Het wordt nog eens bevestigd als ik foto's zie op Roda-sites. Dacht eerst dat ik tussen de kidsclub liep.quote:
idd erg schattig, hebben ze ook nog gezongen tijdens de wedstrijd ?quote:Op maandag 28 april 2008 23:09 schreef MarkNMGN het volgende:
Liepen sowieso veel wijven/ kinderen/ moeders bij, vond het nog schattiger publiek dan Heerenveen.
Och, bij een grotere club zit automatisch meer gajes.quote:Op maandag 28 april 2008 23:14 schreef Timmie1983 het volgende:
@Mark, wij slopen tenmiste onze stad niet wanneer we iets winnen. Maar goed, zie liever Feyenoord winnen dan dat uitschot uit 020.
Gelukkig is er vandaag ook geen stad geslooptquote:Op maandag 28 april 2008 23:14 schreef Timmie1983 het volgende:
@Jorien http//drekskiebel.nl/01fotos/2008/04_apr_2008/feyenoord-roda_beker-b7.jpg
wen je nou es de goeje link zou plakke, kenne we teminste kijke wat je hep uitzoch
@Mark, wij slopen tenmiste onze stad niet wanneer we iets winnen. Maar goed, zie liever Feyenoord winnen dan dat uitschot uit 020.
Ja! "Helemaal niets in Amsterdam" en "Helemaal niets in Amsterdam" ook hebben we "Helemaal niets in Amsterdam" gezongen en de oude klassieker "Helemaal niets in Amsterdam" hebben we ook van stal gehaald. Verder hebben we het altijd originele "Helemaal niets in Amsterdam" ook gezongen. Een sporadische keer afgewisseld met het 'Hand in Hand' gevolgt door het spontaan verzonnen "Helemaal niets in Amsterdam".quote:Op maandag 28 april 2008 23:14 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
idd erg schattig, hebben ze ook nog gezongen tijdens de wedstrijd ?
En jullie?quote:Op maandag 28 april 2008 23:33 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ja! "Helemaal niets in Amsterdam" en "Helemaal niets in Amsterdam" ook hebben we "Helemaal niets in Amsterdam" gezongen en de oude klassieker "Helemaal niets in Amsterdam" hebben we ook van stal gehaald. Verder hebben we het altijd originele "Helemaal niets in Amsterdam" ook gezongen. Een sporadische keer afgewisseld met het 'Hand in Hand'...
Je doelt op het feit dat de KNVB dat doek van Roda in beslag heeft genomen?quote:Op maandag 28 april 2008 23:34 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
En jullie?
Dit filmpje illustreert de sfeer van gisteren wel zo'n beetje, bij de opkomst v/d spelers.
Dan hebben we duidelijk een andere wedstrijd meegemaakt, hoogstwaarschijnlijk ook in een ander vak.quote:Op maandag 28 april 2008 23:44 schreef Schimpie het volgende:
[..]
Je doelt op het feit dat de KNVB dat doek van Roda in beslag heeft genomen?
Enfin, die van Feyenoord hoorde je alleen bij de 1-0, 2-0 en de laatste 3 minuten. Sfeer van Roda kant was niet geweldig maar iig beter als de Feyenoord kant.
quote:Op maandag 28 april 2008 23:34 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
En jullie?
Dit filmpje illustreert de sfeer van gisteren wel zo'n beetje, bij de opkomst v/d spelers.
Kan niks anders dan Schimpie gelijk te geven.quote:Op maandag 28 april 2008 23:45 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dan hebben we duidelijk een andere wedstrijd meegemaakt, hoogstwaarschijnlijk ook in een ander vak.
Mooi overzicht van de gele shirtjes aan Roda-kant, sfeeractie van Feyenoord en dat alle neutrale kaarten naar Feyenoorders zijn gegaan.quote:
Leuk om over een sfeeractie te spreken. De onze is 'per ongeluk' gesloopt door de organisatie en ligt momenteel nog altijd in Islamabad.quote:Op maandag 28 april 2008 23:49 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Mooi overzicht van de gele shirtjes aan Roda-kant, sfeeractie van Feyenoord en dat alle neutrale kaarten naar Feyenoorders zijn gegaan.
Voor mijn gevoel was de sfeer aan onze kant goed, niet helemaal geweldig ofzo. Ik kan me alleen niet herinneren wanneer ik een Roda-nummer heb gehoord. Muv de Duitse liederen door die schlagerzanger op dat podium voor de wedstrijd en het hoempapa-bandje.quote:Op maandag 28 april 2008 23:49 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Kan niks anders dan Schimpie gelijk te geven.
Sfeer was van twee kanten gewoonweg K U T. Sporadisch, en bij jullie na de goals en het einde, was er van twee kanten eens wat meer ook niet. Waarom de sfeer zo ophemelen terwijl het er niet was?
Verder dan "Helemaal niets in Amsterdam" kwamen jullie niet. Sporadisch klonk het hand in hand of we shall not be moved. Dat was het dan ook.
Vind fakkels altijd wel tof, 10x beter dan al die georganiseerde rotzooi.quote:Op maandag 28 april 2008 23:51 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Leuk om over een sfeeractie te spreken. De onze is 'per ongeluk' gesloopt door de organisatie en ligt momenteel nog altijd in Islamabad.
Maar die gele ring
quote:Op maandag 28 april 2008 23:53 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Vind fakkels altijd wel tof, 10x beter dan al die georganiseerde rotzooi.
Dan kwam het gezang niet over aan de overkant en kent de helft die er tussen zat zondag de liederen dus niet. Want ik ben niet de enige op mijn vak die het constateerde, meerdere malen gehoord dat mensen verbaasd waren dat jullie zo stil waren tijdens zo'n belangrijke wedstrijd.quote:
Ff serieus je hoorde het niet aan de overkantquote:Op maandag 28 april 2008 23:55 schreef DarkShine het volgende:
Als jullie anti-amsterdam zingen zal de sfeer wel al goed zijn dus.
Er is wel degelijk gezongen door ons. Maar zoals je al aangeeft je hebt 6 uur getankt en zult waarschijnlijk wel een selectief geheugen hebben.
En ik was dan weer verbaasd dat de sfeer van 2 kanten kut was!quote:Op maandag 28 april 2008 23:58 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Dan kwam het gezang niet over aan de overkant en kent de helft die er tussen zat zondag de liederen dus niet. Want ik ben niet de enige op mijn vak die het constateerde, meerdere malen gehoord dat mensen verbaasd waren dat jullie zo stil waren tijdens zo'n belangrijke wedstrijd.
De gele shirts waren dan ookquote:De gele shirtjes waren daarentegen wel erg tof, deed me terugdenken aan de UEFA-cup finale.
tja, krijg je als je hele gezinnen kan meenemen omdat beker niet storm loopt aan roda kantquote:Op dinsdag 29 april 2008 00:08 schreef Schimpie het volgende:
Niks mis met gezinnetjes die naar voetbalwedstrijden gaan trouwens maar achter mij stond dus zo'n idioot met zijn hele kinderbende bij zich en hij vond het nodig om "ZITTEN ZITTEN" te roepen tegen iedereen voor hem.
Mensen die nog nooit in een voetbalstadion zijn geweest.
Als je de oude discussie nogmaals wilt voeren.quote:Op dinsdag 29 april 2008 00:10 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
tja, krijg je als je hele gezinnen kan meenemen omdat beker niet storm loopt aan roda kant
dat dusquote:Op dinsdag 29 april 2008 00:36 schreef TerroRobbie het volgende:
Heb het op TV gekeken (ja toch maar) maar Roda was amper te horen tijdens de wedstrijd. Sfeer was duidelijk beter aan Feyenoord kant. Gele shirts waren wel aardig bij Roda. Maar ze hadden er beter ook zwart bij kunnen doen ofzo.
quote:Stoere mannen toch in tranen
Stoere mannen huilen niet snel, zeker niet in de machowereld van het voetbal. Maar wie gisteravond toch stoere mannen wilde zien huilen, hoefde maar de kleedkamer van Roda JC te openen.
Een aantal spelers hield het na de zure nederlaag in de bekerfinale tegen Feyenoord niet droog. En niemand die van plan was zich daarvoor te generen. „Er zaten jongens in tranen, de teleurstelling is enorm”, erkende captain Marcel Meeuwis. „Dit verlies hebben we echt aan ons zelf te wijten.” Ook Willem Janssen, die weer een halve marathon had gelopen, had het zwaar na het laatste fluitsignaal. „Toen ik die Feyenoorders bij hun fans zag hossen, moest ik even slikken. Die eerste goal viel veel te vroeg. Daarna liepen we achter de feiten aan.”
Een blauwe badjas, een miniatuurversie van de KNVB-beker en een hand van opperhoofd Henk Kesler: het was de even schrale als bittere oogst waarmee de uitgetelde Roda JC’ers achter de colonne van tweehonderd bussen terug naar het zuiden reden. De huldiging is vanavond op de Coolsingel en niet op de Kerkraadse Markt. En dat was moeilijk te verkroppen.
Hoewel de ploeg van chef Atteveld nauwelijks een grote kans wist uit te spelen, had toch iedereen het gevoel dat dit Feyenoord geen onoverwinnelijke ploeg was. Maar terwijl Roda wanhopig naar een opening zocht, leunden de Rotterdammers in de bloedeigen Kuip schijnbaar achteloos achterover.
De Fauw: „Feyenoord was niet top, we hebben veel balbezit gehad. Maar de tegenstander speelde goed vanuit de organisatie, daardoor kregen wij amper kansen. In de tweede helft was het alles of niets. Maar we waren veel te slordig in de passing.”
Veel tijd om de scherven bijeen te rapen is er niet. De verliezer van de bekerfinale kan amper ademhalen, want donderdag al beginnen de play-offs voor Europees voetbal. En er zijn liefst zes wedstrijden nodig om de poort naar de Uefa Cup te forceren.
Marcel Meeuwis wilde er in de slagschaduw van het kolkende Vak S ‘nog over denken’, maar ploegmakker Willem Janssen wil de rug rechten. De eerste slag om Europa is verloren, de oorlog nog niet. „We moeten eerst goed napraten en deze klap verwerken. En dan moeten we ervoor zorgen dat we er donderdag weer staan.”
De bekerfinale van Roda JC getekend in het gezicht van één Limburgse supporter: verdriet onder een dikke laag schmink. foto Peter Schols
Bron: LD
quote:Roda: een blauwe badjas rijker, een illusie armer (2)
Optisch veldoverwicht tegen Feyenoord levert te weinig kansen op
Bijna 14.000 supporters in gele shirts en met vlaggetjes, een gezellige preparty en een zaat hermenieke alsmede een sambaband op de tribune.
Alles had Roda JC uit de kast getrokken om de eigen ploeg met een zo lekker mogelijk gevoel de grasmat op te sturen in de doorgaans vijandelijke Kuip. Het meeste lawaai kwam tijdens de bekerfinale dan ook uit de Limburgse hoek, maar de cup bleef in de Kuip bij Feyenoord: 2-0.
Roland Lamah plakte zijn handen vol vertwijfeling tegen de achterkant van zijn hoofd, Jan Paul Saeijs lag teleurgesteld op de grond, Marcel Meeuwis slenterde met een grote geelzwarte vlag over zijn schouder door het strafschopgebied. Roda werd als eerste team naar het podium gedirigeerd om een medaille op te halen en dat is na een finale geen goed teken.
De moegestreden spelers waren een blauwe badjas rijker, maar een illusie armer. Ze hadden een uitgelezen kans om de beker te pakken eigenlijk onnodig laten lopen.
Roda had tegen een verre van imponerend Feyenoord het grootste deel van de negentig minuten de bal, maar deed er te weinig mee. Bovendien permitteerde de defensie zich enkele slippertjes die de thuisploeg dankbaar in ontvangst nam. Daarmee dompelden de momentenvoetballers de momentenvoetballers uit Rotterdam het sterkere collectief uit Kerkrade in diepe rouw.
Het verschil in routine vertaalde zich in de eerste minuten in een onwennig Roda. Een groot deel van het stadion mocht dan wel kanariegeel gekleurd zijn, de routine om in een finale niet vanaf het begin onder 220 volt te staan leer je alleen door veel van dit soort wedstrijden te spelen. Die jongens heeft Roda nu eenmaal niet in tegenstelling tot Feyenoord dat met Timmer, Hofland, De Cler, Landzaat en Van Bronckhorst een half elftal met (internationale) ervaring het veld instuurde.
En dan zat killer Rot Makaay ook nog eens op de bank.
De Rotterdamse garantie voor doelpunten kwam pas halverwege de tweede helft opdraven. Niet om iets te forceren, maar vooral om Roda de definitieve knock-out uit te delen. Op dat moment gaf het scorebord namelijk een tussenstand aan van 2-0. En hoewel Roda na de vroege achterstand lange tijd duidelijk het betere van het spel had, zag iedereen het geloof in een goede afloop wegglijden uit de benen van de Limburgers naarmate het einde naderde. Het optische veldoverwicht leverde namelijk te weinig échte kansen op. Het was meestal een kwestie van net niet voor het doel van Henk Timmer. Al ontsnapte Feyenoord toen scheidsrechter Jack van Hulten niet floot, nadat Andres Oper onhandig tegen de gewerkt door André Bahia.
vlakte was gewerkt door André Bahia.
Een minuut eerder was Feyenoord op 1-0 gekomen. Na onnodig balverlies van Anouar Hadouir schakelde Feyenoord razendsnel om.
Fatih Sonkaya liet Luigi Bruins uit zijn rug weglopen, Denny Landzaat hoefde de voorzet maar binnen te glijden. Wie had verwacht dat Roda van slag zou zijn door die snelle tegenslag kwam bedrogen uit. De gasten trokken, tot zichtbare woede van Van Marwijk, het initiatief naar zich toe en waren door de vele positiewisselingen de makkelijker voetballende ploeg.
Aangezien de geduldig opgezette aanvallen stokten in de buurt van het Rotterdamse strafschopgebied kwam Roda te weinig in scoringspositie.
Roland Lamah was na enkele passeerbewegingen het dichtste bij de 1-1, maar zijn schot ging rakelings voorlangs. Feyenoord werd in die fase op de eigen helft vastgepind en kwam nauwelijks over de middenlijn. Maar toen het een keer gebeurde, was het wel meteen bingo. Jonathan de Guzman dolde achtereenvolgens Jan Paul Saeijs en Davy de Fauw en schoof de bal onder Bram Castro door: 2-0.
Het betekende de vroege nekslag voor de Limburgers, die met twee wissels halverwege hoopten op een vroege tegentreffer. Alleen die had de hoop kunnen terugbrengen.
Maar ook in de tweede helft kwam Roda te weinig gevaarlijk in de buurt van Timmer, die goed reageerde op een bekeken schot van Meeuwis. De beste kansen waren voor Feyenoord dat wel erg slordig omsprong met de geboden ruimte. Het slotakkoord kwam ver in blessuretijd op naam van Sekou Cissé die een voorzet van Boldizsar Bodor van enkele meters naast kopte. Het was misschien wel de beste kans voor Roda en dus had Feyenoord genoeg aan een enkele oprisping en vijfenzeventig minuten stoer verdedigen.
Roda rest niets anders dan zich voor te bereiden op de play-offs die donderdag van start gaan met een thuisduel tegen NEC. Ook dat zijn wedstrijden met het karakter van een finale. En daarvan hebben de mannen van Raymond Atteveld er na gisteren eentje meer achter hun naam staan.
KNVB-BEKER
FINALE Feyenoord - Roda JC 2-0 (2-0). 8. Landzaat 1-0, 36. De Guzman 2-0. Scheidsrechter: Van Hulten. Toeschouwers: 45.000.
Gele kaart: Lucius, Landzaat (Feyenoord), Tioté, Janssen, Meeuwis (Roda JC).
Feyenoord: Timmer; Lucius, Bahia, Hofland (46.
Greene) en De Cler; De Guzman, Landzaat, Van Bronckhorst en Sahin (71. Fer); Bruins en Mols (66. Makaay).
Roda JC: Castro; Sonkaya (46. Van Kouwen), Saeijs, De Fauw en Bodor; Meeuwis, Janssen en Tioté (83. Van Tornhout; Hadouir (46. Cissé), Oper en Lamah.
quote:‘Feel good movie’ van fans pept Roda op
Een beetje profvoetballer is toch wat gewend, maar er was gisteren geen enkele Roda- speler die niet met open mond keek naar de geelzwarte zee in de Kuip. Veertienduizend fans, naar Rotterdam geloodst met tweehonderd bussen en vier treinen, trotseerden het Legioen van Feyenoord. ,,Zoveel Rodasupporters heb ik nog nooit bij elkaar gezien”, glunderde Marcel Meeuwis even tussen alle bittere bespiegelingen over de nederlaag.
Het was echt genieten van zo’n ambiance.” Jan-Paul Saeijs ging nog een stap verder: de steun van de fans was cruciaal.
,,Het was echt gigantisch, zo’n support. Dat heeft ons onwijs goed gedaan.”
De Roda-top had slim ingespeeld op de volksverhuizing vanuit Kerkrade. De selectie kreeg op weg van het hotel in Kijkduin naar de Kuip een soort ‘feel good movie’ te zien om de zaak op te peppen. Het filmpje toonde niet alleen een speech van voorzitter Servé Kuijer, maar ook beelden van de eindeloze colonne bussen en de Roda-kerkdienst op zaterdagavond.
,,We merkten meteen hoe die finale enorm leefde”, aldus Meeuwis. Uitgerekend de aanvoerder, die geen applaus heeft geoogst met zijn flirt met FC Groningen, hulde zijn drijfnatte shirt na afloop in een Roda- vlag. ,,Dat hadden die fans verdiend. Ik ben nu uitsluitend met Roda bezig.”
Ook Willem Janssen genoot, ondanks de druk van het presteren, stiekem van zijn eerste echte grote wedstrijd. Hoe kon het ook anders: er was een complete bus afgehuurd voor vrienden en familie.
,,Dat geldt voor vrijwel elke speler. Iedereen wilde bij deze happening zijn.”
Uit Estland werden weinig aanhangers ingevlogen. En toch was ook Andres Oper vol lof voor het ‘andere’ Legioen. ,,Super. Onze supporters waren echt super.”
quote:Van Bronckhorst: dit vergoedt veel
Het ging Giovanni van Bronckhorst gisteren te ver om het seizoen van Feyenoord geslaagd te noemen. „Maar dit vergoedt wel veel”, zei de aanvoerder van de Rotterdammers na de met 2-0 gewonnen bekerfinale tegen Roda JC. Ik ben heel blij dat we het seizoen zo positief zijn geëindigd.”
Ook Roy Makaay was opgelucht. „De bekerwinst maakt het nodige goed, maar niet alles. We hebben niet alle vooraf uitgesproken doelstellingen gehaald.”
De spits bekeek het merendeel van de wedstrijd vanaf de bank. In de 66e minuut verving hij Michael Mols „Het was best even klote toen ik het hoorde, maar ik vond het geen onbegrijpelijke keuze van de trainer”, aldus Makaay, die wedstrijdritme miste. Ik heb al op een aantal bordessen gestaan. Ik ben benieuwd hoe het op de Coolsingel is.”
Van Bronckhorst noemde het vroege openingsdoelpunt cruciaal. „Dat helpt altijd in een finale, zeker nu. Er stond bij ons heel veel druk op. Eind goed, al goed.”
De middenvelder van Oranje adviseert de clubleiding van Feyenoord om volgend seizoen met een grotere selectie te werken. „De tweede seizoenshelft brak de smalle spelersgroep ons op. Met een bredere selectie moeten we komend seizoen langer mee kunnen doen om het kampioenschap.”
quote:‘Dank zij fans voelden we ons thuis’
,,Het was genieten geblazen.” Met die woorden omschreef Raymond Atteveld het gevoel van hemzelf en zijn spelers toen ze voorafgaande aan de bekerfinale uit de tunnel klommen. Een gele massa aan de linkerzijde was het eerste wat de Limburgers zagen. ,,Als je zo het veld opkomt, voel je je meteen thuis.”
Toch was de steun van de 14.000 in geel gehulde aanhang niet voldoende om lekker ontspannen aan de eindstrijd te beginnen. Met als gevolg een onwennige beginfase en een vroege tegentreffer. ,,Je zag dat de kloppies strak stonden en we in het eerste kwartier zoekende waren”, aldus Atteveld.
,,Daarna hebben we het met prima voetbal opgepakt en Feyenoord teruggedrongen. We zijn alleen niet gevaarlijk genoeg voor de goal geweest.”
Eerder deze week reageerde Atteveld op de vraag of je als tegenstander vanwege het publiek én vanwege de scheidsrechter niet achterstaat als je de Kuip betreedt.
,,Ik heb toen al gezegd dat het publiek vandaag het verschil niet zou maken met zoveel Roda-fans hier op de tribunes. Dat is ook wel gebleken. Wat betreft van de scheidsrechter klopte die opmerking helaas wel. We hadden zeker een strafschop moeten krijgen bij die situatie met Oper. En Lamah laat zich natuurlijk niet vallen als hij recht op doel af kan. Tja, dit is nu eenmaal het niveau waar wij het mee moeten doen. In een fase waarin we op 1-1 kunnen komen, valt aan de andere kant de 2-0. Dat was heel zuur. Je weet dan dat het heel moeilijk gaat worden.
Maar we zijn wel een ervaring rijker.
Bovendien hebben we bij vlagen heel goed gevoetbald.
Dat moeten we meenemen naar de play-offs. We hebben nog steeds een tweede kans om Europees voetbal te halen.”
Feyenoord-coach Bert van Marwijk maakte tijdens de persconferentie na afloop van de bekerfinale een reis terug in de tijd. ,,Eerder vandaag had ik mijn vrouw aan de lijn, die vanuit het zuiden op weg was naar Rotterdam. De tweehonderd bussen waarover ze het had, deden met denken aan enkele jaren geleden toen we met Fortuna tegen Ajax de bekerfinale speelden en er ook zoveel mensen vanuit Limburg naar de Kuip kwamen.”
Dat gevoel van déja vu werd versterkt toen Van Marwijk zag hoe de wedstrijd zich ontwikkelde.
,,Ook toen speelden we aardig, maar strafte Ajax twee fouten van ons af. Daarna waren we eigenlijk kansloos. Vandaag had ik hetzelfde gevoel.”
Volgens de met een beker afscheid nemende coach was de 2-0 het beslissende moment. ,,Die viel toen niemand het verwachtte. Na de 1-0 ging het mis bij ons en had Roda steeds een man over op het middenveld. We hebben daarna goed verdedigd en weinig weggegeven.
Daarom was de zege verdiend, al was het voetbal niet goed.”
De onbeschrijflijke vreugde in het Rotterdamse kamp vormde hét bewijs van de enorme druk die rustte op de schouders van de Feyenoorders. ,,Alles hing af van deze wedstrijd, dat merkte je aan alles. In heb even om het hoekje gekeken, maar als je ons kleedlokaal nu in wil, heb je een zwemdiploma nodig. Zelfs bij de winst van de UEFA Cup was het niet zo erg. Dat zegt iets over de ontlading.”
Geelzwarte sfeer in een uitverkochte Kuip. foto’s Peter Schols en Ermindo Armino
quote:Commotie om Fortuna-topman in Roda-shirt
Fortuna-supporters schreeuwen op internet moord en brand vanwege het feit dat hun topman Sjra Philippen, in Roda-shirt, en speler Joep op den Kamp afgelopen zondag in de Rotterdamse Kuip aanwezig waren bij de bekerfinale tussen Feyenoord en het zo gehate Roda JC.
De scheldkanonnades zijn niet van de lucht op de verschillende supporterssites van Fortuna Sittard. Gericht aan het adres van topman Sjra Philippen en speler Joep op den Kamp.
‘Verraders’ zijn het, daar komt het eigenlijk op neer. ‘Voorvechters voor FC Limburg’, ook dat item ontbreekt uiteraard niet. Sjra Philippen, lid van de raad van commissarissen van Fortuna, snapt helemaal niks van de ontstane commotie. „Ik zit samen met Roda-voorzitter Servé Kuijer in het bestuur van de Limburgse voetbalacademie.
Hij heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar de bekerfinale en natúúrlijk ga ik dan mee. Ik ben voetballiefhebber in hart en nieren, heb een groot voetbalhart.
Daarover wil ik best met onze supporters in gesprek gaan. Maar laat ik vooropstellen dat ik het morgen zo weer zou doen. Waar gaat dit eigenlijk over?” Philippen had er geen enkel probleem mee om voor de gelegenheid een geel Roda-shirt aan te trekken. „Dan krijg je zoiets aangereikt en waarom zou je het dan niet aandoen? Er heerste een fantastische sfeer met al die mensen in het geel. Het was een voetbalfeest en ik vraag me af waarom onze fans zich zo druk maken. Natuurlijk weet ik dat er rivaliteit heerst tussen Roda- fans en Fortuna-supporters.
Maar het feit dat ik zo’n shirtje draag en naar Roda ga kijken, wil niet zeggen dat ik geen Fortuna- man in hart en nieren ben.
Kom nou! En dit keer is het Roda, maar ik zou ook zo naar MVV-VVV gaan kijken. Nogmaals, omdat ik van voetbal houd. Jo (Abelshausen, eveneens lid van de raad van commissarissen, red.) en ik houden Fortuna financieel gezien al vijf, zes jaar recht. Dat doen we omdat we van Fortuna houden. Als we nu zeggen dat we ermee stoppen, is de club morgen failliet.
Willen de fans dat dan?”
Philippen ontving ook een sms’je, waarin hij wordt beticht van heulen met de vijand. „Ik heb dus het nummer van die persoon en zal hem of haar uitnodigen voor een gesprek. Even praten over hoe het is als je een groot voetbalhart hebt. Dat meen ik, dat doe ik.”
Ook Fortuna-verdediger Joep op den Kamp was in De Kuip aanwezig. „Ik heb stage gelopen bij een bedrijf waarvan de eigenaar Roda-supporter is. Die heeft me uitgenodigd en het leek me direct hartstikke leuk. Ik was immers nog nooit in De Kuip geweest en een bekerfinale is altijd leuk. Ik heb nog geïnformeerd of ik op eigen vervoer zou kunnen gaan, maar dat was niet mogelijk.
Vandaar dat ik in een van de Roda-bussen zat. Maar ik heb niet als een supporter staan zingen en schreeuwen voor Roda, hoor. En ik heb ook niet zo’n geel shirtje aangehad. Fortuna zit in m’n hart, dat zal altijd zo blijven. Maar als ik nog niet meer naar Roda mag gaan kijken, vind ik dat eerlijk gezegd wel een beetje ver gaan.”
quote:Complimenten KNVB voor Roda-fans
Huub Narinx keek gisteren tevreden terug op de bekerfinale van Roda JC. Althans wat betreft het gedrag van de Limburgse supporters. „Daarvoor hebben we complimenten gekregen van de KNVB en de politie.
Maar niet alles verliep zoals was afgesproken.” Tot Narinx’ verbazing zaten in één vak één vak Roda Roda en Feyenoord-supporters door elkaar. „De helft van de kaarten voor dat vak was door ons verkocht, de andere helft zou naar de KNVB gaan. Het is vreemd dat daar plotseling toch Feyenoord-supporters zaten, want dat was niet de afspraak.
Bovendien verliep het scannen van de kaartjes te langzaam, waardoor onze fans te lang moesten wachten eer ze het stadion in konden. En dat op een plek waar ook Feyenoord-aanhangers plek waar ook Feyenoord-aanhangers passeerden. Dat had voorkomen moeten worden.
Tenslotte liepen na de wedstrijd fans van beide clubs wedstrijd fans van beide clubs door elkaar, terwijl we de toezegging hadden dat toezegging hadden dat iedereen onder begeleiding terug zou kunnen begeleiding terug zou kunnen naar de bussen. Al weet ik niet of de politie daarop strenger had toegezien als Feyenoord had verloren.”
Toch was Narinx content. „Als je met zoveel mensen bent, zoveel mensen bent, kan niet alles goed gaan. De keuze voor de combi is wel de juiste geweest.
Afgezien van dat ene vak, waren de Roda-vakken vakken helemaal in Limburgse handen en zijn, zoals van tevoren werd gevreesd, Feyenoordfans er niet in geslaagd daarvoor kaartjes te bemachtigen.”
quote:FC Groningen haakt af in strijd om Meeuwis
FC Groningen vindt de vraagprijs van vijf miljoen euro voor Marcel Meeuwis veel te hoog. Roda JC heeft de noorderlingen gisteren laten weten de prijs niet te laten zakken.
Daarop heeft Groningen-directeur Hans Nijland aangegeven zijn aandacht te verleggen naar een andere speler voor de positie van verdedigende middenvelder.
Groningen deed ruim twee weken een bod van twee miljoen euro op Meeuwis. De 27-jarige middenvelder had in november nog zijn contract in Kerkrade verlengd tot 2012. Toch gaf Meeuwis aan te willen vertrekken, omdat volgens hemzelf sprake was van een vertrouwensbreuk met trainer Raymond Atteveld. „Als Roda vasthoudt aan de vraagprijs van vijf miljoen euro, wordt het een moeilijk verhaal”, aldus Meeuwis’ zaakwaarnemer Louis Laros. „Ik denk dat Groningen nu écht is afgehaakt, hoe jammer dat ook is. Roda heeft het recht om dit bedrag te vragen, dat moeten we respecteren. Al is het geen marktconforme prijs en blokkeert de club daarmee wel een overgang waarvan ze zelf ook beter wordt.” Laros gelooft niet dat er door de uitspraken van Meeuwis een onwerkbare situatie is ontstaan. „Het heeft de verhoudingen geen goed gedaan, maar Marcel is prof genoeg om verder te gaan bij Roda.”
quote:Van der Luer terug naar Alemannia
Eric van der Luer keert terug naar Alemannia Aachen.
De 42-jarige ex-prof wordt in Aken trainer van het in de Oberliga spelende tweede team van Alemannia.
Tussen 2002 en 2004 speelde de Maastrichtenaar voor de club uit de Tweede Bundesliga. Van der Luer keerde daarna terug naar Roda waar hij de afgelopen jaren jeugdtrainer was. Hij gaf vaker aan graag aan de slag te willen als trainer bij een seniorenteam.
Aangezien die mogelijkheid er niet was bij Roda, besloot hij in te gaan op het bod van Alemannia Aachen.
quote:Jong Roda wint
Jong Roda JC won op Kaalheide met 1-0 van FC Den Bosch. Tokaya scoorde na 24 minuten, één minuut nadat hij alleen voor het doel nog faalde.
Dat bedoel ik, rechts was vak H dus...quote:Op dinsdag 29 april 2008 13:27 schreef Schimpie het volgende:
Ik had altijd het gevoel dat het rechts begon en langzaam opschoof naar links, tegen de tijd dat links begonnen werd met zingen was men rechts alweer gestopt.![]()
Van boven heb ik ook niks meegekregen, alleen die irritante band.
Hoezo.quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:54 schreef ZoneKill het volgende:
Is uiteraard lastig om met al die vakken (13.000 mensen) tegelijk hetzelfde in te zetten.
Thx!quote:Op dinsdag 29 april 2008 14:43 schreef ASroma het volgende:
mooie opkomst afgelopen zondag luijammer van die "geplande" finale van de KNVB
Het was echt heel irritant, het heeft me jaren gekost om het orkest van Kaalheide weg te pesten en dan is het des te irritanter dat het er nu weer wasquote:Op dinsdag 29 april 2008 15:11 schreef ruud_fr het volgende:
van dat dweilorkest heb ik in het stadion gelukkig weinig meegekregen, gister hoorde ik het wel op tv vrij duidelijk
Volgens mij is dat toch wel een verlies voor Roda, zeker gezien de deelname aan de play-offs.quote:Van Tornhout lang uitgeschakeld
Roda JC kan voorlopig geen beroep meer doen op Dieter van Tornhout. De speler liep tijdens de bekerfinale namelijk een zware blessure aan zijn knie op. De verwachting is dat de Belg zes tot negen maanden buitenspel staat.
Van Tornhout heeft namelijk een kruisband in zijn knie afgescheurd. Verder zit er ook nog een scheur in zijn meniscus. De 23-jarige speler liep de kwetsuur kort na zijn entree op het veld op. Zonder enig contact met een tegenspeler zakte hij op de achterlijn door zijn knie. Op dat moment ging Feyenoord al met 2-0 aan de leiding, wat later ook de eindstand zou zijn.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 18:35 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Volgens mij is dat toch wel een verlies voor Roda, zeker gezien de deelname aan de play-offs.
Hij heeft het de afgelopen maanden idd. lang niet slecht gedaan. Jammer dat ie net nu geblesseerd raakt.Nu heb je alleen Cissé achter de hand. En daar wordt helemaal niemand vrolijk vanquote:Op dinsdag 29 april 2008 20:44 schreef planethugo het volgende:
. Heeft de laatste maanden toch wel bewezen van waarde te kunnen zijn maar het is niet iemand die bepalend is natuurlijk
quote:Optie Wau niet gelicht Zware blessure Van Tornhout
Zware blessure Van Tornhout
Roda JC neemt na dit seizoen afscheid van Nuelson Wau. De 27-jarige verdediger tekende half januari een contract van een half jaar met een optie voor nog eens twee jaar. Die optie zal niet worden gelicht.
Het vertrek van Wau komt niet als een verrassing. De van Willem II overgenomen back slaagde er niet in een langer contract te verdienen. Wau kreeg de eerste maanden de nodige speelminuten, maar zat de laatste vijf duels op de bank of (zoals afgelopen zondag) niet eens bij de selectie. ,,We hebben er niet voor niets voor gekozen het eerst een half jaar aan te zien”, aldus algemeen directeur Huub Narinx. ,,We zijn niet ontevreden over zijn prestaties, maar hopen op een hoger kwaliteitsniveau op die plek.” Aangezien ook de van FC Porto gehuurde Fatih Sonkaya vertrekt bij Roda, zal de club op zoek moeten naar minimaal één nieuwe rechtsback.
Dieter van Tornhout blijkt tijdens de bekerfinale afgelopen zondag tegen Feyenoord zijn voorste kruisband te hebben afgescheurd.
De spits is daardoor zes tot negen maanden uitgeschakeld.
Van Tornhout viel in de slotfase in en verdraaide kort voor tijd bij een ongelukkige actie op de achterlijn zijn knie.
Een MRI-scan heeft uitgewezen dat zijn voorste kruisband is afgescheurd.
Bovendien is zijn binnenste meniscus beschadigd en de binnenband opgerekt.
De Belg zal deze week worden geopereerd waarbij gebruik wordt gemaakt van een nieuwe techniek. ,,Daardoor kan de knie sneller worden belast, maar het heeft geen invloed op de revalidatieperiode”, aldus clubarts Rutger Sanders.
Je moet nog steeds uitgaan van een maand of zeven.”
Roda mist de spits daardoor in de resterende play-offs, die morgen (19.30 uur) op eigen veld beginnen tegen NEC. De seizoenkaarthouders kunnen dat duel gratis bezoeken, clubcardhouders betalen vijf euro voor een kaartje. Bij de Kerkraadse ploeg moet de knop om na de verloren bekerfinale. Gisteren werd voor de eerste keer getraind na zondag. ,,In het begin zie je bedrukte kopjes”, aldus trainer Raymond Atteveld.
,,We hebben enkele individuele gesprekken gevoerd en lekker fel getraind. Het is fijn dat we na vier dagen weer aan de bak moeten. Dan ben je tenminste niet een hele week bezig met die finale. Donderdag zal moeten blijken hoe de ploeg de teleurstelling heeft verwerkt.”
Vermoedelijke opstelling Roda: Castro, Sonkaya, Saeijs, De Fauw, De Jong, Tioté, Janssen, Meeuwis, Hadouir, Oper, Lamah.
quote:Afzwaaiende Senden druipt af met rood
Ger Senden heeft gisteren mogelijk zijn laatste wedstrijd gespeeld als profvoetballer.
De Roda-fans hadden het 36-jarige clubicoon na negentien jaar trouwe dienst een waardig afscheid gegund, maar waren er tot hun ontzetting én woede getuige van dat de bikkelharde verdediger in het playoff- duel tegen NEC (0-1) kort na rust uit het veld werd gestuurd.
Senden was na ruim een half uur in het veld gekomen voor Pa Modou Kah. Zijn optreden duurde welgeteld negentien minuten. Na een overtreding op Jhon van Beukering toverde Bas Nijhuis meteen rood uit zijn borstzakje waarna de razende routinier mocht gaan douchen.
De arbiter reageerde aanvankelijk niet op de spreekkoren die van de tribunes rolden, maar staakte het duel na twintig minuten alsnog. Ruim tien minuten later werd de wedstrijd hervat.
Senden was zó teleurgesteld dat hij na de wedstrijd niet de persconferentie kon leiden. De verdediger is sinds dit seizoen namelijk ook perschef van de Kerkraadse club. Voor Roda is Europees voetbal nu ver weg.
quote:NEC laat Roda JC in leven
Ploeg van Mario Been verzuimt nerveuze Kerkradenaren genadeklap te geven
In een tijdsbestek van vijf dagen heeft Roda JC zijn twee kansen om komend seizoen te mogen deelnemen aan de UEFA Cup mogelijk verspeeld.
NEC profiteerde in het eerste onderlinge duel in de play-offs van de klap die na de verloren bekerfinale nog nadreunde in Kerkrade, maar verzuimde de return van zondag te promoveren tot een formaliteit: 0-1.
Roda JC-NEC kende drieëneenhalve week geleden in de competitie een uiterst tumultueus verloop (0-2). De ontmoeting van gisteren leek uit te draaien op een kopie van dat turbulente treffen. NEC dat voor rust op voorsprong komt, Roda dat met tien man verder moet na een dubieuze rode kaart, NEC dat kans op kans mist. Toch was er één, niet onbelangrijk verschil: de gasten slaagden er gisteren niet in de wedstrijd met een tweede treffer in het slot te gooien. Uiteraard is de ploeg van Mario Been na de nipte zege in Kerkrade dé torenhoge favoriet om door te stoten naar de tweede ronde. Maar doordat zijn aanvallers de mooiste mogelijkheden om zeep hielpen, is de marge beperkt gebleven tot één treffer. Niet onoverkomelijk dus, al moet er veel gebeuren wil zondag niet een punt worden gezet achter het seizoen van Roda. ,,We hebben onszelf tekort gedaan door er niet drie of vier meer in te schoppen”, vond ook Been na afloop. ,,Dat was naar zondag toe een stuk makkelijker geweest.”
Hoewel de ploeg van Raymond Atteveld niet bepaald als favoriet aan de bekerfinale tegen Feyenoord was begonnen, had de nederlaag er aardig ingehakt, zo bleek de afgelopen dagen.
Via individuele gesprekken werd gepoogd de kopjes weer fris te krijgen en het zelfvertrouwen op te krikken, maar de manier waarop de Limburgers begonnen aan het treffen tegen NEC toonde aan dat de verloren finale diepe sporen had achtergelaten.
Niet alleen op het fysieke vlak (Roland Lamah startte lichtgeblesseerd op de bank), maar vooral mentaal. Als een stel hypernerveuze beginnelingen stapelde Roda vooral verdedigend aanvankelijk fout op fout. De eerste misser (gevaarlijk balverlies van Pa Modou Kah) bleef onbestraft, omdat Bas Sibum erin slaagde op een meter van de doellijn over een voorzet van Brett Holman heen te maaien.
Nog geen twee minuten later toonde Holman minder compassie.
Kah ging onder een hoge bal van Jhon van Beukering door, waarna de Australiër bekwaam afrondde: 0-1 na zes minuten.
Hoewel Roda daarna probeerde het initiatief naar zich toe te trekken (met een kopbal van Andres Oper op de paal als gevaarlijkste wapenfeit), was het achterin geregeld chaos troef.
De aalvlugge en ongrijpbare Holman en Lens slalomden keer op keer langs hun opponenten en hadden de gastheren halverwege al op een onoverbrugbare achterstand kunnen zetten. Door slordig afwerken én goed keeperswerk van Bram Castro bleef de schade voor de thuisploeg beperkt tot één tegentreffer.
Na de rode kaart voor Ger Senden (die tien minuten voor rust de falende Kah was komen vervangen) leek de laatste hoop op een goed resultaat te zijn vervlogen. Vreemd genoeg ging NEC daarna minder scherp en vooral minder geconcentreerd voetballen, terwijl de Roda-spelers nog eenmaal de laatste krachten uit hun tenen haalden om in elk geval niet te worden afgeschoten.
Nadat scheidsrechter Bas Nijhuis de elftallen een kwartier voor tijd wegens herhaaldelijke spreekkoren richting kleedlokaal had gedirigeerd, stippelde Atteveld de tactiek voor de slotfase uit. ,,We hebben toen de koppen bij elkaar gestoken en besloten om de boel dicht te gooien en stiekem te gokken op een counter”, aldus Atteveld.
,,Door die 0-1 ben je namelijk nog altijd in de race.” Met dank aan een opponent, die naliet gisteren al de genadeklap uit te delen.
quote:Roda-NEC stilgelegd na spreekkoren; NEC wint
Scheidsrechter Bas Nijhuis heeft donderdag het duel tussen Roda JC en NEC stilgelegd na kwetsende spreekkoren tegen zijn persoon. De spelers verdwenen een kwartier voor tijd bij een 0-1 voorsprong voor de Nijmegenaren van het veld.
Het publiek in Kerkrade was ontstemd over de rode kaart die Nijhuis tien minuten na rust aan routinier Ger Senden gaf na een overtreding. Na een korte pauze en sussende woorden van Roda-voorzitter Servé Kuijer werd de wedstrijd om kwart over negen weer hervat.
In het restant van de wedstrijd werd niet meer gescoord, zodat Roda de play-offs met een nederlaag is begonnen.
Senden weigert persconferentie te leiden
Ger Senden is naast verdediger bij Roda JC ook teammanager en perschef van de Kerkraadse club. Hij zit de persconferenties na afloop van de wedstrijd voor en meldt dan keurig wat de uitslag is, wie de doelpunten heeft gemaakt en welke spelers geel en rood hebben gekregen.
In de eerste wedstrijd in de play-offs om Europees voetbal tussen Roda JC en NEC (0-1) donderdagavond kreeg Senden zelf rood. Onterecht, vond hij. Senden was daar zo boos en teleurgesteld over, dat hij na afloop weigerde om de persconferentie voor te zitten. Hoefde hij zichzelf niet te noemen als de speler die uit het veld was gestuurd. Oud-speler Eric van der Luer nam de honneurs voor Senden waar.
Senden is bezig aan zijn negentiende en laatste seizoen bij Roda JC. De routinier is waarschijnlijk geschorst voor het tweede duel in de play-offs om Europees voetbal, zondag in Nijmegen. Mocht Roda JC er niet in slagen om te winnen van NEC en zo een derde duel af te dwingen, dan eindigt de carrière van Senden met een rode kaart.
Roda-trainer Raymond Atteveld vond die veldverwijzing volkomen onterecht. „Ik heb de beelden teruggezien en Senden raakte de speler noch de bal. Ik kon ook meteen aan de reactie van Senden zien dat de rode kaart onterecht was. Hij loopt lang genoeg mee om te weten of hij een overtreding maakt of niet.”
NEC-trainer Mario Been vond dat zijn ploeg zichzelf te kort had gedaan door niet vaker te scoren. „We hadden er voor rust al vier moeten maken. Dan zouden we zondag met een prettiger gevoel aan het tweede duel beginnen.”
Atteveld was NEC dankbaar dat het niet vaker scoorde. „We zijn daardoor nog in de race.”
Was dat de jongerenkern ofzo? Ventjes van 16quote:Op donderdag 1 mei 2008 22:18 schreef LeonH het volgende:
En aangezien er ook nog wat malloten dachten stoer te doen door naar het uitvak te gaan, denk ik dat maar afzie van de reis richting nijmegen... op deze manier heb ik daar nog weinig zin in, ook al wil ik m'n cluppie dolgraag blijven steunen...
Bahia liep er nog achter, kijk maar terugquote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:03 schreef planethugo het volgende:
gister overtreding eens terug gekeken op tv. Rood had opzich gekund maar geel was net zo goed te doen. Zeker als je bekijkt hoe wij tegen feyenoord genaaid zijn waar landzaat een doorgebroken speler neerhaalt.
Roda speelde inderdaad erg slecht, vergelijkbaar met Feyenoord zondag.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:02 schreef MarkNMGN het volgende:
Weer dat gezeik op de scheids en wederom was het Roda dat zelf dramatisch speelde.
ja, dat jullie daar niet van gewonnen hebben is echt lachwekkendquote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Roda speelde inderdaad erg slecht, vergelijkbaar met Feyenoord zondag.
Ja, onbegrijpelijk inderdaad, geeft aan dat er heel wat mis is.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:20 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ja, dat jullie daar niet van gewonnen hebben is echt lachwekkend
Klopt maar Saeijs liep nu zelfs maar een paar meter naast Senden, niet eens erachter. Hij was IMO niet de laatste man en dus was het geen rood. Ja, hij was te laat, en ja het was een overtreding maar zeker geen rood.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:15 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
Bahia liep er nog achter, kijk maar terug
Hij raakte hem niet dus was het geen overtreding.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:59 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Klopt maar Saeijs liep nu zelfs maar een paar meter naast Senden, niet eens erachter. Hij was IMO niet de laatste man en dus was het geen rood. Ja, hij was te laat, en ja het was een overtreding maar zeker geen rood.
Oper vroeg zelf om een wissel. Lamah begon niet in de basis omdat hij licht geblesseerd uit de bekerfinale was gekomen.quote:Daarnaast wordt het tijd dat Atteveld eens leert wisselen: je staat achter, dan haal je toch niet de ene spits eruit voor de andere! HALLO! Dat snap ik nog![]()
quote:Atteveld in aantal spelers teleurgesteld
Raymond Atteveld stuurt morgen in Nijmegen (14.30 uur) een ander elftal de wei in dan het team dat afgelopen donderdag op eigen veld de eerste play-offwedstrijd tegen NEC verloor (0-1). De trainer van Roda JC verklaarde teleurgesteld te zijn in een aantal spelers.
,,Dit zijn de wedstrijden waar je het hele seizoen voor geknokt hebt”, aldus Atteveld. ,,Dan moet je als speler alles uit jezelf halen voor een goed resultaat.
Dat heb ik niet bij iedereen gezien en daarover ben ik teleurgesteld.
Zij zouden zelf ook teleurgesteld moeten zijn, maar bij sommigen heb ik mijn twijfels.
Dat merk je als je hoort wat ze zeggen en daarbij vooral de fouten anderen zoeken.”
Namen noemde Atteveld niet, maar uit de opstelling van morgen zal blijken over wie de trainer het heeft. Roda moet de kleine nederlaag uit de thuiswedstrijd wegpoetsen om naar de tweede ronde te kunnen.
,,De doelstelling is simpel te formuleren: we moeten winnen.
Het is onze laatste strohalm.”
Zou Roda daar in slagen dan treffen de Limburgers in de tweede ronde de winnaar van de tweestrijd tussen FC Groningen en FC Utrecht. Als het net als in Kerkrade 0-1 wordt, zijn verlengingen en eventueel strafschoppen nodig om te bepalen wie verder gaat.
Atteveld kon niet zeggen of hij morgen een beroep kan doen op Andres Oper. De Est viel donderdag lichtgeblesseerd uit en liet de training gisteren aan zich voorbijgaan. ,,Als we Andres niet hadden gewisseld, zou hij zondag zeker niet hebben kunnen spelen.” Daarnaast trainde Pa Modou Kah apart van de groep en zijn Dieter van Tornhout en Vincent Lachambre geblesseerd. Jeanvion Yulu- Matondo is daarentegen wel weer inzetbaar. De Belg sloot gisteren voor de eerste keer aan bij de selectie.
Vermoedelijke opstelling: Castro, De Fauw, Saeijs, Senden, De Jong, Tioté, Janssen, Meeuwis, Cissé, Oper, Lamah.
quote:Ger Senden gaat desnoods tot ná zijn carrière in beroep
Ger Senden kan zondag met Roda JC meespelen tegen NEC. De Kerkraadse club heeft het schikkingsvoorstel van één wedstrijd schorsing vanwege Sendens rode kaart in het thuisduel tegen NEC (0-1) niet geaccepteerd. De zaak komt volgende week voor.
Senden werd afgelopen donderdag met rood uit het veld gestuurd na een overtreding op Jhon van Beukering. De verdediger, die na dit seizoen afscheid neemt als betaald voetballer, kreeg gisteren van de aanklager van de KNVB een schikkingsvoorstel van één duel. Roda liet weten daarmee niet akkoord te gaan. Aangezien het te laat was om de zaak gisteravond nog te laten voorkomen, is ze over het weekeinde heen getild en is Senden morgen speelgerechtigd.
Als Roda in Nijmegen zou worden uitgeschakeld door NEC en het seizoen er dus op zit, zal de club zich volgende week toch in Zeist melden. Al is de uitspraak in dat geval niet meer direct van belang, omdat de carrière van Senden dan ten einde is.
,,Het gaat om het principe, we willen hiermee een signaal afgeven", aldus algemeen directeur Huub Narinx. ,,We hebben de beelden goed bekeken en denken een sterke zaak te hebben. Een scheidsrechter kan best een inschattingsfout maken, maar we vinden wel dat er recht moet worden gesproken.
Ook al stopt Ger na dit seizoen. Bovendien kan het naar hem toe worden gezien als een stuk rehabilitatie."
De routinier zelf wilde niet reageren op de gebeurtenissen van donderdagavond. ,,Zolang geen uitspraak is gedaan kan ik er beter niets over zeggen.”
straks hebben ze nietsquote:Op vrijdag 2 mei 2008 12:02 schreef MarkNMGN het volgende:
Weer dat gezeik op de scheids en wederom was het Roda dat zelf dramatisch speelde.
Dat zal jou in ieder geval niet gebeuren met je 1001 clubs.quote:
Ja dat las ik daarna ook idd. Toen ik dat berichtje postte wist ik dat nog nietquote:Op zaterdag 3 mei 2008 10:19 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Oper vroeg zelf om een wissel. Lamah begon niet in de basis omdat hij licht geblesseerd uit de bekerfinale was gekomen.
Het hele seizoen mag dat al gebeuren, maar hey... dan wordt ik weer voor gek verklaard... Weinig wedstrijden de 0 kunnen houden en zo'n beetje de enige keer waar het lukt was toen Tyton in de goal stond. Het kan toeval zijn, maar sommige reddingen weet ik zeker dat Castro ze niet had gehad...quote:Op zondag 4 mei 2008 15:21 schreef Timo20 het volgende:
Mijn God Castro. Weer een blunder. Als je komt, kom dan ook goed uit en twijfel niet!![]()
weer een goal tegen door een blunder van meneer. Hoevaak mag dat nog gebeuren?
Is de telefoon nog niet uitgevonden in Limburg?quote:Op zondag 4 mei 2008 15:36 schreef LeonH het volgende:
wordt niet uitgezonden in de kick-off... alweer voor de hondsklote gereden... En dat terwijl er toch steeds mensen heen liepen om te kijken...
Nope... en het touwtje met de bekertjes was te kort...quote:Op zondag 4 mei 2008 15:38 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Is de telefoon nog niet uitgevonden in Limburg?
Het tweede kanaal van Tele2 zendt het uitquote:Op zondag 4 mei 2008 15:36 schreef LeonH het volgende:
wordt niet uitgezonden in de kick-off... alweer voor de hondsklote gereden... En dat terwijl er toch steeds mensen heen liepen om te kijken...
[..]
Het hele seizoen mag dat al gebeuren, maar hey... dan wordt ik weer voor gek verklaard... Weinig wedstrijden de 0 kunnen houden en zo'n beetje de enige keer waar het lukt was toen Tyton in de goal stond. Het kan toeval zijn, maar sommige reddingen weet ik zeker dat Castro ze niet had gehad...
Waar ben je de wedstrijd trouwens op aan het kijken? sport1 heeft italiaans voetbal, en tele2 promokanaal heeft Grunn - Utrecht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |