Het is irritantquote:Op woensdag 9 april 2008 13:59 schreef Intergalactrick het volgende:
Wat is er mis met arrogantie?
Arbeiders van een bedrijf die de sport beoefenden. Nu kan Ajax ook echt niet zonder het bedrijfsleven. Vind het een raar argument van je.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:03 schreef RedGuy het volgende:
Ondanks dat ik een hekel aan arrogantie heb, en Ajax heeft dat al jaren natuurlijk, is de haat van de meesten daartegen gewoon gebaseerd op jaloezie, denk ik.
En als ik moet kiezen, kies ik (als Feyenoorder) dan toch eerder voor Ajax, omdat dat veel meer een echte club is dan PSV, wat notabene uit een bedrijf is voort gekomen.
Mag ik je wel even wijzen op de shirts die ze bij Ajax droegen na de blessure van leonardo, was gewoon een idee vanuit de groep.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:09 schreef Curri het volgende:
Ik zou denk ik kiezen voor PSV, voornamelijk omdat het een echt team is, kijk bijvoorbeeld toen Gomes in die wedstrijd een blessure kreeg, je kon zien dat ze het erg vonden, dat is bij Ajax niet echt zo..
maar dat was nep.... wie heeft er nu in hemelsnaam sympathie met Leonardo?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:21 schreef denthemen het volgende:
[..]
Mag ik je wel even wijzen op de shirts die ze bij Ajax droegen na de blessure van leonardo, was gewoon een idee vanuit de groep.
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:18 schreef Feitosa het volgende:
en de media tevens alle belangrijke momenten van Ajax uitvergroten , terwijl veel belangrijke momenten van PSV worden afgedaan als : ze hebben geluk gehad en veel minder zendtijd krijgen. etc.
Leonardo.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
maar dat was nep.... wie heeft er nu in hemelsnaam sympathie met Leonardo?
Alleen dat taaltje hè........quote:Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef bramos-elvis het volgende:
PSV heeft dezelfde vormen van arrogantie als Ajax....
Wat moet ik hiermee. Ik ben geen psv fan Einstein.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..], ah gossiepossie
. Broelie broelie
.
.
Echte Amsterdammers zal je niet vaak meer vinden in het stadion , de laatste keer dat ik in die kut-arena was , dacht ik dat ik op een of andere veemarkt was , die accentjesquote:
ja idd, psv uit ben ik niet zenuwachtig voor ofzo, ajax wedstrijden welquote:Op woensdag 9 april 2008 14:20 schreef PBateman1978 het volgende:
De Ajax-haat is er bij mij met de paplepel ingegoten, moet zeggen dat het tegenwoordig niet echt ''haat'' meer is, maar gewoon een aversie zeg maar.
En PSV telt in mijn ogen niet mee, als club natuurlijk wel, maar wat supporters betreft helemaal niet.
PSV-thuis is voor mij net zo interessant als De Graafschap-thuis om maar wat te noemen, terwijl Ajax-thuis de wedstrijd van het jaar is. (al vind ik persoonlijk ADO-thuis NOG leuker..)
Ik heb altijd het idee dat ik een willekeurige wedstrijd in een islamitisch land zit te bekijken.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Echte Amsterdammers zal je niet vaak meer vinden in het stadion , de laatste keer dat ik in die kut-arena was , dacht ik dat ik op een of andere veemarkt was , die accentjes
Philps is net zo neerbuigendheid als Ajax....quote:Omdat ajacieden vaak zo neerbuigend doen , en de media tevens alle belangrijke momenten van Ajax uitvergroten , terwijl veel belangrijke momenten van PSV worden afgedaan als : ze hebben geluk gehad en veel minder zendtijd krijgen. etc.
Ik vind dat zo zielig. Nu de 4e?? keer landskampioen achter elkaar en dan nog zeiken over het onaantrekkelijke voetbal......pure jaloezie.
En ja, Philips heeft in een ver verleden een sportvereniging opgericht.....maar wat daar nu negatief aan is snap ik niet.
Och krijg je dit weer..... zuchtquote:Op woensdag 9 april 2008 14:39 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Philps neerbuigendheid als Ajax....
En ja, ook ik deel de mening van de hilversumse media. Ik hoef geen half uur samenvatting van philps te zien als er geen flikker aan is. Samenvattingen moeten worden afgestemd op de aantrekkelijkheid/kansen/sensaties in een wedstrijd en niet op grootte van clubs.
En ja, Philips speelt onaantrekkelijk voetbal voor een neutrale toeschouwer, als supporter let je daar minder op (bij EVV is het namelijk vaak niet om aan te zien)
en ja, Philips is niet Eindhoven
In de rij achter me zitten er drie uit Amsterdam...quote:Op woensdag 9 april 2008 14:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Echte Amsterdammers zal je niet vaak meer vinden in het stadion , de laatste keer dat ik in die kut-arena was , dacht ik dat ik op een of andere veemarkt was , die accentjes
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:39 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat ik een willekeurige wedstrijd in een islamitisch land zit te bekijken.
Zo is het, maar als club je vaak een stempel. Bij Ajax is dat arrogantie, maar bij psv gaat het bijvoorbeeld om saai publiek. Is het daar stil dan krijg je er reacties op, is het bij een club als feyenoord stil hoor je er niemand over terwijl het minstens even vaak gebeurtquote:Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef bramos-elvis het volgende:
Philps heeft dezelfde vormen van arrogantie en neerbuigendheid als Ajax....
Dat weet ik niet, ik kom nooit in het PSV stadion.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:43 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat is met PSV zo , een paar jaar geleden was Ajax echt FC Bijlmer
Ik word ook zó ziek van dat continu afzetten tegen Ajax. Van shawls als 110% anti-Ajax word ik niet goed hoor. Als Ajax verliest geniet ik, maar gewoon omdat ik ze niets gun. Als Feyenoord verliest, lach ik ook lekker. Ik gun het mijn eigen club en dat gebeurt vaak zat. Ik hou van mijn club en ben geen anti-fan van Ajax.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zo is het, maar als club je vaak een stempel. Bij Ajax is dat arrogantie, maar bij psv gaat het bijvoorbeeld om saai publiek. Is het daar stil dan krijg je er reacties op, is het bij een club als feyenoord stil hoor je er niemand over terwijl het minstens even vaak gebeurt
Wat mij bij psv opvalt is het feit dat er daar meer draait om de haat tegen Ajax dan de eigen clubliefde, spandoeken over Slavia Praag etc. Spreekkoren over het Europese voetbal van Ajax etc. Ze zien Ajax ook als rivaal terwijl het van ons af naar psv helemaal niet is. We hebben maar 2 échte rivalen: Den Haag en Feyenoord. Dat ze ons bij psv als rivalen zien is schattig, maar meer dan concurrenten zijn we niet
Wat een klets..........quote:Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef denthemen het volgende:
Ze zien Ajax ook als rivaal terwijl het van ons af naar psv helemaal niet is. We hebben maar 2 échte rivalen: Den Haag en Feyenoord. Dat ze ons bij psv als rivalen zien is schattig, maar meer dan concurrenten zijn we niet
PSV heeft gewoon hooligans nodig. ADO en Feyenoord zijn onze echte rivalen (en misschien Utrecht ook wel) terwijl PSV alleen een concurrent is. Laten dit nu net de clubs zijn met een harde kern. PSV is gewoon te braaf om echte vijanden(en dus rivaal) van Ajax te worden. Er moet een soort van leven of dood spanning tussen de clubs zitten. Op dit moment is PSV alleen nog maar die club die telkens met kutvoetbal kampioen wordt en waarvan de fans een steeds grotere bek krijgen.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Wat mij bij psv opvalt is het feit dat er daar meer draait om de haat tegen Ajax dan de eigen clubliefde, spandoeken over Slavia Praag etc. Spreekkoren over het Europese voetbal van Ajax etc. Ze zien Ajax ook als rivaal terwijl het van ons af naar psv helemaal niet is. We hebben maar 2 échte rivalen: Den Haag en Feyenoord. Dat ze ons bij psv als rivalen zien is schattig, maar meer dan concurrenten zijn we niet
Voor een niet fan post je wel vaak in Ajax en andere voetbaltopics.......lastig he, begrijpend lezen.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:31 schreef BobbyHill het volgende:
PSV is een luizige ploeg, uit een lelijke stad, zonder een mooi stadion, zonder sfeer, zonder rivalen, zonder harde kern, zonder de intentie mooi voetbal te spelen, zonder identiteit, zonder oog voor talent, zonder durf, zonder uitstraling.
Je kan van Ajax en Feyenoord zeggen wat je wilt, maar ze hebben tenminste een identiteit om te kunnen hekelen. PSV is van een zodanig oninteressante sufheid dat ze op geen enkele manier prikkelen. Een beetje zoals RKC en Excelsior me ook niet warm of koud maken. Grijze club.
Ik ben in heel m'n leven nog nooit in de ArenA geweestquote:Op woensdag 9 april 2008 15:51 schreef Feitosa het volgende:
Voor een niet fan post je wel vaak in Ajax en andere voetbaltopics.......lastig he, begrijpend lezen.
O.K. Ajax heeft mijn sympathie, de laatste keer dat ik van PSV kippevel kreeg was op 1 november 1989.quote:
En daar kan Ajax of 'echte' Ajax supporters wat aan doen? Nou ja, Ajax wel.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:08 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Dan kies ik zonder te twijfelen voor psv. ajx is arrogant en laf. Als het goed gaat is iedereen voor ajx maar als het slecht gaat hoor je er niemand over.
De 'echte' kunnen hier niks aan doen natuurlijk. Maar dit beeld heeft heel nederland van die club. De uitstraling van de club trekt dit soort mensen aan.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En daar kan Ajax of 'echte' Ajax supporters wat aan doen? Nou ja, Ajax wel.
Maar genoeg Ajax fans flikkeren dat soort mensen het liefst head-down van de tweede ring af.
Rivaliteit heeft niks met hooligans te maken, althans, zo zou het moeten zijnquote:Op woensdag 9 april 2008 15:07 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
PSV heeft gewoon hooligans nodig. ADO en Feyenoord zijn onze echte rivalen (en misschien Utrecht ook wel) terwijl PSV alleen een concurrent is. Laten dit nu net de clubs zijn met een harde kern. PSV is gewoon te braaf om echte vijanden(en dus rivaal) van Ajax te worden. Er moet een soort van leven of dood spanning tussen de clubs zitten. Op dit moment is PSV alleen nog maar die club die telkens met kutvoetbal kampioen wordt en waarvan de fans een steeds grotere bek krijgen.
quote:
Een Feyenoorder zou nooit voor hunnie kiezen!quote:Op woensdag 9 april 2008 16:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik als Feyenoorder zou toch voor ajax kiezen
Een goed 10 jaar geleden had PSV een leuke groep hoor. Ze waren niet de grootse, maar ze mochten er wel zijn. Tegenwoordig stelt dat niet veel meer voor nee.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:07 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
PSV heeft gewoon hooligans nodig. ADO en Feyenoord zijn onze echte rivalen (en misschien Utrecht ook wel) terwijl PSV alleen een concurrent is. Laten dit nu net de clubs zijn met een harde kern. PSV is gewoon te braaf om echte vijanden(en dus rivaal) van Ajax te worden. Er moet een soort van leven of dood spanning tussen de clubs zitten. Op dit moment is PSV alleen nog maar die club die telkens met kutvoetbal kampioen wordt en waarvan de fans een steeds grotere bek krijgen.
Lelijk stadion??? 1 van de weinige clubs die nog een eigen stadion hebben. Ben je wel ooit in het PSV-stadion geweest.? Het is een prachtig stadion, ligt midden in het centrum.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:31 schreef BobbyHill het volgende:
PSV is een luizige ploeg, uit een lelijke stad, zonder een mooi stadion, zonder sfeer, zonder rivalen, zonder harde kern, zonder de intentie mooi voetbal te spelen, zonder identiteit, zonder oog voor talent, zonder durf, zonder uitstraling.
Je kan van Ajax en Feyenoord zeggen wat je wilt, maar ze hebben tenminste een identiteit om te kunnen hekelen. PSV is van een zodanig oninteressante sufheid dat ze op geen enkele manier prikkelen. Een beetje zoals RKC en Excelsior me ook niet warm of koud maken. Grijze club.
Amen. Ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:30 schreef Cyber2003 het volgende:
Uiteraard PSV. Een club met een warme uitstraling, met heel veel geweldige clubmensen in en rond de club. Iedereen daar omheen ademt PSV. Een professionele cultuur waar een grapje nog een grapje kan zijn, waar de NV op de achtergrond staat en waar men familiegezind is. De grote contacten in Zuid-Amerika en de vele Braziliaanse helden (Romario, Ronaldo, Gomes, Alex) zijn voor mij heel mooi om te zien, maar dat is misschien persoonlijk. Dat in combinatie met de eigen jeugd van de laatste jaren is een goed proces.
Ajax is kil, koud, doet me helemaal niets. Zo'n betonbak als stadion met oerlelijke grachten en dan die akoestiek, pff. Het is een hard sfeertje. En dan dat volledig misplaatste arrogante gedrag van hun. Misschien nog wel erger is het feit dat ze altijd maar weer terugwijzen op het (rijke) verleden, dat inmiddels al steeds meer achterop begint te raken. Teren op resultaten uit het verleden noemen ze dat, en daar zijn ze in Amsterdam heel goed in. Een toppunt van arrogantie is ook de zogenaamde Ajax-cyclus die elk seizoen zich weer voordoet: begin van het jaar gelijk weer hoog van de toren afblazen (Ajax kampioenen, nummer 1, dit jaar gaan we heersen), daarna een steeds verdergaande lijn naar beneden. En aan het eind van het jaar is het weer gezegd: 'het huidige jaar is een opbouwjaar, volgend jaar vlammen we en maken we die boeren in". Voor mij is het echt een te trieste club. Ik heb respect voor het verleden, waarin ze geweldig waren. Maar heden ten dage stelt het allemaal zo weinig meer voor.
Ohja, de gemiddelde reactie van de Ajax fans is ook de stereotiep voor woorden. "PSV stelt niks voor, er zijn geen hooligans (![]()
), geen sfeer, geen echte topclub, maar 2 echte in NL blabla". Puur afzetten en jaloezie op de club uit Eindhoven, dat clubje dat nu wel al jaren de Eredivisie beheerst. Ze willen het blijkbaar niet inzien. Dat noemen ze in termen de ontkenningsfase.
![]()
Maar voor mij is er maar 1 conclusie: PSV is het heden, Ajax het verleden.
Dat komt denk ik door het streven van de club om altijd mooi voetbal te spelen. Niet dat dat zo goed gelukt is de laatste jaren maar die intentie is er wel. Ik heb niets tegen PSV maar het is zo dood saai.. Ik ga nog liever een wedstrijd van Feyenoord kijken omdat er dan meer sfeer en spectacel te verwachten is. Maar ja PSV daar tegenover pakt wel de prijzen nationaal gezien.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:38 schreef ysduiker het volgende:
De populariteit van Nederlandse voetbalclubs gemeten door TNS-NIPO in opdracht van Digitenne:
1. Ajax 26%
2. Feyenoord 23%
3. PSV 13%
Ajax blijkt dus, ondanks de beroerde resultaten van de laatste jaren, onder de Nederlandse bevolking nog altijd 2 x zo populair als PSV.
Bron: http://www.log-isch.nl/logisch/2007/12/de-populairste.html
quote:Ajacide is een psychische aandoening. De patiënt lijdt aan hevige waanbeelden en een verwrongen zelfbeeld. Ook hallucinaties komen veelvuldig voor. Ajacide draagt bij aan een attitude waarbij men steeds denkt de beste te zijn, vooral wanneer dit absoluut niet het geval is.
Ajacide komt dan ook vooral voor bij personen uit achterstandsgroepen, mensen met sociale en fysieke defecten en pubers. De ajacied heeft veelal overgewicht, vormen van acné, draagt doorgaans een meekleurende bril), heeft een voorliefde voor zware nep sieraden en goedkope sportkleding, en beoefent vaak atletiek (hardlopen).
Aangezien de ajacied - naast zijn fysieke verschijning - lijdt aan tunnelvisie en temporele blindheid, zijn de contactuele eigenschappen van een patiënt vaak niet-bestaand. Zij bedienen zich daarom vaak van eenzijdige, non-face-to-face communicatie als teletekst, internet en e-mail om hun fantasieën te verspreiden. Ajacidische mensen treft men dan ook veel aan in de media.
Hoewel de aandoening in principe terminaal is, is genezing mogelijk. Twee keer achter elkaar verliezen is vaak voldoende om ajacide symptomen enkele maanden te neutraliseren. Ajacide is echter een recidivistische aandoening en is daarom zeer moeilijk te behandelen. Hoewel er voldoende behandelingen beschikbaar zijn zoals shocktherapie, lobotomie en knuppeltherapie, komt het vaak voor dat de patiënt niet voor zijn behandeling komt opdagen en nog vaker dat deze ervoor wegloopt. Ajacidelijders vertonen een aanmerkelijke ontwikkeling van de beenspieren, zij kunnen vaak hard wegrennen”.
als je met een Ajax shirt in Rotterdam of Den Haag komt kun je een probleem hebben... en zij hebben andersom ook een probleem. In Eindhoven niet, ze zullen je hooguit raar aankijken of lachen. er moet een vijandige sfeer zijn tussen de partijen. hooligans zijn dan een logisch gevolg (die in bedwang gehouden moet worden).quote:Op woensdag 9 april 2008 16:23 schreef denthemen het volgende:
[..]
Rivaliteit heeft niks met hooligans te maken, althans, zo zou het moeten zijn
En zelfs concurrenten zijn we niet eens meer.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zo is het, maar als club je vaak een stempel. Bij Ajax is dat arrogantie, maar bij psv gaat het bijvoorbeeld om saai publiek. Is het daar stil dan krijg je er reacties op, is het bij een club als feyenoord stil hoor je er niemand over terwijl het minstens even vaak gebeurt
Jaloers op watquote:
Man, wij toch ook.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:15 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Jaloers op wat![]()
Laten we eerlijk zijn. Het enige wat jullie kunnen is terugkijken naar het verleden.
Blijven jullie maar lekker die club met de traditie en uitgesproken imago. Dan wordenwij wel steeds gewoon kampioen.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Man, wij toch ook.![]()
Je kunt zeggen over ajax wat je wilt, de arrogantie van die club spreekt mij ook niet aan, en de sfeer in De Kuip is bij enkele goede wedstrijden veel mooier dan het ooit in de arena kan worden, maar eerlijk is eerlijk, ajax is samen met Feyenoord wel de enige club met een imposante achterban, groots stadion, mooie traditie, rivaliteit, een geweldige en oneindige historie en een uitgesproken imago dat bij ajax zelfs reikt tot ver over de landsgrenzen. Dat maakt een club een topclub.
Nogmaals, Psv kan wat betreft uitstraling nog niet eens in de schaduw staan van Feyenoord en ajax, ookal houdt Psv als enige club de laatste jaren de naam van het Nederlandse voetbal hoog in het buitenland.
Maar de goede jaren komen vanzelf weer een keer terug bij ajax en Feyenoord, en Psv zakt ook wel weer een keer in, buiten de prestaties om is Psv niets meer dan een gemoedelijk provincieclubje, en op basis van prestaties alleen wordt je geen volwaardige topclub.
Dan kan ajax nog wel niet je club zijn, sterker nog het is de uitgesproken rivaal van mijn cluppie maar op die punten verdienen ze toch de credits. Bovendien waar zou ajax zijn zonder Feyenoord, of Feyenoord zonder ajax. Nooit meer de enige echte klassieker. Die rivaliteit tussen deze 2 Nederlandse grootmachten gaat terug tot ver voor de oorlog, en is dus onderdeel van onze nationale voetbaltraditie.![]()
En Ajax heeft die spelers niet?quote:Op woensdag 9 april 2008 17:19 schreef SjonLok het volgende:
Ik vind twee dingen mooi aan PSV:
1) De spelers die ze in de loop der jaren hebben gehad, zoals Hans van Breukelen, Ronald Koeman, Luc Nilis, Ruud van Nistelrooy, Romario, Ronaldo, Alex, Gomes, Mark van Bommel, Philip Cocu, Eric Gerets, Ruud Gullit, Gerald Vanenburg en ga zo maar door.
Bijna ieder seizoen zitten er een of meerdere parels in de spelersgroep.
2) De wedstrijden die ze in Europa spelen.
PSV won de Europacup I in 1988, een van de grootste jaren in het Nederlandse voetbal.
De laatste jaren doen ze ook goed mee in de Champions League en de Uefa Cup. In het begin van de CL hadden ze weinig kans, en kwamen ze nooit de groepsfase door. Op een gegeven moment begon het echter te draaien, met voor mij persoonlijk (en waarschijnlijk vele anderen) als hoogtepunt de wedstrijd in de halve finale van de CL 2004/05:
Uit verliest PSV met 2-0 van AC Milaan, maar thuis komt PSV al in de eerste helft met 2-0 voor en speelt het 't Grote AC Milaan helemaal zoek. Een legendarische wedstrijd met mannen als Gomes, Alex, Cocu, Van Bommel en ga zo maar door.
Dat basseer je zeker op dat jullie een keer de bekerfinale hebben gehaaldquote:Op woensdag 9 april 2008 17:15 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Jaloers op wat![]()
Laten we eerlijk zijn. Het enige wat jullie kunnen is terugkijken naar het verleden.
Ik koester het verleden maar kijk er niet constant naar terug.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Man, wij toch ook.![]()
Je kunt zeggen over ajax wat je wilt, de arrogantie van die club spreekt mij ook niet aan, en de sfeer in De Kuip is bij enkele goede wedstrijden veel mooier dan het ooit in de arena kan worden, maar eerlijk is eerlijk, ajax is samen met Feyenoord wel de enige club met een imposante achterban, groots stadion, mooie traditie, rivaliteit, een geweldige en oneindige historie en een imago dat reikt tot ver over de landsgrenzen. Dat maakt een club een topclub.
Nogmaals, Psv kan wat betreft uitstraling nog niet eens in de schaduw staan van Feyenoord en ajax, ookal houdt Psv als enige club de laatste jaren de naam van het Nederlandse voetbal hoog in het buitenland.
Maar de goede jaren komen vanzelf weer een keer terug bij ajax en Feyenoord, en Psv zakt ook wel weer een keer in, buiten de prestaties om is Psv niets meer dan een gemoedelijk provincieclubje, en op basis van prestaties alleen wordt je geen volwaardige topclub.
Nee dat baseer ik op jullie prestaties van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:54 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat basseer je zeker op dat jullie een keer de bekerfinale hebben gehaald
Lol, dat was kwartfinale. Nog wel ff een verschil.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
En Ajax heeft die spelers niet?
En zo'n wedstrijd heeft Ajax ook gehad en Ajax was toen veel dichterbij, daar kwam de genadeslag namelijk in de blessuretijd van de blessuretijd.
triestig, voor ajax kiezenquote:Op woensdag 9 april 2008 16:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik als Feyenoorder zou toch voor ajax kiezen, ondanks dat de arrogantie van die club mij totaal niet aanstaat. Maar de arrogantie komt nu ook al bij de provincieclub om de hoek kijken nu ze de laatste jaren zo goed presteren en hier maar al te graag mee te koop lopen en het dan niet nalaten om de randstedelijken op hun nummer te zetten (soms terecht, maar meestal niet).
Maar ik ben van mening dat er eigenlijk maar 2 topclubs zijn die er werkelijk toe doen in Nederland en dat zijn ajax en Feyenoord, op basis van de historie en de tradities, de enorme aanhang, de stadions, de rivaliteit, het imago van beide clubs etc.
Wat betreft de uitstraling van beide clubs kan Psv nog niet in de schaduw staat van beide clubs, al is Psv de laatste jaren ongetwijfeld de beste club van Nederland qua prestaties maar het blijft een provincieclubje met een aanhang in bescheiden aantallen in vergelijking met ajax en Feyenoord, en het straalt ook niets uit, althans niets meer dan Vitesse bijvoorbeeld.
Wellicht een beetje een warrig verhaal maar het is dan ook meer een gevoelskwestie, moeilijk uit te leggen.![]()
Feyenoord is niet voorbij. Qua prestaties is Feyenoord niet groots met enkele uitschieters. Maar qua achterban wel.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Blijven jullie maar lekker die club met de traditie en uitgesproken imago. Dan wordenwij wel steeds gewoon kampioen.
En als je dit over Ajax zegt, ben ik het met je eens. Maar Feyenoord is gewoon voorbij. Feyenoord hoort meer in een rijtje als Nottingham Forrest, KV Mechelen. Vroeger was het top, tegenwoordig verre van dat.
Je hebt wel een post met een hoop onzin bij elkaar geraapt inderdaad.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Man, wij toch ook.![]()
Je kunt zeggen over ajax wat je wilt, de arrogantie van die club spreekt mij ook niet aan, en de sfeer in De Kuip is bij enkele goede wedstrijden veel mooier dan het ooit in de arena kan worden, maar eerlijk is eerlijk, ajax is samen met Feyenoord wel de enige club met een imposante achterban, groots stadion, mooie traditie, rivaliteit, een geweldige en oneindige historie en een uitgesproken imago dat bij ajax zelfs reikt tot ver over de landsgrenzen. Dat maakt een club een topclub.
Dan kan ajax nog wel niet je club zijn, sterker nog het is de uitgesproken rivaal van mijn cluppie maar op die punten verdienen ze toch de credits. Bovendien waar zou ajax zijn zonder Feyenoord, of Feyenoord zonder ajax. Nooit meer de enige echte klassieker. Die rivaliteit tussen deze 2 Nederlandse grootmachten gaat terug tot ver voor de oorlog, en is dus onderdeel van onze nationale voetbaltraditie.![]()
Na een tweede poulronde.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lol, dat was kwartfinale. Nog wel ff een verschil.
In Zuid-Amerika ja door ene Ronaldo en Romario, maar in Azië en Afrika is Ajax toch echt vele malen groter. Ook in Europa, er zijn weinig voetballers die het hebben over de mooie club PSV itt de mooie club Ajax.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:59 schreef Cyber2003 het volgende:
PSV heeft sowieso een veel grotere naam in Zuid-Amerika (en ook in andere werelddelen, denk aan Azie met Z-Korea) dan Ajax en de laatste jaren in Europa ook steeds meer.
Waar baseer je dat van Azie op? PSV heeft met Guus Hiddink en Park en Lee sowieso al een veel grotere naam in Zuid-Korea. China valt lastig te zeggen, misschien Ajax wat meer door de vooral zakelijke connecties die er gesloten worden daar tegenwoordig. Maar Aziatische voetballers hebben Ajax ook amper gehad de laatste decennia, dus waar die populariteit van jou op gebaseerd is? Afrika is ook lastig te peilen. In Zuid-Amerika heeft PSV een veel grotere naam, dat is logisch. En in Europa inderdaad Ajax nog wel wat groter, maar dat gat begint langzaam toch echt een stuk kleiner te worden door de aansprekende prestaties van PSV de laatste jaren.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:05 schreef VoreG het volgende:
[..]
In Zuid-Amerika ja door ene Ronaldo en Romario, maar in Azië en Afrika is Ajax toch echt vele malen groter. Ook in Europa, er zijn weinig voetballers die het hebben over de mooie club PSV itt de mooie club Ajax.
Iedere club kent z'n glorietijden en periodes dat het jaren achtereen wat minder gaat. Dat krijgt Psv vast ook wel een keer.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Blijven jullie maar lekker die club met de traditie en uitgesproken imago. Dan wordenwij wel steeds gewoon kampioen.
En als je dit over Ajax zegt, ben ik het met je eens. Maar Feyenoord is gewoon voorbij. Feyenoord hoort meer in een rijtje als Nottingham Forrest, KV Mechelen. Vroeger was het top, tegenwoordig verre van dat.
Tja, jij kiest voor Anderlecht.quote:
Wel leuk dat je consequent Ajax zonder hoofdletter schrijft.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tja, jij kiest voor Anderlecht.![]()
Jij hebt weinig recht van spreken wat betreft wat een échte Feyenoorder zou moeten kiezen lijkt me.
Ik zeg nog dat ik ajax verafschuw vanwege de arrogantie, maar dat de eerlijkheid gebied te zeggen dat Feyenoord en ajax onafscheidelijk bij elkaar horen als topclubs in Nederland vanwege de historie, de traditie en de achterban. Wat is Feyenoord zonder ajax en vice versa?
ajax is gewoon een topclub en Feyenoord idem dito. Je kunt niet ontkennen dat Feyenoord en ajax veel meer teweeg brengen qua achterban, aandacht, en aantrekkingskracht dan het nietszeggende Psv?
Dat je ondanks je passie voor Feyenoord en je hartgrondige hekel aan ajax toch oprecht kunt inzien dat ajax meer uitstraalt en meer aantrekkingskracht heeft dan Psv schijnt moeilijk te begrijpen zijn, enig dualisme is men hier vreemd ofzo?
Dat is nog een tik van vroeger.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Wel leuk dat je consequent Ajax zonder hoofdletter schrijft.
Maar veel PSV-supporters doen net alsof PSV door zou zijn geweest als Ambrosini niet had weten te scoren. Nee, er zou dan een verlenging komen waar Milan veel meer voordeel in had gehad als uitspelende club. Ajax stond in het hol van de leeuw op het moment om door te gaan. Als die 3-2 niet viel was Ajax zeker weten doorgeweest en hoefde er niet eens verlengd te worden.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lol, dat was kwartfinale. Nog wel ff een verschil.
Psv is typisch een club van de buurt ( Eindhoven,helmond,veldhoven.)quote:Op woensdag 9 april 2008 16:38 schreef ysduiker het volgende:
De populariteit van Nederlandse voetbalclubs gemeten door TNS-NIPO in opdracht van Digitenne:
1. Ajax 26%
2. Feyenoord 23%
3. PSV 13%
Ajax blijkt dus, ondanks de beroerde resultaten van de laatste jaren, onder de Nederlandse bevolking nog altijd 2 x zo populair als PSV.
Bron: http://www.log-isch.nl/logisch/2007/12/de-populairste.html
Tot op de laatste 2 speeldagen is het spannend, vorig seizoen werd je op 1 doelpunt kampioen, ja jullie liggen echt vér vooruitquote:Op woensdag 9 april 2008 17:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En zelfs concurrenten zijn we niet eens meer.
Ja vervelend he een discussie.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mensen (Lees: VoreG) gaan meteen hun club verdedigen
Ook bij feyenoord lieten de fans het afweten toen het slecht ging, ook bij feyenoord worden opeens alle seizoenkaarten verkocht als er spelers als Makaay etc komen. Dat is bij elke club hetzelfdequote:Op woensdag 9 april 2008 18:31 schreef EnactedChaos het volgende:
Ik ga me verder niet in de discussie mengen maar wat ik wel opvallend vind is dat iedereen het altijd maar heeft over de prestaties van Feyenoord in een negatief argument. Natuurlijk zijn die kut, dramatisch zelfs. in 30 jaar 3 keer kampioen. En toch heeft Feyenoord nog steeds de achterban die het heeft, toch worden we door iedereen en alles nog als topclub gezien, toch staat er het meest een Feyenoorder op de voorkant van de VI, toch enzovoort enzovoort. Die slechte prestaties zijn juist een argument voor Feyenoord als topclub.
Met alle respect maar als Ajax en PSV dezelfde cijfers en noteringen hadden behaald als Feyenoord de afgelopen 30 jaar dan had ik de toeschouwersaantallen en dergelijke nog wel eens willen zien.
Maar gaan jullie weer fijn door met jullie discussiePSV bestaat bij de gratie van succes. Niet meer, niet minder.
PSG Anderlecht Heracles PSV, welke club was je nog meer fan van?quote:
heracles niet, was sympathieke clubquote:Op woensdag 9 april 2008 18:41 schreef denthemen het volgende:
[..]
PSG Anderlecht Heracles PSV, welke club was je nog meer fan van?
Heracles was hij fan van tot hij geen kaarten meer kon krijgenquote:Op woensdag 9 april 2008 18:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
heracles niet, was sympathieke club
en verder ben ik alleen fan waar ik een seizoenskaart van heb, dus vul maar in
Dat kun je niet zeggen, Ajax en PSV hebben dat namelijk nooit mee gemaakt...quote:Op woensdag 9 april 2008 18:40 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ook bij feyenoord lieten de fans het afweten toen het slecht ging, ook bij feyenoord worden opeens alle seizoenkaarten verkocht als er spelers als Makaay etc komen. Dat is bij elke club hetzelfde
Hoezo? Ga jij maar eens naar de toeschouwersgemiddelden van Ajax kijken in de jaren 80. Exact weet ik het niet, maar er zijn seizoenen tussen dat Ajax minder dan 10.000 mensen had.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggen, Ajax en PSV hebben dat namelijk nooit mee gemaakt...
Kijk maar eens terug hoe het ging met Ajax in de jaren 80. We hingen op het randje van faillisement.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dan zat het nog voor meer dan de helft vol trouwens! 18.000 was de capaciteit dacht ik.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Ga jij maar eens naar de toeschouwersgemiddelden van Ajax kijken in de jaren 80. Exact weet ik het niet, maar er zijn seizoenen tussen dat Ajax minder dan 10.000 mensen had.
quote:Op woensdag 9 april 2008 18:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
heracles niet, was sympathieke club
en verder ben ik alleen fan waar ik een seizoenskaart van heb, dus vul maar in
Maar de tijden zijn ook veranderd natuurlijk. Ik bedoel dat je mijn vergelijking nooit kunt trekken omdat Ajax en PSv de afgelopen 30 jaar meer dan 3 keer kampioen zijn gewordenquote:Op woensdag 9 april 2008 18:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Ga jij maar eens naar de toeschouwersgemiddelden van Ajax kijken in de jaren 80. Exact weet ik het niet, maar er zijn seizoenen tussen dat Ajax minder dan 10.000 mensen had.
Ik bedoelde meer dat je overal succes supporter hebt, bij Feyenoord, bij Ajax, overalquote:Op woensdag 9 april 2008 18:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat heb je overal inderdaad, maar ik ben gewoon benieuwd hoe Ajax en PSV er nu voor zouden staan als ze in 30 jaar 3 keer kampioen zouden worden, that's all.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:05 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat je overal succes supporter hebt, bij Feyenoord, bij Ajax, overal
Dat zeg ik, PSV bestaat bij de gratie van succes. Is dat succes er niet meer dan vervult het geen enkele functie. Niet meer dan de andere ploegen uit Brabant.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:36 schreef BobbyHill het volgende:
PSV geeft gewoon op geen enkele manier kleur aan de competitie. Als Ajax of Feyenoord zou degraderen zou dat echt een ramp zijn. PSV vervult, behalve dat het de laatste jaren de beste is, geen enkele rol in dat opzicht. Ik zou niet weten wat er behalve kwaliteit verloren zou gaan, als PSV zou ophouden met bestaan.
Ook ploegen als Sparta, De Graafschap, Vitesse, Groningen en Heerenveen hebben stuk voor stuk meer uitstraling, vind ik.
Leg eens uit waarom het bij Ajax en Feyenoord wel een ramp zou zijn? Omdat die net wat meer fans hebben?quote:Op woensdag 9 april 2008 19:36 schreef BobbyHill het volgende:
PSV geeft gewoon op geen enkele manier kleur aan de competitie. Als Ajax of Feyenoord zou degraderen zou dat echt een ramp zijn. PSV vervult, behalve dat het de laatste jaren de beste is, geen enkele rol in dat opzicht. Ik zou niet weten wat er behalve kwaliteit verloren zou gaan, als PSV zou ophouden met bestaan.
Ook ploegen als Sparta, De Graafschap, Vitesse, Groningen en Heerenveen hebben stuk voor stuk meer uitstraling, vind ik.
Wat een elitair en kortzichtig standpunt.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:36 schreef BobbyHill het volgende:
Nee, omdat ze veel meer historie, uitstraling en identiteit hebben. De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord alleen is al voldoende reden om het een ramp te noemen. Beide clubs zijn net zo gehaat als geliefd, terwijl PSV gewoon een suf provinciaal imago heeft, waar niemand zich echt voor kan interesseren. Ze hebben de laatste jaren veel succes, maar dat is ook alles wat ik ze kan toeschrijven. Verder vind ik het echt niks toevoegen.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:44 schreef MaatjeTho het volgende:
Leg eens uit waarom het bij Ajax en Feyenoord wel een ramp zou zijn? Omdat die net wat meer fans hebben?
Ik kan me voorstellen dat je dat vindt. Maar ik praat gewoon m'n gevoel na. Het zou me serieus niets doen als PSV er morgen niet meer is. Zolang het niet gepaard gaat met een vliegramp danquote:Op woensdag 9 april 2008 19:51 schreef mcyodogg het volgende:
Wat een elitair en kortzichtig standpunt.
Ik zal niet zeggen dat Ajax-PSV of PSV - Feyenoord een klassieker is maar dat is absoluut geen reden waarom PSV niet thuis zou horen in de eredivisie. Je gebruikt trouwens woorden als 'suf provinciaal imago', maar das nogal subjectief en slaat naar mijn mening helemaal nergens op, alsof er over PSV niks te zeggen valt. Dat niemand zich in PSV interesseert is net zo goed bullshit. De PSV achterban is kleiner dan die van Feyenoord en Ajax (Eindhoven is ook stukken kleiner dan Rotterdam en Amsterdam en daar heeft het vooral mee te maken) maar nog steeds behoorlijk groot.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:53 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Nee, omdat ze veel meer historie, uitstraling en identiteit hebben. De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord alleen is al voldoende reden om het een ramp te noemen. Beide clubs zijn net zo gehaat als geliefd, terwijl PSV gewoon een suf provinciaal imago heeft, waar niemand zich echt voor kan interesseren. Ze hebben de laatste jaren veel succes, maar dat is ook alles wat ik ze kan toeschrijven. Verder vind ik het echt niks toevoegen.
Welke klassieker gaat er verloren als PSV zou verdwijnen?
Wij hebben succesquote:Op woensdag 9 april 2008 20:35 schreef EnactedChaos het volgende:
Maar wat heeft PSV nou wat een andere club niet heeft?
Feyenoord heeft de Kuip en de hooligans
Heerenveen heeft dat kut volkslied
Ajax heeft de arrogantie
De Graafschap heeft superboeren
Roda is Duitsland
Ado is tja... ado. Kankah
enz.
enz.
Een beetje gechargeerd enzo maar t gaat om t idee![]()
Wat Bobbyhill zegt, PSV straalt gewoon niks uit. Ik zou ze ook niet missen.
En daarnaast? een warm imago ja dat weten we, en daarnaast? Niets nee.quote:
Ben blij dat je toegeeft dat er verder ook niets in Eindhoven is te vinden. Als dat succes er niet meer is blijft er niet veel meer over. In tegenstelling tot andere clubs die al jaren geen succes hebben, of het zelfs nooit echt hebben gehad.quote:
PSV heeft een warme uitstralingquote:Op woensdag 9 april 2008 20:35 schreef EnactedChaos het volgende:
Maar wat heeft PSV nou wat een andere club niet heeft?
Feyenoord heeft de Kuip en de hooligans
Heerenveen heeft dat kut volkslied
Ajax heeft de arrogantie
De Graafschap heeft superboeren
Roda is Duitsland
Ado is tja... ado. Kankah
enz.
enz.
Een beetje gechargeerd enzo maar t gaat om t idee![]()
Wat Bobbyhill zegt, PSV straalt gewoon niks uit. Ik zou ze ook niet missen.
Mooiste spelers?quote:Op woensdag 9 april 2008 20:58 schreef SjonLok het volgende:
[..]
PSV heeft een warme uitstraling
PSV heeft succes in Europa
PSV heeft de mooiste spelers
Homoquote:
Niet dat het modellen zijn he, maar de leukste spelers om naar te kijken.quote:
Ja dat begreep ik, maar als je Bergkamp als laatste 'mooie speler' noemt dan heb je het geloof ik niet zo begrepen.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:02 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Niet dat het modellen zijn he, maar de leukste spelers om naar te kijken.
Op Bergkamp na is er niet zo heel veel moois meer uit Amsterdam gekomen.
Onder welke steen heb jij geleefd dan?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:02 schreef SjonLok het volgende:
Op Bergkamp na is er niet zo heel veel moois meer uit Amsterdam gekomen.
EVV - PSVquote:Op woensdag 9 april 2008 19:53 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Welke klassieker gaat er verloren als PSV zou verdwijnen?
Ja, daardoor ben jij voor psv.......quote:Op woensdag 9 april 2008 20:21 schreef MaatjeTho het volgende:
Over die rivaliteit, ik vind het niet erg dat het er bij ons wat minder fel aan toegaat, ik heb liever een wat warmere sfeer...
Toch geven bijvoorbeeld spelers elke keer weer aan dat juist de sfeer en het clubgevoel hen weer door menig dalletje heeft getrokken. En onder dalletje dus ook twijfel over verlenging of contract.quote:Op woensdag 9 april 2008 19:43 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat zeg ik, PSV bestaat bij de gratie van succes. Is dat succes er niet meer dan vervult het geen enkele functie. Niet meer dan de andere ploegen uit Brabant.
* gr8w8 zwaait, doe de groeten aan de Neef.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:05 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
EVV - PSV
Maar goed, die zijn er toch al bijna nooit......
Overigens is een club die aanzien en een rijke voetbal geschiedenis heeft, zoals psv, altijd een gemis.
[..]
Ja, daardoor ben jij voor psv.......
psv is de koudste club van Brabant, tis da ze winnen
Als ik naar het nauwelijks gevuld stadion van FC Eindhoven kijk vind ik dat wel wat kouder overkomen maar dat terzijde. Nee ik ben niet voor PSV puur omdat het een warme club is maar ik ben er min of meer ingerold; ik werd er als kind mee naartoe genomen en dat beviel me wel en dus ben ik vaker gegaan.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:05 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Ja, daardoor ben jij voor psv.......
psv is de koudste club van Brabant, tis da ze winnen
Ik schreef de lijst van mooie spelers van PSV al eerder:quote:Op woensdag 9 april 2008 21:03 schreef VoreG het volgende:
Ja dat begreep ik, maar als je Bergkamp als laatste 'mooie speler' noemt dan heb je het geloof ik niet zo begrepen.
Wat wil je dan er tegenover zetten?
Ja leuk voor nu. Maar successen zijn vergankelijk.quote:
De historie van een club vind ik niet zo heel boeiend. Toen leefde ik nog niet. En alleen maar teren op verhalen uit geschiedenisboekjes vind ik zo armoedig.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Verder heeft Psv weinig te bieden [...] geen bijzondere betekenis voor het Nederlandse voetbal behalve de laatste jaren.
Een leeg stadion zegt niets over de warmte van de club.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:09 schreef MaatjeTho het volgende:
[..]
Als ik naar het nauwelijks gevuld stadion van FC Eindhoven kijk vind ik dat wel wat kouder overkomen maar dat terzijde. Nee ik ben niet voor PSV puur omdat het een warme club is maar ik ben er min of meer ingerold; ik werd er als kind mee naartoe genomen en dat beviel me wel en dus ben ik vaker gegaan.
Wat een argument, maar goed, voor die 13 namen die je noemt van PSV kun je een waslijst van ajax en Feyenoord tegenover stellen, Feyenoord beschikt over een onuitputtelijke lijst van culthelden.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:11 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik schreef de lijst van mooie spelers van PSV al eerder:
Hans van Breukelen
Ronald Koeman
Luc Nilis
Ruud van Nistelrooy
Romario
Ronaldo
Alex
Gomes
Mark van Bommel
Philip Cocu
Eric Gerets
Ruud Gullit
Gerald Vanenburg
en ga zo maar door
Wat stelt Ajax daar tegenover?
You really wanna go there?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:11 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Hans van Breukelen
Ronald Koeman
Luc Nilis
Ruud van Nistelrooy
Romario
Ronaldo
Alex
Gomes
Mark van Bommel
Philip Cocu
Eric Gerets
Ruud Gullit
Gerald Vanenburg
en ga zo maar door
Frank Rijkaardquote:Op woensdag 9 april 2008 21:11 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Hans van Breukelen
Ronald Koeman
Luc Nilis
Ruud van Nistelrooy
Romario
Ronaldo
Alex
Gomes
Mark van Bommel
Philip Cocu
Eric Gerets
Ruud Gullit
Gerald Vanenburg
en ga zo maar door
hier zit je er compleet naastquote:Op woensdag 9 april 2008 20:21 schreef MaatjeTho het volgende:
(Eindhoven is ook stukken kleiner dan Rotterdam en Amsterdam en daar heeft het vooral mee te maken)
Die reactie van me wat meer in stijl van de slappe argumentatie van EnactedChaos ("Ado is kankah, Heerenveen heeft dat kutvolklied"). Als PSV geen succes zou hebben de komende jaren zou ik nog steeds supporter zijn.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja leuk voor nu. Maar successen zijn vergankelijk.
Wat als de successen-reeks een keer tot einde komt voor een bepaalde periode? Psv zal niet tot het oneindige deze kampioenen-reeks voortzetten. Gaan ze in Eindhoven dan allemaal arrogant wijzen naar het succesvolle verleden van hun club zoals dat ook bij ajax gebruikelijk is?
Verder heeft Psv weinig te bieden, weinig tot geen sfeer over het algemeen in het stadion, geen bijzonder fanatieke aanhang, een stadion qua grootte vergelijkbaar met een subtopper, geen uitgesproken imago behalve het 'warme imago' van een gezellig provincieclubje, geen rivaliteit met andere clubs, geen bijzonder markante historie of traditie, en geen bijzondere betekenis voor het Nederlandse voetbal behalve de laatste jaren.
Van der Sarquote:Op woensdag 9 april 2008 21:17 schreef VoreG het volgende:
[..]
Frank Rijkaard
Marco van Basten
Marc Overmars
Danny Blind
Frank de Boer
Ronald de Boer
Chivu
Edgar Davids
Finidi
Zlatan
Dani
Litmanen
Michael Laudrup
Brian Laudrup
Babangida
Maxwell
Sneijder
VDV
Kluivert
Huntelaar
En dan kan ik nog wel even doorgaan en dan alleen nog spelers van de laatste tijd.
Van der Vaartquote:Op woensdag 9 april 2008 21:11 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Hans van Breukelen
Ronald Koeman
Luc Nilis
Ruud van Nistelrooy
Romario
Ronaldo
Alex
Gomes
Mark van Bommel
Philip Cocu
Eric Gerets
Ruud Gullit
Gerald Vanenburg
en ga zo maar door
De meeste supporters van Ajax, Feyenoord en PSV komen uit de eigen stad of hoe denk jij erover?quote:
het gaat er niet om hoe ik er over denk, het gaat namelijk om feitenquote:Op woensdag 9 april 2008 21:22 schreef MaatjeTho het volgende:
[..]
De meeste supporters van Ajax, Feyenoord en PSV komen uit de eigen stad of hoe denk jij erover?
Klopt, heel veel accenten ookquote:Op woensdag 9 april 2008 21:25 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
het gaat er niet om hoe ik er over denk, het gaat namelijk om feiten
er komen elke thuiswedstrijd veel supporters vanuit heel Nederland naar De Kuip
dat zal bij ajax ook zo zijn
Ben ik het mee eens. Dit zijn mooie spelers. Alhoewel ik Sneijder en VDV alweer net een categorie lager vind.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:17 schreef VoreG het volgende:
Frank Rijkaard
Marco van Basten
Edgar Davids
Litmanen
Kluivert
Zlatan
Sneijder
VDV
Komop zeg, dit is gewoon echt tweede klasse. Laudrup was allang uitgerangeer toen hij bij Ajax kwam.quote:Marc Overmars
Danny Blind
Frank de Boer
Ronald de Boer
Chivu
Finidi
Dani
Michael Laudrup
Brian Laudrup
Babangida
Maxwell
Huntelaar
Overmars in de categorie Zenden?!quote:Op woensdag 9 april 2008 21:27 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Dit zijn mooie spelers. Alhoewel ik Sneijder en VDV alweer net een categorie lager vind.
[..]
Komop zeg, dit is gewoon echt tweede klasse. Laudrup was allang uitgerangeer toen hij bij Ajax kwam.
Marc Overmars valt in de categorie Zenden, die ik niet eens durf te noemen in de lijst met PSV-grootheden. Verder noem je een aantal namen op waarvan ik nog nooit gehoord heb (overdreven).
Je moet echt beter je best doen wil je in de buurt komen van de sterspelers van PSV.
Precies, hier in Zoetermeer zijn zat Ajacieden en Feyenoorder te vinden zondag bij het station wachtend op de trein naar Amsterdam en Rotterdam.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:25 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
het gaat er niet om hoe ik er over denk, het gaat namelijk om feiten
er komen elke thuiswedstrijd veel supporters vanuit heel Nederland naar De Kuip
dat zal bij ajax ook zo zijn
Sneijder een categorie lagerquote:Op woensdag 9 april 2008 21:27 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Dit zijn mooie spelers. Alhoewel ik Sneijder en VDV alweer net een categorie lager vind.
In Rotterdam wonen ook veel Ajacieden. Den Haag is helemaal lachwekkend: de derde stad van Nederland, maar bijna heel Den Haag is of voor Ajax of voor Feyenoord.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:28 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Precies, hier in Zoetermeer zijn zat Ajacieden en Feyenoorder te vinden zondag bij het station wachtend op de trein naar Amsterdam en Rotterdam.
quote:Op woensdag 9 april 2008 21:27 schreef SjonLok het volgende:
[..]
[..]
Komop zeg, dit is gewoon echt tweede klasse. Laudrup was allang uitgerangeer toen hij bij Ajax kwam.
Marc Overmars valt in de categorie Zenden, die ik niet eens durf te noemen in de lijst met PSV-grootheden. Verder noem je een aantal namen op waarvan ik nog nooit gehoord heb (overdreven).
Je moet echt beter je best doen wil je in de buurt komen van de sterspelers van PSV.
He dat is vet om te zien, hoe kun je dat per club bekijken?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:34 schreef MaatjeTho het volgende:
Een dergelijke kaart van Feyenoord en Ajax zou nuttig zijn in deze discussie.
zou leuk zijn als dat bij andere clubs ook bekend zou zijnquote:Op woensdag 9 april 2008 21:34 schreef MaatjeTho het volgende:
Een dergelijke kaart van Feyenoord en Ajax zou nuttig zijn in deze discussie.
Stond in Eindhovens/Brabants Daglad meen ik, kweet niet of dergelijke gegevens ook te zien zijn voor andere clubs.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:38 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
He dat is vet om te zien, hoe kun je dat per club bekijken?
Nogal logisch als de TS vraagt voor welke club je meer sympathie kunt opbrengen en waarom.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:20 schreef neilpad het volgende:
Oh mênis wist dat dit zou gaan gebeuren. Je kan zo'n topic gewoon niet openen zonder dat allerlei mensen hun club moeten gaan verdedigen, waardoor de al oude "discussie" weer los barst.
Ach van ADO Den Haag zou ik ook niet vrolijk worden.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
In Rotterdam wonen ook veel Ajacieden. Den Haag is helemaal lachwekkend: de derde stad van Nederland, maar bijna heel Den Haag is of voor Ajax of voor Feyenoord.
Kan je wel eens gelijk in hebben (zie mij eerdere comment)quote:Op woensdag 9 april 2008 21:31 schreef cultheld het volgende:
De meeste supporters van Ajax en Feyenoord komen juist niet uit Amsterdam en Rotterdam. Eerder uit Maastricht, Uden, Sneek en Almelo.
Zeker leuk en interessant om te zien.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:38 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
He dat is vet om te zien, hoe kun je dat per club bekijken?
Ach, als je sterspelers van Feyenoord moet gaan roemen om andere kwaliteiten dan voetbalkwaliteiten, dan weet je al hoe laat het isquote:Op woensdag 9 april 2008 21:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Feyenoord heeft ook een onbeperkte reeks culthelden, niet allemaal sterspelers maar spelers met karakter, markante persoonlijkheden die kleur gaven aan de competitie
Ok, dacht dat je het van een site had.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:42 schreef MaatjeTho het volgende:
[..]
Stond in Eindhovens/Brabants Daglad meen ik, kweet niet of dergelijke gegevens ook te zien zijn voor andere clubs.
Hem vind ik een echte clubheld en van Heitinga kan ik begrijpen dat andere mensen het geen topper vinden. Ik heb dus alleen spelers genoemd waarover vrijwel geen enkele discussie bestaat/bestond.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:47 schreef Nashje het volgende:
Tering, komen jullie met lijsten van mooie Ajax spelers. Nergens waar Heitinga bij staat. Poeperds.
Natuurlijk is feyenoord nog wel een topclub. Als je jaren niks wint wil niet zeggen dat je automatisch geen topclub bent. Real Madrid had tot vorig seizoen ook al 4 á 5 jaar geen enkele prijs meer gewonnen en dat met al die miljoenen en dan zou dat ook geen topclub meer zijn zeker. En nee ben geen feyenoord fan.quote:Op woensdag 9 april 2008 21:47 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ach, als je sterspelers van Feyenoord moet gaan roemen om andere kwaliteiten dan voetbalkwaliteiten, dan weet je al hoe laat het is
Maar goed, Feyenoord is natuurlijk al jaren geen topclub meer. Eerder een tobclub.
Ach, Feyenoord is niet het meeste kampioen geweest maar ze spelen wél al jaren achter elkaar redelijk stabiel in de top 3 of 4 (op een uitstapje vorig seizoen naquote:Op woensdag 9 april 2008 21:47 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ach, als je sterspelers van Feyenoord moet gaan roemen om andere kwaliteiten dan voetbalkwaliteiten, dan weet je al hoe laat het is
Maar goed, Feyenoord is natuurlijk al jaren geen topclub meer. Eerder een tobclub.
Die gozer is gewoon niet wijs, is er trouwens een lijstje te vinden met aantal supporters per club?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Desondanks heeft Feyenoord nog altijd de grootste fanatieke supportersschare in Nederland.
Ik lees deze lijst nog eens, en schiet weer in de lach!quote:Op woensdag 9 april 2008 21:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Coen Moelijn
Rinus Israel
Joop van Daele
Eddy Pieters Graafland
Willem van Hanegem
Wim Jansen
Theo Laseroms
Hans Kraay sr
Ove Kindvall
Mario Been
Henk Fräser
Ruud Heus
John de Wolf
Ulrich van Gobbel
George Boateng
Henrik Larsson
Gaston Taument
Mike Obiku
Regi Blinker
Giovanni van Bronckhorst
Joszef Kiprich
Ed de Goeij
Peter van Vossen
Henk Vos
Jurek Dudek
Paul Bosvelt
Dirk Kuijt
Damn, ben je echt zo blind om niet in te zien dat de echte (overigens zeer onterechte) arrogantie allang verplaatst is naar Eindhoven? De gemiddelde Ajax-supporter is allang niet meer bang om in te zien dat er een hoop mis is bij Ajax. In Eindhoven daarintegen blijven ze maar denken daadwerkelijk iets voor te stellen terwijl de enige reden dat ze nu iets klaar kunnen spelen het gebrek aan beter is.quote:Op woensdag 9 april 2008 13:57 schreef jorienvdherik het volgende:
PSV duidelijk.
Ajax is zo arrogant, lopen met stropdas met nr 1 enz..
Fans zijn ook zo arrogant
10000x liever psv dan ajax
quote:
PSV is kampioen van de armoedequote:Op woensdag 9 april 2008 22:11 schreef Frasier het volgende:
de enige reden is dat ze nu iets klaar kunnen spelen is 't gebrek aan beter.
quote:Op woensdag 9 april 2008 22:09 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik lees deze lijst nog eens, en schiet weer in de lach!
Als je hier een elftal mee vormt kan je goed meespelen in het circus. Misschien dat ze nog iets kunnen klaarspelen in het seniorenvoetbal.
Het zijn gewoon een stelletje veredelde havenarbeiders op voetbalschoenen.
alleen al op dit forum komt toch regelmatig "wij zijn toch de beste" voorbijquote:Op woensdag 9 april 2008 22:11 schreef Frasier het volgende:
[..]
Damn, ben jij en de rest van Nederland nou echt zo blind om te zien dat de echte (overigens zeer onterechte) arrogantie allang verplaatst is naar Eindhoven? De gemiddelde Ajax-supporter is allang niet meer bang om in te zien dat er een hoop mis is bij Ajax. In Eindhoven blijven ze maar denken daadwerkelijk iets voor te stellen terwijl de enige reden is dat ze nu iets klaar kunnen spelen is 't gebrek aan beter.
Juist, en dat de overige spelers in dat lijstje nog in de halve finale hebben gestaan voor de EC II tegen AS Monaco. Paul Bosvelt stond overigens nog in de finale voor de Uefacup 6 jaar geleden.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:16 schreef ruud_fr het volgende:
[..]vandaar dat Feyenoord met de spelers bovenaan het lijstje de beste club van de wereld was
[..]
En jullie maar gewoon niet willen in zien dat dat sarcastisch isquote:Op woensdag 9 april 2008 22:16 schreef ruud_fr het volgende:
alleen al op dit forum komt toch regelmatig "wij zijn toch de beste" voorbij
Alleen in Rozendaal hebben we geen lid geloof ikquote:Op woensdag 9 april 2008 21:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Feyenoord heeft ooit kenbaar gemaakt dat ze in vrijwel iedere gemeente in Nederland wel supporters hebben zitten volgens hun supportersbestand, ik ben benieuwd of er ook dergelijke plaatjes van ajax of Feyenoord beschikbaar zijn.
quote:onderzoek van de KNVB, weet Woerts te melden, leerde dat slechts in ??n Nederlandse gemeente geen Feyenoorder te bespeuren was; Rozendaal bij Arnhem.
Ik zal eens zoeken, ik ben er wel erg benieuwd naar.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:06 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Die gozer is gewoon niet wijs, is er trouwens een lijstje te vinden met aantal supporters per club?
sarcastische arrogantie is ook arrogantiequote:Op woensdag 9 april 2008 22:24 schreef Nashje het volgende:
[..]
En jullie maar gewoon niet willen in zien dat dat sarcastisch is.
Wat een waanidee. De PSV-ers die ik ken zien heus wel zwakke plekken. Gelukkig weet PSV de sterke punten goed te benutten en leeft de club daarom door, in plaats van dan maar meteen de hele club af te schrijven. Dat is nou net hét sterke punt van de PSV-cultuur of eigenlijk van beneden de rivieren. Maar goed, dit is weer een fanboy discussie. PSV arrogant noemen.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:11 schreef Frasier het volgende:
[..]
Damn, ben je echt zo blind om niet in te zien dat de echte (overigens zeer onterechte) arrogantie allang verplaatst is naar Eindhoven? De gemiddelde Ajax-supporter is allang niet meer bang om in te zien dat er een hoop mis is bij Ajax. In Eindhoven daarintegen blijven ze maar denken daadwerkelijk iets voor te stellen terwijl de enige reden dat ze nu iets klaar kunnen spelen het gebrek aan beter is.
Wat is dat nou voor gelul?quote:Op woensdag 9 april 2008 22:27 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
sarcastische arrogantie is ook arrogantie
Ja tuurlijk zijn het er zat die het menen, maar ik gebruik die zin alleen vaak om sarcastisch te zijn en even de huidige status van Ajax te drukken (enorm kut dus).quote:ken er bovendien zat die het menen
Ik heb meer met Feyenoord dan met die grafclub uit het zuidenquote:Op woensdag 9 april 2008 22:27 schreef EnactedChaos het volgende:
Eigenlijk wel grappig om te zien dat Feyenoord - Ajax hier altijd gedonder is maar dat we elkaar nu zitten te verdedigen
dat men het met een knipoog zegt, maar het toch meentquote:
okquote:[..]
Ja tuurlijk zijn het er zat die het menen, maar ik gebruik die zin alleen vaak om sarcastisch te zijn en even de huidige status van Ajax te drukken (enorm kut dus).
quote:Op woensdag 9 april 2008 22:38 schreef Noshiba het volgende:
Het is gewoon voor iedereen duidelijk dat psv niks is, ze winnen maar daar gaat het nu niet om, het enige wat hier gedaan word is dat alle niet psv-ers de psv'ers uit hun dromenland proberen te houden
oordeel eens niet, was topic voor de niet fansquote:Op woensdag 9 april 2008 22:38 schreef Noshiba het volgende:
Het is gewoon voor iedereen duidelijk dat psv niks is, ze winnen maar daar gaat het nu niet om, het enige wat hier gedaan word is dat alle niet psv-ers de psv'ers uit hun dromenland proberen te halen
en over die lijst met psv 'ster' spelers en dan denken dat ajax er minder heeft ga ik het maar niet hebben want dat is natuurlijke de grootste onzin op het fok forum sinds het opstarten
(denk maar eens na hoeveel onzin daar op geschreven is)
maar ben ook geen fanquote:Op woensdag 9 april 2008 22:40 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
oordeel eens niet, was topic voor de niet fans
/ignore Jorien mode enabledquote:Op woensdag 9 april 2008 22:40 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
oordeel eens niet, was topic voor de niet fans
mijn meningquote:Op woensdag 9 april 2008 22:48 schreef Lijpo het volgende:
Wat zijn er een hoop fanboys op de teen getrapt. Om nou een lijst mooie spelers van PSV te plaatsen en dan net alsof doen of Ajax er niet overheen kan treffen is echt belachelijk, lijkt me duidelijk dat Ajax minstens zoveel van zulke spelers heeft.
Gelijk en toch iets beter?quote:Op woensdag 9 april 2008 22:51 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Keeper ajax - psv = gelijk, psv iets beter
Stekelenburg en Gomes zijn beide erg belangrijk geweest voor hun team. 1e seizoenshelft pakte Steek veel penals. Toen was er de Steek hype.quote:Op woensdag 9 april 2008 22:52 schreef Blawh het volgende:
[..]
Gelijk en toch iets beter?
Ik denk dat het sowieso niet te vergelijken is, dit omdat beide teams een totaal verschillend systeem spelen. PSV heeft voor haar systeem andere type spelers nodig dan Ajax.
Heb het idee dat de originele vraag uit de OP een 'beetje' ondersneeuwt in dit topic. Jammer, het had best een leuke discussie kunnen worden als die kansloze top 3 supporters de boel niet zouden vergallen.quote:Ik zou wel van de mensen die niet supporter zijn van één van beide clubs (want dat geneuzel van de fans kennen we nou wel) willen horen voor welke club meer sympathie is, voor Ajax of PSV, en waarom.
Ik snap nooit dat mensen kunnen zeggen dat resultaat belangrijker is dan het voetbal. Hoe zie jij voetbal als je vindt dat resultaat het belangrijkste is? Als oorlog, als iets waaruit je je eigen identiteit kan aflezen, hoe..?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:15 schreef RM-rf het volgende:
Wat is er dan zo enorm mis aan 'resultaatvoetbal' ...?
het resultaat _is_ gewoonweg ook het belangrijkste aan het spel, en een goed voetbalteam ias pas goed als het zich ook concentreert op dat resultaat...
je snapt het niet...quote:Op donderdag 10 april 2008 13:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik snap nooit dat mensen kunnen zeggen dat resultaat belangrijker is dan het voetbal. Hoe zie jij voetbal als je vindt dat resultaat het belangrijkste is? Als oorlog, als iets waaruit je je eigen identiteit kan aflezen, hoe..?
Voetbal is bedoeld als entertainment! Niets meer en niets minder. En om het publiek te vermaken moet er mooi voetbal gespeeld worden (er zijn wel uitzonderingen). Dáárom vind ik bijvoorbeeld Twente sympathieker dan NAC, VVV dan Excelsior, en Ajax dan PSV.
Bij PSV val ik bij de samenvattingen al in slaap (al ben ik wel dankbaar dat ze het in Europa zo goed doen, daardoor kunnen clubs als Heerenveen ook Europees voetbal spelen). Als ik ze real-life in Heerenveen zie spelen, ben ik altijd blij dat Heerenveen wél probeert te voetballen, anders zou er behalve de spanning niets aan zijn.
Ja zo voer je een discussiequote:
quote:
quote:
quote:Op woensdag 9 april 2008 18:50 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Heracles was hij fan van tot hij geen kaarten meer kon krijgen
Is er een retard of the year prijs op dit forum? Zoja wil ik graag Jorien nomineren
quote:
quote:Op woensdag 9 april 2008 22:31 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ik heb meer met Feyenoord dan met die grafclub uit het zuiden
quote:
Nou, daar zijn een heleboel voorbeelden van maar ik snap heel goed dat je dat als Ajax suporter niet "ziet". Zo zie ik ook niet zie dat PSV suporters arroganter worden de laatste jaren (wat veel mensen hier beweren).quote:Op donderdag 10 april 2008 14:30 schreef M0NTANA het volgende:
Kan me best goed voorstellen dat het gemoedelijke, warme PSV bij sommige mensen meer gewaardeerd wordt dan het arrogante, hautaine bij Ajax, maar hoe arrogant is Ajax dan wel en hoe uit zich dat?
Ik vind het prachtig. Wij zijn Ajax, wij zijn Amsterdam. Wie zijn jullie dan?quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:28 schreef TomHoofd het volgende:
[..]
Maar dat zelfverzekerde hoort natuurlijk ook wel bij Amsterdam en dat heeft natuurlijk in bepaalde opzichten ook z'n charme .
De beste staat toch altijd bovenaan? Wint altijd enzo?quote:
Jij bent Amsterdam?quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig. Wij zijn Ajax, wij zijn Amsterdam. Wie zijn jullie dan?
Al kan ik best begrijpen dat anderen ons daar door niet zo lief vinden. Maar goed, het zou mij een zorg zijn wat ze van ons vinden.
Tja in Eindhoven / Brabant heerst toch wat meer gezeligheid enzo. Ik woon nu in A'dam en heb ook in Eindhoven gewoond en je merkt duidelijk de "sfeer" van de club erg overeenkomt met houding van de inwoners van de stad.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik vind het prachtig. Wij zijn Ajax, wij zijn Amsterdam. Wie zijn jullie dan?
Al kan ik best begrijpen dat anderen ons daar door niet zo lief vinden. Maar goed, het zou mij een zorg zijn wat ze van ons vinden.
Dat vind ik ook. Maar als we dat zeggen zijn we weer arrogantquote:Op vrijdag 11 april 2008 09:44 schreef MarkNMGN het volgende:
Er zijn in Nederland maar twee clubs die er toe doen, Feyenoord en Ajax.
Wat maakt dat uit?quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:57 schreef Rekkie het volgende:
Jammer dat dat nou net de 2 clubs zijn die de laatste jaren het slechts presteren.
Nee dat is een gevoel, history bepaalt ansich helemaal niets.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:59 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit?
Dat is gewoon historisch bepaald.
Jamaaaaaar zullie waar de eerste die EC1 winnaar waren jeweetsquote:Op vrijdag 11 april 2008 10:10 schreef TomHoofd het volgende:
Wel opmerkelijk dat PSV dan in die historie 7 kampioenschappen meer heeft behaald van Feyenoord.
Als je het als een feit presenteert dan is het inderdaad behoorlijk arrogant. Zolang je ik vind er bij zet kan ik er wel mee leven.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Maar als we dat zeggen zijn we weer arrogant.
Best kut. Dat je als beste team toch tweede of erger wordt en verliest van een middenmotor.quote:Op vrijdag 11 april 2008 09:44 schreef MarkNMGN het volgende:
Tsjah, beide niet.
PSV kan ik niet warm of koud van worden, zie ik niet eens als aartsrivaal. De nepheid straalt er dan ook vanaf.
Bij een Feyenoord-PSV heb ik hetzelfde gevoel als dat ik bij Feyenoord-WillemII zou hebben ofzo.
Het buitenland denkt daar toch echt anders over. En die zijn minder subjectief dan een willekeurige voetbalkijker hier.quote:Er zijn in Nederland maar twee clubs die er toe doen, Feyenoord en Ajax.
Welk buitenland? Belgie zeker? In de rest van de wereld is het toch echt Ajax, en ver daarna Feyenoord. Helaas.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:56 schreef gr8w8 het volgende:
Het buitenland denkt daar toch echt anders over. En die zijn minder subjectief dan een willekeurige voetbalkijker hier.
Gezien de prestaties europees, de afgelopen jaren denk ik toch echt dat PSV eerder naar voren komt dan de rest..quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:26 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Welk buitenland? Belgie zeker? In de rest van de wereld is het toch echt Ajax, en ver daarna Feyenoord. Helaas.
Ja en? Waar bestaat de status van Ajax en Feyenoord uit dan?quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Toch typisch dat alle Psv-ers in dit topic alleen kunnen wijzen op de prestaties van hun club als iemand de historie en uitstraling van ajax of Feyenoord benadrukt. Dat onderbouwt nog eens de stelling dat de status van Psv als topclub bestaat bij de gratie van succes en verder niks.
Je moet niet denken, maar gewoon een gesprekje voeren met voetballiefhebbers en dan kom je erachter dat ze alleen Ajax kennen.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:32 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Gezien de prestaties europees, de afgelopen jaren denk ik toch echt dat PSV eerder naar voren komt dan de rest..
Been there, done that.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:36 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je moet niet denken, maar gewoon een gesprekje voeren met voetballiefhebbers en dan kom je erachter dat ze alleen Ajax kennen.
Menoing, geen feit. De naam wellicht, maar vraag ze niet naar de huidige spelers en prestaties. Maar blijkbaar is alleen alles van vijf jaar of ouder een valide argument.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:26 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Welk buitenland? Belgie zeker? In de rest van de wereld is het toch echt Ajax, en ver daarna Feyenoord. Helaas.
Je denkt dat ze de spelers van PSV wél bij naam kennen?quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:41 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Menoing, geen feit. De naam wellicht, maar vraag ze niet naar de huidige spelers en prestaties. Maar blijkbaar is alleen alles van vijf jaar of ouder een valide argument.
Dat is wel vreemd, hoe komt dat? Want als ik naar mezelf kijk, dan vind ik Marseille niet groter dan Lyon bijvoorbeeld, of Liverpool dan Chelsea enz.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:36 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je moet niet denken, maar gewoon een gesprekje voeren met voetballiefhebbers en dan kom je erachter dat ze alleen Ajax kennen.
Bij Ajax vooral het feit dat het misplaatst is. Vooral vanuit de Ajax hoek hoor je nogal wat gejank over de manier waarop bijvoorbeeld PSV voetbalt. Ajax speelt eens twee wedstrijden achter elkaar redelijk voetbal en heel Amsterdam loopt met een stijve lul. Direct weer opmerkingen over kampioen van de armoede e.d. Dit terwijl Ajax het maar niet lukt om over een heel seizoen te presteren. En Europees is het natuulijk helemaal ellende. Ze zijn al uitgeschakeld voor ze ingeschreven zijn. Wat dat betreft gaat mijn sympathie ook naar PSV. (ook de enige club die internationaal nog wat voor Nederland doet)quote:
Omdat het in de meeste landen nooit op tv is of na 23:00 's avonds. Zeg nou zelf wij kijken ook niet voor onze lol naar de Oostenrijkse competitie.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd, hoe komt dat? Want als ik naar mezelf kijk, dan vind ik Marseille niet groter dan Lyon bijvoorbeeld, of Liverpool dan Chelsea enz.
quote:
Heb jij de afgelopen maanden onder een steen gelegen ofzo ??quote:Op vrijdag 11 april 2008 13:41 schreef RM-rf het volgende:
Moet je vooral naar Cruijff blijven luisteren (binnenkort gaat hij vast zijn Grote Belofte Brian Roy introduceren als nieuwe Financieel Directeur bij Ajax, omdat 'Brian hep wel gefoel voor marketing enzo' ), wordt PSV ook in de komende tien jaar 7 of 8 maal kampioen...
Waar zie je mij zeggen dat ik PSV al middenmotor beschouw?quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:56 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Best kut. Dat je als beste team toch tweede of erger wordt en verliest van een middenmotor.
Je moet niet zo overdrijvenquote:Op donderdag 10 april 2008 14:16 schreef RM-rf het volgende:
[..]
of ga jij enthousiast zijn over een alle wedstrijden verliezend tiendeklasser elftalletje...? ben je enthousiast over het seizoen van je team als ze degraderen? loopt je te mieseren als ze de bokaal in de lucht houden?
quote:
De intentie was juist de antipathie te tonen en uit te leggen hoe het komt. Ik vraag me in alle eerlijkheid af waarom PSV niet wat beter voetbal laat zien tegen kleine clubs. Iemand?quote:Op vrijdag 11 april 2008 16:01 schreef DutchGooner het volgende:
Kan dit topic niet dichtgeflikkerd worden?
Volgens mij is de intentie van dit topic helemaal naar de knoppen.
Maar ik lees voornamelijk toch weer een welles/niets spelletje tussen de top-3 supporters,die meningen kennen we inmiddels wel, had het wel leuk gevonden als deze discussie was geweest tussen de niet top-3 supporters.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
De intentie was juist de antipathie te tonen en uit te leggen hoe het komt.
Dat had je uiteraard wel kunnen verwachten.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:53 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Maar ik lees voornamelijk toch weer een welles/niets spelletje tussen de top-3 supporters,die meningen kennen we inmiddels wel, had het wel leuk gevonden als deze discussie was geweest tussen de niet top-3 supporters.
idd maar vind het wel jammer.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dat had je uiteraard wel kunnen verwachten.
In die vraag zit al een waardeoordeel en stuurt daarmee het antwoord en de discussie al.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
De intentie was juist de antipathie te tonen en uit te leggen hoe het komt. Ik vraag me in alle eerlijkheid af waarom PSV niet wat beter voetbal laat zien tegen kleine clubs. Iemand?
Haha ja natuurlijk maar als niemand een mening erover zou hebben zou het ook een beetje suf wordenquote:Op vrijdag 11 april 2008 17:59 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
In die vraag zit al een waardeoordeel en stuurt daarmee het antwoord en de discussie al.
Goed punt.quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Omdat het voor hun werkt in een standaard concept te spelen. Daardoor leer je nog meer op elkaar ingespeeld te raken, waar je je voordeel mee kan doen in de belangrijkere wedstrijden. Je hoeft alleen accenten anders te zetten, maar het principe blijft hetzelfde.
Overigens merk je in dat soort wedstrijden, voorzover ik het mee krijg, dat PSV het dan moeilijker krijgt naarmate de voorsprong uitblijft. En dat is natuurlijk een zwakte van die ploeg, wat in de Nederlandse competitie niet of amper blootgelegd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |