abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58035417


LAVAZZA VIVA ITALIA!
PINKSTERMAANDAG 12 MEI 2008
TT CIRCUIT ASSEN


Mensen die van design en snelheid houden zullen op Pinkstermaandag 12 mei 2008 de mooiste dag van het jaar beleven. Op het TT Circuit Assen wordt voor de 4e keer LavAzza Viva Italia! georganiseerd. Tijdens dit sfeervolle en authentieke evenement zullen honderden klassieke en moderne Italiaanse modellen (zowel auto’s als motoren) te bewonderen zijn.


Het circuit wordt omgetoverd in een Paddock vol Italiaans design, en ook mag je behoorlijk wat spektakel verwachten. Diverse bijzondere Italiaanse merkenclubs geven demonstraties op de baan, en op de goedgevulde paddock kun je met de eigenaren van gedachten wisselen.

Verschillende merken zullen vertegenwoordigd zijn op 12 mei. Er kan genoten worden van prachtexemplaren uit de stallen van onder andere Lamborghini, Moto Guzzi, Ferrari, Fiat, Aprilia, Alfa Romeo, Maserati en Lancia. Naast deze pure passie op en rondom de baan, zal ook de paddock volstaan met clubs die de Italiaanse merken een warm hart toedragen.


Programma
Dit jaar zijn de vertrouwde onderdelen weer van de partij, sommigen in een nieuw jasje en andere als vanouds. Hieronder een overzicht.

Clubpresentatie
Op de paddock van het TT Circuit Assen vormen club- en bedrijvenstands het kloppende hart van LavAzza Viva Italia. Verschillende Italiaanse auto- en motorclubs presenteren de allermooiste exemplaren uit de club, en vertellen vol enthousiasme waar hun passie voor Italiaanse voertuigen vandaan komt. Iedereen die meer wil weten over de achtergrond kan hier meer te weten komen.

.

M.A.D. Shootout
De Italiaanse power kun je in levende lijve voelen tijdens de M.A.D. Shootout: spectaculaire sprintduels waarbij de échte Italiaanse racepaarden gaan strijden. Ook hier zijn diverse categorieën, zodat de spanning op de baan te voelen is!


.


Demoruns
Tevens kun je genieten van de diverse demoruns die de aanwezige clubs geven. Wat een spektakel om al deze wagens in actie te zien!


.

.


LavAzza Let Your Car Be A Star
Niet meer ergens op een bedrijventerrein even stiekem een paar foto’s maken van je auto! Op LavAzza Viva Italia is het mogelijk, wanneer je in bezit bent van een Italiaanse showwagen, om mee te doen aan de Lavazza Let Your Car Be A Star. Hierbij zal de fotograaf (geheel gratis!) zijn fotokunsten vertonen en foto’s van de bolide maken voor een prachtig LavAzza scherm. Na afloop van het evenement krijg je jouw fotoshoot in je mailbox… Interesse? Kom met je Italiaanse auto naar het evenement en doe mee!


Bedrijvenmarkt
Bij de Italiaanse bedrijvenmarkt kunnen allerlei artikelen op het gebied van Italiaanse voertuigen en lifestyle aangeschaft worden.


.

.


Circle Of Gold
De beste en mooiste Italiaanse auto’s mogen in de Circle of Gold staan. Deze auto’s worden door ons uitgenodigd. Natuurlijk mag ook een auto vanuit de club worden opgegeven. Dit kan door een mailtje te sturen naar diede@402events.com.


.


Meguiar's Show & Shine Contest
Het paddockprogramma biedt verder een spannende wedstrijd voor mensen die hun trots prachtig aankleden met diverse accessoires én deze schitterend poetsen: de Meguair’s Show & Shine Contest. In diverse categorieën zoals strijden de deelnemers om de ultieme eer.


.


Motoren
Liefhebbers van motoren komen ruimschoots aan hun trekken bij het aanschouwen van verschillende Italiaanse motormerken, zoals bijvoorbeeld MV Agusta.


.
.


Vrouwelijk Schoon
Ook dit jaar zijn er weer verschillende prachtige modellen aanwezig op de paddock. Wil jij met een model op de foto? Kom langs dit is je kans.


.

.


Exhaust Competition
Tijdens de Exhaust Competition gaat de strijd om de uitlaat: welke produceert de meeste decibellen? Laat die uitlaat brommen!


.


.


http://www.lavazzavivaitalia.nl/


_______________________________________________________________________

vorige topics:
Italia dag TT assen
Viva Italia
Viva Italia, 5 juni te Assen
LavAzza Viva Italia, 28 mei te Assen


Nog een maandje nog Fokkers die er naar toe gaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Jimmie op 14-04-2008 01:17:54 ]
pi_58035634
Fotoverslag van vorig jaar door Lipje.
  maandag 14 april 2008 @ 07:30:26 #3
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_58036459
Ik vermoed dat ik er ook wel weer heen ga
pi_58036731
Ik ook als het een beetje lukt met 2 x 75 TS en een 75 evo.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_58037273
Ik zal ook aanwezig zijn met een 155

Hopelijk die dag lekker veel zon, dat maakt het af
pi_58037325
Ben zeker van plan met mijn 156 aanwezig te zijn
laatste bezochte editie was 2006 met een 145, was best gaaf!
Forza Alfa Romeo!
pi_58041032
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:14 schreef xFriendx het volgende:
Hopelijk die dag lekker veel zon, dat maakt het af
Jep, met de zon is er toch net dat extra beetje bij de sfeer en vorig jaar was jammer met al die bewolking en een groot deel die vroegtijdig weg ging door de regenbui in de middag.
quote:
Op maandag 14 april 2008 08:22 schreef Yoda87 het volgende:
Ik ook als het een beetje lukt met 2 x 75 TS en een 75 evo.


Zo 1?
pi_58062951
quote:
Op maandag 14 april 2008 12:40 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Jep, met de zon is er toch net dat extra beetje bij de sfeer en vorig jaar was jammer met al die bewolking en een groot deel die vroegtijdig weg ging door de regenbui in de middag.
[..]

[ afbeelding ]

Zo 1?
ja, zo 1.
Met een beetje geluk

Maar zo als het er nu uitziet komen we alleen met een 1.8 imola. (die met de rode grille van vorg jaar, heb op deze pc ff geen pic's)
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:45:59 #9
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_58063155
quote:
Op maandag 14 april 2008 01:31 schreef Jimmeh het volgende:
Fotoverslag van vorig jaar door Lipje.
Mooi verslag!

Ik kom niet, rijdt die dag de elfstedentocht.
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_58064500
Zit er wel over te denken om te gaan, maar nog geen concrete plannen..Als ik kom dan met de 156 2.4 jtd sportwagon van men pa
pi_58065995
De supercars alleen al zijn de moeite waard om te horen in t echie




En je kan zelf een stukkie rijden natuurlijk, mits je paddock toegang hebt.

pi_58092615
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:46 schreef Jimmeh het volgende:

En je kan zelf een stukkie rijden natuurlijk, mits je paddock toegang hebt.

Dat ga ik zeker proberen te krijgen, ff kijken of de alfaclub 2 auto's op een lidmaatschap toestaat :p
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_58093159
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:12 schreef Yoda87 het volgende:

[..]

Dat ga ik zeker proberen te krijgen, ff kijken of de alfaclub 2 auto's op een lidmaatschap toestaat :p
Anders koop je nog een losse paddock kaart (5 euro), bij het rijblok van een betreffende club gaat de organisatie echt niet kijken of je auto wel geregisteerd staat bij die en die club.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jimmie op 16-04-2008 23:47:08 (spelfoutje) ]
  woensdag 16 april 2008 @ 23:22:46 #14
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_58100880
t valt wel op een 145 tussen de 156ers
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_58165806
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:22 schreef lipje het volgende:
t valt wel op een 145 tussen de 156ers
Herinner van vorige jaren dat er ook een aantal 75's (en ook semi-race varianten) en wat oude Giulia'tjes tussen de 156's scheurden. Maar de Alfa clubs zijn met zoveel dat de 145's vast wel een eigen blok hebben.
pi_58177324
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 20:55 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Herinner van vorige jaren dat er ook een aantal 75's (en ook semi-race varianten) en wat oude Giulia'tjes tussen de 156's scheurden. Maar de Alfa clubs zijn met zoveel dat de 145's vast wel een eigen blok hebben.
Ik denk dat bijna elke alfa z'n eigen blokje heeft. De 75's hadden het ook (wel nodig) en nog stonden niet alle 75 daar.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
  zondag 20 april 2008 @ 23:33:00 #17
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_58192390
quote:
Op zondag 20 april 2008 14:07 schreef Yoda87 het volgende:

[..]

Ik denk dat bijna elke alfa z'n eigen blokje heeft. De 75's hadden het ook (wel nodig) en nog stonden niet alle 75 daar.
Vorig jaar reden we ( de 156-ers) als laatste samen met wat Giulla's en Alfetta's

en een gvd Posh GT3
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_58195769
quote:
Op zondag 20 april 2008 23:33 schreef lipje het volgende:

[..]

Vorig jaar reden we ( de 156-ers) als laatste samen met wat Giulla's en Alfetta's

en een gvd Posh GT3
Laat die GT3 lekker naar de keverdag gaan.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_58201742
Ach ja in vorige jaren was er ook eens een Carrera GT, toch leuk om er tussendoor te zien, maar zo lang t bij een hoge uitzondering blijft...
De lui bijj Autogespot hadden in hun artikel zo wat de meeste aandacht voor de GT3.
Beetje jammer altijd dat alleen het duurste daar goed genoeg is, maar goed smaak ontwikkeld met de leeftijd

[ Bericht 17% gewijzigd door Jimmie op 21-04-2008 13:55:30 ]
pi_58206709
Wat een ballen verslag.
quote:
Aan het einde van zo'n dag weet je weer waarvoor je eigenlijk elke dag hard werkt. Natuurlijk om een goed leven te kunnen leiden, maar stiekem droom je er toch elke dag weer van om ooit zelf zo'n prachtige Italiaanse supercar te kunnen bezitten.
En na al dit moois te hebben gezien zijn eigenlijk twee woorden voldoende: VIVA ITALIA!!
Als ik mag kiezen. Liever m'n alfa roestvrijmaken dan voor het zelfde geld een ferrari kopen.


Smaak komt met de jaren? Als ik met 20 al van mooie auto's hou wat moet het dan over 20 jaar worden

[ Bericht 16% gewijzigd door Yoda87 op 22-04-2008 07:47:41 ]
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
  dinsdag 22 april 2008 @ 19:55:54 #21
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_58234198
Ik heb besloten toch maar niet te gaan.

Vorig jaar heb ik me uitstekend vermaakt op de baan (met mijn dieseltje heb ik echt iedereen eruit gereden en vooral de mensen op de tribune laten zien hoe laat je kan remmen ) Maar dit jaar vind ik het wel welletjes, circuitrijden doe ik niet meer met mijn auto aangezien er altijd wel wat kapot gaat en ik nu wel eens genoeg heb van de kosten. Puur voor het evenement erheen hoeft van mij niet, ieder jaar staan dezelfde auto's er en die heb ik na 4 jaar ook wel eens gezien. Voor de sfeer binnen de 156club hoef ik het ook niet te doen want mijn vrienden binnen die club zijn vrijwel allemaal weggejaagd door het bestuur

Misschien dat ik naar Spa Italia ga, hier ben ik vorig jaar ook geweest en dat is dus echt 10x leuker dan viva italia!!
pi_58234458
Spa Italia komen dan wel de meest prachtige auto's, maar met 80 km/u achter een safety car over het circuit is dan weer geen reet aan...
  woensdag 23 april 2008 @ 07:53:05 #23
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_58244993
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:07 schreef Jimmeh het volgende:
Spa Italia komen dan wel de meest prachtige auto's, maar met 80 km/u achter een safety car over het circuit is dan weer geen reet aan...
Of je gaat gewoon in de vrij rijden klasse rijden Dan mag je echt HELEMAAL los gaan. (kost alleen wel wat meer )
pi_58246284
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 19:55 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb besloten toch maar niet te gaan.

Vorig jaar heb ik me uitstekend vermaakt op de baan (met mijn dieseltje heb ik echt iedereen eruit gereden en vooral de mensen op de tribune laten zien hoe laat je kan remmen ) Maar dit jaar vind ik het wel welletjes, circuitrijden doe ik niet meer met mijn auto aangezien er altijd wel wat kapot gaat en ik nu wel eens genoeg heb van de kosten.
Je moet gewoon die grindbakken mijden en bochten fatsoenlijk nemen

Wat voor remmen heb je er eigenlijk tegenwoordig onder zitten, ik neem aan dat je geen Mov'it's hebt?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_58247625
quote:
Op woensdag 23 april 2008 07:53 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon in de vrij rijden klasse rijden Dan mag je echt HELEMAAL los gaan. (kost alleen wel wat meer )
Is dan een helm verplicht? Rolkooi? Lijkt me wel erg gaaf om eens over het magische Spa te rijden, maar dan gewoon op snelheid.
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:24 schreef Paladijn het volgende:

Wat voor remmen heb je er eigenlijk tegenwoordig onder zitten, ik neem aan dat je geen Mov'it's hebt?
Is Mov'it nog wat? Zie het regelmatig langskomen, maar heb nog nooit ervaringen gelezen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Jimmie op 23-04-2008 10:35:25 ]
pi_58249454
quote:
Is Mov'it nog wat? Zie het regelmatig langskomen, maar heb nog nooit ervaringen gelezen.
Denk aan de keramische remmen die je als optie onder je Porsche kunt krijgen (die zijn overigens niet van Mov'it vziw). Ongevenaarde remkracht voor een grote zak geld

Er rijdt een Nederlandse 156 3.0 met die remmen rond op o.a. de Nurburgring, het is een erg mooi gezicht om die heel laat goed te zien remmen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_58250349
M'n ouders hebben besloten op die dag hun 30jarige huwelijk te vieren, dus ik zal er helaas niet bij kunnen zijn
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 25 april 2008 @ 15:20:34 #28
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_58304131
Ik ben er zelf uiteraard weer bij zoals ook bij de voorgaande 3 keren Helaas is de 155 net verkocht (leaseautootje gekregen) dus voor mij geen plekje op de paddock Gelukkig rijd ik met een andere 155 die kant op dus dat wordt weer genieten
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_58304312
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 15:20 schreef johanmulder het volgende:
Ik ben er zelf uiteraard weer bij zoals ook bij de voorgaande 3 keren Helaas is de 155 net verkocht (leaseautootje gekregen) dus voor mij geen plekje op de paddock Gelukkig rijd ik met een andere 155 die kant op dus dat wordt weer genieten
Nummertje 238? (je verkooptopic staat nog open trouwens)

M'n pa neemt nu een camera mee zodat ik niet hoef te pielen met m'n camera van de telefoon en je youtubekwaliteit filmpjes overhoud.

Zullen wel meer filmen dan alleen de 155 bakken natuurlijk, hoewel die wel even de voorkeur krijgen denk ik
pi_58304990
quote:
Op woensdag 23 april 2008 11:33 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Denk aan de keramische remmen die je als optie onder je Porsche kunt krijgen (die zijn overigens niet van Mov'it vziw). Ongevenaarde remkracht voor een grote zak geld

Er rijdt een Nederlandse 156 3.0 met die remmen rond op o.a. de Nurburgring, het is een erg mooi gezicht om die heel laat goed te zien remmen.
Bedoelde meer hoe Mov'it zich verhoudt tegen Brembo, AP Racing etc. Prijs/kwaliteit vooral en wat ook wel handig om te weten hoe hard remmen slijten bij normaal straat gebruik. Sommige performance remmen gaat dat nogal hard en das een beetje zonde van het geld


-


Ben met m'n pa bezig aan een project; een Lancia Beta Coupe Volumex (2.0 supercharged).



Helemaal hard, behalve het subframe (lassen of nieuwe nodig)
Heeft erg lang stil gestaan (bijna 12 jaar), maar motor werd wel regelmatig gestart. Naast het nodige onderhoud nieuwe riemen, olie etc., moet ook nog de carburateur afgesteld worden want er zit een semi-race blok in door Guy Croft getuned. (~185 pk op 972 kg)

Hoop voor Viva Italia klaar te zijn met al het onderhoud, maar dat zal er waarschijnlijk niet in zitten...
pi_58305953
Toffe bak, ziet er ook ngo erg goed uit
  vrijdag 25 april 2008 @ 20:32:50 #32
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_58309479
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:03 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Bedoelde meer hoe Mov'it zich verhoudt tegen Brembo, AP Racing etc. Prijs/kwaliteit vooral en wat ook wel handig om te weten hoe hard remmen slijten bij normaal straat gebruik. Sommige performance remmen gaat dat nogal hard en das een beetje zonde van het geld
Mov'it is ERG goed zover ik weet, ik ken indd. ook enkele 156 rijders die die dingen hebben (en ook 1 die de ring er mee op gaat), en wat ik begrepen heb is het gewoon topspul!! (maar wel duur )
pi_58313443
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 20:32 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Mov'it is ERG goed zover ik weet, ik ken indd. ook enkele 156 rijders die die dingen hebben (en ook 1 die de ring er mee op gaat), en wat ik begrepen heb is het gewoon topspul!! (maar wel duur )
Nog een vraagje betreffende Spa Italia, die vrij rijden klasse hoeveel kost dat dan extra? Zag op de site kaarten via internet 35 euro, aan de kassa 45, maar daar komt nog een premie bovenop?
  zaterdag 26 april 2008 @ 09:41:50 #34
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_58316579
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 00:19 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Nog een vraagje betreffende Spa Italia, die vrij rijden klasse hoeveel kost dat dan extra? Zag op de site kaarten via internet 35 euro, aan de kassa 45, maar daar komt nog een premie bovenop?
Dat zijn de entreekosten om met je auto het paddock op te mogen. Vrij rijden kost geloof ik 100 of 150 euro. Maar voor dat geld mag je een uur lang HELEMAAL los gaan. Je rijdt dan ook niet tussen de gewone 33jes, maar tussen de echte auto's (ferrari, lambo, etc.).
Een helm is wel verplicht, en je moet op tijd zijn met inschrijven want er zijn natuurlijk maar een beperkt aantal plekken omdat het anders te druk zou worden op de baan.

volgens mij kan je je gewoon inschrijven op de site....
pi_58322147
Oef die prijzen

Number of participant cars -Saturday 28th..............................................................................x 35 EUR per car
Number of Grande parade session for Saturday 28th...........................................................x 50 EUR per car
Number of “First Run” in Ferrari on Saturday 28th..................................................................x 140 EUR per run
Number of Scuderia on Saturday 28th.....................................................................................x 120 EUR per car
Entry for the Rally "Balade" (Saturday 28th).............................................................................x 35 EUR per car
Per endurance pit for 2 cars on Saturday 2nd..........................................................................x 75 EUR per pit

Rally 'Balade' klinkt wel leuk soort puzzelrit door de mooie omgeving rond Spa ~100 km. Maar aan de andere kant ben je denk ik al een dag zoet met de gigantische opkomst van auto's te bekijken.

Endurance pit?? Wat zou dat zijn.

First Run in een Ferrari - klinkt wel gaaf, maar gaan ze dan ook echt hard? En hoeveel laps mag je vanuit gaan? Op de Spa Italia site hebben ze het over race Ferrari's?

Scuderia is de snelle sessie neem ik aan. Zou ik alleen een helm moeten aanschaffen
Maar is het snelheidsverschil niet te groot tussen al die Ferrari's/Lambo's en oude race auto's??

Wat dat betreft is wel het fijne aan Viva Italia dat je voor 20 euro klaar bent en ook nog eens een kwartiertje redelijk los kan gaan op het circuit.
  zaterdag 26 april 2008 @ 19:37:32 #36
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_58325354
quote:
Wat dat betreft is wel het fijne aan Viva Italia dat je voor 20 euro klaar bent en ook nog eens een kwartiertje redelijk los kan gaan op het circuit.
Maar Assen is een kutcircuit voor de auto (te smal), en Spa is geweldig (wat ik gehoord heb, helaas heb ik 'm zelf nog niet gereden )
pi_58326812
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 19:37 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Maar Assen is een kutcircuit voor de auto (te smal), en Spa is geweldig (wat ik gehoord heb, helaas heb ik 'm zelf nog niet gereden )
Leuk om op te beginnen toch?
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
  zondag 27 april 2008 @ 11:53:17 #38
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_58335992
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 20:56 schreef Yoda87 het volgende:

[..]

Leuk om op te beginnen toch?
Tuurlijk, het circuit heeft wel enkele leuke stukjes, maar persoonlijk vind ik zandvoort stukken beter voor de auto!! (maar natuurlijk is assen ook leuk, want je mag voluit raggen dus dat is altijd leuk )
pi_58336356
quote:
Op zondag 27 april 2008 11:53 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Tuurlijk, het circuit heeft wel enkele leuke stukjes, maar persoonlijk vind ik zandvoort stukken beter voor de auto!! (maar natuurlijk is assen ook leuk, want je mag voluit raggen dus dat is altijd leuk )
Hard gaan gaat wel lukken, alleen dat raggen laat ik even achterwegen
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_58343293
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 19:37 schreef ConQuestador het volgende:

[..]

Maar Assen is een kutcircuit voor de auto (te smal), en Spa is geweldig (wat ik gehoord heb, helaas heb ik 'm zelf nog niet gereden )
Spa is magisch, maar Assen TT sinds het verbouwd is, toch heel wat auto vriendelijker, curbs die je mee kan pakken en het nieuwe stukje is ook wel leuk met de auto waaronder die camber bocht en het is dan wel een beetje smal, maar zeker niet extreem. Neem aan dat het ook breder dan de Ring is en dat is voor sommige autoliefhebbers hun mekka
pi_58443718
RubenZo.nl zal voor Lavazza Viva Italia 2008 wederom een groot aantal Ferrari's naar het TT-Circuit van Assen halen. Wij hebben inmiddels zo'n 70 bevestigingen ontvangen van deelnemers die met hun Ferrari naar het TT-Circuit van Assen komen. Deze Ferrari's zullen opgesteld worden op de paddock van het TT-Circuit van Assen.

Twee deelnemers zullen tijdens Lavazza Viva Italia 2008 een demorun geven met hun Ferrari F355 Challenge en Ferrari 308 GT/M. Daarnaast zal er een half uur gereden worden op de baan met een groot deel van de Ferrari's die staan opgesteld op onze plek op de paddock.

Onderstaande lijst geeft een indicatie van de Ferrari's die komen naar Lavazza Viva Italia 2008:

* Ferrari 360 Modena / Spider (7x)
* Ferrari 348 TS (8x)
* Ferrari F355 Berlinetta / GTS (9x)
* Ferrari Testarossa (2x)
* Ferrari 328 GTS (4x)
* Ferrari 308 GTB (10x)
* Ferrari Mondial (2x)
* Ferrari 456 GT/M (2x)
* Ferrari 550 Maranello (2x)
* Ferrari F430 (2x)
* Ferrari F40
* Ferrari 365 GT4 2+2
* Ferrari 512 BB
* Maserati 3200 GT
* Ferrari 512 BB LM

[ Bericht 0% gewijzigd door Jimmie op 02-05-2008 22:01:38 ]
pi_58490835
Nog een weekje

Het weersvooruitzicht wordt spannend, het mooie weer wat we nu hebben kan aanhouden maar er is ook kans dat die grote bewolking boven Engeland over een week toch in Nederland z'n regen kan gaan gooien. Maar hopen op het beste
pi_58595078
Word gewoon prachtig weer.
pi_58596325
Morgenochtend m'n auto beetje uitruimen, stofzuigen en ff schoonmaken aan de buitenkant (ook al zal ik onderweg weer genoeg vliegjes vangen) en dan 's middags bakken bij het zwembad. Op tijd te bed en dan weer vroeg op voor de grote dag
pi_58599078
Ik zit nog te denken of ik ga.

Aan de ene kant heb ik wel retezin om te gaan Alleen zal haast in m'n eentje moeten gaan..

Tweede punt is dat ik een Duitser rij (Ok, Lancia Delta Integrale komt eraan )
Signature
pi_58599800
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 20:25 schreef FritsFluitketel het volgende:
Ik zit nog te denken of ik ga.

Aan de ene kant heb ik wel retezin om te gaan Alleen zal haast in m'n eentje moeten gaan..

Tweede punt is dat ik een Duitser rij (Ok, Lancia Delta Integrale komt eraan )
Die Duitser parkeer je toch buiten het circuit, niemand die dat dus ziet. Denk dat je op zo'n evenement ook wel snel mensen spreekt als je kijkt bij een auto, hoewel ik me kan voorstellen dat rondhangen met een groepje ook erg leuk kan zijn.

Moet je veel moeite doen om aanwezig te zijn zal je sneller niet gaan dan dat je er zo kan zijn. Bevalt het dan niet ben je ook zo weer weg/thuis.

ps. veel mensen zijn gecharmeerd van een DI, dus als jij er 1 krijgt en je maakt dit kenbaar aan de mensen daar die er al 1 hebben zal je denk ik snel al een tijdje kletsen met die mensen.
pi_58604121
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 16:03 schreef Jimmeh het volgende:
Ben met m'n pa bezig aan een project; een Lancia Beta Coupe Volumex (2.0 supercharged).

[ afbeelding ]

Helemaal hard, behalve het subframe (lassen of nieuwe nodig)
Heeft erg lang stil gestaan (bijna 12 jaar), maar motor werd wel regelmatig gestart. Naast het nodige onderhoud nieuwe riemen, olie etc., moet ook nog de carburateur afgesteld worden want er zit een semi-race blok in door Guy Croft getuned. (~185 pk op 972 kg)

Hoop voor Viva Italia klaar te zijn met al het onderhoud, maar dat zal er waarschijnlijk niet in zitten...
Zoals eigenlijk verwacht, is ie niet op tijd af, aankomende week gaan ze het subframe lassen en overige onderhoud uitvoeren...

Maar goed maandag ben ik er samen met m'n vader in een Beta Spider.
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 20:25 schreef FritsFluitketel het volgende:
Ik zit nog te denken of ik ga.

Aan de ene kant heb ik wel retezin om te gaan Alleen zal haast in m'n eentje moeten gaan..

Tweede punt is dat ik een Duitser rij (Ok, Lancia Delta Integrale komt eraan )
M'n pa is lid van de Lancia Club NL en ik kan dus uit eigen ervaring zeggen dat er altijd veel Delta Integrales naar Assen komen.

Genoeg mensen om informatie mee uit te wisselen als je nog bezig bent met de aankoop of als je 'm al gekocht hebt andere technische info/weetjes te leren kennen.

En ze zullen je vast overhalen om lid te worden van het Delta register binnen de LCN natuurlijk

pi_58612775
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:03 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Die Duitser parkeer je toch buiten het circuit, niemand die dat dus ziet. Denk dat je op zo'n evenement ook wel snel mensen spreekt als je kijkt bij een auto, hoewel ik me kan voorstellen dat rondhangen met een groepje ook erg leuk kan zijn.

Moet je veel moeite doen om aanwezig te zijn zal je sneller niet gaan dan dat je er zo kan zijn. Bevalt het dan niet ben je ook zo weer weg/thuis.

ps. veel mensen zijn gecharmeerd van een DI, dus als jij er 1 krijgt en je maakt dit kenbaar aan de mensen daar die er al 1 hebben zal je denk ik snel al een tijdje kletsen met die mensen.
Was een geintje hoor, dat ik niet zou kunnen komen met een Duitser

Maar idd.. tis een eindje rijden van hier. Als ik er heen ga vermaak ik me heus wel, en ik ga zeker een aantal rondjes rond de Integrale's lopen, en mensen aanspreken.

Kan me niet herinneren dat ik ooit een DI in het echt gezien heb, zag ik gisteren dat er hier in de buurt één te koop stond. Maar even langs gereden en wát een bak was het. Ik was al gek op die auto, maar nu ben ik helemaal verkocht
Signature
pi_58614166
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:07 schreef FritsFluitketel het volgende:

[..]

Was een geintje hoor, dat ik niet zou kunnen komen met een Duitser

Maar idd.. tis een eindje rijden van hier. Als ik er heen ga vermaak ik me heus wel, en ik ga zeker een aantal rondjes rond de Integrale's lopen, en mensen aanspreken.

Kan me niet herinneren dat ik ooit een DI in het echt gezien heb, zag ik gisteren dat er hier in de buurt één te koop stond. Maar even langs gereden en wát een bak was het. Ik was al gek op die auto, maar nu ben ik helemaal verkocht
voor mij is het 2 uur rijden, mits we geen ferari's tegen komen.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_58631484
Ben er dus wel geweest Was een mooie dag! Mooiste was misschien nog wel de herrie die de 308 GT/M maakte langs de hoofdtribune, wat een lawaai

Verder.. tsja.. veel mooie auto's, Bugatti EB 110 SS, vind ik persoonlijk geen mooie auto, wel een bijzondere (zeldzame) auto

Een heel tijdje bij de Delta Integrales gelopen, rondgekeken, gepraat. Twee DI's met 450 pk Die blauwe en die rode met gouden velgen. Van die blauwe knalde de turboslang er twee keer over uit, dus daar heb ik niet van kunnen genieten, maar die rode, heerlijk gewoon hoe die de chicane uitkwam en het rechte stuk op ging

Een geslaagde dag
Signature
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')