quote:Herman den Blijker zoekt kok voor de koningin
Herman den Blijker is een goede kijkcijfertrekker voor RTL4. Wekelijks trekt hij ruim 1,1 miljoen kijkers voor Mijn Tent is Top. Maar RTL lijkt meteen het succes te willen uitmelken want mogelijk nog voor de zomer komt Den Blijker al met een nieuw, soortgelijk programma: Herrie aan de Horizon.
De topkok zoekt voor dit programma 'hobbykoks'. Ben jij bezeten van koken? Wil jij laten zien dat je de beste hobbykok van Nederland bent? Denk jij het aan te kunnen om tijdens een cruise op exotische locaties met de mooiste producten gerechten te bereiden? Durf jij je talenten op televisie te tonen en te testen? schrijft hij in zijn oproep. De winnaar mag tijdens de finale voor de koningin koken tijdens de doop van het nieuwe cruiseschip De Eurodam op 1 juli 2008.
Lijkt een beetje op Great British Menu van de BBC; wel weer een leuk idee. Bij Talpa/Tien had je toch ook een zelfde soort programma met Caroline Tensen dacht ik?quote:Den Blijker zoekt weer kooktalent in Herrie aan de Horizon
15 April 2008 08:21: Herman Roggeveen
De ene jacht naar kooktalent is nog volop bezig (Mijn Tent is Top) of Herman den Blijker heeft de volgende zoektocht al in gang gezet. De tv-kok heeft namelijk zijn tanden gezet in het nieuwe project Herrie aan de Horizon. Hobbykoks mogen het hierin tegen elkaar opnemen, waarbij de uiteindelijke winnaar voor de Koningin mag koken.
"Denk jij het aan te kunnen om tijdens een cruise op exotische locaties met de mooiste producten gerechten te bereiden? Durf jij je talenten op televisie te tonen en te testen? Geef je dan nu op voor Herrie aan de Horizon. Misschien stap jij dan binnenkort aan boord van de Holland America Lijn en kook jij tijdens de finale voor de koningin tijdens de doop van het nieuwe cruiseschip de Eurodam op 1 juli 2008!", aldus de oproep.
Gezien die data beginnen de opnames voor Herrie aan de Horizon al snel, en is een vlugge inschrijving dus noodzakelijk. Mogelijk al over enkele weken te zien op RTL 4.
Lijkt meer op Masterchef, dat is met amateurs.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:21 schreef BliksemSchigt het volgende:
Lijkt een beetje op Great British Menu van de BBC; wel weer een leuk idee. Bij Talpa/Tien had je toch ook een zelfde soort programma met Caroline Tensen dacht ik?
Maar bij GBM mag je ook voor de koningin kokenquote:Op woensdag 16 april 2008 13:33 schreef golfer het volgende:
[..]
Lijkt meer op Masterchef, dat is met amateurs.
Great British Menu is met professionele koks.
Nee hoor, dat was eenmalig voor een banquet ter gelegenheid van van 80ste verjaardag. Dit jaar koken de winnaars voor een grote groep geselecteerde topkoks die zijn uitgenodigd door Heston Blumenthal.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar bij GBM mag je ook voor de koningin koken.
Op het moment dat ik dit lees hoor ik de aankondiging op 3FMquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:59 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vanavond dus de eerste aflevering!
quote:Herman den Blijker: Herrie aan de horizon
Kookprogramma waarin topkok Herman den Blijker op zoek gaat naar de beste hobbykok van Nederland. Op de Middellandse Zee vindt tijdens een cruise een ware culinaire zeeslag plaats tussen negen geselecteerde hobbykoks. In elke haven, maar ook aan boord, worden verschillende kookopdrachten uitgevoerd door de culinaire talenten. Elke aflevering moet een kandidaat zijn koffers pakken en het schip verlaten. Totdat de beste hobbykok is gevonden.
Ze koken thuis de sterren van de hemel. Familie is altijd vol lof over hun culinaire hoogstandjes en familiediners doen niet onder voor een gastronomisch avondje uit. Een kritische noot horen ze zelden, maar hoe goed zijn ze werkelijk? In 'Herrie aan de Horizon' krijgen ambitieuze hobbykoks de kans om de keuken thuis te verlaten en hun kooktalent te laten beoordelen door kookgigant Herman den Blijker. Honderden aanmeldingen en twee zware selecties verder, neemt hij negen geselecteerde talenten mee op een cruise over de Middellandse Zee. Tijdens een culinaire afvalrace strijden deze hobbykokers voor wat ze waard zijn in de mooiste steden aan de Middellandse Zee. Grote vraag is wie als overwinnaar uit de bus komt na deze culinaire zeeslag en zich de beste hobbykok van Nederland mag noemen.
Den Blijker vertrekt met de negen geselecteerde koks vanuit Athene op de MS Rotterdam van de Holland America Line voor een cruise die vele culinaire hoogte- en dieptepunten gaat kennen. Op verschillende locaties aan de Middellandse Zee zoals Santorini, Rome, Napels, Monte Carlo, Barcelona en Cadiz krijgen de kandidaten de meest uiteenlopende en uitdagende kookopdrachten. Deze hebben altijd te maken met de plaats waar ze op dat moment zijn. Pasta maken in Rome, Grieks koken op Santorini, inkopen doen op de Mercat de la Bocqueria in Barcelona voor een uitgebreid Captains Dinner en meedraaien in de gigantische keuken aan boord. Elke week moet het kooktalent dat de opdrachten het minst goed uitvoert het schip verlaten. Uiteindelijk blijven er twee kandidaten over. Dit duo vaart mee op het nieuwe schip van de Holland America Line, de MS Eurodam nog voordat de Koningin het schip heeft gedoopt. Aan boord bereiden zij een vijfgangenmenu voor een topjury. De finalist die deze opdracht het best uitvoert mag zich de beste hobbykok van Nederland noemen en gaat naar huis met een eigen kookboek, een workshop bij de beroemde Parijse kookschool Le Cordon Bleu, een stage bij Hermans held, de Parijse 3-sterren chef Alain Passard en een cruise.
Erland Galjaard, programmadirecteur RTL 4: "'Met Herrie aan de Horizon' vernieuwt zowel Herman den Blijker als RTL 4 haar succesvolle kookslot op de dinsdagavond. In nog geen drie jaar tijd heeft Herman zeven verschillende kook/realityprogramma's tot een succes weten te maken. Met 'Herrie aan de Horizon' zetten we die traditie voort : vernieuwen binnen een vertrouwde omgeving. De arena, deze keer de Middelandse Zee en de prachtige cruiseschepen MS Rotterdam en MS Eurodam, zorgen voor mooie beelden, veel levendigheid en een unieke kijk op de kook- en eetgewoonten in maar liefst zeven verschillende landen. Daarnaast is de strijd die de koks met elkaar onder tijdsdruk aangaan onder leiding van Den Blijker dusdanig spannend, dat 'Herrie aan de Horizon' een niet te missen programma is.'.
Jep, ik had direct vanquote:Op dinsdag 2 september 2008 21:52 schreef Bluezz het volgende:
Altijd leuk, die blaaskaken die afvallen
Ja, wat een arrogant balletje is dat.quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:35 schreef marcodej het volgende:
En die Martijn is een mannetje zeg...
alle top koks zijn zo, en in dat beroep moet je dat ook zijn. anders red je het niet. zolang er maar eten op tafel komt.......quote:Op dinsdag 2 september 2008 22:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, wat een arrogant balletje is dat.
We hebben het hier niet over topkoks, maar over amateur-hobbykoks.quote:Op donderdag 4 september 2008 00:33 schreef Killer_Mom het volgende:
alle top koks zijn zo, en in dat beroep moet je dat ook zijn. anders red je het niet. zolang er maar eten op tafel komt.......
die zijn vaker beter als die lamgasten van Gordon Ramsy,quote:Op donderdag 4 september 2008 00:38 schreef golfer het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over topkoks, maar over amateur-hobbykoks.
Wat een eikel...Mij lijkt het heel leuk om mee te doen aan zo'n programma als je een hobbykok bent... Maar hij? Wat een kleinzerig mannetje...quote:Op dinsdag 16 september 2008 22:02 schreef geppie het volgende:
Die Martijnvindt zichzelf wel errug goed.
Hij mist zijn koter gewoon en reageert dat af op die anderen. Sjezus ik dacht dat ík snel aangebrand was ....quote:Op dinsdag 16 september 2008 23:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat een eikel...Mij lijkt het heel leuk om mee te doen aan zo'n programma als je een hobbykok bent... Maar hij? Wat een kleinzerig mannetje...
Herman raakt al jaren lang zelf geen pan meer aan. Die is alleen maar commercieel bezig met David Crauwel om z'n imperium verder uit te breiden en nog commerciëler te maken.quote:Op woensdag 17 september 2008 00:20 schreef Kidney_Bean het volgende:
Die man raakt in al die afleveringen nog geen pan aan, maar staat het wel te verkondigen alsof hij ´de chef´ is.
Noemt anderen ook arrogant terwijl hij zelf de ergste is en vooral dat hypocriete gedoe met "kutja" die hij later wel bijna recht op haar bek zoent...quote:Op woensdag 17 september 2008 00:20 schreef Kidney_Bean het volgende:
Ja die Martijn is irritant he? Jammer dat hij nog redelijk kookt schijnbaar, want wat mij betreft mag die er zo uit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Ik heb het niet helemaal gezien deze keer, maar hear hearquote:Op woensdag 24 september 2008 01:48 schreef Kidney_Bean het volgende:
Na het zien van al die afleveringen dacht ik alleen maar: je zal die maar thuis hebben... Heb nu al medelijden met zijn vrouw en pasgeboren kind.
Ik had dat ook de hele tijd! Ik dacht: wanneer gaat hij gooien en is dat bordje aan diggelen... Maar dat deed hij dan weer nietquote:Op woensdag 24 september 2008 10:24 schreef djkoelkast het volgende:
Hij had het ook alleen maar over "ik wil dolgraag in dit programma zitten", dus niet dat hij graag wilde koken of graag wilde winnen.
Dan, na de Michelin-opdracht, hoe hij daar aan de bar kwam, kwam echt vanuit die kamer binnen gevallen "tyfus!"...
Hij had ook zijn plan al klaar he, eerst Rob eruit (gelukt), dan "Kutja" zoals hij haar noemde (terwijl hij haar nog half op haar bek zoende vorige week) en dan de rest en hij zou overblijven.
Dat commentaar ook aan het einde. "Ik was zo overtuigd dat Katja er uit zou gaan"... Waarom? Ik denk eerder dat 1 van de 2 mannen die apart stonden er uit zou gaan, niet Katja.
Die man wilde graag een tv persoonlijkheid worden heb ik het idee en dus veel zendtijd krijgen door middel van het verkloten van de opdrachten.
Valt me nog mee dat hij dat bordje niet kapot gooide aan het einde.
Maar wat Herman zei, groot gelijk: Hij kan het niet maken zo iemand, hoe goed hij ook kan koken, een cursus te laten doen bij Le Cordon Bleu...
Ik hink op 2 gedachtes, of het is een acteur of hij heeft er bewust op aan gestuurd om er daar, op die mooie locatie, te worden uitgestuurd.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:41 schreef DarkElf het volgende:
ik denk dat t een acteur was. Tenminste ik hoop voor zijn familie dat t een acteur is.
ik hoop kooklessen voor zequote:
mee eens, t is een leuk programma, ( onder de soep van iets te veel kook uitzendingen op ieder kanaal]quote:
Neeee! de finale is pas volgende week!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:18 schreef Killer_Mom het volgende:
mooi, ik neem t altijd op. ( leve UPC ] en spoel de hele avond in een paar kwartiertjes door, vooral de reclame, ellen heeft gewonnen? dat kijk ik morgen .
quote:Op woensdag 8 oktober 2008 02:57 schreef Morwen het volgende:
Compleet over de top, misser van Den Blijker. Jammer, echt jammer, want ik genoot van de serie, de oprechtheid, de eerlijkheid. BAH, naar gevoel, de herhalingen........Sorry, maar als je als chefkok zo'hoge standaart hebt (en terecht) dan was dit een grote aanfluiting
Vooral niet kijken dan, negatieveling.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 23:56 schreef Killer_Mom het volgende:
mooi, Renate heeft gewonnen, en wat dan nog. ik moet t nog kijken, doorspoelen die "spannende momenten "
het enige leuke aan dit soort programma's zijn de recepten, en de inkopen op de markt over heel de wereld, verder is t tranen trekken, niet mijn ding.
tuurlijk kijk ik dit, ff doorspoelen, op naar het volgende gedoe.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 01:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Vooral niet kijken dan, negatieveling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |