Idd, maar Cohen is goed in het maken van understatementsquote:Op donderdag 11 september 2008 17:56 schreef Againzender het volgende:
´De geloofwaardigheid staat onder druk´
Lijkt mij een understatement ±´'
wtf is er met mijn toetsenbord aan de hand ±=
Ja, en elke 10 meter een Byzantijns schip.quote:Op donderdag 11 september 2008 08:04 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Daar is de grondslag ook iets stabieler dan in het westen van Nederland.
ze moeten die oude stede met rust laten, restaureren en bewarenquote:Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Het is anders een zeldzaamheid dat bij projecten van deze omvang met zuiver Nederlandse aannemers en ingenieurs wordt gewerkt. Door de openbare aanbesteding zijn dit soort gigantische projecten tegenwoordig een volledig internationale onderneming. Van falen van de Nederlandse bouwsector zou ik dan ook niet willen spreken.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
Rotterdam dus? Maar daar wil weer niemand wonen.quote:Op donderdag 11 september 2008 20:51 schreef henkway het volgende:
[..]
ze moeten die oude stede met rust laten, restaureren en bewaren
Nieuwe steden, met top of the bill infrastructuur, dat moeten we hebben
Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef Q. het volgende:
Rotterdam dus?
Amsterdam is mooi, daar moet je uitblijven met je tunnels, dus de grachten restaureren en heel veel toeristen laten toerenquote:Op donderdag 11 september 2008 21:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Rotterdam dus? Maar daar wil weer niemand wonen.
nou ken ik Rotterdam niet zo goed, maar is dat ook een 17de eeuwse wijk waar je het over hebt?quote:Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
De wijk Blijdorp is van begin jaren 20 dacht ik. Maar van het NOS Journaal begreep ik dat er een damwand lek was waardoor de grondwaterdruk wegviel en de bodem ging inklinken. Je zag dus ook dat de stoep verzakte, de oude huizen op palen verzakte (die zaten dus niet diep genoeg) en ook de weg was aan het verzakken, alleen de panden die goed gefundeerd zijn zakken niet maar ook die zullen schade hebben omdat de omgeving wel verzakt is. De schade is dus niet specifiek voor huizen uit de 17e eeuw en dus had deze schade ook weldegelijk in de wijk Blijdorp op kunnen treden bij het aanleggen van de metrotunnel voor Randstadrail.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:21 schreef Againzender het volgende:
nou ken ik Rotterdam niet zo goed, maar is dat ook een 17de eeuwse wijk waar je het over hebt?
Die bouwput bij de Vijzelgracht hier zorgt namelijk tot nu toe alleen voor verzakkingen bij de oude panden. Een kantoorpand dat daar ook staat, gebouwd rond 1980 en dus veel beter gefundeerd (mag ik hopen...) heeft nog geen schade, voor zover ik weet.
Wel eens in Dubai geweest?quote:Op donderdag 11 september 2008 20:29 schreef Samson het volgende:
De droevige conclusie is onderhand wel dat Nederlanders dus echt niet kunnen bouwen, en helaas zie je dat overal in het straatbeeld terug ook. Technisch slecht, kwalitatief slecht, goedkope troep en alleen maar problemen. En dan duurt elk project ook altijd nog 10x zo lang als gepland. De bouw is niet echt iets om trots op te zijn hier
een lek in een damwand is natuurlijk te knullig voor woorden, zeker als net alles gecontroleerd is.quote:Op donderdag 11 september 2008 21:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De wijk Blijdorp is van begin jaren 20 dacht ik. Maar van het NOS Journaal begreep ik dat er een damwand lek was waardoor de grondwaterdruk wegviel en de bodem ging inklinken. Je zag dus ook dat de stoep verzakte, de oude huizen op palen verzakte (die zaten dus niet diep genoeg) en ook de weg was aan het verzakken, alleen de panden die goed gefundeerd zijn zakken niet maar ook die zullen schade hebben omdat de omgeving wel verzakt is. De schade is dus niet specifiek voor huizen uit de 17e eeuw en dus had deze schade ook weldegelijk in de wijk Blijdorp op kunnen treden bij het aanleggen van de metrotunnel voor Randstadrail.
Dat is ook wat ik mij afvroeg ja, een damwand wordt al decennia gebruikt, daar moet men toch wel voldoende ervaring mee hebben om precies te kunnen voorspellen hoe deze wanden zich gedragen zou je zeggen.quote:Op donderdag 11 september 2008 22:22 schreef Againzender het volgende:
Maar ja, prutswerk is toch wel mijn conclusie. Er worden honderden damwanden geslagen in dit land, die moeten toch dicht kunnen zijn?
Ik sprak in het algemeen met dit drama als medevoorbeeld. Ik vind uberhaupt de Nederlandse bouwwereld niet iets om trots op te zijn de laatste tijd...quote:Op donderdag 11 september 2008 20:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is anders een zeldzaamheid dat bij projecten van deze omvang met zuiver Nederlandse aannemers en ingenieurs wordt gewerkt. Door de openbare aanbesteding zijn dit soort gigantische projecten tegenwoordig een volledig internationale onderneming. Van falen van de Nederlandse bouwsector zou ik dan ook niet willen spreken.
Je zegt het zelf al:quote:Op donderdag 11 september 2008 23:16 schreef dekkered het volgende:
ik weet niet wat er aan de hand is met tunnels en bouwputten en water maar dat is niet alleen in amsterdam...
quote:tunnels bouwputten water
kijk maar in middelburg (als jullie dat kennen)quote:
Toch niet vanwege de 'bouwfraude' hè?quote:Op donderdag 11 september 2008 22:40 schreef Samson het volgende:
[..]
Ik sprak in het algemeen met dit drama als medevoorbeeld. Ik vind uberhaupt de Nederlandse bouwwereld niet iets om trots op te zijn de laatste tijd...
Rond de 15e eeuw waren metrolijnen nog niet in de mode.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:30 schreef henkway het volgende:
Het punt is dat je eerst de infrastructuur moet bouwen en dan pas de stad, en niet andersom.
Zeker niet bij een stad waarvan de huizen eigenlijk drijven op het grondwater
Noord/Zuidlijn eist opnieuw slachtoffers.quote:Op vrijdag 12 september 2008 08:30 schreef Q. het volgende:
[..]
Rond de 15e eeuw waren metrolijnen nog niet in de mode..
de situatie is niet vergelijkbaar, bij de Noord-Zuidlijn moeten ze namelijk nog met het boren beginnen, in de Vijzelgracht wordt van bovenaf een put gegraven waarin de metro wordt gebouwdquote:Op donderdag 11 september 2008 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Inderdaad ja. In 5 jaar een volledige metrotunnel (3 km lang) op 25 tot 30 meter geboord onder de wijk Blijdorp door, zonder verzakkingen en andere vertragingen. Klinkt precies als de Noord-Zuidlijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |