abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60474380
Mensen bedankt voor de tips!

Ik ben nog maar een beginner dus zo bekend ben ik er niet mee maar ik zal eens kijken wat ik ermee kan doen!

Trouwens idd het juiste scherpte moment pakken is natuurlijk erg belangrijk.
The secret of getting ahead is getting started
pi_60476118
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar mijn vraag is wel simpel: Ik ga volgende week op vakantie en mijn Canon Ixus 400 heeft het spontaan begeven (scherm geeft opeens alleen nog maar wittige vlagen weer en bij indrukken van knopje, is dit ook de foto die wordt opgeslagen... het is niet het display want foto's afspelen lukt wel... klinkt iemand dit bekend in de oren????).

Vraag 1) Heeft het nog nut dit te proberen laten maken (garantie is een jaar verlopen)? Mijn gok is nee.

Vraag 2) Ik heb voor mijn vakantie een nieuwe camera nodig, geen zin om nu in één keer ondoordacht veel geld uit te geven maar camera mee is toch essentieel en heb bijna geen tijd meer om me er in te verdiepen voor ik weg ga. Ik ben dus op zoek naar goed advies, en zou het liefst hiervoor een middagje uittrekken in een GOEDE fotozaak. Weet iemand een GOEDE zaak in Leiden die mij kan adviseren?
Heb nl. geen zin om me iets te laten aansmeren door één of andere zaterdaghulp bij de V&D (waar die Canon overigens wel vandaan komt...).
pi_60476293
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:29 schreef dvr het volgende:

[..]

Lens op oneindig (of iets daarvóór), proeffoto maken en op je schermpje kijken of die scherp is.
[..]

Goed punt.. maar ik heb geen idee. Misschien varieert dat ook van camera tot camera, en kun je googelen op je cameratype in combinatie met 'eclipse' of 'solar filter' of iets dergelijks.
ik heb iets gevonden dat zelfs in utrecht schijnt te zijn, dat speciaal folie verkoopt:

http://www.dekoepel.nl/wi(...)000097400dbf401.html

in theorie zou ik hiermee veilig door de lens moeten kijken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het best eng vind
pi_60476353
quote: