Volgens mij krijg je:quote:Op zaterdag 10 mei 2008 17:44 schreef GlowMouse het volgende:
Lijkt me een slordigheidje.
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je:
238/94Pu -> 4/2He + 234/92U
234/92U -> 4/2He + gamma + 230/90Th
Dus, inderdaad, slordig.
Ik zou zeggen dat dat niet gevraagd wordt, of dat er aangegeven wordt, zoals bij die Plutonium-isotoop vraag waar het naartoe gaat. Als je dan Plutonium opzoekt, dan zie je dat dit twee protonen meer heeft dan Uranium. Dus ligt het voor de hand dat er twee neutronen vervallen, zoals jij ook hebt gedaan.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:04 schreef BK89 het volgende:
[..]
Oke, bedankt, raakte al helemaal in de war
Maar hoe zit het dan als ik een vraag krijg die niet in BINAS staat, is het mogelijk om het dan ergens van af te leiden (de soort straling en de massa) of kan dat gewoon niet gevraagd worden op het examen?
Oke, bedankt voor je hulp, scheelt me weer een fietsrit naar schoolquote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat dat niet gevraagd wordt, of dat er aangegeven wordt, zoals bij die Plutonium-isotoop vraag waar het naartoe gaat. Als je dan Plutonium opzoekt, dan zie je dat dit twee protonen meer heeft dan Uranium. Dus ligt het voor de hand dat er twee neutronen vervallen, zoals jij ook hebt gedaan.
Als je alfa-verval zou hebben zou je 4/2He krijgen en dat zou erg moeilijk naar Plutonium gaan. Dus dan is het een beetje logisch nadenken. Het is een vraag of je doorhebt wat er gebeurt.
Dan is tie van jou toch wat logischerquote:Op zondag 11 mei 2008 17:55 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zie niet hoe ze eraan komen, maar het klopt wel. Ik zou hem zo doen:
De wijzer zit op 1.7/6de deel van het totaal. Bij de grote wijzer zou dat overeenkomen met 1.7/6 * 18 = 5.1
En nu zie ik hoe zij hem doen: zij kijken op welk deel hij zit van tussen de -3 en de -1. De -1 op de ene plaat komt overeen met de 6 op de andere plaat, en zo komen ze alsnog op het juiste antwoord.
Ik denk dat QR doorsnede b en PR doorsnede a respectievelijk de punten op b en a van je kegelsnede zullen zijn? Of zijn er nog?quote:Op zondag 11 mei 2008 19:53 schreef Borizzz het volgende:
Voor de mensen die thuis zijn in de Projectieve meetkunde:
Ik kom niet uit het volgende vraagstuk:
Gegeven zijn twee lijnen (zeg a en b) en drie punten (P, Q en R) niet op a of b.
Van driehoek ABC is gegeven dat A de lijn a en B de lijn b doorloopt, zó dat AB steeds door R gaat.
Het punt C wordt gevonden als snijpunt van AQ en BP.
- Toon aan dat C een kegelsnede beschrijft die door P en Q gaat
- Bepaal de snijpunten van die kegelsnede met a en b.
Ik geloof dat ik de analysetekening al niet goed heb...
Het probleem is dat jij het met coordinaten uitrekent. Ik moet het zuiver meetkundig aanpakken.quote:Op zondag 11 mei 2008 21:58 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik denk dat QR doorsnede b en PR doorsnede a respectievelijk de punten op b en a van je kegelsnede zullen zijn? Of zijn er nog?![]()
Ik weet het niet hoor, het ziet er niet eenvoudig uit. Denk je dat dit analytisch zal moeten?
Wijziging: Natuurlijk zijn er nog : namelijk het snijpunt van a en b![]()
Ik heb het even uitgerekend. Geef aan P Q en R respectievelijk de coordinante (1,0,0) (0,1,0- en (0,0,1)
rechte a kan je dan nog laten zijn : x+y=1 (of x+y=z als je liever niet affien werkt)
rechte b is dan algemeen u*x+v*y+w*z=0
Als affiene parametervoorstelling voor a vind ik (t,1-t,1), dan is b = (t*w,(1-t)*w,(t-1)*v-u*t)
Uteindelijk vind ik dan het affiene punt ( t, w*(t-1) /((u-v)*t+v ) ) als punt op de kegelsnede
dat klopt, dit is een hyperbool
Ik kan me misrekend hebben hoor, maar alles lijkt toch redelijk te klopen als ik die snijpunten ga bekijken.![]()
Bij het compileren zegt-ie in het begin "entering extended mode", en als PDF laat-ie dan een eerder opgeslagen bestand zien ( En 0 errors, 0 bad boxes, 0 warnings en 0 pagesquote:\documentclass{beamer}
\usepackage{beamerthemesplit}
\usepackage[english]{babel}
\usepackage[framesassubsections]{beamerprosper}
.....
*meldt zich met hetzelfde probleemquote:Op maandag 12 mei 2008 10:31 schreef Haushofer het volgende:
Een LaTeX-vraagje: Ben nu bezig om een presentatie met Latex te maken, met de beamer-package:
[..]
Bij het compileren zegt-ie in het begin "entering extended mode", en als PDF laat-ie dan een eerder opgeslagen bestand zien ( En 0 errors, 0 bad boxes, 0 warnings en 0 pages) . Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Ik heb m'n output profiles goed gedefinieerd, dus het kan niet aan een verkeerde link naar Acrobat Reader liggen oid, lijkt me
Maar wat daaronder staat lukt me niet :quote:Inside whatever texmf directory you have chosen, create the sub-sub-sub-directories texmf/tex/latex/beamer and texmf/tex/latex/pgf and texmf/tex/latex/xcolor place all files in these directories.
quote:Finally, you need to rebuild TeX's filename database. This done by running the command texhash or mktexlsr (they are the same). In MikTeX, there is a menu option to do this.
krijg ik ook die "entering extended mode"quote:\documentclass{beamer}
\usepackage{beamerthemesplit}
\title{Example Presentation Created with the Beamer Package}
\author{Till Tantau}
\date{\today}
\begin{document}
\frame{\titlepage}
\section[Outline]{}
\frame{\tableofcontents}
\section{Introduction}
\subsection{Overview of the Beamer Class}
\frame
{
\frametitle{Features of the Beamer Class}
\begin{itemize}
\item<1-> Normal LaTeX class.
\item<2-> Easy overlays.
\item<3-> No external programs needed.
\end{itemize}
}
\end{document}
Neen, maar het interesseert me wel erg.quote:Op maandag 12 mei 2008 10:02 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij het met coordinaten uitrekent. Ik moet het zuiver meetkundig aanpakken.
Zie je ook een meetkundige uitwerking?
De oplossing van welk probleem?quote:Op maandag 12 mei 2008 23:09 schreef thabit het volgende:
De oplossing lijkt mij stronteenvoudig:
[ afbeelding ]
Heb jij nog nooit zo'n überonduidelijke presentatie aan een bord gezien danquote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:11 schreef thabit het volgende:
[..]
De fundamentele fout door een beamerpresentatie te willen geven.
Heb jij nog nooit zo'n überonduidelijke beamer presentatie gezien danquote:Op dinsdag 13 mei 2008 00:19 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Heb jij nog nooit zo'n überonduidelijke presentatie aan een bord gezien dan(drie woorden hier, een verzameling daar en een naam van een persoon ernaast, en de rest vertellen we wel mondeling?)
Als je niet al teveel formules gebruikt, dan kun je prima een beamerpresentatie geven, en als het nodig is kun je toelichting op het bord geven. Daar is niks mis mee, lijkt me. Ik vind het in ieder geval goed te doen. Beter iig dan een hele presentatie op het bord doen.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:09 schreef thabit het volgende:
De oplossing lijkt mij stronteenvoudig:
[ afbeelding ]
Dank je voor de link, dat topic was me nog niet opgevallenquote:Op maandag 12 mei 2008 20:34 schreef GlowMouse het volgende:
Probeer voor Tex-problemen ook dit topic eens, daar lezen weer andere mensen mee.
Bij 1 als a=2 dan is de determinant 0, maar is het stelsel toch oplosbaar. Als det(A)=0 dan is het stelsel Ax=b niet oplosbaar voor elke b, maar voor sommige b kan het best oplosbaar zijn. Eenvoudigste voorbeeld is dan b=0, want dan heeft Ax=b oneindig veel oplossingen (waaronder x=0).quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:09 schreef pfaf het volgende:
Matrices maken van de vergelijkingen en dan a en b zo kiezen dat de determinant 0 is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |