Jep, met de zon is er toch net dat extra beetje bij de sfeer en vorig jaar was jammer met al die bewolking en een groot deel die vroegtijdig weg ging door de regenbui in de middag.quote:Op maandag 14 april 2008 09:14 schreef xFriendx het volgende:
Hopelijk die dag lekker veel zon, dat maakt het af
quote:Op maandag 14 april 2008 08:22 schreef Yoda87 het volgende:
Ik ook als het een beetje lukt met 2 x 75 TS en een 75 evo.
ja, zo 1.quote:Op maandag 14 april 2008 12:40 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Jep, met de zon is er toch net dat extra beetje bij de sfeer en vorig jaar was jammer met al die bewolking en een groot deel die vroegtijdig weg ging door de regenbui in de middag.
[..]
[ afbeelding ]
Zo 1?
Mooi verslag!quote:
Dat ga ik zeker proberen te krijgen, ff kijken of de alfaclub 2 auto's op een lidmaatschap toestaat :pquote:Op dinsdag 15 april 2008 13:46 schreef Jimmeh het volgende:
En je kan zelf een stukkie rijden natuurlijk, mits je paddock toegang hebt.
Anders koop je nog een losse paddock kaart (5 euro), bij het rijblok van een betreffende club gaat de organisatie echt niet kijken of je auto wel geregisteerd staat bij die en die club.quote:Op woensdag 16 april 2008 18:12 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Dat ga ik zeker proberen te krijgen, ff kijken of de alfaclub 2 auto's op een lidmaatschap toestaat :p
Herinner van vorige jaren dat er ook een aantal 75's (en ook semi-race varianten) en wat oude Giulia'tjes tussen de 156's scheurden. Maar de Alfa clubs zijn met zoveel dat de 145's vast wel een eigen blok hebben.quote:
Ik denk dat bijna elke alfa z'n eigen blokje heeft. De 75's hadden het ook (wel nodig) en nog stonden niet alle 75 daar.quote:Op zaterdag 19 april 2008 20:55 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Herinner van vorige jaren dat er ook een aantal 75's (en ook semi-race varianten) en wat oude Giulia'tjes tussen de 156's scheurden. Maar de Alfa clubs zijn met zoveel dat de 145's vast wel een eigen blok hebben.
Vorig jaar reden we ( de 156-ers) als laatste samen met wat Giulla's en Alfetta'squote:Op zondag 20 april 2008 14:07 schreef Yoda87 het volgende:
[..]
Ik denk dat bijna elke alfa z'n eigen blokje heeft. De 75's hadden het ook (wel nodig) en nog stonden niet alle 75 daar.
Laat die GT3 lekker naar de keverdag gaan.quote:Op zondag 20 april 2008 23:33 schreef lipje het volgende:
[..]
Vorig jaar reden we ( de 156-ers) als laatste samen met wat Giulla's en Alfetta's
en een gvd Posh GT3
Als ik mag kiezen. Liever m'n alfa roestvrijmaken dan voor het zelfde geld een ferrari kopen.quote:Aan het einde van zo'n dag weet je weer waarvoor je eigenlijk elke dag hard werkt. Natuurlijk om een goed leven te kunnen leiden, maar stiekem droom je er toch elke dag weer van om ooit zelf zo'n prachtige Italiaanse supercar te kunnen bezitten.
En na al dit moois te hebben gezien zijn eigenlijk twee woorden voldoende: VIVA ITALIA!!
Of je gaat gewoon in de vrij rijden klasse rijdenquote:Op dinsdag 22 april 2008 20:07 schreef Jimmeh het volgende:
Spa Italia komen dan wel de meest prachtige auto's, maar met 80 km/u achter een safety car over het circuit is dan weer geen reet aan...
Je moet gewoon die grindbakken mijden en bochten fatsoenlijk nemenquote:Op dinsdag 22 april 2008 19:55 schreef ConQuestador het volgende:
Ik heb besloten toch maar niet te gaan.
Vorig jaar heb ik me uitstekend vermaakt op de baan (met mijn dieseltje heb ik echt iedereen eruit gereden en vooral de mensen op de tribune laten zien hoe laat je kan remmen) Maar dit jaar vind ik het wel welletjes, circuitrijden doe ik niet meer met mijn auto aangezien er altijd wel wat kapot gaat en ik nu wel eens genoeg heb van de kosten.
Is dan een helm verplicht? Rolkooi? Lijkt me wel erg gaaf om eens over het magische Spa te rijden, maar dan gewoon op snelheid.quote:Op woensdag 23 april 2008 07:53 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon in de vrij rijden klasse rijdenDan mag je echt HELEMAAL los gaan. (kost alleen wel wat meer
)
Is Mov'it nog wat? Zie het regelmatig langskomen, maar heb nog nooit ervaringen gelezen.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:24 schreef Paladijn het volgende:
Wat voor remmen heb je er eigenlijk tegenwoordig onder zitten, ik neem aan dat je geen Mov'it's hebt?
Denk aan de keramische remmen die je als optie onder je Porsche kunt krijgen (die zijn overigens niet van Mov'it vziw). Ongevenaarde remkracht voor een grote zak geldquote:Is Mov'it nog wat? Zie het regelmatig langskomen, maar heb nog nooit ervaringen gelezen.
Nummertje 238?quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:20 schreef johanmulder het volgende:
Ik ben er zelf uiteraard weer bij zoals ook bij de voorgaande 3 kerenHelaas is de 155 net verkocht (leaseautootje gekregen) dus voor mij geen plekje op de paddock
Gelukkig rijd ik met een andere 155 die kant op dus dat wordt weer genieten
Bedoelde meer hoe Mov'it zich verhoudt tegen Brembo, AP Racing etc. Prijs/kwaliteit vooral en wat ook wel handig om te weten hoe hard remmen slijten bij normaal straat gebruik. Sommige performance remmen gaat dat nogal hard en das een beetje zonde van het geldquote:Op woensdag 23 april 2008 11:33 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Denk aan de keramische remmen die je als optie onder je Porsche kunt krijgen (die zijn overigens niet van Mov'it vziw). Ongevenaarde remkracht voor een grote zak geld
Er rijdt een Nederlandse 156 3.0 met die remmen rond op o.a. de Nurburgring, het is een erg mooi gezicht om die heel laat goed te zien remmen.
Mov'it is ERG goed zover ik weet, ik ken indd. ook enkele 156 rijders die die dingen hebben (en ook 1 die de ring er mee op gaat), en wat ik begrepen heb is het gewoon topspul!! (maar wel duurquote:Op vrijdag 25 april 2008 16:03 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Bedoelde meer hoe Mov'it zich verhoudt tegen Brembo, AP Racing etc. Prijs/kwaliteit vooral en wat ook wel handig om te weten hoe hard remmen slijten bij normaal straat gebruik. Sommige performance remmen gaat dat nogal hard en das een beetje zonde van het geld
Nog een vraagje betreffende Spa Italia, die vrij rijden klasse hoeveel kost dat dan extra? Zag op de site kaarten via internet 35 euro, aan de kassa 45, maar daar komt nog een premie bovenop?quote:Op vrijdag 25 april 2008 20:32 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Mov'it is ERG goed zover ik weet, ik ken indd. ook enkele 156 rijders die die dingen hebben (en ook 1 die de ring er mee op gaat), en wat ik begrepen heb is het gewoon topspul!! (maar wel duur)
Dat zijn de entreekosten om met je auto het paddock op te mogen. Vrij rijden kost geloof ik 100 of 150 euro. Maar voor dat geld mag je een uur lang HELEMAAL los gaan. Je rijdt dan ook niet tussen de gewone 33jes, maar tussen de echte auto's (ferrari, lambo, etc.).quote:Op zaterdag 26 april 2008 00:19 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Nog een vraagje betreffende Spa Italia, die vrij rijden klasse hoeveel kost dat dan extra? Zag op de site kaarten via internet 35 euro, aan de kassa 45, maar daar komt nog een premie bovenop?
Maar Assen is een kutcircuit voor de auto (te smal), en Spa is geweldig (wat ik gehoord heb, helaas heb ik 'm zelf nog niet geredenquote:Wat dat betreft is wel het fijne aan Viva Italia dat je voor 20 euro klaar bent en ook nog eens een kwartiertje redelijk los kan gaan op het circuit.
Leuk om op te beginnen toch?quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:37 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Maar Assen is een kutcircuit voor de auto (te smal), en Spa is geweldig (wat ik gehoord heb, helaas heb ik 'm zelf nog niet gereden)
Tuurlijk, het circuit heeft wel enkele leuke stukjes, maar persoonlijk vind ik zandvoort stukken beter voor de auto!! (maar natuurlijk is assen ook leuk, want je mag voluit raggen dus dat is altijd leukquote:
Hard gaan gaat wel lukken, alleen dat raggen laat ik even achterwegenquote:Op zondag 27 april 2008 11:53 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Tuurlijk, het circuit heeft wel enkele leuke stukjes, maar persoonlijk vind ik zandvoort stukken beter voor de auto!! (maar natuurlijk is assen ook leuk, want je mag voluit raggen dus dat is altijd leuk)
Spa is magisch, maar Assen TT sinds het verbouwd is, toch heel wat auto vriendelijker, curbs die je mee kan pakken en het nieuwe stukje is ook wel leuk met de auto waaronder die camber bocht en het is dan wel een beetje smal, maar zeker niet extreem. Neem aan dat het ook breder dan de Ring is en dat is voor sommige autoliefhebbers hun mekkaquote:Op zaterdag 26 april 2008 19:37 schreef ConQuestador het volgende:
[..]
Maar Assen is een kutcircuit voor de auto (te smal), en Spa is geweldig (wat ik gehoord heb, helaas heb ik 'm zelf nog niet gereden)
Die Duitser parkeer je toch buiten het circuit, niemand die dat dus ziet. Denk dat je op zo'n evenement ook wel snel mensen spreekt als je kijkt bij een auto, hoewel ik me kan voorstellen dat rondhangen met een groepje ook erg leuk kan zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:25 schreef FritsFluitketel het volgende:
Ik zit nog te denken of ik ga.
Aan de ene kant heb ik wel retezin om te gaanAlleen zal haast in m'n eentje moeten gaan..
Tweede punt is dat ik een Duitser rij(Ok, Lancia Delta Integrale komt eraan
)
Zoals eigenlijk verwacht, is ie niet op tijd af, aankomende week gaan ze het subframe lassen en overige onderhoud uitvoeren...quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:03 schreef Jimmeh het volgende:
Ben met m'n pa bezig aan een project; een Lancia Beta Coupe Volumex (2.0 supercharged).
[ afbeelding ]
Helemaal hard, behalve het subframe (lassen of nieuwe nodig)
Heeft erg lang stil gestaan (bijna 12 jaar), maar motor werd wel regelmatig gestart. Naast het nodige onderhoud nieuwe riemen, olie etc., moet ook nog de carburateur afgesteld worden want er zit een semi-race blok in door Guy Croft getuned. (~185 pk op 972 kg)
Hoop voor Viva Italia klaar te zijn met al het onderhoud, maar dat zal er waarschijnlijk niet in zitten...
M'n pa is lid van de Lancia Club NL en ik kan dus uit eigen ervaring zeggen dat er altijd veel Delta Integrales naar Assen komen.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 20:25 schreef FritsFluitketel het volgende:
Ik zit nog te denken of ik ga.
Aan de ene kant heb ik wel retezin om te gaanAlleen zal haast in m'n eentje moeten gaan..
Tweede punt is dat ik een Duitser rij(Ok, Lancia Delta Integrale komt eraan
)
Was een geintje hoor, dat ik niet zou kunnen komen met een Duitserquote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:03 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Die Duitser parkeer je toch buiten het circuit, niemand die dat dus ziet. Denk dat je op zo'n evenement ook wel snel mensen spreekt als je kijkt bij een auto, hoewel ik me kan voorstellen dat rondhangen met een groepje ook erg leuk kan zijn.
Moet je veel moeite doen om aanwezig te zijn zal je sneller niet gaan dan dat je er zo kan zijn. Bevalt het dan niet ben je ook zo weer weg/thuis.
ps. veel mensen zijn gecharmeerd van een DI, dus als jij er 1 krijgt en je maakt dit kenbaar aan de mensen daar die er al 1 hebben zal je denk ik snel al een tijdje kletsen met die mensen.
voor mij is het 2 uur rijden, mits we geen ferari's tegen komen.quote:Op zondag 11 mei 2008 18:07 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Was een geintje hoor, dat ik niet zou kunnen komen met een Duitser
Maar idd.. tis een eindje rijden van hier. Als ik er heen ga vermaak ik me heus wel, en ik ga zeker een aantal rondjes rond de Integrale's lopen, en mensen aanspreken.
Kan me niet herinneren dat ik ooit een DI in het echt gezien heb, zag ik gisteren dat er hier in de buurt één te koop stond. Maar even langs gereden en wát een bak was het.Ik was al gek op die auto, maar nu ben ik helemaal verkocht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |