Wow, dat is echt veel minder dan ik verwacht had!quote:Op zaterdag 5 april 2008 12:27 schreef conleche het volgende:
Freecell: achterham is ook mager hoor! Iets van 100 cal per 100 gram en 1 broodbeleg is zo'n 20 gram, dat is dus heel goed te doen!
Je mag maar een beperkt aantal eieren per week hebben hè ivm cholesterol, dus let daar even opquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:48 schreef freecell het volgende:
Begint standaard te worden, dat eitje erbij.
Wederom een fabeltjequote:Op zaterdag 5 april 2008 13:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je mag maar een beperkt aantal eieren per week hebben hè ivm cholesterol, dus let daar even op(of is dat ook weer een fabeltje?
).
of 'ie echtquote:Op zaterdag 5 april 2008 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
Pie is afiets meer dan een uurtje over gedaan dus.. en nu moet hij een nacht in de koelkast
quote:Anno 2007 gaan er wereldwijd meer mensen dood door overgewicht dan door ondervoeding (1 miljard zwaarlijvigen versus 820 miljoen ondervoeden). Wat is het toch dat we het niet kunnen laten ons dood te eten, koste wat het kost? Dit wrange gegeven vormt voor makers Britta Hosman en Jorien van Nes het startpunt van een speurtocht naar de relatie tussen onze vetzucht en hun honger. Met welke simpele ingrepen kunnen we onze eetgewoonten voor hen en onszelf minder schadelijk maken? Want mensen met onder- en overgewicht hebben te kampen met hetzelfde tekort: een gebrek aan vitaminen en mineralen, dit alles als gevolg van onze voedselproductie. Is deze grootschaligheid de reden dat we niet meer nadenken bij wat we eigenlijk eten? Hoe kan het dat er nog steeds honger is, terwijl er wereldwijd per dag bijna drieduizend calorieën per persoon worden geproduceerd? Waarom zijn steeds meer mensen te dik? Wat weten we eigenlijk van de herkomst van ons voedsel? Veroorzaakt onze manier van produceren elders honger? Kunnen we iets aan slechte productiemethodes veranderen en tegelijkertijd meer mensen voeden dan nu het geval is? Aan de hand van interviews, animaties, archiefmateriaal, YouTube-filmpjes wordt het onmodieuze probleem van honger gekoppeld aan het modieuze probleem van vetzucht. In de associatieve zoektocht naar de oorzaken van honger en vetzucht en de pogingen dit probleem op te lossen, komen verschillende mensen aan bod, zoals voormalig Unileverman Hans Eenhoorn, betrokken bij de hungertaskforce van de VN; Eelco Fortuyn van Fairfood; Louise Fresco; freegans (mensen die met eten uit prullenbakken koken); Marc Janssen van CBL en Vindi Banda van Unilever.
quote:Op zondag 6 april 2008 10:42 schreef Chicolate het volgende:
. Maar ze zeggen dat er misschien geen hittegolf komt deze maand, en ik wil er wel een.
We waren vorig jaar al verrast met een hittegolf in mei en dan wil jij een hittegolf in april? Dream onquote:Op zondag 6 april 2008 10:42 schreef Chicolate het volgende:Maar ze zeggen dat er misschien geen hittegolf komt deze maand, en ik wil er wel een.
Eidooiers zijn in feite de 'placenta' van de kip, helemaal tjokvol met allerlei goeds aan vitamines en mineralen, bedoeld om een eventueel kuiken op te laten groeien. Dat cholesterolverhaal komt niet helemaal uit de lucht vallen; eieren bevatten inderdaad veel cholesterol, maar nauwelijks 'slechte' cholesterol. Het max-3-eieren-per-weekverhaal komt uit de tijd dat het onderscheid tussen goed en slecht cholesterol nog niet werd gemaaktquote:Op zaterdag 5 april 2008 13:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Wederom een fabeltje
Je mag best elke dag een ei hebben, het schijnt zelfs redelijk goed te zijn voor je cholesterol. Voedingscentruminformatie hierover is wat verouderd.
Daarbj heeft mijn familie geen last van een hoog cholesterol en ik ook niet, dus ik maak me niet zoveel zorgen.
5 eieren per week haal ik trouwens volgens mij ook nog niet, haha. De verloskundige raadde mij een eitje bij de lunch aan in verband met mijn lage ijzerwaarden
Er wás vorig jaar een hittegolf in april, toch?quote:Op zondag 6 april 2008 11:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
We waren vorig jaar al verrast met een hittegolf in mei en dan wil jij een hittegolf in april? Dream on.
Ik hoop wel dat er in juli of augustus eentje komt. Hittegolven. Heerlijk. Lekkere dunne zomerjurkjes aan, lekker plakken met een boek op het balkon / strand / in het park
. Lekker veel zomerfruit eten
.
Daarom ja. Vorig jaar rond deze tijd was het heerlijk weer, zonder jas op de fiets enzo (en blijven proberen de Russen te overtuigen dat Nederland een nat land is, geen spat regen gezien die wekenquote:Op zondag 6 april 2008 11:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Er wás vorig jaar een hittegolf in april, toch?. Het was rond 15 april iig súpermooi weer, dat weet ik nog.
Hittegolven zijn geniaal!quote:Op zondag 6 april 2008 11:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
We waren vorig jaar al verrast met een hittegolf in mei en dan wil jij een hittegolf in april? Dream on.
Ik hoop wel dat er in juli of augustus eentje komt. Hittegolven. Heerlijk. Lekkere dunne zomerjurkjes aan, lekker plakken met een boek op het balkon / strand / in het park
. Lekker veel zomerfruit eten
.
Ruilen dan? Jullie daar graadje of 20-25 en wij dan hier een hittegolf?quote:Op zondag 6 april 2008 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
ik stem dan ook tegen een hittegolfgewoon omdat je dat een zwangere vrouw niet aan wilt doen
mag 't dan ook geen hittegolf zijn eind juli?en al helemaal niet in noord italië
anders zweet ik van de motor af
Ik ben egoïstisch en ik wil wel een hittegolf. Jammer dan voor de zwangere vrouwen. Gaan ze maar bivakkeren in Siberië ofzoquote:Op zondag 6 april 2008 13:53 schreef motorbloempje het volgende:
ik stem dan ook tegen een hittegolfgewoon omdat je dat een zwangere vrouw niet aan wilt doen
mag 't dan ook geen hittegolf zijn eind juli?en al helemaal niet in noord italië
anders zweet ik van de motor af
puik planquote:Op zondag 6 april 2008 13:56 schreef freecell het volgende:
[..]
Ruilen dan? Jullie daar graadje of 20-25 en wij dan hier een hittegolf?
Om buiten te zitten is het inderdaad nog niet geweldigquote:Op zondag 6 april 2008 14:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb net even buiten gezeten en zolang er een zonnetje is, is het heerlijk, maar er schuift net iets te vaak een wolk voor, dus laat maar zitten dan.
Ik ookquote:Op zondag 6 april 2008 14:14 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Om buiten te zitten is het inderdaad nog niet geweldig
Maar word wel alweer vrolijker van dit weer
Ja daar heb ik ook echt behoefte aan, lekker op mijn balkon of in de tuin op de schommelbankquote:Op zondag 6 april 2008 14:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar buiten zitten met een boek is zó lekker hè.
Het is hier héél zonnig, maar waar ik gisteren in een shirtje buiten zat, is het daar nu echt te koud voor hier, helaas.quote:Op zondag 6 april 2008 16:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik ben al de hele dag buiten in het zonnetje
quote:Op zondag 6 april 2008 17:43 schreef conleche het volgende:
Hihi, krijgt Miss_S toch nog gelijk wat betreft bovenstaande poster![]()
Ik kom net van de sportschool alwaar ik heb gesalsa-aerobict
"Your Future" Bij de ceintuurbaan daar, ik geloof dat het 1e van der Helststraat heet .quote:Op zondag 6 april 2008 17:43 schreef Ewelina het volgende:
Vandaag m'n vader op bezoek gehad, ook weer eens opgeruimd en schoongemaakt hier
Zometeen koken: gehakttaart met gegrilde groenten
@Conleche: dat klinkt leuk! Welke sportschool?
Van mij hoeft een hittegolf ook niet zo hoor......maar svp eind augustus/begin september weer gewoon lekker nazomer weer dit jaar. Ik heb dan standaard vakantie (om schoolvakantie te vermijden) en vorig jaar voor het eerst bagger weer gehad.quote:Op zondag 6 april 2008 14:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben egoïstisch en ik wil wel een hittegolf. Jammer dan voor de zwangere vrouwen. Gaan ze maar bivakkeren in Siberië ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |