is dit iets wat je terugkijkend ziet? want je zou zeggen dat je er iets aan kan doen, als je je ervan bewust bent op het moment dat het gebeurt...quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:17 schreef oddman het volgende:
De neerwaartse spiraal kwam doordat we allebei verdomde cynisch zijn danwel waren en elkaars slechte punten hadden ontdekt. En daar over gingen miepen, waardoor de ander dat vrolijk reciprokeerde en dus ook slechte punten ging afzeiken. Zodoende negatieve spiraal.
Iets er aan doen? Oh, zeker. Weinig leerzamere dingen meegemaakt in mijn leven, en dus wat mij betreft de moeite van het opschrijven waard.quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:21 schreef Abbadon het volgende:
[..]
is dit iets wat je terugkijkend ziet? want je zou zeggen dat je er iets aan kan doen, als je je ervan bewust bent op het moment dat het gebeurt...
Sorryquote:Op zaterdag 19 april 2008 20:54 schreef Garisson72 het volgende:
neerwaartse spiraal as in: de spanning was was al snel een beetje opgesoupeerd? uiteindelijk een short-term-klik? zoiets?
[..]
ok, nu weer ophoepelen dan, met je geweldige relatie; 't is hier voor singles ja![]()
wat is dat de laatste tijd met die happy settlers die het er hier ff in moeten komen wrijven
Welzeker.quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:38 schreef Garisson72 het volgende:
en Abbadon komt ook weer ff om de hoek kijken, het lijkt wel een reunie de laatste tijd met die oude gezichten die terugkomen!
Je hebt wel een goed punt overigens; wat triggert het dan om zo op die slechte punten te willen concentreren, en het moet ook wel iets dermate fundamenteels zijn dat je het niet weer teboven komt. In relaties kan het een soort-van-wedijver worden die je misschien eigenlijk niet wil, en daar ben je je ook wel bewust van op dat moment denk ik, maar je wil je ook niet gewonnen geven... zoiets?
Care to enlighten us, Oddman?
ach ja...je bent een verstokte vrijgezel, of je bent het niet...ondanks diverse pogingen het tegendeel te bewerkstelligen...gek genoeg lijkt het soms wel alsof ik gelukkiger word van het proberen en dromen en ondertussen lekker m'n eigen gang gaan, dan van het daadwerkelijk hebben van een relatie...quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:38 schreef Garisson72 het volgende:
en Abbadon komt ook weer ff om de hoek kijken, het lijkt wel een reunie de laatste tijd met die oude gezichten die terugkomen!
Nee eigenlijk nietquote:Op zaterdag 19 april 2008 21:46 schreef Garisson72 het volgende:
is dat wat je eigenlijk al die tijd al had willen zeggen? is dat de eigenlijke reden waarom je bent teruggekomen?
klinkt enorm frustrerend...raar eigenlijk hoe ontzettend mensen zichzelf soms in de weg kunnen zitten...kan me goed voorstellen dat je het op zo'n moment uitmaakt...klinkt een beetje als iemand die gewend is haar zin te krijgen, en daardoor alleen nog maar die dingen wil die ze niet kan krijgen...quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:46 schreef oddman het volgende:
Welzeker.
Inderdaad, die wedijver was zo ongeveer wat er gebeurde. Twee sterke persoonlijkheden, die geen van beiden van wijken weten en áls de ander er dan in slaagt om toe te geven dan wordt dat koeltjes aanvaard, alsof dat de gewoonste zaak van de wereld is.
Daar waren we ons inderdaad van bewust, maar we konden ons er niet aan ontworstelen. Naar mijn gevoel heb ik het na de eerste crisis heel erg geprobeerd, alle waardigheid (nou ja, te veel in ieder geval) overboord gezet om een arm uit te kunnen steken. Dat werd op dat moment niet aanvaard. Toen maakte ik het uit, want dáár had ik geen zin in.
Het resultaat was dat zij opeens weer wel wilde, maar er was bij mij wat gebroken. Ik heb het geprobeerd. Het heeft niet mogen baten.
dus begrijp ik goed dat je in de tussentijd een (soort van) relatie hebt gehad, of in ieder geval een poging hebt gedaan?quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:47 schreef Abbadon het volgende:
ach ja...je bent een verstokte vrijgezel, of je bent het niet...ondanks diverse pogingen het tegendeel te bewerkstelligen...gek genoeg lijkt het soms wel alsof ik gelukkiger word van het proberen en dromen en ondertussen lekker m'n eigen gang gaan, dan van het daadwerkelijk hebben van een relatie...
wistful soul
allemaal plausibel natuurlijk, maar de eigenlijke waarheid had je daarvoor al gemeld:quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:46 schreef oddman het volgende:
<detail info over toedracht etc>
Toen maakte ik het uit, want dáár had ik geen zin in.
Het resultaat was dat zij opeens weer wel wilde, maar er was bij mij wat gebroken. Ik heb het geprobeerd. Het heeft niet mogen baten.
en zo komt het allemaal bij elkaar, want als een relatie écht De Relatie Om Voor Te Vechten is dan zou je niet in die neerwaartse spiraal zijn gekomen (of in ieder geval: gebléven).quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:35 schreef oddman het volgende:
Ongeveer 20.000 woorden verder ben ik er achter dat ik eigenlijk een andere ex terugwil.
ach, wat zal ik zeggen...ik ben een romanticus, en ergens diep van binnen geloof ik denk ik nog steeds in een grootse, allesverzengende liefde...en ben ik niet in staat genoegen te nemen met minder, voor zover ik dat uberhaupt zou willen...quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:51 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
dus begrijp ik goed dat je in de tussentijd een (soort van) relatie hebt gehad, of in ieder geval een poging hebt gedaan?
zo ja, er spreekt namelijk iets uit van: dit was niet wat ik vind dat ik mezelf mag gunnen. And that would be a good thing.
ach, je kan er altijd nog op de moeilijke manier achter komen...kost een jaartje of 10, op z'n minst, maar dan heb je ook wel een redelijk beeldquote:Op zaterdag 19 april 2008 21:58 schreef Tegan het volgende:
Die test laadt helemaal niet bij mij. Dus ik zal nooit weten watvoor single/persoon ik ben...
nóóit? volhouden Tegan, misschien doet-ie het morgen wel.quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:58 schreef Tegan het volgende:
Die test laadt helemaal niet bij mij. Dus ik zal nooit weten watvoor single/persoon ik ben...
Hier kan ik me wel in vindenquote:Op zaterdag 19 april 2008 21:58 schreef Abbadon het volgende:
...dus ik flirt, ik date, ik vermaak me prima, en ondertussen droom ik lekker verder
Ik denk dat je jezelf nooit echt in een hokje kan plaatsen terwijl je dat veel makkelijker van anderen kan. Dat merk ik ook wel als anderen iets typerends van mij aan mij vertellen. Dan heb ik altijd het idee dat het wel meevalt/dat het veel de generaliserend isquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:01 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ach, je kan er altijd nog op de moeilijke manier achter komen...kost een jaartje of 10, op z'n minst, maar dan heb je ook wel een redelijk beeld![]()
Tegan, als in Tegan&Sara?
Ik hoop hetquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:03 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
nóóit? volhouden Tegan, misschien doet-ie het morgen wel.![]()
zou ook een goed credo voor ons Singles zijn, 'Volhouden'.
of: je víndt van jezelf dat je niet in een hokje te plaatsen bent (want bijzonder ende speciaal) maar vindt dat van anderen wel, of wil iig mensen (en al het andere) in hokjes plaatsen omwille van overzicht.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:15 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat je jezelf nooit echt in een hokje kan plaatsen terwijl je dat veel makkelijker van anderen kan.
Als mensen mij iets over mijzelf vertellen heb ik altijd het idee dat ze eigenlijk willen zeggen: "Kijk mij jou eens doorhebben! Goed van mij he!"quote:Dat merk ik ook wel als anderen iets typerends van mij aan mij vertellen. Dan heb ik altijd het idee dat het wel meevalt/dat het veel de generaliserend is. Jullie daar nooit last van?
mensen zijn altijd geneigd zichzelf als uitzondering te zien, terwijl de meeste mensen juist behoorlijk op elkaar lijken...behalve ik, natuurlijkquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:15 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat je jezelf nooit echt in een hokje kan plaatsen terwijl je dat veel makkelijker van anderen kan. Dat merk ik ook wel als anderen iets typerends van mij aan mij vertellen. Dan heb ik altijd het idee dat het wel meevalt/dat het veel de generaliserend is. Jullie daar nooit last van?
En jup.
je stopt die mensen op die manier wel erg in een hokje, moet ik zeggen...quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:23 schreef Garisson72 het volgende:
Als mensen mij iets over mijzelf vertellen heb ik altijd het idee dat ze eigenlijk willen zeggen: "Kijk mij jou eens doorhebben! Goed van mij he!"
begrijp wel wat je bedoelt hoor...als je een paar keer aardig bent tegen iemand, sta je meteen in de categorie 'aardig', zelfs als je je daarna een paar keer bepaald niet aardig gedraagt...tenzij je daar dan weer te ver in gaat, natuurlijk....mensen denken in categorieen, dat houdt het leven overzichtelijk...quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:33 schreef Tegan het volgende:
Ik kan het erg lastig uitleggen. Mensen typeren anderen altijd op een eigenschap als het een aantal keer zo is gebleken, maar dat betekent toch niet dat die iemand echt zo is. Het zijn momentopnames. Als je bijvoorbeeld een aantal keer bij afspraken aan de late kant was oid, betekent dat niet dat je een chaotisch mens bent, die altijd dingen vergeet oid. Want je kan dan aan de andere kant juist heel stipt zijn in andere dingen. Of dat het gewoon een periode zo was.
wie doet dat nou? iedereen, inclusief jij nuquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:40 schreef Liquidootje het volgende:
Wie doet dat nou? Mensen zomaar in hokjes plaatsen en beschrijven zonder ze irl ooit gezien te hebben puur gebasseerd op wat forum-posts. Echt, welke idoot waagt zich daar nu aan?
Enne is het weer tijd om uniek vs niemand is uniek blikje open te trekken?
JAAA!!!quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:40 schreef Liquidootje het volgende:
Hij gebruikte een dubbele punt P gezichtje, dus het was slechts gedol!quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:40 schreef Liquidootje het volgende:
Wie doet dat nou? Mensen zomaar in hokjes plaatsen en beschrijven zonder ze irl ooit gezien te hebben puur gebasseerd op wat forum-posts. Echt, welke idoot waagt zich daar nu aan?
Jammer dat liefie er niet meer is. Vond het altijd zo leuk om dingen te zeggen die nét niet kloppen in haar belevingswereld. En dan kwamen de zwartkijkers snel uit hun hol. De zonneschijners die het allemaal maar te uniek vonden. De levenswijzen die alles tegenspraken.quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:46 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
JAAA!!!![]()
wacht, ik trap af met een Golden Oldie : "iedereen is uniek en dus is niemand uniek"
ieder zijn ding...ik ben meer van scharrelmensenquote:Op zaterdag 19 april 2008 22:56 schreef Liquidootje het volgende:
Enne Abbandon. Het mensen stoppen in hokjes is een fetish van mij
zwaartekracht...daar doe je weinig aan...na je 20e is er geen houden meer aan...quote:
kortom, jij manipuleert mensen graag?quote:Op zaterdag 19 april 2008 22:56 schreef Liquidootje het volgende:
Jammer dat liefie er niet meer is. Vond het altijd zo leuk om dingen te zeggen die nét niet kloppen in haar belevingswereld. En dan kwamen de zwartkijkers snel uit hun hol. De zonneschijners die het allemaal maar te uniek vonden. De levenswijzen die alles tegenspraken.
zoals je opgehokte kippen en scharrelkippen hebt...zoiets althans...het is zaterdagavond, dus verwacht niet al te veel van mijn metaforenquote:Op zaterdag 19 april 2008 23:07 schreef Tegan het volgende:
WTF zijn scharrelmensen?!
Owja en nu ben ik echt weg.
na 3,5 jaar?...da's pijnlijk, hoe het ook uit is gegaan...sterktequote:
Ah, ik heb 'em door!quote:Op zaterdag 19 april 2008 23:08 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zoals je opgehokte kippen en scharrelkippen hebt...zoiets althans...het is zaterdagavond, dus verwacht niet al te veel van mijn metaforen
yup...je hebt mensen die scharrelen, en mensen die hokkenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |