abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 april 2008 @ 17:01:48 #151
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_58257665
Jose, van harte gefeliciteerd meid! Eindelijk!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_58261168
José!!! Ik ben zo blij voor jullie!! Al dat lange wachten eindelijk beloond!

En de rest van de dames ook gauw wegwezen hier!!!
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_58273375
Jose!!!! Wat een geweldig nieuws meid!!! Van harte gefeliciteerd!!!!

zo en nu weer richting ziekenhuis
pi_58282757
Ik voel niets. Geen hormonen geen auw geen kramp
heb ook mijn eisprong niet gevoeld
ik voel helemaal niets
denk dat het mislukt is deze keer
  donderdag 24 april 2008 @ 18:18:13 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58283460
Pffff.... Ik lees hier eigenlijk nooit, dus José, ik ken je alleen maar zijdelings van naam.
Maar meid, de tranen staan in mijn ogen bij je posts.
Van harte gefeliciteerd! Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 24 april 2008 @ 18:19:18 #156
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58283485
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:41 schreef Basimah het volgende:
ik voel helemaal niets
Naar he, zo'n onzekerheid.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58284052
Jose, wat fantastisch!!! GEFELICITEERD!!!

Dit goede nieuws geeft hoop voor ons allemaal

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier met genieten van je zwangerschap
pi_58284191
quote:
ik voel helemaal niets
Niet de hoop opgeven
pi_58284970
Ik zit ondertussen op dag 45 na m'n eerste clomid. Geen uitblinkende follikel, wel opbouw van baarmoederslijmvlies, maar niet ongesteld geworden. Dus maar aan de duphaston (vandaag dag 9 van de 14). Heb het idee dat dit wel wat met m'n emoties doet, maar zeker weten doe ik het niet. Kan ook met m'n werk te maken hebben.

Ik heb er de pest in dat ik al anderhalve maand bezig ben en nog nul resultaat heb. Ik had gehoopt dat ik toch in ieder geval ongesteld zou worden Nog een week en dan hoop ik toch wel echt ongesteld te zijn...

Er zullen niet veel vrouwen zijn die zo ongeduldig zijn om ongesteld te worden
  Moderator donderdag 24 april 2008 @ 20:00:55 #160
5428 crew  miss_sly
pi_58285898
quote:
ik voel helemaal niets
Basimah, het kan best zijn dat je niet zwanger bent geworden, maar dat je je eisprong niet hebt gevoeld zegt echt helemaal niets! En als je dus wel een eisprong hebt gehad, is dat toch een goed iets? Op welke dag in je cyclus zit je nu?

Niet de moed opgeven hoor
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 24 april 2008 @ 20:02:43 #161
5428 crew  miss_sly
pi_58285928
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:23 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik zit ondertussen op dag 45 na m'n eerste clomid. Geen uitblinkende follikel, wel opbouw van baarmoederslijmvlies, maar niet ongesteld geworden. Dus maar aan de duphaston (vandaag dag 9 van de 14). Heb het idee dat dit wel wat met m'n emoties doet, maar zeker weten doe ik het niet. Kan ook met m'n werk te maken hebben.

Ik heb er de pest in dat ik al anderhalve maand bezig ben en nog nul resultaat heb. Ik had gehoopt dat ik toch in ieder geval ongesteld zou worden Nog een week en dan hoop ik toch wel echt ongesteld te zijn...

Er zullen niet veel vrouwen zijn die zo ongeduldig zijn om ongesteld te worden
Hoeveel mg clomid heb je geslikt?
Vervelend he, dat het niet op lijkt te schieten. Dat duphaston iets met je emoties doet, geloof ik zeker, want ik had daar ook last van. Word je niet pas ongesteld een paar dagen nadat je de laatste duphaston hebt geslikt?
pi_58286784
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoeveel mg clomid heb je geslikt?
Vervelend he, dat het niet op lijkt te schieten. Dat duphaston iets met je emoties doet, geloof ik zeker, want ik had daar ook last van. Word je niet pas ongesteld een paar dagen nadat je de laatste duphaston hebt geslikt?
Ik heb 50 mg geslikt. De 2x50 voor de volgende keer heb ik al in huis

Volgende week dinsdag is de laatste dag duphaston. Dan hoop ik op donderdag of vrijdag toch wel wat te merken. Ik kan niets anders doen dan afwachten en niet te veel erbij stil staan
  donderdag 24 april 2008 @ 20:46:14 #163
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_58286819
En ja hoor hier kwamen ze gisteren weer met zwaar geschut
  Moderator donderdag 24 april 2008 @ 20:50:19 #164
5428 crew  miss_sly
pi_58286931
He Rottdog, wat balen weer het schiet ook niet op voor jullie he?

CrazyPrincess ik denk dat je inderdaad eind van de week ongeveer ongesteld wordt. Maar schrik niet als dat niet zo is, want duphaston legt niet je cyclus stil en een eisprong is zelfs nog mogelijk.

100 mg doet het bij mij erg goed. Ik hoop dat dat voor jou ook de goede dosis is
pi_58287237
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:46 schreef Rottdog het volgende:
En ja hoor hier kwamen ze gisteren weer met zwaar geschut
Wat bedoel je met zwaar geschut?
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:50 schreef miss_sly het volgende:
He Rottdog, wat balen weer het schiet ook niet op voor jullie he?

CrazyPrincess ik denk dat je inderdaad eind van de week ongeveer ongesteld wordt. Maar schrik niet als dat niet zo is, want duphaston legt niet je cyclus stil en een eisprong is zelfs nog mogelijk.

100 mg doet het bij mij erg goed. Ik hoop dat dat voor jou ook de goede dosis is
Dat wist ik niet... Maar ik vermoed dat ik gewoon ongesteld zal worden. Het zou me verbazen als er ineens wel een follikel gegroeid zou zijn. Maar je weet maar nooit he

Ik denk dat de 2x50 bij mij ook wel gaat werken. Bij de eerste gebeurde wel iets, maar gewoon net niet genoeg.
  donderdag 24 april 2008 @ 21:07:32 #166
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_58287361
Rottdog het lukt ook maar niet bij jullie.. dikke knuffel
Make love, not war ☮
  donderdag 24 april 2008 @ 21:18:32 #167
61800 Rottdog
pi_58287655
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:01 schreef CrazyPrincess het volgende:

Wat bedoel je met zwaar geschut?
Mijn ongesteldheid die inslaat als een bom
  donderdag 24 april 2008 @ 21:24:53 #168
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_58287838
Jose!! Eeeeeeeeindelijk!! Wat helemaal fantastisch voor je zeg!! Gefeliciteerd!!
pi_58287871
quote:
Op donderdag 24 april 2008 21:18 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Mijn ongesteldheid die inslaat als een bom
Owh, hahaha, mooie metafoor

Leuke icon btw
  vrijdag 25 april 2008 @ 10:50:42 #170
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_58297450
Rottdog wat klote zeg!

Hier lijkt het erop dat ik nu toch echt ongesteld ga worden, 3 dagen overtijd.
Wat een stom gedoe weer! Mijn cyclus is echt een beetje van slag, hoop dat dit snel weer regelmatig word.
pi_58302871
ik zit nog te wachten op mijn zwaar geschut... haha
moet het rond deze periode krijgen, en ik hoop dat ook echt, want de 7e mei moet ik weer met de benen wijd gaan liggen en dat kan dus niet als ik nog ongesteld ben...
Ik wil gewoon dat ik vanaf de 7e weer mag beginnen met de puregon injecties...

fruppel: die van mij is nu ook verstoord, maar dat komt door de behandelingen...
pi_58317881
Een kleine *hiep hoi* hier. Vanmorgen een heel voorzichtig begin van ongesteldheid gemerkt. Ik vertrouw erop dat het door gaat zetten
pi_58339339
Oh wat zijn we hier stil geworden zeg.
Ik zit ook nog steeds in mijn wachtdagen (nog minimaal een week voor ik mag testen)
De tijd kruipt voorbij, echt heel traag maar er komen nu allerlei dagen aan met afleiding.
Aan mijn lichaam kan ik niets afleiden maar ik hoop natuurlijk elke dag op een positieve test volgende week.
  zondag 27 april 2008 @ 19:54:46 #174
114177 Diaan73
pi_58344998
Inderdaad stilletjes hier... ik vind juist de tijd snel voorbij gaan. Ik merk dat ik erg op wat ik voel in mn lichaam... heb pijn in de liezen en gevoelige/zere borsten al een paar dagen. Maar dat is wel erg vroeg haha, ik wacht gewoon verder af.

miss_sly, hoe is het met jou?
Make love, not war ☮
pi_58348068
nog steeds niet ongesteld... had het vandaag toch wel moeten worden... erge pijnlijke borsten en ik MOET chocolade hebben, dus ik zal binnenkort wel ongesteld worden.
Hopelijk heb ik het ruim voor de 7e, want dan kan ik gewoon op controle komen in het ziekenhuis en hopelijk dan weer beginnen met de puregon injecties...
wachten is voor mij erg moeilijk merk ik, haha

Vraagje: neemt iedereen hier al foliumzuur (ik wel) en wat laat je? Drink je bijvoorbeeld geen cola en koffie meer, en welke thee is beter??? Ik drink nu groene of witte thee, maar ik weet niet of dat wat uitmaakt met het coffeine gedeelte... iemand goede tips???
pi_58348505
Ik doe nu nog helemaal niets anders. Ik drink gewone thee (aardbei) maar koffie drink ik eens per week een kopje, alchohol is het enige dat ik laat staan.
Geen folium voor mij nog dan zou ik dat onafgebroken moeten gebruiken de laatste anderhalf jaar
  zondag 27 april 2008 @ 22:51:01 #177
61800 Rottdog
pi_58348673
Wel foliumzuur al meer als 2 jaar en voor de rest let ik nergens op

Eet normaal en drinkt geen alcohol (is niet mijn ding) leef gezond that's it.
  Moderator zondag 27 april 2008 @ 22:55:48 #178
5428 crew  miss_sly
pi_58348767
Spannend Diaan! Al bijna de eerste wachtweek voorbij

wilmadonna, hoop dat het snel doorzet en je de 7e kunt beginnen met de injecties.

Hier gaat het zijn gangetje. Gisteren laatste dosis clomid weggewerkt en dinsdag CD10 de eerste meting weer.

Ik slik al zeker wel een jaar foliumzuur. Het kan geen kwaad als je niet zwanger bent en het wordt gewoon al aangeraden te starten voor je zwanger bent. Dus iedere ochtend slik ik een pilletje. Verder ga ik meestal vanaf de eerste meting weer in de zwanger-worden modus: geen sigaretten, geen alcohol, geen filet of ander rauw vlees, maximaal 1 kop koffie met cafeine per dag en gezond groenten en fruit eten. Dat hou ik vol tot de dag dat ik weer ongesteld ben, en dan neem ik het er eventjes weer van tot de eerste meting
Deze poging is het een dag later, want ik wil nog wel een beetje van Koniginnedag genieten
pi_58352819
ben vannacht dan toch eindelijk ongesteld geworden, dus ik kan de 7e naar het ziekenhuis, gelukkig!

Ik rook niet en drink ook geen alchohol, en koffie drink ik de laatste tijd niet meer.. wel thee.
En ja, soms ook cola.... cola zero... Rauw vlees eet ik zowieso niet... maar wat bedoel je met filet? Bedoel je kipfilet????
Krijgen jullie daar trouwens info over tijdens de ziekenhuis bezoeken, wat je wel en niet mag eten?
Foliumzuur begin ik te slikken steeds als ik met de neusspray begin (zo'n drie weken voor de injecties).

30 april hebben we hier het valborgsfeest, dan worden er overal hele grote kampvuren aangestoken met een vuurwerkshow erachter aan. We vieren dan dat de donkere winterperiode achter de rug is en verwelkomen we de lente en zomer en het licht. Is altijd erg gezellig en als je zo met alle mensen samen bent heerst er een warm gevoel. Heb ik toch nog een beetje Koninginnedag gevoel, haha

miss_sly: sterkte dinsdag!!!
  maandag 28 april 2008 @ 08:47:07 #180
114177 Diaan73
pi_58353025
Ja inderdaad de eerste wachtweek voorbij... en dat ging eigenlijk best snel.

Ik slik nou ja als ik het niet vergeet elke dag foliumzuur maar verder eet en drink ik normaal. Ik rook ook niet, af en toe drink ik wel gewoon alcohol, ik eet ook zoiezo geen rauw vlees en filet americain (die filet bedoelde miss_sly) en drink ook helemaal geen koffie. Zolang ik geen positieve test heb, wil ik normaal leven/eten/drinken. Op het moment dat ik weet dat ik zwanger ben, ga ik me pas aanpassen. De vorige zwangerschap wist ik pas na 8 weken dat ik zwanger was..... en dat is ook gewoon goed gegaan. Ik wil niet dat het zwanger worden teveel mijn leven gaat beheersen, ik vind het al veel nu we met IUI bezig zijn.

Vanmiddag trouwens uitgangsecho...

Wilmadonna wat fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden en dat je de 7e naar het ziekenhuis kan. Ik vind het toch maar ingewikkeld hoe dat bij jou gaat

Spannend morgen miss_sly!!
Make love, not war ☮
pi_58353900
Ik let er eigenlijk helemaal niet op wat ik eet. Ik eet gewoon zo gezond mogelijk (net als altijd) maar eet ook gerust wel eens filet oid als dat zo uitkomt. En ik drink ook net als altijd, dwz soms ook in het weekend wel wat te veel. Ik weet dat dat wel invloed kan hebben maar ik heb geen zin om al die tijd m’n leven zo verschrikkelijk aan te passen en zo bewust bezig te zijn met het feit dat ik een kind wil. Dan zou ik dus bijna 3 jaar geleden al gestopt moeten zijn met drinken en had ik al die tijd al foliumzuur moeten slikken, dat gaat me een beetje ver. Zodra ik zwanger ben dan zal ik m’n eet- en drinkpatroon wel aanpassen Overigens begin ik soms ook wel eens met foliumzuur als ik een beetje een goed gevoel heb bij m’n cyclus maar de laatste tijd voel ik vanaf mijn eisprong altijd zo’n beetje de ongesteldheidssymptomen al weer aankomen en laat ik die pilletjes dus maar zitten….
moi moi het leven is mooi
pi_58355908
Diaan73: Wat gaan ze bekijken op de uitgangsecho ? Kunnen ze daar iets op zien ?
  maandag 28 april 2008 @ 11:47:44 #183
114177 Diaan73
pi_58356344
quote:
Op maandag 28 april 2008 11:29 schreef Basimah het volgende:
Diaan73: Wat gaan ze bekijken op de uitgangsecho ? Kunnen ze daar iets op zien ?
Ze kunnen helaas niet zien of je zwanger bent. Ze willen kijken of de eistokken e.d. rustig zijn zodat je - als je ongi wordt - meteen weer kunt beginnen. Bij ons doen ze die echo dus 10 dagen na de Pregnyl... ik krijg dan ook meteen weer medicijnen mee voor een evt. nieuwe ronde. Daarna pas weer echo op CD9, 10 of 11.
Make love, not war ☮
pi_58356804
maar je gaat helemaal geen nieuwe medicijnen gebruiken, wij gaan volgende week alleibei goed nieuws krijgen.
Ik ga niet weg zonder je
  maandag 28 april 2008 @ 12:15:05 #185
114177 Diaan73
pi_58356872
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:10 schreef Basimah het volgende:
maar je gaat helemaal geen nieuwe medicijnen gebruiken, wij gaan volgende week alleibei goed nieuws krijgen.
Ik ga niet weg zonder je
dat is lief van je..... ik hoop het ook van harte, maar uit zelfbescherming ga ik er gewoon vanuit dat er een nieuwe ronde komt.... Ik ga trouwens ook niet weg zonder jou...

@crazy princess... is het doorgezet??
Make love, not war ☮
  maandag 28 april 2008 @ 15:46:42 #186
114177 Diaan73
pi_58360747
En weer terug.... alles zag er rustig uit.... dus als ik ongi word, kan ik meteen door. Wel met een hogere dosering omdat ze toch wel graag wilde dat ik 2 eitjes zou produceren.
Make love, not war ☮
pi_58363070
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:15 schreef Diaan73 het volgende:

dat is lief van je..... ik hoop het ook van harte, maar uit zelfbescherming ga ik er gewoon vanuit dat er een nieuwe ronde komt.... Ik ga trouwens ook niet weg zonder jou...

En toch heb ik wel dat kleine beetje hoop. Ook zelfbescherming aan de ene kant aan de andere kant ben ik gewoon positief ingesteld.
Was het maar niet zo dubbel allemaal
  maandag 28 april 2008 @ 19:09:09 #188
114177 Diaan73
pi_58364484
quote:
Op maandag 28 april 2008 17:56 schreef Basimah het volgende:

[..]

En toch heb ik wel dat kleine beetje hoop. Ook zelfbescherming aan de ene kant aan de andere kant ben ik gewoon positief ingesteld.
Was het maar niet zo dubbel allemaal
Hoop heb ik ook nog steeds hoor, hoop doet leven en ik ben ook een positief ingesteld persoon maar met zwanger worden een beetje negatiever.
Make love, not war ☮
pi_58366465
@ wilmadonna > mooi zo van je ongesteldheid! En dat feest klinkt goed. Ik hoop dat het bij jou mooier weer is dan het hier dreigt te worden op Koninginnedag

@ Diaan > Het is doorgezet Geen heftige ongesteldheid, maar wel echt een echte Vandaag met clomid begonnen. Weet niet wat er mis ging, maar ik slikte de pil vanmorgen door en proefde daarbij hoe die pil smaakt. Ik ging echt letterlijk bijna over m'n nek Vanavond ging beter, pil was in een keer weg.
En mooi dat alles er rustig uitzag bij jou. Dat geeft hoop

[ Bericht 0% gewijzigd door CrazyPrincess op 28-04-2008 20:46:59 ]
  Moderator dinsdag 29 april 2008 @ 09:23:46 #190
5428 crew  miss_sly
pi_58374932
Net terug van de CD10 meting. Nog niets te zien, maar dat is iedere keer zo. Zaterdagochtend terug.

Meteen even over de laparascopie gesproken. Moest ik met afdeling opname bellen, wat ik dus maar meteen even gedaan heb. Ik dacht: kunnen ze me vast op de wachtlijst zetten, want die is er natuurlijk ook weer. Dat doen ze dus niet, want de 3e IUI kan natuurlijk ook lukken. Pas als die mislukt is, kun je bellen voor een afspraak voor de laparascopie. En daarvoor is de wachtlijst maximaal 3 maanden. Ze proberen het binnen 1 of 2 maanden te plannen, maar 3 maanden moet zeker lukken...3 maanden, dat wil zeggen augustus En in de tussentijd dus geen IUI ofzo...voel me nu echt voor het eerst sinds lang nogal Een dipje waarschijnlijk ook door de hormonen waardoor ik het even niet zie zitten. Dadelijk een heel jaar weggegooid aan iets dat toch niet lukt.

Moeten ze me in de tussentijd toch maar clomid geven, zodat we het nog zelf kunnen proberen...

Bah
  dinsdag 29 april 2008 @ 09:55:05 #191
114177 Diaan73
pi_58375397
Jeetje miss_sly... wat stom zeg. Ze kunnen je toch op de wachtijst zetten en als het toch lukt weer vanaf halen? Wat belachelijk zeg.... Ik kan me zo goed voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt en in een dipje zit...

Hopelijk heb je in ieder geval zaterdag een mooi eitje en gaat deze IUI gewoon lukken, dan heb je de hele laparoscopie niet nodig. Dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
pi_58376139
Wat een enorme tijd wachten
Ik zou mij ook verloren voelen in dat jaar hoor
Ik hoop dat het lukt om de moed weer te hervinden
pi_58377575
Nog vijf dagen afwachten voor ik kan testen. Velen doen al een eerste test op 10 dagen hoorde ik, theoretisch gezien moet dat kunnen maar ik wil neit te vroeg blij worden. Daarnaast kan ik na 18 dagen vanaf de pregnyl pas in het ziekenhuis komen voor een bloedtest.
Ik doe dus gewoon zondag de test dat is 16 dagen na de pregnyl en dus 14 dagen na eisprong. Dan kan ik maandag altijd nog bellen naar het ziekenhuis.
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:12:05 #194
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58377800
Wat Diaan ook zegt, zo stom dat ze je niet alvast op de wachtlijst plaatsen miss_sly! Overal wordt rekening gehouden met je leeftijd, en nu totaal niet!
Het lijkt me geweldig om met jou en Diaan (en natuurlijk ook de rest) tegelijk in Z&G te kunnen posten
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_58377928
Ja mij ook Marie79 maar ook als ik in Z&G kom dan blijf ik hier posten. Ik vind dat iedereen die hier is alle support verdient want tjee wat is die weg lang zegggg. Ene moment vol met moed het andere moment dan is alles zwart
en dat soms allemaal tegelijk.
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:31:38 #196
114177 Diaan73
pi_58378166
Basimah dat je zo snel al gaat testen... ik heb een bloedhekel aan testen haha, van het ziekenhuis mag ik pas op dag 17 na de inseminatie testen... voor mezelf heb ik dat al bijgesteld naar minimaal dag 18.

Marie dat zou wel erg leuk zijn
Make love, not war ☮
pi_58378314
Ik test op dag 14. Ik heb geen hekel aan testen want de uitslag kan ik toch niet veranderen.
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:44:29 #198
114177 Diaan73
pi_58378364
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 12:40 schreef Basimah het volgende:
Ik test op dag 14. Ik heb geen hekel aan testen want de uitslag kan ik toch niet veranderen.
Dat is waar, maar je kunt net op dag 15 ongi worden,dan hoef je niet meer te testen. En aangezien ik wel vaker langere cyclussen heb gehad, wacht ik zoiezo wat langer met testen.
Make love, not war ☮
pi_58378989
Ik heb geen cyclus Dus ik zou niet weten of het te vroeg is of niet, maar het is natuurlijk wel een eerste indicatie en ik ben liever daarop zo vroeg mogelijk berekend

(ik wil gewoon een plan A - B - C kunnen maken)
  Moderator dinsdag 29 april 2008 @ 13:35:40 #200
5428 crew  miss_sly
pi_58379459
Ik had net mijn zusje aan de telefoon, die ook helemaal verontwaardigd en vol onbegrip was over weer een wachtlijst. Ze vroeg waarom ik niet toch terug ga naar de kliniek waar ik 10 jaar geleden ook liep en waar zij heengaat. Het is wel ver (120 km vanaf Amsterdam), maar ik weet dat de gyneacologen heel fijn zijn, de resultaten zijn daar goed, en het is ene kliniek puur gericht op vruchtbaarheidsbehandelingen, verder helemaal niets! Mijn zusje heeft er 2 kindjes van, mijn beste vriendinnetje ook 1.

Ik ga er eens over denken en ze een mailtje sturen denk ik.

Marie, ik zou erg graag een tijdje met jou in Z&G wandelen! For now ben ik gewoon erg blij voor je dat jij er al zit en dat alles goed is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')