal bijzonder vage incidenten (militairen liepen op je trein naar lowlands te schieten ofzoiets ) aangrijpt om hier ff lekker diezelfde mensen te lopen beledigen
en vervolgens ga je de geirriteerde reacties aanvoeren als een bevestiging van jouw slappe inhoudsloze geouwehoer?
Nee, militairen lieten de trein als 1 grote kutbende achter Alsof het "hun trein" was. Iemand hier maakte de vergelijking met lowlands, en die ging redelijk op.
quote:
als je iets te melden hebt met een beetje argumenten waar anderen ook wat mee kunnen dan moet je dat vooral doen dan reageren wij er normaal op en krijg je een discussie over het een of ander. nu zit je gewoon te trollen, enige wat uit de reacties in dit topic blijkt is dat jij niet op een fatsoenlijke manier je mening kunt uitten want je hebt nog geen enkel fatsoenlijk argument gegeven
Ik vind het leger onnodig en geldverspillend en de enige nuttige functie is dat mensen die in het bedrijfsleven niet aan de slag kunnen daar wel een kans krijgen. Dat is mijn mening en mijn visie op het nut van het leger. En dat onderbouw ik. De geldverspilling spreekt voor zich, kijk naar het gigantische bedrag dat er naartoe gaat. Dat veel militairen (niet alle, veel) een beetje kansloos zijn onderbouw ik met de paar keer dat ik grote groepen geuniformeerde soldaten tegen ben gekomen. Waarbij ze 1 keer zeer onzorgvuldig met wapentuig omgingen. 1 keer trots zaten te vertellen dat ze "gewoon zwartrijden van af Utrecht". 1x een trein als een grote klerenzooi achterlieten. Dat zijn de voorbeelden van defensie-personeel die ik gezien heb. Mochten de heren hier niet blij zijn met dát beeld van defensie (iets met ruzie's in discotheken in het buitenland?), dan mogen "ze" zelf wel eens wat aan het imago doen.
quote:
met de volgende reactie als voorlopige hoogvlieger
[..]

Die reactie was nou niet echt heel serieus bedoelt, maar meer om aan te geven dát je best met minder geld ook wel wat kan bedenken. Dat hier een paar mensen stoer "logistiek" kunnen roepen zal mij mn reet roesten. Als je weinig legermateriaal hebt, heb je ook weinig te vervoeren en verplaatsen. Als we hier continu 1000 soldaten paraat hebben om trix te beschermen op prinsjesdag dan vind ik het al prima. Laat de rest sociaal werk in eigen land doen, of richt desnoods een rijksvluchtelingenwerk organisatie op. De bestaande organisaties die in Afghanistan actief zijn klagen namelijk enorm dat er niet met het leger valt samen te werken en dat het een stugge en logge organisatie is (zie ook 1 van de gratis kranten (metro dacht ik) van een half jaar terug).
pi_58236889
LeeHarveyOswald:
quote:
The armed forces of a state are its government-sponsored defense, fighting forces, and organizations. They exist to further the foreign and domestic policies of their governing body, and to defend that body and the nation it represents from external and internal aggressors.
quote:
The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is a military alliance established by the signing of the North Atlantic Treaty on 4 April 1949. With headquarters in Brussels, Belgium,[3] the organization established a system of collective defense whereby its member states agree to mutual defense in response to an attack by any external party.
Zonder of met een te klein leger zijn we geen volwaardig lid meer en dus weerloos. Tegen wie? Tegen wie niet. Oorlog komt er sowieso, LeeHarveyOswald. Of het nou morgen of over 50 jaar gebeurd maakt niet uit. In beide gevallen zijn we voorbereid tenzij we iets belachelijks gaan doen als de defensieuitgaven verminderen.

Nu, welk gedeelte begrijp je niet of ben je niet mee eens?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator dinsdag 22 april 2008 @ 21:37:59 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58236977
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee, militairen lieten de trein als 1 grote kutbende achter Alsof het "hun trein" was. Iemand hier maakte de vergelijking met lowlands, en die ging redelijk op.
ja zoiets was het ja
niemand kan het verder staven aan feiten en we moeten je maar op je woord geloven, als jij dan vervolgens ons uniform een apepakkie noemt dan ben jij denigrerend bezig, niet andersom
quote:
[[..]

Ik vind het leger onnodig en geldverspillend en de enige nuttige functie is dat mensen die in het bedrijfsleven niet aan de slag kunnen daar wel een kans krijgen.
dat is helemaal geen functie van de krijgsmacht

je hebt werkelijk totaal geen idee waar je het over hebt he?
quote:
Dat is mijn mening en mijn visie op het nut van het leger. En dat onderbouw ik. De geldverspilling spreekt voor zich, kijk naar het gigantische bedrag dat er naartoe gaat. Dat veel militairen (niet alle, veel) een beetje kansloos zijn onderbouw ik met de paar keer dat ik grote groepen geuniformeerde soldaten tegen ben gekomen. Waarbij ze 1 keer zeer onzorgvuldig met wapentuig omgingen. 1 keer trots zaten te vertellen dat ze "gewoon zwartrijden van af Utrecht". 1x een trein als een grote klerenzooi achterlieten. Dat zijn de voorbeelden van defensie-personeel die ik gezien heb. Mochten de heren hier niet blij zijn met dát beeld van defensie (iets met ruzie's in discotheken in het buitenland?), dan mogen "ze" zelf wel eens wat aan het imago doen.
nee je onderbouwt het niet

ik heb ook een keer een groepje rabobankpersoneel (en dat vond ik toch goedbetaalde, hoogopgeleide figuren) een heel resteaurant af zien breken (ik was daar ook een beetje bij ) tijdens een bedrijfsuitje ... wat zegt dat over de organisatie?

niets?

wat zegt dat over het nut van banken?

niets?
quote:
[..]

Die reactie was nou niet echt heel serieus bedoelt, maar meer om aan te geven dát je best met minder geld ook wel wat kan bedenken.
als dat alles is wat jij kunt bedenken dan heb ik er in elk geval geen vertrouwen in
quote:
Dat hier een paar mensen stoer "logistiek" kunnen roepen zal mij mn reet roesten. Als je weinig legermateriaal hebt, heb je ook weinig te vervoeren en verplaatsen. Als we hier continu 1000 soldaten paraat hebben om trix te beschermen op prinsjesdag dan vind ik het al prima. Laat de rest sociaal werk in eigen land doen, of richt desnoods een rijksvluchtelingenwerk organisatie op. De bestaande organisaties die in Afghanistan actief zijn klagen namelijk enorm dat er niet met het leger valt samen te werken en dat het een stugge en logge organisatie is (zie ook 1 van de gratis kranten (metro dacht ik) van een half jaar terug).
als je weinig kunt vervoeren en verplaatsen kun je weinig verdedigen

die rijksvluchtelingenwerk organisatie van jouw heeft ook voertuigen nodig, vliegtuigen, schepen en die zullen PMC's in moeten huren om te zorgen dat de spulletjes en de centjes niet in de verkeerde handjes vallen.

dat verhaal van die ngo's in Afghanistan is me bekend, daar heb ik zelf ook nog wel wat ervaring mee ... dit verhaal gaat twee kanten op, die figuren zijn ook totaal niet voor rede vatbaar hier moeten beide kampen boter bij de wijn gaan doen zeer binnenkort maar dat zegt verder helemaal niets over het nut van het leger
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:04:57 #141
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_58237639
Ik citeer de grondwet:
quote:
Art. 97. [Geschiedenis: Stb. 2000, 294; versie 21 maart 2002; versie 6 april 2006]
-1. Ten behoeve van de verdediging en ter bescherming van de belangen van het Koninkrijk, alsmede ten behoeve van de handhaving en de bevordering van de internationale rechtsorde, is er een krijgsmacht.
-2. De regering heeft het oppergezag over de krijgsmacht.
pi_58237733
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:04 schreef Bob-B het volgende:
Ik citeer de grondwet:
[..]
ach als het aan lee-harvey-oswald ligt. veranderen we die grondwet toch gewoon
Peace through power!!
pi_58237883
Wbt. het niet onderbouwen en het rabo personeel; ik ga er van uit dat de overige restaurantbezoekers ook een iets minder tof beeld hebben van de rabobank. Hun motivatie? Ze hebben het personeel een restaurant om zien bouwen. Als er nu ook nog 1 een keer een baliemedewerker snotjes ziet schieten, dan is het beeld van de rabo goed verkloot.

Zelfde in mijn geval met het leger. Stelletje probleemjongeren die van de straat gehouden moeten worden. Dat is mijn indruk. Mijn onderbouwing? Wat ik gezien heb. Verkeerd beeld? Proof me wrong. Zorg er maar voor dat de volgende keer in de trein (ik reis alleen niet meer vaak in de buurt van het Harde) soldaten tegen kom die zich keurig gedragen. die niet een deur van een regiorunner (dubbeldekker, zo'n nieuwe) terugtrappen zodra hij wiebelt. Die er niet een pestbende van maken

En ja, heel raar misschien dat ik het ronduit apart vind dat diezelfde "probleemjongeren" (waarbij excuses voor de dus blijkbaar bestaande wel goed gemanierde militairen) met wapens staat te zwaaien naar passerende auto's.

Dus onderbouwd? Mja, misschien niet met getallen. Maar wel met wat ik gezien heb, mijn ervaring.
  Moderator dinsdag 22 april 2008 @ 22:17:13 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58238028
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:21 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

hoe kom je dr op

nou dat vond ik een bijzonder slecht idee ... bovendien had ik geen zin om het voor te rekenen
pi_58238029
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:04 schreef Bob-B het volgende:
Ik citeer de grondwet:
[..]

Dat er iets is, prima. Schrap het tot commando's en speciale troepen (geen idee hoe dat verder heet... ). Maar om nu het "tuig" dat ik tegenkwam een wapen in de handen te drukken

In wat jullie graag de "burgermaatschappij" noemen (die maatschappij waar jullie ook in leven ), zouden ze nooit een wapenverlof krijgen met zulk gedrag. Blijkbaar neemt defensie het iets minder serieus.
pi_58238147
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou dat vond ik een bijzonder slecht idee ... bovendien had ik geen zin om het voor te rekenen
Het koste niet veel tijd en ik deed het met plezier. Was er zelf ook benieuwd naar hoeveel dat wel niet zou gaan kosten
Peace through power!!
pi_58238445
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat er iets is, prima. Schrap het tot commando's en speciale troepen (geen idee hoe dat verder heet... ). Maar om nu het "tuig" dat ik tegenkwam een wapen in de handen te drukken

In wat jullie graag de "burgermaatschappij" noemen (die maatschappij waar jullie ook in leven ), zouden ze nooit een wapenverlof krijgen met zulk gedrag. Blijkbaar neemt defensie het iets minder serieus.
ben jij vroeger gepest door militairen ofzo? het enige wat ik iedere keer lees is "probleem jongeren dit" en "tuig dat" of heb je de training zelf geprobeerd maar hebben ze je eruit gekicked omdat je niet sterk genoeg was en ben je daarom zo gefrustreerd?

is trouwens niet erg hoor dat je er uitgekicked bent, die trainingen zijn erg zwaar maar dat even terzijde.
Peace through power!!
  Moderator dinsdag 22 april 2008 @ 22:31:46 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58238502
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wbt. het niet onderbouwen en het rabo personeel; ik ga er van uit dat de overige restaurantbezoekers ook een iets minder tof beeld hebben van de rabobank. Hun motivatie? Ze hebben het personeel een restaurant om zien bouwen. Als er nu ook nog 1 een keer een baliemedewerker snotjes ziet schieten, dan is het beeld van de rabo goed verkloot.
ik snap niet dat ik niet tot je doordring?

het beeld wat mensen hebben van personeel zegt niets over de organisatie zelf
enige wat je gedaan hebt is aangegeven dat je niet te spreken bent over de militairen die jij bent tegengekomen aan de hand van een aantal heel erg vage voorbeelden
het zegt verder helemaal niets, jij vind het een nutteloze geldverslindende organisatie is. Dat kan, vinden wel meer maar de meesten komen verder dan "ik zat is in de trein en daar zaten militairen zwart te rijden!"
quote:
Zelfde in mijn geval met het leger. Stelletje probleemjongeren die van de straat gehouden moeten worden. Dat is mijn indruk. Mijn onderbouwing? Wat ik gezien heb. Verkeerd beeld? Proof me wrong. Zorg er maar voor dat de volgende keer in de trein (ik reis alleen niet meer vaak in de buurt van het Harde) soldaten tegen kom die zich keurig gedragen. die niet een deur van een regiorunner (dubbeldekker, zo'n nieuwe) terugtrappen zodra hij wiebelt. Die er niet een pestbende van maken
jouw mening over militairen doet helemaal niet terzake, het interesseert me niet en het enige wat je aangeeft is dat je zelf nogal kortzichtig bent

en dat je mijn punt (dat de reacties in dit topic een reactie zijn op jouw getroll) maar niet snapt zegt nog wat over je maar dat laat ik maar voor wat het is
quote:
En ja, heel raar misschien dat ik het ronduit apart vind dat diezelfde "probleemjongeren" (waarbij excuses voor de dus blijkbaar bestaande wel goed gemanierde militairen) met wapens staat te zwaaien naar passerende auto's.
train as you fight ... wees blij dat ze geen waarschuwingsschoten hebben gelost
quote:
Dus onderbouwd? Mja, misschien niet met getallen. Maar wel met wat ik gezien heb, mijn ervaring.
nee het is zowieso niet onderbouwd
pi_58238582
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Die reactie was nou niet echt heel serieus bedoelt, maar meer om aan te geven dát je best met minder geld ook wel wat kan bedenken. Dat hier een paar mensen stoer "logistiek" kunnen roepen zal mij mn reet roesten. Als je weinig legermateriaal hebt, heb je ook weinig te vervoeren en verplaatsen. Als we hier continu 1000 soldaten paraat hebben om trix te beschermen op prinsjesdag dan vind ik het al prima. Laat de rest sociaal werk in eigen land doen, of richt desnoods een rijksvluchtelingenwerk organisatie op. De bestaande organisaties die in Afghanistan actief zijn klagen namelijk enorm dat er niet met het leger valt samen te werken en dat het een stugge en logge organisatie is (zie ook 1 van de gratis kranten (metro dacht ik) van een half jaar terug).
"stoer logistiek roepen"

je hebt duidelijk weinig verstand van dat soort zaken, laat staan over het leger.
logistiek is vrij belangerijk voor je legertje. Je hebt schepen nodig, vliegtuigen, helicopters.
en daar is ook bescherming voor nodig.
dus straaljagers, apache's. oorlogsschepen.

die moeten ook weer onderhouden worden.

dan moet je genoeg apparatuur hebben om de troepen die je dan nog hebt fatsoenlijk hun werk te laten doen.

in short: veel kleiner dan ons leger nu als is kan het niet. Dan is de bijdrage van nederland nou eenmaal te laag.
een land aanvallen en bezetten zouden we zobizo niet meer kunnen doen met dit leger,

dus je kan stellen dat ons leger alleen ter verdediging is. en voor speciale vredesmissies.

in plaats van zo te klagen kun je ook blij zijn dat we geen groter leger nodig hebben dan nu.
dat ons land niet direct bedrijgt word e.d.

je had ook in iraq geboren kunnen worden
as well as infernal
  Moderator dinsdag 22 april 2008 @ 22:35:27 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58238594
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:20 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

Het koste niet veel tijd en ik deed het met plezier. Was er zelf ook benieuwd naar hoeveel dat wel niet zou gaan kosten
ik wilde het eigenlijk per M16 uitrekenen en dan eindigen met

en nog een gemene opmerking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')