abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59030543
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 10:59 schreef Public_NME het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7428890.stm Worst nightmare

Maarja, die approach (zonder ILS) maakt je ook niet echt vrolijk, zeker niet als het in slecht weer is.

Was trouwens een ex-Martin Air bus, lease geloof ik.
Nasty... ziet er sportief uit inderdaad, die approach. Ook geen belachelijk lange baan ofzo...
Wel mooi filmpje trouwens. Lekker cross controllen met zon dikke buis haha.
pi_59030604
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 10:26 schreef Alternate het volgende:

[..]

Stallwarning horen bij het landen is een rondje bier!
Hoezo? Dat is toch juist perfect bij zo'n kistje? Lekker langzaam aangedaan.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 17:57:44 #93
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59034717
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 13:44 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Hoezo? Dat is toch juist perfect bij zo'n kistje? Lekker langzaam aangedaan.
Nee dat is niet perfect een verkeerde windstoot en je gaat onderuit. Je moet altijd zorgen dat je genoeg marge houd tov van een stall situatie, zeker laag bij de grond!
Wat nou als je opeens een go around moet maken, omdat er iets of iemand de baan op rent of wat dan ook? Dan kan zelfs de propwash al genoeg zijn om 1 vleugel te laten overtrekken.
pi_59036064
Je hebt altijd nog wel een dikke 5 knots over. En een verkeerde windstoot? Ja, als er zat wind staat ga je natuurlijk sowieso sneller landen.
  zondag 1 juni 2008 @ 16:37:37 #95
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59050765
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:15 schreef Lightning_NL het volgende:
Je hebt altijd nog wel een dikke 5 knots over. En een verkeerde windstoot? Ja, als er zat wind staat ga je natuurlijk sowieso sneller landen.
Is 5 kts wind dikke wind? Als je 5 kts over hebt dan is 5kts wind dus al genoeg.
pi_59052092
Daarom land je dus tegen de wind in en land je met een hogere snelheid als het wat harder waait. Dat de stallwarning afgaat als je een metertje boven de grond hangt, of zoals in het filmpje de main gear al op de grond staat, lijkt mij totaal niet erg. Krijg je een stallwarning op final, dan is het natuurlijk een ander verhaal.
pi_59052799
tijdens je flare een stallwarning krijgen moet toch kunnen inderdaad..mits je op goede hoogte je flare maakt en niet 10ft boven de baan ofzo. Als je tijdens je flare in de go around moet dan wordt het over t algemeen toch wel een touch & go, al is het alleen maar je main gear die de baan aantikt.
  zondag 1 juni 2008 @ 23:54:39 #98
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59059637
quote:
Op zondag 1 juni 2008 18:35 schreef mando_diao het volgende:
tijdens je flare een stallwarning krijgen moet toch kunnen inderdaad..mits je op goede hoogte je flare maakt en niet 10ft boven de baan ofzo. Als je tijdens je flare in de go around moet dan wordt het over t algemeen toch wel een touch & go, al is het alleen maar je main gear die de baan aantikt.
En als door bv de propwash op dat moment 1 metertje boven de baan je linkervleugel overtrekt dan is het je vleugel die de tuch and go maakt. Landen met stallwarning is te voorkomen als je techniek goed is, dus waarom zou je onnodig risico nemen? Dat is pure luiheid of onkunde.
pi_59066679
Ik vind het overdreven. Poets jij je vleugels dan ook voor elke landing, zodat ie minder snel stallt?
  maandag 2 juni 2008 @ 15:16:56 #100
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_59070446
Nee ik blijf gewoon ver genoeg uit de buurt van de stallwarning
  maandag 16 juni 2008 @ 09:29:33 #101
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_59424611
Ik kreeg gisteren zowaar een complimentje dat mijn vlucht wel erg netjes was en mijn logboekje komt nog niet verder als 35 vluchten
pi_59435360
Nou, na 35 vluchten is het daar eindelijk wel eens tijd voor haha.
pi_59455959
Tuut
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juni 2008 @ 15:25:44 #104
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_59461926
Binnenkort met de CSA even een vluchtje doen
  woensdag 18 juni 2008 @ 22:00:47 #105
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_59501516
ah hier was het
FCT
  dinsdag 1 juli 2008 @ 21:59:41 #106
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_59828521
goed topic
FCT
pi_59828865
Ik mis iets.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 2 juli 2008 @ 13:37:07 #108
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_59840694
en dat zou zijn?
pi_59840819
Twee rondjes met stippen in het midden.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 2 juli 2008 @ 15:18:21 #110
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_59843229


Snap niet wat je er aan mist
pi_59846568
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 15:18 schreef Keiichi het volgende:
[ afbeelding ]

Snap niet wat je er aan mist
Nee, is perfect zo, bedankt!
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 2 juli 2008 @ 23:51:15 #112
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_59855151
Ik ga morgen trouwens trouwen.

Biertje?
  donderdag 3 juli 2008 @ 16:51:47 #113
220262 HowardHughes
Never make a decision, ...
pi_59869854
Ik zal me hier ook maar eens melden.
I'm not a paranoid deranged millionaire. Damnit, I'm a billionaire.
Howard Hughes Medical Institute
Howard R. Hughes College of Engineering
The Howard Hughes Corporation
pi_59870812
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 23:51 schreef Keiichi het volgende:
Ik ga morgen trouwens trouwen.

Biertje?
Met je zweefvliegtuig?

Congrats.
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 16:51 schreef HowardHughes het volgende:
Ik zal me hier ook maar eens melden.
Hoe is dat nou, zo'n Spruce Goose vliegen?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:21:59 #115
220262 HowardHughes
Never make a decision, ...
pi_59872480
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 17:49 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]

Hoe is dat nou, zo'n Spruce Goose vliegen?
Je bedoelt de Hughes H-4 Hercules?

Ja, hij vliegt eigenlijk best. Jammer dat hij maar één keer gebruikt is en dus niet gebruikt kon worden door onze soldaten.
Maar ik ben er toch wel trots op, zeker als ik me bedenk dat hij toch vooral van (berken)hout gebouwd is.
I'm not a paranoid deranged millionaire. Damnit, I'm a billionaire.
Howard Hughes Medical Institute
Howard R. Hughes College of Engineering
The Howard Hughes Corporation
pi_59928046
Mooi weer he?

* Koploperkopper probeert de conversatie opgang te houden.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zondag 6 juli 2008 @ 17:01:58 #117
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_59928671
quote:
Op zondag 6 juli 2008 16:35 schreef Koploperkopper het volgende:
Mooi weer he?
Mooi weer voor een AN225
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_59928721
ja wtf weet iemand hoelaat hij weer vertrekt ??
pi_59939617
quote:
Op zondag 6 juli 2008 17:03 schreef firecow het volgende:
ja wtf weet iemand hoelaat hij weer vertrekt ??
quote:
Now officially confirmed: planned departure of An-225 at 19:35LT via 36L. Delays may occur for many reasons, one of them being 36L not available/suitable as departure runway at that time.
Op de 7e dus.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_59942016
quote:
Op maandag 7 juli 2008 00:45 schreef Koploperkopper het volgende:

[..]


[..]

Op de 7e dus.
Zag het ding gisteren staan toen ik van de polderbaan terug taxiede. Wat is dat ding groot en lelijk
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')