[offtopic] maar ik wil je even uit de droom helpen.. Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland, Liechtenstein (alhoewel die momenteel een wat slechtere reputatie hebben), Monaco, Vaticaanstad, Cyprus, Denemarken zijn zo maar even een handje vol landen die een vrij strikt bankgeheim hebben. Praktisch betekent het dat er een court order aan te pas komt alvorens de bank verplicht kan worden om inzage te geven in de in gang gezette geld stroom.. oftewel bijna onbegonnen werk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:05 schreef Nies het volgende:
[..]
Of het geld moet naar de bahama's zijn, maar ik denk niet dat er een bank verder ter wereld is die hier zijn vingers aan wil branden. Het zal wel vrij eenvoudig te traceren zijn en wel behoorlijk vlot weer terug.
Bedragen vallend onder de WSNP worden niet opgeeist. Er wordt geld bij elkaar gespaart in de boedel, wat daar inzit daar hebben ze het mee te doen. Is er niets dan is er ook niets te verdelen. Die ene euro die dan over is zal naar de belasting gaan en daar houdt het mee op.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:22 schreef Steeven het volgende:
Dat geld van die rekeningen, zitten daar geen bedragen tussen die opgeëist gaan worden door schuldeisers na uitdeling en schone lei? Zo ja, dan zal de overheid er wel bovenop gaan zitten, want de belasting is schuldeiser #1.
WTF??? Was mijn reactie weer niet pro-neger genoeg? Het was anders wel de keiharde waarheid, ook al zint die jou even niet.quote:
Bij de WSNP hebben de crediteuren niks in te brengen en hoeven nergens mee akkoord te gaan, de rechter bepaalt dat voor ze.quote:Op dinsdag 16 september 2008 07:12 schreef MikeyMo het volgende:
nou ja, ze hoiuden geloof ik zoveel mogelijk in zodat je net aan rond kan komen, van dat geld wat ze inhouden worden de schuldeisers 3 jaar lang betaalt. De belastingdienst voorop.
De schuldeisers moeten van te voren geloof ik wel instemmen met een regeling want het blijft natuurlijk zo dat ze recht hebben op dat geld al zullen ze ook wel inzien dat ze dat wellicht nooit zien anders en op deze manier een beetje hun verlies nemen en toch nog wat geld binnen rapen.
Overigens zijn veel bedrijven hier wel op berekend, ook een van de redenen dat die rentepercetages van kredieten als koop nu en betaal in 2010 het max van 18% bedragen
Waarschijnlik geheel off topic, maar vaak worden de (grote bank-)schulden 'doorverkocht' aan derdenquote:Op dinsdag 16 september 2008 07:12 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens zijn veel bedrijven hier wel op berekend, ook een van de redenen dat die rentepercetages van kredieten als koop nu en betaal in 2010 het max van 18% bedragen
Nee, het werkt zo dat er een potje wordt opgebouwd en aan het einde van je traject wordt dat verdeeld over de schuldeisers, belastingdienst voorop zoals je al zegt. Maar dat is geen vetpot nee.quote:Op dinsdag 16 september 2008 07:12 schreef MikeyMo het volgende:
nou ja, ze hoiuden geloof ik zoveel mogelijk in zodat je net aan rond kan komen, van dat geld wat ze inhouden worden de schuldeisers 3 jaar lang betaald. De belastingdienst voorop.
De schuldeisers moeten van te voren geloof ik wel instemmen met een regeling want het blijft natuurlijk zo dat ze recht hebben op dat geld al zullen ze ook wel inzien dat ze dat wellicht nooit zien anders en op deze manier een beetje hun verlies nemen en toch nog wat geld binnen rapen.
Okay, dat wist ik niet, dat ze er een potje mee opbouwen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 09:49 schreef Steeven het volgende:
[..]
Nee, het werkt zo dat er een potje wordt opgebouwd en aan het einde van je traject wordt dat verdeeld over de schuldeisers, belastingdienst voorop zoals je al zegt. Maar dat is geen vetpot nee.
Geen idee, maar ik neem aan van wel.quote:Op dinsdag 16 september 2008 10:06 schreef agter het volgende:
[..]
Okay, dat wist ik niet, dat ze er een potje mee opbouwen.
Wat gebeurt er trouwens met dat potje tijdens het opbouwen? Staat dat gewoon rente te trekken op de bank?
Geen woekerpolis waarbij je allen maar schulden overhoudt...quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:21 schreef Steeven het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik neem aan van wel.
Op een aantal punten in jouw post zou ik toch willen reageren.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:03 schreef petertje74 het volgende:
het lijkt allemaal zo makkelijk.
ik heb schulden dus ik ga wel in de wsnp.
zo makkelijk en leuk is het allemaal niet.
ik heb een goedlopende eenmans zaak gehad.
na 3 jaren heb ik besloten een winkel er bij te nemen.
het liep goed tot 11 sept. 2001.
toen storte de markt in en kwam er geen inkomen meer binnen.
i.v.m contracten kwam ik niet onder de winkel uit en liepen de schulden op.
toen ik na lange gesprekken eindelijk van de contracten af was heb ik gelijk alles gesloten en weer verder gegaan om alles te betalen.
maar als je schulden hebt bij meerdere bedrijven kom je er nooit meer boven op.
de ene deurwaarder na de andere deurwaarder.
je maakt afspraken wat je per maand kunt aflossen met 1 deurwaarder maar als er dan een week later een tweede deurwaarder staat is daar geen geld meer voor.
en zo kom je in een cirkel terecht waar je niet uit komt.
je werkt 7 dagen per week en raakt steeds dieper in de problemen door de oplopende kosten van deurwaarders en rekeningen waar gewoon geen geld voor is.
na 4 jaar keihard werken en geen stap voor uit te komen ben je lichamelijk en geestelijk helemaal kapot.
dan ben je blij dat er een regeling is die je kan helpen.
ik heb lang genoeg geknokt om er niet aan te hoeven geloven maar als je de stap gezet hebt krijg je weer wat rust.
je krijgt gelukkig geen post meer thuis(daar zag je elke dag tegen op ivm rekeningen en aanmaningen)geen telefoontje meer van deurwaarders.
ik ben blij dat ik in de wsnp heb gezeten.
ben er gelukkig al een aantal jaren vanaf en krijg nu alles weer een beetje op orde maar het is zeker allemaal niet zo makkelijk als in deze tropic naar voren komt.
je kan het pas begrijpen als je er zelf in hebt gezeten
groeten peter
Toen ik nog bij de gemeente werkte om de kwijtscheldingen van de gemeentelijke belastingen te regelen, kwam ik een keer een man tegen met een huis van bijna 8 ton die in de executoriale verkoop ging, omdat meneer een belastingschuld had.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:56 schreef Loedertje het volgende:
http://www.bewindvoerders.net/forum/viewthread.php?forum_id=13&thread_id=423&pid=1275
Meestal niet hoog maar vaak toch wel
Ik heb in Engeland bij een bank gewerkt en daar moest ik advies geven of we akkoord gingen met de voorgestelde regeling en die verhalen kon je dan dus wel lezen en waren soms echt geniaalquote:Op donderdag 18 september 2008 18:13 schreef Locusta het volgende:
[..]
Dan ben je echt PWND! Ik was erg benieuwd z'n verhaal, maar dat kom je jammer genoeg niet te weten dan
Doe eens ff een leuke dan!quote:Op donderdag 18 september 2008 18:52 schreef Manu82 het volgende:
Ik heb in Engeland bij een bank gewerkt en daar moest ik advies geven of we akkoord gingen met de voorgestelde regeling en die verhalen kon je dan dus wel lezen en waren soms echt geniaal
Waarom ga je dan voor 12.000 in de schuldsanering? Dat kun je toch zelf ook wel?quote:Op dinsdag 16 september 2008 01:11 schreef LekkerSimpel het volgende:
Zeer goede OP.
Maar het is zeker geen walhalla om uit je schulden te komen.
Ik zit zelf ook in de WSNP en met mijn VTB (Vrij Toetelaten Bedrag) zit ik op bijstandsniveau.
Maar dat wist ik toen ik de aanvraag indiende.
Nu heb ik een relatief lage schuld, iets van 12.000 euro. En niet wat ik om me heen hoor van mensen met 10/duizenden euro´s.
Waar ik het niet mee eens ben in de OP is om al het vakantiegeld in te houden (wat ook niet zo is).
Met je VTB kan je maandelijks net rondkomen. Maar een extraatje als vakantiegeld is wel zo gemakkelijk dat je een keer nieuwe onderbroeken en sokken kan kopen. Nieuw beddengoed en dat soort kleine dingen , waar je met je VTB niet aan kan beginnen.
Je VTB is bijstandsniveau. Ook al verdien je 2x modaal.
De rest gaat naar de boedelrekening. En terecht, want ik ga me niet in een slachtofferrol neerzetten.
Ik zit niet voor niets in de WSNP en ga zeker niet met een vinger naar iemand anders wijzen.
Maar je kan volgens mij beter in een schuldsanering van de gemeente zitten dan bij de WSNP, want die laten je helemaal aan je lot over en geven totaal geen advies.
En als je een vraag hebt, dan krijg je er geen antwoord op.
Wat ook in de OP staat, de bewindvoerder is aangewezen en denkt alleen maar aan zijn inkomsten.
Gelukkig heb ik ook een dossier met alle stukken die ik heb geschreven. En ik hoop er 20 juni 2009 uit te zijn met "goed gedrag".
Wat ik nogmaals wil benadrukken is, dat je komt niet zomaar in de WSNP. En je moet er keihard voor werken, zowel als in werken met een baan en je privé goed in orde hebben.
Gewoon knokken, 3 jaar voor je toekomst.
Oh boehoe... je hebt medeondertekend en de rechter zegt dat hij het moet betalen.... right... en dezelfde rechter zegt nu dat jij het dan maar in je eentje voor moet schieten en het op hem moet verhalen?quote:Op donderdag 6 november 2008 21:56 schreef mootje275 het volgende:
Wat een verschrikkelijk persoon!!!!
Ikzelf zit in de wnsp en heb kinderen!
Waarom ik erin zit, omdat mijn exman zijn hypotheek niet heeft afgelost en het nu op mij verhaald wordt, immers 8 jaar geleden heb ik mede ondertekend en ondanks de rechter heeft uitgesproken dat hij verantwoordelijk is (hij woonde er ook in) komen ze toch bij mij! Is dat eigen schuld dikke bult??? Hij is met de noorderzon vertrokken, het enige wat de uitspraak wil zeggen is dat ik het op hem mag verhalen, dat is de nederlandse wet, ga er maar aan staan! Hoop van harte dat je er zelf mee te maken krijgt en dan praten we wel verder!
Het is in ieder geval niet de volledige waarheid. De wet zit niet zo in elkaar dat de ene rechter zegt dat je niks hoeft te betalen en de andere rechter zegt dat je het wel moet betalen dmv wsnp.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:20 schreef verita het volgende:
@ Dirkh
Waarom zou dat niet waar kunnen zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |