Het is irritantquote:Op woensdag 9 april 2008 13:59 schreef Intergalactrick het volgende:
Wat is er mis met arrogantie?
Arbeiders van een bedrijf die de sport beoefenden. Nu kan Ajax ook echt niet zonder het bedrijfsleven. Vind het een raar argument van je.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:03 schreef RedGuy het volgende:
Ondanks dat ik een hekel aan arrogantie heb, en Ajax heeft dat al jaren natuurlijk, is de haat van de meesten daartegen gewoon gebaseerd op jaloezie, denk ik.
En als ik moet kiezen, kies ik (als Feyenoorder) dan toch eerder voor Ajax, omdat dat veel meer een echte club is dan PSV, wat notabene uit een bedrijf is voort gekomen.
Mag ik je wel even wijzen op de shirts die ze bij Ajax droegen na de blessure van leonardo, was gewoon een idee vanuit de groep.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:09 schreef Curri het volgende:
Ik zou denk ik kiezen voor PSV, voornamelijk omdat het een echt team is, kijk bijvoorbeeld toen Gomes in die wedstrijd een blessure kreeg, je kon zien dat ze het erg vonden, dat is bij Ajax niet echt zo..
maar dat was nep.... wie heeft er nu in hemelsnaam sympathie met Leonardo?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:21 schreef denthemen het volgende:
[..]
Mag ik je wel even wijzen op de shirts die ze bij Ajax droegen na de blessure van leonardo, was gewoon een idee vanuit de groep.
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:18 schreef Feitosa het volgende:
en de media tevens alle belangrijke momenten van Ajax uitvergroten , terwijl veel belangrijke momenten van PSV worden afgedaan als : ze hebben geluk gehad en veel minder zendtijd krijgen. etc.
Leonardo.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
maar dat was nep.... wie heeft er nu in hemelsnaam sympathie met Leonardo?
Alleen dat taaltje hè........quote:Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef bramos-elvis het volgende:
PSV heeft dezelfde vormen van arrogantie als Ajax....
Wat moet ik hiermee. Ik ben geen psv fan Einstein.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..], ah gossiepossie
. Broelie broelie
.
.
Echte Amsterdammers zal je niet vaak meer vinden in het stadion , de laatste keer dat ik in die kut-arena was , dacht ik dat ik op een of andere veemarkt was , die accentjesquote:
ja idd, psv uit ben ik niet zenuwachtig voor ofzo, ajax wedstrijden welquote:Op woensdag 9 april 2008 14:20 schreef PBateman1978 het volgende:
De Ajax-haat is er bij mij met de paplepel ingegoten, moet zeggen dat het tegenwoordig niet echt ''haat'' meer is, maar gewoon een aversie zeg maar.
En PSV telt in mijn ogen niet mee, als club natuurlijk wel, maar wat supporters betreft helemaal niet.
PSV-thuis is voor mij net zo interessant als De Graafschap-thuis om maar wat te noemen, terwijl Ajax-thuis de wedstrijd van het jaar is. (al vind ik persoonlijk ADO-thuis NOG leuker..)
Ik heb altijd het idee dat ik een willekeurige wedstrijd in een islamitisch land zit te bekijken.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Echte Amsterdammers zal je niet vaak meer vinden in het stadion , de laatste keer dat ik in die kut-arena was , dacht ik dat ik op een of andere veemarkt was , die accentjes
Philps is net zo neerbuigendheid als Ajax....quote:Omdat ajacieden vaak zo neerbuigend doen , en de media tevens alle belangrijke momenten van Ajax uitvergroten , terwijl veel belangrijke momenten van PSV worden afgedaan als : ze hebben geluk gehad en veel minder zendtijd krijgen. etc.
Ik vind dat zo zielig. Nu de 4e?? keer landskampioen achter elkaar en dan nog zeiken over het onaantrekkelijke voetbal......pure jaloezie.
En ja, Philips heeft in een ver verleden een sportvereniging opgericht.....maar wat daar nu negatief aan is snap ik niet.
Och krijg je dit weer..... zuchtquote:Op woensdag 9 april 2008 14:39 schreef bramos-elvis het volgende:
[..]
Philps neerbuigendheid als Ajax....
En ja, ook ik deel de mening van de hilversumse media. Ik hoef geen half uur samenvatting van philps te zien als er geen flikker aan is. Samenvattingen moeten worden afgestemd op de aantrekkelijkheid/kansen/sensaties in een wedstrijd en niet op grootte van clubs.
En ja, Philips speelt onaantrekkelijk voetbal voor een neutrale toeschouwer, als supporter let je daar minder op (bij EVV is het namelijk vaak niet om aan te zien)
en ja, Philips is niet Eindhoven
In de rij achter me zitten er drie uit Amsterdam...quote:Op woensdag 9 april 2008 14:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Echte Amsterdammers zal je niet vaak meer vinden in het stadion , de laatste keer dat ik in die kut-arena was , dacht ik dat ik op een of andere veemarkt was , die accentjes
quote:Op woensdag 9 april 2008 14:39 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat ik een willekeurige wedstrijd in een islamitisch land zit te bekijken.
Zo is het, maar als club je vaak een stempel. Bij Ajax is dat arrogantie, maar bij psv gaat het bijvoorbeeld om saai publiek. Is het daar stil dan krijg je er reacties op, is het bij een club als feyenoord stil hoor je er niemand over terwijl het minstens even vaak gebeurtquote:Op woensdag 9 april 2008 14:29 schreef bramos-elvis het volgende:
Philps heeft dezelfde vormen van arrogantie en neerbuigendheid als Ajax....
Dat weet ik niet, ik kom nooit in het PSV stadion.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:43 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat is met PSV zo , een paar jaar geleden was Ajax echt FC Bijlmer
Ik word ook zó ziek van dat continu afzetten tegen Ajax. Van shawls als 110% anti-Ajax word ik niet goed hoor. Als Ajax verliest geniet ik, maar gewoon omdat ik ze niets gun. Als Feyenoord verliest, lach ik ook lekker. Ik gun het mijn eigen club en dat gebeurt vaak zat. Ik hou van mijn club en ben geen anti-fan van Ajax.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zo is het, maar als club je vaak een stempel. Bij Ajax is dat arrogantie, maar bij psv gaat het bijvoorbeeld om saai publiek. Is het daar stil dan krijg je er reacties op, is het bij een club als feyenoord stil hoor je er niemand over terwijl het minstens even vaak gebeurt
Wat mij bij psv opvalt is het feit dat er daar meer draait om de haat tegen Ajax dan de eigen clubliefde, spandoeken over Slavia Praag etc. Spreekkoren over het Europese voetbal van Ajax etc. Ze zien Ajax ook als rivaal terwijl het van ons af naar psv helemaal niet is. We hebben maar 2 échte rivalen: Den Haag en Feyenoord. Dat ze ons bij psv als rivalen zien is schattig, maar meer dan concurrenten zijn we niet
Wat een klets..........quote:Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef denthemen het volgende:
Ze zien Ajax ook als rivaal terwijl het van ons af naar psv helemaal niet is. We hebben maar 2 échte rivalen: Den Haag en Feyenoord. Dat ze ons bij psv als rivalen zien is schattig, maar meer dan concurrenten zijn we niet
PSV heeft gewoon hooligans nodig. ADO en Feyenoord zijn onze echte rivalen (en misschien Utrecht ook wel) terwijl PSV alleen een concurrent is. Laten dit nu net de clubs zijn met een harde kern. PSV is gewoon te braaf om echte vijanden(en dus rivaal) van Ajax te worden. Er moet een soort van leven of dood spanning tussen de clubs zitten. Op dit moment is PSV alleen nog maar die club die telkens met kutvoetbal kampioen wordt en waarvan de fans een steeds grotere bek krijgen.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Wat mij bij psv opvalt is het feit dat er daar meer draait om de haat tegen Ajax dan de eigen clubliefde, spandoeken over Slavia Praag etc. Spreekkoren over het Europese voetbal van Ajax etc. Ze zien Ajax ook als rivaal terwijl het van ons af naar psv helemaal niet is. We hebben maar 2 échte rivalen: Den Haag en Feyenoord. Dat ze ons bij psv als rivalen zien is schattig, maar meer dan concurrenten zijn we niet
Voor een niet fan post je wel vaak in Ajax en andere voetbaltopics.......lastig he, begrijpend lezen.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:31 schreef BobbyHill het volgende:
PSV is een luizige ploeg, uit een lelijke stad, zonder een mooi stadion, zonder sfeer, zonder rivalen, zonder harde kern, zonder de intentie mooi voetbal te spelen, zonder identiteit, zonder oog voor talent, zonder durf, zonder uitstraling.
Je kan van Ajax en Feyenoord zeggen wat je wilt, maar ze hebben tenminste een identiteit om te kunnen hekelen. PSV is van een zodanig oninteressante sufheid dat ze op geen enkele manier prikkelen. Een beetje zoals RKC en Excelsior me ook niet warm of koud maken. Grijze club.
Ik ben in heel m'n leven nog nooit in de ArenA geweestquote:Op woensdag 9 april 2008 15:51 schreef Feitosa het volgende:
Voor een niet fan post je wel vaak in Ajax en andere voetbaltopics.......lastig he, begrijpend lezen.
O.K. Ajax heeft mijn sympathie, de laatste keer dat ik van PSV kippevel kreeg was op 1 november 1989.quote:
En daar kan Ajax of 'echte' Ajax supporters wat aan doen? Nou ja, Ajax wel.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:08 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Dan kies ik zonder te twijfelen voor psv. ajx is arrogant en laf. Als het goed gaat is iedereen voor ajx maar als het slecht gaat hoor je er niemand over.
De 'echte' kunnen hier niks aan doen natuurlijk. Maar dit beeld heeft heel nederland van die club. De uitstraling van de club trekt dit soort mensen aan.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En daar kan Ajax of 'echte' Ajax supporters wat aan doen? Nou ja, Ajax wel.
Maar genoeg Ajax fans flikkeren dat soort mensen het liefst head-down van de tweede ring af.
Rivaliteit heeft niks met hooligans te maken, althans, zo zou het moeten zijnquote:Op woensdag 9 april 2008 15:07 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
PSV heeft gewoon hooligans nodig. ADO en Feyenoord zijn onze echte rivalen (en misschien Utrecht ook wel) terwijl PSV alleen een concurrent is. Laten dit nu net de clubs zijn met een harde kern. PSV is gewoon te braaf om echte vijanden(en dus rivaal) van Ajax te worden. Er moet een soort van leven of dood spanning tussen de clubs zitten. Op dit moment is PSV alleen nog maar die club die telkens met kutvoetbal kampioen wordt en waarvan de fans een steeds grotere bek krijgen.
quote:
Een Feyenoorder zou nooit voor hunnie kiezen!quote:Op woensdag 9 april 2008 16:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik als Feyenoorder zou toch voor ajax kiezen
Een goed 10 jaar geleden had PSV een leuke groep hoor. Ze waren niet de grootse, maar ze mochten er wel zijn. Tegenwoordig stelt dat niet veel meer voor nee.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:07 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
PSV heeft gewoon hooligans nodig. ADO en Feyenoord zijn onze echte rivalen (en misschien Utrecht ook wel) terwijl PSV alleen een concurrent is. Laten dit nu net de clubs zijn met een harde kern. PSV is gewoon te braaf om echte vijanden(en dus rivaal) van Ajax te worden. Er moet een soort van leven of dood spanning tussen de clubs zitten. Op dit moment is PSV alleen nog maar die club die telkens met kutvoetbal kampioen wordt en waarvan de fans een steeds grotere bek krijgen.
Lelijk stadion??? 1 van de weinige clubs die nog een eigen stadion hebben. Ben je wel ooit in het PSV-stadion geweest.? Het is een prachtig stadion, ligt midden in het centrum.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:31 schreef BobbyHill het volgende:
PSV is een luizige ploeg, uit een lelijke stad, zonder een mooi stadion, zonder sfeer, zonder rivalen, zonder harde kern, zonder de intentie mooi voetbal te spelen, zonder identiteit, zonder oog voor talent, zonder durf, zonder uitstraling.
Je kan van Ajax en Feyenoord zeggen wat je wilt, maar ze hebben tenminste een identiteit om te kunnen hekelen. PSV is van een zodanig oninteressante sufheid dat ze op geen enkele manier prikkelen. Een beetje zoals RKC en Excelsior me ook niet warm of koud maken. Grijze club.
Amen. Ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:30 schreef Cyber2003 het volgende:
Uiteraard PSV. Een club met een warme uitstraling, met heel veel geweldige clubmensen in en rond de club. Iedereen daar omheen ademt PSV. Een professionele cultuur waar een grapje nog een grapje kan zijn, waar de NV op de achtergrond staat en waar men familiegezind is. De grote contacten in Zuid-Amerika en de vele Braziliaanse helden (Romario, Ronaldo, Gomes, Alex) zijn voor mij heel mooi om te zien, maar dat is misschien persoonlijk. Dat in combinatie met de eigen jeugd van de laatste jaren is een goed proces.
Ajax is kil, koud, doet me helemaal niets. Zo'n betonbak als stadion met oerlelijke grachten en dan die akoestiek, pff. Het is een hard sfeertje. En dan dat volledig misplaatste arrogante gedrag van hun. Misschien nog wel erger is het feit dat ze altijd maar weer terugwijzen op het (rijke) verleden, dat inmiddels al steeds meer achterop begint te raken. Teren op resultaten uit het verleden noemen ze dat, en daar zijn ze in Amsterdam heel goed in. Een toppunt van arrogantie is ook de zogenaamde Ajax-cyclus die elk seizoen zich weer voordoet: begin van het jaar gelijk weer hoog van de toren afblazen (Ajax kampioenen, nummer 1, dit jaar gaan we heersen), daarna een steeds verdergaande lijn naar beneden. En aan het eind van het jaar is het weer gezegd: 'het huidige jaar is een opbouwjaar, volgend jaar vlammen we en maken we die boeren in". Voor mij is het echt een te trieste club. Ik heb respect voor het verleden, waarin ze geweldig waren. Maar heden ten dage stelt het allemaal zo weinig meer voor.
Ohja, de gemiddelde reactie van de Ajax fans is ook de stereotiep voor woorden. "PSV stelt niks voor, er zijn geen hooligans (![]()
), geen sfeer, geen echte topclub, maar 2 echte in NL blabla". Puur afzetten en jaloezie op de club uit Eindhoven, dat clubje dat nu wel al jaren de Eredivisie beheerst. Ze willen het blijkbaar niet inzien. Dat noemen ze in termen de ontkenningsfase.
![]()
Maar voor mij is er maar 1 conclusie: PSV is het heden, Ajax het verleden.
Dat komt denk ik door het streven van de club om altijd mooi voetbal te spelen. Niet dat dat zo goed gelukt is de laatste jaren maar die intentie is er wel. Ik heb niets tegen PSV maar het is zo dood saai.. Ik ga nog liever een wedstrijd van Feyenoord kijken omdat er dan meer sfeer en spectacel te verwachten is. Maar ja PSV daar tegenover pakt wel de prijzen nationaal gezien.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:38 schreef ysduiker het volgende:
De populariteit van Nederlandse voetbalclubs gemeten door TNS-NIPO in opdracht van Digitenne:
1. Ajax 26%
2. Feyenoord 23%
3. PSV 13%
Ajax blijkt dus, ondanks de beroerde resultaten van de laatste jaren, onder de Nederlandse bevolking nog altijd 2 x zo populair als PSV.
Bron: http://www.log-isch.nl/logisch/2007/12/de-populairste.html
quote:Ajacide is een psychische aandoening. De patiënt lijdt aan hevige waanbeelden en een verwrongen zelfbeeld. Ook hallucinaties komen veelvuldig voor. Ajacide draagt bij aan een attitude waarbij men steeds denkt de beste te zijn, vooral wanneer dit absoluut niet het geval is.
Ajacide komt dan ook vooral voor bij personen uit achterstandsgroepen, mensen met sociale en fysieke defecten en pubers. De ajacied heeft veelal overgewicht, vormen van acné, draagt doorgaans een meekleurende bril), heeft een voorliefde voor zware nep sieraden en goedkope sportkleding, en beoefent vaak atletiek (hardlopen).
Aangezien de ajacied - naast zijn fysieke verschijning - lijdt aan tunnelvisie en temporele blindheid, zijn de contactuele eigenschappen van een patiënt vaak niet-bestaand. Zij bedienen zich daarom vaak van eenzijdige, non-face-to-face communicatie als teletekst, internet en e-mail om hun fantasieën te verspreiden. Ajacidische mensen treft men dan ook veel aan in de media.
Hoewel de aandoening in principe terminaal is, is genezing mogelijk. Twee keer achter elkaar verliezen is vaak voldoende om ajacide symptomen enkele maanden te neutraliseren. Ajacide is echter een recidivistische aandoening en is daarom zeer moeilijk te behandelen. Hoewel er voldoende behandelingen beschikbaar zijn zoals shocktherapie, lobotomie en knuppeltherapie, komt het vaak voor dat de patiënt niet voor zijn behandeling komt opdagen en nog vaker dat deze ervoor wegloopt. Ajacidelijders vertonen een aanmerkelijke ontwikkeling van de beenspieren, zij kunnen vaak hard wegrennen”.
als je met een Ajax shirt in Rotterdam of Den Haag komt kun je een probleem hebben... en zij hebben andersom ook een probleem. In Eindhoven niet, ze zullen je hooguit raar aankijken of lachen. er moet een vijandige sfeer zijn tussen de partijen. hooligans zijn dan een logisch gevolg (die in bedwang gehouden moet worden).quote:Op woensdag 9 april 2008 16:23 schreef denthemen het volgende:
[..]
Rivaliteit heeft niks met hooligans te maken, althans, zo zou het moeten zijn
En zelfs concurrenten zijn we niet eens meer.quote:Op woensdag 9 april 2008 14:44 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zo is het, maar als club je vaak een stempel. Bij Ajax is dat arrogantie, maar bij psv gaat het bijvoorbeeld om saai publiek. Is het daar stil dan krijg je er reacties op, is het bij een club als feyenoord stil hoor je er niemand over terwijl het minstens even vaak gebeurt
Jaloers op watquote:
Man, wij toch ook.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:15 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Jaloers op wat![]()
Laten we eerlijk zijn. Het enige wat jullie kunnen is terugkijken naar het verleden.
Blijven jullie maar lekker die club met de traditie en uitgesproken imago. Dan wordenwij wel steeds gewoon kampioen.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Man, wij toch ook.![]()
Je kunt zeggen over ajax wat je wilt, de arrogantie van die club spreekt mij ook niet aan, en de sfeer in De Kuip is bij enkele goede wedstrijden veel mooier dan het ooit in de arena kan worden, maar eerlijk is eerlijk, ajax is samen met Feyenoord wel de enige club met een imposante achterban, groots stadion, mooie traditie, rivaliteit, een geweldige en oneindige historie en een uitgesproken imago dat bij ajax zelfs reikt tot ver over de landsgrenzen. Dat maakt een club een topclub.
Nogmaals, Psv kan wat betreft uitstraling nog niet eens in de schaduw staan van Feyenoord en ajax, ookal houdt Psv als enige club de laatste jaren de naam van het Nederlandse voetbal hoog in het buitenland.
Maar de goede jaren komen vanzelf weer een keer terug bij ajax en Feyenoord, en Psv zakt ook wel weer een keer in, buiten de prestaties om is Psv niets meer dan een gemoedelijk provincieclubje, en op basis van prestaties alleen wordt je geen volwaardige topclub.
Dan kan ajax nog wel niet je club zijn, sterker nog het is de uitgesproken rivaal van mijn cluppie maar op die punten verdienen ze toch de credits. Bovendien waar zou ajax zijn zonder Feyenoord, of Feyenoord zonder ajax. Nooit meer de enige echte klassieker. Die rivaliteit tussen deze 2 Nederlandse grootmachten gaat terug tot ver voor de oorlog, en is dus onderdeel van onze nationale voetbaltraditie.![]()
En Ajax heeft die spelers niet?quote:Op woensdag 9 april 2008 17:19 schreef SjonLok het volgende:
Ik vind twee dingen mooi aan PSV:
1) De spelers die ze in de loop der jaren hebben gehad, zoals Hans van Breukelen, Ronald Koeman, Luc Nilis, Ruud van Nistelrooy, Romario, Ronaldo, Alex, Gomes, Mark van Bommel, Philip Cocu, Eric Gerets, Ruud Gullit, Gerald Vanenburg en ga zo maar door.
Bijna ieder seizoen zitten er een of meerdere parels in de spelersgroep.
2) De wedstrijden die ze in Europa spelen.
PSV won de Europacup I in 1988, een van de grootste jaren in het Nederlandse voetbal.
De laatste jaren doen ze ook goed mee in de Champions League en de Uefa Cup. In het begin van de CL hadden ze weinig kans, en kwamen ze nooit de groepsfase door. Op een gegeven moment begon het echter te draaien, met voor mij persoonlijk (en waarschijnlijk vele anderen) als hoogtepunt de wedstrijd in de halve finale van de CL 2004/05:
Uit verliest PSV met 2-0 van AC Milaan, maar thuis komt PSV al in de eerste helft met 2-0 voor en speelt het 't Grote AC Milaan helemaal zoek. Een legendarische wedstrijd met mannen als Gomes, Alex, Cocu, Van Bommel en ga zo maar door.
Dat basseer je zeker op dat jullie een keer de bekerfinale hebben gehaaldquote:Op woensdag 9 april 2008 17:15 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Jaloers op wat![]()
Laten we eerlijk zijn. Het enige wat jullie kunnen is terugkijken naar het verleden.
Ik koester het verleden maar kijk er niet constant naar terug.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Man, wij toch ook.![]()
Je kunt zeggen over ajax wat je wilt, de arrogantie van die club spreekt mij ook niet aan, en de sfeer in De Kuip is bij enkele goede wedstrijden veel mooier dan het ooit in de arena kan worden, maar eerlijk is eerlijk, ajax is samen met Feyenoord wel de enige club met een imposante achterban, groots stadion, mooie traditie, rivaliteit, een geweldige en oneindige historie en een imago dat reikt tot ver over de landsgrenzen. Dat maakt een club een topclub.
Nogmaals, Psv kan wat betreft uitstraling nog niet eens in de schaduw staan van Feyenoord en ajax, ookal houdt Psv als enige club de laatste jaren de naam van het Nederlandse voetbal hoog in het buitenland.
Maar de goede jaren komen vanzelf weer een keer terug bij ajax en Feyenoord, en Psv zakt ook wel weer een keer in, buiten de prestaties om is Psv niets meer dan een gemoedelijk provincieclubje, en op basis van prestaties alleen wordt je geen volwaardige topclub.
Nee dat baseer ik op jullie prestaties van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:54 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dat basseer je zeker op dat jullie een keer de bekerfinale hebben gehaald
Lol, dat was kwartfinale. Nog wel ff een verschil.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
En Ajax heeft die spelers niet?
En zo'n wedstrijd heeft Ajax ook gehad en Ajax was toen veel dichterbij, daar kwam de genadeslag namelijk in de blessuretijd van de blessuretijd.
triestig, voor ajax kiezenquote:Op woensdag 9 april 2008 16:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik als Feyenoorder zou toch voor ajax kiezen, ondanks dat de arrogantie van die club mij totaal niet aanstaat. Maar de arrogantie komt nu ook al bij de provincieclub om de hoek kijken nu ze de laatste jaren zo goed presteren en hier maar al te graag mee te koop lopen en het dan niet nalaten om de randstedelijken op hun nummer te zetten (soms terecht, maar meestal niet).
Maar ik ben van mening dat er eigenlijk maar 2 topclubs zijn die er werkelijk toe doen in Nederland en dat zijn ajax en Feyenoord, op basis van de historie en de tradities, de enorme aanhang, de stadions, de rivaliteit, het imago van beide clubs etc.
Wat betreft de uitstraling van beide clubs kan Psv nog niet in de schaduw staat van beide clubs, al is Psv de laatste jaren ongetwijfeld de beste club van Nederland qua prestaties maar het blijft een provincieclubje met een aanhang in bescheiden aantallen in vergelijking met ajax en Feyenoord, en het straalt ook niets uit, althans niets meer dan Vitesse bijvoorbeeld.
Wellicht een beetje een warrig verhaal maar het is dan ook meer een gevoelskwestie, moeilijk uit te leggen.![]()
Feyenoord is niet voorbij. Qua prestaties is Feyenoord niet groots met enkele uitschieters. Maar qua achterban wel.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Blijven jullie maar lekker die club met de traditie en uitgesproken imago. Dan wordenwij wel steeds gewoon kampioen.
En als je dit over Ajax zegt, ben ik het met je eens. Maar Feyenoord is gewoon voorbij. Feyenoord hoort meer in een rijtje als Nottingham Forrest, KV Mechelen. Vroeger was het top, tegenwoordig verre van dat.
Je hebt wel een post met een hoop onzin bij elkaar geraapt inderdaad.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Man, wij toch ook.![]()
Je kunt zeggen over ajax wat je wilt, de arrogantie van die club spreekt mij ook niet aan, en de sfeer in De Kuip is bij enkele goede wedstrijden veel mooier dan het ooit in de arena kan worden, maar eerlijk is eerlijk, ajax is samen met Feyenoord wel de enige club met een imposante achterban, groots stadion, mooie traditie, rivaliteit, een geweldige en oneindige historie en een uitgesproken imago dat bij ajax zelfs reikt tot ver over de landsgrenzen. Dat maakt een club een topclub.
Dan kan ajax nog wel niet je club zijn, sterker nog het is de uitgesproken rivaal van mijn cluppie maar op die punten verdienen ze toch de credits. Bovendien waar zou ajax zijn zonder Feyenoord, of Feyenoord zonder ajax. Nooit meer de enige echte klassieker. Die rivaliteit tussen deze 2 Nederlandse grootmachten gaat terug tot ver voor de oorlog, en is dus onderdeel van onze nationale voetbaltraditie.![]()
Na een tweede poulronde.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lol, dat was kwartfinale. Nog wel ff een verschil.
In Zuid-Amerika ja door ene Ronaldo en Romario, maar in Azië en Afrika is Ajax toch echt vele malen groter. Ook in Europa, er zijn weinig voetballers die het hebben over de mooie club PSV itt de mooie club Ajax.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:59 schreef Cyber2003 het volgende:
PSV heeft sowieso een veel grotere naam in Zuid-Amerika (en ook in andere werelddelen, denk aan Azie met Z-Korea) dan Ajax en de laatste jaren in Europa ook steeds meer.
Waar baseer je dat van Azie op? PSV heeft met Guus Hiddink en Park en Lee sowieso al een veel grotere naam in Zuid-Korea. China valt lastig te zeggen, misschien Ajax wat meer door de vooral zakelijke connecties die er gesloten worden daar tegenwoordig. Maar Aziatische voetballers hebben Ajax ook amper gehad de laatste decennia, dus waar die populariteit van jou op gebaseerd is? Afrika is ook lastig te peilen. In Zuid-Amerika heeft PSV een veel grotere naam, dat is logisch. En in Europa inderdaad Ajax nog wel wat groter, maar dat gat begint langzaam toch echt een stuk kleiner te worden door de aansprekende prestaties van PSV de laatste jaren.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:05 schreef VoreG het volgende:
[..]
In Zuid-Amerika ja door ene Ronaldo en Romario, maar in Azië en Afrika is Ajax toch echt vele malen groter. Ook in Europa, er zijn weinig voetballers die het hebben over de mooie club PSV itt de mooie club Ajax.
Iedere club kent z'n glorietijden en periodes dat het jaren achtereen wat minder gaat. Dat krijgt Psv vast ook wel een keer.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Blijven jullie maar lekker die club met de traditie en uitgesproken imago. Dan wordenwij wel steeds gewoon kampioen.
En als je dit over Ajax zegt, ben ik het met je eens. Maar Feyenoord is gewoon voorbij. Feyenoord hoort meer in een rijtje als Nottingham Forrest, KV Mechelen. Vroeger was het top, tegenwoordig verre van dat.
Tja, jij kiest voor Anderlecht.quote:
Wel leuk dat je consequent Ajax zonder hoofdletter schrijft.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tja, jij kiest voor Anderlecht.![]()
Jij hebt weinig recht van spreken wat betreft wat een échte Feyenoorder zou moeten kiezen lijkt me.
Ik zeg nog dat ik ajax verafschuw vanwege de arrogantie, maar dat de eerlijkheid gebied te zeggen dat Feyenoord en ajax onafscheidelijk bij elkaar horen als topclubs in Nederland vanwege de historie, de traditie en de achterban. Wat is Feyenoord zonder ajax en vice versa?
ajax is gewoon een topclub en Feyenoord idem dito. Je kunt niet ontkennen dat Feyenoord en ajax veel meer teweeg brengen qua achterban, aandacht, en aantrekkingskracht dan het nietszeggende Psv?
Dat je ondanks je passie voor Feyenoord en je hartgrondige hekel aan ajax toch oprecht kunt inzien dat ajax meer uitstraalt en meer aantrekkingskracht heeft dan Psv schijnt moeilijk te begrijpen zijn, enig dualisme is men hier vreemd ofzo?
Dat is nog een tik van vroeger.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Wel leuk dat je consequent Ajax zonder hoofdletter schrijft.
Maar veel PSV-supporters doen net alsof PSV door zou zijn geweest als Ambrosini niet had weten te scoren. Nee, er zou dan een verlenging komen waar Milan veel meer voordeel in had gehad als uitspelende club. Ajax stond in het hol van de leeuw op het moment om door te gaan. Als die 3-2 niet viel was Ajax zeker weten doorgeweest en hoefde er niet eens verlengd te worden.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lol, dat was kwartfinale. Nog wel ff een verschil.
Psv is typisch een club van de buurt ( Eindhoven,helmond,veldhoven.)quote:Op woensdag 9 april 2008 16:38 schreef ysduiker het volgende:
De populariteit van Nederlandse voetbalclubs gemeten door TNS-NIPO in opdracht van Digitenne:
1. Ajax 26%
2. Feyenoord 23%
3. PSV 13%
Ajax blijkt dus, ondanks de beroerde resultaten van de laatste jaren, onder de Nederlandse bevolking nog altijd 2 x zo populair als PSV.
Bron: http://www.log-isch.nl/logisch/2007/12/de-populairste.html
Tot op de laatste 2 speeldagen is het spannend, vorig seizoen werd je op 1 doelpunt kampioen, ja jullie liggen echt vér vooruitquote:Op woensdag 9 april 2008 17:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En zelfs concurrenten zijn we niet eens meer.
Ja vervelend he een discussie.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:30 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mensen (Lees: VoreG) gaan meteen hun club verdedigen
Ook bij feyenoord lieten de fans het afweten toen het slecht ging, ook bij feyenoord worden opeens alle seizoenkaarten verkocht als er spelers als Makaay etc komen. Dat is bij elke club hetzelfdequote:Op woensdag 9 april 2008 18:31 schreef EnactedChaos het volgende:
Ik ga me verder niet in de discussie mengen maar wat ik wel opvallend vind is dat iedereen het altijd maar heeft over de prestaties van Feyenoord in een negatief argument. Natuurlijk zijn die kut, dramatisch zelfs. in 30 jaar 3 keer kampioen. En toch heeft Feyenoord nog steeds de achterban die het heeft, toch worden we door iedereen en alles nog als topclub gezien, toch staat er het meest een Feyenoorder op de voorkant van de VI, toch enzovoort enzovoort. Die slechte prestaties zijn juist een argument voor Feyenoord als topclub.
Met alle respect maar als Ajax en PSV dezelfde cijfers en noteringen hadden behaald als Feyenoord de afgelopen 30 jaar dan had ik de toeschouwersaantallen en dergelijke nog wel eens willen zien.
Maar gaan jullie weer fijn door met jullie discussiePSV bestaat bij de gratie van succes. Niet meer, niet minder.
PSG Anderlecht Heracles PSV, welke club was je nog meer fan van?quote:
heracles niet, was sympathieke clubquote:Op woensdag 9 april 2008 18:41 schreef denthemen het volgende:
[..]
PSG Anderlecht Heracles PSV, welke club was je nog meer fan van?
Heracles was hij fan van tot hij geen kaarten meer kon krijgenquote:Op woensdag 9 april 2008 18:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
heracles niet, was sympathieke club
en verder ben ik alleen fan waar ik een seizoenskaart van heb, dus vul maar in
Dat kun je niet zeggen, Ajax en PSV hebben dat namelijk nooit mee gemaakt...quote:Op woensdag 9 april 2008 18:40 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ook bij feyenoord lieten de fans het afweten toen het slecht ging, ook bij feyenoord worden opeens alle seizoenkaarten verkocht als er spelers als Makaay etc komen. Dat is bij elke club hetzelfde
Hoezo? Ga jij maar eens naar de toeschouwersgemiddelden van Ajax kijken in de jaren 80. Exact weet ik het niet, maar er zijn seizoenen tussen dat Ajax minder dan 10.000 mensen had.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggen, Ajax en PSV hebben dat namelijk nooit mee gemaakt...
Kijk maar eens terug hoe het ging met Ajax in de jaren 80. We hingen op het randje van faillisement.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Dat kun je niet zeggen, Ajax en PSV hebben dat namelijk nooit mee gemaakt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |