Sorry, maar voor ons onderzoek is 12 net erg relevant. Als je het niet publiekelijk wilt zeggen, gooi het anders dan even in mijn PM of zo.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:50 schreef paultjuhhh het volgende:
1. Man
2. 18-30
3. ja
4 alles
5 Waarom niet , zonde om ze mee het graf mee te nemen. Er zijn veel te weinig
donoren en vind het ook asociaal als je geen donor bent.
6. Vind wel dat iedereen organen mag hebben al zouden de mensen er eens wat meer over moeten
nadenken en niet zo asociaal zijn om je donoren de grond in te stoppen
7 nee, 18 is wel ok
8 nee iedereen moet organen moeten krijgen
9 Geen mening
10 Ik heb liever dat de mensen die geen donor zijn geld wordt afgenomen
11 beter ja, iedereen moet donor zijn, je moet er wel een hele goede reden voor hebben om het niet te zijn
dood is dood, je voelt er niets meer van hoor
12 vind ik niet relevant
oh ok ik zet het wel neerquote:Op woensdag 16 april 2008 20:59 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Sorry, maar voor ons onderzoek is 12 net erg relevant. Als je het niet publiekelijk wilt zeggen, gooi het anders dan even in mijn PM of zo.
Iddquote:Op woensdag 16 april 2008 21:15 schreef Serinde het volgende:
NB: De mening van politieke partijen betreffende orgaandonatie (waar het volgens je OP mede om gaat) is niet waarom ik wel of niet op een bepaalde partij stem. Het gaat om het programma dat mij als geheel het meest aanspreekt en waarin de voor mij belangrijkste punten aansluiten bij mijn mening.
Dat weten we, en daar gaat ons onderzoek ook over. We gaan kijken in hoeverre het standpunt van mensen hierin past bij "hun" politeke partij.quote:
Bedankt voor je uitleg. Ik dacht al dat er ergens min of meer een link miste in jullie onderzoekquote:Op woensdag 16 april 2008 21:36 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Dat weten we, en daar gaat ons onderzoek ook over. We gaan kijken in hoeverre het standpunt van mensen hierin past bij "hun" politeke partij.
Ik ben ook roker maar heb niets uitgezonderd. Grote kans (quote:Op woensdag 16 april 2008 21:42 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
(..)
4. Zo ja, welke organen staat u af?
Alles behalve hoornvlies, huid en longen. Dit omdat ik rook en mijn longen dus niet bruikbaar zullen zijn, hoornvlies en huid kunnen alleen maar tijdelijk worden gebruikt.
(..)
quote:Op woensdag 16 april 2008 20:44 schreef --Christiaan-- het volgende:
Dag,
Ik ben met school bezig met een project over het doneren van organen, en de mening van politieke partijen hierover. Biologie en maatschappijleer dus! Hiervoor willen we enkele mensen interviewen, om zo een goed beeld te krijgen van hoe men over orgaandonatie denkt. Ik zou jullie daarom hierbij willen verzoeken de onderstaande enquête in te vullen, waarvoor ik uiteraard toestemming heb gevraagd (en gekregen).
Alvast bedankt!
Christiaan
---
1. Bent u
Man
2. Wat is uw leeftijd?
18-30
3. Bent u een ingeschreven donor?
0 Ja
Volgens mij alles wat bruikbaar is
5. Waarom bent u wel/geen donor?
Na mijn dood heb ik er zelf weinig aan en kan mensen er wellicht mee helpen
6. Vindt u het goed dat mensen organen krijgen, maar zelf geen donor zijn? Graag toelichting.
Goed dat de mogelijkheid bestaat, echter ben ik wel van mening dat mensen die wel donor zijn voorrang krijgen. Alleen zijn er altijd uitzonderingen waarom iemand geen donor kan zijn.
7. Vindt u dat de minimumleeftijd om donor te zijn (18 jaar) verlaagd moet worden? Graag toelichting.
De minimumleeftijd kan verlaagd worden, echter spelen deze lastige kwesties niet bij jonge kinderen. Hierover kunnen de ouders beslissen.
8. Vindt u dat rokers/drinkers hun recht op een donor moeten verliezen?
Niet compleet verliezen, wel op een wachtlijst
9. Bent u een voorstander van xenontransplantatie? (organen van dieren gebruiken)
Ja, de mogelijkheden moeten onderzocht worden.
10. Wat vindt u ervan dat een donor een vast bedrag per jaar ontvangt?
Goed initiatief
In België heeft men het zogenaamde Actieve Donorregistratiesysteem. Dit houdt in dat iedereen in principe donor is, tenzij hij/zij een formulier invult waarin hij/zij verklaart geen donor te zijn.
11. Bent u voor de invoering van het ADR-systeem?
Ja
12. Ten slotte, op welke politieke partij brengt u uw stem uit?
CDA
1. Manquote:Op woensdag 16 april 2008 20:44 schreef --Christiaan-- het volgende:
Dag,
Ik ben met school bezig met een project over het doneren van organen, en de mening van politieke partijen hierover. Biologie en maatschappijleer dus! Hiervoor willen we enkele mensen interviewen, om zo een goed beeld te krijgen van hoe men over orgaandonatie denkt. Ik zou jullie daarom hierbij willen verzoeken de onderstaande enquête in te vullen, waarvoor ik uiteraard toestemming heb gevraagd (en gekregen).
Alvast bedankt!
Christiaan
---
1. Bent u
0 Man 0 Vrouw
2. Wat is uw leeftijd?
0 18- 0 18-30 0 30+
3. Bent u een ingeschreven donor?
0 Ja 0 Nee
5. Waarom bent u wel/geen donor?
6. Vindt u het goed dat mensen organen krijgen, maar zelf geen donor zijn? Graag toelichting.
7. Vindt u dat de minimumleeftijd om donor te zijn (18 jaar) verlaagd moet worden? Graag toelichting.
8. Vindt u dat rokers/drinkers hun recht op een donor moeten verliezen?
9. Bent u een voorstander van xenontransplantatie? (organen van dieren gebruiken)
10. Wat vindt u ervan dat een donor een vast bedrag per jaar ontvangt?
In België heeft men het zogenaamde Actieve Donorregistratiesysteem. Dit houdt in dat iedereen in principe donor is, tenzij hij/zij een formulier invult waarin hij/zij verklaart geen donor te zijn.
11. Bent u voor de invoering van het ADR-systeem?
12. Ten slotte, op welke politieke partij brengt u uw stem uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |