abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60474380
Mensen bedankt voor de tips!

Ik ben nog maar een beginner dus zo bekend ben ik er niet mee maar ik zal eens kijken wat ik ermee kan doen!

Trouwens idd het juiste scherpte moment pakken is natuurlijk erg belangrijk.
The secret of getting ahead is getting started
pi_60476118
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar mijn vraag is wel simpel: Ik ga volgende week op vakantie en mijn Canon Ixus 400 heeft het spontaan begeven (scherm geeft opeens alleen nog maar wittige vlagen weer en bij indrukken van knopje, is dit ook de foto die wordt opgeslagen... het is niet het display want foto's afspelen lukt wel... klinkt iemand dit bekend in de oren????).

Vraag 1) Heeft het nog nut dit te proberen laten maken (garantie is een jaar verlopen)? Mijn gok is nee.

Vraag 2) Ik heb voor mijn vakantie een nieuwe camera nodig, geen zin om nu in één keer ondoordacht veel geld uit te geven maar camera mee is toch essentieel en heb bijna geen tijd meer om me er in te verdiepen voor ik weg ga. Ik ben dus op zoek naar goed advies, en zou het liefst hiervoor een middagje uittrekken in een GOEDE fotozaak. Weet iemand een GOEDE zaak in Leiden die mij kan adviseren?
Heb nl. geen zin om me iets te laten aansmeren door één of andere zaterdaghulp bij de V&D (waar die Canon overigens wel vandaan komt...).
pi_60476293
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 20:29 schreef dvr het volgende:

[..]

Lens op oneindig (of iets daarvóór), proeffoto maken en op je schermpje kijken of die scherp is.
[..]

Goed punt.. maar ik heb geen idee. Misschien varieert dat ook van camera tot camera, en kun je googelen op je cameratype in combinatie met 'eclipse' of 'solar filter' of iets dergelijks.
ik heb iets gevonden dat zelfs in utrecht schijnt te zijn, dat speciaal folie verkoopt:

http://www.dekoepel.nl/wi(...)000097400dbf401.html

in theorie zou ik hiermee veilig door de lens moeten kijken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het best eng vind
pi_60476353
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:08 schreef nlse het volgende:
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar mijn vraag is wel simpel: Ik ga volgende week op vakantie en mijn Canon Ixus 400 heeft het spontaan begeven (scherm geeft opeens alleen nog maar wittige vlagen weer en bij indrukken van knopje, is dit ook de foto die wordt opgeslagen... het is niet het display want foto's afspelen lukt wel... klinkt iemand dit bekend in de oren????).

Vraag 1) Heeft het nog nut dit te proberen laten maken (garantie is een jaar verlopen)? Mijn gok is nee.

Vraag 2) Ik heb voor mijn vakantie een nieuwe camera nodig, geen zin om nu in één keer ondoordacht veel geld uit te geven maar camera mee is toch essentieel en heb bijna geen tijd meer om me er in te verdiepen voor ik weg ga. Ik ben dus op zoek naar goed advies, en zou het liefst hiervoor een middagje uittrekken in een GOEDE fotozaak. Weet iemand een GOEDE zaak in Leiden die mij kan adviseren?
Heb nl. geen zin om me iets te laten aansmeren door één of andere zaterdaghulp bij de V&D (waar die Canon overigens wel vandaan komt...).
Ik kom nooit in Leiden Maar mijn eigen gear komt van kamera express in Rotterdam, die mensen daar weten wel het eea van het vak Daarnaast is het ook over het algemeen een flink scherp geprijsde winkel

Er is overigens een keer iemand geweest op FOk die hetzelfde probleem had, als ik het goed heb. Heb je al geprobeerd hem een aantal keer aan en uit te zeten? Voorzichtig wat aan de lens bewegen zou mss ook kunnen helpen

[ Bericht 2% gewijzigd door LoggedIn op 31-07-2008 22:27:56 (ik blijf typefouten maken :')) ]
pi_60477049
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:18 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ik kom nooit in Leiden Maar mijn eigen gear komt van kamera express in Rotterdam, die mensen daar weten wel het eea van het vak Daarnaast is het ook over het algemeen een flink scherp geprijsde winkel

Er is overigens een keer iemand geweest op FOk die hetzelfde probleem had, als ik het goed heb. Heb je al geprobeerd hem een aantal keer aan en uit te zeten? Voorzichtig wat aan de lens bewegen zou mss ook kunnen helpen
Nee, ik had het eigenlijk al meteen opgegeven. De batterij begaf het laatst opeens ook al spontaan (opeens leeg ondanks net opgeladen en dat soort onzin) tijdens mijn enige en eerste dagje in Londen, dus ik was al heel erg klaar met dat ding! Zal er nog eens naar kijken...
pi_60477093
quote:
Op donderdag 31 juli 2008 22:49 schreef nlse het volgende:

[..]

Nee, ik had het eigenlijk al meteen opgegeven. De batterij begaf het laatst opeens ook al spontaan (opeens leeg ondanks net opgeladen en dat soort onzin) tijdens mijn enige en eerste dagje in Londen, dus ik was al heel erg klaar met dat ding! Zal er nog eens naar kijken...
hmm.. Mss toch maar 2 camera's meenemen Moet er niet aan denken dat mn speeltje ermee stopt terwijl ik voor het eerst en voorlopig voor het laatst aan de andere kant van de aardkloot rondloop
  Admin vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:08:48 #257
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60482875
Ok, domme vraag misschien, maar dat hele gedoe met die stops mbt diafragma, sluitertijd en iso-waarde kom ik niet uit.
Het volgende;
ik heb nu een 18-200mm lens op m'n camera zitten. Op 50mm is de lichtsterkte dan maximaal f/4.8
ik heb nu ook een 50mm 1.4 lens besteld die straks binnenkomt.
Hoeveel stops ga ik er dan in sluitertijd op vooruit?

In deze schemer trek ik binnen nu 1/10 sec bij ISO100 en f/4.8.
Welke sluitertijd kan ik nu verwachten bij f/1.4 en ISO100? En als ik ipv ISO100 naar ISO400 of ISO800 zou gaan?

Uitgaande van de volgende reeks
F/1 F/1.4 F/2 F/2.8 F/4 F/5.6 F/8 F/11 F/16 F/22 F/32 F/45 F/64

zou f/4.8 vallen onder de f/4 en zou ik dus 3 stops winst behalen?
En is er ook een lijstje zoals bovenstaande voor sluitertijden?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_60483025
1/10+3 stops = 1/80.
  Admin vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:27:58 #259
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60483111
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 09:21 schreef veldmuis het volgende:
1/10+3 stops = 1/80
Dus gewoon bij elke stop halveren?
Ik kom iig mooi binnen de min of meer vereiste 1/50e

En begrijp ik goed dat ik met iso 200 dus naar 1/160 ga, bij iso 400 naar 1/320, iso 800 naar 1/640 etc?
pi_60483141
Yup!

Die 1/50e mag je trouwens ook nog even mee toveren om het helemaal 'officieel' te maken.
1/50e geldt bij 50mm.
Aangezien je een DX sensor hebt is het geen 50mm maar 50*1.5mm. 1/75e = 1/80e is dus ideaal.

Maar met een beetje vaste hand valt dat allemaal weer heel erg mee en zal 1/40e in veel van de gevallen voldoen is mijn ervaring.
  Admin vrijdag 1 augustus 2008 @ 09:36:23 #261
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60483225
top. volgens mij ga ik heel blij zijn met die lens
quote:
Zending gesorteerd in sorteercentrum 01-08-2008 Zwolle , intern transport pakketten
Nou maar hopen dat-ie vandaag nog mee gaat met de bezorger...
Is op DX-lenzen die meetcorrectie trouwens al toegepast? Zo ja moet ik namelijk uitgaan van het diafragma van 85mm op die 18-200 en die ligt op 5.3
pi_60483325
Nee!
50mm op je AF-D 1.4 (FX) objectief en 50mm op je 18-200 is hetzelfde, en wordt ook gewoon aangeduid met 50mm. Alleen als je gaat vergelijken met kleinbeeld moet je het *1.5 doen.

In scherpte ga je het in ieder geval zien. Een beetje afgestopt is die 50mm 1.4 rag en ragscherp!
  Admin vrijdag 1 augustus 2008 @ 10:32:52 #263
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60484030
afgestopt?
pi_60484098
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 10:32 schreef Danny het volgende:
afgestopt?
je diafragma niet wijd open zetten, maar een paar stops lager. Bijv f/5.6 gebruiken ipv f/1.4

Wat scherpte betreft, doet jouw nieuwe lens het het beste @ f/4-f/8
  Admin vrijdag 1 augustus 2008 @ 13:10:40 #265
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60487507
Tnx
Weer wat wijzer geworden
pi_60505849
Hopelijk is deze vraag nog niet voorbij gekomen: Laatst heb ik bij het Kruidvat online foto's besteld. Toen ik de foto's kreeg waren op sommige foto's de hoofden of handen eraf 'geknipt'. Waarschijnlijk omdat ik de verkeerde verhouding heb geselecteerd. Wie kan mij vertellen welke instelling ik moet gebruiken (bij Kruidvat- of Hemasoftware of wat dan ook) om foto's op 10x15 afgedrukt te krijgen? De verhoudingen van de foto's mogen wel veranderd worden, als er maar niks vanaf geknipt wordt.

Mijn foto's zijn 3504x2336 en 3072x2304. Ik heb zelf al de resolutie veranderd naar 3000x2000 (verhouding 3:2 voor 10x15 cm), of maak ik hier nu een denkfout?
pi_60515535
Hallo,

Morgen ga ik op vakantie en ik zit met een probleem met mijn camera!

Ik heb een canon d40 en in de automatische stand maakt de camera binnen heel donkere foto's. Vorige week was dit nog niet.

Waar kan dit aan liggen en is hier wat aan te doen??

Alvast bedankt!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 2 augustus 2008 @ 20:52:40 #269
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60515560
niet op de autostand fotograferen
zorg ervoor dat als je binnen bent je een groter diafragma (kleiner getal) gebruikt (ligt ook aan de lens die je hebt) en eventueel je Isowaarden hoger zetten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60515629
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:52 schreef Ynske het volgende:
niet op de autostand fotograferen
zorg ervoor dat als je binnen bent je een groter diafragma (kleiner getal) gebruikt (ligt ook aan de lens die je hebt) en eventueel je Isowaarden hoger zetten
Bedankt voor de snelle reactie. Helaas heb ik nog niet heel veel verstand van digitale fotografie en als ik op vakantie snel een foto wil maken is de automatische stand natuurlijk handig. Is het normaal dat deze foto's donker worden?
  Admin zaterdag 2 augustus 2008 @ 21:07:28 #271
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60515817
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:57 schreef maartjev het volgende:

[..]

Bedankt voor de snelle reactie. Helaas heb ik nog niet heel veel verstand van digitale fotografie en als ik op vakantie snel een foto wil maken is de automatische stand natuurlijk handig. Is het normaal dat deze foto's donker worden?
de automatische stand is verdomde handig, maar levert minder mooie plaatjes op. Je camera is veel dingen, maar intelligent is-tie niet. Je camera probeert aan de hand van een handvol gegevens zelf instellingen als diafragma, sluitertijd, iso-waarde, wel/niet flitsen, witbalans etc zelf te bepalen. Soms gaat dat vrij aardig, meestal niet. Als je foto's nu opeens donkerder zijn dan voorheen dan heb je waarschijnlijk OF je flitser uit staan, OF auto-ISO uitgeschakeld, OF je belichtingsmeter aangepast.

Als je echter mooie foto's wil maken zou ik de draaischijfje een tandje met de klok meedraaien naar de P stand
Is het trouwens een canon 40d of een nikon d40? Een canon d40 bestaat zover ik weet niet
pi_60517788
vraagje, ik wil zo'n beschermding voor mijn lcd scherm, heb een nikon d50
nu zag ik dit: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14044
nu heb ik geen idee of deze ook op mijn d50 zou passen, ik weet niet eens wat bm-8 compatible is
anyone?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_60517834
dat ziet er vet lelijk uit? Kan je niet beter gwn zon plakdingetje nemen?
pi_60517860
weet niet, het leek me wel ok eigenlijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Admin zaterdag 2 augustus 2008 @ 22:58:13 #275
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_60517942
BM-8 is voor de D-300, dus die gaat niet passen. Voor de D-50 is er wel de Hoodman Flip-Up ( http://www.cameranu.nl/ar(...)mkap_Nikon_D50_.html )

( of als je liever importeert: http://cameras.pricegrabb(...)essories/m/30526924/ )
Is wel een beetje prijziger dan jouw BM-8 ding vrees ik...
pi_60521236
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 21:07 schreef Danny het volgende:

[..]

de automatische stand is verdomde handig, maar levert minder mooie plaatjes op. Je camera is veel dingen, maar intelligent is-tie niet. Je camera probeert aan de hand van een handvol gegevens zelf instellingen als diafragma, sluitertijd, iso-waarde, wel/niet flitsen, witbalans etc zelf te bepalen. Soms gaat dat vrij aardig, meestal niet. Als je foto's nu opeens donkerder zijn dan voorheen dan heb je waarschijnlijk OF je flitser uit staan, OF auto-ISO uitgeschakeld, OF je belichtingsmeter aangepast.

Als je echter mooie foto's wil maken zou ik de draaischijfje een tandje met de klok meedraaien naar de P stand
Is het trouwens een canon 40d of een nikon d40? Een canon d40 bestaat zover ik weet niet
Dat klopt want dat zou dan de 40D zijn.

Anyway: het zal waarschijnlijk aan je automatische stand liggen... Draai 'm naar P/TV/AV/M en ga er lekker mee experimenten! Je zult zien dat door bepaalde aanpassingen je foto's direct wat lichter zullen zijn. Ook kun je natuurlijk altijd je ISO-waardes aanpassen
Photography.
pi_60522031
@MMM: De D50 heeft niet zo'n uitsparing waar dat beschermding in zou moeten klikken. Goed schoonmaken en dan een sticker erop dus.
pi_60526022
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 11:07 schreef LoggedIn het volgende:
3504x2336 = 3:2

3504 / 2336 * 2 = 3;
Mijn wiskunde is dermate slecht dat ik hier niks van snap
Kun je me uitleggen wat ik met mijn foto's moet doen zodat ze wel 2:3 en 10x15 afgedrukt kunnen worden?
pi_60528302
Jochem, je 3504x2336 foto's staan al in de juiste 3:2 verhouding. Alleen die van 3072x2304 pixels wijken af. Die zul je ofwel zelf op een meer wenselijke manier moeten bijsnijden, of ze aan de lange kant met een wit stuk uitbreiden tot 3456x2304 (384 pixels erbij dus) zodat de verhouding goed is voor dat papierformaat.
pi_60557455
Ik breek even in met een vraag. Mijn opa is overleden en nu willen we een mooie foto van hem uitkiezen voor tijdens de crematie. Er zijn maar weinig foto's van hem helaas en nu heb ik er een die wel goed mijn opa zoals hij was weergeeft. Echter, zijn naam staat in beeld en dit wil ik graag weg hebben. Nu heb ik geen Photoshop en het wil met andere programma's niet lukken. Ik weet niet of ik hier goed ben (zo niet, hoor ik het graag) maar is er iemand die mij daarbij zou kunnen/willen helpen?

Alvast bedankt!
pi_60705039
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 16:05 schreef dvr het volgende:
Jochem, je 3504x2336 foto's staan al in de juiste 3:2 verhouding. Alleen die van 3072x2304 pixels wijken af. Die zul je ofwel zelf op een meer wenselijke manier moeten bijsnijden, of ze aan de lange kant met een wit stuk uitbreiden tot 3456x2304 (384 pixels erbij dus) zodat de verhouding goed is voor dat papierformaat.
Dankje DVR.
De 3504x2336 foto's staan in verhouding 3:2 zeg je, maar 10x15 is toch 2:3 ?
Als ik bv. de Hema bestelsoftware voor mijn neus heb, kan ik kiezen om de foto in 10x15 te doen. Dit gaat pprima met de foto's van 35034x2336. Als ik de foto's van 3072x2304 pak en ik selecteer 10x15, dan komt er een uitroepteken bij te staan en is het zien welk deel eraf geknipt wordt. Kan ik deze foto's niet gewoon vverkleinen met Photoshop tot 3504x2336, ook al is de verhouding dan net wat anders?

Sorry ben echt een oen met getallen en verhoudingen enzo Bedankt voor je reply en uitleg.
pi_60706466
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:26 schreef jochem8 het volgende:

De 3504x2336 foto's staan in verhouding 3:2 zeg je, maar 10x15 is toch 2:3 ?
Dat is hetzelfde. Een papiertje van 10x15 is immers identiek aan een van 15x10, je hoeft hem alleen een kwart slag te draaien. Dat doet de Hema-centrale ook, die kantelt je foto als hij dan beter op het papier past, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
quote:
Als ik de foto's van 3072x2304 pak en ik selecteer 10x15, dan komt er een uitroepteken bij te staan en is het zien welk deel eraf geknipt wordt. Kan ik deze foto's niet gewoon verkleinen met Photoshop tot 3504x2336, ook al is de verhouding dan net wat anders?
Dat kan wel, maar ik betwijfel of het mooi wordt, want mensen, gebouwen e.d. die er op staan worden dan uitgerekt of juist dikker gemaakt. Maar het kan wel; als je een beeld verkleint of vergroot, zal Photoshop normaal gesproken de verhoudingen ('aspect ratio') van het beeld intact laten. Ik gebruik het programma zelf niet, maar er zal zeker een optie zijn om dat uit te zetten, zodat je de beelden naar ieder gewenst formaat kunt vergroten of verkleinen.

Maar zou je ze niet liever gewoon op 11,4x15 laten afdrukken? Dat ligt een stuk dichter bij de 3:4 (=4:3) verhouding van die foto's.
pi_60708033
Een klein vraagje:
Maakt het veel uit wanneer je een accu koopt van het originele merk of één van een goedkoper merk?
Bij Kamera-Express hebben ze een accu van Canon, maar ook een accu van Hahnel (= goedkoper). Hij is voor de 450d.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:01:53 #284
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60708081
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:00 schreef Joannie88 het volgende:
Een klein vraagje:
Maakt het veel uit wanneer je een accu koopt van het originele merk of één van een goedkoper merk?
Bij Kamera-Express hebben ze een accu van Canon, maar ook een accu van Hahnel (= goedkoper). Hij is voor de 450d.
Merk-accu's zijn per definitie veel te duur. Je kunt wel goed voor een third party merk gaan maar zoek dan wel even naar reviews voor je hem koopt, er zit behoorlijk wat kaf tussen het koren.
pi_60710212
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:13 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde. Een papiertje van 10x15 is immers identiek aan een van 15x10, je hoeft hem alleen een kwart slag te draaien. Dat doet de Hema-centrale ook, die kantelt je foto als hij dan beter op het papier past, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
[..]

Dat kan wel, maar ik betwijfel of het mooi wordt, want mensen, gebouwen e.d. die er op staan worden dan uitgerekt of juist dikker gemaakt. Maar het kan wel; als je een beeld verkleint of vergroot, zal Photoshop normaal gesproken de verhoudingen ('aspect ratio') van het beeld intact laten. Ik gebruik het programma zelf niet, maar er zal zeker een optie zijn om dat uit te zetten, zodat je de beelden naar ieder gewenst formaat kunt vergroten of verkleinen.

Maar zou je ze niet liever gewoon op 11,4x15 laten afdrukken? Dat ligt een stuk dichter bij de 3:4 (=4:3) verhouding van die foto's.
Dankje, dan ga ik ze eens bestellen, kijken hoe het eruit komt te zien als ik de verhoudingen verander. 11,4 x 15 is geen optie omdat we fotomapjes hebben gekocht vor 10x15
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:35:44 #286
71115 Rnej
I walk the line
pi_60710325
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 20:57 schreef maartjev het volgende:

[..]

lees de handleiding van je camera....

waarschijnlijk staat de automatische belichting een of twee stops onderbelicht ingesteld....
  zondag 10 augustus 2008 @ 21:51:09 #287
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60716841
Hyperfocaal focussen, je focust op oneindig maar toch anders Kan iemand hier misschien wat meer erover vertellen want ik snap er geen hout van
pi_60724383
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 21:51 schreef Erasmo het volgende:
Hyperfocaal focussen, je focust op oneindig maar toch anders Kan iemand hier misschien wat meer erover vertellen want ik snap er geen hout van
Probeer deze link eens

http://wiki.fok.nl/index.php/Hyperfocaal_scherpstellen
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  maandag 11 augustus 2008 @ 07:43:33 #289
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60724579
O wacht nu snap ik hem ja, ik zat gewoon weer eens veels te moeilijk te denken
  maandag 1 september 2008 @ 17:51:12 #290
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61297253
Weet iemand waar je een 18% grijskaart op bankpasformaat kan halen? Ik kan alleen kaartjes vinden die duurder zijn dan mijn A4 kaar P
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:17:56 #291
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61587058
Ik heb mijn beeldscherm gekalibreerd met een Spyder, ging prima en alles. Maar als ik de laatste tijd mijn laptop opstart dan laadt hij het profiel en gaat een paar seconden later weer terug... Iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:32:58 #292
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61587493
zou je wat specifieker willen zijn? Ik ben op dit moment ietwat verkouden dus ik kan niet aan je post ruiken wat voor model/GPU/OS je hebt. Op mijn notebook geen probleem, maar dat zegt geen hol.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 12 september 2008 @ 21:45:03 #293
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61587864
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:32 schreef Shark.Bait het volgende:
zou je wat specifieker willen zijn? Ik ben op dit moment ietwat verkouden dus ik kan niet aan je post ruiken wat voor model/GPU/OS je hebt. Op mijn notebook geen probleem, maar dat zegt geen hol.

Spyder Express/Vista/Onboard
pi_61627267
Vraagje:
Laatst deze foto gemaakt: http://img352.imageshack.us/my.php?image=dsc00319pn1.jpg
Enig probleem is dat de prullenbak waar ik de camera op zette niet helemaal recht was waardoor de foto een beetje scheef geworden is. Weet iemand een handig programmatje waar je dit snel mee kan fixen? Photoshop lijkt me hiervoor een beetje omslachtig?
En weet iemand een site waar je handig een online fotoalbum bij kan houden?
  zondag 14 september 2008 @ 19:56:23 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61627723
Dat is in Photoshop misschien 10 seconden werk
pi_61633887
Reply in ander topic gezet, negeer dit bericht maar

[ Bericht 92% gewijzigd door Zero2Fear op 14-09-2008 23:50:03 (niet verder gekeken) ]
  maandag 15 september 2008 @ 12:10:55 #297
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_61641692
quote:
Op vrijdag 12 september 2008 21:45 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Spyder Express/Vista/Onboard
a -ha. Mijn notebook is Spyder express/intel x3100/OS X en behalve dat de spyder klopt een totaal ander ding. Zal wel weer aan vista liggen.

En het merk "onboard" ken ik niet van de GPU's-ik ken overigens geen enkel notebook met een insteek GPU
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 15 september 2008 @ 21:47:08 #298
81996 Bond
License to kill
pi_61658624
Vraagje:
Ben aan het kijken voor een telelens voor mijn Canon 40D. Wel wil ik graag IS in mijn lensen. Zodat er ook zonder statief nog aardig goed te schieten is. Ik heb tot nu toe vooral naar Canon lenzen gekeken, omdat ik gelezen had dat Canon niet alles bekend maken. Hierdoor zouden andere lenzen niet zo goed zijn. Ik weet niet of dat waar is. Ik wil een Tele(zoom)lens die voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden. Ik wil dieren kunnen fotograferen, maar ook sporten.

Okee dat is dat. Maar nu zit ik met een aantal vragen. Hoeveel mm zal genoeg zijn? Ik wil niet zomaar een lens kopen en dat die dan te kort is (de EF 70-200mm F4L IS USM is een mooie lens, maar is die dus ver genoeg). De EF 70-300 F4-5,6 IS USM is dan al een heel stukje verder, maar is F 5,6 licht genoeg? Kwa f, scheelt het 3 stops, zoveel verschil zie ik dan eerlijk gezegd nog niet in mijn foto's daartussen. Kortom vragen vragen vragen.

Ik weet dat er een groot verschil zit tussen die twee lenzen, o.a. prijstechnisch. Ik sta zeker open voor andere lenzen, maar dan wordt de keus nog veel groter. Ik wil niet "zomaar" een lens kopen. Ik wil een lens waar ik tijden plezier van zal hebben.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen de juiste telelens te vinden.
Geen commentaar
pi_61659040
Het verschil 200-300 is niet zo heel groot. Zoek even op de site van Tamron, daar staat een tooltje waarmee je een idee krijgt.

F/4 - F/5.6 is trouwens exact 1 stop.
  maandag 15 september 2008 @ 23:43:44 #300
81996 Bond
License to kill
pi_61663496
quote:
Op maandag 15 september 2008 21:56 schreef veldmuis het volgende:
Het verschil 200-300 is niet zo heel groot. Zoek even op de site van Tamron, daar staat een tooltje waarmee je een idee krijgt.
Ik heb het niet kunnen vinden. Ben er namelijk erg benieuwd naar.
quote:
F/4 - F/5.6 is trouwens exact 1 stop.
Oeps, ik dacht ik kan daartussen twee andere kiezen. Leer ik weer wat
Geen commentaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')