flikker toch op man loserquote:Op zondag 13 april 2008 22:10 schreef Jasza het volgende:
Die kneus van de Z-side die kale, wilde gewoon gezinnen gaan slaan onder het uitvak, wat een trieste kneus was dat zeg.
Die met die palestina vlag helemaal, en verder(de schuld ligt wel degelijk bij de Z-side, en ja bij allemaal).
Verbazend idd. En dat ze als makke lammetjes ook gewoon blijven wachtenquote:Op zondag 13 april 2008 22:12 schreef rubbereend het volgende:
Daarnaast zijn de spelers gewoon in de rook gezet om te wachten
Hoezo dat, hij heeft toch deels gelijk?quote:
Wat een figuur was dat inderdaad, die kale. Helemaal over de rooie.quote:Op zondag 13 april 2008 22:10 schreef Jasza het volgende:
Die kneus van de Z-side die kale, wilde gewoon gezinnen gaan slaan onder het uitvak, wat een trieste kneus was dat zeg.
Die met die palestina vlag helemaal, en verder(de schuld ligt wel degelijk bij de Z-side, en ja bij allemaal).
dat was natuurlijk helemaal lachwekkend. Ik zou niet in de stank blijven zitten, desnoods zou ik naar de bus gaan want dit is natuurlijk niet gezond...... wat bleek omdat de spelers niet meer konden spelenquote:Op zondag 13 april 2008 22:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Verbazend idd. En dat ze als makke lammetjes ook gewoon blijven wachten
nee die gast met die israel vlag op tele 2 in het uitvak was goedquote:Op zondag 13 april 2008 22:10 schreef Jasza het volgende:
Dat ene jochie naast het uitvak was wel lachen aan het eindquote:Op zondag 13 april 2008 22:16 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Wat een figuur was dat inderdaad, die kale. Helemaal over de rooie.
Niet gezien. Stond toen al bij de deur. Vond de sfeer en de liedjes enzo wel leuk.quote:Op zondag 13 april 2008 22:18 schreef Jasza het volgende:
[..]
Dat ene jochie naast het uitvak was wel lachen aan het eind
beetje papiertjes omhoog houden voor Sjonnie die zijn club in de steek laat voor Atletico, we zijn geen baby's meer hoor.quote:Op zondag 13 april 2008 22:14 schreef Jasza het volgende:
[..]
![]()
Mooie tifo actie my ass, wc rollen gooien, we zijn geen baby;s meer hoor.
quote:Op zondag 13 april 2008 22:15 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hoezo dat, hij heeft toch deels gelijk?
Je hebt niet goed opgeletquote:Op zondag 13 april 2008 22:46 schreef denthemen het volgende:
Wat ik verder niet snap, de 1e brand was op het veld, hoe kan zoiets overslaan op de tribune? Als dat echt komt doordat er van de 2e ring brandende dingen gegooid werden dan moeten daardoor ook gewonden gevallen zijn..
Doordat de 2e ring niet goed kon zien wat er precies gaande was, kwam er bij opkomst een extra lading rollen naar beneden. Daar zaten dus ook brandende rollen bij. (eikels) het spandoek van de fanatics vatte vlam en ook de hopen papier op de tribune zelf, toen waren de rapen gaar.quote:Op zondag 13 april 2008 22:46 schreef denthemen het volgende:
Wat ik verder niet snap, de 1e brand was op het veld, hoe kan zoiets overslaan op de tribune? Als dat echt komt doordat er van de 2e ring brandende dingen gegooid werden dan moeten daardoor ook gewonden gevallen zijn..
de politie gaat de komende dagen alle beelden bestuderen dus ik neem aan dat we binnenkort een helder overzicht krijgen waar wat mis ging en wie wat deed. Tenminste er hangen neem ik aan toch wel overal camera's in het stadion?quote:Op zondag 13 april 2008 22:46 schreef denthemen het volgende:
Prosac, gewoon niet reageren..
Net beelden op sbs, die lieten zien hoe het echt was, paniek etc. 28 gewonden waarvan nog 4 in het ziekenhuis..
Verder was op de beelden te zien dat er 2 brandjes waren en dat de meest linkse brand bestreden werd met een brandblusser, ze waren er dus wel.
Ik krijg steeds meer het idee dat het veel erger had kunnen aflopen, zeker in een uitvak.quote:Op zondag 13 april 2008 22:50 schreef jorienvdherik het volgende:
nu ik wat beelden heb gezien, lijkt me het allemaal wel mee te vallen
brandende rollen naar beneden gooein?quote:Op zondag 13 april 2008 22:49 schreef Prosac het volgende:
[..]
Doordat de 2e ring niet goed kon zien wat er precies gaande was, kwam er bij opkomst een extra lading rollen naar beneden. Daar zaten dus ook brandende rollen bij. (eikels) het spandoek van de fanatics vatte vlam en ook de hopen papier op de tribune zelf, toen waren de rapen gaar.
Dat men met harken de vlammen staat te verspreiden en dat die RTL mongool als een dolle zijn kabels staat te zwabberen en zo ook vlammen rondgooit helpt ook niet mee.
brand zelf viel wel mee, rook was er wel superveel, maarjaquote:Op zondag 13 april 2008 22:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat het veel erger had kunnen aflopen, zeker in een uitvak.
En stewards zullen toch iets beter getraind moeten worden
De brand zelf idd mee, rook is een stuk gevaarlijker. En als er echt paniek uitbreekt is er gewoon een probleem.quote:Op zondag 13 april 2008 22:52 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
brand zelf viel wel mee, rook was er wel superveel, maarja
Nu ik opnieuw je foto heb gezien van toen je dronken in de bosjes lag, toen bedacht ik me opeens: "Waarom reageer ik op hem als ik weet dat een verstandelijk beperkte nog betere opmerkingen maakt"quote:Op zondag 13 april 2008 22:50 schreef jorienvdherik het volgende:
nu ik wat beelden heb gezien, lijkt me het allemaal wel mee te vallen
Wel als je er optijd mee begint en niet eerst wacht tot de hel losbarst.quote:Op zondag 13 april 2008 22:50 schreef Jasza het volgende:
Die brandblusser kwam ergens anders vandaan, werd omhoog gegooit vanaf het veld.
Maar met die brandblusser ga je dit nooit blussen.
gelukkig geeft brandend plastic een aangename en ongevaarlijke rookquote:Op zondag 13 april 2008 22:52 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
brand zelf viel wel mee, rook was er wel superveel, maarja
kom op zeg, 4 kleine brand plekken, die rook is zeker wel gevaarlijlkquote:Op zondag 13 april 2008 22:53 schreef denthemen het volgende:
[..]
Nu ik opnieuw je foto heb gezien van toen je dronken in de bosjes lag, toen bedacht ik me opeens: "Waarom reageer ik op hem als ik weet dat een verstandelijk beperkte nog betere opmerkingen maakt"
plus dat er nauwelijks zuurstof meer was.quote:Op zondag 13 april 2008 22:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
kom op zeg, 4 kleine brand plekken, die rook is zeker wel gevaarlijlk
ja, toch ff liedje afzingenquote:Op zondag 13 april 2008 22:59 schreef Jasza het volgende:
Zongen ze nou:
Hamas Hamas joden aan het gas toen het fikte?
jaquote:Op zondag 13 april 2008 22:59 schreef Jasza het volgende:
Zongen ze nou:
je meot je de paniek voorstellen als er onder in een vak onder brand uit breekt en van boven komt er nog een berg papier naar beneden............. levensgevaarlijk. Dat er na dat het vak redelijk leeg is nog 4 brandhaardjes zijn over zijn doet niks af aan dat het best ernstig was. Dit had met een beetje pecht veel erger kunnen uitvallen.quote:Op zondag 13 april 2008 22:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Helden blijven het! fuck ajaxquote:Op zondag 13 april 2008 22:59 schreef Jasza het volgende:
Zongen ze nou:
]quote:Op zondag 13 april 2008 22:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 april 2008 23:16 schreef vitessezuid113 het volgende:
fotoverslag groningen kant :
http://www.trotsvanhetnoorden.nl/foto0708.php?id=552&sid=2007
quote:Op zondag 13 april 2008 23:19 schreef Wooldoor het volgende:
http://home.versatel.nl/harrisfcg001/2007/gro-aja07081a46.jpg Hier moest ik toch wel om lachen
Hoe ligt dan de schuld bij ieder individu op de noord-tribune? Ik neem aan dat hij dat bedoelt met 'Z-Side'. Hij had hier de reacties kunnen lezen van een paar FCG'ers die daar vanmiddag zaten. Prosac die in de hetse iemand meesleurt die door de rook bevangen is. Hoe ligt de schuld precies bij hem? Of lult Jasza gewoon maar wat uit zijn nek?quote:Op zondag 13 april 2008 22:15 schreef Houniet het volgende:
[..]
Hoezo dat, hij heeft toch deels gelijk?
Passende avatar heb je in ieder geval al!quote:Op zondag 13 april 2008 23:46 schreef dolledingo het volgende:
Wat een vervelende kutdag... van een uitgelaten sfeer naar totale paniek. En dan nu de nasleep van de mensen die allemaal denken te weten wie de schuldige is, en denken te weten hoe het precies gegaan is..
![]()
http://www.degroenehel.tv(...)-begin-tot-het-eind/
Ah, ik sta op de noordzijde, dus ik ben hooligan, dus ben geen echte supporter... ga eens terug naar het heerenveen-topic.quote:Op zondag 13 april 2008 23:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ach.. het bewijs dat voetbalhooligans niet erg slim zijn is vandaag maar weer eens bewezen. Tof weer een doodsteek voor de echte supporters
Daarnaast snap ik nog steeds niet wat ze er mee wilde bereiken?quote:Op maandag 14 april 2008 00:10 schreef drpuff het volgende:
Een erg domme actie van de veiligheidsman van Groningen. Deze had nooit voor een actie als deze toestemming mogen geven. Dat er opgeroepen werd middels pamfletten om uit te kijken met brandende voorwerpen en de paar emmertjes water langs het veld zegt al genoeg dat een actie als deze niet kosjer is.
Ook de brandweer gaf gewoon toestemming. Op zich ook niet zo vreemd, want alle voorgaande acties in de jaren "fanatics" in de Euroborg en Oosterpark daarvoor waren ook goed gegaan. (ook wc-rol acties)quote:Op maandag 14 april 2008 00:10 schreef drpuff het volgende:
Een erg domme actie van de veiligheidsman van Groningen. Deze had nooit voor een actie als deze toestemming mogen geven. Dat er opgeroepen werd middels pamfletten om uit te kijken met brandende voorwerpen en de paar emmertjes water langs het veld zegt al genoeg dat een actie als deze niet kosjer is.
was die er al maarquote:Op zondag 13 april 2008 23:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
oh en een rookverbod in het voetbalstadion komt er nu ook mooi
flikker op domme mongoolquote:Op maandag 14 april 2008 00:02 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Ah, ik sta op de noordzijde, dus ik ben hooligan, dus ben geen echte supporter... ga eens terug naar het heerenveen-topic.
hop hop en nu weer terug naar het Opzij forum.quote:Op zondag 13 april 2008 23:49 schreef Hanenwurger het volgende:
Ach ja voetbalfans... ze staan ergens evolutonair gezien tussen de zakpijp en de harige baviaan...
bloed irritant mensen die voor je staan te rokenquote:Op maandag 14 april 2008 00:19 schreef Jasza het volgende:
[..]
![]()
Ga jij hem handhaven zeker
Je mag niet roken meneer, uitmaken die sigaret![]()
hey puff man jij houdt toch wel van een pyrootje hier of daar?quote:Op maandag 14 april 2008 00:10 schreef drpuff het volgende:
Een zeer domme fout dan van ook de brandweer. In Amsterdam mag tegenwoordig ook vrij weinig (alles moet geimpregneerd zijn, moet in draaiboeken staan etc.). Ben benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen voor onze vellen papier die we gebruiken voor coreo-acties. Natuurlijk iets minder snel brandbaar als wc-papier maar alsnog doen die het ook goed.quote:Op maandag 14 april 2008 00:18 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ook de brandweer gaf gewoon toestemming. Op zich ook niet zo vreemd, want alle voorgaande acties in de jaren "fanatics" in de Euroborg en Oosterpark daarvoor waren ook goed gegaan. (ook wc-rol acties)
dat neemt niet weg dat er misschien wat beter nagedacht had kunnen worden, dus vanaf nu zullen wc-rollen net als fakkels verboden goed zijn in het stadion.
Zolang de gevolgen te overzien zijn ben ik er niet vies man. Maar dit is natuurlijk erg naief. Hebben die gasten dan niets geleerd van Ajax - Feyenoord dit seizoen?quote:Op maandag 14 april 2008 00:20 schreef MaxPower het volgende:
[..]
hey puff man jij houdt toch wel van een pyrootje hier of daar?
tja het brand dus al aardig voor het vak nog voor de spelers opkomen........ dan moet de clubleiding toch ingrijpen en de spelers binnen houden. Als je weet dat er nog een hele berg papier aan gaat komen weetj e dat het vuur alle kanten op zal gaan.......... duidelijk onderschat dusquote:Op zondag 13 april 2008 23:16 schreef vitessezuid113 het volgende:
fotoverslag groningen kant :
http://www.trotsvanhetnoorden.nl/foto0708.php?id=552&sid=2007
ondersteund mijn verklaring dat die brand wel mee viel.quote:Op maandag 14 april 2008 00:33 schreef Jasza het volgende:
Is dat zo boeiend Jorien?
Als ik het wel heb stond er ook rook in de kleedkamer, via de ventilatiequote:Op maandag 14 april 2008 00:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja het brand dus al aardig voor het vak nog voor de spelers opkomen........ dan moet de clubleiding toch ingrijpen en de spelers binnen houden. Als je weet dat er nog een hele berg papier aan gaat komen weetj e dat het vuur alle kanten op zal gaan.......... duidelijk onderschat dus
ik had jou er weleens tussen willen zien in de rook en de chaos.quote:Op maandag 14 april 2008 00:35 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ondersteund mijn verklaring dat die brand wel mee viel.
ja heb al meerdere keren dit topic gepost dat het raar is dat de spelers daar een uur zijn gebleven en zo in de slechte rook bleven zitten waardoor er niet gespeeld kon worden. Dat blijf ik raar zitten.quote:Op maandag 14 april 2008 00:48 schreef okee6 het volgende:
[..]
Als ik het wel heb stond er ook rook in de kleedkamer, via de ventilatie
wees blij dat het meeviel. en loop niet zo te dramatiseren.quote:Op maandag 14 april 2008 00:51 schreef Grulez het volgende:
[..]
ik had jou er weleens tussen willen zien in de rook en de chaos.
idd.. nee, dít is pas erg:quote:Op maandag 14 april 2008 00:56 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
wees blij dat het meeviel. en loop niet zo te dramatiseren.
Jorien de held was gewoon blijven staan tussen de vlammetjes die niks voorstelde johquote:Op maandag 14 april 2008 00:51 schreef Grulez het volgende:
[..]
ik had jou er weleens tussen willen zien in de rook en de chaos.
Er was toch rook en chaos? Anders hoef je ook niet het veld op te huppelen, blijf je gewoon zitten en wordt de wedstrijd hervat.quote:Op maandag 14 april 2008 00:56 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
wees blij dat het meeviel. en loop niet zo te dramatiseren.
Ik vind het niet gek als de brandweer pas na 20 minuten ging blussen.quote:Prio 1 = spoedeisend, met optische en geluidssignalen
Prio 2 = gepaste spoed, zonder optische en geluidssignalen
Ach, dat maakt niks uit. Als er een brandje ontstaat binnen de omheining dan trapt men dat wel uit, heb dat een paar keer meegemaakt. Deze brand lieten die sukkels van de beveiliging rustig groeien buiten de omheining en toen het oversloeg naar de tribunes was het ineens te veel van het goede. En de media de supporters maar de schuld geven. En die arme vrijwilligers op die foto's doen ook alleen maar wat van ze geeist werd, harken.quote:Op maandag 14 april 2008 01:47 schreef Zwoerd het volgende:
Ze hadden best wat minder brandbaar materiaal kunnen gebruiken dan WC-papier
In het eerste topic staat een kaartje met de route van brandweerkazerne naar stadion. Zou weinig verschil maken met Prio1quote:Op maandag 14 april 2008 01:24 schreef Fredo55 het volgende:
Ik snap dat niet hoe de brandweer word opgeroepen.
quote:Op maandag 14 april 2008 00:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Roda bedoel je? SCH is voor schaatsfans.
Flikker toch op met je opmerking dat het wel meeviel. Als zoiets gebeurd moeten we jou dus maar even 10 minuutjes er tussen laten zitten. Kijken of je dan nog zo praat. Tuurlijk zijn er mensen die direct misbruik maken van deze situatie om zoiets te doen, maar de meesten die je daar ziet lopen staan daar denk ik om een beetje normaal naar adem te kunnen happen. Dat een enkeling dan gaat provoceren maakt hetgeen wat er gebeurd is echt niet minder erg. Maar goed zoals Dolledingo al zei. Alle mensen op Noord zijn criminelen en verantwoordelijk voor wat er gebeurd is.....quote:Op maandag 14 april 2008 00:35 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ondersteund mijn verklaring dat die brand wel mee viel.
Ja dat zie je heel goed. Het optreden van deze mensen was veel te nonchalant en hierdoor kon het eigenlijk nog verder uit de hand lopen. We gooien gewoon lekker alles op 1 bultje zodat het direct op kan branden en we er geen last meer van hebben......quote:Op maandag 14 april 2008 01:47 schreef rubbereend het volgende:
[harken ze daar nou brandende wc rollen verder waardoor het vuur daar verder kan gaan? En dit was dus nog voor de spelers opkomst, dus doordat ze niet hebben ingegrepen kwam hier nog een lading papier overheen
Wat een verstand idd. Die eerste foto ok die knaap met 1 zo'n emmertjequote:Op maandag 14 april 2008 08:38 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Ja dat zie je heel goed. Het optreden van deze mensen was veel te nonchalant en hierdoor kon het eigenlijk nog verder uit de hand lopen. We gooien gewoon lekker alles op 1 bultje zodat het direct op kan branden en we er geen last meer van hebben......
quote:
let hier ook even op het effect van de RTL kabels, je ziet helaas de mongool van RTL die er aan staat te schudden niet.quote:Op maandag 14 april 2008 09:10 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Wat een verstand idd. Die eerste foto ok die knaap met 1 zo'n emmertje
Helemaal mee eens. Iedereen roept tamelijk makkelijk dat er "een stel idioten dit op hun geweten heeft". Maar als je als supporter op de tribune zit en je hebt niet door dat het toiletpapier nog smeult, zie je écht geen kwaad in het smijten van een rol toiletpapier hoor.quote:Op maandag 14 april 2008 09:18 schreef DRD het volgende:
[..]
Heel belangrijk, om collega's met uitspraken als "ze moeten dat tuig wat tribunes in de fik steekt eens hard aanpakken, het is iedere week hetzelfde verhaal" keihard op m'n plek te zetten.
Treurig dat mensen wijzen naar de Groningen Fanatics / Z-Side / Noordtribune in z'n totaliteit. Een fout ligt bij de oragnisatie met niet werkende brandblussers, dichtzittende nooddeuren en veiligeheidspersoneel wat niet weet te handelen zodra er op ze regerekend wordt, waardoor het een veel grotere ramp is geworden dan noodzakelijk was.
Eigenlijk he, heel stiekem he.............zou het niet eens nodig moeten zijn dat er mensen moeten ingrijpen bij zulke sfeeracties.quote:Op maandag 14 april 2008 09:18 schreef DRD het volgende:
[..]
Heel belangrijk, om collega's met uitspraken als "ze moeten dat tuig wat tribunes in de fik steekt eens hard aanpakken, het is iedere week hetzelfde verhaal" keihard op m'n plek te zetten.
Treurig dat mensen wijzen naar de Groningen Fanatics / Z-Side / Noordtribune in z'n totaliteit. Een fout ligt bij de oragnisatie met niet werkende brandblussers, dichtzittende nooddeuren en veiligeheidspersoneel wat niet weet te handelen zodra er op ze regerekend wordt, waardoor het een veel grotere ramp is geworden dan noodzakelijk was.
Eigenlijk he, heel stiekem he.........heb je gelijk.quote:Op maandag 14 april 2008 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eigenlijk he, heel stiekem he.............zou het niet eens nodig moeten zijn dat er mensen moeten ingrijpen bij zulke sfeeracties.
Op een filmpje vanuit het uitvak is het heel duidelijk te zien dat hij met zijn kabeltjes bezig isquote:Op maandag 14 april 2008 09:22 schreef Prosac het volgende:
[..]
let hier ook even op het effect van de RTL kabels, je ziet helaas de mongool van RTL die er aan staat te schudden niet.![]()
[ afbeelding ]
Ik vind het wel leuk dat je zegt professionele veilighiedsmensen, daarmee bedoel je dus gewoon die 16 jarige kinderen die in een steward jas rondlopen en waar niemand naar luisterdquote:Op maandag 14 april 2008 09:41 schreef DRD het volgende:
[..]
Eigenlijk he, heel stiekem he.........heb je gelijk.
Maar op plaatsen waar 20.000 mensen samen zij gebeurd altijd wel iets. En die professionele veiligheidsmensen moeten dan op een manier ingrijpen die niet-escalerend werkt.
De schuld voor het ontstaan ligt waarschijnlijk bij een aantal supporters. De schuld voor het escaleren ligt bij de organisatie.
Daarom hoop ik echt dat er onderzoek komt naar de stewards (niet alleen bij Groningen). Je mag toch minimaal verwachten dat ze een BHV-opleiding hebbenquote:Op maandag 14 april 2008 09:44 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk dat je zegt professionele veilighiedsmensen, daarmee bedoel je dus gewoon die 16 jarige kinderen die in een steward jas rondlopen en waar niemand naar luisterd
Naast die (bij Groningen witte en lichtblauwe) jassen heb ik op tv en foto's genoeg "v-tjes" gezien, in hun mooie maatpakken, die ook geen ruk uit hebben gevoerd. Of krijg je tegenwoordig zo'n v-tje op je borst ook al bij een pakje boter?quote:Op maandag 14 april 2008 09:44 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk dat je zegt professionele veilighiedsmensen, daarmee bedoel je dus gewoon die 16 jarige kinderen die in een steward jas rondlopen en waar niemand naar luisterd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |