quote:
Op maandag 28 april 2008 02:17 schreef Mirri het volgende:Hoihoi, ik was ooit eerder in dit topic, maar dat is alweer een hele poos geleden.
Ik wil heeeel graag een tweede board erbij kopen dat uitermate geschikt is voor freestyle en in het bijzonder ground tricks (of jibbing ofzoiets). Dan moet het dus een superflexibel, licht en kort boardje worden. Ik zat zelf te denken aan Burton GTwin of Burton Stria, beide 146. (
Weet iemand nog geschiktere boards misschien?) Ik hoef trouwens niet per se een Burton.
Bij Duijvestein zijn die nu met 30% korting te koop. Ik begrijp alleen iets niet; ik heb me door een kenner bij de Cellblock in Utrecht laten vertellen dat een board duurder wordt naarmate het stijver en langer is (freeride boards zijn over het algemeen duurder dan freestyle boards) omdat er nu eenmaal meer materiaal in verwerkt zit en daardoor complexer in elkaar zit ofzo. Heel logisch, maar - zonder korting - is de Stria maar liefst 590 euro, en de Gtwin 480 euro. De Burton Feather (beetje allround) is slechts 290 euro. Kan iemand me uitleggen hoe dat komt?
Edit: Oeh, de Burton Dominant Slick 150 is uitermate geschikt voor jibbing en wordt te koop aangeboden. Maar op de Burtonsite is het niet speciaal een damesboard. Betekent dit dat het board waarschijnlijk niet geschikt is?
Ik vind die gasten van de Cellblock steeds meer knoeiers.
Lopen een beetje rare dingen te verkondigen. Klopt weinig van. Ik hoor weinig echt goede berichten over ze. Ook importeurs zijn niet altijd even blij met ze.
Een board wordt niet duurder als hij langer is. Waarom is een Custom X 155cm dan net zo duur als de 164cm terwijl hij 9cm langer is?
Vaak zijn all mountain boards het duurste. Kun je goed mee freestylen maar zijn minder geschikt voor jibben. Lekker vol gast rijden gaat dan ook lekker.
Maar een echte freeride/poeder plank is dan juist weer wat beperkter. Heeft te maken met de materialen maar ook zeker met de inzetbaarheid. Boards die breed inzetbaar zijn, zijn vaak ook wat duurder. Zeker als je de topmodellen hebt van een merk.
Een Burton Feather en een Stria of Gtwin moet je niet met elkaar vergelijken. Een feather is een instap boardje. Terwijl een Stria juist een heel geavancheerd freestyle board is. Net als de Gtwin staan ze wat hoger op de lijst omdat ze voor de wat betere boarders zijn.
Hoe beter je kunt boarden, hoe geavancheerder je boards worden en hoe duurder dus. Tenminste, dat is meestal het geval.
Kijk in ieder geval wat verder dan Burton. Zeker wat freestyle betreft zijn er veel merken die erg gave dingen maken.
Maar hoe lang/zwaar ben je (soms gevoelig punt bij vrouwen

), want je wilt wel een erg kort boardje.
Als je de ene keer over een damesboard in 146 praat en daarna naar een Dominant Slick gaat in 150 dit er wel een groot verschil tussen. Dan zou je een korter damesboardje nemen of een langer heren board. Is niet zo heel logisch...
Dus wat meer info zou mooi zijn
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"