De olie is immers nog laaaaaaaang niet op, we kunnen nog vele decennia genieten van volop goedkope olie!quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:43 schreef SeLang het volgende:
Overigens denk ik nog steeds dat het voornamelijk een financiele bubble is en alle commodity prijzen zullen dalen als de reeele rente weer boven nul komt.
Rente? Verhogen? Rente is er toch alleen maar om te verlagen? Net als belastingen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:51 schreef SeLang het volgende:
Hij kan beter aan Bernanke vragen om de rente te verhogen
Wat zouden z'n Saudische vriendjes daar van zeggen?quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:53 schreef Yildiz het volgende:.
"Can you make more oil, pwetty pleaaassse?"
Tsja..
Ik denk dat ze gaan zeggen dat ze de olie productie niet willen verhogen, maar dat we dat dan eigenlijk moeten gaan vertalen naar dat ze de productie niet kunnen verhogen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 06:59 schreef Q. het volgende:
[..]
Wat zouden z'n Saudische vriendjes daar van zeggen?.
Is het zand wat in de oliemachine moet dan op?quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:53 schreef Yildiz het volgende:.
"Can you make more oil, pwetty pleaaassse?"
quote:Op woensdag 7 mei 2008 23:43 schreef Q. het volgende:
129 Teletekst wo 07 mei
Bush wil verhoging olieproductie
` De Amerikaanse president Bush gaat de
regering van Saudi-Arabië vragen de
olieproductie te verhogen.Hij bezoekt
het land volgende week.
Die ontwikkelingen staan niet in de showroom binnen een maand nadat de olieprijs op 51 dollar komt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 19:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat en niet meer dan dat is de grote vraag. Zoals waht hier ook al een paar keer heeft gezegd, eerst hebben deskundige gezegd dat alternatieven ontwikkeld zouden gaan worden bij 50 dollar per vat, we zitten nu al boven de 120 en de markt doet nog steeds weinig qau alternatieven ontwikkelen.
En vooral niet op Hillary Clinton stemmen want die wil de winsten van oliemaatschappijen gaan afromen (=makkelijk populistisch scoren).quote:Op donderdag 8 mei 2008 05:35 schreef StefanP het volgende:
Mijn aandeeltjes oliemaatschappijen doen het goed! Hoger met die olieprijs!
Oh ja, das wel een van de meest geniale beleidsmaatregelen die een overheid ooit getroffen heeft: de algemene middelen aanheffen om benzine goedkoper te makenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 05:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Over een paar weken gaat hier wat subsidie van de brandstoffen af omdat de staat nu al bijna 20 miljard euro (omgerekend) aan subsidies betaald dit jaarEr komt op 1 juni 33% op de huidige prijs... een litertje benzine wordt dan 42 eurocent.
Dat worden vast leuke rellen denk ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 05:51 schreef indahnesia.com het volgende:
Over een paar weken gaat hier wat subsidie van de brandstoffen af omdat de staat nu al bijna 20 miljard euro (omgerekend) aan subsidies betaald dit jaarEr komt op 1 juni 33% op de huidige prijs... een litertje benzine wordt dan 42 eurocent.
Het gebedel van Bush heeft geholpen!quote:
Net zo dom inderdaad, ware het niet dat Nederland een 1e wereld land is en Indonesie nog 30-40 jaar achter ligt.quote:Op vrijdag 9 mei 200809:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh ja, das wel een van de meest geniale beleidsmaatregelen die een overheid ooit getroffen heeft: de algemene middelen aanheffen om benzine goedkoper te maken [afbeelding] [afbeelding]. Hoe verzin je het toch. Het is een beetje het Indonesische equivalent van de Nederlandse hypotheekrenteaftrek [afbeelding].
Weet ik niet, de vorige verhoging in oktober 2005 werd goed ontvangen, en dat was een stijging van bijna 100% toen. Geen rel geweest.quote:Op vrijdag 9 mei 200809:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat worden vast leuke rellen denk ik. [afbeelding].
Wat woonbeleid betreft is Nederland meer een derde wereldland.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Net zo dom inderdaad, ware het niet dat Nederland een 1e wereld land is en Indonesie nog 30-40 jaar achter ligt.Maar het had anders gemoeten uiteraard, maar dat is achterafgepraat. Nu gewoon zo snel mogelijk afbouwen en de markt zelf laten werken.
'Unable to find buyers'? Misschien moet je ff bij China vragen.quote:"The organisation will continue to strive for a stable and balanced market, with prices that reflect fundamentals, and are favourable to both producers and consumers," OPEC Secretary General Abdalla Salem El-Badri said Thursday.
[...]
El-Badri said that crude oil movements indicated that some OPEC countries were unable to find buyers for their additional supply.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |