abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58055581
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:24 schreef LovelyLady het volgende:
Sjak, tof dat er zo met je wordt meegeleefd, zet em op!
En owlet: fijn dat het goed gaat met je boontje Is altijd fijn om het hartje te horen
[..]

Mijn buik jeukt ondraaglijk, vooral als ik net onder de douche ga staan, dan MOET ik krabben.
De tubes mentholgel vliegen er door heen (zo'n 1 in de week)
Gek wordt ik ervan, maarja donderdag weer naar de VK, misschien weet zij nog wat.
Ohja en de 22e dan hebben we een pretecho! Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien, je hoort zoveel verschillende ervaringen en verhalen.
Nu richting bedje, truste mede-zwangere (op naar een rustige nacht voor allen)
Menthol gel geeft een 30 minuten rust en dan komt het verhevigd terug.
Kun je beter antiPrrrrikgelei (na muggenbulten- Kruidvat) smeren.
pi_58055623
Klinkt als een goed vlos-bezoekje, Owlet. Kan erg bevrijdend/opluchtend voelen om vorige bevallingen en alles wat daar bij komt kijken te bespreken, zeker met de vlos. Goed trouwens dat je dat weegschaalgebeuren aangekaart hebt. Ik begrijp dat wegen ook niet zo goed. Ik ben nooit gewogen bij mijn vlos. Ben bij mijn 1e zelfs 24 kilo aangekomen en er is geen haan die er naar gekraaid heeft. (Nou woog ik daarvoor ook 47 kilo, dus ik kon er wel wat bij hebben, maar toch.) Mijn schoonzusje zit bij een vlos die haar iedere keer weegt en die doet ook standaard moeilijk over haar gewicht. De vorige 2 keer was ze teveel aangekomen en de laatste keer te weinig. Pfff, wat een gezeur. Als de baby maar goed groeit toch? Laten ze dat lekker in de gaten houden!

Wij hebben gisteren de verjaardag van Tinka alvast gevierd (die is vrijdag jarig, maar dan kunnen we niet). Hele morgen en middag huis bomvol visite en ondanks dat ik toch wel lekker geholpen werd bij alles, was ik brak aan het eind van de middag, zowel geestelijk als lichamelijk. Alles gonsde in mijn hoofd, was emo, veel harde buiken (waarvan ik er zelfs 1 weg moest puffen, schrik!) en mijn lichaam voelde alsof ik overreden was. Deed me denken aan de kraamtijd, dus moeten wel hormonen zijn geweest, lijkt me. Moest vandaag -heel vroeg- naar de andere kant van het land voor een crematie (van mijn eigen oom nog wel) maar heb manlief alleen laten gaan. Ik vertrouwde het echt niet, was als de dood dat ik daar ergens in een ziekenhuis zou belanden met vroegtijdige weeën. Achteraf voelt het toch als een goede keuze, heb me de hele dag zo gevoeld. Inmiddels gaat het gelukkig een stuk beter.

Sjak, alle succes morgen! Fijn als het vannacht spontaan al begint, maar inleiden is ook
  maandag 14 april 2008 @ 23:01:54 #103
62233 Jelief
ikke lief!
pi_58056069
* Jelief nestelt zich morgen onder de ramen van de verlosafdeling
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_58056221
Houden ze de groei van de baby niet (mede) door het wegen in de gaten dan..?
Na zo'n dag kun je iid wel een rustdag gebruiken Mammietje, denk dat ik ook thuis was gebleven (en met een boek in bed!)
Morgen weer een keuring hier, denk dat we de bevalling eens door gaan nemen en Berry gaat dus mee, ben benieuwd

Sjak, succes morgen, denk dat iedereen hier aan je denkt straks
  maandag 14 april 2008 @ 23:10:34 #105
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_58056364
Sjak, succes morgen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_58056990
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:06 schreef FoN het volgende:
Houden ze de groei van de baby niet (mede) door het wegen in de gaten dan..?
Na zo'n dag kun je iid wel een rustdag gebruiken Mammietje, denk dat ik ook thuis was gebleven (en met een boek in bed!)
Morgen weer een keuring hier, denk dat we de bevalling eens door gaan nemen en Berry gaat dus mee, ben benieuwd
Dus jij denkt dat ik bij mijn eerste zwangerschap er een puber uitgeperst heb?! Ik was met mijn 2e zwangerschap véél minder aangekomen maar mijn dochter was toch bijna een kilo zwaarder dan mijn zoon (de 1e dus). Zegt niets dus (nah ja... over je trek in gevulde koeken misschien! )
Met dat boek in bed, oooh... dat lijkt me lekker zeg! Was helaas geen optie, mijn 2 peuters waren het daar helaas niet mee eens! Maar is wel een ontzettend aantrekkelijk idee voor zondag, na de bruiloft waar we 2 dagen heen moeten. Ga es ff manlief inlichten over zijn dagbesteding zondag!

Spannend, dat bevalling doornemen! Dat maakt dat het wel heel dichtbij komt ineens!
pi_58057906
Lucas (2,5) vindt het heerlijk, die komt er gewoon bijliggen met een eigen boek en een stapel knuffelbeesten Heel gezellig Wij zijn vanavond om 5 uur alle drie gaan liggen, papa eventjes voor de gezelligheid erbij, die ging koken. Werden we om half 9 pas wakker
2 dagen bruiloft, is't heel ver weg oid? Zal ook wel vermoeiend zijn zeg, sla vast wat lekkere niet-kruimelende snacks in voor zondag bij't lezen
Ik heb gewoon zin in bevallen op't moment Zal tegen die tijd wel anders zijn
  dinsdag 15 april 2008 @ 06:13:08 #108
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58059329
Mammietje, ik heb ook begrepen dat het wegen wel degelijk een functie heeft. O.a. voor het kindje en als je teveel aankomt dat het zou kunnen duiden op bijvoorbeeld zwangerschapsvergiftiging vanwege teveel vocht vast houden et cetera.

Nou doet mijn verloskundige echt niet moeilijk over mijn gewicht. Ik zal in totaal zo'n 20 kilo aankomen, en dat gaat er ook wel weer vanaf. Ik was een keer 2,5 kilo aangekomen in een maand en de rest dus een pondje per week, wat volgens hem niet raar was.

Als alles op orde is ga ik ook niet erg enthousiast lijnen, maar zeker wel mijn eetpatroon aanpassen en natuurlijk gewoon weer bewegen, waar ik nu niet veel kans toe krijg. En over en jaar zien we wel weer.

Om 11:00 komt de kraamzorg en stiekem ben ik er een beetje zenuwachtig voor. Alles komt nu echt dichtbij.

Sjak, vandaag de grote dag en je bent al bijna in het ziekenhuis. Ik hoop dat het al spontaan begonnen was, zo niet, heel veel succes zometeen!
  dinsdag 15 april 2008 @ 06:35:59 #109
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_58059377
Ik had een vraagje aan de dames hier... Wel een beetje een rotvraag, maar het gaat over het feit dat wanneer je aan het bevallen bent en je scheurt uit, en later word je dichtgenaaid.. Wie kon er ook ondanks de verdoving voelen dat de naald erin ging, er doorheen ging, en er weer uitkwam, en dat gepaard met helse pijn ??!!

Ik vond dat hele gedoe persoonlijk naarder dan de hele bevalling..

Vraag me af of er dames zijn of er dames zijn die dat met me delen?
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_58059383
Ohwja owlet; dat wilde ik nog zeggen;

Fijn dat je dus niet op de weegschaal hoeft als je er zo tegenop ziet! Ook goed dat je het gezegd hebt!

Kennelijk is het bij mijn vk normaal om niet op de weegschaal te gaan, daar is nooit een woord over gevallen. Mijn beste vriendin die daar 2 keer heeft gelopen hoefde ook nooit op de weegschaal.
Ik ben wel mezelf gaan wegen thuis, en dat is me meegevallen (ik was goed afgevallen de 2 jaar ervoor, maar vlak voor ik wist dat ik zwanger was voelde ik me al opzwellen, en dat klopte dus, ik was zwanger Weet helaas ook niet mijn exacte startgewicht, kan zijn dat dat minder is geweest dan ik gok).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_58059456
Bij onze vk deden ze ook niet aan wegen (bij Sara iig). Ik was ook niet van plan om dat nu wel te doen, ik denk dat je het zelf ook in de gaten kan houden. Vocht vasthouden deed ik toen wel, maar dat kun je ook gewoon zien aan bijv.voeten en vingers.

Red Cat, nee, ik heb er echt niets van gevoeld....
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 15 april 2008 @ 08:21:00 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58059825
Ik ben ook helemaal geen fan van de weegschaal, maar vond het ook geen ramp. Ineens veel aankomen kan oa. ook duiden op zwangerschapssuiker en dan heb ik toch liever dat ze dat eerder dan later doorhebben.
Scheelt wel dat ik tot de risicogroep behoorde, maar toch.
pi_58059927
Volgens mijn VK trek je zelf wel aan de bel als je ineens veel bijkomt of afvalt, dat merk je nl ook wel aan andere dingen als de weegschaal denk ik

* Bla_Bla_Bla negeert de post van Red_cat lalalalalalala niks gehoord over naalden en andere enge dingen
  dinsdag 15 april 2008 @ 08:32:50 #114
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58059949
Sjakkie! Kom op, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 15 april 2008 @ 08:33:52 #115
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58059958
Mijn vk weegt ook niet. De vk waar ik de vorige kere liep trouwens wel.
Ik sta zelf wel regelmatig op de weegschaal. De vorige keer ben ik zowat 20 kilo aangekomen en ik hoop hard dat dat deze keer minder wordt. Tot nu toe valt het mee, pas 2 kilo, maar ik heb nog ff te gaan.

Gisterenavond voelde ik beebje voor het eerst echt schoppen. Ik had al wel eerder wat vaag draaiende bewegingen gevoeld waarvan ik twijfelde of het beeb wel was maar nu wist ik het helemaal zeker
pi_58060192
Sjak

Ik gok op een zusje voor Jetske
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58060251
Fijn dat het weer wat beter met je gaat Libel en goed dat je je nichtje hebt gevraagd uit te komen helpen!
pi_58060490
zettem op Sjak!

Bij Amber ben ik aan het begin gewogen en aan het einde, maar verder niet. Zo hoefde ik ook nooit urine me te nemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 april 2008 @ 09:17:29 #119
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58060539
Sjak, SUCCES!!!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_58060874
Weegschalen zijn idd rotdingen, en ik ben er ook absoluut geen fan van. Mijn vk weegt dus wel en aan de ene kant is het wel goed om het in de gaten te houden. Zo vertelde ze me dat een pond per week aankomen de norm is. (als ik het fout heb corrigeer me maar echt precies weet ik het niet)
Dus toen ik op de weegschaal stond en ik in 4 weken tijd 5 kilo was aangekomen was dat voor mezelf al geen pretje (ik voel me al zo'n kamerolifant op dit moment) en vond de vk het ook tijd om mijn gewicht in de gaten te houden.
Het kan namelijk duiden op zwangerschapssuiker, en dan mag je toch blij zijn dat ze er op tijd bij kunnen zijn. En er wat aan kunnen doen.
Nou neem ik aan dat als je zelf merkt dat je erg veel aankomt je het misschien ook wel aankaart bij je VK, het kan iig geen kwaad lijkt me om het te checken.
  dinsdag 15 april 2008 @ 10:37:11 #121
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58061827
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 06:35 schreef Red_Cat het volgende:
Ik had een vraagje aan de dames hier... Wel een beetje een rotvraag, maar het gaat over het feit dat wanneer je aan het bevallen bent en je scheurt uit, en later word je dichtgenaaid.. Wie kon er ook ondanks de verdoving voelen dat de naald erin ging, er doorheen ging, en er weer uitkwam, en dat gepaard met helse pijn ??!!

Ik vond dat hele gedoe persoonlijk naarder dan de hele bevalling..

Vraag me af of er dames zijn of er dames zijn die dat met me delen?
ik heb het ook degelijk gevoeld, terwijl gyn zei dat dit onmogelijk was.. en was inderdaad een héél pijnlijke bedoening.. maar ik was ook zo suf van die 13uur stormweeën op te vangen dat ik dacht dat ik er gewoon daardoor gevoeliger door was...
  dinsdag 15 april 2008 @ 10:38:59 #122
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58061864
jojogirl een mooi en zalig gevoel hé meid

Hier geniet ik er nog elke dag van, die stampjes, ook al heeft ze het ook vaak op ribben en blaas gemunt.. neem het er tot nu toe nog graag bij

Sjak.. hopelijk gaat het vlotjes meid.... of heb je je beebje al in je armen...
pi_58062085
Hoppa Sjak!

Hier nu af en toe ook een stampje in plaats van het gebruikelijke gekriebel aan de binnenkant. Leuk gevoel die stampjes. En TARA is jaloers dat hij het nog niet kan voelen en ik wel

Weet iemand wanneer je het aan de buitenkant ongeveer kan voelen? Duurt dat nog erg lang?
pi_58062311
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 10:51 schreef freecell het volgende:
Weet iemand wanneer je het aan de buitenkant ongeveer kan voelen? Duurt dat nog erg lang?
Hangt er ook een beetje vanaf hoe jouw buikje is. Ik heb nogal een vetlaagje dus misschien duurde het bij mij wel iets langer. Verschilt natuurlijk per persoon.
Mijn vriend kon het denk ik tussen de 20 en 22 weken wel duidelijk voelen. In het begin moest ik zijn hand nog wel een beetje stevig aandrukken tegen me buik anders voelde hij het niet.

Ik heb ook nog even een vraagje :
Wanneer begint die nesteldrang eigenlijk? En waaraan merk je het eigenlijk?
Of verschilt dat ook per persoon? Ik ben toch al zo'n regelmuts die alles goed voor elkaar wil hebben, en nu ik vergeleken met de vorige zwangerschap best wel energiek ben doe ik ook nog best wel veel in huis.
Ik heb de vorige keer geen nesteldrang gehad, de hele zwangerschap was een ramp qua energie en gezondheid

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2008 11:06:01 ]
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:07:44 #125
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58062393
dat hangt er van af freecell.. bij Luna heeft ventje nooit het stampen gevoeld en dit beebje stampt lustig er op los als hij mij nog maar aanraakt... denk ongeveer bij 20 weken dat ventje voor eerste keer gevoeld heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')