quote:Op maandag 16 maart 2009 20:08 schreef PogueMahone het volgende:
en als die verliezer ook niet wil? Een club minder in de eerste divisie?
Dat is me ook nog steeds niet duidelijk. Ik ga er vanuit dat als niemand wil promoveren er ook geen club degradeerd. want anders heb je over een x-aantal jaar geen clubs meer in de 1ste Divisie.quote:Op maandag 16 maart 2009 20:08 schreef PogueMahone het volgende:
en als die verliezer ook niet wil? Een club minder in de eerste divisie?
Nee, ik heb geen zin in de eerste divisie.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:22 schreef borisz het volgende:
Voer dan ook verplichte promotie in.
Mijn club gaat misschien 2 spelers bij de jouwe wegjattenquote:Op maandag 16 maart 2009 22:45 schreef Noshiba het volgende:
HOLLANDIA ON TOUR
Misschien hé, wij gaan er wss een paar bij zwaluwen wegjatten en dan zo snel mogelijk naar de eerste divisie.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:48 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Mijn club gaat misschien 2 spelers bij de jouwe wegjatten
Bij Zwaluwen speelt niet zoveel bijzonders heb ik 2 weken geleden nog gezien.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:49 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Misschien hé, wij gaan er wss een paar bij zwaluwen wegjatten en dan zo snel mogelijk naar de eerste divisie.
Volgens mij veranderd er niks.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:57 schreef Grimm het volgende:
Wat een onzin trouwens eentje op zaterdag en eentje op zondag. Er veranderd dus eigenlijk niet zo heel erg veel.. je moet soms alleen een tering eind rijden om te voetballen
Klopt maar dat is nu ook al zo.quote:Op maandag 16 maart 2009 22:57 schreef Grimm het volgende:
Wat een onzin trouwens eentje op zaterdag en eentje op zondag. Er veranderd dus eigenlijk niet zo heel erg veel.. je moet soms alleen een tering eind rijden om te voetballen
Als er gedegradeerd moet worden, moet er ook gepromoveerd wordenquote:Op maandag 16 maart 2009 22:13 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin in de eerste divisie.
Nee, er verandert heel veel, in plaats van zes competities op het hoogste amateurniveau komen er twee, dat krikt het niveau nogal op.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:00 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Volgens mij veranderd er niks.
Zaterdaghoofdklasse kampioen en zondag hoofdklassekampioen + nog een paar clubs spelen voor het algemeen amateurkampioenschap en de winaar daarvan word ipv algeheel amateurkampioen gewoon gepromoveerd.
Is dit correct?
Het zal toch goedgekeurd moeten worden door de sectie Amateur voetbal. Die gaan echt niet accoord met een promotieplicht.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:33 schreef DRD het volgende:
Goed plan. Mooie opzet om uiteindelijk naar 1 topklasse te komen. En degradatieplicht zou ook promotieplicht in moeten houden.
quote:Reacties hoofdklassers op voorstel topklasse
Barendrecht
Het bestuur is tegenstander.
Nadelen zijn: grotere reisafstanden, met name voor supporters en dus minder publiek. Bovendien het ontbreken van derby's, een essentieel element in het amateurvoetbal.
Als daar nu grote voordelen tegenover zouden staan dan zou je dat nog eens goed moeten afwegen. Die voordelen zien we niet (voldoende). Het verhaal over de voetbalpiramide rammelt. Die twee klassen, die straks tussen Jupiler League en hoofdklassen worden geschoven, zorgen ons inziens niet voor een betere en aantrekkelijkere competitie.
De amateurs kunnen wel degradanten opnemen uit het betaalde voetbal (kan in de hoofdklasse ook), maar door een vrijwillige promotie wordt de doorstroming ook niet beter. En ex-betaalde clubs met een overgangsregeling zorgen in feite vooral voor competitievervalsing.
ASWH
Het bestuur in principe voorstander, maar heeft nog een groot aantal vragen. Het wil pas een definitief standpunt iinnemen als het definitieve voorstel op tafel ligt, waarbij het bestuur ook kritisch zal kijken hoe de KNVB met die vragen omgaat.
In het voorstel dat aan de clubs voorgelegd gaat worden zullen volgens ASWH de volgende vragen beantwoord moeten worden.
- Hoe gaat de degradatieregeling toegepast worden?
- Wordt de degradatieregeling aangepast als de kampioen of de plaatsvervangende kampioen niet wil promoveren en wel een club uit de 1e divisie degradeert, en wanneer wordt dat bekend gemaakt?
- Hoe gaat de speeldagenkalender eruit zien en worden de aanvangstijdstippen van de wedstrijden flexibel?
- Welke veiligheidsvoorwaarden en ordemaatregelen worden gesteld aan het spelen in de topklasse?
- Moet de accommodatie aan bepaalde eisen gaan voldoen en zo ja, welke?
quote:Het bestuur is tegenstander.
Nadelen zijn: grotere reisafstanden, met name voor supporters en dus minder publiek. Bovendien het ontbreken van derby's, een essentieel element in het amateurvoetbal.
Tja, en laten het nu net de amateurs zijn die over dit plan beslissen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]Ze blijven ook maar doorjammeren he over die derby's...
Dit hele plan wordt toch nooit wat, die amateurclubs spelen liever nog drieduizend jaar elk jaar in hetzelfde kliekje tegen elkaar dan dat ze ooit iets willen veranderen.
quote:Hoofdklassers Be Quick en Oranje Nassau zien niets in de plannen van de KNVB voor een zaterdag en zondagtopklasse in het seizoen 2010-2011. De topklasse komt tussen de eerste divisie en de hoofdklassen.
Beide verenigingen zeggen dat de plannen voor de meeste clubs die nu nog in de hoofdklasse acteren financieel onhaalbaar zijn. De derde hoofdklasser uit de stad, PKC '83, ziet de plannen van de KNVB wel zitten, maar zegt geen geld te hebben om in de topklasse te spelen.
Als we allemaal met minder salaris genoegen nemen kunnen we met dat geld de minderbedeelden helpen. Alleen is de gemiddelde mens alleen geinteresseerd in zijn / haar eigen centen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:33 schreef ASroma het volgende:
die amateurs moeten eens aan het belang van het nederlands voetbal denken, dan de tunnelvisie die ze nu projecteren, degradatie vanuit de eerste divisie is gewoon noodzaak. Al jaren spelen 16 clubs in de eerste divisie voor noppes en nul komma nul competitie element.... dit kan zo niet langer doorgaan.
Als club zou je natuurlijk op een zo hoog mogelijk niveau willen acteren, maar veel hoofdklassers blijven liever eeuwig tegen dezelfde tegenstanders voetballen in dezelfde klasse. De derby's zullen zeker belangrijk en leuk zijn, maar voor de doorstroming is het nu funest.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:47 schreef Sybesma het volgende:
Zo zal het met veel amateurclubs ook wel gaan. Het gaat goed, de club is gezond en de competitie is leuk. Wat voor meerwaarde heeft een eerste divisie voor die clubs? Volgens mij niet zo heel veel.
Worden er aan de topklasse dan ook financiele eisen gesteld?quote:Beide verenigingen zeggen dat de plannen voor de meeste clubs die nu nog in de hoofdklasse acteren financieel onhaalbaar zijn. De derde hoofdklasser uit de stad, PKC '83, ziet de plannen van de KNVB wel zitten, maar zegt geen geld te hebben om in de topklasse te spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |