Omdat Nederlandse chauffeurs kennelijk nog wel iets geven om de veiligheid van hun passagiers?quote:Op woensdag 9 april 200800:57 schreef Buschetta het volgende:
Ik reed weleens in een touringcar 130 op de autobahn. Dus hoe kunnen NL'se bedrijven dan concureren met buitenlandse bedrijven qua internationaal transport ?
Touringcars mogen harder idd. Vrachtwagen mogen volgens mij in heel europa maar 80 km/h.quote:Op woensdag 9 april 2008 00:57 schreef Buschetta het volgende:
interesant topic. Betekent dat dat alle vrachtwagens in NL niet harder als 80 mogen ? Hoe zit dat dan met die vrachtwagens die internationaal rijden ? Ik reed weleens in een touringcar 130 op de autobahn. Dus hoe kunnen NL'se bedrijven dan concureren met buitenlandse bedrijven qua internationaal transport ?
"Meneer de burgemeester ik las op fok dat brandweerwagens harder mogen dan 80 maar het zijn ook vrachtauto's en nu stap ik naar de pers!!!11quote:Op woensdag 9 april 2008 00:47 schreef WoefieBlaf het volgende:
Maar wat als ze een noodstop moeten maken met 120km/h? Dan gaan er toch serieus doden en gewonden vallen. Als dat echt zo is zal ik het hier bij de lokale gemeente aankaarten, dan moet ik maar de klokkenluider zijn.
In Nederland, net als Buschetta heb ik ook in touringcars gezeten die dik harder reden dan 100, op de peages in frankrijk werd de 1 na de andere auto ingehaald.quote:
Volgens mij kúnnen brandweerwagens niet eens harder dan 80, met of zonder begrenzing..quote:Op woensdag 9 april 2008 13:43 schreef grommet het volgende:
Brandweerwagens zijn niet begrensd.
Ze mogen bij spoedeisende hulp (prio1) harder rijden dan de borden aangeven.
Dit harder rijden mag niet meer zijn dan 20 km te hard (dus 70 binnen de bebouwde kom)
Buiten de bebouwde kom 100 en op de snelweg ook 100 (mogen ze eigenlijk 80, maar dan 20 km harder, dus ook 100).
Onder alle ander situaties moeten ze zich ook aan de snelheid en alle andere verkeersregels houden.
Hoe oud waren die dingen?quote:Op woensdag 9 april 2008 09:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In Nederland, net als Buschetta heb ik ook in touringcars gezeten die dik harder reden dan 100, op de peages in frankrijk werd de 1 na de andere auto ingehaald.
Lijkt mij gewoon een kwestie van een aangepaste transmissie.quote:Op woensdag 9 april 2008 15:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij kúnnen brandweerwagens niet eens harder dan 80, met of zonder begrenzing..
Ik hoop echt dat je een grapje maaktquote:Op woensdag 9 april 2008 00:47 schreef WoefieBlaf het volgende:
Maar wat als ze een noodstop moeten maken met 120km/h? Dan gaan er toch serieus doden en gewonden vallen. Als dat echt zo is zal ik het hier bij de lokale gemeente aankaarten, dan moet ik maar de klokkenluider zijn.
Denk je niet dat men bij de brandweer rekening houdt met het overige verkeer. Sowieso worden ze er op getraind om met zo'n zware auto hard te rijden.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Maakten ze in de jaren 70 al zulke snelle vrachtwagen dan?quote:Op woensdag 9 april 2008 17:18 schreef MJay1 het volgende:
Bij ons gaat de vrachtwagen gewoon 120 hoor1 maand voor de begrenzer-plicht aangeschaft
Hoeveel doden denk je dat ervallen als de brandweer er niet op tijd is?quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Ik geloof er geen ene flikker van.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Brandweerwagens kunnen door het vele materiaal + 1500 liter aan water toch niet harder dan 120km/u. En mag ik het buitengewoon zielig vinden dat jij hierover een brief wilt schrijven? Als je huis straks in de fik staat ben jij zeker ook zo'n huilie die eist dat de brandweer binnen 1 minuut op je stoep staat.. maar ondertussen wel allemaal brieven schrijven dat er verkeersdrempels in je straat moeten, daar een rotonde erbij, hier een stoplicht voor de veiligheid, de snelheid omlaag voor de voertuigen, want hey! dat is allemaal gevaarlijk voor de samenleving he!! Oja, dat alcoholslot wat er nu gaat komen, leuk voor de vrijwilligers.. eerst even blazen voordat je uit mag rukkenquote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Gast, ga buiten spelen.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
En waarom denk je dat de remmen van een brandweerwagen niet aangepast worden?quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Afgelopen jaar reed ik s nachts in Belgie, regende behoorlijk en je weet zelf hoe de Belgische wegen er dan aan toe zijn. Ik reed iets van 120-130 en dat was aardig hard voor de situatie..quote:Op woensdag 9 april 2008 09:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
In Nederland, net als Buschetta heb ik ook in touringcars gezeten die dik harder reden dan 100, op de peages in frankrijk werd de 1 na de andere auto ingehaald.
ik hoop dat je wat onderbouwingen hebt als berekeningen van de remweg... die kon wel eens een stuk korter zijn dan die van jouw prius of wat voor ander hippie hok je ook rijdt...quote:Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Stadsbus moet met 50km/u binnen 60 centimeter stilstaan dacht ik.quote:Op donderdag 10 april 2008 17:45 schreef Youp het volgende:
[..]
ik hoop dat je wat onderbouwingen hebt als berekeningen van de remweg... die kon wel eens een stuk korter zijn dan die van jouw prius of wat voor ander hippie hok je ook rijdt...
geloof je het zelfquote:Op donderdag 10 april 2008 18:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stadsbus moet met 50km/u binnen 60 centimeter stilstaan dacht ik.
Dat lukt alleen tegen een betonnen muurquote:Op donderdag 10 april 2008 18:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stadsbus moet met 50km/u binnen 60 centimeter stilstaan dacht ik.
Rijdende bejaardenlanceerinrichting, tof.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Stadsbus moet met 50km/u binnen 60 centimeter stilstaan dacht ik.
Tienermeisjes, dat heb ik wel mee mogen maken. Buschauffeuse zag dame op zebra over't hoofd.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Rijdende bejaardenlanceerinrichting, tof.
Zit iig GEEN begrenzer op.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:06 schreef roburt het volgende:
en een ambulance? mag die zo hard als die kan of zijn daar ook afspraken voor. bv. max 160 km p. uur.
dan moeten ze maar gaan zitten.quote:Op donderdag 10 april 2008 19:33 schreef Bastiaan.V het volgende:
ik ben ooit de veroorzaker geweest van een noodstop van een bus, helaas stond er in die bus een oud vrouwtje in het middenpad. hoop gezeik mee gehad...
de bus stond btw niet binnen de meter stil
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |