Kom ik net thuis, ligt er weer een pakje voor me klaar!
Het is de:
Dexlight Sapphire Crystal 3W 16-mode CREE AA/14500 Flashlight Pack![]()
Zoals gewoonlijk weer netjes verzonden in een bubblewrap-enveloppe, met deze omschrijving:
![]()
Ik heb deze dexlight op 1 april besteld, het is 2 april verstuurd, en vanmorgen (10 april) afgeleverd.
Héél erg netjes dus. In exact 10 dagen van fabrikant naar klant. Petje af hoor, Dealextreme!
De zaklamp zit niet in een speciale geschenkverpakking ofzo, maar gewoon in een (erg stevige) blister.
Er zitten géén AA of 14500 batterijen bij. Dus heb ik er voor het gemak (en natuurlijk de kostenbesparing)
meteen een setje "
14500 TrustFire protected 3.7v" en een bijbehorende "
UltraFire 14500" -lader bijbesteld.
![]()
Hieronder de complete inhoud van de zending. Helaas zat de lader voor de oplaadbare batterijen er niet bij,
deze is (zie ik nu) echter net verstuurd. Was waarschijnlijk toen even niet op voorraad ofzo. Kan gebeuren.
Bij de zaklamp zitten 2 manuals. 1 in onvervalst "
Engrish", en de ander (in een apart zakje) in correct Engels.
![]()
In plaats van de batterijlader zat er een net briefje bij de zending met uitleg dat het een deel-levering betreft.
![]()
De blister was niet met blote handen open te maken, dus heb ik deze los moeten snijden.
Na mijn snijwonden verzorgt te hebben, zag ik dat er nóg een zakje in de verpakking zat.
Hierin zaten 3 lichtgevende reserve-clicky's, 2 lichtgevende o-ringen, en een polsbandje.
Verder dus de zaklamp zelf (duh), en een stevig riemtasje (of hoe dat ook heet) hiervoor.
![]()
Mensen, ik moet eerlijk zeggen; Deze zaklmap is echt prachtig. Extreem goede kwaliteit, superieure
afwerking, een vergulde veer achterin, en echt superhelder! Zelfs met gewone "AA" batterijen.
De Trustfire batterijen welke ik erbij heb besteld waren leeg, en ik heb er momenteel dus even geen
lader voor, dus heb ik er wat oude normale 1.2 volt AA batterijen ingedaan. Ik keek in de lichtbundel
en werd absoluut verblind, wat een licht! Ik kan me voorstellen wat dit zaklampje doet als er volle
Trustfire's van 3.7 volt in zitten. Zo gauw de lader binnen is, post ik mijn bevindingen hier wel over.
![]()
Ik heb gelezen dat veel zaklampen van dit formaat het kwaaltje hebben dat "protected"
(deze zijn íets dikker als normale) 14500 batterijen er nogal moeilijk (soms helemaal niet)
in en uitgaan. Bij de dexlight is dit niet het geval. Fits like a glove. Past dus echt perfect.
Het leuke is dat AAA-batterijen (die dunnere) ook passen! Heb het net zelf getest, en de
dexlight werkt er prima op. Bij héél hard (echt debiel hard) schudden knippert het licht
even, maar bij normaal gebruik heb je daar absoluut geen last van. (handig weetje toch?)
![]()
Sfeershotje omdat het zo leuk is.

![]()
De behuizing van de Dexlight is kras- stoot- water- ennogveulmeer -vast. En het klopt ook nog! Ik heb er echt
*hard* in gesneden, en heb hem (bewust) onder water gehouden. Geen centje pijn. Mes is nu wel weer bot.

![]()
Het glas in de Dexlight is van saffier kristal, de duurste kristalsoort én superhard. Alleen diamant is iets harder.
![]()
Hier de Dexlight brandend op 50% van zijn eigenlijke sterkte. En dan ook nog eens op oude 1.2v AA's..
![]()
Dit is ook op 50%, maar dan richting tafelblad. Zo is de lichtbundel wat beter zichtbaar.
![]()
Hier is de zeer prettig te bedienen clicky goed zichtbaar. Helemaal indrukken voor aan/uit,
En half indrukken voor één van de 16 licht-modes. (waaronder ook S.O.S., strobo, standby)
![]()
Nog een laatste sfeershot om het af te leren..

(lichtsterkte staat hier trouwens op 30%)
![]()
Al met een een (imho) goede koop voor een totaalbedrag van maar $63.41! Da's dus ¤41,-