LOLquote:Op zaterdag 15 december 2007 15:57 schreef Adfundum het volgende:
Zal wel een Fransman worden.
Prins Albert de 2e dan maarquote:Op zaterdag 15 december 2007 16:33 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een schrikbeeld!
Maar als het dan toch moet liever iemand uit een klein land, die niet zulke grote belangen heeft.
quote:Op zaterdag 15 december 2007 16:09 schreef Monidique het volgende:
De Antichrist.
Verhofstadt maakt helaas geen kans. Belgen worden door de Britten altijd tegengehouden, zeker Verhofstadt (gebeurde al in 2004).quote:Op zaterdag 15 december 2007 17:27 schreef Klopkoek het volgende:
Als Verhofstadt of zo'n uitgerangeerde CDA'er het wordt emigreer ik. Maar die ligt ook bij de Britten gevoelig dus het zal wel een Italiaan of Spanjaard worden (Fransen, Engelsen en Duitsers liggen te gevoelig). Een Oost-Europees dicht ik ook nog wel kansen toe (songfestivaltaferelen zijn niet uitgesloten).
Helaas? Jij wilt graag een Verenigde Staten van Europa hebben?quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:04 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Verhofstadt maakt helaas geen kans. Belgen worden door de Britten altijd tegengehouden, zeker Verhofstadt (gebeurde al in 2004).
Je moet wel dat boekje lezen en verder kijken dan de titel, want de inhoud van het boekje is helemaal niet wat de titel doet vermoeden. Verhofstadt streeft niet naar één groot land, zoals de Verenigde Staten van Amerika. Hij weet goed dat dat onmogelijk is. Waar Verhofstadt voor staat, is een sterke Europese samenwerkingquote:Op zaterdag 15 december 2007 18:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Helaas? Jij wilt graag een Verenigde Staten van Europa hebben?
Om diezelfde reden zie ik ook niet zo snel een Franse of Engelse president. Duitsland lijkt een goede gok.quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:04 schreef Heero87 het volgende:
Verhofstadt maakt helaas geen kans. Belgen worden door de Britten altijd tegengehouden, zeker Verhofstadt (gebeurde al in 2004).
Sarkozy heeft zelf nog niet zo lang geleden Blair naar voren geschoven als de ideale kandidaat...quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Om diezelfde reden zie ik ook niet zo snel een Franse of Engelse president. Duitsland lijkt een goede gok.
Wie weet maar goed het blijft politiek...als Blair belooft van de landbouwsubsidies af te blijven dan heeft ie een goede kansquote:Op zaterdag 15 december 2007 18:42 schreef Heero87 het volgende:
Sarkozy heeft zelf nog niet zo lang geleden Blair naar voren geschoven als de ideale kandidaat...
Nee, ik gok dat het in ieder geval niet iemand wordt uit een van de grote drie landen; die wantrouwen elkaar daar te veel voor. Eerder iemand uit een van de kleinere landen, maar dan weer niet iemand uit een junior-lidstaat. Finland, Ierland, Denemarken en Oostenrijk maken wmb een redelijke kans om de kandidaat te leveren.quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:39 schreef FJD het volgende:
[..]
Om diezelfde reden zie ik ook niet zo snel een Franse of Engelse president. Duitsland lijkt een goede gok.
En Zweden? Denemarken en Oostenrijk lijken mij veel te eurokritisch voor bepaalde eurofielen. Ierland zou wel een goede en niet onverwachte keus zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik gok dat het in ieder geval niet iemand wordt uit een van de grote drie landen; die wantrouwen elkaar daar te veel voor. Eerder iemand uit een van de kleinere landen, maar dan weer niet iemand uit een junior-lidstaat. Finland, Ierland, Denemarken en Oostenrijk maken wmb een redelijke kans om de kandidaat te leveren.
Ierland is natuurlijk ook een vrij eurokritisch land; dat land heeft zelfs bijna het Verdrag van Nice getorpedeerd. Ergens verwacht ik wel een kandidaat uit een (licht) eurokritisch land; dat geeft in ieder geval een idee van het bewust zijn van eurokritische singnalen die er in sommige lidstaten leven. De kandidaat zelf zal dan wel weer niet al te kritisch zijn, zo'n kandidaat zal snel worden weggeveto'd. Een Deens of Oostenrijkse kandidaat zou mijn inziens dan ook zeker niet meteen kansloos zijn.quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En Zweden? Denemarken en Oostenrijk lijken mij veel te eurokritisch voor bepaalde eurofielen. Ierland zou wel een goede en niet onverwachte keus zijn.
En waarom niet iemand uit de Benelux?quote:Op zaterdag 15 december 2007 18:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik gok dat het in ieder geval niet iemand wordt uit een van de grote drie landen; die wantrouwen elkaar daar te veel voor. Eerder iemand uit een van de kleinere landen, maar dan weer niet iemand uit een junior-lidstaat. Finland, Ierland, Denemarken en Oostenrijk maken wmb een redelijke kans om de kandidaat te leveren.
België is onaanvaardbaar voor de Britten, in Nederland zie ik niet echt een kandidaat. In Luxemburg zit die er wel volgens mij: Juncker, al is die misschien ook net iets te eurofiel?quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:54 schreef Koewam het volgende:
[..]
En waarom niet iemand uit de Benelux?
Waarom?quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:08 schreef Heero87 het volgende:
[..]
België is onaanvaardbaar voor de Britten
In Nederland geen kandidaat? Lijkt mij onwaarschijnlijk hoor... welk land zou een Nederlander willen blokkeren?quote:in Nederland zie ik niet echt een kandidaat. In Luxemburg zit die er wel volgens mij: Juncker, al is die misschien ook net iets te eurofiel?
In ieder geval niet door het volk. De 'president' wordt gekozen met een gekwalificeerde meerderheid uit de Europese raadquote:Op zaterdag 15 december 2007 16:31 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoe wordt hij gekozen? Door het volk, het parlement, de EC, ...?
België is te eurofiel voor de Britten, die heel sceptisch staan tegenover Europa. De afgelopen vijftien jaar hebben de Britten tot twee keer toe een Belgische kandidaat die haast topfavoriet was geblokkeerd om die reden.quote:Waarom?
Wie in Nederland zou kandidaat kunnen zijn? Ik zie eerlijk gezegd niet iemand die in Europa naam en faam heeft gemaakt...quote:In Nederland geen kandidaat? Lijkt mij onwaarschijnlijk hoor... welk land zou een Nederlander willen blokkeren?
Dat valt wel mee. De opkomst in het eerste referendum was wat aan de lage kant, bij een opkomst van 35% stemde 54% tegen. Bij een tweede poging een jaar later was de opkomst iets hoger, 50%. Toen stemde opeens 63% voor. Grappig genoeg was het aantal tegenstemmen bij beide pogingen nagenoeg hetzelfde.quote:Op zaterdag 15 december 2007 19:13 schreef Reya het volgende:
[..]
Ierland is natuurlijk ook een vrij eurokritisch land; dat land heeft zelfs bijna het Verdrag van Nice getorpedeerd.
Neelie Kroes weegt volgens mij toch te weinig Europees, bovendien heeft ze nog nooit een regering geleid.quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:38 schreef Koewam het volgende:
Neelie Kroes, Balkenende, Boris van der Ham.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |