abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2008 @ 21:57:55 #76
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_57944385
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:04 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

moet je nu eens naar de transfervergelijking kijken..
Daar klopt zowiezo niks van. Maar grappig is t wel
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  woensdag 9 april 2008 @ 22:02:56 #77
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_57944477
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:53 schreef maniack28 het volgende:
Ow n ook de supporters he:

Ploegen Verwachting Resultaat Tevredenheid Weer Toeschouwers
Forza NKG - Kristiansund We zouden wel eens kunnen verliezen. 1 – 6 sturen je liefdesgedichten 31 741
Fellini - Kristiansund We zouden wel eens kunnen verliezen. 1 – 4 sturen je liefdesgedichten 47 026
Kristiansund - FlexStars Er zit misschien een overwinning in. 7 – 1 sturen je liefdesgedichten 40 000
Kristiansund - Triade VCT Er zit misschien een overwinning in. 5 – 1 sturen je liefdesgedichten 40 000
Royal Tequila Fountain Club Sealand - Kristiansund We zouden wel eens kunnen verliezen. 4 – 4 sturen je liefdesgedichten 41 730
Kristiansund - Gouwe We zijn elkaar waard. 0 – 8 kalm 40 000

Tegen de hele competitie, misschien winnen, kunnen verliezen... en tegen nummer 1 van IV, we zijn elkaar waard

Wat een kutsysteem Supporters nu kalm, zelfvertrouwen waardeloos... dag kampioenschap, want ik heb het de komende 2 weken nodig...
De Supporters snappen t niet das inm algemeen bekent
Maar kut is t wel.
Bij mij dachten ze dat een bot aan me gewaagd was en nu zijn ze ineens (na 6-0 winst voor mij) hotel de botel oid
pi_57944530
Kapitaal: 493 769 ¤ (9 918 571) ¤

5 van de 6 spelers zijn verkocht...
  woensdag 9 april 2008 @ 22:10:44 #79
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_57944650
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:05 schreef Yurzinho het volgende:
Kapitaal: 493 769 ¤ (9 918 571) ¤

5 van de 6 spelers zijn verkocht...
En nu?
  woensdag 9 april 2008 @ 23:32:34 #80
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_57946841
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:47 schreef maniack28 het volgende:
-klaag-
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:53 schreef maniack28 het volgende:
-nog meer klaag-
Allereerst, balen, kut enzo.. Ik begrijp dat je je gal wilt spuwen, etc., blabla...

MAAR.....
...ik kan me voorstellen dat je als doorgewinterde HT'er al die wijzigingen wel een beetje geloofd. Echter, wat is er onlogisch aan het kelderen van het zelfvertrouwen na een 8-0 nederlaag? Was dit in de oude situatie niet ook al het geval?
En je kunt heus nog wel scoren met slecht zelfvertrouwen als je betere ratings haalt, zit daar maar niet over in.. (in het Mythbusters-topic op Global is daar door HT-Tjecken recentelijk nog het één en ander over gezegd)
Daarnaast heb je wel het TS-voordeel van je PIC gehad, zonder PIC had je misschien minder verloren (= hoger zelfvertrouwen). 1x winnen en je zelfvertrouwen is weer terug..

Dan die supporters, je verliest met 8-0, weet je hoeveel levels er nog beneden 'kalm' liggen? In de beker kan het thuisvoordeel een grote rol spelen. Wel moet het systeem nog aangepast worden op 'sterkte' van de teams, maar probeer dat maar eens fatsoenlijk te programmeren.. En natuurlijk is het een flinke drop, maar je krijgt dan ook flink klop. En daarnaast speelde je PIC, maw deden je spelers niet genoeg hun best en dan krijg je nog een kleine penalty bovenop je gewone 'fanmood'-drop. Makes perfectly sense.

De nieuwe veranderingen maken mijns inziens, hoewel er de nodige schoonheidsfoutjes in zitten, het spel alleen maar interessanter/leuker.. Je moet je blijven ontwikkelen en daar is niets mis mee. Dat geldt namelijk voor iedereen
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_57947854
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:14 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jep, in dat geval is qyn een SD-er...
SD=WoW'er
qyn=WoW'er
SD=qyn

Wat houd ik toch van logica

oh ja, JD met 9-0 gepwnd (of hoe dat ook heet)
  donderdag 10 april 2008 @ 00:34:39 #82
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_57948313
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:04 schreef Wurdsje het volgende:

[..]

moet je nu eens naar de transfervergelijking kijken..
quote:
FC RKDEO raises for Yip Nieuwenhuis
Wurdsje FC raises for Yip Nieuwenhuis
The Yanks raises for Yip Nieuwenhuis
YMFC raises for Yip Nieuwenhuis
YMFC raises for Yip Nieuwenhuis
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  donderdag 10 april 2008 @ 00:36:03 #83
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_57948332
Btw in een friendly is een trainee er voor +7 eraf geschopt
  donderdag 10 april 2008 @ 01:03:37 #84
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_57948741
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:32 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

[..]

Allereerst, balen, kut enzo.. Ik begrijp dat je je gal wilt spuwen, etc., blabla...

MAAR.....
...ik kan me voorstellen dat je als doorgewinterde HT'er al die wijzigingen wel een beetje geloofd. Echter, wat is er onlogisch aan het kelderen van het zelfvertrouwen na een 8-0 nederlaag? Was dit in de oude situatie niet ook al het geval?
Nee, niet zo erg... ik heb nog nooit waardeloos zelfvertrouwen gehad in mn hele HT-carriere...
quote:
En je kunt heus nog wel scoren met slecht zelfvertrouwen als je betere ratings haalt, zit daar maar niet over in.. (in het Mythbusters-topic op Global is daar door HT-Tjecken recentelijk nog het één en ander over gezegd)
Daarnaast heb je wel het TS-voordeel van je PIC gehad, zonder PIC had je misschien minder verloren (= hoger zelfvertrouwen). 1x winnen en je zelfvertrouwen is weer terug..
Het gaat mij erom, dat ik 7 weken lang alleen maar gewonnen heb tegen teams die beter worden verondersteld. Als ik dan 1x verlies is het zelfvertoruwen niet opeens weg. Dat is onrealistisch. Zelfvetrouwen staat of valt niet met 1 wedstrijd en zeker niet tegen een veel beter team in een onbelangrijke beker waar een V team normaal gesproken toch de finale niet haalt (ronde 7 is gewoon al goed, de rest van mn comp was er al uit).
quote:
Dan die supporters, je verliest met 8-0, weet je hoeveel levels er nog beneden 'kalm' liggen? In de beker kan het thuisvoordeel een grote rol spelen. Wel moet het systeem nog aangepast worden op 'sterkte' van de teams, maar probeer dat maar eens fatsoenlijk te programmeren.. En natuurlijk is het een flinke drop, maar je krijgt dan ook flink klop. En daarnaast speelde je PIC, maw deden je spelers niet genoeg hun best en dan krijg je nog een kleine penalty bovenop je gewone 'fanmood'-drop. Makes perfectly sense.
Als je ging verliezen kon je in het verleden beter PICcen, want dan kwam een loss minder hard aan...

Het grappige is dat mijn supporters dus al WEKEN op "in de wolken" stonden. Nogmaals, een verlies tegen een team dat veel hoger staat geranked, in een beker die je nooit gaat winnen zou gewoon niet zo'n groot effect moeten hebben.

Je moet het zien als VVV dat tegen degradatie strijd en in de beker van Ajax verliest... shit, balen, klote, jammer, maar we hebben er alles aan gedaan en zijn ver gekomen. Dat is wat fans dan zeggen. En niet meteen in 1x vrijwel unaniem slecht gestemd... Sterker nog, mijn fans zouden juist blij moeten zijn, ik sta 1e zonder een wedstrijd verloren te hebben..
quote:
De nieuwe veranderingen maken mijns inziens, hoewel er de nodige schoonheidsfoutjes in zitten, het spel alleen maar interessanter/leuker.. Je moet je blijven ontwikkelen en daar is niets mis mee. Dat geldt namelijk voor iedereen
HT moet de veranderingen die ze doorvoeren eerst eens testen op logica, want hier zit geen logica in
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_57949895
quote:
Op woensdag 9 april 2008 22:10 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

En nu?
Ik heb nodig:

• Keeper
  • Spits
  • 2 Def-trainees die zo in mijn A-team kunnen

Het hele geintje heeft me ook nog 2 TS-hits opgeleverd

[ Bericht 17% gewijzigd door Yurzinho op 10-04-2008 08:11:05 ]
  • pi_57950957
    Supporter Club: 1997 members

Zondag winnen en dan hebben we een mijlpaal te pakken, gok ik zo. .
    pi_57951271
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 21:47 schreef maniack28 het volgende:
    Wat is hattrick toch een triest spel. Je wint veel, komt ronde 7 beker en daar verlies je tegen iemand die een klasse hoger 1e staat. De supporters vinden ons aan elkaar gewaagd, maar tegen mn competitiegenoten zou ik moeten verliezen?

Verder heb ik de hele tijd compleet overdreven of anders iets lager maar nog steeds zeer hoog zelfvetrouwen. Ik picte vandaag, verlies 8-0 (met 2 a-spelers kapotgeschopt) en dan staat mn zelfvertrouwen uit het niets op fucking waardeloos. WAT IS DE BIG DEAL?

Kan iemand me de logica van HT uitleggen, graag...
    Er is geen logica meer.. De supportersverwachtingen zouden realistischer worden en successen uit het verleden beter onthouden en daar is geen zak van te merken..

Ze maken alles gewoon kut bij HT.. Het trainen gaat kut tegenwoordig (bug vd linksback en geen speler is meer gestegen).. supportersverwachtingen zijn kut geworden (veel wisselvalliger dan het ooit geweest is terwijl het juist minder wisselvallig zou moeten zijn)...
    pi_57952664
    Die supportersverwachtingen bij de beker zijn inderdaad kut. Maar dat is iets wat altijd al zo is geweest en waarschijnlijk ook zal blijven. Is weinig tegen te programmeren voorzover ik de opbouw van formules en HT in het algemeen snap..

Wat betreft het realisme, je ziet dat 'wedstrijdverwachtingen' aan het competitieverloop worden aangepast (nav stand/recente uitslagen, niet aan ratings. Dat laatste kan ook gewoon niet). Die resultaten uit het verleden worden vooral in je seizoensverwachtingen opgenomen en vormen een soort 'limiet' (aan boven- en onderkant) op je fanmood.. En we zijn pas 7 weken bezig, mag er ook nog wat 'finetuning' plaats vinden?

Owja, en maniack.. Als VVV zo ver in de beker komt en vervolgens tegen Ajax een B-team opstelt, met de rem er op speelt (PIC) en thuis 0-8 verliest, dan zijn de VVV-fans echt wel flink pissed off.. Een fanmood 'kalm' lijkt me dan nog best goed

Nogmaals, de beker is kut, maar was dat ook al wat betreft uitschakeling en invloed op zelfvertrouwen en fanmood.. Je hebt gewoon grote verschillen tussen divisies en teams onderling, daar is weinig/niets op te 'programmeren'. Gewoon geen PIC spelen (ook al 'kost' je dat TS) als je geen grotere daling wilt hebben. Ongeacht de tegenstander willen je fans nu eenmaal gewoon dat je wint.

Het grote verschil in zelfvertrouwen is wel opvallend, maar dat zal voornamelijk met het verschil qua doelpunten (0-8) te maken hebben. Bij een 0-3 of 0-4 was 't vast nog iets van sterk geweest.. Het heeft echter geen invloed op het aantal kansen dat je krijgt, maar 'slechts' op de scoringskans/conversie.. Als je ratings maar hoog genoeg zijn, dan haal je heus nog wel resultaat. En 1-2 keer winnen en het is weer lichtelijk overdreven, zo is het natuurlijk ook.. Had je trouwens ook sportpsychologen ingehuurd om de klap op te vangen?
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    pi_57953303
    Tering wat is alles duur! Maarja, ik heb de spelers wel nodig....dus die bijna 10 miljoen is zo weer op...
    Keeper (20 jr, wereldklasse) is alvast binnen, nu ff hengelen naar een spits
    pi_57954722
    Bij mij kloppen die supportersverwachtingen wel aardig hoor. Als je een wedstrijd waar ze "We might lose" zeggen luizig met 0-1 wint, is dat niet echt gek.

De impact op het zelfvertrouwen is minder logisch inderdaad. Alsof RKC hoge verwachtingen heeft als ze tegen PSV spelen in de beker. . Ze zouden eigenlijk de random factor in bekerwedstrijden moeten verhogen zodat er ook daadwerkelijk een verschil is tussen comp en beker. Nu is het alleen voor je supporters anders.
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 11:24 schreef Yurzinho het volgende:
    Tering wat is alles duur! Maarja, ik heb de spelers wel nodig....dus die bijna 10 miljoen is zo weer op...
    Wat kostte dat geintje? 2,5 mln ofzo?
    pi_57954805
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 12:23 schreef rompompom het volgende:
    Bij mij kloppen die supportersverwachtingen wel aardig hoor. Als je een wedstrijd waar ze "We might lose" zeggen luizig met 0-1 wint, is dat niet echt gek.

De impact op het zelfvertrouwen is minder logisch inderdaad. Alsof RKC hoge verwachtingen heeft als ze tegen PSV spelen in de beker. . Ze zouden eigenlijk de random factor in bekerwedstrijden moeten verhogen zodat er ook daadwerkelijk een verschil is tussen comp en beker. Nu is het alleen voor je supporters anders.
    [..]

Wat kostte dat geintje? 2,5 mln ofzo?
    Doe daar nog maar een berg geld bij ... compleet volgens de transfervergelijking heb ik er 3,9 mln voor betaald
    Maar ik kan er ff mee vooruit
    pi_57954859
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 11:24 schreef Yurzinho het volgende:
    dude, 4 miljoen

is dat normaal tegenwoordig?

haha, ja dus
    Xbox live: Nathan Six
    Hattrick: The Yanks
    pi_57954926
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

dude, 4 miljoen

haha, ja dus
    Yep, en ik doe er gewoon lekker aan mee. Geld moet rollen
    pi_57955228
    Nou, de spits is ook binnen. Had alleen later pas door dat het geen Nederlander is, maar een Belg

2,5 mln, tevens een FC:
    quote:
    Gover Timmerman (40313080) [Voeg deze speler toe aan jouw bookmarks.]
    29 jaar en 22 dagen, goed in vorm, gezond
    Een gemeen persoon die evenwichtig en oprecht is.
    Hij heeft formidabel ervaring en is een redelijk leider.

Specialiteit: Technisch

Volgende verjaardag: 09-07-2008
    Nationaliteit: België
    Total Skill Index (TSI): 53 420
    Loon: 34 110 ¤/week inclusief een 20% bonus
    Eigenaar: YMFC
    Waarschuwingen: 0
    Fysiek: fit

Conditie: uitstekend Keepen: rampzalig
    Positiespel: slecht Passen: redelijk
    Vleugelspel: matig Verdedigen: zwak
    Scoren: reusachtig Spelhervatting: goed

Doelpunten in carrière: 164
    Hattricks in carrière: 20
    Competitiedoelpunten dit seizoen: 7
    Bekerdoelpunten dit seizoen: 12
    pi_57955318
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 12:45 schreef Yurzinho het volgende:
    Nou, de spits is ook binnen. Had alleen later pas door dat het geen Nederlander is, maar een Belg

2,5 mln, tevens een FC:
    [..]

haha ik heb precies hetzelfde te koop staan. alleen jaartje jonger en wel nederlander

gaat er uit vanwege de loondruk om zo een betere middenvelder te kunnen betalen
      donderdag 10 april 2008 @ 12:49:07 #96
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_57955319
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 10:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
    Die supportersverwachtingen bij de beker zijn inderdaad kut. Maar dat is iets wat altijd al zo is geweest en waarschijnlijk ook zal blijven. Is weinig tegen te programmeren voorzover ik de opbouw van formules en HT in het algemeen snap..

Wat betreft het realisme, je ziet dat 'wedstrijdverwachtingen' aan het competitieverloop worden aangepast (nav stand/recente uitslagen, niet aan ratings. Dat laatste kan ook gewoon niet). Die resultaten uit het verleden worden vooral in je seizoensverwachtingen opgenomen en vormen een soort 'limiet' (aan boven- en onderkant) op je fanmood.. En we zijn pas 7 weken bezig, mag er ook nog wat 'finetuning' plaats vinden?

Owja, en maniack.. Als VVV zo ver in de beker komt en vervolgens tegen Ajax een B-team opstelt, met de rem er op speelt (PIC) en thuis 0-8 verliest, dan zijn de VVV-fans echt wel flink pissed off.. Een fanmood 'kalm' lijkt me dan nog best goed

Nogmaals, de beker is kut, maar was dat ook al wat betreft uitschakeling en invloed op zelfvertrouwen en fanmood.. Je hebt gewoon grote verschillen tussen divisies en teams onderling, daar is weinig/niets op te 'programmeren'. Gewoon geen PIC spelen (ook al 'kost' je dat TS) als je geen grotere daling wilt hebben. Ongeacht de tegenstander willen je fans nu eenmaal gewoon dat je wint.

Het grote verschil in zelfvertrouwen is wel opvallend, maar dat zal voornamelijk met het verschil qua doelpunten (0-8) te maken hebben. Bij een 0-3 of 0-4 was 't vast nog iets van sterk geweest.. Het heeft echter geen invloed op het aantal kansen dat je krijgt, maar 'slechts' op de scoringskans/conversie.. Als je ratings maar hoog genoeg zijn, dan haal je heus nog wel resultaat. En 1-2 keer winnen en het is weer lichtelijk overdreven, zo is het natuurlijk ook.. Had je trouwens ook sportpsychologen ingehuurd om de klap op te vangen?
    Ik had er 4 in dienst, nu 6... ik bedoel.. moet ik er dan 10 aannemen als ik denk een keer te verliezen?

Ik snap wel, 8-0 is kut, maar ze rekenen niet mee dat 2 van mn spelers kapotgeschopt zijn, dat we een zwaar programma hebben en dat beker in het algemeen niet belangrijk is... maw: ze zouden een systeem moeten maken waarin de beker een limiet heeft van hoe ver een gem team uit een divisie komt. Dus IX, VIII ronde 1 eruit, VII, ronde 2 eruit, VI, ronde 3 eruit, V ronde 5 eruit etc. Op die manier moet je zorgen dat hoe hoger je speelt hoe verder je komt... als je voorbij de treshold value bent zijn de supporters gewoon gelukkig en hebben ze gezien dat je ploeg het prima gedaan heeft in de beker (ronde 7 is heel goed, er zijn niet veel mensen die zo ver komen). Als je dan ook nog zorgt dat hoe ver je komt wordt vergeleken met de competitiegenoten (allemaal na ronde 4 en 1 ronde 5 uitgeschakeld), dan zou het allemaal een stuk logischer zijn.

En ja, dat is te programmeren...
    Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
    pi_57955594
    Voorzover ik heb begrepen is (voor de beker althans) zo'n treshold value wel iets waar over wordt nagedacht.. Een systeem waarbij supporters tevreden zijn met het 'eindresultaat' (behaalde ronde). Is in ieder geval een deel van de oplossing, hoewel het voor al die verschillende landen met verschillende aantallen divisies nog best voor 'verrassingen' kan/zal zorgen.

Dat er op het spelen van PIC een 'fan mood'-penalty staat is wat mij betreft positief en moet blijven, je pakt elders 'voordeel'. En dat je na het opstellen van een B-team wordt 'afgeslacht' mag van mij ook best bestraft worden, je stelt immers daarmee je fans nog steeds teleur..Het incalculeren van blessures is erg lastig, team A heeft namelijk volwaardige vervangers, terwijl team B met een waailap aan komt zetten.. Ga je het baseren op TSI/sterren/ratings? Alles heeft z'n haken en ogen..

En het zelfvertrouwen, 4 psychologen lijkt mijj al een hoop. Hoe dat precies berekend wordt, geen idee, 8 doelpunten is gewoon een groot verschil en is een direct gevolg van het opstellen van je B-team..

Maar die treshold value is wel een goed punt
      donderdag 10 april 2008 @ 13:15:44 #98
    81028 ScudRaket
    Fanatiek nachtbaggeraar
    pi_57955865
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 12:29 schreef Yankee_One het volgende:

[..]

dude, 4 miljoen

haha, ja dus
    Sommigen zijn nog duurder. Hoe oud is je keep?
    pi_57956004
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 00:10 schreef Verbal_Kint het volgende:

[..]

SD=WoW'er
    qyn=WoW'er
    SD=qyn

dat klopt, en we zijn aan het madkowen

dus qyn is als sd zijnde aan het madkowen
    pi_57956085
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 13:15 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Sommigen zijn nog duurder. Hoe oud is je keep?
    die is 20

ik wil je jeugdspeler wel trouwens
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')