Omdat Nederlandse chauffeurs kennelijk nog wel iets geven om de veiligheid van hun passagiers?quote:Op woensdag 9 april 200800:57 schreef Buschetta het volgende:
Ik reed weleens in een touringcar 130 op de autobahn. Dus hoe kunnen NL'se bedrijven dan concureren met buitenlandse bedrijven qua internationaal transport ?
Touringcars mogen harder idd. Vrachtwagen mogen volgens mij in heel europa maar 80 km/h.quote:Op woensdag 9 april 2008 00:57 schreef Buschetta het volgende:
interesant topic. Betekent dat dat alle vrachtwagens in NL niet harder als 80 mogen ? Hoe zit dat dan met die vrachtwagens die internationaal rijden ? Ik reed weleens in een touringcar 130 op de autobahn. Dus hoe kunnen NL'se bedrijven dan concureren met buitenlandse bedrijven qua internationaal transport ?
"Meneer de burgemeester ik las op fok dat brandweerwagens harder mogen dan 80 maar het zijn ook vrachtauto's en nu stap ik naar de pers!!!11quote:Op woensdag 9 april 2008 00:47 schreef WoefieBlaf het volgende:
Maar wat als ze een noodstop moeten maken met 120km/h? Dan gaan er toch serieus doden en gewonden vallen. Als dat echt zo is zal ik het hier bij de lokale gemeente aankaarten, dan moet ik maar de klokkenluider zijn.
In Nederland, net als Buschetta heb ik ook in touringcars gezeten die dik harder reden dan 100, op de peages in frankrijk werd de 1 na de andere auto ingehaald.quote:
Volgens mij kúnnen brandweerwagens niet eens harder dan 80, met of zonder begrenzing..quote:Op woensdag 9 april 2008 13:43 schreef grommet het volgende:
Brandweerwagens zijn niet begrensd.
Ze mogen bij spoedeisende hulp (prio1) harder rijden dan de borden aangeven.
Dit harder rijden mag niet meer zijn dan 20 km te hard (dus 70 binnen de bebouwde kom)
Buiten de bebouwde kom 100 en op de snelweg ook 100 (mogen ze eigenlijk 80, maar dan 20 km harder, dus ook 100).
Onder alle ander situaties moeten ze zich ook aan de snelheid en alle andere verkeersregels houden.
Hoe oud waren die dingen?quote:Op woensdag 9 april 2008 09:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In Nederland, net als Buschetta heb ik ook in touringcars gezeten die dik harder reden dan 100, op de peages in frankrijk werd de 1 na de andere auto ingehaald.
Lijkt mij gewoon een kwestie van een aangepaste transmissie.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij kúnnen brandweerwagens niet eens harder dan 80, met of zonder begrenzing..
Ik hoop echt dat je een grapje maaktquote:Op woensdag 9 april 2008 00:47 schreef WoefieBlaf het volgende:
Maar wat als ze een noodstop moeten maken met 120km/h? Dan gaan er toch serieus doden en gewonden vallen. Als dat echt zo is zal ik het hier bij de lokale gemeente aankaarten, dan moet ik maar de klokkenluider zijn.
Denk je niet dat men bij de brandweer rekening houdt met het overige verkeer. Sowieso worden ze er op getraind om met zo'n zware auto hard te rijden.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Maakten ze in de jaren 70 al zulke snelle vrachtwagen dan?quote:Op woensdag 9 april 2008 17:18 schreef MJay1 het volgende:
Bij ons gaat de vrachtwagen gewoon 120 hoor1 maand voor de begrenzer-plicht aangeschaft
Hoeveel doden denk je dat ervallen als de brandweer er niet op tijd is?quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Ik geloof er geen ene flikker van.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Brandweerwagens kunnen door het vele materiaal + 1500 liter aan water toch niet harder dan 120km/u. En mag ik het buitengewoon zielig vinden dat jij hierover een brief wilt schrijven? Als je huis straks in de fik staat ben jij zeker ook zo'n huilie die eist dat de brandweer binnen 1 minuut op je stoep staat.. maar ondertussen wel allemaal brieven schrijven dat er verkeersdrempels in je straat moeten, daar een rotonde erbij, hier een stoplicht voor de veiligheid, de snelheid omlaag voor de voertuigen, want hey! dat is allemaal gevaarlijk voor de samenleving he!! Oja, dat alcoholslot wat er nu gaat komen, leuk voor de vrijwilligers.. eerst even blazen voordat je uit mag rukkenquote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Gast, ga buiten spelen.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
En waarom denk je dat de remmen van een brandweerwagen niet aangepast worden?quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Afgelopen jaar reed ik s nachts in Belgie, regende behoorlijk en je weet zelf hoe de Belgische wegen er dan aan toe zijn. Ik reed iets van 120-130 en dat was aardig hard voor de situatie..quote:Op woensdag 9 april 2008 09:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In Nederland, net als Buschetta heb ik ook in touringcars gezeten die dik harder reden dan 100, op de peages in frankrijk werd de 1 na de andere auto ingehaald.
ik hoop dat je wat onderbouwingen hebt als berekeningen van de remweg... die kon wel eens een stuk korter zijn dan die van jouw prius of wat voor ander hippie hok je ook rijdt...quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Stadsbus moet met 50km/u binnen 60 centimeter stilstaan dacht ik.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:45 schreef Youp het volgende:
[..]
ik hoop dat je wat onderbouwingen hebt als berekeningen van de remweg... die kon wel eens een stuk korter zijn dan die van jouw prius of wat voor ander hippie hok je ook rijdt...
geloof je het zelfquote:Op donderdag 10 april 2008 18:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stadsbus moet met 50km/u binnen 60 centimeter stilstaan dacht ik.
Dat lukt alleen tegen een betonnen muurquote:Op donderdag 10 april 2008 18:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stadsbus moet met 50km/u binnen 60 centimeter stilstaan dacht ik.
Rijdende bejaardenlanceerinrichting, tof.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stadsbus moet met 50km/u binnen 60 centimeter stilstaan dacht ik.
Tienermeisjes, dat heb ik wel mee mogen maken. Buschauffeuse zag dame op zebra over't hoofd.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Rijdende bejaardenlanceerinrichting, tof.
Zit iig GEEN begrenzer op.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:06 schreef roburt het volgende:
en een ambulance? mag die zo hard als die kan of zijn daar ook afspraken voor. bv. max 160 km p. uur.
dan moeten ze maar gaan zitten.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:33 schreef Bastiaan.V het volgende:
ik ben ooit de veroorzaker geweest van een noodstop van een bus, helaas stond er in die bus een oud vrouwtje in het middenpad. hoop gezeik mee gehad...
de bus stond btw niet binnen de meter stil
Serieus? Ik heb een afstudeer stage gedaan bij de grootste brandweer fabrikant van Nederland. Waar werk jij dan?quote:Op donderdag 10 april 2008 23:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Toevallig werk ik in een fabriek die onder andere brandweerwagens bouwt dus ik WEET welke aanpassingen er gedaan worden.Ik vind het erg onaardig dat je belastingcenten verkwanselt doordat er nu een ambtenaar tijd moet verdoen om jou brief te lezen, zich een breuk te lachen, en op het prikbord in de kantine te hangen. En op dat mailadres kunnen je klachten over mij inderdaad, succes!
En jij kan eens wat relativeringsvermogen in je donder gaan stoppen!! (als het idd een reltopic is voel ik me nu wel voor lul staan, maar who cares.. tis laat)..quote:Op vrijdag 11 april 2008 00:14 schreef WoefieBlaf het volgende:
Je kunt wel zeggen dat een ambtenaar nu zijn tijd gaat verdoen, maar wat dacht je van de verzekeringsmaatschappij en de politie die moeten komen als een brandweerwagen bij een ongeluk betrokken raakt? Die zijn gratis?
Nee jongetje, jij kunt maar 1 ding doen, terug naar de schoolbankjes en daar wat broodnodige kennis opdoen.
Alle vrachtwagens zijn op 90 begrenst, en hier in NL word je met een vrachtwagen op 80 km/u wel beboet bij fucking trajectcontroles.quote:Op woensdag 9 april 2008 00:57 schreef Buschetta het volgende:
interesant topic. Betekent dat dat alle vrachtwagens in NL niet harder als 80 mogen ? Hoe zit dat dan met die vrachtwagens die internationaal rijden ? Ik reed weleens in een touringcar 130 op de autobahn. Dus hoe kunnen NL'se bedrijven dan concureren met buitenlandse bedrijven qua internationaal transport ?
Nee, ik begrijp je niet. Een domme beslissing nemen is nooit moeilijk. De hulpdiensten MOGEN dat gewoon van de wet. En geloof mij, die chauffeurs hebben een stuk beter verkeersinzicht dan ieder ander op de weg (en daarnaast ogs waardoor ze ook nog extra opvallen).quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:03 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik hoop dat je mijn positie ook begrijpt, het is voor mij ook moeilijk geweest om deze beslissing te moeten nemen. Maar het schijnt niemand uit te maken wat hulpdiensten doen. Die schijnen alles maar te mogen in de naam der wet.
Jammer dat jij niet meer blauw bentquote:Op vrijdag 11 april 2008 08:01 schreef JDude het volgende:
Ongelooflijk.
Ga dan zeiken op de petjesdragende puntenrijbewijshouders in hun Honda CRX. Of op de kutscholieren die zich, zonder enig besef van verkeersregels, als een kudde debielen door het verkeer wurmen. Of op de gefrustreerde leaserijder, die zich iedere spits weer een stapje dichter naar zijn hartinfarct bumperkleeft.
Maar nee hoor, meneer (mevrouw?) gaat zich liever druk maken om de mensen die dag en nacht klaar staan voor onze veiligheid.
Epic fail.
I knowquote:
Fout.quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:03 schreef WoefieBlaf het volgende:
De meeste brandweermannen zijn in dienst van de gemeente. Full time. Dus dat is gewoon hun baan. Dat ze er midden in de nacht eens uit moeten om hulp te verlenen staat in hun CAO en dat wisten ze voordat ze er aan begonnen. Hetzelfde voor de nachtsuster die haar bed uitmoet omdat een bejaarde in de broek heeft gekakt.
Dus niks 'dat is onze baan', vrijwilliger zijn doe je naast je baanquote:Feiten
* In Nederland zijn zo’n 27.000 brandweermannen en –vrouwen actief
* ca. 4.500 hiervan werken in beroepsdienst
* ca. 22.500 is vrijwilliger
* Een vrijwilliger krijgt dezelfde opleiding als een beroeps en moet ook hetzelfde aantal uren oefenen
Als je je ook even verdiept in je afzeik-project weet je ook dat er op dit moment een discussie rondgaat over uitruktijden, we moeten binnen 8 minuten ter plaatse zijn, maar veel korpsen komen steeds vaker te laat.. dit gaat dan over enkele minuten.. goh, konden we maar harder rijdenquote:Op vrijdag 11 april 2008 01:03 schreef WoefieBlaf het volgende:
De overheid heeft zelf altijd de bewering geplaatst dat te hard rijden onderaan de streep niets uit zou maken. Je zou hooguit een paar minuutjes later op de plaats van bestemming zijn.
Dezelfde overheid neemt nu enorme risico's waardoor er op den duur meer mensen kunnen komen te oveliijden dan bij de ramp bij de Twin Towers.
Nogmaals, verdiep je eens in het aantal ongelukken met (brandweer)voertuigen of andere hulpverlenende instanties.. zeker de dodelijke, die zijn op 1 hand te tellen.. ga daarentegen moeite doen om alcohol achter het stuur tegen te gaan, veel effectiever en krijg je waarschijnlijk nog steun ook..quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:03 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik voel de verplichting hier iets aan te doen. Elke verkeersdode is er 1 te veel. Gemeenten zijn vaak logge instanties dus kan het nog lang duren voordat ze mijn brief lezen en er iets mee doen. Daarom heb ik deze ook naar de krant gezonden. Wellicht om wat meer druk uit te kunnen oefenen.
Omdat een trucker die wat vreten van plaats A naar B rijd misschien geen levens hoeft te redden? geen branden hoeft te blussen? geen pubers uit een auto moet knippen als ze zichzelf weer eens om een boom hebben gevouwen?! relativeer g*vdomme nou esquote:Op vrijdag 11 april 2008 01:03 schreef WoefieBlaf het volgende:
Dat ik hier bijna wordt gelynched (ook nog door een medewerker!!!) zie ik dan maar wat bij de klokkenluider hoort. Maar doden die vallen door een te hard rijdende vrachtwagen van de brandweer is ontoelaatbaar.
Daarnaast, waarom mogen alle vrachtwagens met enige aanpassing dan niet harder rijden? Hier zitten ook enorme economische belangen achter. Veel grotere belangen dan een schuurtje die in brand staat.
Nogmaals, verdiep je eens in je die materie!! Er worden steeds meer en meer regeltjes verzonnen voor (tegen!) de hulpdiensten.. je loopt maar een eind in het wilde weg te lullen terwijl je totaal geen weet hebt waar je over praat..quote:Op vrijdag 11 april 2008 01:03 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik hoop dat je mijn positie ook begrijpt, het is voor mij ook moeilijk geweest om deze beslissing te moeten nemen. Maar het schijnt niemand uit te maken wat hulpdiensten doen. Die schijnen alles maar te mogen in de naam der wet.
quote:Op vrijdag 11 april 2008 08:50 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Fout.
Als je ook maar even 1 minuutje rond kijkt op www.brandweer.nl
[..]
Dus niks 'dat is onze baan', vrijwilliger zijn doe je naast je baan![]()
[..]
Als je je ook even verdiept in je afzeik-project weet je ook dat er op dit moment een discussie rondgaat over uitruktijden, we moeten binnen 8 minuten ter plaatse zijn, maar veel korpsen komen steeds vaker te laat.. dit gaat dan over enkele minuten.. goh, konden we maar harder rijdendoor die zelfde lamlullen als jij gooien ze op elke hoek van de straat een stoplichten, verkeersdrempels, wegversmallingen, rotondes neer en maken ze steeds meer en meer 30-km zones.. Wat denk je, ik zal het eens bij de bron aanpakken?
[..]
Nogmaals, verdiep je eens in het aantal ongelukken met (brandweer)voertuigen of andere hulpverlenende instanties.. zeker de dodelijke, die zijn op 1 hand te tellen.. ga daarentegen moeite doen om alcohol achter het stuur tegen te gaan, veel effectiever en krijg je waarschijnlijk nog steun ook..
[..]
Omdat een trucker die wat vreten van plaats A naar B rijd misschien geen levens hoeft te redden? geen branden hoeft te blussen? geen pubers uit een auto moet knippen als ze zichzelf weer eens om een boom hebben gevouwen?! relativeer g*vdomme nou es!!
[..]
Nogmaals, verdiep je eens in je die materie!! Er worden steeds meer en meer regeltjes verzonnen voor (tegen!) de hulpdiensten.. je loopt maar een eind in het wilde weg te lullen terwijl je totaal geen weet hebt waar je over praat..
Volgens mij heb jij last van het calimero complexquote:Op donderdag 10 april 2008 23:08 schreef WoefieBlaf het volgende:
Waarom beledig je me nu weer door te zeggen dat ik dom ben? Als er al iemand dom is ben jij dat door te zeggen dat een vrachtwagen klaarblijkelijk eenzelfde remafstand heeft bij 80km/h en 120km/h. Dat is volgens de natuurkundige wetten onmogelijk.
Ik kan dat email adres gebruiken om mijn klachten te deponeren? Ik vind het, nogmaals, heel erg onaardig dat je mensen op deze wijze tewoord staat. Helemaal omdat je medewerker bent.
Ik vermoed dat dat redelijk gelijk ligt. Een maximum vertraging van ongeveer 1g.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:45 schreef Youp het volgende:
[..]
ik hoop dat je wat onderbouwingen hebt als berekeningen van de remweg... die kon wel eens een stuk korter zijn dan die van jouw prius of wat voor ander hippie hok je ook rijdt...
ja precies dus de zelfde remweg.... verschillen in remweg hangen af van de wrijvingscoefficient van band en wegdek en de normaalkracht.quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:26 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat redelijk gelijk ligt. Een maximum vertraging van ongeveer 1g.
Ik gok op de relkloon...quote:Op donderdag 10 april 2008 23:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Stap maar naar mn leidinggevenden hoorDie lachen ook graag. Forum@fok.nl
En je bent OF ongelooflijk dom OF een relkloonIk hoop serieus het tweede, anders ben ik bang dat je jezelf of anderen in gevaar brengt met je gebrek aan enig inzicht
En dat weet ik dan weer te ontkrachten. De mercedessen met lage neus gaan toch echt wel de 200 over, als 't moet.quote:Op donderdag 10 april 2008 23:28 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb een afstudeer stage gedaan bij de grootste brandweer fabrikant van Nederland. Waar werk jij dan?
Het systeem is echt insane met aanbestedingen. Daar gaan echt miljoenen over de tafel die helemaal niet nodig zijn. Maar over een begrenzer heb ik nog nooit gehoord. Wel op een ambulance. Die houdt er met 160 mee op. Opzich ook een prestatie aangezien deze toch al snel een 3000KG plus wegen.
Met de E-klasse ambulance zou ik persoonlijk niet te rap gaanquote:Op vrijdag 11 april 2008 17:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dat weet ik dan weer te ontkrachten. De mercedessen met lage neus gaan toch echt wel de 200 over, als 't moet.
En de motoren zelfs nog een tikje meer.
Die vierkante bakken zoals je in Rotterdam en op de veluwe nog wel eens ziet weet ik niet.
Wil je dan even zeggen welke 'systemen' dan overbodig zijn in jou ogen? Ik kan nu namelijk niks bedenken wat echt 100% nutteloos/overbodig is .. ben benieuwdquote:Op donderdag 10 april 2008 23:28 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb een afstudeer stage gedaan bij de grootste brandweer fabrikant van Nederland. Waar werk jij dan?
Het systeem is echt insane met aanbestedingen. Daar gaan echt miljoenen over de tafel die helemaal niet nodig zijn. Maar over een begrenzer heb ik nog nooit gehoord. Wel op een ambulance. Die houdt er met 160 mee op. Opzich ook een prestatie aangezien deze toch al snel een 3000KG plus wegen.
Zonneschermen, Koelkasten. ALLES moet automatisch en vooral zo duur mogelijlk.quote:Op vrijdag 11 april 2008 18:14 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Wil je dan even zeggen welke 'systemen' dan overbodig zijn in jou ogen? Ik kan nu namelijk niks bedenken wat echt 100% nutteloos/overbodig is .. ben benieuwd
/edit is geen sarcasme, en ik bedoel de brandweervoertuigen
Uhm waar the f*ck heb jij het over?quote:Op vrijdag 11 april 2008 18:34 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Zonneschermen, Koelkasten. ALLES moet automatisch en vooral zo duur mogelijlk.
Aanbestedingstraject kost 10.000euro's extra inplaats van dat het geld oplevert.
ZO kan ik nog wel even doorgaan.
Ambulances iig wel een koelkastquote:Op vrijdag 11 april 2008 18:44 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Uhm waar the f*ck heb jij het over?brandweervoertuigen hebben geen koelkasten en zonneschermen etc
In mijn edit doelde ik specifiek op brandweervoertuigenquote:
Goezo Alexxxxx, k kon het niet beterquote:Op donderdag 10 april 2008 23:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Toevallig werk ik in een fabriek die onder andere brandweerwagens bouwt dus ik WEET welke aanpassingen er gedaan worden.Ik vind het erg onaardig dat je belastingcenten verkwanselt doordat er nu een ambtenaar tijd moet verdoen om jou brief te lezen, zich een breuk te lachen, en op het prikbord in de kantine te hangen. En op dat mailadres kunnen je klachten over mij inderdaad, succes!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |