Aan de andere kant, dat verhaal zou toch wel duidelijk moeten blijken uit het toneel, toch? Je vertelt een verhaal met de muziek en tekst, niet andersomquote:Op zondag 13 april 2008 01:16 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zou zeggen, lees op zijn minst even het verhaal op internet. Als je totaal niet weet waar het over gaat is het soms wellicht wat moeilijk te begrijpen, en dat zou zonde zijn van de fantastische muziek.
Waar moet je heen dan?quote:Op zondag 13 april 2008 22:56 schreef wonderer het volgende:
Weet iemand toevallig al tot hoe lang het duurt? Ik zit geloof ik een beetje met vervoer
Veenendaal.quote:
Da's inderdaad een eind fietsen.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:08 schreef wonderer het volgende:
[..]
Veenendaal.
Maar ik heb al wat geregeld, de laatste trein die we kunnen hebben, gaat om 00:02 vanaf Rotterdam en dat redden we wel.
Als je een lang eind met een blond staartje, een rode baseballcap en een bruine motorjas ziet, mag je wel even hoi zeggen(zie ook fobo
).
Mja, reizen zou sowieso top zijn. Nu is het 1 oktober gewoon afgelopen en zul je naar bv londen uit moeten wijken wil je les mis nog zien. Voor nu is het wel handig. Dag ervoor besluiten om erheen te gaan en gewoon rij 7 stoel 22 en 23 zitten. Praktisch in het midden ook nog dus.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 18:05 schreef wonderer het volgende:
Er zijn een paar factoren waardoor kaartverkoop niet zo goed gaat als het zou moeten...
Als je verder dan Utrecht woont, kom je met het OV niet meer thuis, en met de huidige benzineprijzen zijn ritjes naar de andere kant van het land ook niet altijd even handig.
Veel mensen kopen via TopTicketLine en die hebben maar een bepaald aantal plaatsen te verkopen. De rest verkoopt het Luxor zelf, maar dat weten veel mensen niet.
Het zou moeten reizen, of op een wat beter bereikbare plek staan.
Het is 1 oktober nog niet afgelopen hoorquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Mja, reizen zou sowieso top zijn. Nu is het 1 oktober gewoon afgelopen en zul je naar bv londen uit moeten wijken wil je les mis nog zien. Voor nu is het wel handig. Dag ervoor besluiten om erheen te gaan en gewoon rij 7 stoel 22 en 23 zitten. Praktisch in het midden ook nog dus.
da's inmiddels 69 euro gewordenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:20 schreef Maeghan het volgende:
Tja, ik vind het ook gewoon net te duur om een paar keer te gaan, zeker met z'n tweetjes. Vooraan kost het 65 euro per kaartje, toch 130 euro voor een avondje uit (plus reserveringskosten en reiskosten - en dan woon ik er nog een kwartier vandaan).
ah, vet. Ben alleen niet zo'n Tony Neef fan. René van Kooten doet trouwens een uitstekende Valjean. Hij is geen Colm Wilkinson, maar hij doet het imo prima. Ik vind 'm beter dan Henk Poort destijds was iig.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het is 1 oktober nog niet afgelopen hoorIk heb geluiden gehoord dat ie een tijdje in Carre gaat staan, en Tony Neef heeft een contract dat ie JVJ vanaf oktober een paar dagen per week speelt.
Mijn maatje heeft hem inmiddels al gezien (zijn eerste voorstelling) en die denkt dat Tony heel goed kan worden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:36 schreef Danny het volgende:
[..]
da's inmiddels 69 euro geworden
[..]
ah, vet. Ben alleen niet zo'n Tony Neef fan. René van Kooten doet trouwens een uitstekende Valjean. Hij is geen Colm Wilkinson, maar hij doet het imo prima. Ik vind 'm beter dan Henk Poort destijds was iig.
ow dat zou kunnen. ik ga morgen en dan is het zaterdag natuurlijkquote:
Wim is op vakantie, dus je hebt Guido als Javert.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:50 schreef Danny het volgende:
[..]
ow dat zou kunnen. ik ga morgen en dan is het zaterdag natuurlijk
vorige keer was ik op een doordeweekse avond, maar toen hadden we dus de understudy-cast. Ik hoop dat het op zaterdagavond gewoon de a-list is.
YES!quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:50 schreef wonderer het volgende:
[..]
Wim is op vakantie, dus je hebt Guido als Javert.
Mja, ik kan me voorstellen hoe dat afleid. Ik vond zijn gezichtsuitdrukkingen wel goed, zo intens minachtend.. maar goed, smaken verschillenquote:Op zaterdag 5 juli 2008 09:46 schreef Danny het volgende:
[..]
YES!
Wim vond ik erg... tegenvallen. Niet dat-ie slecht is, maar hij trekt zijn bovenlip nogal omhoog en als dan de toneellichten op 'm schijnen is het net Ross in de Friends-aflevering waar hij zijn tanden heeft gebleekt. Hij werkte bij ons vorige keer nogal op de lachspieren, en dat leidt enorm af.
Ben erg benieuwd hoe hij Guido het doet.
Hoe kom je overigens aan al die info als ik zo brutaal mag zijn?
Guido was minder afleidend, maar vocaal ook een stuk minder sterk. Verder was het een betere voorstelling dan ik 2 maanden geleden zag. Carlo Boszhard vond ik trouwens ook niet erg sterk. Het kwam meer over alsof hij een typetje uit pittige tijden aan het doen was. Niet slecht hoor, maar Paul de Leeuw deed het destijds beter.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:19 schreef wonderer het volgende:
Heeft iemand de CD al trouwens? En zo ja, wat vind je ervan?
En Danny, was Guido minder afleidend?
Het enige moment waarop ik het geoorloofd vind foto's te maken. Je ziet wel mensen tijdens de voorstelling foto's maken, maar dat vind ik knap aso voor de mensen in de zaal én het lijkt me godsirritant voor de cast. Tijdens zo'n eindapplaus heeft niemand er last van imo (en de ushers kunnen toch niet bij jequote:
Neuh niet echt. Hij is lang, meer niet. Adriaan is ook lang. Ik was niet erg onder de indruk van 'm. In geen enkel opzicht. Niet slecht, maar zeker niet geweldig.quote:Wat is die Guido lang, zeg. Had dat nog invloed op zijn natuurlijke overwicht? Wim is natuurlijk maar een klein menneke...
logisch ook. Alleen snap ik niet waarom de score is veranderd. Zodat ze met een kleiner orkest afkonden?quote:Mackintosh zorgde sowieso al voor vertraging, die gast heeft echt alle touwtjes in handen, elke noot is vastgelegd en ze mogen nergens vanaf wijken...:{
Ik maak ook wel eens foto's tijdens de voorstelling, maar alleen als niemand er last van heeft (lees: het merktquote:Op maandag 7 juli 2008 23:04 schreef Danny het volgende:
[..]
Het enige moment waarop ik het geoorloofd vind foto's te maken. Je ziet wel mensen tijdens de voorstelling foto's maken, maar dat vind ik knap aso voor de mensen in de zaal én het lijkt me godsirritant voor de cast. Tijdens zo'n eindapplaus heeft niemand er last van imo (en de ushers kunnen toch niet bij je)
[..]
Neuh niet echt. Hij is lang, meer niet. Adriaan is ook lang. Ik was niet erg onder de indruk van 'm. In geen enkel opzicht. Niet slecht, maar zeker niet geweldig.
[..]
logisch ook. Alleen snap ik niet waarom de score is veranderd. Zodat ze met een kleiner orkest afkonden?
wat is TTL?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 00:00 schreef Trusten het volgende:
Voor degenen die nog willen gaan...onder vermelding van "Les Miserables Jubileum Aanbieding" krijg je je 2e kaartje gratis bij TTL geldig op 15, 16, 22, 23, 24 en 27 juli alleen de avond
quote:
jaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:17 schreef yvonne het volgende:
Oh hou op, ik luister het alweer dagen
En dan zit ik karsten ook nog eens te missen, drama
Maar, vraag, hebben jullie dan geen last van een in je hoofd zittende stem, die stem hoort bij dat karakter, en als je dan naar het stuk gaat het enorm tegenvalt?
Geen last van, behalve bij 'The Phantom'quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:17 schreef yvonne het volgende:
Maar, vraag, hebben jullie dan geen last van een in je hoofd zittende stem, die stem hoort bij dat karakter, en als je dan naar het stuk gaat het enorm tegenvalt?
Nee, daar heb ik nooit last van eigenlijk... Zelfs niet met Phantom (ik kende de NL cd al helemaal uit mijn hoofd voor ik de show uberhaupt zag en toen speelden Henk Poort en Joke de Kruijff al niet meer).quote:Op dinsdag 8 juli 2008 15:17 schreef yvonne het volgende:
Oh hou op, ik luister het alweer dagen
En dan zit ik karsten ook nog eens te missen, drama
Heb je daar met de nederlandse Phantom dan ook geen last van? Die is ook door Seth Gaaikemaquote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:33 schreef wonderer het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de NL Cd van Les Mis eigenlijk liever niet luister omdat ik de vertaling zo krom vind soms... als taalpurist gaan mijn tenen dan krampen
Nope. En Miss Saigon ook niet. Die andere twee heb ik niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Heb je daar met de nederlandse Phantom dan ook geen last van? Die is ook door Seth Gaaikemavertaald. Net als Evita, Chicago en Miss Saigon.
Henk Poort is niet te evenaren, en Bill van Dijk is ook groots. Maar Douwes (nare schelle stem) en de Cruijf zijn niet zo heel bijzonder vind ik zelf. En zelfs Marco Bakker zingt al beter dan Ernst Daniel Smid, dus laat je niet weerhouden hoor!!quote:Op zondag 21 september 2008 14:26 schreef motorbloempje het volgende:
stiekem wil ik er eigenlijk nog wel heen.....
alleen ken ik alleen de (opnames van) de cast van de vorige Nederlandse versie...
Met Ernst Daniel Smit en Joke de Cruyf en Henk Poort, Pia Douwes, Bil van Dijken ga zo maar door
en heb zo mijn twijfels of de nieuwe cast hieraan kan tippen
Anniversie Concert is de engelse Ten year Anniversary Consert? Heb daar wat yuotube filmpjes van bekeken en zat bij sommige nummers regelmatig met tranen in mijn ogenquote:Op maandag 7 juli 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
Overigens vind ik de nieuwe muziekscore wel een stuk minder dan de originele. Snap niet waarom ze daar uberhaupt met hun klauwen aan hebben gezeten. Als je een perfecte cd / dvd van les mis wil hebben moet je gewoon het anniversary concert hebben. op cd is the complete symphonic recordings wel aan te raden, maar qua kracht en emotie haalt die 't niet bij de anniversary concert.
Colm Wilkinson en Philip Quastquote:Op zondag 21 september 2008 14:53 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben het overigens niet met je eens dat de nederlandse cast beter is dan de EngelseColm Wilkinson blijft natuurlijk de ultieme Valjean.
quote:Op maandag 29 september 2008 21:09 schreef wonderer het volgende:
Colm Wilkinson vind ik echt niks.
Maar ik vind in Les Mis acteren toch echt van ondergeschikt belang. De zang is absoluut het belangrijkste. Er zitten nauwelijks recitatieven in, laat staan gesproken tekst notabene!! Het is allemaal pure zang!quote:maar niemand kan aan Wim tippenNiet qua acteren dan.
Ja, ik hou niet van zijn keelklank. En hij lijkt op Kiefer Sutherlandquote:Op maandag 29 september 2008 21:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Meen je dat nou???
[..]
Maar ik vind in Les Mis acteren toch echt van ondergeschikt belang. De zang is absoluut het belangrijkste. Er zitten nauwelijks recitatieven in, laat staan gesproken tekst notabene!! Het is allemaal pure zang!
mwoa, er zijn er nog wel een paar die niet te overtreffen zijn door de Nederlandse cast.quote:
Te laatquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:40 schreef Maeghan het volgende:
Mijn vriend wil geen tweede keer en ik wel. Heeft er iemand zin om met mij mee te gaan tussen nu en uiterlijk begin december? Ik wil wel beneden zitten en vooraan.
ik weet wel wanneer:quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 14:47 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb Les Miserables in, ik dacht, augustus gezien en alleen Celiné was er niet bij. Ik zal, waarschijnlijk, nog wel een keer gaan, maar heb nog géén idee wanneer
denk 't niet hoor. ik heb deze eergisteren besteld en we zitten nog op rij 5. kwestie van ff bellen of gewoon even op www.luxortheater.nl kaartjes proberen te reserveren. Dan zie je meteen welke plaatsen je krijgt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
die voorstelling is zeker al uitverkocht
of nie?
Geen idee. Ik hoop het eigenlijk wel, want Freek is imo de beste uit de hele cast. Maar goed, dat zie ik op die dag zelf wel. Is de tweede keer dat ik bij de laatste voorstelling van Les Mis ben. De vorige keer in het circustheater (dat zal een jaar of 20 geleden zijn zo'n beetje) was ik er ook al bij. Toen nog zonder knorretje trouwensquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
ah k, nice, ga even overwegen om nog een keer te gaan, want vind eigenlijk dat mn vriend 'm ook wel gezien moet hebben
alleen zal Freek wel niet meer meedoen door Joseph?
Als ik nu kaarten reserveer krijg ik rij 11 aangeboden. Da's op zich niet slecht. Da's denk ik de eerste rij van het tweede deel. Geen idee hoe het met gezichtsuitdrukkingen zit op die rij. Ik weet wel dat ik alleen nog maar parterre wil zitten. Eerste keer zaten we rij 25 ofzo en dat was kut. Zagen geen reet. De tweede keer zaten we op rij 3 (volgens mij heette dat rij 6 ofzo omdat ze niet bij 1 beginnen met tellen). Nu dus rij 5, wat dan ws de tweede rij stoelen is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:07 schreef motorbloempje het volgende:
4 januari was wel een makkelijke datum, want dan zijn we toch bij mn ouders in Den Haag de dag ervoor, dus kwam mooi uitmet de motor naar Rotterdam was toen begin deze maand al ijskoud
ik zal het vanavond eens rustig voorstellen
maar wil ook niet weer zo ver weg zitten. Zat vorig keer 'eerste rang' maar wel op rij 20 ofzo? Dus zag nog steeds geen gezichtsuitdrukkingen
Lea Salonga is echt heel erg goed. In Miss Saigon was ze ook geweldigquote:Op maandag 29 september 2008 22:33 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, er zijn er nog wel een paar die niet te overtreffen zijn door de Nederlandse cast.
Lea Salonga, Michael Ball, Ruthie Henshall
Maar Wilkinson en Quast zijn natuurlijk ook gewoon geweldig in hun rollen...
Ik heb inderdaad ook nog snel kaartjes gekocht met die codequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:39 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
Eerste keer was dus stalles rechts op rij 14. Dat was al niet echt een denderende plek. Prima zicht op het podium hoor, maar gezichtsuitdrukkingen ho maar.
Tweede keer bleek rij 7 te zijn was dus effectief rij 4 was. We hadden 3 rijen mensen voor ons.
Nu rij 5 met dus maar 1 rij mensen voor ons als het goed is
Overigens is er momenteel een kortingscode actief. Mocht iemand in November willen op woensdag, donderdag of zondag (middag of avond) dan is er voor eerste en tweede rang een korting van 50%. Moet je telefonisch reserveren en dan een code doorgeven. Die code post ik hier niet omdat in het verleden al eens dergelijke codes geblokkeerd zijn, maar als je echt interesse hebt en even een pm doet wil ik je die code wel even doorgeven. IPV 65 euro betaal je dan nog 32,50 per kaartje.
Oke, dat is mooiquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:20 schreef wonderer het volgende:
Als je bij het Luxor zelf boekt, kun je op de dag zelf nog kijken of je de kaarten eventueel kunt omruilen. Zo kwam ik (last minute) van zijkant rij veertien terecht op midden rij drie (ofwel met m'n neus op het podium).
Hmm oke. Aan de telefoon zeiden ze dat ik de kaarten uiterlijk één uur voor de voorstelling moest ophalen, maar ik zal weleens kijken! Kan het bij het ophalen ook wel vragen en dan nog afwachtenquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 21:47 schreef wonderer het volgende:
Meestal moet je tot vijf voor acht wachten tot ze iets voor je hebben (kaarten niet opgehaald) dus je moet je kaartje niet laten afscheuren en naar binnen gaan, dan kan het niet meer
Klopt, woensdag is zijn vaste vrije dag.quote:
Ik nog steeds niet, het wil maar niet lukkenquote:Op donderdag 20 november 2008 15:51 schreef automatic_ het volgende:
Wat stout!
Maar ik heb hem al haha. Gisteren ben ik trouwens geweest, was weer leuk!
Vond het vooral leuk om Remko te zien als Marius
En Marcel ter vervanging van Freek was eventjes wennen
Moest ie nu niet lachen bij de dood van Eponine?quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:11 schreef automatic_ het volgende:
Ik vond het vooral leuk om hem Lege Stoelen te horen zingen!
Er is nu alleen een actie voor de 3e rang bij Les Mis en iets waarbij een heel programma eraan zit (ook een meet en greet, maar goed; dat ging vorige keer ook al fout hoorde ik)
stom dat het niet werkt :s bij mij lukt het niet om het op cd te zetten, geen idee hoe dat moet
Yep. Het was of stoicijns kijken of glimlachen. Misschien heeft hij eindelijk geleerd om te acteren *hoopt*quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:17 schreef automatic_ het volgende:
Nee, daar heb ik hem niet op kunnen betrappen. Hoezo? Deed hij dat de vorige keer toen jij ging?
Wowquote:Op vrijdag 21 november 2008 19:23 schreef kaatjejannie het volgende:
vanavond geen voorstelling.10 mensen in het ensemble ziek....
hoe vaak ben jij indmiddels wel niet geweest?quote:Op vrijdag 21 november 2008 18:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Yep. Het was of stoicijns kijken of glimlachen. Misschien heeft hij eindelijk geleerd om te acteren *hoopt*
Ik ben vier weken in Nederland geweest (half september tot half oktober) en toen heb ik hem vijf keer gezien, met verschillende bezettingen. Er staan verslagen van elke voorstelling onder die link in mijn sigquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:53 schreef Danny het volgende:
[..]
hoe vaak ben jij indmiddels wel niet geweest?
en begrijp ik het verkeerd? in je sig staat een link waaruit blijkt dat je in Amerika woont??
quote:Op maandag 22 december 2008 15:59 schreef Susi het volgende:
Ik ben gistermiddag naar Les Mis geweest, voor mij de eerste keer de musical eens zien in plaats van enkel de liedjes luisteren. De zaal zat nog wel redelijk gevuld, verder waren René, Wim, Jamai en Nurlaila er vandaag bij, en stiekem was ik wel blij dat Suzan Seegers er niet was
Ik weet niet welke Gavroche je destijds had Maeghan, maar die van gisterenmiddag had een iel stemmetje. De kleine Cosette had daarentegen juist een goede duidelijke stem, die ontzettend hoog reikte.
Richard Groenendijk zette de stok ditmaal juist exact in het gaatje tussen het draaitoneel en het toneel, dus dat was ook wel grappig, stok zat vast.
Ja he ? Ik ga denk komend weekend weerquote:Op dinsdag 23 december 2008 10:48 schreef Burdie het volgende:
[..]Daar was ik ook
.
Het was fantastisch.
![]()
![]()
.
Kgaan denk voor de 35 euro actie en dan zondagmiddag en zondagavond. Heb nergens momenteel om mijn geld aan uit te gevenquote:
Hij staat je heel goed!quote:Op maandag 29 december 2008 23:19 schreef Burdie het volgende:
Ik kom hier even mijn nieuwe ava en signature showen! Hoe staat het me?
.
Hoeveelste keer was dat?quote:Op maandag 5 januari 2009 11:07 schreef Danny het volgende:
zaterdagmiddag geweest (in plaats van zondagavond. die voorstelling ging niet door).
[ afbeelding ]
groter @ flickr
[ afbeelding ]
groter @ flickr
[ afbeelding ]
groter @ flickr
Eerstvolgende keer zal in Carré worden.
Ja, die heb ik ook een, maar vaak is de theaterbelichting een dwarsligger om mooie foto's te maken, moet je met een heel hoge iso werken en een statief om onbewogen scherpe foto's te krijgen.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:36 schreef wonderer het volgende:
Waarschijnlijk een dSLR met een goeie lens
Whehehe, ik hoop het!! Dat kan erg leuk worden.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:36 schreef wonderer het volgende:
Ik hoorde in de wandelgangen Gordon voor Thenardier
was met een panasonic dmc-lx3. Da's een erg lichtgevoelige compactcamera. Het autofocuslampje uitgeschakeld. Linkerhand over het display (anders ziet heel de zaal dat je een foto maakt) en met de vinger van diezelfde hand de foto schieten vanuit de rechterschouder en dan hopen dat het goed gaat. De meesten zijn mislukt, maar er zaten een paar aardige shots bij. Puur mazzel.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:24 schreef ElizabethR het volgende:
Zo hey, wat een prachtfoto's die onderste twee. De eerste is leuk voor de statistieken natuurlijk. Maar met name de tweede foto is echt grandioos. En de derde is ook een mooie sfeerplaat, jammer dat Enjolras een beetje overbelicht is, maar daar kun jij niets aan doen als er een open witte spot opstaat. Hoe heb je dat gedaan Danny? In theater fotograferen valt meestal nogal tegen, en jij maakt er prachtplaten van. Welke instellingen waren dat?
Nice! Zat ik er toch even naast met mijn dSLRquote:Op dinsdag 6 januari 2009 07:13 schreef Danny het volgende:
[..]
was met een panasonic dmc-lx3. Da's een erg lichtgevoelige compactcamera. Het autofocuslampje uitgeschakeld. Linkerhand over het display (anders ziet heel de zaal dat je een foto maakt) en met de vinger van diezelfde hand de foto schieten vanuit de rechterschouder en dan hopen dat het goed gaat. De meesten zijn mislukt, maar er zaten een paar aardige shots bij. Puur mazzel.
Ach ja, als schouderstatieven bestaan, waarom zou een schouder dan niet voldoenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 07:13 schreef Danny het volgende:
[..]
was met een panasonic dmc-lx3. Da's een erg lichtgevoelige compactcamera. Het autofocuslampje uitgeschakeld. Linkerhand over het display (anders ziet heel de zaal dat je een foto maakt) en met de vinger van diezelfde hand de foto schieten vanuit de rechterschouder en dan hopen dat het goed gaat. De meesten zijn mislukt, maar er zaten een paar aardige shots bij. Puur mazzel.
Wat een prachtige foto's!quote:Op maandag 5 januari 2009 11:07 schreef Danny het volgende:
zaterdagmiddag geweest (in plaats van zondagavond. die voorstelling ging niet door).
[ afbeelding ]
groter @ flickr
[ afbeelding ]
groter @ flickr
[ afbeelding ]
groter @ flickr
Eerstvolgende keer zal in Carré worden.
Jawel, maar niet elke voorstelling hequote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:10 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Wat een prachtige foto's!
Speelt die ene van "op zoek naar evita" niet meer de rol van eponine?
Suzan Seegers speelt Cosette. Niet Eponine (tenzij ze zo nu en dan invalt voor Celine Purcell).quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:10 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Wat een prachtige foto's!
Speelt die ene van "op zoek naar evita" niet meer de rol van eponine?
Ik zie je kritiek gewoon nog staan? Ik deel de kritiek niet helemaal trouwens. Kan er wel tegenin gaan, maar uiteindelijk is het een kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk en daarover valt niet te twisten. Maar uit gerust je kritiek hoorquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:55 schreef MaJo het volgende:
Er is hier geen plaats voor kritiek op les mis?
Sorry hoor, dit slaat echt nergens op. Je kan hem misschien niet "jouw" Javert vinden, maar dat ie niet kan acteren is echt onzin.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:01 schreef MaJo het volgende:
wim als Javert vond ik ronduit verschrikkelijk. Hij zong bij tijden vals en kan echt niet acteren...
Jawel, maar dan wel onderbouwd en niet zomaar iets roepenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:55 schreef MaJo het volgende:
Er is hier geen plaats voor kritiek op les mis?
Ik ben het wel met MaJo eens eigenlijk, vond Wim ook niet bepaald spectaculair en Rene juist wel. Maar in dit topic wordt alleen gepost door mensen die nooit de originele Nederlandse cast gezien hebben. En die was zoveel beter!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sorry hoor, dit slaat echt nergens op. Je kan hem misschien niet "jouw" Javert vinden, maar dat ie niet kan acteren is echt onzin.
[..]
Jawel, maar dan wel onderbouwd en niet zomaar iets roepen
Is dat dezelfde als de 10th Anniversary ? Die kijk ik steeds op youtube, ik wil 'm echt zo graag hebben !quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:11 schreef Burdie het volgende:
Ik heb de Dream Cast DVD op staan en krijg gewoon weer tranen in m'n ogen, zo mooi.
Volgens mij wel ja. Ooooh hij is zo mooiquote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:21 schreef Susi het volgende:
[..]
Is dat dezelfde als de 10th Anniversary ? Die kijk ik steeds op youtube, ik wil 'm echt zo graag hebben !
Lachen!!!quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:40 schreef motorbloempje het volgende:
even een klein spammetje
http://www.faithy.nl/files/mis7.wma
keihard meezingen roeleert.. karaoke versies op youtube ook
Dat jij vindt dat hij kan acteren betekend anders ook niet dat hij het wel kanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
Sorry hoor, dit slaat echt nergens op. Je kan hem misschien niet "jouw" Javert vinden, maar dat ie niet kan acteren is echt onzin.
[..]
Jawel, maar dan wel onderbouwd en niet zomaar iets roepen
Ik heb de originele cast 2x gezien. De cast van de eerste was deels beter, deels minder. De musical zelf is achteruit gegaan na de wijzigingen in de score.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 00:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ben het wel met MaJo eens eigenlijk, vond Wim ook niet bepaald spectaculair en Rene juist wel. Maar in dit topic wordt alleen gepost door mensen die nooit de originele Nederlandse cast gezien hebben. En die was zoveel beter!!
eenschquote:Verder heeft Danny natuurlijk groot gelijk, en is het allemaal een kwestie van persoonlijke smaak. Zo vind ik de London cast met Colm Wilkinson toch echt de beste allertijden. En da's nog een Ier ook
Ik heb geen idee hoe je er zo bij komt, echt niet. Ik kende Wim alleen bewust uit Shhh it happens (niet echt een show waar je de top van je kunnen kan laten zien) en hij greep me direct bij de tryout van Les MIs. En niet om zijn stem, maar om hoe hij met alleen lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen het personage neerzet. Ook als Valjean deed hij het perfect, hij zette een personage neer, in plaats van zoals Rene een paar liedjes te zingen en ingestudeerde bewegingen te maken. Zelfs op de CD hoor je hoe hij acteert, waarbij de rest van de nummers gewoon liedjes zijn. Dus of je had hem op een hele slechte dag, dat hij ziek was en meer aandacht moest besteden aan zijn stem, of we hebben een heel ander idee over wat acteren precies is. Voor wat meer onderbouwde meningen over de zes shows die ik heb gezien, verwijs ik je graag naar mijn blog (link in sig).quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat jij vindt dat hij kan acteren betekend anders ook niet dat hij het wel kanAls je bij Stars meer aandacht besteed aan je zang en nauwelijks aan de emotie dan is er wat mij betreft toch flink wat mis. Stars is een kippenvelmoment waarbij ik normaal moet janken, maar bij hem deed het me helemaal niets. En nu weet ik dat ik uberkritisch ben, omdat ik al zoveel uitvoeringen gezien heb
Maar zoals Elizabeth ook zegt, als je meerdere casts had gezien dan had je er waarschijnlijk ook anders over gedacht
Elizabeth, Colm is echt een held inderdaadNet als Philip Quast trouwens. Bij zíjn Stars hou ik het echt niet droog
![]()
Haha, dat kan...quote:Op donderdag 12 februari 2009 13:12 schreef Burdie het volgende:
We kunnen er ook een fokmeet van maken?.
Ik wil ook nog een keer...
Moest iedereen janken?quote:Op zondag 22 februari 2009 23:55 schreef Trusten het volgende:
Net terug van de laatste voorstelling, echt wauw
De meeste welquote:Op maandag 23 februari 2009 00:00 schreef wonderer het volgende:
Moest iedereen janken?
Mooi was dat he ! Alleen vind ik het dan weer jammer dat er meegeklapt moet wordenquote:Op maandag 23 februari 2009 08:48 schreef Trusten het volgende:
[..]
De meeste welmet name toen we met heel carré + cast 'Nog een dag" gingen zingen
Ik heb die versie ook en vind het wel leuk om hem zo af en toe nog terug te zienquote:Op woensdag 25 februari 2009 19:32 schreef Trusten het volgende:
Keine Ahnung sorry. Heb trouwens een versie op DVD van toen hij nog in het nieuwe Luxor speelde maar damn...sindsdien is het wel echt gigantisch verbeterd! Gerben als Thenardier vind ik echt niks...
Ja ik had meteen zoiets van die wil ik nog eens zienquote:Op zondag 30 juli 2023 09:57 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben in juni geweest en vond het ook zoooo’n grote verbetering/ upgrade tov de vorige. Echt alles klopte, dus snap dat je nog een keer gaat
Ja die heb ik toen 3x gezien ofzo. Dan is dit echt wel next level qua productie. Zo zie je ook maar hoe alle effecten enzo verbeterd zijn.quote:Op zondag 30 juli 2023 14:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja ik had meteen zoiets van die wil ik nog eens zienhelemaal zin in weer!
Wat bedoel jij met de vorige, de Nederlandse productie uit 2009?
Ben het hiermee eens! Heb het in 2009 ook al in Nederland gezien (en daarvoor in Londen en op Broadway) dus ik had niet verwacht zo onder de indruk te zijn.quote:Op zondag 30 juli 2023 09:57 schreef automatic_ het volgende:
Ik ben in juni geweest en vond het ook zoooo’n grote verbetering/ upgrade tov de vorige. Echt alles klopte, dus snap dat je nog een keer gaat
Die productie was echt waardeloos, maar dat lag vooral aan de Nederlandse cast. Ik heb dezelfde productie in meerdere landen gezien en dat was altijd goed.quote:Op zondag 30 juli 2023 19:58 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ja die heb ik toen 3x gezien ofzo. Dan is dit echt wel next level qua productie. Zo zie je ook maar hoe alle effecten enzo verbeterd zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |