abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 oktober 2008 @ 14:56:54 #101
202348 Susi
Temple of Love
pi_62783099
Klinkt superinteressant.

Aankomende woensdag ga ik naar Sint Petersburg. Kijk er enorm naar uit, zal veel foto´s maken
pi_62817015
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 14:39 schreef Arnem_ het volgende:
Staat vandaag in de VK.
[..]

Meer staat er ook niet. Voor mij op zich voldoende info om al enthousiast te geraken. Corstius is een jonge journalist en schijnt een leuk boek over Rusland geschreven te hebben.

De belg zond tot afgelopen zondag "Terug naar Siberië" uit en ik was dus een beetje te laat met het gaan kijken van de serie. Ben zelf ook een ruime week in Siberië geweest en wil NU terug. Dat gaat even niet. (met nu bedoel ik natuurlijk, zo gauw als het daar weer een beetje op temperatuur begint te komen)
Terug naar Siberie kun je overigens (tegen betaling) wel terugkijken op ooitgemist (een Belgische website)..

En weet je zeker dat het gisteren in de Volkskrant stond? Op welke pagina?
pi_62821841
Ik heb geen digitale televisie. Zou je daar in Nederland ook de diensten van de Belg mee kunnen afnemen?

Het was echt maar één zin, op de mediapagina in een artikeltje over een talkshow voor Raoul Heertje.
pi_62901970
In de serie Van Moskou tot Magadan, te zien vanaf 1 februari, reist Trouw-correspondent Jelle Brandt Corstius door Rusland om portretten te maken van bijzondere mensen in bijzondere situaties. Hij is de auteur van het boek Rusland voor Gevorderden.

Aldus http://www.telegraaf.nl/prive/article2318231.ece?cid=rss


Vanavond ook Rusland op tv:

http://www.tvgids.nl/zoeken/?q=rusland
  woensdag 5 november 2008 @ 01:02:30 #105
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_62954389
oh ja. deze topic

ben van 4 - 14 Oktober in St Petersburg geweest - mijn lieve hemel; WAT EEN STAD! Wat aparte dingen gezien (kijkend naar de mensen) maar ik vond het helemaal geweldig

Zo geweldig dat ik een week later weer ging en dan wordt je gewoon geweigerd omdat je een one-time visum blijkt te hebben in plaats van een multivisa. Dikke BLIN dus en ik werd gesommeerd het volgende vliegtuig via Helsinki terug te nemen. Je kunt ze niet eens meer ter plekke betalen tegenwoordig
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_63694532
Jammer ja van die visa.

Meer info over de serie Van Moskou tot Magadan, te zien vanaf 1 februari:

http://weblogs.vpro.nl/pe(...)magadan-vanaf-1-feb/


Anders nog iets?
  dinsdag 2 december 2008 @ 15:27:53 #107
202348 Susi
Temple of Love
pi_63697358
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 14:56 schreef Susi het volgende:
Klinkt superinteressant.

Aankomende woensdag ga ik naar Sint Petersburg. Kijk er enorm naar uit, zal veel foto´s maken
Ohja

Sint Petersburg was echt overdonderend! Aangezien ik er maar twee hele dagen was heb ik niet veel gezien, maar het was genoeg om aan mezelf te beloven er nog een keer terug te komen. We hebben voornamelijk de hotspots bezocht. Op vrijdag naar St Catherines Palace geweest in het naburige dorp Pushkin. Het was het eerste kasteel dat we daar zagen, vol goud en kleine versierseltjes overal. In dit paleis was ook de 'beroemde Amber Room'. Ik had er nog nooit van gehoord
Die middag het Hermitage bezocht. We hadden zo'n vier uur de tijd, maar we hebben nog niet eens een hele verdieping gezien. Hier moet ik ook nog zeker een keer heen. We zijn alleen op de verdieping van de West-Europese kunst geweest, omdat we ook graag werken van Rembrandt wilden zien.
De volgende dag hebben we de Isaakskathedraal gezien en uiteraard zijn we er ook opgeweest, de Kazanskijkathedraal ingeweest en een stuk van een Russisch Orthodoxe mis bijgewoond.

De stad is zo ontzettend groot en we zijn zoveel dingen voorbij gereden die ik nog wil zien, dus ik moet over een aantal jaar nog maar eens terug gaan.

En we hebben er eentje achtergelaten omdat hij op zaterdagavond uit was en bij een of andere Russische bleef slapen. Zijn visa verliep die zondag. Ben nog altijd benieuwd hoe (en of) die thuis is geraakt
  dinsdag 2 december 2008 @ 18:56:13 #108
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_63703101
ik ga eind December weer, en een groot deel van Januari.... hmmm, da's misschien wel een leuke tip dat Pushkin - ik zal het opperen.... we moeten ook het Peterhof nog goed doen -- -maar ja, het weer is even leidend bij dat soort excursies
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 2 december 2008 @ 20:36:54 #109
202348 Susi
Temple of Love
pi_63706807
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:56 schreef Reddiablo het volgende:
ik ga eind December weer, en een groot deel van Januari.... hmmm, da's misschien wel een leuke tip dat Pushkin - ik zal het opperen.... we moeten ook het Peterhof nog goed doen -- -maar ja, het weer is even leidend bij dat soort excursies
Pushkin ligt wel op zo'n half uurtje rijden van de stad. Laat staan als je files hebt. Maar het is zeker super mooi. Daarnaast weet ik ook niet of het openbaar vervoer er heen gaat, maar dat zullen ze bij de receptie van je hotel wel weten.
  FOK!fotograaf dinsdag 2 december 2008 @ 20:41:54 #110
73911 ultra_ivo
pi_63707009
OV gaat overal heen in de omgeving van Pitr. Ik kan iig nog een excursie naar Kronstadt aanbevelen. Kun je prima zelf doen, vanaf een van de metrostations gaan er veel minibusjes heen. Is wel een dik half uur rijden vanaf de metro.
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:23:13 #111
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_63710363
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 20:36 schreef Susi het volgende:

[..]

Pushkin ligt wel op zo'n half uurtje rijden van de stad. Laat staan als je files hebt. Maar het is zeker super mooi. Daarnaast weet ik ook niet of het openbaar vervoer er heen gaat, maar dat zullen ze bij de receptie van je hotel wel weten.
Fuck hotels... ik blijf bij m'n vriendinnetje slapen
Die weet het wel.. of anders haar vrienden/vriendinnen.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 2 december 2008 @ 22:23:59 #112
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_63710401
Kronhstadt willen we ook nog wel naartoe, dat raadde ze ook al aan de vorige keer
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_65479236
Zondag 20:15 "Van Moskou tot Magadan" (VPRO)

afl. Altai, het recht van de sterkste
quote:
Jelle Brandt Corstius komt tijdens zijn reis door Rusland bijzondere mensen tegen in absurde situaties. Een bezoek aan het Altai-gebergte. Bij het dorp Korgon valt er regelmatig ruimteafval uit de lucht
Zelf ben ik ook in Altai geweest en ik verheug me dan ook ontzettend op de eerste aflevering (en ook de volgende). In de VARA-gids van deze week staat een klein artikeltje over de serie. De serie gaat volgens mij vooral over sociologische problemen in Rusland. Dat zou een beetje jammer zijn want Rusland is echt wel meer dan sociale problemen. Ik hoop ongelijk te hebben en vooral mooie beelden te zien. Hoe dan ook, ik kan me weer ergens op verheugen!

PS: Mocht iemand in het bezit zijn van de serie "Terug naar Sibirië", uitgezonden bij de Belg, daar heb ik erg veel interesse in. Weet iemand hoe ik daar aan zou kunnen komen?

* Arnem_ slaat Wodka in en gaat zondag er eens lekker voor zitten.
pi_68856650
Hier een tvp dan maar Ook mensen die een beetje door Siberie gereisd hebben? Vond van Moskou to Magadan erg indrukwekkend, helaas is mn Russisch niet bepaald optimaal
pi_68863264
Rusland
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:28 schreef dingdang het volgende:
Afgelopen najaar heb ik een aantal russen leren kennen, en ze nodigden mij uit om binnenkort bij hun op bezoek te komen. Hierbij kan ik bij hun thuis logeren, en laten zij mij moskou zien.. Uiteraard lijkt dit mij echt super cool, want hoe kan je nou beter een land(iig deel van cultuur/gewoontes) leren kennen dan bij de mensen thuis.

Nu hebben we nog geen datum geprikt, maar willen we wel alvast de visum aanvragen ingang zetten. Hierbij hebben we 2 mogelijkheden: toeristenvusum of privé visum

Bij de eerste moet je vooraf je in/uitreis data opgeven, echter zijn die nog niet bekend. Voor het privévisum is het noodzakelijk dat mn vrienden een officiele uitnodiging sturen, echter kan dit behoorlijk lang duren. Dit laatste visum is 90 dagen geldig, en volgens mij meer flexibel met de in.uitreis data.
Helaas is de info over prive visum op internet erg beperkt, is er iemand die hier meer ervaring mee heeft??

Ik ga overigens alleen naar moskou. Zijn hierbij dingen die ik echt in de gaten moet houden? wat zijn echte do's / dont's in rusland/moskou? Hoe zit het met de veiligheid en corruptie (op vliegveld?)

Het lijkt me natuurlijk helemaal super om daar een paar dagen naartoe te gaan, maar vind het toch ook wel beetje eng om eerlijk te zijn

Alvast bedankt voor de tips!
 FR
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:50:58 #116
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_69094415
Hallo!

In augustus ga ik naar Rusland. Bij mijn visumaanvraag moet ik aangeven in welke steden ik kom. Echter mijn reisplannen liggen niet vast en ik zie daar wel waar ik heenga.

Kan ik bij mijn visumaanvraag gewoon een aantal grote steden invullen of kom ik dan in de probleme als de militsja mn papieren willen zien?

[ Bericht 1% gewijzigd door FlyingFox op 16-05-2009 19:56:00 ]
  FOK!fotograaf zaterdag 16 mei 2009 @ 19:54:29 #117
73911 ultra_ivo
pi_69094501
Dit valt allemaal erg mee. Vul een aantal steden in die logisch zijn op je route, gewoon de bekende grote steden. Voor de rest wordt daar toch niet echt naar gekeken. Ik ben vaak genoeg niet in alle steden geweest die ik opgegeven heb of noch ter plekke het een en ander aan steden bezocht die niet op mijn oorspronkelijke lijstje stonden. Zorg er alleen voor dat je geen 'gevoelige' steden op je lijstje zet.
  zaterdag 16 mei 2009 @ 19:58:02 #118
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_69094614
Dank!

Wat zijn naast Grozny gevoelige steden denk je?
  FOK!fotograaf zaterdag 16 mei 2009 @ 22:07:25 #119
73911 ultra_ivo
pi_69099514
Gevoelige steden zijn eerder de steden met een grote legerbasis en/of wapenfabrieken.
  zondag 17 mei 2009 @ 15:05:29 #120
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_69118533
ben in totaal bijna 2 maanden in Rusland (St.Petersburg) geweest en nog nooit ook maar enigszins in aanraking geweest met de Militsija.

Zorg echter wel dat je eea invult, ga gewoon voor de logische plaatsen inderdaad - vraag desnoods bij de Ambru of je alles moet invullen - de dames achter het loket zijn best OK
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_69189341
komende zomer st Petersburg + Moskou heb er zin in!
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:21:02 #122
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_70614554
Vorige week visaaanvraag op de post gedaan! Kon volgende de visumdienst twee, drie of zelfs vier weken duren en we gaan 31 juli dus dat wordt weer kielekiele!

Gister vlucht van Moskou naar Irkutsk geboekt bij Siberia Airlines, duur doch lache! Verder de volledige route uitgezocht.



Rusland!
pi_70615293
tvp

Mijn paspoort ligt sinds gisteren op de ambassade, en krijg ik eind volgende week weer retour. Dan kan het avontuur beginen: paar dagen Moskva en dan de Transmon in!

Nog tips qua eettentjes in de hoofdstad?
TRV
pi_71194562
Voor diegene die de Hotbird-satelliet kunnnen ontvangen is er een interessante nieuwe TV-zender; Russian Travel Guide, ofwel RTG TV.
De uitzending is in Engels of Russisch te volgen. De website (rtgtv.com) bevat nog geen informatie, maar wat betreft de aankondingen en wat ik tot nu gezien heb, is de zender veelbelovend . Zeker voor Rusland-liefhebbers.
Een kleine opsomming van het aanbod dat ik tot nu gezien heb:
Een natuurreservaat in Lake Baikal, freeride snowboarden in Krasnaya Polyana, vissen in de Altai, de bruggen in St. Petersburg, gerechten uit de Kaukasus en nog veel meer. Elk programma duurt een half uur.

Hotbird 6 (13.0E) - 11013.00 H - Txp: 125 - Beam: Europe DVB-S (QPSK) - 27500 3/4
pi_71196988
Great, krijg zojuist te horen dat mn VISUM invitation in the middle of August wordt geissued, 23 Augustus vlieg ik al naar St. Petersburg Erg fijn begin.. Iemand ervaring met een 'studenten visum' ?

Ik begin de 24e aan mn masters aan St Petersburg State University (graduate school of management) wordt vet
pi_71204792
Wat duren die visum aanvragen lang zeg...3 weken? Waar moet je op wachten dan? De ambassade of de uitnodiging? Als ik eenmaal mijn uitnodiging had (dat duurde dan wel weer 3 maanden ofzo ) dan had ik meestal binnen 3 dagen mijn paspoort met visum weer terug.

Ik ben zelf nooit lang in Moskou geweest, en at meestal gewoon in het hotel of bij vrienden...even langs de "Produkti" wat te eten halen...lekker goedkoop. Restaurants zijn volgens mij behoorlijk duur in Moskou.

http://www.tripadvisor.co(...)_Central_Russia.html
pi_71204834
Succes flying fox! Waarom siberian airlines? ben wel benieuwd met jouw aankomende ervaringen met deze vliegmaatschappij. Zelf heb ik alleen nog maar met Aeroflot gevlogen, maar ben wel erg nieuwsgierig naar andere maatschappijen...:)
  woensdag 22 juli 2009 @ 09:15:34 #128
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_71205238
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:47 schreef Dynia het volgende:
Succes flying fox! Waarom siberian airlines? ben wel benieuwd met jouw aankomende ervaringen met deze vliegmaatschappij. Zelf heb ik alleen nog maar met Aeroflot gevlogen, maar ben wel erg nieuwsgierig naar andere maatschappijen...:)
De produkti!

Siberian Airlines was het goedkoopst!

Visa + paspoorten liggen op het postkantoor, heb er zin an!

[ Bericht 7% gewijzigd door FlyingFox op 22-07-2009 09:30:22 ]
pi_71231818
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 08:44 schreef Dynia het volgende:
Wat duren die visum aanvragen lang zeg...3 weken? Waar moet je op wachten dan? De ambassade of de uitnodiging? Als ik eenmaal mijn uitnodiging had (dat duurde dan wel weer 3 maanden ofzo ) dan had ik meestal binnen 3 dagen mijn paspoort met visum weer terug.

Ik ben zelf nooit lang in Moskou geweest, en at meestal gewoon in het hotel of bij vrienden...even langs de "Produkti" wat te eten halen...lekker goedkoop. Restaurants zijn volgens mij behoorlijk duur in Moskou.

http://www.tripadvisor.co(...)_Central_Russia.html
Nee ik moet wachten op m'n uitnodiging, die wordt door de Migration Office geregeld, niet door de universiteit. Uni kan schijnbar niet vertellen wanneer dat ding precies komt. Ik regel volgend weekend de rest (Apostille op mn BSc diploma, HIV test etc.) en wacht dan wel op die uitnodiging zodat ik meteen de volgende ochtend naar Den Haag ga
  FOK!fotograaf vrijdag 18 september 2009 @ 19:54:34 #130
73911 ultra_ivo
pi_72885362
Ik gooi dit maar ff hierin en niet in POL of NWS, daar leidt dit toch maar tot oeverloos geschreeuw en gebash.
quote:
Window on Eurasia: Kazan Tatars, Muslims and Shamans Present Three New Challenges to Moscow
Paul Goble

Vienna, April 10 – Three very different actions by the Kazan Tatars, a major Muslim Spiritual Directorate, and the shamans of the Russian Federation both reflect the unintended consequences of Moscow’s approach to ethnic and religious issues and present new challenges to the Russian government that it may find difficult to dismiss out of hand.
First of all, having secured Moscow’s agreement to declare Kazan “the third capital” of Russia, some Kazan Tatars are now seeking to have the central government declare their language “the second state language of Russia” because the Tatars are the second largest language community there and serve as Russia’s bridge to other Turkic-speaking peoples.
The World Forum of Tatar Youth, which has organized this effort and put up a special website (uzebez.org/) to press its case, seeks more than just recognition. It hopes to use this campaign to reverse recent cutbacks in Tatar language use outside of Tatarstan because unlike other nations in Russia, most Kazan Tatars live beyond their republic’s current borders.
And to that end, the group plans an online petition campaign, something that will both raise national awareness among young Tatars (another goal of the group) and challenge Moscow’s policy under Putin and Medvedev of cutting back the national component of education in many areas (mariuver.wordpress.com/2009/04/09/tatar-2-gosjazyk/#more-7442).
Second, the Muslim Spiritual Directorate (MSD) of the European Part of Russia has pub two books by Said Nursi on its list of “approved Islamic literature,” even though these and other works of the Islamic writer have been declared “extremist” by Russian courts and are included in the Federal List of Extremist Materials (www.interfax-religion.ru/?act=news&div=29686).
On the one hand, this action by the MSD reflects a widespread view among many Muslim leaders that Russian courts lack the expertise to decide who is “extremist” among Muslims. And on the other, the timing of this action appears to be a protest against the composition of the new justice ministry group that is supposed to provide such testimony.
However that may be, at least some Muslims close to the Russian government, including Mufti Mukhammedgali Khuzin, who is himself a member of that new justice ministry group, say that the MSD’s actions represents “a challenge to the leadership of the country” (www.interfax-religion.ru/print.php?act=news&id=29689).
Such “a demonstrative approval of materials which form the ideological foundation of the Nurjilar organization, which the Supreme Court recognized last year as extremist, is an unconcealed challenge and may be considered as spitting in the face of the Russian powers that be,” Khuzin told Interfax.
At the very least, this decision of the MSD for the European Part of Russia, especially given the prominence of that group within the Union of Muftis of Russia and its authority among many Muslims as a traditional rather than radical forum, will spark new tensions between the government and Muslim leaders, at a time when Moscow would like to avoid them.
And third, there is another emerging challenge, although it may seem extraordinarily distant from Russia’s corridors of power. The shamans of Russia have announced plans to hold the “first popular elections of the Supreme Shaman of Russia,” thus creating a leader who could speak for them in Moscow (www.shamanstvo.ru/choice.htm).
In recent months, shamans in Siberia and the Far East have been among the leaders of protests against the destruction of the environment by Russian officials and Russian firms, and with a popularly elected leader, they are likely to demand that they should be represented in Russia’s Inter-Religious Council as one of the country’s “traditional” religions.
Patriarch Kirill, who in his earlier incarnation as the head of the Moscow Patriarchate’s External Affairs Department took the lead in organizing that group and using the term “traditional” to embrace only Orthodoxy, Islam, Judaism and Buddhism, will thus face a new test, especially since many in Russia see shamanism as part of their heritage.
But Moscow is unlikely to make a concession on this point because many would see the addition of yet another “traditional” religion as opening the way for the inclusion of other groups, including Catholics and Protestants, and that could destroy precisely the exclusionary, religious “power vertical” in which both Kirill and the Kremlin have invested so much.
Bron: http://windowoneurasia.bl(...)-tatars-muslims.html

Voor de reiziger met interesse in het 'andere' Rusland is een actievere houding van de niet Russische volkeren heel interesant, Kazan is sowieso al een bezienswaardige stad, o.a. vanwege de gemengde sfeer die er heerst, Russisch-orthodox en Tataars-islamitisch.
  vrijdag 18 september 2009 @ 22:22:50 #131
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_72891275
privet uit SPB

Fantastische stad!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_72932865
Privjet! Dat moet genieten zijn daar. Gisteren heb ik toevallig foto's gezien van iemand die er pas geweest is. Zelf ben ik in Juli in Moskou geweest, een mooie eerste Ruslandervaring.

Na Zdarovje!
TRV
  maandag 2 november 2009 @ 11:21:57 #133
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74309623
Lijkt me vet een stedentripje voor 1 weekend ofzo. Je kunt ook relatief goedkoop vliegen.

Alleen als ik nou bijvoorbeeld in Februari naar Moskou wil, hoe lang van tevoren moet ik dan beginnen met dat Visa-geneuzel?

edit: Ik vind gewoon een retourtje voor ¤`160 bij een fatsoenlijke maatschappij. Nette prijs
  maandag 2 november 2009 @ 11:26:29 #134
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_74309788
volgens mij duurt een normaal visum iets van 30 dagen in totaal, of een spoed procedure 15/17... maar dit is particulier.. ik weet niet of het sneller kan als je iets via een reisbureau of hotel daar regelt... op zich, als je de uitnodiging hebt (die is absoluut nodig) - moet je ermee naar het consulaat, als je daar aangeeft dat het snel moet gebeuren, kan het met een paar dagen tot een week. Eventueel kan je het dus ook uitbesteden aan een reisbureau/hotel en ik meen dat dezen het hele traject regelen, but I'm not sure
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  maandag 2 november 2009 @ 11:44:29 #135
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74310474
Vanaf de uitnodiging een goeie week zo te zien http://www.visum.nl/rusland-info.htm
  donderdag 12 november 2009 @ 20:47:40 #136
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_74646576
Schopje
Mij lijkt het echt supervet om eens naar Rusland te gaan maar is het nog steeds zo'n gezeik om daar binnen te komen? Lijkt me echt een zeer interessant land om eens hen te gaan.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_74933498
Kwam er dit weekend achter dat die tent Terra Cotta in Sint Petersburg van een Nederlander is, niet helemaal mijn stijl plek (beetje preppy/overpriced) maar toch grappig. Tevens is er een heuze Nederlanse vereniging: http://www.nlv-stpetersburg.com/
  FOK!fotograaf maandag 23 november 2009 @ 10:55:17 #138
73911 ultra_ivo
pi_74933624
Dan moet je je eens inschrijven op vkontakte (Russische facebook). Kom je nog allerhande Nederlandstaligen tegen, ook van Russische afkomst of nog altijd woonachtig in Rusland.
pi_74981578
Ik ben in 2007 (of 2008?) een van de twee, 2 weken geweest. 1 week in Moskou, 1 week in St Petersburg.

Ben vanaf Dusseldorf naar Moskou gevlogen, toen met de trein naar St Petersburg en toen via Stockholm terug naar Amsterdam gevlogen.
Mijn visum was ongeveer 30 euro. Vereisten waren: een geldig paspoort, een pasfoto, een verklaring van je ziektekostenverzekeraar (dat is een standaard formulier, één telefoontje en je hebt em een paar dagen later binnen), een aanvraagformulier (die liggen daar), en een uitnodiging (die kun je online kopen voor 30 dollar ofzo..was toen nodig omdat ik er anders niet aan kon komen, dus was wel betaalbaar, en je kreeg em gewoon over de mail) Ik weet de website niet meer waar ik hem gekocht heb sorry.

Anyway het was echt heel gaaf . Sterker nog, ik ga deze zomer als het goed is weer terug.

Misschien dat iemand hier wat aan heeft.

Miek
pi_74981601
Oh, en het aanvragen zelf duurde iets van drie kwartier toen. Het ophalen was een half uur ofzo, dat was precies een week later (geen spoedaanvraag ofzo, gewoon normaal, toeristenvisum voor max. 3 maanden)
pi_74981657
Oh en, (ik moet voortaan echt alles in 1 bericht zetten). De militsja valt wel mee. Althans in St. Petersburg, in Moskou, en dan vooral rond het Rode Plein, kunnen ze wel echt heel erg onvriendelijk zijn.
pi_75009581
In de zomer van 2006 ben ik 3 weken in Rusland geweest, waarvan 4 dagen in Moskou en de overige tijd in Perm, bij de familie van mijn toenmalige vriendin! 3 Weken die ik nooit zal vergeten! Heb destijds hier nog wat foto's van geplaatst!
Behalve dat ik zo'n beetje alle cliche's over Rusland in het echt heb meegemaakt (oude flats, oude auto's, levensgevaarlijke wegen, corruptie, toeristen die hun fotorolletje met harde hand moesten inleveren na foto's te hebben gemaakt bij het Kremlin van de marcherende soldaten aldaar, orthodoxe geloof, verschil tussen rijk en arm, de natuur en haar uitgestrektheid) heb ik ook aan den lijve ondervonden hoe gastvrij die Russen wel niet zijn en ook hoe trots ze op hun eigen land en cultuur zijn.
Het was een grote belevenins met vissen op de Kama waar je op een hele dag 2 andere boten voorbij ziet komen, een Orthodox klooster bezoeken in de middle of nowhere, naar het buitenverblijf van de familie (wat veel mensen daar hebben, heb je ook een speciale naam voor) inclusief sauna en mini-stokerij, een Russische verjaardag meegemaakt met gedroogde gezouten vis en andere Russische specialiteiten, ondergrondse grotten bezocht en nog veel meer!! Het is dat het niet lang daarna uitging met mijn vriendin anders was ik er nu al meerdere keren geweest en het is een grote wens van me om ooit nog eens een grote reis per trein door Rusland te maken!!! Heerlijk ondoorgrondelijk land waar de Russen met recht trots op zijn!
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:38:09 #143
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_75049563
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:50 schreef superheist het volgende:
Kwam er dit weekend achter dat die tent Terra Cotta in Sint Petersburg van een Nederlander is, niet helemaal mijn stijl plek (beetje preppy/overpriced) maar toch grappig. Tevens is er een heuze Nederlanse vereniging: http://www.nlv-stpetersburg.com/
De Terra Cotta is wel aan de prijs inderdaad...
maar toen ik na wat biertjes te hebben betaald ging omrekenen vond ik het zelfs duur voor NL begrippen!


wel een gezellige toko - zal daar wel vaker komen
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  vrijdag 27 november 2009 @ 11:38:30 #144
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_75049573
quote:
Op maandag 23 november 2009 10:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan moet je je eens inschrijven op vkontakte (Russische facebook). Kom je nog allerhande Nederlandstaligen tegen, ook van Russische afkomst of nog altijd woonachtig in Rusland.
VK FTW! Prachtige Facebook-kloon.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  vrijdag 27 november 2009 @ 15:29:45 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_75057967
tvp, ben van plan over een tijd de Trans Mongolië expres te doen. Beginnen in St. Petersburg, dan Moskou en verder met de trein.
pi_75079794
Ik haal het mischien uit het slop. Of ik ben lastig
Ik ben geen reiziger. Het verste is Duitsland voor mij.
Ik will graag 3 dagen naar Moskau en het liefst deze week.
Na een beetje googlen zie ik dat ik mischien een visum nodig heb.
Wat kan ik het beste doen? En niet zelf rijden
Wil een vriend bezoeken, en ik ben deze week vrij, dus het zou mooi uit komen.
  zaterdag 28 november 2009 @ 10:38:23 #147
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_75079837
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 10:35 schreef Xfade het volgende:
Ik haal het mischien uit het slop. Of ik ben lastig
Ik ben geen reiziger. Het verste is Duitsland voor mij.
Ik will graag 3 dagen naar Moskau en het liefst deze week.
Na een beetje googlen zie ik dat ik mischien een visum nodig heb.
Wat kan ik het beste doen? En niet zelf rijden
Wil een vriend bezoeken, en ik ben deze week vrij, dus het zou mooi uit komen.
Dat gaat 'm niet worden.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_75080351
Ok, maar de waarom?
pi_75080416
omdat je voor een visum een uitnodiging vanuit rusland nodig hebt, sneller dan 2 weken zit er echt niet in.
pi_75080479
Vroeger kon je nog uitnodigingen via internet kopen, die kreeg je dan per mail. Bij de ambassade kan je een visumaanvraag met spoed laten afhandelen. Kost hen dan 1 a 2 dagen en jou 70 euro.

Of het eerste nog steeds kan, weet ik niet, mijn ervaring is dat men strenger is geworden bij het behandelen van visumaanvragen...

Tegenwoordig regel ik mijn visa via Visumwinkel. Je kan daar eens informeren, die kunnen ook een uitnodiging regelen voor je...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')