Als ze zonodig minder clubs willen in de JL moeten ze durven clubs failliet te verklaren.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:54 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Wat is dan volgens jouw de oplossing?
Er zijn teveel clubs in de JPL. Dat kun je op twee manieren oplossen. 1. Saneren van bovenaf. De KNVB die zegt we spelen voortaan met 16 clubs (ik noem maar wat). 2. Promotie/degradatie maar dan wel verplicht. En het laatste lijkt mij het beste.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 19:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Als ze zonodig minder clubs willen in de JL moeten ze durven clubs failliet te verklaren.
En anders moeten ze gewoon de hoofdklasse in stand houden. Drie zaterdag, drie zondag. Werkt prima. Geef dan de landskampioen promotierecht. Wil die niet, dan geen promotie dat jaar.
Nou, als ze iets leuks verzinnen met mogelijke degradatie is dat argument al van tafel.quote:Op zondag 1 juni 2008 14:03 schreef pfaf het volgende:
Erg jammer, maar het komt er toch wel. De FIFA en Nma móeten wel.
Degradatie zonder promotie?quote:Op zondag 1 juni 2008 14:39 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, als ze iets leuks verzinnen met mogelijke degradatie is dat argument al van tafel.
Als je de mogelijkheid biedt, is je systeem al niet meer gesloten natuurlijk.quote:
Oow zo. Promotie/degradatierecht vind ik eerst al genoeg. Als de kampioen niet wil promoveren, dan de nummer twee maar et cetera. Er zijn genoeg clubs die wél hogerop willen. Als de amateurclubs eenmaal gewend zijn komen de overige maatregelen vanzelf wel. Inclusief topklasse.quote:Op zondag 1 juni 2008 14:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Als je de mogelijkheid biedt, is je systeem al niet meer gesloten natuurlijk.
Waarom eigenlijk niet?quote:Op zondag 1 juni 2008 17:22 schreef methodmich het volgende:
Er zijn echt geen clubs die naar de JL willen hoor. Tenminste, ik heb het nog van geen enkele club gehoord. Alleen Hans Kraaij sr, met alle respect, heeft ooit iets geroepen over Elinkwijk.
Enkele jaren terug hoorde je nog genoeg van die geluiden, uiteraard zijn er ook twee gepromoveeerd, maar ik geloof niet dat niemand hogerop wil. Indien dat zo is, is het gewoon een incompetente, ambitieloze bende.quote:Op zondag 1 juni 2008 17:22 schreef methodmich het volgende:
Er zijn echt geen clubs die naar de JL willen hoor. Tenminste, ik heb het nog van geen enkele club gehoord. Alleen Hans Kraaij sr, met alle respect, heeft ooit iets geroepen over Elinkwijk.
Wat is er nou mooier dan elk jaar mee kunnen doen om het kampioenschap, zaterdag en algehele titel?quote:Op zondag 1 juni 2008 20:13 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Turkiyemspor wil ook wel hogerop, maar ja dat zijn dan ook geen laffe Nederlandse angsthazen zonder ambitie (grotendeels dan).
Niet willen promoveren lol.... only in Holland.
Je kunt ook elk jaar in de derde klasse spelen en meestrijden om de competitie. Niet willen degraderen is echt voor ambitieloze retards. Excuses voor de grove bewoordingen, maar niet op het hoogstse podium willen voetballen is echt achterlijk. En niet sportwaardig.quote:Op zondag 1 juni 2008 20:33 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat is er nou mooier dan elk jaar mee kunnen doen om het kampioenschap, zaterdag en algehele titel?
Als je een beetje goed beleid heb kan je daar vaak om meestrijden, in de eerste divisie is de kans vele malen kleiner dat je om de prijzen mee kan doen en je een beetje een grijze muis wordt, zoals een aantal eerste divisie clubs nu zijn.
Ik zou met je meegaan.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:04 schreef Keramiekplaatser het volgende:
-Alle clubs die tegen hebben gestemd, doen niet meer mee met de KNVB beker, hier voetballen immers profclubs in en die clubs willen (nog) niks met het profvoetbal te maken hebben.
-Alle clubs die tegen hebben gestemd verbieden de spelers ook nog maar een cent te betalen. Op zwart geld moet uitermate streng gecontroleerd worden bij deze clubs. Wordt er betaald? Meteen 3 klassen terug zetten.
Ze willen zo graag amateur zijn en bij amateurs kan niet betaald worden natuurlijk, anders zijn het geen amateurs. Clubs die voor hebben gestemd mogen natuurlijk wel betalen.
-Alle clubs die nu tegen hebben gestemd, promoveren de eerst volgende 10 jaar niet uit de Hoofdklasse. Al willen ze na x jaar nog zo graag en al worden ze 10x kampioen er wordt niet gepromoveerd.
Had ik het maar voor het zeggen.
misschien moeten we eredivisie ook maar loskoppelen en dat je er niet uit kan degraderenquote:Op zondag 1 juni 2008 20:33 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat is er nou mooier dan elk jaar mee kunnen doen om het kampioenschap, zaterdag en algehele titel?
Als je een beetje goed beleid heb kan je daar vaak om meestrijden, in de eerste divisie is de kans vele malen kleiner dat je om de prijzen mee kan doen en je een beetje een grijze muis wordt, zoals een aantal eerste divisie clubs nu zijn.
Ik denk dat HHC - Emmen een aardige wedstrijd zou zijn voor de Hardenbergers...quote:Op maandag 2 juni 2008 10:32 schreef Sybesma het volgende:
Het zaterdagvoetbal heeft deze onzin gewoon niet nodig. Veel publiek, veel spanning, mooie wedstrijden. Daar heeft de eerste divisie niets aan toe te voegen.
quote:KNVB voert degradatie uit Jupiler League in
Met ingang van het komende seizoen is de Jupiler League niet langer een gesloten competitie. De hekkensluiter degradeert naar de hoofdklasse bij de amateurs. Dat heeft KNVB-directeur Henk Kesler maandag na de vergadering betaald voetbal in Zeist bevestigd. "Een doorbraak'', liet Kesler in een reactie weten. "We moeten het een en ander natuurlijk nog wel even formaliseren. Maar daar hebben we tot 1 augustus de tijd voor en dat is ruimschoots voldoende. De degradatieregeling kan wat mij betreft op één velletje papier.''
De algemene vergadering amateurvoetbal van de KNVB stemde afgelopen zaterdag al in met degradatie uit de eerste divisie. Kesler, in de rug gedekt door de Raad van Toezicht van de KNVB onder leiding van voorzitter Benk Korthals, haakte maandag meteen in op het besluit van de amateurs.
Wel leuk, degraderen ze en kunnen ze het seizoen daarna misschien niet eens terug.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:30 schreef methodmich het volgende:
Nee, want er is geen promotieregeling van kracht. In elk geval nog niet voor komend seizoen.
Wat een redernering.quote:Op maandag 2 juni 2008 19:46 schreef tong80 het volgende:
Twente werd ooit laatste.
Wat een absurde regeling
Dan maak je de eerste divisie clubs helemaal kapot, want die moeten nu hun begroting al compleet over de kop gooien wanneer ze promoveren en daarna weer degraderen. Met drie degradanten per seizoen is die kans nog groter dat ze degraderen en weer hun hele begroting om moeten gooien. Zo kan je nooit doorgroeien naar een stabiele eredivisionist. Je kan dat niet vergelijken met Engeland.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat ik jammer vind is dat er nu niet meteen doorgepakt wordt: waarom niet ook meteen de promotie-/degradatieregeling in de eredivisie aanpakken? Onderste drie rechtstreeks naar de JL, bovenste drie JL naar eredivisie (of zoals in Engeland play-offs om de laatste promotieplek). Dan krijg je elk jaar pas echt een lekkere doorstroming. Maar goed, dit is allicht een begin. Zal allemaal wel stapje voor stapje gaan.
Natuurlijke selectie. Iedereen speelt uiteindelijk waar ie thuishoort.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan maak je de eerste divisie clubs helemaal kapot, want die moeten nu hun begroting al compleet over de kop gooien wanneer ze promoveren en daarna weer degraderen. Met drie degradanten per seizoen is die kans nog groter dat ze degraderen en weer hun hele begroting om moeten gooien. Zo kan je nooit doorgroeien naar een stabiele eredivisionist. Je kan dat niet vergelijken met Engeland.
Van dit snap ik het nog steeds niet trouwens. Er degradeert een club sowieso uit de eerste divisie komend seizoen? En het seizoen daarna degradeert een club alleen wanneer een andere club uit de topklasse wil promoveren?
Wat een kul.
inderdaad en geen mooiere natuurlijke selectie dan nacompetitie. Da's dan toch een vrij eerlijke regeling lijkt mequote:Op maandag 2 juni 2008 22:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijke selectie. Iedereen speelt uiteindelijk waar ie thuishoort.
De laatste vind ik trouwens ook vreemd. Als degradatie verplicht is, moet promotie dat ook zijn.
Wil op m'n vorige mening terugkomen: degradatieplicht = promotieplicht.quote:Op zondag 1 juni 2008 04:00 schreef DRD het volgende:
De amateurs hebben hun mening uitgesproken en die moeten we respecteren. Vind het wel heel teleurstellend dat er voorlopig helemaal niets veranderd.
Deze degradatieplicht had gewoon gekoppeld moeten worden aan een Topklasse OF er moet ook een promotieplicht komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:54 schreef DRD het volgende:
[..]
Wil op m'n vorige mening terugkomen: degradatieplicht = promotieplicht.
Er worden nu doelbewust een paar Eerste Divisie clubs kapot gemaakt. Dat de pleuris hierover maar mag uitbreken in de stad van de degradant..............
Veel clubs onderin in de JL kloppen constant bij de gemeente aan voor leningen e.d. Lijkt me heel verstandig om dat weg te saneren. Hadden ze de financien maar op orde, dat had de belastingbetaler aardig wat centjes gescheeld! Zie Leeuwarden, zie Top Oss, zie Haarlem etc. Weg saneren die hap! Dit lijkt mij de eerste stap, nu nog een promotieplichtquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:39 schreef Suijk het volgende:
Dus je bent dan ook verplicht van BVO naar een amateur status te gaan. Terwijl je als club je financien e.d. toch allemaal op orde kunt hebben, kosten hebt qua infrastructuur die bij een BVO horen etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |