Hoe weet je dat? Hoeveel mensen overschrijden daar de snelheid met meer dan de TS? Welk percentage van de te-hard-rijders krijgt een acceptgiro thuis?quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:49 schreef Artbij het volgende:
En dat TS wel gepakt word en anderen niet, dat is een tragedie voor TS.
Jankerdsquote:
Je hoeft niet zo heel slim te zijn om te kunnen beredeneren dat wanneer er gedurende langere tijd (lees: jaren) ergens te hard word gereden er niet veel gecontroleerd word.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:55 schreef EvL. het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Hoeveel mensen overschrijden daar de snelheid met meer dan de TS? Welk percentage van de te-hard-rijders krijgt een acceptgiro thuis?
[..]
Jankerds
Ik ken de situatie ter plekke niet, kan dus ook niet beoordelen of iedereen er (veel) te hard rijdt, jij wel? En zo ja: weet je hoeveel mensen er een acceptgiro thuis gestuurd krijgen?quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:01 schreef Artbij het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo heel slim te zijn om te kunnen beredeneren dat wanneer er gedurende langere tijd (lees: jaren) ergens te hard word gereden er niet veel gecontroleerd word.
De overheid maakt geen "winst" sterker nog, meestal is er een begrotingstekort, dus dat klopt al niet. Met de inkomsten uit de BPM, wegenbelasting en de boetes wordt meer gedaan dan alleen investeren in meters asfalt, dat is waar, er wordt bijvoorbeeld ook de gezondheidszorg mede mee gefinancierd, en de dijken mee op peil gehouden, beiden toch wel essentieel, met een gebroken nek die je zelf zet zal je naar alle waarschijnlijkheid nooit meer goed kunnen rijden, en ondergelopen wegen zijn ook niet echt een succes. Dat daarin soms verkeerde keuzes gemaakt worden door de overheid is algemeen bekend, en hoor je mij ook echt niet ontkennen, maar daarvoor zijn er verkiezingen, en ik meen me te herinneren dat die nationale auto partij van een aantal jaren terug toch ook niet echt een blijvertje was.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen. Laat ik het simpel stellen: als het zo duur is, konden ze niet zeggen dat de veel handhaven 'om gratis schoolboeken te bekostigen'. Uit die uitspraak blijkt al dat er ruim voldoende geld over blijft om een andere begrotingspost te kunnen financieren. Het smoesje van 'verkeersveiligheid' is wat mij betreft dan ook echt een dooddoenertje om mensen zoet te houden. En helaas zijn er nog veel van die kaaskoppen met oogkleppen die er achteloos in trappen....
En met je spitsstrook: die moet aangelegd worden van de inkomsten uit BPM, wegenbelasting etc. Het is toch te zot voor woorden dat er jaarlijks zo'n 15 miljard aan verkeersgerelateerde belastingen geheven wordt, maar dat slechts 3 à 4 miljard wordt geïnvesteerd? Per saldo komt dat neer op 11 miljard euro winst! Jaarlijks! En dat terwijl de files langer worden en de reisomstandigheden slechter worden. Beetje vreemd, niet?
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die getallen ga je maar lekker zelf opzoeken om je eigen mening te onderbouwen.
Zo is het altijd bij "Ik rij te hard" huilies. Zodra je om bewijzen vraagt geven ze niet thuis.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?
Jij niet, je wagenparkbeheerder wel als je een grote klant bent voor de maatschappijquote:Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef Chinless het volgende:
PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?
Hangt er wat van af, als je onder een raamconctract valt van een groot bedrijf (lees: die een hele vloot bij 1 maatschappij hebben onder gebracht) is alles meestal redelijk dichtgetimmerd, als het bedrijf waar je werkt incidenteel ergens eens een lease auto besteld voor een medewerker, en dit ook nog bij diverse maatschappijen doet zou het zomaar kunnen, maar het lijkt me stug..quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef Chinless het volgende:
Ik heb inderdaad een punten rijbewijs, de vorige keer in 2006, heb ik geen bestuurdersverklaring binnengekregen. Alleen een transactievoorstel + foto. Die heb ik betaald.
Nu dit keer ben ik gepakt, ik weet niet over welke snelheid en welke afstand ze gemeten hebben en hoever hun achter mij reden. Ik vermoed zelf, dat die 120 wel zonder correctie is.
@Mikkie in iedergeval bedankt voor je uitleg + tips. Ik zal morgen inderdaad paar keer bellen.
@ andere fokkers, nee ik voel me niet aangevallen, ik weet inmiddels wel hoe jullie er over denken. Ik heb andere topics ook wel doorgelezen, maar het is toch fijn om iets specifiek te openen op mijn aanhouding. Ik reed te hard, dus het is inderdaad mijn eigen fout.
PS: andere vraag: Ik mag nog een lease auto gaan bestellen, weet iemand of je bij de Leasemaatschappij nog een beetje kan afdingen op de leaseprijs?
Ik werk voor een redelijk groot bedrijf (3200 mensen, alleen NL, wereldwijd weet ik het niet eens).quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hangt er wat van af, als je onder een raamconctract valt van een groot bedrijf (lees: die een hele vloot bij 1 maatschappij hebben onder gebracht) is alles meestal redelijk dichtgetimmerd, als het bedrijf waar je werkt incidenteel ergens eens een lease auto besteld voor een medewerker, en dit ook nog bij diverse maatschappijen doet zou het zomaar kunnen, maar het lijkt me stug..
de mooiste smoes is nog altijd "Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk en nu wordt ik ontslagen..."quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:27 schreef TheSorrow het volgende:
Het is net als bij wegmisbruikers, je maakt zelf die fout toch? Al die bullshit excuses die je daar te horen krijgt, je rijdt veel te hard en wordt gepakt, leef met de maatregelen, of wordt niet gepakt volgende keer, simpel.
Eensquote:Op dinsdag 15 april 2008 15:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
de mooiste smoes is nog altijd "Ja maar ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk en nu wordt ik ontslagen..."![]()
Alsof dat de overtreding minder ernstig maakt.....
Dat is dus het verkeerde. Er wordt vanuit gegaan dat mensen toch wel te hard rijden: ze weten dus dat er voldoende mensen zijn die het niet eens zijn met de wetten en regels zoals die gelden voor het verkeer. En in plaats van dan daar naar te kijken, doet de overheid enkel aan symptoombestrijding want ja, dát brengt geld in het laatje.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:00 schreef EvL. het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is een aanzienlijke geldstroom waarvan je redelijkerwijs kunt verwachten dat die eraan komt, wat moet je er dan mee doen?
En daarmee sla je de spijker op z'n kop. Het razziabeleid zoals dat tegenwoordig geëtaleerd wordt bij snelheidscontroles (7 miljoen boetes tot 10 km/h) is volstrekt overbodig, aangezien het niet bewezen effectief is, maar ook nog eens geneuk in de marge. Je kunt mij niet vertellen dat mensen die 5 km/h sneller rijden ineens veel meer doden op hun geweten hebben.quote:[..]
Je kunt je prima aan de wet houden en toch verongelukken in het verkeer.
quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Met andere woorden: wat jij zegt is waar tot iemand het tegendeel bewijst?
Nee, je moet beter lezen. Fruityloop beweert dat de overheid er geld bij legt. Maw: het uitschrijven van boetes zou geld kosten. Right. Ik geloof het niet, maar van hem moet ik dan de cijfers gaan opzoeken. Ja, daaaaaaag. Een argument dat door de overheid zelf wordt gebruikt 'de schoolboeken worden er van betaald' lijkt me voldoende: de inkomsten worden besteed, en niet aan de incassokosten. Maar dáár gaat meneer dan weer niet op in.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zo is het altijd bij "Ik rij te hard" huilies. Zodra je om bewijzen vraagt geven ze niet thuis.
Eeuuh waar zeg ik dat dan? Ik vroeg je alleen te onderbouwen waar die 550 miljoen vandaan kwamen die jij als "winst" noemt. Een paar posts later schrijf ik dat de overheid in totaliteit geen tot zeer weinig geld overhoud, iets wat wordt bewezen door de bestaande staatsschuld.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
[..]
Nee, je moet beter lezen. Fruityloop beweert dat de overheid er geld bij legt. Maw: het uitschrijven van boetes zou geld kosten. Right. Ik geloof het niet, maar van hem moet ik dan de cijfers gaan opzoeken. Ja, daaaaaaag. Een argument dat door de overheid zelf wordt gebruikt 'de schoolboeken worden er van betaald' lijkt me voldoende: de inkomsten worden besteed, en niet aan de incassokosten. Maar dáár gaat meneer dan weer niet op in.
Beetje goedkoop hè, gaan generaliseren en iemand negatief afschilderen terwijl de 'fout' daar niet ligt?
Ik noem het geen winst, ik noem 550 miljoen als inkomsten uit verkeersboetes. Kijk hier om alleen al de verhoging van 1995 tot 2001 te zien.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Eeuuh waar zeg ik dat dan? Ik vroeg je alleen te onderbouwen waar die 550 miljoen vandaan kwamen die jij als "winst" noemt. Een paar posts later schrijf ik dat de overheid in totaliteit geen tot zeer weinig geld overhoud, iets wat wordt bewezen door de bestaande staatsschuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |