abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60038458
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 11:32 schreef Detroit het volgende:
Mooi concertje. .

Schurftig warm, dat wel. En zo druk dat er echt mensen in je nek aan het hijgen zijn, erg vervelend als je klein bent whehe.
Ja vond het publiek gemiddeld ook erg lang; voelde me klein met m'n 1.84m

Anyway, recensie op nu.nl kopt niet erg positief, maar als je wat verder doorleest valt het wel mee...
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:11:46 #62
141482 Q.
JurassiQ
pi_60038466
http://www.nu.nl/news/165(...)h_Cab_for_Cutie.html
quote:
Schoonheid ontbreekt bij Death Cab for Cutie

AMSTERDAM - De indie-helden van Death Cab for Cutie doen ons land niet vaak aan. De verwachtingen waren donderdagavond dan ook hooggespannen in de uitverkochte Amsterdamse Melkweg. Helaas ontbrak het tijdens het optreden aan schoonheid.

De band van de excentrieke singer-songwriter Ben Gibbard is sinds de release van het vierde studioalbum Transatlanticism een begrip onder de indie-liefhebbers. Vanuit de staat Washington veroverde de band de wereld met zijn betoverende en haarfijne muziek.

Onlangs verscheen het nieuwe album Narrow Stairs. Het podium was dan ook geheel in de stijl van de abstracte, kleurrijke albumcover aangekleed. Van de nieuwe plaat is de single 'I Will Possess Your Heart' het eerste wapenfeit. Dat nummer bleek direct één van de hoogtepunten van de show.

Vonkje

De rest van de avond moesten we genoegen nemen met een Death Cab for Cutie dat vooral op de vlakte bleef. Geen magie, geen vonkje, nergens een sprankeling, maar bovenal een band die schijnbaar op de automatische piloot speelde.

Behalve het gebrek aan enthousiasme en het tamme voorkomen, had de show ook te lijden onder het slechte geluid. Zulke fijne en indrukwekkende muziek is gebaat bij een haarscherp geluid.

Overstemd

De fragiele stem van Gibbard, die bescheiden weggemoffeld stond in de uiterste hoek van het podium, werd echter constant overstemd door een muur van geluid die de bassist produceerde. De rest van het dromerige geluid verzoop in een zee van lawaai.

Pas toen het nummer 'Crooked Teeth' werd gespeeld begon het lichtjes te sprankelen. Het later in de set gespeelde nummer 'Soul Meets Body' zorgde voor een gelijksoortige opwelling. Juist de minimalistische nummers wisten te overtuigen en demonstreerden de kwaliteit van de band. Zodra de ingewikkelde composities werden aangezet bleef er weinig over van de muziek.

Met 'Transatlanticism' als uitstekende afsluiter is het zonde dat Death Cab for Cutie de sfeer van de albums niet weet te vertalen naar het podium. Was dat wel gelukt, dan had het publiek getuige kunnen zijn van iets unieks.
For great justice!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:15:00 #63
55350 Reena
Angelcrusher
pi_60042537
Ik stond op het balkon, waar de zanger niet echt te verstaan was in het begin. Dat werd later volgens mij wel ietsje beter. Het was een goed optreden. Ze deden een aantal van mijn favoriete nummers
En de rest was ook erg goed

Het lijkt soms alsof ze bij de melkweg veel te veel kaarten verkopen...beneden was het echt HEEL erg druk. Ik zag iedereen zowat op elkaar staan.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 15:53:36 #64
168576 Idioteque
take the money and run
pi_60043513
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:15 schreef Reena het volgende:
Het lijkt soms alsof ze bij de melkweg veel te veel kaarten verkopen...beneden was het echt HEEL erg druk. Ik zag iedereen zowat op elkaar staan.
Dat vind ik ook. Gister was het weer behoorlijk druk. Tijdens het optreden van Beck vond ik het ook al te druk.
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:18:26 #65
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_60044009
Volgens mij begint de Melkweg ook langzamerhand te klein te worden voor sommige optredens. Als er ook maar een iets grotere "fanbase" is voor een bepaalde band dan wordt het proppen. Zelfde geld een beetje voor de Paradiso vind ik.

En dat is jammer, het is moeilijker om van de muziek te genieten als je als sardientjes op elkaar gepakt staat en afgeleid wordt door warmte, gehijg, een dikke buik die in je rug prikt of wat dan ook.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:35:48 #66
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_60044354
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 12:11 schreef Numbie het volgende:

[..]

Ja vond het publiek gemiddeld ook erg lang; voelde me klein met m'n 1.84m

1m84? Ik wou dat ik zo lang was. . Jij zou bij wijze van spreken degene geweest kunnen zijn die in mijn nek heeg. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:40:31 #67
141482 Q.
JurassiQ
pi_60044457
Ik voelde me met mn 30 echt heel oud. Dat heb ik wel vaker bij indie-bandjes trouwens. .
For great justice!
  Moderator vrijdag 11 juli 2008 @ 16:51:21 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_60044646
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:40 schreef Q. het volgende:
Ik voelde me met mn 30 echt heel oud. Dat heb ik wel vaker bij indie-bandjes trouwens. .
Ik vond het gister nog wel meevallen hoor Bij van die typische indie-bandjes-met-lekkere-zanger-waar-16-jarige-meisjes-op-soppen voel ik me inmiddels ook wel oud ja
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 11 juli 2008 @ 16:52:53 #69
141482 Q.
JurassiQ
pi_60044679
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vond het gister nog wel meevallen hoor Bij van die typische indie-bandjes-met-lekkere-zanger-waar-16-jarige-meisjes-op-soppen voel ik me inmiddels ook wel oud ja
Je bent geen 16 meer? . Nog wel gekeken of ik jou nog zag maar helaas. .
For great justice!
  Moderator vrijdag 11 juli 2008 @ 17:03:06 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_60044894
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 16:52 schreef Q. het volgende:

[..]

Je bent geen 16 meer? . Nog wel gekeken of ik jou nog zag maar helaas. .
Nee tel er maar 10 jaar bij op

Het verbaasd me dat ik nooit aangesproken word door fokkers bij concerten, ben toch best herkenbaar dacht ik
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:05:01 #71
141482 Q.
JurassiQ
pi_60044947
Hoe laat had je de trein terug? Zag wel een look-a-like van je op Utrecht Centraal. Met rode tas.
For great justice!
  Moderator vrijdag 11 juli 2008 @ 17:21:03 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_60045269
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:05 schreef Q. het volgende:
Hoe laat had je de trein terug? Zag wel een look-a-like van je op Utrecht Centraal. Met rode tas.
Als het een roze tas was dan was ik het Had de trein van 23.52
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:27:09 #73
141482 Q.
JurassiQ
pi_60045383
Die trein had ik ook ja. Geloof ik. Was het een grote of kleine tas? De kleur kan anders zijn geweest, was beetje moe.
For great justice!
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:29:11 #74
55350 Reena
Angelcrusher
pi_60045421
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 15:53 schreef Idioteque het volgende:

[..]

Dat vind ik ook. Gister was het weer behoorlijk druk. Tijdens het optreden van Beck vond ik het ook al te druk.
Ik heb het bij de Melkweg wel vaker...maar dit was wel extreem...
Maar om DCFC in de HMH te zien...nee, dat zou ik niet doen...

Er is niet echt een andere "leuke" zaal in Amsterdam, dat ietsje groter is dan de Melkweg/Paradiso.
  Moderator vrijdag 11 juli 2008 @ 17:38:20 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_60045567
quote:
Op vrijdag 11 juli 2008 17:27 schreef Q. het volgende:
Die trein had ik ook ja. Geloof ik. Was het een grote of kleine tas? De kleur kan anders zijn geweest, was beetje moe.
Denk wel dat ik het was Vrij grote tas, lijkt in het donker eerder rood. Lange zwarte jas aan en een spijkerbroek met afgetrapte allstars.

Hoe zag jij eruit dan?
  vrijdag 11 juli 2008 @ 17:51:13 #76
141482 Q.
JurassiQ
pi_60045791
Denk dat jij het was ja. Vooral de tas viel op omdat ie zo groot was. Euh, ik ben helemaal kaal dus dat valt wel op. Liep achter je trouwens op de roltrap. Of was het de gewone trap. Hmm. Slecht geheugen. Volgens mij roltrap.
For great justice!
pi_60046681
Ik vond het concert aardig. Het vorige optreden, dat ik van ze gezien heb, in Paradiso vond ik beter. Naast dat het warm was vond ik het geluid tegenvallen. Ik vond dat het zang werd overstemd door de muziek en de interactie miste ook. De bassist stond regelmatig gewoon met zn rug naar ons toe te spelen. Beetje jammer, maar ik heb me wel weer goed vermaakt.

Nog even een vraagje: wie weet de setlist van gisteravond?
Blame Canada! Blame Canada! It's not even a real country anyway!
pi_60054684
Ik open met de setlist, sluit met mijn mening;

Setlist:
Brixby Canyon Bridge
New Year
Why You'd Want to Live Here
Crooked Teeth
Long Division
Grapevine Fires
Movie Script Ending
Company Calls
Title Track
Soul Meets Body
I Will Follow You Into The Dark
I Will Posses Your Heart
Cath
No Sunlight
We Laugh Indoors
Sound of Settling
Marching Band of Manhattan

Your Bruise
Title and Registration
405
Your Heart Is An Empty Room
Transatlanticism

Na een dag kijk ik met gemengde gevoelens terug op het optreden. Laat ik met de negatieve punten beginnen, kan het later alleen maar meevallen

Vooral tijdens het eerste deel van het concert viel het geluid mij zwaar tegen, het op cd zo prachtige stemgeluid van Ben Gibbard verdween in de rest van de muziek. Ook had ik gehoopt dat er iets meer interactie zou zijn (zo is mij verteld dat Ben best grappig kan zijn) met het publiek, naast de gebruikelijke 'Thank you!' en 'How are you doing?'. Andere negatieve punten lagen niet aan de band zelf, maar aan het publiek. Waar halen ze de gore lef vandaan om door nummers heen te praten, en al helemaal bij I Will Follow You Into The Dark! Als je echt zin hebt om bij te kletsen, doe dat eens even lekker in de kroeg; scheelt je ook nog eens 25 euro en kan je verzoeknummertjes aanvragen als je de muziek niet leuk vindt. Ook baalde ik van het feit dat de tickets ingenomen werden, nu mist deze aan mijn rekje met concerttickets

Maar gelukkig waren er nog genoeg positieve punten Allereerst het heerlijke rookverbod! Was afgelopen maandag wezen stappen in Amsterdam en daar ging een barman serieus zelfs rond met sigaretten. Maar de Melkweg was heerlijk clean, ook inderdaad genoten van de verschillende soorten shampoo
Het in het begin slechte geluid zorgde er bij mij wel voor dat ik Death Cab veel meer als band ging zien in plaats van Gibbard en consorten. Het rockte allemaal meer dan op de plaat, wat ik persoonlijk wel een goed punt vond. Daarnaast waren sommige nummers echte pareltjes; kippenvel bij I Will Follow You... en Transatlanticism (die ik met jas in de handen en brok in de keel vanuit de deuropening mee zat te fluisteren), genieten bij I Will Posses Your Heart.

Ben bang dat ik gewoon weer ga kijken als ze in Nederland zijn (en dan koop ik dan op tijd tickets, nogmaals bedankt MaJo ), en hopelijk pakken ze dan de kleine minpuntjes aan waardoor het echt een avond om nooit te vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thijsssss op 12-07-2008 14:20:55 ]
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:07:15 #79
55350 Reena
Angelcrusher
pi_60061021
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 02:29 schreef Thijsssss het volgende:
Ook baalde ik van het feit dat de tickets ingenomen werden, nu mist deze aan mijn rekje met concerttickets

Na het concert, bij de rechter uitgang lagen de kaartjes bij de deur, je kon ze daar zelf pakken en meenemen...daar kwam ik pas donderdag achter...als ik het eerder had geweten, had ik die van de vorige concerten ook gepakt, na afloop
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:21:37 #80
168576 Idioteque
take the money and run
pi_60061262
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:07 schreef Reena het volgende:

[..]

Na het concert, bij de rechter uitgang lagen de kaartjes bij de deur, je kon ze daar zelf pakken en meenemen...daar kwam ik pas donderdag achter...als ik het eerder had geweten, had ik die van de vorige concerten ook gepakt, na afloop
Ik mocht mijn kaartje gewoon zelf houden. Ik hoefde hem dus niet eerst in te leveren. Bij Beck moest ik hem wel inleveren, wat ik behoorlijk vreemd vond, omdat m'n kaartje toch al gescanned was. Dit is dan ook het enige kaartje dat ik mis van alle concerten waar ik ben geweest
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:31:09 #81
55350 Reena
Angelcrusher
pi_60061434
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 17:21 schreef Idioteque het volgende:

[..]

Ik mocht mijn kaartje gewoon zelf houden. Ik hoefde hem dus niet eerst in te leveren. Bij Beck moest ik hem wel inleveren, wat ik behoorlijk vreemd vond, omdat m'n kaartje toch al gescanned was. Dit is dan ook het enige kaartje dat ik mis van alle concerten waar ik ben geweest
Ik mis meer...meeste van Melkweg. Heb ook geen idee waarom ze de kaartjes innemen, terwijl ze het scannen. Want dat doen ze niet bij elk concert...ik wilde mijn Raconteurs kaartje graag houden, maar mocht niet...sukkels...
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:32:53 #82
141482 Q.
JurassiQ
pi_60061467
Ik mocht mijn kaartje ook gewoon houden hoor.
For great justice!
pi_60062344
Ik heb een topavond gehad alleen jammer dat het zo druk was.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 21:13:18 #84
71333 BUG80
Stop making sense
pi_60065086
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:33 schreef McFearless het volgende:
Dat is altijd in de Melkweg, ze laten daar echt veel te veel mensen binnen.
  zaterdag 12 juli 2008 @ 22:15:23 #85
141482 Q.
JurassiQ
pi_60066124
Wat is "Cath..." toch een geweldig nummer eigenlijk, dat ontdekte ik pas bij het optreden.
For great justice!
pi_60085068
Ik wil het Melkwegpersoneel niet beschuldigen van zulke praktijken, maar het zou de drukte zeker wel kunnen verklaren;
quote:
Oplichters aangehouden bij Sensation Black
Uitgegeven: 13 juli 2008 10:24
Laatst gewijzigd: 13 juli 2008 10:24

AMSTERDAM - De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag vier stewards aangehouden tijdens het dancefeest Sensation Black in de Amsterdam Arena. De arrestanten verkochten ingenomen toegangskaarten opnieuw aan de ingang, zo meldde de politie zondagmorgen.

De stewards voorkwamen dat een aantal toegangskaarten digitaal gescand werd wanneer gasten het stadion binnenkwamen. Deze tickets werden buiten het stadion verhandeld.

Naast de stewards werden nog 159 mensen aangehouden, vooral wegens het meedragen van drugs. Elf van hen zitten nog vast.

De meeste arrestanten vielen door de mand tijdens de toegangscontrole en door inzet van drugshonden.

bron:nu.nl
Zou het?...
  zondag 13 juli 2008 @ 23:48:55 #87
55350 Reena
Angelcrusher
pi_60086910
Nou, lijkt me niet, want de ingenomen kaarten werden wel gewoon gescand. Dus dan kan het al niet...
pi_60088014
Tussen echt scannen en een kaartje voor een scanner houden kan een groot verschil zitten. Wat een conspiracy theory, 9/11 is er niks bij
  maandag 14 juli 2008 @ 09:57:24 #89
71333 BUG80
Stop making sense
pi_60090611
Het is altijd te druk in de Melkweg, dus dat zou dan structureel moeten gebeuren. Lijkt me sterk, mijn theorie is dat ze gewoon meer mensen binnenlaten dan de zaal feitelijk aankan.

Het is voor mij al een reden om niet meer naar de Melkweg te gaan (of ik moet echt geen keus hebben). Als je ook maar een beetje te dicht bij de bar staat mis je het halve concert vanwege het gedrang.
pi_60090746
quote:
Op zaterdag 12 juli 2008 18:33 schreef McFearless het volgende:
Vind het ook een beetje jammer hoor; tenzij je inderdaad in de deuropening stond had je idd bijna geen ruimte om enigszins te bewegen (zonder tegen iemand aan te schurken). No to mention de mensen die naar voren willen terwijl je zelf al klem staat...

Misschien toch eens aankaarten bij de Melkweg waarom ze het maximale aantal mensen zo hoog hebben liggen...
Vond het echt niet relaxd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')