abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57971289
Ik weet niet in welk forum jullie dit willen hebben, dus plaats ik het maar hier... En voordat iemand vraagt, ik heb dit nergens vandaag gejat. Ik ben een lyricist en muzikant, waardoor ik een bepaalde manier met worden heb. Dit is geen plagiarism.

Ik ben een autochtone Nederlander wiens nationale trots met geen enkele manier minder kan worden. Het is zelfs tot zo'n punt dat wanneer ik het Wilhelmus hoor, ik letterlijk m'n maag voel ronddraaien. Dat is geen overdrijving. Ik ben gewoon te lang opgefokt door de onzin die door de overheid, scholen en media m'n strot door wordt gestouwdt met een bericht van "You ain't much if you ain't Dutch".

Ik was getest op Atheneum niveau, nam toen de HAVO opleiding op een school dichtbij en toen ik eenmaal door kreeg hoe dit achterlijk land daadwerkelijk werkt, ben ik direct gestopt met school en het praten met elk persoon met uitzondering van m'n familie. Dit is zowat de eerste keer dat ik tegen meer dan ook meer dan één Nederlander praat.. of in dit geval schrijf.

Voordat jullie mij gaan bestempelen met weer of andere randdebiel die het oneens is met hoe z'n cijfers zijn gegeven of zoiets, lees eerst maar eens m'n argumenten.

Justitie in dit land is compleet lachertje. Er zijn meerdere plekken in m'n stad waar ik mensen XTC zie dealen aan 12 en 13-jarige scholieren. Onder toezicht van politie. Bij m'n vorige baan kwam ik telkens op dezelfde plaats in gevecht met een stel allochtonen die al bekend waren bij de politie en een strafblad hadden. De eerste 5 keer heb ik aangifte gedaan. Maar geen enkele agent van dat bureau deed er iets aan, sterker nog, de receptioniste vertelde mij nog doodleuk "De politie is niet verantwoordelijk voor je veiligheid, daar ben JIJ verantwoordelijk voor."

Maar daarintegen wordt ik wel in de schemerig aangehouden door motoragenten die mij vertellen dat ik m'n achterlicht aan moet hebben en daarvoor een boete moet betalen. Dan kan het aan mij liggen, maar het komt bij mij over dat het een grotere misdaad is om géén achterlicht te helpen dan om een 13-jarig meisje te veranderen in een XTC-junk die nog bereid is haar longen te verkopen voor een dosis.

Een goede kennis van mij wordt achtervolgt door de politie, UWV en justitie om een zogenaamde "verkrachting". Een verkrachting zogenaamd gedaan op z'n eigen zoon en pas 7 jaar na data ingedient en omdat diezelfde kennis al een strafblad had vanwege politie-corruptie wordt hij nu al zo'n beetje vanaf 2000 telkens opgepakt, mishandelt en zwartgemaakt door de politie en justitie. Dit terwijl er geen enkel concreet bewijs is dat die zogenaamde "verkrachting" ooit is gebeurdt. In tegendeel, diezelfde vader die wordt neergezet als iemand die z'n eigen zoon zo'n diep gat in gooit werkte zo'n beetje 90 uur per week om z'n zoon een goed leven te geven.

Educatie in dit land is ook een compleet lachertje. Toen ik nog naar school ging werd er tegen mij gezegd dat ik m'n huiswerk MOEST maken, dat ik naar de docenten MOEST luisteren, dat ik dit MOEST en dat MOEST. Het enige dat een mandatorisch gegeven is in leven dat je MOET doen is sterven. De rest is alleen maar optie. Je kan je huiswerk maken, of op je kop krijgen van de docent. Je kan naar de docent luisteren of iets anders doen. Je kan eten of honger lijden. Je kan ademen, of sterven. Je kan drinken, of uitdrogen. Maar alleen aan doodgaan is geen ontsnapping.

En in de vakken die ik kreeg ontbrak zo veel informatie. Bijvoorbeeld biologie. Vertellen ze je daar bijvoorbeeld op welke frequentie je hersens werken en dat door in te spelen op die frequenties je emoties werken? Of bijvoorbeeld waarom Europeanen groter zijn dan Amerikanen. Of dat er nog meer sexualiteiten zijn dan hetero, homo en bi. Je hebt nog pansexueel, ook wel bekend als omnisexueel. Dat is wanneer je jezelf aangetrokken voelt tot alle sexualiteiten, ongeacht geslacht, ras of sexuele orientatie en dat je bereid bent om in alles mee te doen. Dan heb je nog asexueel. Dat is wanneer je jezelf tot niets sexueel aangetrokken voelt. Dan heb je nog hetero-flexibel. Dat is wanneer je hetero bent, maar enorm nieuwschierig bent naar ervaringen met je eigen geslacht. En dan heb je nog zoosexueel, zo noemen ze het als je jezelf sexueel aangetrokken voelt tot dieren. En dan nog metrosexueel, technosexueel en hobosexueel. Maar dat leren ze je niet op school. Nee, daar zeggen je dat je alleen maar hetero, homo of bi-sexueel kan zijn.

Ook worden de zintuigen maar tot zover uitgelegdt. Vertellen ze je dat je emoties voor 64% worden bepaaldt door wat je hoort? Dat door je zintuigen jezelf in een trance kan brengen, beter kan leren en depressies zelf overkomen? Of dat je lichaam automatisch zuinig met energie omgaat en dat je op een broodje per dag kan leven? Je lichaam past zich automatisch aan aan hoe je met je voeding omgaat.

Vertellen ze je bij maatschappij-leer ook niet zoiets dat zwaardere straffen nooit helpen? Waarom is dat dan toch een belofte die elke politieke partij blijft maken? Vertellen ze je op school ook niet dat het universum is gemaakt door de hele "Big Bang"? Maar ze vergeten je te vertellen dat dat ook een religie is. Ze pushen je expres in een hokje en ze zorgen ervoor dat je bepaalde maatschappelijke ideeën als feiten moet zien. Want bij die "Big Bang" kwam alles wat er was bij elkaar en ontplofte toen. Maar hoe kwamen die moleculen er dan die die Big Bang veroorzaakte? Hoe weten ze hoe het hele heelal is gemaakt als we nog niet eens weten hoe groot het is?

Vertellen ze je ook niet dat dinosaurussen 65 miljoen jaar geleden over de Aarde rondliepen? Hoe weten ze dat zo zeker als het al is bewezen dat de grondstoffen de fosielen zodanig toetakelen dat botten veel ouder lijken dan dat ze daadwerkelijk zijn en hierdoor onmogelijk gedateerdt kunnen worden. En het broeikas-effect? De polen die omdraaien? Het is al bewezen dat dit om z'n minst 186 keer is gebeurdt sinds de dinosaurussen nog leefden. Waarom zou dat dan nu ineens de Aarde verwoesten? Het is alleen maat een klimaat verandering, niets om je zorgen over te maken.

Maar voornamelijk is de regering het grootste lachertje. Europese Unie, idem ditto. De Euro werdt ingevoerd na een referendum, waarbij 63% van de Nederlandse bevolking tégen de Euro was. De Europese grondwet kreeg ook een referendum. Nederland zei massaal NEE, nu komt er een nieuwe, zonder referendum. Deze nieuwe grondwet is nu al door experts als een 96% kopie te zijn van dezelfde grondwet waar de Nederlandse bevolking tegen was.

De overheid luistert niet naar je. Kijk eens naar ze invoeren. Je moet een identeitsbewijs hebben om te bewijzen dat je adem haalt, waar je met een nummertje in een systeem bent ingevoerd. Door standaard gegevens zoals geslacht, leeftijd, woonplaats, beroep, lengte en religieuze overtuiging wordt je in hokjes ingedeeldt. De AIVD luistert al je telefoon af. Wanneer je een echo hoort in de telefoon, dat wordt in de audio-industrie "leakage" genoemd. Het is wanneer je gesprek via de opname-apparatuur van de AIVD wordt opgenomen en dan weer iets later terug komt in de telefoon kabel.

Door de scholen wordt je gedwongen om bepaalde ideeën als feiten te zien, bepaalde overtuigingen als waarheid en wanneer je hier niet aan voldoet, ben je een minderwaardige schoolverlater wiens kans op een baan sterk wordt vermindert. In andere worden, door niet blind iemand ander's visie te accepteren wordt je gestraft. Begin je de overeenkomsten te zien tussen de manier waarop de overheid subtiel werkt en hoe Hitler's Derde Reich werkte? In plaats van symbolen dat je joods bent wordt je nu al digitaal in hokjes gedeelt. In plaats van Haken-kruizen en Nazi-officieren marcheren nu de belachelijke agenten en patriotische mensen die niet verder durven te kijken dan wat hun wordt voorgekauwt. En door dit alles wordt niet de illusie opgewekt dat het Arische ras superieur is, maar dat je als European superieur bent en automatisch rechtvaardig bezig bent.

Vrijheid is een falacisch gegeven wanneer je gedwongen wordt om bepaalde momenten in je leven overtuigingen als feiten te zien en verplicht dingen te doen zoals naar school gaan, je registreren bij het gemeetehuis en een hogere opleiding volgen en vervolgens een baan in die sector te nemen om pas te stoppen met werken bij je 65e en tegelijkertijd belasting betalen voor diezelfde mensen die bewust de economie deze fatale trap gegeven hebben. Was individuele vrijheid niet de mogelijk om te bewegen zonder restrictie, om je eigen keuzes te maken en om je eigen leven te leiden? Hoe kan het dan dat zo veel mensen Nederland nog steeds als een vrij land zien?

Natuurlijk zijn er ook ergere landen, waar je tong door hydroglorisch zuur van je lichaam wordt gescheiden om oproer tegen de dictatuur te voorkomen. Maar in hoe verre zijn wij met dit fragiele land beter dan die dictaturen? In beide landen wordt je onthoofdt als je je kop boven het maisveld uitsteekt. In beide landen werkt de overheid voor haarzelf in plaats van voor het volk.

En Nederland is dan een land waar justitie, tolerantie en eerlijkheid het langst duren? Dit is de vlag waar we militairen onder naar de dood toe sturen voor een politieke onenigheid? Dit is het land waar ik, als geboren Nederlander trots op moet zijn? Ik denk dat ik serieus nog liever m'n polsen open snij en zoutzuur in de wonden gooi.

Alleen omdat ik in dit land ter wereld ben gebracht wil nog niet zeggen dat dit land mijn wereld is of dat ik hiervoor gekozen heb. Ik zou dit land dolgraag verlaten als ik kon.. maar op dit ogenblik kan ik dat nog niet.
"When you're looking from the outside, it's so easy to judge"
  Redactie Frontpage donderdag 10 april 2008 @ 23:49:32 #2
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57971393
Ik hou van Nederland Naar welk land wilde je zelf toegaan dan? Denk je dat het ergens anders beter is?
  donderdag 10 april 2008 @ 23:51:16 #4
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_57971398
Samenvatting?
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_57971404
ga dan terug naar je eigen land
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_57971425
quote:
Is dat niet voor nieuws van binnen- en buitenland?
pi_57971448
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:51 schreef beertenderrr het volgende:
ga dan terug naar je eigen land
Je kan goed lezen, niet waar? Ik ben een autochtone Nederlander, mijn ouders zijn geboren in ditzelfde land en mijn grootouders ook.
  donderdag 10 april 2008 @ 23:53:20 #8
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57971455
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:47 schreef Syldge het volgende:
maar op dit ogenblik kan ik dat nog niet.
Mmm, bad luck mate.
  donderdag 10 april 2008 @ 23:53:28 #9
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57971458
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:47 schreef Syldge het volgende:
Ik weet niet in welk forum jullie dit willen hebben, dus plaats ik het maar hier... En voordat iemand vraagt, ik heb dit nergens vandaag gejat. Ik ben een lyricist en muzikant, waardoor ik een bepaalde manier met worden heb. Dit is geen plagiarism.
Dat zie ik...
pi_57971469
En wat wil je er aan doen?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 10 april 2008 @ 23:54:09 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_57971485
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:51 schreef Mindstate het volgende:
Ik hou van Nederland Naar welk land wilde je zelf toegaan dan? Denk je dat het ergens anders beter is?
Het liefst ga ik naar Amerika toe. Niet omdat ik denk dat het land zelf daar beter is. Maar omdat de mensen daar beter zijn dan de Nederlanders die ik in mijn leven ben tegen gekomen.
  donderdag 10 april 2008 @ 23:54:35 #13
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_57971491
fuck he, wat zit jou veel dwars!!
Neerkomen wel!
pi_57971537
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:54 schreef Freeflyer het volgende:
fuck he, wat zit jou veel dwars!!
If you only knew the half of it..
  donderdag 10 april 2008 @ 23:56:56 #15
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_57971573
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:53 schreef MouzurX het volgende:
En wat wil je er aan doen?
Je kunt niets meer doen, ze laten dit land naar de kloten gaan...zij, die regering!
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_57971594
Volgens mij zijn dit eerder persoonlijke problemen.

Mensen zijn geneigd deze te extrapoleren naar politiek en dergelijke omdat ieder mens zich heel belangrijk voelt.
  Moderator donderdag 10 april 2008 @ 23:58:32 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57971624
tvp voor wanneer ik vannacht niet kan slapen en ik niets te lezen heb
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 10 april 2008 @ 23:59:01 #18
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_57971634
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:54 schreef Syldge het volgende:

[..]

Het liefst ga ik naar Amerika toe. Niet omdat ik denk dat het land zelf daar beter is. Maar omdat de mensen daar beter zijn dan de Nederlanders die ik in mijn leven ben tegen gekomen.

Je hebt nog niet veel van de VS gezien zeker.
Grijp je kans, grijp die fles en aan de slag!
pi_57971636
quote:

[..]

Buahahhahahahah
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_57971640
Maar je hebt dus alleen maar de basisschool afgemaakt. Hoe kom je dan aan je geld? Toch niet via een verderfelijke uitkering van de verderfelijke Nederlandse overheid?
  Admin donderdag 10 april 2008 @ 23:59:29 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_57971647
Ik ben er stil van...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 10 april 2008 @ 23:59:47 #22
209360 Druuna
pi_57971662
Mooi nummer voor dit topic

R.E.M. - Drive
dan een atoom."
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:01:13 #23
122997 zquing
Drama Junk
pi_57971714
kut voor je, spring van een brug af
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57971732
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:57 schreef IHVK het volgende:
Volgens mij zijn dit eerder persoonlijke problemen.

Mensen zijn geneigd deze te extrapoleren naar politiek en dergelijke omdat ieder mens zich heel belangrijk voelt.
Gedeeltelijk... bepaalde dingen zijn persoonlijke ervaringen met hoe dit land werkt en andere dingen zijn van hoe ik gewoon zie hoe het land werkt.. of beter gezegd, niet werkt. Zoals de scholen die perspectieven je strot doorstouwen als feiten, als de zogenaamde "Liefdadigheidsfondsen" die de directeuren een nieuw BMW sponsoren, zoals de medische en psychische zorg die teveel van de "pilletje"-mentaliteit aanneemt en hoe je tegenwoordig schuldig bent totdat je onschuld bewezen is, in plaats van anders om.
pi_57971742
sv?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:03:05 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57971759
Je moet lol hebben in je leven. Je bent gewoon een derpi kneus. Neem s een pil of zo.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57971771
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:59 schreef VoreG het volgende:
Maar je hebt dus alleen maar de basisschool afgemaakt. Hoe kom je dan aan je geld? Toch niet via een verderfelijke uitkering van de verderfelijke Nederlandse overheid?
Ik weiger een uitkerig, zelfs al zou ik met een hernia zitten. Ik werk in een medisch-productie bedrijf.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 april 2008 @ 00:03:57 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57971780
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:59 schreef yvonne het volgende:
Ik ben er stil van...
Kom je even op MSN?
pi_57971794
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Neem s een pil of zo.
of 100
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:05:03 #30
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_57971804
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet lol hebben in je leven. Je bent gewoon een derpi kneus. Neem s een pil of zo.

Pil van Drion bij voorkeur. Een e-tje gaat hierbij niet meer helpen.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:06:06 #31
209360 Druuna
pi_57971828
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:04 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

of 100
Neem er zelf ook ff 300
dan een atoom."
pi_57971840
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:59 schreef TomHoofd het volgende:

[..]

Je hebt nog niet veel van de VS gezien zeker.
Ik heb er meer van gezien dan jou geloof ik. Ik weet dat de VS het eerste land is die mensen een chip in gaat brengen en ik weet dat de NSA daar streng bezig is. Maar ik betwijfel of jij weet dat kinderen daar beter terecht zijn dan hier in Nederland. En ik betwijfel of jij al door hebt dat de jeugdzorg in veel staten beter werkt dan hier. En ik betwijfel of jij al door hebt dat je daar voor hetzelfde geld 4 keer zo veel ruimte hebt en 4 keer zo weinig domme mensen om je heen die blind alles accepteren dat de overheid ze voorschotelt. Ik betwijfel of jij ook maar iets van het echte Amerika weet in plaats van hoe het wordt afgeschildert in de media.
  Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 00:06:55 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57971845
Nederland is kut, hup, ik wil naar Amerika.

Had je school afgemaakt !

(Ik kon duidelijk niet slapen)

Geen land zo tof als Nederland... dat ontdek je wel, of je moet al naar iets als Zweden gaan
pi_57971867
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:06 schreef Druuna het volgende:

[..]

Neem er zelf ook ff 300
nou..nee
pi_57971880
quote:

[..]

Ja, het land dat als ze het uitkomt de halve wereld plat bombardeert, daar zijn de mensen natuurlijk beter dan het land dat wereldwijd het grootste percentage van hun BNP aan ontwikkelinghulp uitgeeft.
Mensen als jij hebben we in dit mooie land niet nodig, ga alsjeblieft snel weg..
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:08:14 #36
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_57971884
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:03 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Kom je even op MSN?
Webcam bontvelletje op de enkels
pi_57971900
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:06 schreef Renesite het volgende:
Nederland is kut, hup, ik wil naar Amerika.

Had je school afgemaakt !

(Ik kon duidelijk niet slapen)

Geen land zo tof als Nederland... dat ontdek je wel, of je moet al naar iets als Zweden gaan
"Grab your fresh iron kaki pair of pants
Do the Bill Geraldi Rivera Dance"
  Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 00:09:31 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57971903
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:08 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, het land dat als ze het uitkomt de halve wereld plat bombardeert, daar zijn de mensen natuurlijk beter dan het land dat wereldwijd het grootste percentage van hun BNP aan ontwikkelinghulp uitgeeft.
Mensen als jou hebben we in dit mooie land niet nodig, ga alsjeblieft snel weg..
Dat bedrag zou drastisch moeten verminderen als dit land niet van de afgrond wilt raken... dat terzijde
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:09:47 #39
pi_57971918
Gelukkig is in Amerika alles beter
Hebben ze daar laatst niet de mensenrechten afgeschaft?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:10:23 #40
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_57971925
Vind het veel te laat om je post te lezen dus ik heb besloten 1 alinea te lezen deze dus
quote:
Educatie in dit land is ook een compleet lachertje. Toen ik nog naar school ging werd er tegen mij gezegd dat ik m'n huiswerk MOEST maken, dat ik naar de docenten MOEST luisteren, dat ik dit MOEST en dat MOEST. Het enige dat een mandatorisch gegeven is in leven dat je MOET doen is sterven. De rest is alleen maar optie. Je kan je huiswerk maken, of op je kop krijgen van de docent. Je kan naar de docent luisteren of iets anders doen. Je kan eten of honger lijden. Je kan ademen, of sterven. Je kan drinken, of uitdrogen. Maar alleen aan doodgaan is geen ontsnapping.
Ben blij dat je uberhaubt educatie krijgt hier joh lamhaas Als je daar niet blij mee bent tyf je toch op. Mensen zetten zich in voor jou zodat jij zicht hebt op een fatsoenlijke toekomst daar is jouw medewerking ook wel voor nodig he Je klinkt nu een beetje als een omhooggevalle puber
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:11:16 #41
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_57971940
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:06 schreef Syldge het volgende:

[..]

Ik heb er meer van gezien dan jou geloof ik. Ik weet dat de VS het eerste land is die mensen een chip in gaat brengen en ik weet dat de NSA daar streng bezig is. Maar ik betwijfel of jij weet dat kinderen daar beter terecht zijn dan hier in Nederland. En ik betwijfel of jij al door hebt dat de jeugdzorg in veel staten beter werkt dan hier. En ik betwijfel of jij al door hebt dat je daar voor hetzelfde geld 4 keer zo veel ruimte hebt en 4 keer zo weinig domme mensen om je heen die blind alles accepteren dat de overheid ze voorschotelt. Ik betwijfel of jij ook maar iets van het echte Amerika weet in plaats van hoe het wordt afgeschildert in de media.
Kerel als ze ergens alles voor zoete koek aannemen van authoriteiten, of het nu media, overheid of religie is, dan is het wel de VS.

serieus ga eens met de prof. hulpverlening praten
pi_57971961
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:08 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mensen als jou hebben we in dit mooie land niet nodig, ga alsjeblieft snel weg..
1. Wat gaf jou de indruk dat ik niet al weg was uit dit land als ik kon?
2. Groote percentage van BNP aan ontwikkelingshulp? Ja, naar Afrika. Waar bepaalde stammen die "ontwikkelinshulp" terugsturen voor wapens.
3. Amerika heeft atoomwapens, ja. Maar dat heeft Frankrijk, Europe, Denemarken, India, China, Taiwan, Korea, Japan en Australie ook. En ik heb nooit gezegd dat de Amerikaanse overheid goed was.
pi_57971969
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Dat bedrag zou drastisch moeten verminderen als dit land niet van de afgrond wilt raken... dat terzijde
Ja, want het gaat inderdaad heel slecht met een van de meest welvarende landen ter wereld, overigens veel welvarender en gemiddeld rijker, langere levensverwachting en gezonder dan in de V.S.
  Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 00:12:45 #44
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57971974
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:09 schreef Syldge het volgende:

[..]

"Grab your fresh iron kaki pair of pants
Do the Bill Geraldi Rivera Dance"
Alles is stom en ik ben de goeiste !
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, want het gaat inderdaad heel slecht met een van de meest welvarende landen ter wereld, overigens veel welvarender en gemiddeld rijker, langere levensverwachting en gezonder dan in de V.S.
Mij hoor je niet zeggen dat ik ontevreden ben, maar er zijn zeker vlakken die wel een miljoentje kunnen gebruiken hier en daar. De overheid is hier en daar toch wel krenterig hoor
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:13:16 #45
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_57971983
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:12 schreef Syldge het volgende:

[..]

Niet kunnen is flauwekul. Als je echt wil kan je makkelijk weg
pi_57971990
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:11 schreef TomHoofd het volgende:

[..]

Kerel als ze ergens alles voor zoete koek aannemen van authoriteiten, of het nu media, overheid of religie is, dan is het wel de VS.

serieus ga eens met de prof. hulpverlening praten
Kennelijk heb jij geen flauw benul van hoe het daar daadwerkelijk aan toe gaat, hé?
pi_57972021
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:12 schreef Renesite het volgende:

[..]

Alles is stom en ik ben de goeiste !
Zoek het maar op, dan weet je wat ik bedoel. Je bent de Nederlandse variant van het Rivera Dance volk.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:14:48 #48
209360 Druuna
pi_57972022
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gelukkig is in Amerika alles beter
Hebben ze daar laatst niet de mensenrechten afgeschaft?
Amerika is dat niet dat land met die gave politieseries?
Je weet wel met al die criminelen? Leuk land hoor...
dan een atoom."
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:15:25 #49
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_57972033
quote:

[..]

Kinderen zijn daar beter af . Als je pappie rijk is ja, dan ben je beter af. Als jij 3 banen nodig hebt om rond te komen, nobody gives a fuck. Geen verzekering, sterf dan maar op de operatietafel.

Ga alsjeblieft naar Amerika omdat het daar zoveel beter is. Kijk alleen al naar de financiële positie van Amerika. Als China en Japan hun geld terughalen is het binnen een paar jaar gebeurd daar.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_57972039
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:13 schreef TomHoofd het volgende:

[..]

Niet kunnen is flauwekul. Als je echt wil kan je makkelijk weg
*draait ogen* *zucht*
  Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 00:16:14 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57972048
quote:

[..]

En ik betwijfel of jij al door hebt dat je daar voor hetzelfde geld 4 keer zo veel ruimte hebt
En de dollar onderhand 4 keer zo waardeloos is geworden in het afgelopen jaar.
pi_57972057
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:12 schreef Syldge het volgende:

[..]

2. Groote percentage van BNP aan ontwikkelingshulp? Ja, naar Afrika. Waar bepaalde stammen die "ontwikkelinshulp" terugsturen voor wapens.
3. Amerika heeft atoomwapens, ja. Maar dat heeft Frankrijk, Europe, Denemarken, India, China, Taiwan, Korea, Japan en Australie ook. En ik heb nooit gezegd dat de Amerikaanse overheid goed was.
1. loop naar de grens, en draai je nooit meer om. Tuurlijk kan dat als je graag genoeg wil.
2. Niet alleen naar Afrika, en ja tuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar het grootste deel komt waar het hoort.
3. de burgers kiezen hun overheid, en ik heb al die andere landen Irak niet zien platbombarderen, jij? En dan kan je nog zeggen dat het nodig was van Irak, oke, dat is weer in hele andere discussie, maar Vietnam dan?

Sta op en loop naar grens.. en kom alsjeblieft nooit meer terug, een stop ook met in het Nederlands te praten,schrijven of denken, je bent onze taal niet waard.
pi_57972099
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:15 schreef Syldge het volgende:

[..]

*draait ogen* *zucht*
ik zie ook niet in waarom je niet weg kan.

verder over dat verhaal " "
je doet mij overkomen als iemand die het eerst in een grote stad is geweest en alles maar stom vind
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_57972112
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Kinderen zijn daar beter af . Als je pappie rijk is ja, dan ben je beter af. Als jij 3 banen nodig hebt om rond te komen, nobody gives a fuck. Geen verzekering, sterf dan maar op de operatietafel.

Ga alsjeblieft naar Amerika omdat het daar zoveel beter is. Kijk alleen al naar de financiële positie van Amerika. Als China en Japan hun geld terughalen is het binnen een paar jaar gebeurd daar.
Kinderen zijn daar beter af. Hier in Nederland fokken uitkeringsmoeders maar aan om kinderen te krijgen en een hogere bijstand te krijgen. In Amerika moet je aantonen dat het kind in een goed huis opgevoed zal worden, anders ben je hem/haar in 30 dagen kwijt. Dat wordt om de zoveel maanden gecontroleerd. Veel van de situaties hier in Nederland kunnen daar in Amerika niet eens voorkomen.

En je wil zeggen dat de Euro zo veel beter is? Lonen omlaag, prijzen in de winkel omhoog vanwege de Euro. Lonen nog meer omlaag, belasting naar 21%. Ik denk toch dat de Dollar een betere mogelijk is.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:20:27 #55
122997 zquing
Drama Junk
pi_57972137
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:19 schreef Syldge het volgende:

[..]

Kinderen zijn daar beter af. Hier in Nederland fokken uitkeringsmoeders maar aan om kinderen te krijgen en een hogere bijstand te krijgen. In Amerika moet je aantonen dat het kind in een goed huis opgevoed zal worden, anders ben je hem/haar in 30 dagen kwijt. Dat wordt om de zoveel maanden gecontroleerd. Veel van de situaties hier in Nederland kunnen daar in Amerika niet eens voorkomen.

En je wil zeggen dat de Euro zo veel beter is? Lonen omlaag, prijzen in de winkel omhoog vanwege de Euro. Lonen nog meer omlaag, belasting naar 21%. Ik denk toch dat de Dollar een betere mogelijk is.
veel plezier in een dollar land
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:21:40 #56
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_57972155
quote:

[..]

Kinderen zijn daar beter af. Hier in Nederland fokken uitkeringsmoeders maar aan om kinderen te krijgen en een hogere bijstand te krijgen. In Amerika moet je aantonen dat het kind in een goed huis opgevoed zal worden, anders ben je hem/haar in 30 dagen kwijt. Dat wordt om de zoveel maanden gecontroleerd.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:22:10 #57
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_57972166
Ik shcaam me voor de Nederlandse nationaliteit dankzij die onwetende rechtse sukkels in de politiek die vinden dat het Amerikaanse conservatieve gedachtengoed ook in Europa volledig vaste voet moet krijgen. Ik noem de PVV.
Dasvidanja
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:23:09 #58
pi_57972184
Emigreren! Emigreren! Emigreren! Emigreren! Emigreren!
pi_57972214
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

1. loop naar de grens, en draai je nooit meer om. Tuurlijk kan dat als je graag genoeg wil.
2. Niet alleen naar Afrika, en ja tuurlijk gaat er wel eens iets mis, maar het grootste deel komt waar het hoort.
3. de burgers kiezen hun overheid, en ik heb al die andere landen Irak niet zien platbombarderen, jij? En dan kan je nog zeggen dat het nodig was van Irak, oke, dat is weer in hele andere discussie, maar Vietnam dan?

Sta op en loop naar grens.. en kom alsjeblieft nooit meer terug, een stop ook met in het Nederlands te praten,schrijven of denken, je bent onze taal niet waard.
1. Dan zit ik nog steeds in Europa en nog steeds in dezelfde shit.
2. Meerdere mensen die ik ken zijn naar Afrika gegaan. Ze hebben daar gezien dat bepaalde Afrikanen de hulp die "Nederland" geeft wordt gebracht naar andere stammen voor wapens. Hoe ze Westerse toeristen uit hun auto sleuren, hun dochters en vrouwen voor de ogen van de mannen verkrachten, alvoor hun half bloedend en langzaam stervend achter te laten alleen maar om de auto te stelen. Er gaat niet wel eens iets mis. Er gaat af en toe eens iets goed.
En dan al die hulp storten naar die ontwikkelingslanden, maar wat dan van de voedselbanken hier in Nederland? Wat dan van de minimumlonen die maar 5 euro hoger liggen dan uitkeringen. En al de andere problemen hier.
3. Wie zegt dat het Amerikaanse volk voor Bush heeft gekozen omdat ze dachten dat hij zo goed was? Ze kozen voor het minste kwaad. Dat staat ongeveer gelijk aan jou de keuze geven tussen Hitler en Stalin.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:25:05 #60
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_57972219
quote:

[..]

Nog altijd liever de Euro dan die zwakke dollar die een slechte, erg slechte toekomst voor de boeg heeft.

En over de bijstandsmoeders: wanneer is de laatste tijd dat jij je onder de mensen hebt begeven? En met mensen bedoel ik geen... nou ja, laat maar, anders wordt het geflame.
Dasvidanja
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:25:36 #61
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57972227
quote:

[..]

In Amerika moet je aantonen dat het kind in een goed huis opgevoed zal worden, anders ben je hem/haar in 30 dagen kwijt.
En dan? Komt het kind in een tehuis? Bij de jeugdzorg? Wat??

Dat zal een kinderhart goed doen, daar krijg je evenwichtige en geestelijk gezonde volwassenen van
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_57972231
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:12 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mij hoor je niet zeggen dat ik ontevreden ben, maar er zijn zeker vlakken die wel een miljoentje kunnen gebruiken hier en daar. De overheid is hier en daar toch wel krenterig hoor
Klopt, maar dat geld is ook wel ergens anders te halen. Bijvoorbeeld afschaffing van de hypotheekrenteaftrek (oeps.. ik zei het h-woord )
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:26:31 #63
157922 fathank
pi_57972247
quote:

[..]

Hier worden zoveel kinderen gebaard . Daarom gaat de vergrijzing ook zo hard . En die lonen omlaag? Jij moet gauw weer eens een normale baan gaan zoeken, want in de afgelopen 10 jaar heb ik geen loonsverlaging gehad hoor. En de dollar een betere mogelijkheid? Daarom gaat het ook zo goed met de Amerikaanse economie. Je had beter wel je middelbarer school af kunnen maken, had je misschien nog wat opgestoken bij economie en maatschappijleer.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:26:45 #64
pi_57972255
quote:
De AIVD luistert al je telefoon af. Wanneer je een echo hoort in de telefoon, dat wordt in de audio-industrie "leakage" genoemd. Het is wanneer je gesprek via de opname-apparatuur van de AIVD wordt opgenomen en dan weer iets later terug komt in de telefoon kabel.
De AIVD heeft nog niet door dat we tegenwoordig mobiel bellen?
  Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 00:27:14 #65
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57972263
quote:

[..]

Kortzichtig mannetje. Ben je nog niet weg?

Je verteld al dat je wereldvreemd bent. Je praat niet eens met mensen zoals hier boven te lezen valt, hoe de FUCK DURF JIJ dingen te zeggen wat gaande is in de wereld? Hoe weet jij dat bijstandsmoeders die neuken als konijnen slechte moeders zijn? Omdat ze weinig geld hebben? Die ouders die gaan gewoon naar de zeeman. Er zijn altijd slechte personen bij, uitzonderingen, incidenten!

Wie ben jij, als schoolverlater, om ons te vertellen hoe kut dit land is terwijl je nog niet eens de kansen die je zijn aangereikt met beide handen aan te pakken? Je zag opeens het licht en dacht he verdorie zo werkt het ik keer in mezelf kom niet meer buiten ik lees boeken en maak mijn eigen waarheden?

JA inderdaad.. kinderen wegstoppen in tehuizen, moeder afnemen, gooi die moeder maar in een vrouwengevangenis voor 40 jaar wegens neuken voor het vaderland. Hoepel een flikkerend op en ga lekker naar iets wat je wel bevalt. Een goed advies: Leer te p r a t e n.
pi_57972273
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:25 schreef Verluste het volgende:

[..]

Nog altijd liever de Euro dan die zwakke dollar die een slechte, erg slechte toekomst voor de boeg heeft.

En over de bijstandsmoeders: wanneer is de laatste tijd dat jij je onder de mensen hebt begeven? En met mensen bedoel ik geen... nou ja, laat maar, anders wordt het geflame.
Waar denk je dan dat ik dit vandaan haal?
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:27:48 #67
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_57972275
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:18 schreef roburt het volgende:

[..]

ik zie ook niet in waarom je niet weg kan.

verder over dat verhaal " "
je doet mij overkomen als iemand die het eerst in een grote stad is geweest en alles maar stom vind
Het enige wat MOET volgens hem is doodgaan. Dus weggaan zou geen probleem moeten zijn dat kan gewoon
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:28:34 #68
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_57972286
Rustig maar Renesite. TS doet gewoon aan struisvogelpolitiek, meer niet
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:28:39 #69
157922 fathank
pi_57972290
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:24 schreef Syldge het volgende:

[..]

2. Meerdere mensen die ik ken zijn naar Afrika gegaan. Ze hebben daar gezien dat bepaalde Afrikanen de hulp die "Nederland" geeft wordt gebracht naar andere stammen voor wapens. Hoe ze Westerse toeristen uit hun auto sleuren, hun dochters en vrouwen voor de ogen van de mannen verkrachten, alvoor hun half bloedend en langzaam stervend achter te laten alleen maar om de auto te stelen. Er gaat niet wel eens iets mis. Er gaat af en toe eens iets goed.
En dan al die hulp storten naar die ontwikkelingslanden, maar wat dan van de voedselbanken hier in Nederland? Wat dan van de minimumlonen die maar 5 euro hoger liggen dan uitkeringen. En al de andere problemen hier.
3. Wie zegt dat het Amerikaanse volk voor Bush heeft gekozen omdat ze dachten dat hij zo goed was? Ze kozen voor het minste kwaad. Dat staat ongeveer gelijk aan jou de keuze geven tussen Hitler en Stalin.
Bush en John Kerry vergelijk met Hitler en Stalin. En Jan-Peter Balkenende is zeker de nieuwe Mao Zedong.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:29:13 #70
pi_57972294
quote:
Hoe ze Westerse toeristen uit hun auto sleuren, hun dochters en vrouwen voor de ogen van de mannen verkrachten, alvoor hun half bloedend en langzaam stervend achter te laten
quote:
Kut hé? Amerika.
  Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 00:29:43 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57972302
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:28 schreef ElizabethR het volgende:
Rustig maar Renesite. TS doet gewoon aan struisvogelpolitiek, meer niet
Ik heb eventjes zo'n bui !
pi_57972333
quote:

[..]

Kinderen zijn daar beter af. Hier in Nederland fokken uitkeringsmoeders maar aan om kinderen te krijgen en een hogere bijstand te krijgen. In Amerika moet je aantonen dat het kind in een goed huis opgevoed zal worden, anders ben je hem/haar in 30 dagen kwijt. Dat wordt om de zoveel maanden gecontroleerd.
Ik wil even serieus weten waar je deze wijsheid vandaan hebt. Het armoede cijfer ligt in de VS vele en vele malen hoger dan in NL. Vooral als minderheid heb je veel minder kansen. Je verkijkt je op de "American Dream".
quote:
Veel van de situaties hier in Nederland kunnen daar in Amerika niet eens voorkomen.
Maar geldt dat niet net zo goed andersom? Of voor elk land wat je met elkaar vergelijkt.

Ik kan tot op een bepaalde hoogte met je mee gaan (onderwijsgedachte etc). Maar op een gegeven moment kom je op een punt in je leven dat je zelf nadenkt, en dat je dingen niet voor zoete koek hoeft te slikken. Daar kun je dan heel dramatisch over doen en willen vluchten uit NL, maar dit zul je overal tegen komen.
Het lijkt er imo op dat je niet tegen mensen kan die vertellen wat je moet doet, hoe zal dit in de VS anders zijn? Je zult je overal aan moeten passen tot op een bepaalde hoogte.
Je kunt je ook in NL tegen conformistische ideeën verzetten, daar hoef je niet voor te imigreren, want dit is iets wat je overal en altijd tegen zult komen.
ijs_beer fan!
  Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 00:32:25 #73
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_57972340
Overigens, omdat je was getest op Atheneum zegt niet dat je uiteindelijk daarop was uitgestroomd Wishfull thinking. Je bent belangrijke jaren van je leven kwijtgeraakt, lastig is dat om die weer terug te vinden inderdaad. Het geeft niet, er bestaat altijd nog is als VAVO.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:34:22 #74
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_57972373
TS heeft wel 'n punt dat 't onderwijs in Nederland niet al te best is, dit topic is 'n goed bewijsstuk om die stelling te onderbouwen. Voor de rest heb ik ongeveer 2 alinea's van 't hele verhaal gelezen en denk dat ik vanavond daardoor geen last van slapeloosheid zal hebben.

M.
Hallon!
pi_57972402
pi_57972412
quote:

[..]

1. loop wat langer door, pak een vliegtuig.. maar ga snel weg.
2. incidenten. En wat de voedselbanken betreft, is inderdaad niet goed, wordt aan gewerkt. In de V.S. zouden mensen niet op het idee komen voor hun medemens een voedselbank te starten, want ja het zijn burgerinitiatieven. En in de V.S. wonen veel meer mensen (ook procentueel gezien) onder de armoede grens dan in Nederland.
3. Leuk zo'n vergelijking, maar die slaat kant nog wal. En de keuze tussen Bush en Kerry hebben ze zelf veroorzaakt. Iedereen kan zich verkiesbaar stellen. Onee, dat kan wel in de V.S. maar je maakt toch geen kans als je niet een pak met geld mee neemt. Het presidentschap in de V.S. is te koop, gelukkig is dat in Nederland niet. En dat dat te koop ik hebben de burgers zelf veroorzaakt. Ze laten het toch allemaal gebeuren.

En ga nou snel je koffer pakken, en vergeet niet als je in de V.S. bent aangekomen om je paspoort te vernietigen, je verdient hem namelijk niet.
pi_57972421
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:27 schreef Renesite het volgende:

[..]

Kortzichtig mannetje. Ben je nog niet weg?

Je verteld al dat je wereldvreemd bent. Je praat niet eens met mensen zoals hier boven te lezen valt, hoe de FUCK DURF JIJ dingen te zeggen wat gaande is in de wereld? Hoe weet jij dat bijstandsmoeders die neuken als konijnen slechte moeders zijn? Omdat ze weinig geld hebben? Die ouders die gaan gewoon naar de zeeman. Er zijn altijd slechte personen bij, uitzonderingen, incidenten!

Wie ben jij, als schoolverlater, om ons te vertellen hoe kut dit land is terwijl je nog niet eens de kansen die je zijn aangereikt met beide handen aan te pakken? Je zag opeens het licht en dacht he verdorie zo werkt het ik keer in mezelf kom niet meer buiten ik lees boeken en maak mijn eigen waarheden?

JA inderdaad.. kinderen wegstoppen in tehuizen, moeder afnemen, gooi die moeder maar in een vrouwengevangenis voor 40 jaar wegens neuken voor het vaderland. Hoepel een flikkerend op en ga lekker naar iets wat je wel bevalt. Een goed advies: Leer te p r a t e n.
Oke, rustig meneertje Oranje hoed. Als allereerste ik maakte deze topic op MIJN menig, gebaseerd op MIJN ervarigen en dingen die IK hoor. Met woorden die IK kies en waar in vredesnaam heb ik jou ook maar voor een seconde zien aarzelen of ik waarheid of leugen spreek. Ik zou jou meteen een defensieve positie innemen en je arrogantie lucht geven. Is je ego nog niet groot genoeg om Balkenende op te volgen?

Hoe ik weet dat die bijstandsmoeders neuken als konijnen en slechte moeders zijn? Nou, je kan wel pittig aannemen dat een Berkenveld een slechte moeder is als ze twee kinderen in een vuur kwijt raakt, vervolgens haar overige zoon in een tehuis stopt en de vierde naar z'n opa stuurt. Dan zichzelf weer zwanger laat neuken. En heel Nederland marcheert achter haar aan dat het zo zielig voor haar is.

Ten tweede, ik ben niet van school weg gegaan omdat het niet aankon. Nee, omdat ik weiger mijzelf de illusies van de ministers als feiten te accepteren. Vraag jij je nou nooit af of wat je leert in een ANW les, in een Maatschappijleer les daadwerkelijk is gebaseert op feiten in plaats van fictie?

En hoe kunnen in Godsnaam de zogenaamde "kansen" die mij zijn gegeven de wereld in een oord van vrede en welvaar maken? Heb je ooit van individuele trots gehoord? Weet jij wat het is om voor je eigen brood en eigen leven te werken in plaats van hulp van anderen te accepteren? Je komt over als een zwakzinnig persoon die meteen gelooft dat de overheid foutloos handelt.

Een goed advies voor jou: Leer te denken. Of neem anders een lobotomie.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:41:49 #78
122997 zquing
Drama Junk
pi_57972466
quote:
Ten tweede, ik ben niet van school weg gegaan omdat het niet aankon. Nee, omdat ik weiger mijzelf de illusies van de ministers als feiten te accepteren. Vraag jij je nou nooit af of wat je leert in een ANW les, in een Maatschappijleer les daadwerkelijk is gebaseert op feiten in plaats van fictie?
non-argument, als je het beter weet, dan word je toch niet beinvloed door misinformatie? Zeggen dat je dingen niet wilde leren is slechts je eigen onmacht om je te verdiepen in zaken
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:43:05 #79
pi_57972482
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:38 schreef Syldge het volgende:

Ten tweede, ik ben niet van school weg gegaan omdat het niet aankon. Nee, omdat ik weiger de feiten te accepteren. Vraag jij je nou nooit af of wat je leert in een ANW les, in een Maatschappijleer les daadwerkelijk is gebaseert op feiten in plaats van fictie?
Nee je komt er achter door niet te studeren
pi_57972507
quote:
Hoe ik weet dat die bijstandsmoeders neuken als konijnen en slechte moeders zijn? Nou, je kan wel pittig aannemen dat een Berkenveld een slechte moeder is als ze twee kinderen in een vuur kwijt raakt, vervolgens haar overige zoon in een tehuis stopt en de vierde naar z'n opa stuurt. Dan zichzelf weer zwanger laat neuken. En heel Nederland marcheert achter haar aan dat het zo zielig voor haar is.
Ja, gelukkig hebben ze in de V.S. geen tienermoeders, en bijstandsmoeders. Owh.. wacht ze hebben de tienermoeders zelf uitgevonden en bijstand aan mensen die het nodig hebben geven, dat zou nooit bij ze opkomen. Laat maar stikken is hun idee. Ja, er wonen zoveel betere mensen in de V.S.
pi_57972525
quote:
En dan een tip voor jou, als je dan nagedacht hebt, kijk naar je conclusie, en bedenk je in jou geval dat je het denken beter aan andere mensen over kan laten.
pi_57972526
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:31 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik wil even serieus weten waar je deze wijsheid vandaan hebt. Het armoede cijfer ligt in de VS vele en vele malen hoger dan in NL. Vooral als minderheid heb je veel minder kansen. Je verkijkt je op de "American Dream".
[..]

Maar geldt dat niet net zo goed andersom? Of voor elk land wat je met elkaar vergelijkt.

Ik kan tot op een bepaalde hoogte met je mee gaan (onderwijsgedachte etc). Maar op een gegeven moment kom je op een punt in je leven dat je zelf nadenkt, en dat je dingen niet voor zoete koek hoeft te slikken. Daar kun je dan heel dramatisch over doen en willen vluchten uit NL, maar dit zul je overal tegen komen.
Het lijkt er imo op dat je niet tegen mensen kan die vertellen wat je moet doet, hoe zal dit in de VS anders zijn? Je zult je overal aan moeten passen tot op een bepaalde hoogte.
Je kunt je ook in NL tegen conformistische ideeën verzetten, daar hoef je niet voor te imigreren, want dit is iets wat je overal en altijd tegen zult komen.
Waar ik die informatie vandaan heb? Wat dacht je van daadwerkelijke Amerikanen die meemaken wat ik heb vermeld qua kinderbehandeling en dat soort dingen. Het armoede cijfer in de VS ligt niet vele en vele malen hoger dan NL. Het armoede cijfer van een paar individuele staten ligt hoger dan Nederland. Voor de rest is er niets van die vergelijking bruikbaar. De kleinste staat is al 3 keer groter dan de Benelux.

Zoals ik eerder vermeld heb, ik weet dat je dit overal tegenkomt, maar vanwege de personen die ik ken in de VS, kies ik liever voor de Verenigde Staten dan hier in Nederland blijven. Die Renesite-gast is het epitomisch bewijs van waarom ik hier zo ziek van wordt.

En in de Verenigde Staten zit je in een compleet ander system. Je zit niet direct onder de overheid zoals hier in Nederland. Je hebt daar verschillende lagen in de structuur, welke meer naar je luisteren en je meer vrijheid geven.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:47:07 #83
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_57972534
quote:

[..]

Oke, rustig meneertje Oranje hoed. Als allereerste ik maakte deze topic op MIJN menig, gebaseerd op MIJN ervarigen en dingen die IK hoor. Met woorden die IK kies en waar in vredesnaam heb ik jou ook maar voor een seconde zien aarzelen of ik waarheid of leugen spreek. Ik zou jou meteen een defensieve positie innemen en je arrogantie lucht geven. Is je ego nog niet groot genoeg om Balkenende op te volgen?

En hoe kunnen in Godsnaam de zogenaamde "kansen" die mij zijn gegeven de wereld in een oord van vrede en welvaar maken? Heb je ooit van individuele trots gehoord? Weet jij wat het is om voor je eigen brood en eigen leven te werken in plaats van hulp van anderen te accepteren? Je komt over als een zwakzinnig persoon die meteen gelooft dat de overheid foutloos handelt.

"boehoe zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk"

overigens zou school best goed voor je zijn, met je belabberde werkwoordsspelling.

Ben je overigens uberhaupt zelf al eens (langere) tijd in Amerika geweest? Waar baseer jij je mening over amerika op?
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:48:20 #84
122997 zquing
Drama Junk
pi_57972556
quote:

[..]

....
verder zou een cursus debateren wel erg handig zijn voor je......
quote:
heb je hier bronnen voor? Kan je statisch aantonen dat dit waar is? Of is 't slechts je gevoel wat dit zegt?
quote:
en omdat 't "JOUW" topic mogen wij onze mening niet geven? De enige ego die ik hier opmerk is die van jouw
quote:
het is inderdaad o zo zwak van jezelf als je kansen aaneemt die je gegeven worden Nee een mens moet zich helemaal alleen van niets tot alles opwerken, dat je bijvoorbeeld vele kansen krijgt om jezelf te ontpooien is volledig gestoord
pi_57972570
Weet je.. ik ben weg. Ik dacht misschien iets te kunnen vinden op een Nederlands forum dat mij nog enigzins hoop kan geven in de mensen in dit land. Dat hebben jullie nu net fijn de grond in geboordt omdat jullie een andere politieke kijk hebben. Zielige acties vind ik dat, eerlijk gezegd.
pi_57972576
OMG

Ik denk dat TS nog hoop heeft te ontdekken in de VS.

Maar echt vergelijken kan je het niet omdat alleen al in NL hoop scheelt of je in boeren dorpje woont in Friesland of in Centrum van Amsterdam woont.
............................
pi_57972593
quote:
En in de Verenigde Staten zit je in een compleet ander system. Je zit niet direct onder de overheid zoals hier in Nederland. Je hebt daar verschillende lagen in de structuur, welke meer naar je luisteren en je meer vrijheid geven.
Ja, klopt, want in Nederland hebben we geen provincies en gemeentes Je kent het Nederlandse systeem dus niet eens, zal wel komen door gebrek aan onderwijs.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:52:51 #88
122997 zquing
Drama Junk
pi_57972615
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:49 schreef Syldge het volgende:
Weet je.. ik ben weg. Ik dacht misschien iets te kunnen vinden op een Nederlands forum dat mij nog enigzins hoop kan geven in de mensen in dit land. Dat hebben jullie nu net fijn de grond in geboordt omdat jullie een andere politieke kijk hebben. Zielige acties vind ik dat, eerlijk gezegd.
dus omdat je 't niet eens bent met de mening van de users hier besluit je 't op te geven? Is dat geen zwaktebod? Zielig omdat we 't niet eens zijn met jou mening?

Welkom in de grote mensen wereld waar niet iedereen de zelfde mening draagt als jij
pi_57972618
quote:
Jammer dat je je op een forum zo op laat naaien door mensen die je niet kent en totaal geen binding mee hebt. Ik zie toch een aantal serieuze reacties staan waar gewoon gepost wordt.
Je zit op een discussie forum, niet op een Jaknikkers forum. Je kunt er ook voor kiezen om niet te reageren op de trollpost en wel op de normale posts.
ijs_beer fan!
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:53:35 #90
52841 TomHoofd
Rehab Is for Quitters
pi_57972624
quote:
Dit heeft niks te maken met politieke kijk. Heel je wereldbeeld is compleet vreemd/onrealistisch/incompleet.
pi_57972626
als je je al zo simpel laat overtuigen geeft het alleen maar aan dat je geen ruggegraat hebt. Maar dat is logisch als je je havo al niet af wil maken
pi_57972634
quote:
Jij zeikt mijn land en de mensen die er in wonen op dusdanige wijze af, dat ik wel zo moet reageren. Je uitspraken wijzen op een kortzichtigheid die zijn weerga niet kent. Hoe verwacht je dat we reageren blijf alsjeblieft, we kunnen niet zonder jou!! Man, flikker een eind op.
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:55:33 #93
122997 zquing
Drama Junk
pi_57972647
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 00:53 schreef NanKing het volgende:

[..]

Jammer dat je je op een forum zo op laat naaien door mensen die je niet kent en totaal geen binding mee hebt. Ik zie toch een aantal serieuze reacties staan waar gewoon gepost wordt.
Je zit op een discussie forum, niet op een Jaknikkers forum. Je kunt er ook voor kiezen om niet te reageren op de trollpost en wel op de normale posts.
wat verwacht je van iemand met een gebrekkige scholing
  vrijdag 11 april 2008 @ 00:59:55 #94
106272 Ottaav
Beter laat dan nooit.
pi_57972693
Ten eerste zal ik je niet afschilderen als mafkees, want indirect zit je daarop te wachten om je verhaal bevestigt te krijgen.

Ten tweede zit je verhaal vol feitelijke onjuistheden. Ik zal er twee voor je aandragen, de rest zoek je zelf maar uit.
1. Niet 63% van de Nederlandsers heeft tegen de Europese grondwet gestemd. 63% was de opkomst.
2. XTC is niet lichamelijk verslavend.

Tuurlijk heb je op sommige punten gelijk, er vinden zorgwekkende veranderingen plaats. Dit is echter niet de reden om jezelf buiten die maatschappij te plaatsen (alhoewel, grote veranderingen zullen uiteindelijk van outcasts moeten komen). Ik denk dat je het probleem eerder bij jezelf moet zoeken.
Ben je niet tevreden met de maatschappij, verander dan op z'n minst de positie die jij erin inneemt. Of verhuis, of pas je aan etc.

Ik ben erg vóór kritisch denken, maar je moet wel reëel blijven. Wil jij kritiek uiten? Prima, maar doe het dan goed en zorg dat je in ieder geval de feiten juist hebt.

Als laatste wil ik zeggen: er is genoeg ruimte om kritisch te kunnen zijn op de maatschappij. Je zult dan echter wel een behoorlijke intellectuele bagage moeten hebben. Dit kan, maar dan moet je in Nederland (of ergens anders) eerst kennis opdoen. In Nederland is die kans er, grijp em. En dan heb ik het niet over vage complot-denkers, zweverige allesweters, wikipedia & discovery, maar over hogescholen en universiteiten.

Informatie hoef je niet klakkeloos over te nemen, maar zolang er mensen langer en beter over hebben nagedacht dan jij, kun je het beter voorlopig aannemen. Nadat je genoeg informatie hebt opgezogen, kun je een gefundamenteerde mening geven over jouw kijk op de maatschappij.

Met vriendelijke groet,

Ottaav
But I'm fucked and I don't care.
pi_57972779
quote:

[..]

OK,

hoe moet het dan volgens jou?

daar heb je vast ook over nagedacht, niet?

ben benieuwd
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 11 april 2008 @ 01:07:48 #96
122997 zquing
Drama Junk
pi_57972798
nu kan 't niet meer, hebt scholing gehad in nederland en nu kan je niet meer helder nadenken
  vrijdag 11 april 2008 @ 01:10:00 #97
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_57972821
quote:
als je je kop boven het maisveld uitsteekt.
Ik moest lollen.

Maar dat was het ook wel. Wat veelbelovend begon eindigde al snel in een onsamenhangende aaneenschakeling van anekdotes met een hoge Lambiekje-factor.

Kies een onderwerp en werk dat uit!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_57972861
tvp

teveel tekst in 1 keer
Nothing to see here, carry on
  vrijdag 11 april 2008 @ 01:16:13 #99
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_57972884
quote:

[..]

Lol... Ik ben vaak in de USA geweest en heb ook flink wat tijd met minder bedeelden(ook jeugd) doorgebracht. Wees blij dat je in Nederland woont. Ze laten je gewoon stikken daar als je geen geld hebt.
De mensen zijn zogenaamd heel begaan met elkaar maar als het er op aan komt zijn ze nog egoistischer dan wij moderne Nederlanders.

Neemt niet weg natuurlijk dat er flink wat moet veranderen in Nederland.
The Light Is Leaving Us All
  vrijdag 11 april 2008 @ 01:22:57 #100
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_57972961
Wát een verhaal
TVP'tje mocht TS nog terugkomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')