abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:46:33 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57848624

Het vorige deel:http://forum.fok.nl/topic/1142297

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
pi_57848651
Ah, hier issie

Ik probeerde dit nog te posten:
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 12:27 schreef conleche het volgende:
Freecell: achterham is ook mager hoor! Iets van 100 cal per 100 gram en 1 broodbeleg is zo'n 20 gram, dat is dus heel goed te doen!
Wow, dat is echt veel minder dan ik verwacht had!
Hier net mijn lunch op, lekker broodje met ei, sla en kaas en een broodje met tonijn en sla
Begint standaard te worden, dat eitje erbij.
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:48:39 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57848661
Met een subtiele hint naar Marz .
@ dat filmpje: ha mooi, mijn puistje kan dus weggecamoufleerd worden . Ik loop nu met een pleister op m'n kin. Ziet er niet uit en voelt raar, maar ik blijf iig van dat ding af.
Niet meer actief op Fok!
pi_57848670
Subtiel idd !
  zaterdag 5 april 2008 @ 13:49:34 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57848676
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:48 schreef freecell het volgende:
Begint standaard te worden, dat eitje erbij.
Je mag maar een beperkt aantal eieren per week hebben hè ivm cholesterol, dus let daar even op (of is dat ook weer een fabeltje? ).
Niet meer actief op Fok!
pi_57848724
Volgens mij maakt het niet zo veel uit
Het is erfelijk bepaald hoe hoog je cholesterol gehalte is
En er is goed en slecht cholesterol oid
pi_57848739
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je mag maar een beperkt aantal eieren per week hebben hè ivm cholesterol, dus let daar even op (of is dat ook weer een fabeltje? ).
Wederom een fabeltje
Je mag best elke dag een ei hebben, het schijnt zelfs redelijk goed te zijn voor je cholesterol. Voedingscentruminformatie hierover is wat verouderd.

Daarbj heeft mijn familie geen last van een hoog cholesterol en ik ook niet, dus ik maak me niet zoveel zorgen.
5 eieren per week haal ik trouwens volgens mij ook nog niet, haha. De verloskundige raadde mij een eitje bij de lunch aan in verband met mijn lage ijzerwaarden
pi_57849358
hoi dames
Ik zie jullie morgen weer
pi_57850172
Oh sorry! Had het niet in de gaten

Net terug van fitness en zonnebankje zo nog even boodschappen doen, dan hutspot eten en vanavond een feestje.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_57850215
Ik heb ook een laag hemoglobine gehalte, wist niet dat eieren eten dan zinvol kon zijn! Eet eigenlijk zelden een eitje, terwijl het best te pruimen is.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_57851222
motor is weer naar behoren gemaakt kan weer genietend rijden

én, de banden die ik graag wil kunnen hoogst waarschijnlijk ook onder mijn motor, dus over 2 maandjes ga ik er een duur setje banden onder laten zetten is het al zomer?

Nu druk aan de slag voor de Lemon Merengue Pie voor morgen
Ja doei.
pi_57852649
Pie is af iets meer dan een uurtje over gedaan dus.. en nu moet hij een nacht in de koelkast
Ja doei.
  zaterdag 5 april 2008 @ 18:05:21 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57852677
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Pie is af iets meer dan een uurtje over gedaan dus.. en nu moet hij een nacht in de koelkast
of 'ie echt is moet nog blijken hè .
Klinkt lekker iig . Heb je ook een fotoverslag gemaakt in CUL? .
Niet meer actief op Fok!
pi_57852733
nope, vandaag niet.. maar als hij lekker is, ga ik hem volgende week weer maken voor op mn verjaardagsfeestje voor niet-familie dan zal ik daar een fotogeverslag van maken
Ja doei.
pi_57853818
Vanmiddag weer lekker gesport en ja hoor, net gedoucht en ik kwam weer in een plensbui terecht met m'n fietsje...daarna gelijk naar mijn ouders en had verder toch niks te doen dus stapte maar weer lekker onder de warme douche.

Net weer pindasoep op, te lekker is dat
pi_57854936
nu op nederland 3 (tot ong. half 10)
quote:
Anno 2007 gaan er wereldwijd meer mensen dood door overgewicht dan door ondervoeding (1 miljard zwaarlijvigen versus 820 miljoen ondervoeden). Wat is het toch dat we het niet kunnen laten ons dood te eten, koste wat het kost? Dit wrange gegeven vormt voor makers Britta Hosman en Jorien van Nes het startpunt van een speurtocht naar de relatie tussen onze vetzucht en hun honger. Met welke simpele ingrepen kunnen we onze eetgewoonten voor hen en onszelf minder schadelijk maken? Want mensen met onder- en overgewicht hebben te kampen met hetzelfde tekort: een gebrek aan vitaminen en mineralen, dit alles als gevolg van onze voedselproductie. Is deze grootschaligheid de reden dat we niet meer nadenken bij wat we eigenlijk eten? Hoe kan het dat er nog steeds honger is, terwijl er wereldwijd per dag bijna drieduizend calorieën per persoon worden geproduceerd? Waarom zijn steeds meer mensen te dik? Wat weten we eigenlijk van de herkomst van ons voedsel? Veroorzaakt onze manier van produceren elders honger? Kunnen we iets aan slechte productiemethodes veranderen en tegelijkertijd meer mensen voeden dan nu het geval is? Aan de hand van interviews, animaties, archiefmateriaal, YouTube-filmpjes wordt het onmodieuze probleem van honger gekoppeld aan het modieuze probleem van vetzucht. In de associatieve zoektocht naar de oorzaken van honger en vetzucht en de pogingen dit probleem op te lossen, komen verschillende mensen aan bod, zoals voormalig Unileverman Hans Eenhoorn, betrokken bij de hungertaskforce van de VN; Eelco Fortuyn van Fairfood; Louise Fresco; freegans (mensen die met eten uit prullenbakken koken); Marc Janssen van CBL en Vindi Banda van Unilever.
pi_57857268
Voor wie het vroeg, ik studeer inderdaad Nederlands.

Ik weet niet of iemand het zich nog herinnert, maar ik voelde me nogal klote en ziek donderdag en vrijdag, en wat blijkt nu...

...ik heb de waterpokken. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_57864522
Hallo allemaal . Gister verjaardag van mijn oma, ze is 80 geworden en daarom zijn we hele dag weggeweest. Was wel gezellig en leuk (lekker in bomen klimmen, survival) maar ik ben echt duidelijk geen familiemens . Blij toen ik eindelijk in bed lag om half 2.

En naast mijn verkoudheid ben ik nu mijn stem kwijt. Niet door teveel praten, maar gewoon door verkouden zijn, heb ik wel vaker. Maar wel vervelend, nu klink ik (zo mogelijk) nog brakker dan ik me voel .

@DaD: waterpokken (zoveel om op te reageren, dat ik alleen mn laatste reactie geef, anders is dit ook zo'n megapost)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 6 april 2008 @ 10:38:34 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57864581
Ik ben wel een familiemens .
Maar langer dan een dag moet het niet duren, zeker als ik ook nog eens weinig slaap krijg.
Ik kan slecht verbloemen dat ik te weinig slaap heb gehad .
Gisteren was het zó lekker weer! Hebben jullie ook mooi weer gehad, Chico?
Ik hoop dat ik straks weer een paar uurtjes buiten kan zitten met een goed boek .
Niet meer actief op Fok!
pi_57864641
Thuis niet ... om 7 uur drijfnat geregend met mn kranten ... maar waar de verjaardag was wel gelukkig . Af en toe zonnetje, geen regen ... maar erg koud (we zaten in het bos, veel bomen dus veel schaduw, maar allang blij dat ik niet de boom uitdreef).

Als ik naar buiten kijk ziet het er wat grauw uit . Ik wil ook een lekker zonnetje, lekker warm worden (en die stomme verkoudheid kwijt raken). Maar ze zeggen dat er misschien geen hittegolf komt deze maand, en ik wil er wel een .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57864991
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:42 schreef Chicolate het volgende:
. Maar ze zeggen dat er misschien geen hittegolf komt deze maand, en ik wil er wel een .
  zondag 6 april 2008 @ 11:10:05 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57865012
quote:
Op zondag 6 april 2008 10:42 schreef Chicolate het volgende:Maar ze zeggen dat er misschien geen hittegolf komt deze maand, en ik wil er wel een .
We waren vorig jaar al verrast met een hittegolf in mei en dan wil jij een hittegolf in april? Dream on .
Ik hoop wel dat er in juli of augustus eentje komt. Hittegolven . Heerlijk. Lekkere dunne zomerjurkjes aan, lekker plakken met een boek op het balkon / strand / in het park . Lekker veel zomerfruit eten .
Niet meer actief op Fok!
pi_57865462
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 13:52 schreef freecell het volgende:

[..]

Wederom een fabeltje
Je mag best elke dag een ei hebben, het schijnt zelfs redelijk goed te zijn voor je cholesterol. Voedingscentruminformatie hierover is wat verouderd.

Daarbj heeft mijn familie geen last van een hoog cholesterol en ik ook niet, dus ik maak me niet zoveel zorgen.
5 eieren per week haal ik trouwens volgens mij ook nog niet, haha. De verloskundige raadde mij een eitje bij de lunch aan in verband met mijn lage ijzerwaarden
Eidooiers zijn in feite de 'placenta' van de kip, helemaal tjokvol met allerlei goeds aan vitamines en mineralen, bedoeld om een eventueel kuiken op te laten groeien. Dat cholesterolverhaal komt niet helemaal uit de lucht vallen; eieren bevatten inderdaad veel cholesterol, maar nauwelijks 'slechte' cholesterol. Het max-3-eieren-per-weekverhaal komt uit de tijd dat het onderscheid tussen goed en slecht cholesterol nog niet werd gemaakt
Wel uitkijken: eieren bevatten best wat vet em daardoor ook wel wat calorieen. Onbeperkt eten is dus een beetje overdreven.
pi_57865476
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

We waren vorig jaar al verrast met een hittegolf in mei en dan wil jij een hittegolf in april? Dream on .
Ik hoop wel dat er in juli of augustus eentje komt. Hittegolven . Heerlijk. Lekkere dunne zomerjurkjes aan, lekker plakken met een boek op het balkon / strand / in het park . Lekker veel zomerfruit eten .
Er wás vorig jaar een hittegolf in april, toch? . Het was rond 15 april iig súpermooi weer, dat weet ik nog.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_57865810
goedemorgen

ik heb alvast mijn eerste verjaardagscadeautjes gehad

een Slot (gigantisch groot en zwaar ) voor mijn motor en een 'aanwijsboekje'..

Harrie Jekkers - Leraar Engels

"Als ik d'r kom Harrie, dan wijs ik 't wel an! " (Minuut 3)

Zo'n boekje met van die plaatjes, zodat je je duidelijk kunt maken zonder dat je de taal spreekt
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')