abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2008 @ 13:48:03 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57933653

Het vorige deel: Slank de zomer in # 146 - De laatste opent een nieuwe

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 9 april 2008 @ 13:48:41 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57933674
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:47 schreef Viking84 het volgende:
Goed, mensen die erin slagen twee ronde crackers met daartussenin kaas op te eten zonder dat één van beide crackers of beide crackers kapot gaan verdienen de Nobelprijs .
Mensen die er telkens in slagen het topic dicht te gooien ook trouwens .
Niet meer actief op Fok!
pi_57933761
Crackers eten is inderdaad moeilijk als je ze dubbel doet
  woensdag 9 april 2008 @ 13:53:44 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57933793
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:52 schreef freecell het volgende:
Crackers eten is inderdaad moeilijk als je ze dubbel doet
Wasacrackers gaan tenminste niet zo snel kapot als die van Bolletje.
Niet meer actief op Fok!
pi_57934672
Hoi

College alweer achter de rug! En het weer is té lekker
pi_57935876
Ik zit al bijna een jaar op hetzelfde gewicht
Hoe ik dit doe? door eigenlijk alles te eten en drinken dat ik wil en dat betekent ook snoepen, gelukkig heb ik daar niet al te vaak zin in
Dus het bevalt wel goed

Ik heb trouwens gelunched met een tosti bij Bakker Bart, erg
pi_57935985
Evy 10 gelopen, yay. . Zoooo lekker in het zonnetje. Enige nadeel: het gejoel is weer begonnen. "Joehoe, mooi lichaam! Lekker kontjuhhh!" . Je gaat er wel nóg harder van rennen, dat wel.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_57935993
Mijn computer is alweer gecrasht/geeft blauwe schermen. Stom rotding . En ik, als computernoob en enorme muts die altijd het verkeerde doet, durf het stappenplan van internet eigenlijk niet te volgen ... om hem te maken ... Blech. Nu zit ik op mn vaders studeerkamer, waar het koud is, voor zijn computer ... en heb ik de halve droppot leeg + not wat meer omdat ik weer begon te stressen. Geen geld voor een nieuwe namelijk, en over paar weken examens ... Computer zijn maar vermoeiende dingen .

Zo, handleiding printen en eens kijken of ik hem zelf kan maken ... ... "hij is nu toch kapot, en veel erger kan het niet worden"
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57936049
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Evy 10 gelopen, yay. . Zoooo lekker in het zonnetje. Enige nadeel: het gejoel is weer begonnen. "Joehoe, mooi lichaam! Lekker kontjuhhh!" . Je gaat er wel nóg harder van rennen, dat wel.
Dan kan ik in ieder geval wel veilig buiten lopen maar ik blijf toch bij de loopband
pi_57936269
Nou, hij doet het weer. Vraag me niet hoe, halverwege het stappenplan klopte er niets meer van, heb ik de reparatie afgebroken ... en deed ie het (na een eng 'knak' geluid) weer . Wat een stom ding. Nu ben ik backup van foto's aan het maken enzo ...
pi_57936296
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:54 schreef Chicolate het volgende:
Nou, hij doet het weer. Vraag me niet hoe, halverwege het stappenplan klopte er niets meer van, heb ik de reparatie afgebroken ... en deed ie het (na een eng 'knak' geluid) weer . Wat een stom ding. Nu ben ik backup van foto's aan het maken enzo ...
Inderdaad van alle belangrijke dingen backup's maken
Staan er ook veel school dingen op? dan is het wel eng net voor de examens
pi_57936557
Die zijn gelukkig allemaal veilig: als ik iets gemaakt heb voor school, gaat het meteen op de usb stick. En foto's verwijder ik pas van mijn camera als ik ze op cd heb staan. Maar nu ga ik ook maar meteen even de spullen van de usbstick naar cd verplaatsen . En kijken of ik een keer een externe harde schijf kan kopen, begin het behoorlijk vervelend te vinden, steeds die blauwe schermen en angst voor een crash ... (het vervelendste is alle cdtjes weer terug naar schijf kopieren na een kleine crash)
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kan me voorstellen. Maar het is zulk heerlijk weer, ik zou er niet voor binnen blijven .
pi_57936701
Moblo het is wel een beetje jammer dat je net een heel verhaal getypt hebt en daarna is het topic dicht waardoor eigenlijk bijna niemand reageert.

Maar ik zou het ook niet weten hoe je het beste op gewicht kunt blijven ik denk door balansdagen/weken te houden (ik heb altijd een week ). En toch de weegschaal/broekmaten in de gaten te houden? Dan kan je op tijd ingrijpen.

Ik heb nu een collega die ook eens een boek heeft gelezen over "gezond eten" en die nu dus voortdurend feedback geeft over wat ik eet
Springfield's looking pretty dusty today
pi_57936779
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:16 schreef -marz- het volgende:
Moblo het is wel een beetje jammer dat je net een heel verhaal getypt hebt en daarna is het topic dicht waardoor eigenlijk bijna niemand reageert.
Viel best mee nog toch? En de laatste pagina alleen vol onzin vullen lijkt me ook niet handig.

Met hardlopen heb ik niet vaak opmerkingen, vaak komen ze van de mannetjes van de roteb die gaan klappen ofzo
Wat ik erg vervelend vind is dat ik regelmatig met 'mevrouw' wordt aangesproken op straat (als ze me aanspreken dan). Een keer met hardlopen ook 'goed bezig mevrouw' Ben 21 en zeker geen mevrouw.
Het mooi kotsende meisje.
pi_57936991
Trouwens voor de meiden die geinteresseerd waren in mijn corset, hij is er waarschijnlijk morgen
pi_57937014
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Viel best mee nog toch? En de laatste pagina alleen vol onzin vullen lijkt me ook niet handig.

Met hardlopen heb ik niet vaak opmerkingen, vaak komen ze van de mannetjes van de roteb die gaan klappen ofzo
Wat ik erg vervelend vind is dat ik regelmatig met 'mevrouw' wordt aangesproken op straat (als ze me aanspreken dan). Een keer met hardlopen ook 'goed bezig mevrouw' Ben 21 en zeker geen mevrouw.
Zo noemen ze iedere vrouw om te voorkomen dat ze mensen zoals mijn tante (klein en kinderlijk uiterlijk) met meisje aanspreken . Niet omdat jij eruit ziet als een oud wijf. Ik vond het een stuk erger toen iemand me een 'zoon' noemde .

Op gewicht blijven: ik eet gewoon 'genoeg' ... niet eten als ik geen honger heb, en zorgen dat ik ook geen rommelende maag krijg. Dan zou het prima moeten gaan. Werkelijkheid: ik stijg of ik daal, iets ertussen bestaat niet .
pi_57937090
ik voel me altijd veel beter als ze me uitjoelen

dat zijn namelijk altijd van die kansloze bomberjackgastjes met een blik bier en een peuk in de hand

dan moet ik altijd best hard lachen, stiekem

Zo maar eens de hardloopkleertjes uit de kast van de deur halen en Evy 2 les 5 lopen
Ja doei.
pi_57937178
Zo, ik ben er ook weer ff Klaar met werken, en net het slechte nieuws gehoord dat mn moeder toch de scheiding heeft aangevraagd en sinds deze week op een camping woont. 1 keer scheiden vond ze blijkbaar niet genoeg :S

Nu ff een half uurtje rustig zitten en dan eten koken en eten en dan lekker zwemmen

Als ik niet hoefde te werken was ik lekker gaan wandelen met dit weer, maarja, nu geen tijd voor.
  woensdag 9 april 2008 @ 17:03:24 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57937692
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:39 schreef Sylvana het volgende:
Zo, ik ben er ook weer ff Klaar met werken, en net het slechte nieuws gehoord dat mn moeder toch de scheiding heeft aangevraagd en sinds deze week op een camping woont. 1 keer scheiden vond ze blijkbaar niet genoeg :S
.
Wat vaag. Dus ze wil scheiden van je stiefvader? Is je moeder trouwens wel in staat om dergelijke beslissingen te nemen op dit moment? (gezien haar psychose van onlangs).
Niet meer actief op Fok!
pi_57937884
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.
Wat vaag. Dus ze wil scheiden van je stiefvader? Is je moeder trouwens wel in staat om dergelijke beslissingen te nemen op dit moment? (gezien haar psychose van onlangs).
Ja, ze wil van hem scheiden, maar wij vinden dus ook dat ze helemaal niet in staat is om zo'n beslissing te nemen, omdat ze nog steeds in die psychose zit. En ze wil dat Julian dan van zondag-dinsdag bij haar is, maar dat vinden we eigenlijk ook helemaal geen goed plan, als hij alleen met haar is en er verer geen toezicht is. Dus het levert de nodige ruzies en discussies op allemaal :S
  woensdag 9 april 2008 @ 17:45:08 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57938436
Hoi hoi, wie vroeg dat gisteren over Sonja boeken? pm me anders even
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_57938483
Dat was ik maar heb er ondertussen al eentje gekocht
En vandaag spaghetti met kipsaus van Sonja op
  woensdag 9 april 2008 @ 17:51:08 #23
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_57938538
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:47 schreef Miss_S het volgende:
Dat was ik maar heb er ondertussen al eentje gekocht
En vandaag spaghetti met kipsaus van Sonja op
Okee
Edit: denk dat ik dat niet mag doen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_57938555
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:51 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Okee
Handig ik zal me wel melden als ik die van gezond genieten heb gehad
  woensdag 9 april 2008 @ 18:19:06 #25
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_57939060
helleu, ik hoor hier niet met mn bmi van 32 (was ooit 40 dus ik ben al dichterbij ) maar ik wilde even reageren op een vraag over op gewicht blijven:

ik heb een boek gelezen, van wieke biesheuvel, over haar tijd bij de obesitaskliniek. daar hebben ze als op gewicht-blijf techniek dat je gaa leven en eten zoals je denkt dat goed is, met 1 weegmoment per week of twee weken, en dat je zodra je meer dan 2 kilo boven je gewicht warop je begon te stabiliseren bent weer teruggaat naar je "basismenu" waar je mee afviel, tot je weer op je stabiele gewicht bent.

als je meer dan twee kilo afvalt nog, dan moet je meer eten. zo blijf je steeeds met een marge van 2 kilo op gewicht (2 kg is voldoende om vochtschommelingen op te vangen zonder dat je dfaarvan gaat lijnen)

op den duur kun je t dan uitbreidn naar1 keer per maand wegen....

t lijtk mij wel te werken, en ook wel ongeveer hetzelfde als wat ik hier hoorde over compensatie/balans dagen en weken...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')