abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:54:04 #226
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65282111
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:50 schreef De_Hypotheker het volgende:

[..]

Kan dit opgestuurd worden naar de knvb? Top idee, goede argumenten, ik ben voor

Kleinere divisies levert ook nog het voordeel op dat de speelkalender minder overvol is.
Dat wel, maar ik ben geen fan van één topklasse/tweede divisie. Zo blijft de piramide uit balans, ergens moet een tussenvorm zitten tussen de zes regionale hoofdklasses en één eerste divisie. Een 2e Divisie A en 2e Divisie B introduceren lijkt me veel logischer.
pi_65350578
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:51 schreef pfaf het volgende:
Waarom nu weer drie in plaats van twee. Beetje onzinnig om per se twee zondagklasses te introduceren.
Zeker onzin. Al helemaal als je bedenkt dat er meer sterke zaterdagclubs te vinden zijn dan zondagclubs.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_65350631
FC Lienden ipv. Fc Eindhoven
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_65350732
Laat Lienden eerst maar eens een keer hoofdklassekampioen zien te worden voor ze mogen gaan nadenken over een topklasse of wat dan ook meer. Al hebben ze wel zat budget.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 23 januari 2009 @ 19:12:22 #230
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65352941
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:51 schreef methodmich het volgende:
Laat Lienden eerst maar eens een keer hoofdklassekampioen zien te worden voor ze mogen gaan nadenken over een topklasse of wat dan ook meer. Al hebben ze wel zat budget.
en het complex krijgt ook nog een keer een flinke update
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65353987
Tja....

Het is sowieso lastig vind ik, als je moet bedenken wie dan mee zouden moeten gaan doen. Al is dat een stap verder. Maar toch... Als je zegt dat er een kwalificatiejaar komt, dus zeg de eerste 6 per afdeling, dan loop je de kans dat je incidenteel goed presterende clubs of clubs die met de geldbuidel rammelen gaat belonen. Een ranglijst op basis van de laatste vijf jaar heeft dan weer als nadeel dat je misschien wel nieuwe toppers moet missen. Lukraak aanwijzen kan echter weer niet.

En dan nog, het verschil in niveau tussen de afzonderlijke afdelingen. Op zaterdag is A in principe het sterkst, dan B en is C toch minder, maar je kunt niet zeggen: we doen er 7 van A, 6 van B en van 5 van C bijvoorbeeld. Op de zondag net zo, met zondag C gemiddeld als sterkste.
www.thuisuiteten.nl
pi_65366770
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:42 schreef methodmich het volgende:
Tja....

Het is sowieso lastig vind ik, als je moet bedenken wie dan mee zouden moeten gaan doen. Al is dat een stap verder. Maar toch... Als je zegt dat er een kwalificatiejaar komt, dus zeg de eerste 6 per afdeling, dan loop je de kans dat je incidenteel goed presterende clubs of clubs die met de geldbuidel rammelen gaat belonen. Een ranglijst op basis van de laatste vijf jaar heeft dan weer als nadeel dat je misschien wel nieuwe toppers moet missen. Lukraak aanwijzen kan echter weer niet.

En dan nog, het verschil in niveau tussen de afzonderlijke afdelingen. Op zaterdag is A in principe het sterkst, dan B en is C toch minder, maar je kunt niet zeggen: we doen er 7 van A, 6 van B en van 5 van C bijvoorbeeld. Op de zondag net zo, met zondag C gemiddeld als sterkste.
Gewoon de hoogste 6 per hoofdklasse. Red je dan niet ben je dus niet goed genoeg en heb je pech. Het jaar daarna 3 eruit en de nummers 1 van de hoofdklassers erin...
pi_65387574
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 20:58 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Gewoon de hoogste 6 per hoofdklasse. Red je dan niet ben je dus niet goed genoeg en heb je pech. Het jaar daarna 3 eruit en de nummers 1 van de hoofdklassers erin...
Ja, maar dat is veel te kort door de bocht, aangezien ik denk dat pakweg de nummer 7 en 8 van de hoofdklasse A makkelijk kunnen wedijveren met bijvoorbeeld de nummer 5 en 6 van de hoofdklasse C.

Maar goed, omdat zo'n verdeelsleutel bijna niet objectief is te maken, zal het inderdaad wel uitdraaien op een regeling zoals jij die voorstelt.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 25 januari 2009 @ 16:14:21 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65388169
Precies. Gewoon één jaar uit laten kristalliseren. Dat effent wel uit na één jaar...
pi_65388216
Niet als je de indeling er onder hetzelfde houdt en er dan maar steeds 1 laat promoveren. Dan zou dat wel kunnen uiteffenen, maar gaat er veel tijd overheen hoor...
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 25 januari 2009 @ 18:24:35 #236
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65393125
bovendien zullen de clubs die lager ignedeeld dat wel merken in qua inkomsten ben ik bang
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65393520
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:59 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, maar dat is veel te kort door de bocht, aangezien ik denk dat pakweg de nummer 7 en 8 van de hoofdklasse A makkelijk kunnen wedijveren met bijvoorbeeld de nummer 5 en 6 van de hoofdklasse C.
Dat is misschien wel waar maar ik blijf erbij dat ook als je in de hoofdklasse A maar 7de of 8ste wordt je niets te zoeken hebt in een Topklasse. Gewoon volgend jaar zorgen dat je bij de eerste 6 eindigt.
quote:
Maar goed, omdat zo'n verdeelsleutel bijna niet objectief is te maken, zal het inderdaad wel uitdraaien op een regeling zoals jij die voorstelt.
Kan ook haast niet anders.
pi_65426653
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:37 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Dat is misschien wel waar maar ik blijf erbij dat ook als je in de hoofdklasse A maar 7de of 8ste wordt je niets te zoeken hebt in een Topklasse. Gewoon volgend jaar zorgen dat je bij de eerste 6 eindigt.
[..]

Mwah... In de huidige stand krijg je dan clubs als Lisse en Noordwijk, hoewel het voor Lisse iets vertekend is. Maar toch, zijn gewoon ploegen die er prima bij kunnen.

Sowieso zouden uit A Rijnsburgse Boys, Quick Boys, Katwijk, FC Lisse, Noordwijk, ASWH, Barendrecht en Capelle al niet misstaan.
www.thuisuiteten.nl
pi_65457421
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:39 schreef methodmich het volgende:

[..]

Mwah... In de huidige stand krijg je dan clubs als Lisse en Noordwijk, hoewel het voor Lisse iets vertekend is. Maar toch, zijn gewoon ploegen die er prima bij kunnen.

Sowieso zouden uit A Rijnsburgse Boys, Quick Boys, Katwijk, FC Lisse, Noordwijk, ASWH, Barendrecht en Capelle al niet misstaan.
Wat namen betreft wel maar ja. Ze zullen toch een verdeling moeten maken en dan kun je met de eerste 6 ook prima clubs krijgen...

Het lijstje zoals het er dan nu zou uitzien is wat mij betreft al een mooi lijstje. En er zullen altijd clubs buiten de boot vallen. Dus zorgen dat je bij de eerste zes eindigt. Mooi spannend in elk geval!

R'burgse B.
Capelle
Ter Leede
Barendrecht
ASWH
Katwijk
Quick Boys
IJ'meervog.
GVVV
Spakenburg
Hoek
Sparta Nijk.
Bennekom
RKAV Volendam
Harkemase B
Nunspeet
HHC Hard'berg
Be Quick'28
Go Ah.Kampen
WHC
Excelsior'31
pi_65462694
Nu heb je er 21, da's 3 teveel toch?

En tja, Bennekom, Ter Leede, Volendam, met alle respect...
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:42:48 #241
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65468789
Met alle respect, maar je bent echt enorm aan het zaniken. Als die drie clubs zo zwak zijn liggen ze er een jaar later toch ook uit? Waar heb je het dan over? Echt gedoe over niets.
pi_65470346
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:47 schreef methodmich het volgende:

Hmmm ik geloof dat ik de top 7 heb gepakt per hoofdklasse :-)
quote:
Discussie over topklasse gaat nieuwe en beslissende fase in
De discussie over een topklasse in het amateurvoetbal is een nieuwe fase ingegaan. Het gaat er steeds meer op lijken dat de invoering van een aparte topklasse voor de zaterdag en de zondag, zoals enkele maanden geleden al werd gesuggereerd, op steun van de clubs kan rekenen. In de voorjaarsvergadering van het amateurvoetbal (6 juni) zal de knoop definitief worden doorgehakt.

Een taskforce, bestaande uit vertegenwoordigers van het amateur- en profvoetbal, kwam in het najaar op grond van peilingen in de districten definitief tot de conclusie dat de invoering van een gemengde topklasse geen haalbare kaart is. In mei had de algemene vergadering amateurvoetbal de plannen in die richting afgewezen. De afgevaardigden van de clubs toonden zich wel bereid actief over een nieuwe competitiestructuur na te denken. Daarbij is een van de uitgangspunten om een promotie-/degradatieregeling met de eerste divisie mogelijk te maken. De amateurs waren bereid komend seizoen al de nummer laatst van het betaalde voetbal op te vangen, maar onder grote druk van de clubs uit de eerste divisie kwam de KNVB weer op dat voornemen terug.

Vorige week is er een eerste consultatieronde geweest met hoofdklassers. Daaruit kwam naar voren dat de zaterdagclubs het liefst één topklasse hebben; de zondag heeft een voorkeur voor twee topklassen om de reizen niet te lang te laten worden. Het is echter de vraag of de KNVB de secties wil laten afwijken. Ook is er een alternatief op tafel gelegd: per sectie twee topklassen en vier hoofdklassen (zijn er nu drie).

Maar welke variant ook wordt gekozen: aparte topklassen maken een p/d-regeling met de eerste divisie ingewikkelder. Het ligt voor de hand om de degradant van de eerste divisie de plaats in te laten nemen van de amateurkampioen (of de plaatsvervanger) die promoveert. Maar dan is de degradant overgeleverd aan de willekeur van de zaterdag of de zondag.

Deze week worden de bevindingen gedeeld met de verenigingen uit de districten. Daar zal de discussie zich vooral toespitsen op het al dan niet uitbreiden van de lagere klassen van 12 naar 14 clubs. Aanvankelijk was dit plan gekoppeld aan de invoering van een topklasse. Dat heeft de bond ook al losgelaten. Het ziet er nu naar uit dat de districten daar zelf over mogen beslissen. En dan ook mogen bepalen tot welk niveau ze die uitbreiding willen doorvoeren.

Alle geluiden uit het land worden weer meegenomen naar de taskforce, die volgende week weer bij elkaar komt. Het is de bedoeling dat er in de voorjaarsvergadering een voorstel ligt. Dit voorstel komt ook eerst aan de orde tijdens de districtsvergaderingen in mei.
pi_65470582
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:47 schreef methodmich het volgende:

O ja,
Ter Leede = nummer 3 Hoofdklasse A
Bennekom = nummer 6 Hoofdklasse B

En Volendam komt dus net te kort. Al heeft die club van zowel IJsselmeervogels als Spakenburg gewonnen dus ze kunnen wel wat.
pi_65497992
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:42 schreef pfaf het volgende:
Met alle respect, maar je bent echt enorm aan het zaniken. Als die drie clubs zo zwak zijn liggen ze er een jaar later toch ook uit? Waar heb je het dan over? Echt gedoe over niets.
Ik probeer aan te geven hoe lastig het is om een goede formule te vinden. Zie het als een top honderd aller tijden, daar laat je platen die recent zijn uitgekomen soms ook even liggen.... Dus je moet in mijn ogen toch iets verzinnen om een beetje te voorkomen dat je incidentele uitschieters gaat belonen.

Extreem voorbeeld... Stel Young Boys promoveert en wordt zesde. Of FC Chabab op zondag. Moet je dan een debutant op het hoogste niveau direct door laten stromen?
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:04:35 #245
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65498071
Waarom niet? Ze hebben het toch verdiend. En als ze niet goed genoeg blijken, spelen ze een jaar later weer in de Hoofdklasse. VVV heeft mijns inziens ook meer recht om in de Eredivisie te spelen dan Volendam, maar dat herstelt zich ook wel weer.
pi_65498218
Ja, maar dan ga je dus krijgen dat clubs bakken geld gaan uitgeven om top zes te "kopen". Ik weet niet of de KNVB zelf op cowboypraktijken zit te wachten.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:37:44 #247
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65529231
Hmm, het logisch dat clubs gaan investeren om hogerop te komen. Maar ook daar zie ik weinig problemen in. Zolang de boekhouding maar op orde blijft. Ik neem aan dat voor een topklasse een licentie-systeem gaat komen gelijk aan die in het huidige betaalde voetbal.
pi_67112834
quote:
Twee topklassen in amateurvoetbal
Door ROB HARTOG

ZEIST - Het bestuur amateurvoetbal van de KNVB heeft besloten met ingang van het seizoen 2010-2011 twee topklassen in te voeren, een voor de zaterdag- en een voor de zondagamateurs. De regio- en districtsbesturen moeten nog wel akkoord gaan met de wens van de voetbalbond. Tijdens de algemene vergadering amateurvoetbal op 6 juni valt het definitieve besluit.

Eind seizoen 2010-2011 degradeert de nummer laatst van de eerste divisie van het betaalde voetbal naar de topklasse. De kampioen van het amateurvoetbal heeft promotierecht, geen promotieplicht.

Als de algemeen kampioen bij de amateurs van dat recht geen gebruik wenst te maken, kan de verliezend finalist van de tweestrijd om de titel tussen de zaterdag- en de zondagkampioen desgewenst promoveren naar het betaalde voetbal.

Het AD
  maandag 16 maart 2009 @ 20:06:01 #249
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 16 maart 2009 @ 20:08:01 #250
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_67113283
en als die verliezer ook niet wil? Een club minder in de eerste divisie?
De Narcis van Gabon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')