nee jij komt dit topic lekker binnenquote:Op dinsdag 22 april 2008 15:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De mensen hier ook niet, trouwens. Vraag mij af wat hun meerdere er van vindt dat ze zowat aggresief reageren zodra ze commentaar krijgen. Lijkt me lekker, als je dan zwaar bewapend tussen afghaanse schoolkinderen loopt en er 1 zich afvraagt of je wel nuttig bent....
dan zijn militairen nog kliekjes en tuig in apenpakjes en god weet wat nog meer. Mag best hoor van mij, een debiele mening hebben, maar dan moet je niet gaan huilen dat mensen je lopen te pesten!quote:Op maandag 21 april 2008 20:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Grootste sociale werkplaats
[..]
"sjonnie die graag een gratis rijbewijs wil"
[..]
door afghanistan te laten rennen over bermbommen.
De indruk die de militairen die ik in uniform tegenkom achterlaten, lijkt mij toch redelijk relevant voor mijn onderbouwing van wat ik van het leger (en dus ook het nut van het leger) vind. Ik heb ooit ook in de Lowlands trein gezeten, zoals bovenstaand voorbeeld. En die werd in soortgelijke staat achter gelaten. Om een idee te geven.quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij komt dit topic lekker binnen
[..]
dan zijn militairen nog kliekjes en tuig in apenpakjes en god weet wat nog meer. Mag best hoor van mij, een debiele mening hebben, maar dan moet je niet gaan huilen dat mensen je lopen te pesten!
randdebiel
alsof de duitsers ons ooit nog gaan aanvallen.quote:Op zondag 20 april 2008 13:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Afschaffen niet misschien (al houden we ook met een megaleger de Duitsers niet tegen als we dat zouden willen.
[..]
Inderdaad een handvol taken die enig nut hebben. Dat kan met 10-20% van de huidige begroting. Steek de rest dan liever in nuttige zaken (Zoals Nederlandse onderzoekers wereldwijd laten werken)
Nou, dat moeten we best kunnen. Voor 1,8 miljard moet je toch best het land kunnen verdedigen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:16 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
alsof de duitsers ons ooit nog gaan aanvallen.
maar komop, 10-20% van wat al te weinig is... dan heb je geen leger meer. misschien wel een paar troepen, maar wat dacht je van transport, munitie, ondersteuning in de vorm van luchtsteun.
ik heb geen problemen met wat je zegt (nu ja ook wel maar dat doet er nu niet toe) maar met hoe je het zegtquote:Op dinsdag 22 april 2008 20:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De indruk die de militairen die ik in uniform tegenkom achterlaten, lijkt mij toch redelijk relevant voor mijn onderbouwing van wat ik van het leger (en dus ook het nut van het leger) vind. Ik heb ooit ook in de Lowlands trein gezeten, zoals bovenstaand voorbeeld. En die werd in soortgelijke staat achter gelaten. Om een idee te geven.
dat is gebaseerd op studies of zit je gewoon te gokken?quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou, dat moeten we best kunnen. Voor 1,8 miljard moet je toch best het land kunnen verdedigen.
Dan moeten ze bij hun collega's wezen die dat apenpakkie voor die "naam" laten zorgen, en niet hier gaan lopen huilen dat iemand defensie onnodig, geldverslindend en een beetje primair vindtquote:Op dinsdag 22 april 2008 20:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen problemen met wat je zegt (nu ja ook wel maar dat doet er nu niet toe) maar met hoe je het zegt
voor veel mensen is het dienstuniform iets om trots op te zijn daar heb je hard voor gewerkt en daarmee heb je het verdiend als jij dat dan een apepakkie noemt en vervolgens begint te huilen dat mensen je denigrerend behandelen dan ben je op zijn minst nogal hypocriet
Als we iedere 3 meter een volledig computergestuurde M16 langs onze niet al te lange grenslijn zetten blijven we waarschijnlijk nog binnen dit absurd hoge bedragquote:Op dinsdag 22 april 2008 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is gebaseerd op studies of zit je gewoon te gokken?
Of dat waar is, is niet relevant. We zitten met 8,0 miljard al onder de NAVO-norm. Ik hoop dat De Hoop Scheffer Nederland dringend doch vriendelijk verzoekt die 2,0% te halen! Kunnen we voor de verandering misschien nieuw materieel kopen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou, dat moeten we best kunnen. Voor 1,8 miljard moet je toch best het land kunnen verdedigen.
2,0% zou uitkomen op ongeveer 10 miljard.quote:voor 2008 is dit bedrag verhoogd naar 8,195 miljard euro. Dit komt neer op ongeveer 1,66% van het BBP
yeah right.. jij denkt echt dat je alleen maar apparatuur hoeft aan te schaffen en dat je dan klaar bent.quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als we iedere 3 meter een volledig computergestuurde M16 langs onze niet al te lange grenslijn zetten blijven we waarschijnlijk nog binnen dit absurd hoge bedrag
je snapt hem niet he?quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan moeten ze bij hun collega's wezen die dat apenpakkie voor die "naam" laten zorgen, en niet hier gaan lopen huilen dat iemand defensie onnodig, geldverslindend en een beetje primair vindt
moet ik hier uberhaupt serieus op ingaan of snap je zo ook wel dat dit de meest stompzinnige suggestie is sinds iemand zei "hey we laten die bomen voor en achter de grebbelinie gewoon staan, dan hoeven we de boeren niet te betalen en dan kunnen we er nog telefoonleidingen aan ophangen ook!"quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als we iedere 3 meter een volledig computergestuurde M16 langs onze niet al te lange grenslijn zetten blijven we waarschijnlijk nog binnen dit absurd hoge bedrag
quote:moet ik hier uberhaupt serieus op ingaan of snap je zo ook wel dat dit de meest stompzinnige suggestie is sinds iemand zei "hey we laten die bomen voor en achter de grebbelinie gewoon staan, dan hoeven we de boeren niet te betalen en dan kunnen we er nog telefoonleidingen aan ophangen ook!"
Wat ben jij voor een achterlijke idioot dan. Als je zo'n systeem wilt implementeren (wat al niet eens de moeite waard is) kost je dat meer dan wat je nu uitgeeft. Even een rekensommetje:quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, militairen lieten de trein als 1 grote kutbende achterquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
je snapt hem niet he?
mensen zitten niet te "huilen" omdat iemand defensie onnodig, geldverslindend of een beetje primair vind.
mensen zitten te "huilen" omdat jij een aantal bijzonder vage incidenten (militairen liepen op je trein naar lowlands te schieten ofzoiets) aangrijpt om hier ff lekker diezelfde mensen te lopen beledigen
en vervolgens ga je de geirriteerde reacties aanvoeren als een bevestiging van jouw slappe inhoudsloze geouwehoer?
Ik vind het leger onnodig en geldverspillend en de enige nuttige functie is dat mensen die in het bedrijfsleven niet aan de slag kunnen daar wel een kans krijgen. Dat is mijn mening en mijn visie op het nut van het leger. En dat onderbouw ik. De geldverspilling spreekt voor zich, kijk naar het gigantische bedrag dat er naartoe gaat. Dat veel militairen (niet alle, veel) een beetje kansloos zijn onderbouw ik met de paar keer dat ik grote groepen geuniformeerde soldaten tegen ben gekomen. Waarbij ze 1 keer zeer onzorgvuldig met wapentuig omgingen. 1 keer trots zaten te vertellen dat ze "gewoon zwartrijden van af Utrecht". 1x een trein als een grote klerenzooi achterlieten. Dat zijn de voorbeelden van defensie-personeel die ik gezien heb. Mochten de heren hier niet blij zijn met dát beeld van defensie (iets met ruzie's in discotheken in het buitenland?), dan mogen "ze" zelf wel eens wat aan het imago doen.quote:als je iets te melden hebt met een beetje argumenten waar anderen ook wat mee kunnen dan moet je dat vooral doen dan reageren wij er normaal op en krijg je een discussie over het een of ander. nu zit je gewoon te trollen, enige wat uit de reacties in dit topic blijkt is dat jij niet op een fatsoenlijke manier je mening kunt uitten want je hebt nog geen enkel fatsoenlijk argument gegeven
Die reactie was nou niet echt heel serieus bedoelt, maar meer om aan te geven dát je best met minder geld ook wel wat kan bedenken. Dat hier een paar mensen stoer "logistiek" kunnen roepen zal mij mn reet roesten. Als je weinig legermateriaal hebt, heb je ook weinig te vervoeren en verplaatsen. Als we hier continu 1000 soldaten paraat hebben om trix te beschermen op prinsjesdag dan vind ik het al prima. Laat de rest sociaal werk in eigen land doen, of richt desnoods een rijksvluchtelingenwerk organisatie op. De bestaande organisaties die in Afghanistan actief zijn klagen namelijk enorm dat er niet met het leger valt samen te werken en dat het een stugge en logge organisatie is (zie ook 1 van de gratis kranten (metro dacht ik) van een half jaar terug).quote:met de volgende reactie als voorlopige hoogvlieger
[..]
moet ik hier uberhaupt serieus op ingaan of snap je zo ook wel dat dit de meest stompzinnige suggestie is sinds iemand zei "hey we laten die bomen voor en achter de grebbelinie gewoon staan, dan hoeven we de boeren niet te betalen en dan kunnen we er nog telefoonleidingen aan ophangen ook!"
quote:The armed forces of a state are its government-sponsored defense, fighting forces, and organizations. They exist to further the foreign and domestic policies of their governing body, and to defend that body and the nation it represents from external and internal aggressors.
Zonder of met een te klein leger zijn we geen volwaardig lid meer en dus weerloos. Tegen wie? Tegen wie niet. Oorlog komt er sowieso, LeeHarveyOswald. Of het nou morgen of over 50 jaar gebeurd maakt niet uit. In beide gevallen zijn we voorbereid tenzij we iets belachelijks gaan doen als de defensieuitgaven verminderen.quote:The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is a military alliance established by the signing of the North Atlantic Treaty on 4 April 1949. With headquarters in Brussels, Belgium,[3] the organization established a system of collective defense whereby its member states agree to mutual defense in response to an attack by any external party.
ja zoiets was het jaquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, militairen lieten de trein als 1 grote kutbende achterAlsof het "hun trein" was. Iemand hier maakte de vergelijking met lowlands, en die ging redelijk op.
dat is helemaal geen functie van de krijgsmachtquote:[[..]
Ik vind het leger onnodig en geldverspillend en de enige nuttige functie is dat mensen die in het bedrijfsleven niet aan de slag kunnen daar wel een kans krijgen.
nee je onderbouwt het nietquote:Dat is mijn mening en mijn visie op het nut van het leger. En dat onderbouw ik. De geldverspilling spreekt voor zich, kijk naar het gigantische bedrag dat er naartoe gaat. Dat veel militairen (niet alle, veel) een beetje kansloos zijn onderbouw ik met de paar keer dat ik grote groepen geuniformeerde soldaten tegen ben gekomen. Waarbij ze 1 keer zeer onzorgvuldig met wapentuig omgingen. 1 keer trots zaten te vertellen dat ze "gewoon zwartrijden van af Utrecht". 1x een trein als een grote klerenzooi achterlieten. Dat zijn de voorbeelden van defensie-personeel die ik gezien heb. Mochten de heren hier niet blij zijn met dát beeld van defensie (iets met ruzie's in discotheken in het buitenland?), dan mogen "ze" zelf wel eens wat aan het imago doen.
als dat alles is wat jij kunt bedenken dan heb ik er in elk geval geen vertrouwen inquote:[..]
Die reactie was nou niet echt heel serieus bedoelt, maar meer om aan te geven dát je best met minder geld ook wel wat kan bedenken.
als je weinig kunt vervoeren en verplaatsen kun je weinig verdedigenquote:Dat hier een paar mensen stoer "logistiek" kunnen roepen zal mij mn reet roesten. Als je weinig legermateriaal hebt, heb je ook weinig te vervoeren en verplaatsen. Als we hier continu 1000 soldaten paraat hebben om trix te beschermen op prinsjesdag dan vind ik het al prima. Laat de rest sociaal werk in eigen land doen, of richt desnoods een rijksvluchtelingenwerk organisatie op. De bestaande organisaties die in Afghanistan actief zijn klagen namelijk enorm dat er niet met het leger valt samen te werken en dat het een stugge en logge organisatie is (zie ook 1 van de gratis kranten (metro dacht ik) van een half jaar terug).
quote:Art. 97. [Geschiedenis: Stb. 2000, 294; versie 21 maart 2002; versie 6 april 2006]
-1. Ten behoeve van de verdediging en ter bescherming van de belangen van het Koninkrijk, alsmede ten behoeve van de handhaving en de bevordering van de internationale rechtsorde, is er een krijgsmacht.
-2. De regering heeft het oppergezag over de krijgsmacht.
ach als het aan lee-harvey-oswald ligt. veranderen we die grondwet toch gewoonquote:
nou dat vond ik een bijzonder slecht idee ... bovendien had ik geen zin om het voor te rekenenquote:
Dat er iets is, prima. Schrap het tot commando's en speciale troepen (geen idee hoe dat verder heet... ). Maar om nu het "tuig" dat ik tegenkwam een wapen in de handen te drukkenquote:
Het koste niet veel tijd en ik deed het met plezier. Was er zelf ook benieuwd naar hoeveel dat wel niet zou gaan kostenquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dat vond ik een bijzonder slecht idee ... bovendien had ik geen zin om het voor te rekenen
ben jij vroeger gepest door militairen ofzo? het enige wat ik iedere keer lees is "probleem jongeren dit" en "tuig dat" of heb je de training zelf geprobeerd maar hebben ze je eruit gekicked omdat je niet sterk genoeg was en ben je daarom zo gefrustreerd?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat er iets is, prima. Schrap het tot commando's en speciale troepen (geen idee hoe dat verder heet... ). Maar om nu het "tuig" dat ik tegenkwam een wapen in de handen te drukken![]()
In wat jullie graag de "burgermaatschappij" noemen (die maatschappij waar jullie ook in leven), zouden ze nooit een wapenverlof krijgen met zulk gedrag. Blijkbaar neemt defensie het iets minder serieus.
ik snap niet dat ik niet tot je doordring?quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wbt. het niet onderbouwen en het rabo personeel; ik ga er van uit dat de overige restaurantbezoekers ook een iets minder tof beeld hebben van de rabobank. Hun motivatie? Ze hebben het personeel een restaurant om zien bouwen. Als er nu ook nog 1 een keer een baliemedewerker snotjes ziet schieten, dan is het beeld van de rabo goed verkloot.
jouw mening over militairen doet helemaal niet terzake, het interesseert me niet en het enige wat je aangeeft is dat je zelf nogal kortzichtig bentquote:Zelfde in mijn geval met het leger. Stelletje probleemjongeren die van de straat gehouden moeten worden. Dat is mijn indruk. Mijn onderbouwing? Wat ik gezien heb. Verkeerd beeld? Proof me wrong. Zorg er maar voor dat de volgende keer in de trein (ik reis alleen niet meer vaak in de buurt van het Harde) soldaten tegen kom die zich keurig gedragen. die niet een deur van een regiorunner (dubbeldekker, zo'n nieuwe) terugtrappen zodra hij wiebelt. Die er niet een pestbende van maken![]()
train as you fight ... wees blij dat ze geen waarschuwingsschoten hebben gelostquote:En ja, heel raar misschien dat ik het ronduit apart vind dat diezelfde "probleemjongeren" (waarbij excuses voor de dus blijkbaar bestaande wel goed gemanierde militairen) met wapens staat te zwaaien naar passerende auto's.
nee het is zowieso niet onderbouwdquote:Dus onderbouwd? Mja, misschien niet met getallen. Maar wel met wat ik gezien heb, mijn ervaring.
"stoer logistiek roepen"quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die reactie was nou niet echt heel serieus bedoelt, maar meer om aan te geven dát je best met minder geld ook wel wat kan bedenken. Dat hier een paar mensen stoer "logistiek" kunnen roepen zal mij mn reet roesten. Als je weinig legermateriaal hebt, heb je ook weinig te vervoeren en verplaatsen. Als we hier continu 1000 soldaten paraat hebben om trix te beschermen op prinsjesdag dan vind ik het al prima. Laat de rest sociaal werk in eigen land doen, of richt desnoods een rijksvluchtelingenwerk organisatie op. De bestaande organisaties die in Afghanistan actief zijn klagen namelijk enorm dat er niet met het leger valt samen te werken en dat het een stugge en logge organisatie is (zie ook 1 van de gratis kranten (metro dacht ik) van een half jaar terug).
ik wilde het eigenlijk per M16 uitrekenen en dan eindigen metquote:Op dinsdag 22 april 2008 22:20 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Het koste niet veel tijd en ik deed het met plezier. Was er zelf ook benieuwd naar hoeveel dat wel niet zou gaan kosten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |