abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 april 2008 @ 09:25:20 #91
71115 Rnej
I walk the line
pi_58316467
ff wat nuancering:

je krijgt overal tzelfde betaald met anwarter als met NL a ... en NLa is een stuk moeilijker en duurder te halen..

(je leert er beter snowboarden maar het verschil is niet gigantisch)
  zondag 27 april 2008 @ 09:26:18 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58334303
Gewoon je anwarter in anderhalve week gaan halen.
Op het moment dat je dan een keer in Oostenrijk of Duitsland wil gaan les geven heb je een opleiding die ook nog geldig is.

Nederlands A is relatief duur, moeilijker (begrijp ik van Rnej), duurt veel langer, maar uiteindelijk verdien je er niets minder mee en heb je niet eens een geldige opleiding om in het buitenland les te kunnen geven.
Terwijl omgekeerd wel zo is....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 27 april 2008 @ 09:29:33 #93
71115 Rnej
I walk the line
pi_58334329
quote:
Op zondag 27 april 2008 09:26 schreef Komakie het volgende:
Gewoon je anwarter in anderhalve week gaan halen.
Op het moment dat je dan een keer in Oostenrijk of Duitsland wil gaan les geven heb je een opleiding die ook nog geldig is.

Nederlands A is relatief duur, moeilijker (begrijp ik van Rnej), duurt veel langer, maar uiteindelijk verdien je er niets minder mee en heb je niet eens een geldige opleiding om in het buitenland les te kunnen geven.
Terwijl omgekeerd wel zo is....
vergeet niet dat je met NL A wel overal in oostenrijk gewoon aangenomen word.... alleen.. je hebt nog nooit les gekregen of gegeven in het duits.... dus wat dat betreft heb je ook liever anwarter

daarnaast.. anwarter + landes = een slordige 2000 eu ... nl a is 1500 (zoiets?) en ben je heel lang mee bezig (sowieso fucking veel uren stagelopen in een skihal in NL waar je weinig van leert... als je gaat werken leer je goed genoeg lesgeven van anderen)
  zondag 27 april 2008 @ 16:14:40 #94
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58340617
Aangezien frankrijk een drama is met boeken:
Kaprun OF
Ischgl OF
Solden

ben in geen van de drie geweest, dus heb zelf echt geen idee wat het leukste is. Van solden en ischgl weet ik wel dat het aardig apres ski is, kaprun is voor mij echt een zwart gat.
  maandag 28 april 2008 @ 01:15:00 #95
71115 Rnej
I walk the line
pi_58351682
kaprun is qua apres ski wel t minste denk..

ischgl is qua boarden en apres ski de leukste, daarna solden

maar ikzelf zou overduidelijk naar kaprun gaan .. tis gewoon the place to be in deze periode
  maandag 28 april 2008 @ 02:17:31 #96
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_58352162
Hoihoi, ik was ooit eerder in dit topic, maar dat is alweer een hele poos geleden.

Ik wil heeeel graag een tweede board erbij kopen dat uitermate geschikt is voor freestyle en in het bijzonder ground tricks (of jibbing ofzoiets). Dan moet het dus een superflexibel, licht en kort boardje worden. Ik zat zelf te denken aan Burton GTwin of Burton Stria, beide 146. (Weet iemand nog geschiktere boards misschien?) Ik hoef trouwens niet per se een Burton.

Bij Duijvestein zijn die nu met 30% korting te koop. Ik begrijp alleen iets niet; ik heb me door een kenner bij de Cellblock in Utrecht laten vertellen dat een board duurder wordt naarmate het stijver en langer is (freeride boards zijn over het algemeen duurder dan freestyle boards) omdat er nu eenmaal meer materiaal in verwerkt zit en daardoor complexer in elkaar zit ofzo. Heel logisch, maar - zonder korting - is de Stria maar liefst 590 euro, en de Gtwin 480 euro. De Burton Feather (beetje allround) is slechts 290 euro. Kan iemand me uitleggen hoe dat komt?

Edit: Oeh, de Burton Dominant Slick 150 is uitermate geschikt voor jibbing en wordt te koop aangeboden. Maar op de Burtonsite is het niet speciaal een damesboard. Betekent dit dat het board waarschijnlijk niet geschikt is?

[ Bericht 10% gewijzigd door Mirri op 28-04-2008 03:22:10 ]
  maandag 28 april 2008 @ 08:00:06 #97
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58352686
quote:
Op maandag 28 april 2008 01:15 schreef Rnej het volgende:
kaprun is qua apres ski wel t minste denk..

ischgl is qua boarden en apres ski de leukste, daarna solden

maar ikzelf zou overduidelijk naar kaprun gaan .. tis gewoon the place to be in deze periode
heb in principe nu ff ischgl een boekingsaanvraag lopen. Maar nog geen reactie gehad, mocht het afgewezen worden overweeg ik wel om kaprun te boeken.

Moet alleen wel morgen al weg
  maandag 28 april 2008 @ 11:56:54 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58356570
quote:
Op maandag 28 april 2008 02:17 schreef Mirri het volgende:
Hoihoi, ik was ooit eerder in dit topic, maar dat is alweer een hele poos geleden.

Ik wil heeeel graag een tweede board erbij kopen dat uitermate geschikt is voor freestyle en in het bijzonder ground tricks (of jibbing ofzoiets). Dan moet het dus een superflexibel, licht en kort boardje worden. Ik zat zelf te denken aan Burton GTwin of Burton Stria, beide 146. (Weet iemand nog geschiktere boards misschien?) Ik hoef trouwens niet per se een Burton.

Bij Duijvestein zijn die nu met 30% korting te koop. Ik begrijp alleen iets niet; ik heb me door een kenner bij de Cellblock in Utrecht laten vertellen dat een board duurder wordt naarmate het stijver en langer is (freeride boards zijn over het algemeen duurder dan freestyle boards) omdat er nu eenmaal meer materiaal in verwerkt zit en daardoor complexer in elkaar zit ofzo. Heel logisch, maar - zonder korting - is de Stria maar liefst 590 euro, en de Gtwin 480 euro. De Burton Feather (beetje allround) is slechts 290 euro. Kan iemand me uitleggen hoe dat komt?

Edit: Oeh, de Burton Dominant Slick 150 is uitermate geschikt voor jibbing en wordt te koop aangeboden. Maar op de Burtonsite is het niet speciaal een damesboard. Betekent dit dat het board waarschijnlijk niet geschikt is?
Ik vind die gasten van de Cellblock steeds meer knoeiers.
Lopen een beetje rare dingen te verkondigen. Klopt weinig van. Ik hoor weinig echt goede berichten over ze. Ook importeurs zijn niet altijd even blij met ze.

Een board wordt niet duurder als hij langer is. Waarom is een Custom X 155cm dan net zo duur als de 164cm terwijl hij 9cm langer is?

Vaak zijn all mountain boards het duurste. Kun je goed mee freestylen maar zijn minder geschikt voor jibben. Lekker vol gast rijden gaat dan ook lekker.
Maar een echte freeride/poeder plank is dan juist weer wat beperkter. Heeft te maken met de materialen maar ook zeker met de inzetbaarheid. Boards die breed inzetbaar zijn, zijn vaak ook wat duurder. Zeker als je de topmodellen hebt van een merk.

Een Burton Feather en een Stria of Gtwin moet je niet met elkaar vergelijken. Een feather is een instap boardje. Terwijl een Stria juist een heel geavancheerd freestyle board is. Net als de Gtwin staan ze wat hoger op de lijst omdat ze voor de wat betere boarders zijn.
Hoe beter je kunt boarden, hoe geavancheerder je boards worden en hoe duurder dus. Tenminste, dat is meestal het geval.

Kijk in ieder geval wat verder dan Burton. Zeker wat freestyle betreft zijn er veel merken die erg gave dingen maken.
Maar hoe lang/zwaar ben je (soms gevoelig punt bij vrouwen ), want je wilt wel een erg kort boardje.
Als je de ene keer over een damesboard in 146 praat en daarna naar een Dominant Slick gaat in 150 dit er wel een groot verschil tussen. Dan zou je een korter damesboardje nemen of een langer heren board. Is niet zo heel logisch...
Dus wat meer info zou mooi zijn
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 28 april 2008 @ 12:00:58 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58356635
quote:
Op zondag 27 april 2008 09:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

vergeet niet dat je met NL A wel overal in oostenrijk gewoon aangenomen word.... alleen.. je hebt nog nooit les gekregen of gegeven in het duits.... dus wat dat betreft heb je ook liever anwarter

daarnaast.. anwarter + landes = een slordige 2000 eu ... nl a is 1500 (zoiets?) en ben je heel lang mee bezig (sowieso fucking veel uren stagelopen in een skihal in NL waar je weinig van leert... als je gaat werken leer je goed genoeg lesgeven van anderen)
Dat is heel erg afhankelijk van de school.
Ik ken scholen waar je echt niet met een NL A opleiding hoeft aan te kloppen terwijl ze bij onze school juist wat minder moeilijk doen.

Persoonlijk vind ik NL A onzin. Nederland moet zo nodig een eigen opleiding hebben omdat er toevallig een paar sneeuwhallen zijn. Dan moet de opleiding ook gelijk weer op zijn nederlands opgezet worden met te veel poehá en overdadig gedoe.
En zijn de leraren uiteindelijk veel beter? Ik denk het niet.
pi_58362415
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:00 schreef Komakie het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik NL A onzin. Nederland moet zo nodig een eigen opleiding hebben omdat er toevallig een paar sneeuwhallen zijn. Dan moet de opleiding ook gelijk weer op zijn nederlands opgezet worden met te veel poehá en overdadig gedoe.
Naja, leraartechnisch gezien zijn ze denk ik wel een stuk verder als diegene die van een Anwarter afkomen, simpelweg omdat ze stage moeten lopen en vaak ook verbonden zijn met een cios oid.

Het niveau van hun eigenkunnen qwa snowboarden is natuurlijk wel anders, want diegene die hun Anwarter willen gaan doen hebben vaak zelf de motivatie om te kunnen/willen snowboarden.
Ik vindt de anwarter nog steeds een aanfluiting op het gebied van les en leiding geven, zeker gezien de risico' s op snowboard gebied.

Die poeha en overdadig gedoe is op den duur wel nodig, want steeds vaker krijgen buitensport bedrijven schadeclaims die ze niet te boven kunnen komen.

Maja, daar zal altijd wel een meningsverschil over bestaan
  maandag 28 april 2008 @ 19:01:03 #101
71115 Rnej
I walk the line
pi_58364287
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is heel erg afhankelijk van de school.
Ik ken scholen waar je echt niet met een NL A opleiding hoeft aan te kloppen terwijl ze bij onze school juist wat minder moeilijk doen.

NL A leraren zijn stuk voor stuk beter dan de gemiddelde anwarter ... (alhoewel er anwarters zijn die ook op NLA niveau zitten)

maar waar het op neerkomt, als je in het buitenland, in het duits wil lesgeven... anwarter is de makkelijkste keus en je wordt dan het makkelijkst aangenomen ... wil je echt GOED leren boarden is landes de enige optie... niets anders... ook NLA niet...
  maandag 28 april 2008 @ 22:27:42 #102
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_58368824
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:56 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind die gasten van de Cellblock steeds meer knoeiers.
Lopen een beetje rare dingen te verkondigen. Klopt weinig van. Ik hoor weinig echt goede berichten over ze. Ook importeurs zijn niet altijd even blij met ze.

Een board wordt niet duurder als hij langer is. Waarom is een Custom X 155cm dan net zo duur als de 164cm terwijl hij 9cm langer is?

Vaak zijn all mountain boards het duurste. Kun je goed mee freestylen maar zijn minder geschikt voor jibben. Lekker vol gast rijden gaat dan ook lekker.
Maar een echte freeride/poeder plank is dan juist weer wat beperkter. Heeft te maken met de materialen maar ook zeker met de inzetbaarheid. Boards die breed inzetbaar zijn, zijn vaak ook wat duurder. Zeker als je de topmodellen hebt van een merk.

Een Burton Feather en een Stria of Gtwin moet je niet met elkaar vergelijken. Een feather is een instap boardje. Terwijl een Stria juist een heel geavancheerd freestyle board is. Net als de Gtwin staan ze wat hoger op de lijst omdat ze voor de wat betere boarders zijn.
Hoe beter je kunt boarden, hoe geavancheerder je boards worden en hoe duurder dus. Tenminste, dat is meestal het geval.

Kijk in ieder geval wat verder dan Burton. Zeker wat freestyle betreft zijn er veel merken die erg gave dingen maken.
Maar hoe lang/zwaar ben je (soms gevoelig punt bij vrouwen ), want je wilt wel een erg kort boardje.
Als je de ene keer over een damesboard in 146 praat en daarna naar een Dominant Slick gaat in 150 dit er wel een groot verschil tussen. Dan zou je een korter damesboardje nemen of een langer heren board. Is niet zo heel logisch...
Dus wat meer info zou mooi zijn
Bedankt voor je antwoord. Ik ben vandaag in Duijvestein Zoetermeer geweest, en ik mag daar een keer gewoon de K2 Duchess 151 en Burton GTwin uitproberen in Snowworld wat er aan vast zit. Voor mijn lengte en gewicht (171,62) is 146 idd te kort. Het probleem met een te kort board heeft toch te maken met dat je niet stabiel genoeg kunt landen ofzo?

Maar goed, zoals het er nu uitziet wordt het de K2 Duchess, wel typisch, want op internet staat het niet echt bekend als een board voor jibbing oid. Ik heb vandaag zelf met eigen ogen gezien hoe flexibel die is, nog meer dan de Burton GTwin. Leuk ook: hij is bedekt met stof van boven.

Waar ik dus echt niet op zit te wachten is tweede allround board, zoals een Burton Stria. Ik heb nu al drie een Feelgood (mijn eerste board), en dat is ook voor alles geschikt en een echt beginnersboardje. Als ik een tweede board koop, moet het echt iets compleet anders zijn waar ik iets aan heb. Zo licht en slap mogelijk dus. Ik heb het idee dat die K2 Duchess wel iets kan zijn. Die gast bij de Duijvestein zei dat het een uitermate speels board is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirri op 28-04-2008 22:33:04 ]
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:39:56 #103
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_58376107
vannacht richting kaprun
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:08:21 #104
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_58377740
Hmm, toch maar geen K2 Duchess denk ik:

"The K2 Vavavoom is the ultimate women's jib-board." Die wil ik hebben, hij is alleen te koop bij vanderbergsurf.nl.

Edit: hm, ik weet niet wat ik met de lengte aan moet, ik kan kiezen tussen 148 en 152. Die gast bij Duijvestein zei een keer dat ik beter niet korter kon gaan dan 150, maar is dat echt zo? Ik bedoel, ik ga er niet mee in de halfpipe, het is puur en alleen voor park en rails. Mijn lengte is dus 1.71 en gewicht ongeveer 62. Is die 148 niet geschikter?

Er staat ook bij: It's true twin-tip design, longer effective edge with shorter nose and tail allow you to drop down 5cm in board size. Wordt daarmee bedoeld dat ik 5 cm korter dan normaal kan nemen?

[ Bericht 14% gewijzigd door Mirri op 29-04-2008 14:16:00 ]
  dinsdag 29 april 2008 @ 15:05:47 #105
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58381190
quote:
Op maandag 28 april 2008 19:01 schreef Rnej het volgende:

[..]

NL A leraren zijn stuk voor stuk beter dan de gemiddelde anwarter ... (alhoewel er anwarters zijn die ook op NLA niveau zitten)

maar waar het op neerkomt, als je in het buitenland, in het duits wil lesgeven... anwarter is de makkelijkste keus en je wordt dan het makkelijkst aangenomen ... wil je echt GOED leren boarden is landes de enige optie... niets anders... ook NLA niet...
Als je echt goed wilt leren boarden moet je een seizoen in Oostenrijk gaan doen als leraar en veel boarden. Daarnaast iemand hebben die je regelmatig een aanwijzing geeft. Op het moment dat je de Landes gaat doen moet je al goed kunnen boarden anders haal je het gewoon niet.

Zo fantastisch vind ik het NL A niveau nou ook weer niet. Ok ze hebben meer ervaring als ze klaar zijn en alles wordt verder uitgediept. Dat is zeker een voordeel. Maar een anwarter krijgt ook niet zijn papiertje als hij niet voor een groep kan staan en niet weet waar hij het over heeft.
  dinsdag 29 april 2008 @ 15:16:29 #106
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58381381
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:27 schreef Mirri het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord. Ik ben vandaag in Duijvestein Zoetermeer geweest, en ik mag daar een keer gewoon de K2 Duchess 151 en Burton GTwin uitproberen in Snowworld wat er aan vast zit. Voor mijn lengte en gewicht (171,62) is 146 idd te kort. Het probleem met een te kort board heeft toch te maken met dat je niet stabiel genoeg kunt landen ofzo?

Maar goed, zoals het er nu uitziet wordt het de K2 Duchess, wel typisch, want op internet staat het niet echt bekend als een board voor jibbing oid. Ik heb vandaag zelf met eigen ogen gezien hoe flexibel die is, nog meer dan de Burton GTwin. Leuk ook: hij is bedekt met stof van boven.

Waar ik dus echt niet op zit te wachten is tweede allround board, zoals een Burton Stria. Ik heb nu al drie een Feelgood (mijn eerste board), en dat is ook voor alles geschikt en een echt beginnersboardje. Als ik een tweede board koop, moet het echt iets compleet anders zijn waar ik iets aan heb. Zo licht en slap mogelijk dus. Ik heb het idee dat die K2 Duchess wel iets kan zijn. Die gast bij de Duijvestein zei dat het een uitermate speels board is.
Feelgood een beginnersboardje
Geen gekke dingen gaan zeggen he. Als een board voor vanalles geschikt is, betekent het niet gelijk dat het een beginnersboard is. De Feelgood is alles behalve een beginnersplank. De Feather is hèt instapmodel van Burton. De Feelgood is 2 grote stappen hoger. Er zijn zelfs een paar pro's die er op rijden.

Een te kort boardje maakt het gewoon te makkelijk voor je. Daarnaast wordt hij instabiel en tam. Dat wil je niet. Dat betekent heel wat anders dan een lekker jib plankje.

Wat op internet staat moet je niet altijd te serieus nemen. Commentaar van een merk zal altijd subjectief zijn en eventuele vergelijkingen worden alleen gedaan met andere boards van het eigen merk.
  dinsdag 29 april 2008 @ 15:21:45 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58381454
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:08 schreef Mirri het volgende:
Hmm, toch maar geen K2 Duchess denk ik:

"The K2 Vavavoom is the ultimate women's jib-board." Die wil ik hebben, hij is alleen te koop bij vanderbergsurf.nl.

Edit: hm, ik weet niet wat ik met de lengte aan moet, ik kan kiezen tussen 148 en 152. Die gast bij Duijvestein zei een keer dat ik beter niet korter kon gaan dan 150, maar is dat echt zo? Ik bedoel, ik ga er niet mee in de halfpipe, het is puur en alleen voor park en rails. Mijn lengte is dus 1.71 en gewicht ongeveer 62. Is die 148 niet geschikter?

Er staat ook bij: It's true twin-tip design, longer effective edge with shorter nose and tail allow you to drop down 5cm in board size. Wordt daarmee bedoeld dat ik 5 cm korter dan normaal kan nemen?
152 is een prima lengte. Voor rails gaat het misschien nog als je iets korter gaat, maar verder is het in het park echt klote. Een board kopen voor park en street is prima, maar je moet wel bedenken dat je er ook nog fatsoenlijk op moet kunnen boarden.
Als jij lekker breed gaat staan (benen ver uit elkaar) en je neemt een 152 heb je een prima park en street boardje.
Over 5cm korter rijden. Daar geloof ik niet zo in. 5cm is belachelijk veel om korter te gaan rijden. 2 of 3 cm kan ik nog inkomen. Vind ik al veel, maar kan ik nog in komen. 5cm korter is echt niet normaal en ik geloof niet dat je daar gelukkig van wordt.

btw, als een 146 te kort is (geef je zelf ook aan) waarom zou een 148 dan wel goed zijn
Dat maakt maar 2cm uit.

Ik zou lekker die 152 nemen als dat je beste optie is en gaan oefenen board jibben
  dinsdag 29 april 2008 @ 16:02:53 #108
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_58382336
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 15:21 schreef Komakie het volgende:

[..]

152 is een prima lengte. Voor rails gaat het misschien nog als je iets korter gaat, maar verder is het in het park echt klote. Een board kopen voor park en street is prima, maar je moet wel bedenken dat je er ook nog fatsoenlijk op moet kunnen boarden.
Als jij lekker breed gaat staan (benen ver uit elkaar) en je neemt een 152 heb je een prima park en street boardje.
Over 5cm korter rijden. Daar geloof ik niet zo in. 5cm is belachelijk veel om korter te gaan rijden. 2 of 3 cm kan ik nog inkomen. Vind ik al veel, maar kan ik nog in komen. 5cm korter is echt niet normaal en ik geloof niet dat je daar gelukkig van wordt.

btw, als een 146 te kort is (geef je zelf ook aan) waarom zou een 148 dan wel goed zijn
Dat maakt maar 2cm uit.

Ik zou lekker die 152 nemen als dat je beste optie is en gaan oefenen board jibben
Ja, maar ik dacht als er staat dat ik 5 cm korter kan, dat het dan niet zo erg is. En ergens moet de grens liggen he

Maar goed, bij vandenberg hebben ze alleen nog de 152, dus die wordt het! Vrijdag ga ik m kopen.
pi_58430058
http://s295.photobucket.com/albums/mm147/wouterbekkers/Video/?action=view¤t=Snowboard01.flv

Geen commentaar op m'n boardkwaliteiten

Jammer dat die gast stopte met filmen toen ik net nog wat meer snelheid begon te krijgen

Echt mega goeie sneeuw nog vanaf de top van Blackcomb mountain

Hopelijk over anderhalve week weer ofzo
  vrijdag 2 mei 2008 @ 10:52:41 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58431926
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 06:35 schreef WooZ het volgende:
http://s295.photobucket.com/albums/mm147/wouterbekkers/Video/?action=view¤t=Snowboard01.flv

Geen commentaar op m'n boardkwaliteiten

Jammer dat die gast stopte met filmen toen ik net nog wat meer snelheid begon te krijgen

[ afbeelding ]

Echt mega goeie sneeuw nog vanaf de top van Blackcomb mountain

Hopelijk over anderhalve week weer ofzo
hehe grappige foto

Weinig over je boardkwaliteiten te zeggen aangezien je bijna geen bocht maakt
  vrijdag 2 mei 2008 @ 11:03:54 #111
71115 Rnej
I walk the line
pi_58432132
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:52 schreef Komakie het volgende:

[..]

hehe grappige foto

Weinig over je boardkwaliteiten te zeggen aangezien je bijna geen bocht maakt
lekker rustig daar
pi_58438491
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 11:03 schreef Rnej het volgende:

[..]

lekker rustig daar

ja niet normaal man

Gewoon prive pistes, niemand voor of achter je, perfecte sneeuw tot een uur of 2-half 3, omdat het toen te warm werd. Maar echt ideaal hier
  zaterdag 3 mei 2008 @ 17:14:41 #113
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_58456408
Hoe belangrijk zijn goede bindingen eigenlijk bij snowboarden?
pi_58457629
Belangrijk. Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt en hoeveel je er voor uit wil geven. Wil je middle of the road snowboarden dan hoef je niet zo te kijken naar de echte high-end producten, al zal je zeker nog wel verschil voelen tussen slechte of goede bindings en dan hangt het er vanaf wat je kwijt wil zijn. Maar vergeet niet dat bindings je met het snowboard verbinden en je er mee stuurt etc dus je wil niet iets wat gaar is.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 20:51:27 #115
71115 Rnej
I walk the line
pi_58460085
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 18:32 schreef Fiama het volgende:
Belangrijk. Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt en hoeveel je er voor uit wil geven. Wil je middle of the road snowboarden dan hoef je niet zo te kijken naar de echte high-end producten, al zal je zeker nog wel verschil voelen tussen slechte of goede bindings en dan hangt het er vanaf wat je kwijt wil zijn. Maar vergeet niet dat bindings je met het snowboard verbinden en je er mee stuurt etc dus je wil niet iets wat gaar is.
wat hij zegt:

boven de 180 euro per setje ga je de high-end in en dat is niet nodig als je nog beginner bent, zodra je goed weet wat je wilt, kan (lees: KAN) je er meer aan uitgeven, maar tussen de 130 en 200 eu per setje heb je meestal wel okay spul
(denk hierbij aan : Burton, Ride, Flow(als dat je ding is ), k2, nitro e.d. )
  zaterdag 3 mei 2008 @ 20:52:40 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_58460105
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 17:14 schreef Mirri het volgende:
Hoe belangrijk zijn goede bindingen eigenlijk bij snowboarden?
Net zo belangrijk als je schoenen en je board.

Het complete setje is belangrijk. Je hebt een paar mooie boards voor het uitkiezen (heb ik begrepen) dan moet je daar ook een paar goeie bindingen bij nemen. Hoeft niet gelijk het duurste van het duurste te zijn, maar neem minimaal iets van een beetje gerenomeerd merk.

Als je 2 verschillende bindingen hebt in dezelfde prijsklasse, maar de 1 is het topmodel van 1 of ander vaag merkje en de ander is een midklasse model van een bekend merk. Kun je beter het bekende merk nemen. Garantie is vaak beter geregeld en de kwaliteit van de binding is minimaal even goed als die van het vagere merk (lees: meestal beter).

De binding (samen met je schoenen) is eigenlijk het stuur van je snowboard. Door bepaalde krachten te zetten op bepaalde plekken op je binding kun je er voor zorgen dat je board een kant op gaat. Nu zul je wel denken "duh!".
Denk er eens over na als je een hele slappe binding zou hebben. Dan zou je board dus heel langzaam reageren op wat je doet. Als je stijve bindingen hebt, reageert je board veel sneller.
Nou wil het niet zeggen dat stijver per definitie beter is en dit wil ook niet zeggen dat grotere merken alleen maar stijve bindingen verkopen. Ik wil alleen maar even aangeven dat bindingen erg belangrijk zijn.

Nog een tip: Koop eerst een paar (goede) schoenen. Als je die nog niet hebt. Ga daarna kijken wat voor bindingen er bij passen. Ik ben te vaak mensen tegen gekomen die nieuwe schoenen kochten en er dan achter kwamen dat ze heel slecht in de binding pasten (te groot, te klein, te smal, te breed, etc)
pi_58461026
Goeie tips. Neem gewoon die schoen mee en ga ff passen, en voelen hoe de bindingen zitten
  zaterdag 3 mei 2008 @ 23:09:04 #118
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_58462434
Oke bedankt voor de tips, ik heb op dit moment Burton bindingen (120 euro denk ik, bij de feelgood gekocht uiteraard) en dat zijn echt beginnersbindingen zei de dude die vandaag de bindingen op mijn nieuwe snowboard ( !) zette. Ze zijn allesbehalve stijf, hij kon dat klepstukje helemaal ombuigen. Hij raadde me Burton Lexa aan voor het nieuwe seizoen. We zullen wel zien

Oh trouwens: goede schoenen heb ik al, echt fantastisch.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 23:34:57 #119
71115 Rnej
I walk the line
pi_58462876
zijn waarschijnlijk burton freestyle bindingen..

lexa of stiletto damesbindingen zijn idd een stuk beter... maar niet noodzakelijk, zeker niet als je voor t freestylen gaat, dan wil je niet te stijve bindingen... kijk voor jezelf vooral wat je lekker vind boarden, en als het deze bindingen zijn, niets aan veranderen
pi_58462982
Flexibele bindings wil niet zeggen dat ze slecht zijn, het hangt er maar net vanaf wat je lekker vind en waar je het voor gaat gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')