abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58219738
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:43 schreef Xith het volgende:

[..]

Zou je ook een riem aandoen als je weet dat er geen bomen zijn, maar alleen 3 kilometer diepe ravijnen?

Ja hoor, je weet nooit zeker wat je onderweg tegenkomt
pi_58222333
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 08:38 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Doe jij ook pas je veiligheidsriem om nadat je tegen de boom bent gebotst? Nee, natuurlijk niet, want dan is het te laat. Je doet hem elke keer voor de zekerheid om, ondanks dat je totaal geen plannen hebt om te botsen.

In vredestijd is een krijgsmacht er, zodat hij er ook is wanneer hij echt nodig is. Daarbij kunnen ze ook nuttig ingezet worden voor andere zaken.
Niet om het een of ander, maar die groepen 17 jarige die ik wel eens in groene apenpakjes in de trein tegenkom zijn imho niet echt capabel het land te verdedigen zodra er een oorlog komt
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_58223872
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 01:19 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat geheugen van je is nog niet zo slecht, een groot deel van het Duitse leger was inderdaad niet gemechaniseerd.
Thanx! vroeger veel Discovery channel gekeken he . Ze zonden s'nachts altijd uren lange verslagen uit van alle slagvelden. Heb het al jaren niet meer gezien, maar vond het heel vet altijd. Bijna altijd in zwart-wit
pi_58223907
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 11:10 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar die groepen 17 jarige die ik wel eens in groene apenpakjes in de trein tegenkom zijn imho niet echt capabel het land te verdedigen zodra er een oorlog komt
Kan je niet in klaagbaak lopen zeiken. Je zit alleen maar te stoken en mensen af te zeiken en denigrerend te lullen. Zoek een vriendin ofzo ouwe bokkepoot
pi_58224114
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:23 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Kan je niet in klaagbaak lopen zeiken.
Nee. Dit is het DEF-forum.
quote:
Je zit alleen maar te stoken en mensen af te zeiken en denigrerend te lullen.
Moet dat tuig niet zwartrijdend nabij Eindhoven in de trein zitten, een rommel zitten te maken. Ik beschrijf alleen wat ik zie. Als dat afzeiken en denigrerend is in jou ogen, dan hoop ik dat het ook confronterend is met het imago en de uitstraling van het leger.
quote:
Zoek een vriendin ofzo ouwe bokkepoot
Nog 1? Denk dat mn vriendin dat niet leuk gaat vinden
pi_58224258
Azijnpisser
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:42:36 #107
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58224297
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nee. Dit is het DEF-forum.
[..]

Moet dat tuig niet zwartrijdend nabij Eindhoven in de trein zitten, een rommel zitten te maken. Ik beschrijf alleen wat ik zie. Als dat afzeiken en denigrerend is in jou ogen, dan hoop ik dat het ook confronterend is met het imago en de uitstraling van het leger.
[..]

Nog 1? Denk dat mn vriendin dat niet leuk gaat vinden

Kun je even je houding aanpassen. ?
Dit is [DEF] , niet gek opkijken als je hier zulke reacties krijgt.. hier zitten personen die affiniteit hebben met defensie, wil je kwallen. doe dat in onzin.

Dank je.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_58224462
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:42 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dit is [DEF] , niet gek opkijken als je hier zulke reacties krijgt.. hier zitten personen die affiniteit hebben met defensie, wil je kwallen. doe dat in onzin.

Dank je.
Sorry, maar ik dacht dat Def voor Defensie stond, niet voor pro-Defensie? Natuurlijk zitten er mensen hier met een affiniteit met het leger, maar er zitten ook mensen zonder affiniteit, welke dezelfde rechten hebben. Kunnen deze ook op je moderatie rekenen als ze door pro-leger mensen voor roze brillendragers worden uitgemaakt?
pi_58225405
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:42 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dank je.
Ik zat niet zwartrijdend in de trein, dat waren de soldaatjes. Ik liep er geen zooi van te maken in de trein, ...

Ik sta niet bij oefeningen tussen leusden en scherpenzeel op iedere langsrijdende auto "stoer" te mikken met mn wapen van defensie. Dat zijn de kneuzen die hét beeld van het leger vormen. Ik zeg niet dat alle militairen zo zijn, maar die paar die ik van dichtbij heb mogen zien wel.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:52:43 #110
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58225949
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik zat niet zwartrijdend in de trein, dat waren de soldaatjes. Ik liep er geen zooi van te maken in de trein, ...

Ik sta niet bij oefeningen tussen leusden en scherpenzeel op iedere langsrijdende auto "stoer" te mikken met mn wapen van defensie. Dat zijn de kneuzen die hét beeld van het leger vormen. Ik zeg niet dat alle militairen zo zijn, maar die paar die ik van dichtbij heb mogen zien wel.
En daaruit trek je de conclusie dat je hele verhaal past in : Nut van het leger.. ?

shit zeg..
pi_58225977
guys guys. can't we all just....get along

OT:

Ons leger is een noodzakelijk iets waar we niet zonder kunnen (vooral niet in een tijd als nu met al dat olie gezeik en weet ik veel wat nog meer). ik ben er zelfs voor om er meer geld in te pompen want zoals we nu bezig zijn houden we straks nog 3 tanks, 1 schip, 100 infanterie en wel 1 granaat over over en dat lijkt me toch niet de bedoeling. En het leger brengt ook zo zijn voordelen. ik denk dat als geen één land een leger had gehad we nu niet zover waren geweest met de technologie zoals die nu is (denk aan: mobiele telefonie, GPS, radio enz. enz.)
Peace through power!!
pi_58228294
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:52 schreef Pumatje het volgende:

[..]

En daaruit trek je de conclusie dat je hele verhaal past in : Nut van het leger.. ?

shit zeg..
Ik zeg eerder al dat het nut van het leger 1 grote sociale werkplaats is, en dat die 9.000.000.000 die daar heen gaat beter op 3 andere punten besteed kan worden, waaronder sociale dienstverlening.

Daarnaast geef ik aan dat de uitstraling + veel van het personeel van defensie nou niet echt je-van-het is, en dat het dus dubbel zonde is daar 9 miljard euro per jaar in te steken.
pi_58228374
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:53 schreef RaptoR-X het volgende:
guys guys. can't we all just....get along

OT:

Ons leger is een noodzakelijk iets waar we niet zonder kunnen (vooral niet in een tijd als nu met al dat olie gezeik en weet ik veel wat nog meer). ik ben er zelfs voor om er meer geld in te pompen want zoals we nu bezig zijn houden we straks nog 3 tanks, 1 schip, 100 infanterie en wel 1 granaat over over en dat lijkt me toch niet de bedoeling. En het leger brengt ook zo zijn voordelen. ik denk dat als geen één land een leger had gehad we nu niet zover waren geweest met de technologie zoals die nu is (denk aan: mobiele telefonie, GPS, radio enz. enz.)
Nu hebben we dus heel veel duur betaald kanonnenvoer die zichzelf zodra de duitsers komen als 1 grote muur opwerpen bij de grens?
pi_58228382
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik zeg eerder al dat het nut van het leger 1 grote sociale werkplaats is, en dat die 9.000.000.000 die daar heen gaat beter op 3 andere punten besteed kan worden, waaronder sociale dienstverlening.

Daarnaast geef ik aan dat de uitstraling + veel van het personeel van defensie nou niet echt je-van-het is, en dat het dus dubbel zonde is daar 9 miljard euro per jaar in te steken.
en jij kent ze natuurlijk allemaal persoonlijk
Peace through power!!
pi_58228512
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nu hebben we dus heel veel duur betaald kanonnenvoer die zichzelf zodra de duitsers komen als 1 grote muur opwerpen bij de grens?
nee we moeten allemaal onze kop in het zand steken als zoiets gebeurd....want daar komen we uiteraard veel verder mee.....idioot

mijn excuses voor de dubbelpost
Peace through power!!
pi_58228728
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:40 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

en jij kent ze natuurlijk allemaal persoonlijk
nee maar die paar die ik tegen ben gekomen (en dan tellen we dat lichtgeirriteerde volk hier op fok nog niet eens mee ) waren nou niet bepaald goed voor een positief beeld van het leger.

De mensen hier ook niet, trouwens. Vraag mij af wat hun meerdere er van vindt dat ze zowat aggresief reageren zodra ze commentaar krijgen. Lijkt me lekker, als je dan zwaar bewapend tussen afghaanse schoolkinderen loopt en er 1 zich afvraagt of je wel nuttig bent....
pi_58228819
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

nee maar die paar die ik tegen ben gekomen (en dan tellen we dat lichtgeirriteerde volk hier op fok nog niet eens mee ) waren nou niet bepaald goed voor een positief beeld van het leger.

De mensen hier ook niet, trouwens. Vraag mij af wat hun meerdere er van vindt dat ze zowat aggresief reageren zodra ze commentaar krijgen. Lijkt me lekker, als je dan zwaar bewapend tussen afghaanse schoolkinderen loopt en er 1 zich afvraagt of je wel nuttig bent....
als je het mij vraagt loop je alles over een kam te scheren. "als eentje het doet, doen ze het allemaal"
Peace through power!!
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:02:08 #118
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_58228956
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 15:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zucht..

Je weet compleet niet welke eenheid ze behoren, je weet niet of ze nog in training waren, je weet niet eens welke opleiding ze volgden. Je weet nergens wat van.. je post is gewoon een kreet van frustratie jegens Defensie en waarschijnlijk ook persoonlijke ergenis gezien je er je zo druk om maakt en gewoon loos geschreeuw om zo defensie te kunnen afzeiken.

Daarom vraag ik of je anders moet posten hier, en als dat niet lukt uit het topic wegblijven .
Wil je discussieren over nut in het leger? Prima.. doe dat dan wel onderbouwd en geen reacties als ik zag eens paar mannekes in de trein die me niet bevielen..

dank je.
pi_58229174
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:53 schreef RaptoR-X het volgende:
I Second That + We zijn wel lid van de NAVO (NATO) he lieve mensen, we kunnen moeilijk niet meer meedoen aan missies en wel op steun rekenen als wij ooit nog worden aangevallen.
De NAVO heeft zelfs een procentueel limiet wat per land minstens in defensie gestoken moet worden en NL zit daar al een paar jaar onder.
Als het aan Bos ligt schaft die het hele leger af, met de argumentatie dat Nederland een kikkerlandje is die geen leger nodig heeft. Ik vind dat we ons juist op de kaart moeten zetten en meer geld moeten uitgeven aan het leger. Ik vind het gewoon zwak dat als ik straks klaar bent met mijn training dat we niet meer naar afgahnistan gaan...
Hoogachtend,
Foschnitzel
pi_58229392
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:02 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Zucht..

Je weet compleet niet welke eenheid ze behoren, je weet niet of ze nog in training waren, je weet niet eens welke opleiding ze volgden. Je weet nergens wat van.. je post is gewoon een kreet van frustratie jegens Defensie en waarschijnlijk ook persoonlijke ergenis gezien je er je zo druk om maakt en gewoon loos geschreeuw om zo defensie te kunnen afzeiken.

Daarom vraag ik of je anders moet posten hier, en als dat niet lukt uit het topic wegblijven .
Wil je discussieren over nut in het leger? Prima.. doe dat dan wel onderbouwd en geen reacties als ik zag eens paar mannekes in de trein die me niet bevielen..

dank je.
Nut van het leger heb ik al onderbouwd gepost, werkverschaffing/sociale werkplaats. 't gaat om drie "ontmoetingen" en de indruk die deze medewerkers van Defensie achter lieten. En die was beroerd. 1x een trein vol rommel, 1 grote chaos alsof er een groep probleemjongeren mee vervoerd was. (richting zwolle) 1x een trein met drie zwartrijders in uniform (en nog vele andere soldaatjes die niet op meeluister afstand zaten). En 2x van dat tuig dat tijdens een oefening rustig staat te zwaaien met wapens tussen de weilanden nabij Leusden, en rustig "op" naderende auto's mikt.

Dat alles laat de indruk achter dat het leger alles behalve nuttig is. Het personeel zorgt voor overlast, het kost gigantisch veel geld, en levert niets op.
pi_58229656
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:09 schreef Foschnitzel het volgende:

[..]

I Second That + We zijn wel lid van de NAVO (NATO) he lieve mensen, we kunnen moeilijk niet meer meedoen aan missies en wel op steun rekenen als wij ooit nog worden aangevallen.
De NAVO heeft zelfs een procentueel limiet wat per land minstens in defensie gestoken moet worden en NL zit daar al een paar jaar onder.
Als het aan Bos ligt schaft die het hele leger af, met de argumentatie dat Nederland een kikkerlandje is die geen leger nodig heeft. Ik vind dat we ons juist op de kaart moeten zetten en meer geld moeten uitgeven aan het leger. Ik vind het gewoon zwak dat als ik straks klaar bent met mijn training dat we niet meer naar afgahnistan gaan...
je laatste zin ben ik het niet helemaal mee eens. ik vind het niet zwak als we daar nu vertrekken het is alleen niet slim om daar nu weg te gaan. volgens mij zouden andere landen ons al lang afgelost moeten hebben maar die zijn hun afspraken niet na gekomen (geen idee welk land dat zo is)
Peace through power!!
pi_58229984
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nut van het leger heb ik al onderbouwd gepost, werkverschaffing/sociale werkplaats. 't gaat om drie "ontmoetingen" en de indruk die deze medewerkers van Defensie achter lieten. En die was beroerd.
wel drie hele ontmoetingen? zo hé das veel.
quote:
1x een trein vol rommel, 1 grote chaos alsof er een groep probleemjongeren mee vervoerd was. (richting zwolle)
heb je wel eens een trein gezien dat vol zit met mensen die naar lowlands zijn geweest? want die treinen zijn nog veel erger
quote:
1x een trein met drie zwartrijders in uniform (en nog vele andere soldaatjes die niet op meeluister afstand zaten)
ja dus. ze hebben alleen zichzelf er mee. zei betalen meer dan alleen een kaartje....ik zie je probleem niet echt. net of andere mensen niet zwart rijden in de trein. ik heb zelfs al een agent zien zwart rijden in de trein...wil je de politie nu ook opdoeken?
quote:
En 2x van dat tuig dat tijdens een oefening rustig staat te zwaaien met wapens tussen de weilanden nabij Leusden, en rustig "op" naderende auto's mikt.
is niet netjes van ze. geef ik eerlijk toe. maar je kunt me niet wijsmaken dat iedereen die in het leger zit dit nu doet.
quote:
Dat alles laat de indruk achter dat het leger alles behalve nuttig is. Het personeel zorgt voor overlast, het kost gigantisch veel geld, en levert niets op.
zeg dat maar eens tegen de mensen die de 2de wereld oorlog hebben meegemaakt (Waarschijnlijk je opa) ben er zeker van dat die het niet met je eens zijn. En als je nu denkt dat dit nooit weer zal gebeuren of dat wij ons leger nooit meer nodig zullen hebben ben je wel heel naïef bezig.

nou de groeten.

ciao
Peace through power!!
pi_58230101
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:44 schreef RaptoR-X het volgende:

zeg dat maar eens tegen de mensen die de 2de wereld oorlog hebben meegemaakt (Waarschijnlijk je opa) ben er zeker van dat die het niet met je eens zijn. En als je nu denkt dat dit nooit weer zal gebeuren of dat wij ons leger nooit meer nodig zullen hebben ben je wel heel naïef bezig.

nou de groeten.

ciao
Naast dat dit weer de zoveelste Godwin is, durf ik te stellen dat als we in die tijd geen leger gehad hadden dat er dan een stuk minder doden zouden zijn gevallen. Alhoewel er dan ook geen bevrijding zou zijn geweest

Maar goed, dit begint eigenlijk een Mac/Windows ||| PS3 / XBOX360 discussie te worden.

Zolang je maar begrijpt dat wij je salaris betalen
pi_58231116
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 16:50 schreef Xith het volgende:

[..]

Naast dat dit weer de zoveelste Godwin is, durf ik te stellen dat als we in die tijd geen leger gehad hadden dat er dan een stuk minder doden zouden zijn gevallen. Alhoewel er dan ook geen bevrijding zou zijn geweest

Maar goed, dit begint eigenlijk een Mac/Windows ||| PS3 / XBOX360 discussie te worden.

Zolang je maar begrijpt dat wij je salaris betalen
zolang ik niet in het leger zit betaal jij niks voor mij hoor
Peace through power!!
  dinsdag 22 april 2008 @ 17:39:35 #125
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58231182
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 17:36 schreef RaptoR-X het volgende:

[..]

zolang ik niet in het leger zit betaal jij niks voor mij hoor
Zolang hij een beetje uit zijn neus loopt te eten op het HBO kost hij alleen maar geld, laat staan dat hij voor iemand zou betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')