abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2008 @ 19:28:13 #76
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_61558379
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:56 schreef Againzender het volgende:
´De geloofwaardigheid staat onder druk´
Lijkt mij een understatement ±´'

wtf is er met mijn toetsenbord aan de hand ±=
Idd, maar Cohen is goed in het maken van understatements
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_61558578
quote:
Op donderdag 11 september 2008 08:04 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Daar is de grondslag ook iets stabieler dan in het westen van Nederland.
Ja, en elke 10 meter een Byzantijns schip.
pi_61560069
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_61560641
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
ze moeten die oude stede met rust laten, restaureren en bewaren

Nieuwe steden, met top of the bill infrastructuur, dat moeten we hebben
pi_61560825
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Het is anders een zeldzaamheid dat bij projecten van deze omvang met zuiver Nederlandse aannemers en ingenieurs wordt gewerkt. Door de openbare aanbesteding zijn dit soort gigantische projecten tegenwoordig een volledig internationale onderneming. Van falen van de Nederlandse bouwsector zou ik dan ook niet willen spreken.
pi_61560883
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:51 schreef henkway het volgende:

[..]

ze moeten die oude stede met rust laten, restaureren en bewaren

Nieuwe steden, met top of the bill infrastructuur, dat moeten we hebben
Rotterdam dus? Maar daar wil weer niemand wonen.
For great justice!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 september 2008 @ 21:03:59 #82
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_61560987
en in deze stad willen ze dan de Olympische Spelen organiseren ik zie de bouwwerkzaamheden al voor me
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_61561002
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef Q. het volgende:
Rotterdam dus?
Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
pi_61561099
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Rotterdam dus? Maar daar wil weer niemand wonen.
Amsterdam is mooi, daar moet je uitblijven met je tunnels, dus de grachten restaureren en heel veel toeristen laten toeren

Amsterdam is gebouwd op houten palen in het water
Mooi trammetje, is genoeg,

En een top new city bouwen 25 km verder, aan de andere kant met kant en klare supermetro naar Almere



[ Bericht 5% gewijzigd door henkway op 12-09-2008 08:46:38 ]
  donderdag 11 september 2008 @ 21:21:23 #85
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61561456
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
nou ken ik Rotterdam niet zo goed, maar is dat ook een 17de eeuwse wijk waar je het over hebt?
Die bouwput bij de Vijzelgracht hier zorgt namelijk tot nu toe alleen voor verzakkingen bij de oude panden. Een kantoorpand dat daar ook staat, gebouwd rond 1980 en dus veel beter gefundeerd (mag ik hopen...) heeft nog geen schade, voor zover ik weet.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_61561666
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef Againzender het volgende:
nou ken ik Rotterdam niet zo goed, maar is dat ook een 17de eeuwse wijk waar je het over hebt?
Die bouwput bij de Vijzelgracht hier zorgt namelijk tot nu toe alleen voor verzakkingen bij de oude panden. Een kantoorpand dat daar ook staat, gebouwd rond 1980 en dus veel beter gefundeerd (mag ik hopen...) heeft nog geen schade, voor zover ik weet.
De wijk Blijdorp is van begin jaren 20 dacht ik. Maar van het NOS Journaal begreep ik dat er een damwand lek was waardoor de grondwaterdruk wegviel en de bodem ging inklinken. Je zag dus ook dat de stoep verzakte, de oude huizen op palen verzakte (die zaten dus niet diep genoeg) en ook de weg was aan het verzakken, alleen de panden die goed gefundeerd zijn zakken niet maar ook die zullen schade hebben omdat de omgeving wel verzakt is. De schade is dus niet specifiek voor huizen uit de 17e eeuw en dus had deze schade ook weldegelijk in de wijk Blijdorp op kunnen treden bij het aanleggen van de metrotunnel voor Randstadrail.
  donderdag 11 september 2008 @ 21:36:25 #87
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61561860
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Wel eens in Dubai geweest?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 11 september 2008 @ 22:22:19 #89
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61563402
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De wijk Blijdorp is van begin jaren 20 dacht ik. Maar van het NOS Journaal begreep ik dat er een damwand lek was waardoor de grondwaterdruk wegviel en de bodem ging inklinken. Je zag dus ook dat de stoep verzakte, de oude huizen op palen verzakte (die zaten dus niet diep genoeg) en ook de weg was aan het verzakken, alleen de panden die goed gefundeerd zijn zakken niet maar ook die zullen schade hebben omdat de omgeving wel verzakt is. De schade is dus niet specifiek voor huizen uit de 17e eeuw en dus had deze schade ook weldegelijk in de wijk Blijdorp op kunnen treden bij het aanleggen van de metrotunnel voor Randstadrail.
een lek in een damwand is natuurlijk te knullig voor woorden, zeker als net alles gecontroleerd is.
De bodem klinkt in idd, en er spoelt oook gewoon grond die bouwput in, dus straat ed verzakt sowieso dan. En die oude panden staan niet zo diep gefundeerd, dus die gaan dan ook verzakken.
Als je in een wat moderne wijk gaat graven zou je in dit geval vooral verzakkingen op de straat/stoep zien, en dat is wat makkelijker te herstellen.

Maar ja, prutswerk is toch wel mijn conclusie. Er worden honderden damwanden geslagen in dit land, die moeten toch dicht kunnen zijn?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_61563720
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:22 schreef Againzender het volgende:
Maar ja, prutswerk is toch wel mijn conclusie. Er worden honderden damwanden geslagen in dit land, die moeten toch dicht kunnen zijn?
Dat is ook wat ik mij afvroeg ja, een damwand wordt al decennia gebruikt, daar moet men toch wel voldoende ervaring mee hebben om precies te kunnen voorspellen hoe deze wanden zich gedragen zou je zeggen.
pi_61564018
quote:
Op donderdag 11 september 2008 20:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is anders een zeldzaamheid dat bij projecten van deze omvang met zuiver Nederlandse aannemers en ingenieurs wordt gewerkt. Door de openbare aanbesteding zijn dit soort gigantische projecten tegenwoordig een volledig internationale onderneming. Van falen van de Nederlandse bouwsector zou ik dan ook niet willen spreken.
Ik sprak in het algemeen met dit drama als medevoorbeeld. Ik vind uberhaupt de Nederlandse bouwwereld niet iets om trots op te zijn de laatste tijd...
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_61565080
ik weet niet wat er aan de hand is met tunnels en bouwputten en water maar dat is niet alleen in amsterdam...
Every war is different, every war is the same.
  donderdag 11 september 2008 @ 23:17:34 #94
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61565101
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:16 schreef dekkered het volgende:
ik weet niet wat er aan de hand is met tunnels en bouwputten en water maar dat is niet alleen in amsterdam...
Je zegt het zelf al:
quote:
tunnels bouwputten water
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61565166
quote:
Op donderdag 11 september 2008 23:17 schreef static het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al:
[..]


kijk maar in middelburg (als jullie dat kennen)

de bouw put voor het "nieuwe" theater wat er nu geloof ik niet meer komt.
dat is nu het zwembad van middelburg.
Every war is different, every war is the same.
pi_61567248
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:40 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik sprak in het algemeen met dit drama als medevoorbeeld. Ik vind uberhaupt de Nederlandse bouwwereld niet iets om trots op te zijn de laatste tijd...
Toch niet vanwege de 'bouwfraude' hè?
pi_61568974
Het punt is dat je eerst de infrastructuur moet bouwen en dan pas de stad, en niet andersom.
Zeker niet bij een stad waarvan de huizen eigenlijk drijven op het grondwater
pi_61568978
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 08:30 schreef henkway het volgende:
Het punt is dat je eerst de infrastructuur moet bouwen en dan pas de stad, en niet andersom.
Zeker niet bij een stad waarvan de huizen eigenlijk drijven op het grondwater
Rond de 15e eeuw waren metrolijnen nog niet in de mode. .
For great justice!
pi_61569225
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
de situatie is niet vergelijkbaar, bij de Noord-Zuidlijn moeten ze namelijk nog met het boren beginnen, in de Vijzelgracht wordt van bovenaf een put gegraven waarin de metro wordt gebouwd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')